Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Hyundai i30 kombi N Line Premium FL2 – Jak dělat všechno správně

45 komentářů

Avatar - Pepa_007
Pepa_007
5 hvězdiček. Relativně silný motor. Hezká spotřeba. Velký kufr. 224km/h top speed........
Zdá se ideální auto do rodiny. 😉 👍🏻 🍀
Kamil Koren
@Pepa_007
Top Speed je 197
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Kamil Koren pardon. 224 ma golf.
Avatar - skejpa
skejpa
@Pepa_007 Motor má 103kW a dynamicky na konkurenci již ztrácí.
Frfla
@skejpa taky, že to osidili o 10% a chtějí o 20% více peněz
Nebo Nebo
@Frfla I Kii ProCeed ošidili výkonově.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@skejpa pravda. Protože matlaji v textu starou verzi motoru a novou. Ve finální tabulce je to pak vidět. 103kw na 1.5 je žalostně malo.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Pepa_007
103kw na 1.5 žalostně málo? Kolik by mela mít 1.5?
Kamil Koren
Údaj uvedený u rozvoru je určitě chybný, 2310 je opravdu málo.
admin badgeAvatar - Marek Bednář
Marek Bednář
@Kamil Koren Dobrý den, děkuji za upozornění, šlo o chybu - má to být 2 650 mm.
motorol
Na první pohled to zní zajímavě, píše se vše v superlativech, ale kombinace staří/vybava/cena mi moc extra nepřijde. Za 800 tis si dovedu představit něco zajímavějšího než přestárlé auto nižší střední.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@motorol Jako BMW?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Co ? Já reálně za 800 bral konkurenci C kombík s 144kw HEV, teď do rodiny objednáno SUV C 132kw HEV, to tedy nakonec 820 s příplatky, za mne určitě lepší nabídky, nicméně ta i30 nebude stát 800 až ji pujdeš poptat, ale pujde to značně dolu. Výše zmíněná auta mají ceník taky 1-1,1M v těchto konfigurací.... @motorol
Avatar - Jenik3
Jenik3
Cituji z testu😒br /> je radost s ním jezdit dynamicky, svižné jízdě pomáhá dobře vyladěný podvozek, hodně najezdil po dálnicích, dynamicky, s agresivnějším mapováním plynového pedálu.

Je mi z toho nejak bidne: same sportovni, dynamicke a agresivni.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Co teď, kde je úderka Vše Je Špatně? Já vím, většina na Sputniku a jeden na autoforu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Opakuji to neustále - i30 je dnes nejlepší volbou v rámci nabídky.

Bohužel to úplně není tím, že by byla tak skvělá, ale naopak ostatní jsou tak špatní.

Samozřejmě, naštěstí tu je 2.0 TSI a 2.0 TDI u Golf/Leon/Octavia. Jenže ve spojení s cenou...

Jo, i30 skvělá volba.

A jak jsem OPĚT říkal, díky nesmyslné politice EU a ekfoašistickým praktikám EP šel výkon rapidně dolů...

Takže, opět se naplnilo přesně to, co jsem tu psal.
ericn
@rohYpnol Chyba je u tohoto auta je motor, je okleštěný o výkon, těch 20k prostě chybět bude. Já mám i30 Fastback ještě s 1,4TGDI 103kw, tedy stejným výkonem, ale ta má maximálku na 208 kmh a zrychlení skoro o vteřinu lepší 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@ericn
Souhlas, ale Hyundai v tom je nevinně a dělá co může... Mimo EU žádný problém nebude.
Koneckonců v Koreji jsou běžně k dispozici 2.0 crdi nebo 2.2 crdi... (Tucson, Staria...)
ericn
@rohYpnol no nevim, prostě ořízl díky emisím výkonovou špičku. Divný je, že koncern má i na nové normě u 1.5TSI pořád stejné parametry 😋
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@ericn

No protože změnili cyklus, což má nepochybně jiné dopady. Protože nic není zadarmo...

A samozřejmě to taky zaplatíš... Kdyby stal Hyundai stejně jak VAG, tak budu psát co ty. Jenže Hyundai na tom je podstatně líp. Takže hold musíš něco omluvit.
Avatar - praptak
praptak
Čtu tady, že Leon ST FR je za lepší cenu.
ericn
@rohYpnol no já nemusím, mám ještě "starý" motor, co jede dost dobře 😄
jenyk103
@rohYpnol Řešením je Corolla 2.0 TS Hybrid.
kajmik01
@jenyk103 Jenže tam ceny začínají na cca 852.000 za nejnižší výbavu. Oproti tomu jde u Hyundai i30 o v podstatě nejvyšší verzi za 791.000.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To nejde uplně srovnat, protože Corolla 2.0 začíná na 853 za uplný základ, srovnatelná výbava jsi kolem 1M, teď maj akční ceník 100 tisíc dolu, ale i tak s trochou výbavy a barvou jsi na 900. Ano, skladovku za 800 +/- seženeš už ve výbavě a metle, já ji koupil, ale ta i30 přeci taky jako skladovka nebude stát tolik, co ceník 😊 @jenyk103
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Ozzman
A taky nebude mít takový motor jako corolla.
Avatar - skejpa
skejpa
Promiňte ale za 800 tisíc mít starého kombika, co ztratil dynamiku (stovku dá sotva za 10 vteřin) , to mi teda přijde jako velký extrém. Pamatuji se, jak asi dva roky zpět byl Ceed SW 1.5TGDI 118kW za 600 tisíc. A tenhle lenoch za 800 ? 😁 Tak to opravdu ne. Další příklad toho, že kdejaké EV se státní dotací 200 tisíc bude nyní za stejné peníze ale dostanete výrazně lepší auto.
kajmik01
@skejpa Ne, u EV nedostanu výrazně lepší auto, protože ho nemám kde dobít u domu a u "levnějších" výbav nedojedu bez nabíjení ani Praha-Brno a zpět, což poslední dobou jezdím často.
Třeba nový Elroq má u nižších modelů baterii 52 kWh a dojede v ideálních podmínkách maximálně 370 km. Dojezd v zimě po dálnici s tempomatem na 130 km/h bude tak 250 Km? A to už se blížím vzdálenosti 221 km, kterou ujedu z místa bydliště do konkrétního místa v Praze. Takže nějaká větší zácpa a zůstanu viset cestou.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@kajmik01 nesmíš jezdit 130, ale 90. Spotřeba půjde rapidně dolů.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@skejpa Spíš by bylo smutné, kdyby auto o 200k dražší a nezatížené pokutami nebylo aspoň srovnatelné.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
A pritom uplne normalne auto.... lenze ked ostatni robia uz len same nezmysly ... tak razom aj z i30 je rodinny ideal a paradna kara

Som zvedavy na buduci rok ked skonci focus ( co opat len zahra korejcom do karat a pozenie ich pocty zase nahor ) ze co potom tu ford chce u nas predavat
Frfla
Všechno správně? Cena špatně. Ošizený motor líný jak lemra a ten zbytečný mHEV. Já budu nadále investovat do své 16leté šunky. V r.2020 toto stejné auto o 250k levnější. Nechte si to. Bye.
johny555
@Frfla Rok 2020 už je nenávratně pryč. Tehda se v hospodě mohl najíst za 100ku, teď to pod 150 nejde.
Předchozí 1.4ka měla taky 103 kW a lidi si jí chválí. Pro běžné ježdění výkon v maximálních otáčkách je naprosto nepodstatný. Důležitější je pružnost zespoda a odezva na plyn. A tady je právě výhoda MHEV, která vylepší mizernou odezvu u moderních turbomotorů.
Hyundai nemusí člověk milovat, ale je to volba z rozumu. Protože cokoliv lepšího je o hooooodně dražší.
Avatar - Flai
Flai
Proč v testu nezaznělo a ani není psáno narovinu, že už žádná další generace i30 nikdy nebude?! Proto taky třetí facelift. Už 2 roky je to i oficiální info Hyundai, přímý nástupce nebude, celá modelová řada i30 konec a nahradí jej elektrické SUV! Proč? Protože Brusel/EU ! Už příští rok se má ujasnit emisní norma EURO7 která v předběžném znění prakticky zakazuje spalovací motory Takže ne konec spalovacích motorů 2030,2035 ale už obrovské omezení 2027 ... Proto Hyundai i30 dožije akorát těch 10 let tj 2026/2027 co má homologace a konec, stejně jako KIA Ceed taky šmitec.
matuS
@Flai brod je ešte ďaleko ale Hyundai sa už pokakal od strachu? To je škoda, lebo takto si tu Vag bude robit čo chce.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Flai
Co to je zase za kecy ohledně euro7? Žádné předběžné, ale definitivní už je. A navíc oproti euro6 přináší jen měření opotřebení brzd a pneumatik, takže s motory to nemá vůbec nic společného. To zůstává na stejné úrovni jako euro6.
johny555
@Flai Dokud to budou kupovat lidi, tak to budou vyrábět. Mají nastavenou filosofii, že už dál do toho nebudou investovat a tím dokáží udržet nízké výrobní náklady. A vzhledem k tomu, že už prakticky nemají konkurenci, tak ten model můžou udržet velmi dlouho.
_Teddy_
Som z toho volajaky zmateny! 5 hviezdiciek? Tak to cakam auto prakticky bez chyby. A potom citam test: sotva priemerne svetla, neprijemne modre podstvietenie tlacidiel, motor ktoremu uslo dvadsat koni naspat do Soulu, prevodka s ktorou budem na parkovisku poskakovat ako ziak autoskoly, spotreba ktora by pristala o sto koni silnejsiemu motoru, a necitlivy brzdovy pedal. Podla toho textu styri hviezdy s prizmurenim oka...
Avatar - Anonym
Anonym
@_Teddy_

Ono je asi o tom, že jiná auta budou člověka otravovat a štvát mnohem více. To je jako s žigulíkem. V tehdejší nabídce to bylo vedle Trabantů a Škodovek 100L to nejlepší.
Avatar - hugino
hugino
32 000 € ? Akože v poho auto ale tá cena je brutálna na relatívne starý model viac krát po FL a už s priduseným T-GDi.
LiborP
Auto.cz se zbláznili! Nejdříve zmizezely technické údaje u mnoha starších testů. Kvalita stránek naprosto nepřehledná. Všechno šlo poslední ca 1 rok dolů. A dnes koukám, už se ani snadno nedá vyhledat starší test auta podle výrobce a typu.
Za toto chcete předplatné 89Kč-měs?!
Mimochodem 89Kč měs je hodně, 70 je tak akceptovatelné maximum při původní kvalitě co tu bývala.
To fakt vadí jenom mně?!
Meky
@LiborP

Nikto iný si za to neplatí.
brano bleha
Povedzme si to takto: S lehkou nohou a při jízdě v režimu Eco se lze na okreskách bez hustého provozu dostat i k šesti litrům.
Tento motor je žíznivý, určite žíznivejší ako konkurencia. Písať o tom, že sa "dá dostať" k 6 litrom na okreskách? K 6,5-7 litrom sa sa tam musí dostať dvojlitrové turbo s 250 koňmi.
Ginger Kyriakos
Téměř 800 tyček za Hyundai se 103 kW... 480 tycek za holatko se 71 kW... Svět se zblaznil.
Jarda Vágner
@Ginger Kyriakos Průměrná inflace 2020-2023 9,7% tzn. je to to samý, jako kdyby v r. 2020 stálo asi 600k.
Vím, je to jen malá útěcha 😀