Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Česko má druhý nejvyšší růst prodejů elektromobilů v Evropě. Jejich podíl ale zůstává malý

122 komentářů

DonVito
Ja bych u novych EV v Cesku zrusil dph.

Nizsi dan podle zdejsich expertu neni dotace. Navic by soukromnici nebyli znevyhodneni vuci podnikatelum.

Takze cajk.

A idealne bych zrusil odpocet dph pro firemni auta. Takze by najednou byly EVcka zvyhodneny a ne dotovany.
😀
MarekAbsolon
@DonVito Úchylové mají vždycky plezír z křivení trhu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@MarekAbsolon
To jsem nečekal od tebe takové sebepřiznání.
"spotřební daň z benzinu (bezolovnatého) činí 12 840 Kč/1000 litrů, z nafty 9 950 Kč/1000 l"
MarekAbsolon
@Mikesus S někým si mě pleteš. Já na naftu nejezdím. Ale co čekat od někoho, kdo nenávidí celou generaci.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@MarekAbsolon
Tak určitě 👍🤣
Pověz tedy k tomu srovnání něco.
topten
@Mikesus
navic 1 litr nafty ma v sobe o 10% vic energie a vyprodukuje o 10% vic CO2
takze 1 litr nafty odpovida 1.1 litru benzinu
a pak pomer nafta vs benzin je 9950 vs 14124
benzin je spoitrebni dani zatizenej o skoro 42% vic
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@DonVito

Ano, je to spravedlivější a efektivnější než dotace. Je zde však jeden zádrhel. EU. Navrhuješ z EU vystoupit, nebo věříš Fialovi a Babišovi, že v EU vyjednají výjimku z daňových pravidel EU?
Avatar - kruskar
kruskar
@Horký Hrom Není to spravedlivější. Spravedlivé je, nastavit podmínky, které pak dodržují všichni bez vyjímky. To je trh. Kdo se na něm za stanovených podmínek neudrží, má smolíka a může jít podnikat do kedluben nebo myších kožichů.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Když to vezmeš do extrému, v ideálním kapitalismu s rovnými podmínkami bez regulace budou těžit jen ti, kteří na startu měli největší kapitál a vytvoří tak monopol a zruší konkurenční prostředí :) Takže ona ta regulace vlastně není vždy závadná a zvýhodnit něco, co přispěje k vývoji nevidím jako špatné, špatné je snaha zrušit alternativy dostupné pro lid. Ona totiž ta konkurence v podobě spalováků a hybridů také stimuluje výrobce EV k inovaci a naopak.... to je zdravé konkurenční prostředí, bohužel ale nutné držet v mezích regulacemi (a tím neříkám, že ty regulace jsou dnes správné) @kruskar
Avatar - kruskar
kruskar
Ozzman Největší kapitál přináší sebeuspokojení a taky to, co popisuješ, vytvoření umělého monopolu. Ruku v ruce s tím jde ale degenerace a zaostávání, v té chvíli nastoupí sice chudí, ale plní nápadů. Je na nich, jestli je budou sami rozvíjet, nebo je budou prodávat těm finančně silným. Ale dotace a finanční transfery přinesou vždycky něco jiného, než bylo zamýšleno, a vývoji to moc nepomůže.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jenže kolik takových inovátorů se prosadí ve světě, ve kterém je nebude slyšet, nedostane se to mezi lidi, samozřejmě mluvíme o extrému, ale ruzné podmínky a dotace právě tohle akcelerují a je to dobře, mužeme se bavit o tom, které konkrétní dotace mají špatný efekt, a že jich je, ale vesměs to korigování a udržování konkurenčního prostředí je správné @kruskar
ptr078
@DonVito A preco strkas spinave pracky tam kam nemas. Nech si to trh vyriesi sam. Pokial viem mate vatsie problemy a dieru vo verejnych financiach. 😂
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ptr078
No lepší mít díru v rozpočtu než být ruska filcka.
Arese
@Mikesus Přesně tak, Ficovi už koukají z Putinovi řitě sotva podrážky od bot. Přitom kdyby Ukrajina nedej bože padla, mají Slováci ruSSáckou armádu jen kousek za Košicemi! Neuvěřitelné. Historie se (s malou obměnou) opakuje jako přes kopírák, jen na místo Adolfa nastoupil Putler a Tisa nahradil Fico...😳
topten
@Arese
ficus by to jen privital
nemusel by se bat, ze mu Ukrajinci utnou plyn od nacku z rossiji
Avatar - Ozzman
Ozzman
Sleduješ zprávy? Vždyť oni je přivítají s otevřenou náručí :/ Už si všímám, že v řadě diskuzích stesky po komunismu a adorace Ruska píší profily slovensky, to už neni jen trollí farma....@Arese
ptr078
@Mikesus Bavime sa tu o dotaciach, dph, pokryveni trhu.... autach... si si pomylil server. A to sa snazim byt slusny ty argument 🤣
topten
@ptr078
ty jsi tady vytah diru ve financich
a jestli se nepletu, u vas v hornich uhrach smerujete k dire necelejch 6%HDP, u nas k polovine
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Mikesus
Tak v tom případě jsi zabloudil ty. My tu jen reagujeme na tvé politické bláboly. Zajdi si zamávat ruskou vlajkou, nebo nekomentuj politické smerovani na diskuzi o autech.
ptr078
22. listopadu 2024 • 07:30
@DonVito A preco strkas spinave pracky tam kam nemas. Nech si to trh vyriesi sam. Pokial viem mate vatsie problemy a dieru vo verejnych financiach. 😂
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@topten

Takže opět jen lži. I když už jsi u těchto nesmyslných přepočtů, tak u nafty je to 10,7 kWh/l. Takže opět lžeš.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Proč lžes i u snadno dolozitelnych věcí?

https://www.cngplus.cz/…g/ekonomika.html

Nafta 9.9kwh/l

https://www.rostlinnyolej.cz/…ADku-jako-paliva

9 8kwh/l

https://www.sustainabilityexchange.ac.uk/files/cambridge_regional_college_sus_how_much_energy_do_you_use_pdf.pdf&ved=2ahUKEwjUptyqiPCJAxUAhP0HHR01MzQQFnoECBUQAQ&usg=AOvVaw1T1mOc5AAJn8rInSjjrhxi

10kwh/l

Nafta obsahuje 36.9MJ/l
https://www.acea.auto/fact/differences-between-diesel-and-petrol/

Převod jednotek je jednoduchý. 1MJ nám vyjde na 10.2kwh.
Proč si vymyslis jeden vyčnívající extrém, kdyz bezne je právě těch 10kwh ( někdy trochu méně, někdy trochu více ).

Jak typicky ruský dezinformator.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus
Hmotnostní energetická hustota je pro obě paliva téměř stejná a činí zhruba 12,5 kWh/kg, objemově je rozdíl větší kvůli rozdílné hustotě, kterou má nafta vyšší. Pro benzín se bavíme o 9,7 kWh/l, u nafty o hodnotě 10,7 kWh/l.

https://oenergetice.cz/…n-vozidel-1-cast

Smolík hujere.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
přesně jsem to čekal. takže jeden odkaz ( žádný jiný nezmiňuje tohle ) je víc než 4 jiné, nezávislé, hujere. Takže smolík. to že si jedno vytáhneš bůhví odkud, kde též čerpají bůhví odkud, nezmanemá, že je to skutečnost. Přidej další 3, které tvrdí, že to je nad 10,5kwh a můžeme diskutovat. Takto to je jen o tom, že jsi našel nesmysl na internetu a nemáš vlohy k tomu poznat, co by mohlo být pravdivé a co ne. Ještě dej odkaz na autoforum a úplně tomu dáš korunu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus

Takže když jsi ten zdroj znal, tak tím hůř a jsi evidentní lhář. Navíc ses sám přiznal.
ptr078
@Mikesus Zatmenie mozgu?
topten
@ptr078
dirku v rozpoctu dela danove zvyhodnena nafta
Avatar - kruskar
kruskar
@topten A že zrovna nafta? Připomeneme si fakta, jo? Spotřební daň z benzinu (bezolovnatého) činí 12 840 Kč/1000 litrů (při 15oC), z nafty 9 950 Kč/1000 lt., a z LPG pro dopravu 3 933 Kč/t, spotřební daň z elektřiny 0. Já bych tedy viděl největší prostor pro lepení dírky ve státním rozpočtu u té elektřiny.
topten
@kruskar
.
nafta
spotrebni dan 9.95kc/ litr = 0.995kc/kWh
.
elektrika
dan z elektriky 0.0283kc/kWh
poplatek na OZE 0.495kc/kWh
emisni povolenka dnes E70/tunu CO2, pri nasem emisnim koeficientu 0.4 to vychazi na 0.70kc/kWh
.
takze suma sumarum
nafta 0.995kc/kWh
elektrika 1.2233kc/kWh
elektrika, kterou z vetsi casti vyrabime z vlastni zdroju, je "zdanena" o 23% vic nez nafta, kterou dovazime
to nema logiku
.
az budes platit za kazdou tunu CO2 z nafty tolik co u vyroby elektriky, pujde nafta nahoru o 4.5kc/litru
.
vse bez DPH
Avatar - Mikesus
Mikesus
@kruskar
První věc, jak chceš označit a rozdělit elektřinu určenou pro pohyb a tu určenou třeba pro vysavač. Druhá věc, ev jsou prý vysavače, takže chceš zdanit úklid doma?
Třetí věc. Spotřební daň je především u věci, které jsou zbytné, benzin, alkohol, cigarety a v dlouhodobém horizontu jejich spotřeba ničí zdraví populace a zatěžuje zdravotní systém. U elektřiny máš emisni povolenky, což je stejný účel jako spotrebni dan. Zatěžuješ životní prostředí, platíš emisní povolenky.
ptr078
@topten Takze ked sa zrusi danove zvyhodnenie nafty, zrazu sa vyriesi diera v rozpocte a vy budete mat vyssie platy ako nemcuri 😂 take jednoduche
topten
@ptr078
vrat se do hornych uheir kdyz nevis, co je dira a dirka
az se stanete soucasti obnoveneho CCCP, jak po tom s fičusem touzite a komous husak o tom snil na konci ww2, tak vas tyhle detaily uz trapit nebudou
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ptr078
Kdyz tě ten západ tak trápí, proč nekomentuješ věci na vkontakte, sputniku, tiktoku apod.
ericn
@kruskar Přesně tak, umělé zvýhodňování u elektřiny je špatně, i když by to asi moc peněz nepřineslo, když je EVček z celkového počtu aktuálně asi 0,45% 😋
Avatar - Ozzman
Ozzman
S tím bych problém neměl, ale asi bych to omezil jen na nižší cenové hladiny, aby se ta auta dostala mezi masu (a tam by se ukázalo, jestli to fakt někdo chce, když to bude cenově srovnatelné se spalovákem), drahá auta se soukromě nekupují a většinou odpočet DPH firmy aplikují tak jako tak. Jestli chceš dostat Enyaq do rodin místo Karoqu, tak na to by to fungovat mohlo.@DonVito
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Ozzman
Myslel jsi asi elroq, ne enyaq. To je kodiaq a to běžná rodina opravdu nekupuje.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ta cena byla za enyaq, nejlevnejsi s dotaci, v lete jsme se o tom bavili u klokocky, Elroq nebyl jeste @Mikesus
Avatar - Emel
Emel
@DonVito a proč? Parita cen tu jakž takž je...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ono by možná stačilo, aby ty dotace na EV nebyly tehdy jen pro podnikatele, ale i pro soukromníky, třeba by si to někdo koupil a když ne, vidělo by se, že EV zatím nenahradí plně spalovák :) Stačilo by dát bez DPH EVčka do 1,5m třeba pro soukromníky (dražší nikdo soukromě nekupuje) @Emel
Renoo
@Ozzman Ono by stačilo, aby nebyly žádné dotace. Přece v roce 2025 má být ta parita cen, tak není vůbec žádný důvod na nějaké zvýhodnění. Už teď stojí Dacia Spring pod půl mega. Takže kdo potřebuje auto a běžně si kupuje nové a prostě nezbytně a nutně potřebuje EV, tak může směle nakupovat.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ozzman

Veškeré dotace na EV jsou nesmysl a zlo.
ericn
@Renoo Spring a auto do jedné věty nepatří 😋 To je spíše taková rikša… Být to velikost Sandera, za těch 470tis , tak neřeknu ani slovo…
Renoo
@DonVito A poč by se jako měla rušit daň? Aby sis konečně mohl koupit nové auto a ne lítačku? Ani dětské plíny nemaj zrušenou daň.
Jednoduché vysvětlení, pro ty, kterým moc nejde matematika a základní ekonomické pravidla a nebo jsou prostě pomalejší:
Když se někde DPH ořeže, tak se daň vybere nějak jinak a jinde. A doplatí na to klidně dotyční, který třeba nemají vůbec žádné auto, protože nemaj prachy. Třeba matky samoživitelky apod.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Dětské pleny možná ne, ale o danovych prazdninach pro čerstvou rodinu se hovoří ;) @Renoo
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ozzman

Někdo hovoří i o tom, jak do 5ti let budeme mít platy jako v Německu... Takže asi tak.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Renoo

Přesně tak.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

Ano, zvýhodnění není dotace.

A není naprosto žádný důvod zvýýhodňovat EV proti spalovacím autům.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
S tim naprosto souhlasím. Proto je potřeba zvýšit daňovou zátěž na naftu a srovnat na všechny druhy pohonů. A jelikož tu někteří neznají nic jiného z emisi než co2, tak klidně vypočítat podle toho. Ačkoliv i to je trochu nespravedlivé, jelikož emise z dieselu obsahují mnohem víc jedovatých složek než benzin. O komínu stovky, nebo tisíců metrů daleko od obydlených oblasti ani netřeba mluvit.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus

Jistě, proč opět nezdražit služny, potraviny, proč nezvýšit inflaci, že? ...
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
To je tak krásná výmluva demagogů. Ne inflaci to nezvýší nijak znatelně. Rozhodně méně než cele agresivní Ruskonebo rozhazovačný agent Bureš uplacejici nemakačenka a důchodce.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus

Mě vždy baví, jak hujeři přijdou s touto myšlenkou.

Zajímavé, že nikdo nenavrhne snížit spotřební daň benzínu na úroveň nafty 🤣🤣🤣
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
no vidíš, já vždy psal o narovnání spotřební daně. nepsal jsem zvýšit na naftu. Za mne ideal je někde uprostřed. Zvýšit na naftu a snížit na benzinu. Ale pokud to někdo chce srovnat snížením na úroveň nafty, přijde mi to jako blbost, ale klidně. Všem rovné podmínky.
St.
200 tisíc bylo dobrých…, příští rok věštím u nás pokles prodeje BEV o 50%. A fyzické nepodnikající osoby si budou dál opečovávat svoje v průměru 17 leté miláčky.
Othello
V malých množstvích i drobná změna počtu znamená hodně procent.
Jednoduchá matematika ...
Avatar - kruskar
kruskar
@Othello No jasně, z nuly se roste snadno.
Frfla
Celé zaklínadlo je: DOTACE, umělé ohýbání trhu, zákazy, pokuty (emisní povolenky) a ještě jednou ty dotace. Nebýt toho, tak EV paběrkují na okraji zájmu a evropské automobilky mají svoji neotřesitelnou světovou pozici včetně zajištěných pracovních míst.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Frfla
spotřební daň z benzinu (bezolovnatého) činí 12 840 Kč/1000 litrů, z nafty 9 950 Kč/1000 l
Ano, umělé ohýbání trhu.
secho
@Mikesus přesně tak, taky bych dal tu spotřebku
benzínu konečně na úroveň nafty, takhle znevýhodňovat benzín....
Avatar - Mikesus
Mikesus
@secho
Je jedno jak se to udělá, ale rozhodně tohle je větší zvyhodnovani než EV.
Avatar - Ozzman
Ozzman
I když je toto pravda, tak nevěřím, že dneska někdo kupuje diesel jen proto, že ušetří pár korun na naftě, když rozdíl je 2 Kč +/- , kdežto sleva 200 tisíc na auto u EV už motivační bylo a tak jistě příští rok prodeje EV budou stagnovat, takto funguje všude a ve všech odvětví @Mikesus
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Ozzman
No těch 200 je kapka v moři. To opravdu nikdo, kdo kupuje auto za 1M+ nerozhodne změnit svůj plán nákupu. Maximálně ti, co už o tom přemýšlí déle, tak vyuzijou. Tyhle dotace naopak způsobují, že automobilky drží déle cenu nahoře.
topten
@Ozzman
jenze na stojanu je nafta o 5 korun levnejsi, nez by mela byt pri stejnem zdaneni jako benzin
litr nafty by mel byt z logiky veci o 10% drazsi nez litr benzinu, tedy dnes o cca 4 koruny
a na spoustu lidi by uz jen tohle pusobilo tak, ze by volili benzin
Avatar - Ozzman
Ozzman
To nemáš uplně pravdu, třeba zrovna ty Tesly či Enyaq stojí kolem 1m v základu a s dotacemi jsou na cenách Oktávek/Karoqu a to už někdo třeba vyzkouší, vždyť jak jsme se bavili, tak základní Enyaq i s DPH a dotací by vyšel na 700, za to máš Ofci skoro v základu @Mikesus
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nevěřím, že dnes toto někdo ještě řeší, maximálně kdo jezdí dálky, ten chce nejnižší spotřebu a na dálnici diesel pořád umí, ale jinak bude hrát roli pořizovací cena @topten
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Ozzman
Se zeptej, proč někdo koupí diesel nebo někoho, kdo ten dieselovej vrak provozuje už nejakou dobu. Odpověď je v naprosté vetsine stejná. Spotřeba.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Blbost, u ojetin je to mnohem slozitejsi, muze to byt i spolehlivost nekterych motorizaci, nemoznost sehnat adekvatni benzin, z urcite doby byly dost problematicke, ale taky nabidka ojetin, druhokupec kouka na stav, vykon vybavu a ty diesly jsou na trhu a plni dost pozadavku, ale pozor, spotreba a cena nafty jsou dve odlisne veci. Ja mluvim o cene nafty a ne spotrebe :) Kdyz by si jim dal oketinu v benzinu, ktera bude jezdit za podobne spotreby, bude jim fuk, ze nafta je levnejsi o 2 koruny a o tom mluvim a jak budou prechazet na novejsi ojetiny, podil benzinu se bude zvysovat, protoze tu spotrebu uz dnes umi srovnavat ve vetesine oripadu@Mikesus
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus

Samozřejmě že píšeš opět krávoviny.

Diesel často vydržel a vydrží mnohem vic než benzín. Benzin s 250 až 300 tis. km je často už hodně opotřebený, a začne třeba brát olej typicky.
Pro diesel často nebyl a není problém 0,5+ mil. km, treba až 1 mil. km...

Diesel měl a má často lepší průběh točivého momentu. Je vhodnější do větších aut. Je vhodnější pro tahání přívěsů atd. atd.
Avatar - Katikakus
Katikakus
@Mikesus že jsi debil už víme.
Avatar - Brmbalik
Brmbalik
Presne, pokud chteji prosadit EV tak at ho zlevni na cenu klasickych aut. Ne naopak, zdrazovat, pokutovat, danit klasicke pohony. Na celym EV byznisu se pakuje par lidi, o planetu nejde
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Jak vidno, Německo je stále tahoun. Srovnáme-li, Německo, rusácko a Čínu automobilově, tak je to takto, Německo už hraje hůř ale je furt na špici, rusácko jsou věčné Faerské Ostrovy a Čína je na tom tak, že z Faerských Ostrovů to dopracovala na Brazílii.
Arese
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Arese
Ano. Jen ukázka a dukaz toho, ze euro7 se nemělo mírnit na úroveň
Euro6.
Frfla
@Mikesus jop, mel se udelat navrat k Euro 5.
topten
@Frfla
euro7 je mnohem benevolentnejsi nez podobne emisni normy v USA, Japonsku a dokonce i chine
nejspis kvuli naftakum, ktery maj obecne problem snizit NOx na benzinovou uroven
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@topten tak určitě.
Avatar - del42sa
del42sa
asi si Hendy a Mikesus konečně koupili elektromobil 😀
MarekAbsolon
@del42sa Ti na něj nemají ani s dotací. Šacuju je na nějaké TDÍčko, protože mají dobrej přehled o těch naftových dotacích.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@MarekAbsolon
Tak víme, že podle sebe soudis ostatní, ale s vraky nejezdim.
MarekAbsolon
@Mikesus Nezoufej, tvoje Okta r. v. 2008 vdýzlu je pořád celkem reprezentativní vůz. Po dědovi boomerovi.
Lempl Klaun
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@MarekAbsolon
Právě si ze sebe udělal parádního pitomce, coz tedy temi tvymi žblebty zvladas skoro kazdy příspěvek. A ještě si za to dáváš sám sobě palec, neboť zde prakticky každý ví v čem jezdim.
Už jen základní teat inteligence ,kterým si neprošel. Fotka na profilovce vypadá jako dvojková octavka? A to chodíš na motoristický web?🤣🤣🤣
ptr078
@Mikesus Tak by si sa mal zbavit toho vraku co mas v gebuli
MarekAbsolon
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - hiphop
hiphop
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@MarekAbsolon
Zkoušel jsi oční nekdy? Tam sice s inteligenci moc nepomůžou, to většinou pomůže základní škola nebo rodina, ale tam se asi taky moc nerozdavalo.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@del42sa
No další ev už nejspis bude, jen nepotrebuju menit kazdy rok auto. Ted ho mam presne rok, nicmene eletrifikovaná auta mam uz od roku 2014. dotace já nepotrebuju a ani mnou vybirana auta do těch dotacích nespadala. Naopak bych ty dotace vůbec nedával, na nic.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Mikesus To od tebe není hezké, že vraždíš vlastní i cizí děti toxickými emisemi svého vozu. Před rokem EV nebyly? Odvedl jsi dobrovolně svůj dluh společnosti na účet finančáku?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@twistedTSD
Další demagog, ktery ani nečte co ostatní píšou. Víš o tom, ze me auto jezdi v nevetranem prostoru bez emisi? Dále emise z benzinu jsou ve otevřených prostorách snadno rozfoukany, narozdil od dieslovych, které se drží u země a především v obydlených oblastech se koncentrují. Jen ukázka toho, ze jezdíš dieselem a emise pro tebe jsou jen co2.
"Diesel exhaust is known to cause systemic inflammation, which could affect the brain and change the DMN"
https://www.livescience.com/…work-study-finds
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Mikesus Bohužel nejezdím.
Arese
@Mikesus "Elektrifikovaná auta mám od roku 2014." Tak to tedy opravdu není informace k chlubení. Upřímnou soustrast! 😃
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Arese
Já si nestezuju. A největší přínos v komfortu a kvalitě bylo, když jsme se zbavili poslední škodovky. A těch peněz a času co se ušetřilo při větším komfortu, to by vydalo už na další nové auto.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus

Větší komfort šetří čas... 🤣🤣🤣

Dobrý vtip. Zřejmě počítáš i masáže a rehabilitaci po cestě žebřiňákem proti důstojné cestě v RR, která sama o sobě je relaxem 😅
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Arese

Elektrifikovaná auta mám od vždy. Vždy jsem měl elektriké zapalování, elektrická okýnka... 😆
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol

ty nebudeš neostřejší tužka co? Zkus to znovu, třeba pochopíš psaný text

"A těch peněz a času co se ušetřilo při větším komfortu"

A koukám, že zaostalci pořád neví, co je elektrifikace. A to ji tu už máme třeba na železnici od roku 1954. No jo, některým prostě není zhůry dáno.
Avatar - Katikakus
Katikakus
@Mikesus že jsi debil už víme
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Katikakus

No, já to neřekl 😉
Každopádně je třeba používat pojem člověk s lehkou mentální retardací. Jsem poučen redakcí, kterou tímto zdravím 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Ono z dna sa lahko rastie... a ked nie je ani kam padnut
Petr Kozohorský
Článek je jasnou dezinformací resp. polopravdou, tak obvyklou u zastánců EV. Já za elektromobil považuji čistý BEV a jejich podíl na trhu s auty v ČR není ani náhodou 4,5%, jak uvádí tabulka. Ale chápu, informace, že číslo zahrnuje i hybridy, by nevypadala tak bombasticky.
Avatar - hiphop
hiphop
@Petr Kozohorský si dobry troII.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Petr Kozohorský
Ne, mezi prodeje elektromobilů opravdu není započítan hybrid ( HEV ). Pak kdo tu šíří polopravdy nebo lži 🤣
A co třeba podložit ten svůj nesmysl
nějakým faktem?
Já k tomu svému přidám jednoduše. Podle SDA se za říjen prodalo v cr 4400 hybridů vsech druhů, 1475 EV, 532 PHEV. EV má podíl 7%, phev 2.5%.
Takže za říjen měly EV 7%, phev 2.5% a hybridy celkem 21%. Takze EV plus hybridy mají i v "zaostalé" CR 28%. Za říjenhttps://portal.sda-cia.cz/stat.php?m
Čekám na tvůj argument, že v EV jsou i hybridy, určitě to nebyla lež nebo dezinformace.
Petr Kozohorský
@Mikesus Zpochybňoval jsem údaj v tabulce, který se společně s textem v tabulce tváří, jako bych těch 8695 aut prodaných v ČR za měsíce 1-10 bylo čistých BEV (tedy bez hybridů). Víc nemám, co bych k tomu dodal.
Avatar - Emel
Emel
@Petr Kozohorský to taky jsou čistá BEV.
Petr Kozohorský
@Petr Kozohorský To Emel: Před cca 2 lety jsem si kupoval nového spalováka. Tehdy mně prodejce na můj dotaz k vystaveným autům celkem podrobně vysvětlil rozdíl mezi vozy registrovanými na prodejce a skutečně prodanými vozy. Od té doby nevěřím ani statistice SDA. Ale Vy si jí klidně věřte, když Vás to uklidní.
Avatar - Emel
Emel
@Petr Kozohorský no je potřeba vědět, co ta čísla znamenají - je to 8700 čistě elektrických aut registrovaných na našem trhu. Něco z toho jsou logicky předváděčky, něco jsou třeba reexporty... ale určitě to nejsou hybridy :-) . Každá předváděčka se dříve či později prodá, je to jen posun v čase.
Petr Kozohorský
To hiphop: Proč bych měl být troll? Kvůli tomu, že mám na věc jiný názor? Pak jsou trollové i Vaši rodiče, protože taky mají na spoustu věcí jiný názor. A mimochodem, stačí si dohledat fakta a čísla a hned uvidíte, že si nevymýšlím. Věřím, že to zvládnete, místo slepé víry v EV.
Arese
Nommonik
Ano, dotace z daní všech posloužily k tomu, aby si bohatší mohli koupit po pár letech nový elektromobil, taky je dost dotačních výzev... 👍
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Opět potvrzení mých slov.
Švédsko, Finsko, Švýcarsko, Německo... Bohaté státy, přesto výrazný pád EV.
naopak Česko:
1) růst z nuly je vždycky senzací
2) byl vypsán dotační titul... to je náhoda, co?

Takže suma sumárum - stát vyhodil 2 mld Kč:
- které jsme doslova prožrali,
- na které jsme si museli půjčit,
- zaplatí je naše děti,
- přispěli chudí bohatým
- a navíc na tom vydělaly především banky.

A to vše díky skvělé EU a díky skvělé Fialově vládě... A čekám úžasnou argumentační smtšť hujerů, že to byly peníze z EU, které rostou na stromě jak hrušky...
Avatar - hugino
hugino
BEV je slepá ulička a nič na tom nezmenia ani dočasné dotácie. Bežný občan/vodič je rád ak sa dopracuje k novému ICE autu za cca 20 000 € / 500 000 kč / a bude ho prevádzkovať 10,12,15 rokov a nemusí riešiť x potenciálnych kompromisov . Ale samozrejme komu BEV vyhovuje nech si ho kúpi , nakoniec aj tak rozhodne trh ktorá technológia prežije . Takých 75 % z novo predaných BEV u nás aj tak kúpili firmy a nie súkromníci takže aj tu vidno že pre bežného občana/vodiča je BEV málo dostupné .
Avatar - Emel
Emel
@hugino
75% všech aut u nás kupují firmy, takže tohle o EV neříká vůbec nic.
Auta jsou dnes relativně dostupná, vzhledem k průměrné mzdě a tak. Zákazník je tvor spořivý, takže když nebude muset, tak ty peníze navíc neutratí... ale mohl by. I v ČR, tím spíš třeba v Německu.
ericn
@Emel hlavně si o nich rozhodne sám, za co je utratí 😋
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Jejich (BEV) podíl ale zůstává malý..... A je dán normální poptávkou zákazníků SKŘIVENOU dotacemi naší levicové vlády.
Man Ký
tvl nechcete přestat donekonečna opakovat ty bláboly o křivení trhu a dotacích a podobné nesmysly? to má být na knížku stejné DPH jako na chlast a spotřební daň k tomu?
Arese
@Man Ký Pustá demagogie. Auta nejsou chlast. Co tam máš dál?