Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nejlepší sporťák z Česka v číslech. Hyundai i30 N míří z Nošovic do celého světa

28 komentářů

Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Nejúspěšnější dnešní sportovní auto a oni ukončují výrobu? Nejvíc manuálů. 😉

Zase EU? Ach jo..... 🥺
Arese
@Pepa_007 Ovšem místní šílení eurohujeři ti tady hnedle vysvětlí, že k žádnému omezování nabídky automobilek na trzích EU nedochází, to jen zákazníci o tyto vozy přestali mít zájem... Hnusní lháři!!!
Arese
Hyundai by raději neměl své zákazníky takto provokovat. Svévolně jim ukončí prodej velmi atraktivního vozu, které milovali a ještě jim pak provokativně v tiskové zprávě sdělí, jak se to auto dobře prodávalo! To nevymyslíš... 😞(((
Nebo Nebo
@Arese A nejen I30n, I20n, ale i v Kia potichu zařízl v ProCeed 1.6 a nahradilo ji 1.5 tuším 105kW.
Avatar - iudex
iudex
i30N bolo skvelé auto a nielen skvelé v kontexte ceny (aj keď tá bola jeho hlavnou komparatívnou výhodou), ale celkovo v rámci triedy. V testoch ho porovnávali s najlepšími, vrátane type R a vždy obstál so cťou, ak aj nebol najrýchlejší, tak vždy oceňovali jeho zábavnosť a charakter. Súčasne ide o robustné, solídne postavené auto, čoho dôkazom je, že sú ho plné okruhy (aj včera na Slovakiaringu som nejaké videl). V podstate sa dá povedať, že i30N spolu so Seatom Leon Cupra (ten bol asi prvý masový okruhový stroj) sprístupnili okruhové jazdenie pre masy.
A to, že zachovalo manuál až do konca, bola ďalšia vec na pochvalu.
Škoda ho. Rest in peace.
ptr078
Preco tak smutno a odovzdane. Je cast ist. Je tu ionic 5 n. Novy etalon hothatch. Som si isty, ze o rok, dva, ked pojdes na sring bude ich tam kopec v kazdej zakrute. Mne viac sadla i20n a dal by som jej prednost aj pred fiestou a ked nejaku zaujimavu najdem asi prikupim
Arese
@ptr078 Začátek tvého příspěvku je hodně špatný pokus o vtip. 😞((
ericn
@ptr078 "Je tu ionic 5 n. Novy etalon hothatch" - tak ten byl dobrej, 2t elektrická stodola a hothatch hahaha 😄
webpaja
@ericn Trochu nadhledu... 😉
ericn
@webpaja otázka je nad čím? Nad příspěvkem nebo na Ioniqem?
Ivan Ivanovič
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - Manhunt.60
Manhunt.60
@ptr078 To je humor? ionic 5N s cenovkou BMW M2 ... opravdu etalon hothatch. Jeden z důvodu proč se Nko tak dobře prodávalo, tak byla i velmi příznivá cena. Ne, ionic fakt není pro masy ... a fakt jich nebude plnej ring. Wake up.
webpaja
@iudex Je až neuvěřitelné, jak i30N dokáže fungovat, zvlášť s přihlédnutím k základnímu modelu, ze kterého vychází. Běžná i30 je nejšedší průměr všech průměrů. Nijaké auto bez jakékoliv ambice udělat řidiči radost.
eNko pak jezdí skoro tak dobře jako GTI. Nedosahuje kvalit tradičního Golfu, ale na to, že jde o první seriózní příspěvek značky mezi HH, tak je celkem blízko. Jak verze s manuálem, tak automat jsou velmi dobré a s přihlédnutím k ceně, pak mezi FWD až neodolatelné. Líbilo se mi, že cítíš záběr spojky, ale není přehnaně tvrdá, podvozek je hodně pevný, ale nevytřese z tebe duši. Řízení nemá s blátem běžné itřicítky nic společného, brzdy jsou nekousavé... V zásadě vše fajn. Komu nevadí předohrab, ten by měl zařadit i30N na shortlist.
P.S.: na okruhu ale eNko vadne stejně rychle jako utržená pampeliška na letním slunci.
Frfla
Nejsem sice cilovy zakaznik tohoto typu aut, ale je tu zajimava informace, ze v Australii to jeste lze prodavat.
Avatar - praptak
praptak
Šlo by to i v Česku, ale je to rozhodnutí automobilky.
Avatar - Doupik
Doupik
@praptak Šlo, ale kvůli emisím by motor nemohl mít ani 200 koní, takže to nedává smysl prodávat. Předběhnu případný dotaz "a proč to Němci zvládají" - no prostě mají jinou technologii motoru.
Avatar - 125S
125S
Spíš by mě zajímaly počty vyrobených ostatních N modelů. Například Kony N a i20N. Nikde to nemohu dohledat. Naposledy jsem našel, že se i20N prodalo necelých 20000. Což by nebylo vůbec špatné.
DeMooro
@125S Jako majitele I20N by mě to taky zajímalo. Co vím, tak v ČR je jich cca 100, ale celkové prodeje jsem se nedočetl...
Avatar - 125S
125S
Také jsem majitelem. Proto by mě to zajímalo. i20N se vyráběla jenom cca. 3 roky. Já mám jeden z posledních vyrobených na jaře. Podle VIN mám cca. kus s pořadovým číslem 17000. Ale nevím jestli se to dá podle toho přesně určit.
Martin Guzek
Nevidím zde žádné sportovní auto.....zbytek článku tímto postrádá hodnotu.....PS hejty mě nezajímají, není třeba je psát. Kdo někdy vlastnil opravdu sportovní vůz, tak hejtit nebude.
Avatar - iudex
iudex
@Martin Guzek
Hejty Ťa nezaujímajú, sám ale tým začínaš príspevok (OK, ak nie hejt, tak minimálne jasný pokus o flame war).
Ako tradične sa spýtam , čo už športovým autom je? Definuje ho výkon, alebo tvar karosérie? Je to Totota GR 86 či GR Yaris? Je to Porsche Cayman s dvojlitrovým štvorvalcom? Alebo to musí byť superšport s 600+ koňmi?
Martin Guzek
@iudex těžko říct. Tohle je možná nějaký "Hot" . Ja bych považoval za sportovní něco od 450 koní nahoru a hlavně ne čtyřválec - jakýkoliv - nemyslím ten průser od Mercedesu C63 AMG, taky ho nikdo nekupuje ať ma koní kolik chce. Já osobně jezdím Benz E53 Cabrio (457 koni) a Carrera Turbo S Cabrio rok 2024 (jiný výfuk a nyní 680 koní) . Takhle bych si Já představoval sportovní svezení ano. Ja nepíšu na to N30, ze je to špatně auto, ale není sportovní. Označení N30 z auta nedělá žádnou raketu.....Ale chápu, že někomu to dělá radost.
Avatar - praptak
praptak
Řekl bych, že Fabia R2 je sportovní dost, ale chápu jak to myslíte. 😉
Avatar - iudex
iudex
@Martin Guzek
OK, tu sa môžeme baviť o tom, kde je tá hranica a čo sú rozlišovacie kritériá.
Pre niekoho (ako Ty) je to podmienené hlavne výkonom a objemom motora (teda bežný hotheč s R4 dvojlitrom typu Golf GTI nie je športové auto, ale Audi RS6 s V8 a 625k už je).
Pre iného je to tvarom karosérie (teda kupé či superšporty, kdežto SUV či kombi to nikdy nebude).
Pre niekoho je kľúčová koncepcia pohonu (teda RWD, príp. 4WD áno, predohrab nie).
Všetky kritériá ale majú svoje obmedzenia a vypadnú tam autá, ktoré pre mnohých športovými sú. Takže podľa prvého kritéria nie je športovým autom Audi TTS kupé, lebo má len dvojliter. Podľa druhého kritéria nie je športiakom M3 ani M5, lebo sú to sedany. A podľa tretieho kritéria to nebola Honda Integra type R, lebo FWD. Pritom všeobecne sa všetky spomínané za športiaky považujú. Podľa uvedených kritérií sú športiakmi potom len superšporty (Ferrari, Lambo a spol.).
Za mňa je najdôležitejšie zameranie auta. Teda ak výrobca postaví auto s vysokým či vyšším výkonom, zamerané na rýchlu jazdu a zábavu, s patričnými úpravami podvozka a hnacieho reťazca, tak podľa mňa športovým autom je. Teda pre mňa je športovým autom aj GR Yaris, hoci je to malý hatchback s trojvalcom 1.6, aj Golf R, hoci je to päťdverový kompakt vychádzajúci z úplne bežného hatchbacku, aj tá RS6, hoci je to v zásade praktické rodinné kombi.
Avatar - Manhunt.60
Manhunt.60
@Martin Guzek Pro mě zas Turbo S Cabrio není sprotovní. Ale GT3 jo. Holt sis pořídil špatně ... ale chápu, že ti to asi dělá radost.
Martin Guzek
Manhunt.6.0 .........Pokud jsem si pořídili špatně Carreru Turbo S Cabrio rok 2024 podle tebe.....tak jsem z toho vážně smutný.Ja tohle auto a jine mam na denni jezdeni.Netaham to na žádný okruh. Proto taky máme rádi cabria s manželkou a užíváme si jízdu v nich. ....Takze úplně špatně utrácenych 8,5 Mega. No co už. Me aspoň stojí v garáži vedle E53 AMG Cabrio rok 2023 a naproti nasemu SUV, narozdil od tvé GT3 , kterou máš na plakátu nad postelí.....Tipoval bych te na Passat rok 2010 2.0Tdi nebo Octavii toho stejného motoru s nájezdem tak 250tis km .Proste klasicke kamna. Slapnes na to, za tebou cerny kouř a nic se neděje....A teď půjdu oplakat do garáže tu "špatnou" investici.
Avatar - Manhunt.60
Manhunt.60
@Martin Guzek Nojo, hlavně že je to rok 2024, má to novej výfuk a taky je důležitý že to E53 je z roku 2023, protože kdyby to bylo jen o chlup starší a nemělo to těch 680 koní, tak je to na prd sporťák. Takových pak natřásajících se před nákupákem je 😄
Vyhlížej červenou, nechám tě poslechnout 9000 RPM.
(Nové Turbo není investice, ty oproti GT modelům padají na ceně pěkně)
Martin Guzek
Ty hele Manhut nebo jak to jsi. Špatně jsem to nazval. Me je úplně jedno jestli jsem napsal investici nebo ne. Tak to myšleno nebylo.Ok utracene peníze. Nepotřebuji schovávat auta pod plachtou aby jakože investici ty RPM červenáčku. Ja mam auta na každodenní jezdeni. Za tři roky většinou auta zase měníme za nové. Me je úplně jedno ze padají na ceně. Bavi mě auta. Sní si dal své sny o Porsche v garáži a neobtěžuj motoristy. No asi tvých 9000 neuslyším tady ze Švýcarska kde dlouhé roky žijeme, to mě vážně mrzí. Ale sni dál. Snad se někdy finančně dostaneš aspoň na Golf GTI rok 2015 😁 .Ale to asi musíš ještě pár let počkat. Na další tvůj inteligentní komentář už reagovat nebudu. Už tak jsem ti věnoval dost svého času. Toho si važ. Tak papa ty červené RPM 😁😁