Novinky
Díky Seate, že máte tak špatné vedení společnosti, které tomu nahodí tak hnusnou cenu. Díky moc :yes:
By ma zaujimalo, co si vlastne o sebe a svojich produktoch myslia. Ponukat jedinu vybavu za dost silnu cenu, to chce velku davku sebavedomia. A v situacii, ked odbyt viac-menej stagnuje...No neviem, nech by to auto bolo vybavene sebelepsie, za tie peniaze urcite jestvuju lepsie alternativy. Toto ma odpudzuje uz na pohlad.
Měl jsem možnost vyzkoušet tento vůz v motorizaci 2,0TFSI 147kW, výkon, jak již napovídají parametry koncernového motoru, je úctihodný, kroutící moment 280N.m. je na benzínový agregát solidní. Skeptický jsem byl ze samotného se chování vozu v terénu, ale byl jsem mile překvapen - názor změnila mírně teréní dráha - cca 1500m okruh v poli, s mnoha záludnými zatáčkami a esíčky. Na projevy čtyřkolky samotné je si trochu potřeba zvyknout - systém zabere pouze v případě potřeby - uvedení vozu do smyku, což mi zpočátku způsobovalo problémy, ale brzy jsem si přivykl. 😄
Vynikající jízdní vlastnosti vůz předvede na silnici a hlavně na vozovkách nízké kvality, které jsou u nás běžnou záležitostí. Odpružení vozu je příjemné a neubírá na jizdní stabilitě. Brzdy jsou dostačující, jen bych si uměl představit ostřejší nástup - ale to je stálý nedostatek všech "seatích" brzd, je to pouze o zvyku.
Co do výbavy - tomu nelze nic vyčítat, zcela odpovídá ceně vozu. Za příplatek je ještě možno dokoupit alarm, xenony - což je dobrá investice. Každopádně doporučuju přikoupit palubní PC s HF bluetooth :yes😒br />
Závěrem, "šílený" designem působí vůz hlavně na obrázku, ve skutečnosti je to skoro totéž co altea XL. Při jízdách v terénu příjdou na řadu NELAKOVÁNÉ! (díky bohu) plasty, a kryty pod motorem které tam nejsou jen samoúčelně-pro parádu. 😉 V terénu budou hodně trpět ty pěkné 17'' disky z lehkých slitin, které jsou sice příjemné, ale při hrubším zacházení budete brzy hledat někoho na přelakování. Obrovským plusem vozu je interiér, který se z nudných šedých odstínu pěkně "vybarvil" ale nic neztratil na své jednoduchosti a účelnosti.
Jako je již tradicí Seatu, výborná jsou přední sedadla, které vás dokonale obepnou, ale netlačí. Výtky bych měl k volantu, který je taktéž po tradici Seatu silný a dobře se drží, ale výčnělky "na palce" jsou až příliš ostré - ne každému volant sedne tak jako dříve. Totéž se dá říct o hlavici řadící páky, která sice není až tak "zvláštní" jako třeba u Cupry - je zde naštěstí možnost pořídit si takovou hlavici řadičky jaká bude každému vyhovovat.
V případě výběru motorizace bych zřejmě sáhl po naftové variantě, která je sice trochu dražší a hlučnější, ale TFSI v době testování překračoval spotřebu 15l, což ukazuje na spotřebu při pohybu v běžném provozu na cca 10,5l/100km. Naftový agregát nabídne sice menší výkon, ale s vyšším kroutícím momentem a spotřeba i při hrubším zacházení nepřekročí 8l.
Vozu dávám 97% protože jde o hodně muziky za rozumné množství peněz - to na co nemám nemusí být zákonitě špatné 😉 Octavia Scout za 850t. Kč nenabídne nic navíc leda slabší motory :-!