Novinky
@rohYpnol
Milý muitYtroIIe, zdá se, že jsi zapomněl přidat své oblíbené, aby ti na tvé brilantní dílo mohli odpovědět mistři slova jako Doniček, Hendliček a Mikeš.
Bez jejích postřehů by to přece nebylo kompletní diskusní roztleskávaní , nemám pravdu?
Milý muitYtroIIe, zdá se, že jsi zapomněl přidat své oblíbené, aby ti na tvé brilantní dílo mohli odpovědět mistři slova jako Doniček, Hendliček a Mikeš.
Bez jejích postřehů by to přece nebylo kompletní diskusní roztleskávaní , nemám pravdu?
@scadar nikam to nepatri, tym nemyslim ze diesel vseobecne je spatny, problem byvaju jeho emisie po záruke, resp po case + klamstva a podvody majitelov
@PETR ŠTĚPÁNEK To ovšem ti trollové a cementi vždycky zapomenou říct že nemůžeš koupit něco co vyřadili z nabídky. Nicméně, není v to v konfigurátorech, ale koupit se často dají, je třeba je po dealerovi tvrdě vyžadovat.
Jsou pak země, kde se ani RSA ani Stellantis diesely stáhnout z nabídky neodváží, protože by neprodali nic.
Jsou pak země, kde se ani RSA ani Stellantis diesely stáhnout z nabídky neodváží, protože by neprodali nic.
@praptak Ptáku praptáku, kecáš. Naftové 6-válce jsou ok. To com píšeš je donekonečna opakovaná blbost od lidí kteří 6-válci v naftě nejezdí.
U malých aut se nafta nevyplatí, ale u velkých je to jediná možnost,hlavně na dálnici. Mě žere Touareg na naftu kolem 7 l,ten na benzin by zral dvojnásobek. Co při havárii? Benzin skoro vybuchuje. Zkuste zapálit naftu v plechovce sirkou!
Pro mě je diesel stále hodnotný motor. Vlastním sice benzin, ale párkrát jsem diesel projel. Moc se mi líbí nízkootáčkové motory, pro mě i lepší a komfortnější projev jízdy, zátah odspodu a v neposlední řadě i nižší spotřeba. Pro mě je to stále alternativa a pokud by byly stejně drahé/ levné jako benzin, tak bych v se rozhodl pro moderní diesel.
To je samozřejmé. Každý, kdo s dieselem najel alespoň 500 tis km si už jiné auto nekoupí.
@W.O. PRSCLEY
ale kulovy v6 tdi je uchrochtanej kram co navic v posledni generaci travi vic v servisu nez v garazi..
ale kulovy v6 tdi je uchrochtanej kram co navic v posledni generaci travi vic v servisu nez v garazi..
No to je fakt skvělý.
Stačí se chvíli pohybovat po nějakým větším českým městě se staženými okénky nebo střechou a člověk by z toho naftovýho smradu zdechnul. Furt to není takovej smradlavej brutus jako třeba Budapešť, ale úplně to stačí.
Ať si s tím jezdí strejci mezi vesnicema, ale do města to fakt nepatří.
Stačí se chvíli pohybovat po nějakým větším českým městě se staženými okénky nebo střechou a člověk by z toho naftovýho smradu zdechnul. Furt to není takovej smradlavej brutus jako třeba Budapešť, ale úplně to stačí.
Ať si s tím jezdí strejci mezi vesnicema, ale do města to fakt nepatří.
@hiphop Tyto vylepšené motory se s železnou pravidelností objevují na netu co 2 roky, ale v nabídce automobilek stále nejsou. Je to s nimi jako s bateriemi s pevným elektrolytem, jitrnice o které svět slyžel ale žádnou neviděl.
@Tycoon Samozřejmě, sousta dieselů je schovaných v kolonce hybrid, PHEV, HEV. Pokud je diesel dodáván jako MHEV, bývá označován (schválně?) jeko hybrid a statisticky skončí v kolonce hybrid a dieselů se najednou prodává jen 12,5% cha chá.... Jak známo. lze věřit pouze statistice které si oni sami zfalšují a novinářští trollové to potom s radostí šíří dál.
@Paulie88 Odpověď je jednoduchá, diesely se vyrábí ale nesmí být v konfigurátorech. Kdyby ses zeptal u Renault dealera a vysloveně bys vyžadoval 1,5 dCi, dostaneš ho. To jsem svého času zjistil u Ssangyong Korando. U dealera. A u Mazdy je 2,2 diesel dostupný i u CX-5, máš v tom výčtu dost nepřesností.
Mimochodem, momentálně se diesely nenápadně do nabídek vracejí. Jen se o tom nesmí mluvit a už vůbec se tomu nesmí dělat reklama. Proč se vracejí`? Protože mají emise CO2 v průměru o 20 g nižší než benzíny. A pokud se použije MHEV, ještě jdou dolů o dalších 10 gramů.
Mimochodem, momentálně se diesely nenápadně do nabídek vracejí. Jen se o tom nesmí mluvit a už vůbec se tomu nesmí dělat reklama. Proč se vracejí`? Protože mají emise CO2 v průměru o 20 g nižší než benzíny. A pokud se použije MHEV, ještě jdou dolů o dalších 10 gramů.
Tak smráká se ne proto, že by to lidi nechtěli, ale proto, že to automobilky přestali nabízet.
Takže ano, tak jednoduché to je .... když to nikdo neprodává .... tak to nikdo nekupuje.
Takže ano, tak jednoduché to je .... když to nikdo neprodává .... tak to nikdo nekupuje.
Diesel je super vynalez. Cim tezsi auto tim vetsi dava smysl.. postupem casu se vypiloval k dojonalosti
Je to celkem jednoduché. Ve zbytku EU se protěžují BEV a PHEV, mají různé výhody oproti spalovákům, které bývají naopak dodatečně zdaněné (znevýhodněné). U nás nic takového není. Z toho plyne vyšší podíl BEV/PHEV a vysaje to diesely, hodně třeba u SUV.
Za sebe co se týče těch dražších co se zmiňuje v článku: u BMW/MB mizí benzíny z nabídek protože mají vysoké CO2. Např. GLE v benzínu prakticky nekoupíte, jen top motorizace. U BMW podobná situace u větších modelů. U obou navíc ty R4 benzíny nic moc a motorizace na úrovni MB 300/BMW 30i měli dieselový ekvivalent R6, takže to prostě nedávalo a nedává smysl.
U Škodovky to trochu překvapí v tom, že TSI za mě v porovnání s TDI dobrý, ale Superby se kupují na větší nájezdy, takže TDI se může vyplácet. Kodiaq podobně s tim, že do SUV se obecně nafta vyplácí víc než do nízkého auta...
Takže jinak řečeno, až se u nás budou podporovat nějak PHEV nebo zdaní spalováky, tak ta statistika bude podobná. Ale zatím se těch pár výhod pro PHEV zrušilo, takže není důvod si to kupovat pokud to člověk vyloženě nechce se záměrem že plně využije jeho výhody.
Za sebe co se týče těch dražších co se zmiňuje v článku: u BMW/MB mizí benzíny z nabídek protože mají vysoké CO2. Např. GLE v benzínu prakticky nekoupíte, jen top motorizace. U BMW podobná situace u větších modelů. U obou navíc ty R4 benzíny nic moc a motorizace na úrovni MB 300/BMW 30i měli dieselový ekvivalent R6, takže to prostě nedávalo a nedává smysl.
U Škodovky to trochu překvapí v tom, že TSI za mě v porovnání s TDI dobrý, ale Superby se kupují na větší nájezdy, takže TDI se může vyplácet. Kodiaq podobně s tim, že do SUV se obecně nafta vyplácí víc než do nízkého auta...
Takže jinak řečeno, až se u nás budou podporovat nějak PHEV nebo zdaní spalováky, tak ta statistika bude podobná. Ale zatím se těch pár výhod pro PHEV zrušilo, takže není důvod si to kupovat pokud to člověk vyloženě nechce se záměrem že plně využije jeho výhody.
Ke komfortu patří také příjemný projev motoru a ten není hezký ani u naftového šestiválcové Audi Q8.
@Horký Rom Nechci se do této diskuze zapojovat, ale nezapomněl jsi dát tvůj oblíbený emotikon (🤡) místo písmena "Y"? A nezapomněl sis přepnout 15x účet, abys měl 15 liků, multitrolle?
@Dr Mamlas kdyby v redakci pracovali normální lidé, tak by zablokovali celý účet tohoto trolla.
@adamzprahy
U dieslov a EV by sa malo viac riesit eko celeho zivotneho cyklu tj. aj po zaruke, alebo X rokoch.
Napr VW nech vymysli dostupne standardne servisne procedury pre emisne obnovenie motora TDi, nech na to da zaruku a je to... obide sa to s dekarbonizaciou a novym DPF, pripadne katíkom, alebo repasom močky.
Takto si to kupi prvy majitel este k tomu na operak a pak je to vsetkym vratane vyrobcu sumak co s tym bude (dieslova jazdenka v ociach dalsich majitelov ma setrit palivo a nie sa predrazovat investiciami do techniky hlavne kvoli emisiam, keby klesa vykon to by uz riesili). Blbé a s baterkami detto.
U dieslov a EV by sa malo viac riesit eko celeho zivotneho cyklu tj. aj po zaruke, alebo X rokoch.
Napr VW nech vymysli dostupne standardne servisne procedury pre emisne obnovenie motora TDi, nech na to da zaruku a je to... obide sa to s dekarbonizaciou a novym DPF, pripadne katíkom, alebo repasom močky.
Takto si to kupi prvy majitel este k tomu na operak a pak je to vsetkym vratane vyrobcu sumak co s tym bude (dieslova jazdenka v ociach dalsich majitelov ma setrit palivo a nie sa predrazovat investiciami do techniky hlavne kvoli emisiam, keby klesa vykon to by uz riesili). Blbé a s baterkami detto.
@adamzprahy
s tim 30e opatrne, ma to dost hluchejch mist oproti r6 phev…
audi vem cert, mam ted ten etron (2021) a ty vecny vypisy ruznejch chyb (server audi, zavada e callu, nenaskakujici HF, keyless kterej pokazdy na nekterejcj dverich nefunguje.. Je to sice lepsi nez TMX ale je toho hodne…).
s tim 30e opatrne, ma to dost hluchejch mist oproti r6 phev…
audi vem cert, mam ted ten etron (2021) a ty vecny vypisy ruznejch chyb (server audi, zavada e callu, nenaskakujici HF, keyless kterej pokazdy na nekterejcj dverich nefunguje.. Je to sice lepsi nez TMX ale je toho hodne…).
@mariov8 no ale v tomhle případě pokud se bavíme o fasovaných autech, tak pro zaměstnavatele v tom rozdíl není ne? Jakože naopak, zaměstnavatel koupí levněji naftové auto a to že se strhává zaměstnanci víc peněz (než u PHEV) je jeho problém, protože jinak to auto taky nemusí mít na soukromé účely vůbec...nebo se pletu?
@kesumb BMW jakž takž něco drží, ale nové X3 20i nebo M50 (dříve M40i). V dosavadní generaci vidím to dilema 30i (R4) nebo 30d (R6), kde 30i tahalo za kratší konec provazu (slabší, užranější, ani charakter to nemělo) a 30e v něm byla ta starší generace, takže z trojice tohoto středu nabídky vychází nejlíp 30d. V nové X3 se snad 30d objeví, stejně jako v 5er. Ale benzíny ne.
U X5/7 bych i já jako fanoušek 40i hodně váhal jestli nebude 40d lepší volba nebo možná kompromis 45e jako máš ty. Tam mi ten pohon smysl dává, protože se do toho auta vejde dobře a sportovní užití tady nelze čekat obecně.
Horší to je ale u Mercedesu. Jejich R4 benzín podle mě není nic moc - na rozdíl od R4 nafty - a pak skok na nějaký top model za raketu. Takže u Mercedesu musíš fakt chtít top benzín nebo nafta nebo PHEV. V nižším rozpočtu spíš jen ta nafta.
Audi moc neznám, ale situace tam vlastně není o moc jiná. Např. u A6 má R6 nafta lepší techniku (quattro) než R6 benzín. V Q7 se benzín ani nevim jestli vůbec nabízel vyjma (R)SQ7.
U X5/7 bych i já jako fanoušek 40i hodně váhal jestli nebude 40d lepší volba nebo možná kompromis 45e jako máš ty. Tam mi ten pohon smysl dává, protože se do toho auta vejde dobře a sportovní užití tady nelze čekat obecně.
Horší to je ale u Mercedesu. Jejich R4 benzín podle mě není nic moc - na rozdíl od R4 nafty - a pak skok na nějaký top model za raketu. Takže u Mercedesu musíš fakt chtít top benzín nebo nafta nebo PHEV. V nižším rozpočtu spíš jen ta nafta.
Audi moc neznám, ale situace tam vlastně není o moc jiná. Např. u A6 má R6 nafta lepší techniku (quattro) než R6 benzín. V Q7 se benzín ani nevim jestli vůbec nabízel vyjma (R)SQ7.
@Mikesus jenže to není benzín ve smyslu kategorie, ale HEV kde si samozřejmě dokáže i na dálnici pomoct. Ale mimo Toyotu hybrid nekoupíš, koupíš PHEV, které teda taky tak nějak funguje, ale připlácíš za to a v Česku na to není žádná úleva a samotný nákup nebo vlastnictví dieselového SUV nestojí nic navíc, takže v Česku ta volba nafty ve větších autech je tak nějak logická volba. U spousty dražších modelů se ani silnější benzíny nenabízí, takže tam je to úplně tragické. Buď PHEV nebo naftu.
@Dr Mamlas stacilo by místo superbu vzít camry a spotřeba ropy je tak o 15% nižší co? Nebo třeba ravku místo diesloveho kodiaqu a kromě toho i v SUV mnohem lepší těžiště a z kopce člověk tankuje.
@Jan Král
Na dalnici mi takhle velké suv v benzinu, highlander, bere při tempomatu na 140 mezi 7 a 8l. Vyzkoušeno na trasách praha-brno a zpět, nebo praha Plzeň a zpet. Ale ano, kdo chce ještě rychleji, rozdíly už budou větší. No ale pak sjedu z dálnice a jsem na 5 - 5.5l
Na dalnici mi takhle velké suv v benzinu, highlander, bere při tempomatu na 140 mezi 7 a 8l. Vyzkoušeno na trasách praha-brno a zpět, nebo praha Plzeň a zpet. Ale ano, kdo chce ještě rychleji, rozdíly už budou větší. No ale pak sjedu z dálnice a jsem na 5 - 5.5l
@Jan Král Benzín na dálnici při klidné jízdě v pohodě za 9-11 V6 a za 11-14 V8 😊
Kdyby nemontovali všichni přímovstřiky, můžeš si to dát na LPG a jede za menší náklady jak s tím CRD 😊
Kdyby nemontovali všichni přímovstřiky, můžeš si to dát na LPG a jede za menší náklady jak s tím CRD 😊
@adamzprahy Tak stále by tam mělo být zdanění 0,5% místo 1% měsíčně, takže PHEV tě jako zaměstnance stojí méně už v ceně auta, no a pak je tu normovaná spotřeba používaná pro výpočet dodanění. Také jsem udělal dieselu pápá... abych si vzal dieselový PHEV hybrid. 8-)
@adamzprahy
nalejme si cistyho vina, bmw prodava u nas x5 a x7 a tam je porad 40i,60i a v X5m. V X3 je 50i, neprijde mi, ze by mizely benziny. To ze neni 40i v 5er je v cr skoda, ale prodava se to stejnak nejvic v usa. A 7er se prodava okrajove.
nalejme si cistyho vina, bmw prodava u nas x5 a x7 a tam je porad 40i,60i a v X5m. V X3 je 50i, neprijde mi, ze by mizely benziny. To ze neni 40i v 5er je v cr skoda, ale prodava se to stejnak nejvic v usa. A 7er se prodava okrajove.
@Horký Rom Hele ty mamlase a ty si už pochopil jak jsi se ohromně sekl s tím tvým tvrzením, že se v Německu prodává víc EV než nafťáků? 😁
@Frfla
Kdo má rád nízkootáčkové motory, udělá nejlépe s nějakým starším autem. Třeba Ford T měl motor s maximem točivého momentu při 900 otáčkách a výkonem v 1500 otáčkách. Pozdější předválečné americké šestiválce a osmiválce už pracovaly v o trochu vyšších otáčkách, ale byly výkonnější a mohly bez vibrací pracovat už z volnoběžných otáček.
Kdo má rád nízkootáčkové motory, udělá nejlépe s nějakým starším autem. Třeba Ford T měl motor s maximem točivého momentu při 900 otáčkách a výkonem v 1500 otáčkách. Pozdější předválečné americké šestiválce a osmiválce už pracovaly v o trochu vyšších otáčkách, ale byly výkonnější a mohly bez vibrací pracovat už z volnoběžných otáček.
@Lubo
Přesně tak, na tohle se hodně zapomíná. Když se dieselové Audi A4 s mild-hybridní technikou prodá v ČR, náš Svaz dovozců automobilů je zařadí do kategorie dieselů. Když se prodá v Německu, německá agentura KBA jej zařadí mezi hybridy a hned se pochlubí oficiální tiskovou zprávou, že se v Německu prodalo více elektromobilů než dieselů.
Otázkou je, jaká čísla má k dispozici celoevropské sdružení ACEA, zda v tom dokáže udělat pořádek. Podle podezřele vysokého podílu hybridů, které uvádějí, nikoliv.
Přesně tak, na tohle se hodně zapomíná. Když se dieselové Audi A4 s mild-hybridní technikou prodá v ČR, náš Svaz dovozců automobilů je zařadí do kategorie dieselů. Když se prodá v Německu, německá agentura KBA jej zařadí mezi hybridy a hned se pochlubí oficiální tiskovou zprávou, že se v Německu prodalo více elektromobilů než dieselů.
Otázkou je, jaká čísla má k dispozici celoevropské sdružení ACEA, zda v tom dokáže udělat pořádek. Podle podezřele vysokého podílu hybridů, které uvádějí, nikoliv.
Když mi se líbí Ioniq 5N, dieslové GLS nebo V, hybridní Corolla, PHEV diesel E a benzínové CLE a nebo Toyobaru.
Väčšina dieselov v EU sa vykazuje ako hybrid vďaka mild hybrid technológii. Štatistiku to skresľuje.
@Horký Rom
Proč bych to měl psát když jsem věděl že troll a multinick jako jsi ty to nepochybně pod jedním z 15ti nicků nepochybně doplní?!?
Proč bych to měl psát když jsem věděl že troll a multinick jako jsi ty to nepochybně pod jedním z 15ti nicků nepochybně doplní?!?
@Roman Horký Moje není (: A myslím si, že bys měl skončit s tím nazývat všechny Horkým Romem (:
@hiphop
Však má pravdu a nic ani jmenovat nemusí. Japonci už nenabízí diesel vůbec, pouze Mazda ve svých dvou největších autech (nepočítám užitková vozidla Toyoty). Korejci už ho pohřbili skoro taky. Ford to pohřbil též, Stellantis celý koncern dělá vše proto, aby naftu zařízli zachvíli taky. Nedávno jsem se díval na konfigurátor Renaultu a ten už nemá v osobních autech jediné naftové!!! Přitom měl vždy tolik dobrých modelů. Teď mě třeba překvapilo v Řecku půjčené naftové Clio, asi poslední rok výroby. Super auto, nulová spotřeba a jelo hezky a ve městě jich byla spousta s dCi motorem.
Dnes pokud by chtěl člověk nové auto s naftou, tak možnosti jsou zcela minimální a to obzvlášť pokud nemá na auto typu Mercedes, Audi apod...
Však má pravdu a nic ani jmenovat nemusí. Japonci už nenabízí diesel vůbec, pouze Mazda ve svých dvou největších autech (nepočítám užitková vozidla Toyoty). Korejci už ho pohřbili skoro taky. Ford to pohřbil též, Stellantis celý koncern dělá vše proto, aby naftu zařízli zachvíli taky. Nedávno jsem se díval na konfigurátor Renaultu a ten už nemá v osobních autech jediné naftové!!! Přitom měl vždy tolik dobrých modelů. Teď mě třeba překvapilo v Řecku půjčené naftové Clio, asi poslední rok výroby. Super auto, nulová spotřeba a jelo hezky a ve městě jich byla spousta s dCi motorem.
Dnes pokud by chtěl člověk nové auto s naftou, tak možnosti jsou zcela minimální a to obzvlášť pokud nemá na auto typu Mercedes, Audi apod...
@Roman Horký Jestli je to tvá fotka, tak porušuje autorská práva tím, že ji používá a s tím by se myslím dalo něco dělat.
To bude nějaký HOAX!
Místní elektroúderka nám to tady brzy vyjasní, jak máme tuto dezinformaci chápat 😂
Místní elektroúderka nám to tady brzy vyjasní, jak máme tuto dezinformaci chápat 😂
Klidně stejným stojanem jako známe = aby zas někdo nevymýšlel.. 😉
Ale nezvýhodňovat naftu proti benzínu = váží víc PROTO ta trochu menší spotřeba v litrech.
Proto se velkoobchodně dodnes používají jednotky hmotnosti
KDYBY věci byly správně (rovné podmínky tržní cena benzínu a nafty) WinDiesel BY SE (na 99,99😖 NEJMENOVAL WinDiesel 😄
a Áda by jezdil (normálně jako všichni ostatní) na benzín = a spotřebovával méně ropy 😲
Ale nezvýhodňovat naftu proti benzínu = váží víc PROTO ta trochu menší spotřeba v litrech.
Proto se velkoobchodně dodnes používají jednotky hmotnosti
KDYBY věci byly správně (rovné podmínky tržní cena benzínu a nafty) WinDiesel BY SE (na 99,99😖 NEJMENOVAL WinDiesel 😄
a Áda by jezdil (normálně jako všichni ostatní) na benzín = a spotřebovával méně ropy 😲
@lamal Ta pravděpodobnost je, že někde v koloně před tebou bude aspoň jeden nebo dva diesly co zrovna vypalujou DPF a to je smrad i z úplně novýho auta... 😊 Ale ano, nové diesely jsou ještě celkem okay, problém je třetí majitel, který už jede údržbu nadoraz a rozbité emisní systémy se neopravují ale vybourávají...
@Mokrous ano to mi unika, ze to vypaluje za tychto podmienok, aj mna by to stvalo. Tlacitko a manualne spustenie je fajn riesenie aj ked verim, ze mnoho ludi za volantom by nevedelo co s tym... prirucku k autu precita mozno majitel v osobnom vlastnictve, mam skusenost ze ludia nevedia omnoho jednoduhsie veci a neunuvaju si to prestudovat.
@lamal To ti asi pár let uniká, jak fungují nové diesely.
Mě se TDI EVO vypaluje klidně v koloně, nebo na parkovišti v cíli. A to je asi jediná věc, která mě na tom autě totálně se.re.
Proč tam kuwa není ikonka zaplnění a možnost spustit proces manuálně dřív a nebo naopak odložit o pár km, když vím, že pak zase pojedu daleko?
Mě se TDI EVO vypaluje klidně v koloně, nebo na parkovišti v cíli. A to je asi jediná věc, která mě na tom autě totálně se.re.
Proč tam kuwa není ikonka zaplnění a možnost spustit proces manuálně dřív a nebo naopak odložit o pár km, když vím, že pak zase pojedu daleko?
@scadar suhlas, inak v kolone sa dpf nevypaluje, mali by byt vyssie ustalene otacky a jazda 😄
@Mokrous nepozname dovody vyrobcu, verim, ze malo uzivatelov tuzi po tom co ty, je to too much tech 😄 Vyrobca to musi setrit na rizika z hlupeho vyuzitia, omylov atd. Vsetko je riziko, ze ich niekto žaluje s nejakou ptakovinou.
@adamzprahy Máš pravdu. V mém poněkud specifickém případě však dělám radost i zaměstnavateli. A to flotilovými emisemi CO2 (neřešme politiku a technické pozadí) a že to byla "skladovka" na doprodejovém seznamu (které se někdo rád zbavil). A ten "pure" diesel (objektivně i subjektivně z těch lepších na trhu) zrovna u mercedesu v nabídce je pořád téměř všude.
Dnes jsem najel necelých 500km a nedokáži pochopit, že tam svítí průměr 5,7L/100km a v nádrži je stále slušně přes polovinu paliva. Ano, vlastně by mi to mohlo být jedno... ale já mám z té efektivity a dojezdu radost. S ohledem na malý počet km jsem to přiměřeně nešetřil, ale asi na tom hybridu něco bude. Stačí mu totiž jenom trošičku vyjít vstříc. Možná to zkusím i nabíjet ze sítě...
Dnes jsem najel necelých 500km a nedokáži pochopit, že tam svítí průměr 5,7L/100km a v nádrži je stále slušně přes polovinu paliva. Ano, vlastně by mi to mohlo být jedno... ale já mám z té efektivity a dojezdu radost. S ohledem na malý počet km jsem to přiměřeně nešetřil, ale asi na tom hybridu něco bude. Stačí mu totiž jenom trošičku vyjít vstříc. Možná to zkusím i nabíjet ze sítě...
@lamal Tak to je obecně známý a smutný fakt, že ani prodejci aut je neumí ovládat, natož Máňa z Lid(l)u...
Nicméně by to jistě naprogramovat šlo do sekce "Vozidlo" s možností defaultně mít nastaveno "Auto" a vedle toho volbu "Manual" a tu pak ovládat na základě inofrmací o stavu zaplnění DPF.
Když může auto pípat a buzerovat každou chvilku a vyvádět řidiče z pozornosti, tak proč by nemohlo existovat hlášení o budoucím brzkém spuštění vypalování, třeba při každém startu a nebo i v případě dlouhé jízdy v jejím průběhu a jednoduché "OK" k potvrzení zahájení, či "10", "20", "30" km/minut odklad, když by mi to chtělo vypalovat v cíli, nebo cestou 2 km na poštu, když druhý den pojedu 200 km a můžu to nechat na zítra.
Nicméně by to jistě naprogramovat šlo do sekce "Vozidlo" s možností defaultně mít nastaveno "Auto" a vedle toho volbu "Manual" a tu pak ovládat na základě inofrmací o stavu zaplnění DPF.
Když může auto pípat a buzerovat každou chvilku a vyvádět řidiče z pozornosti, tak proč by nemohlo existovat hlášení o budoucím brzkém spuštění vypalování, třeba při každém startu a nebo i v případě dlouhé jízdy v jejím průběhu a jednoduché "OK" k potvrzení zahájení, či "10", "20", "30" km/minut odklad, když by mi to chtělo vypalovat v cíli, nebo cestou 2 km na poštu, když druhý den pojedu 200 km a můžu to nechat na zítra.
Protože přece všichni chtějí EV 🤣🤣🤣 To je jasné ne?
No zcela pragmaticky je to právě proto, že do aut jako Kodiaq a Superb je diesel to nejlepší. A tyhle auta jsou vesměs služební, tj. kupují to firmy co umí počítat...
Prostě do střední třídy a do větších SUV nikdo nic lepšího než diesel nevymyslel. Tak prosté to je.