Videa
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeMartin Vaculík řval blahem z Hyundaie Ioniq 5 N: Jede jak ďábel a u toho vysvětluje fyziku
119 komentářů
DonVito
Elektromobily jsou nudne.
To vi prece kazdy petrolhead.
Nejlepe vlastnici ctyrvalcovy diesel nebo Karoq v zazitkovem manualu...
😀
Bravo Martine!
👍
To vi prece kazdy petrolhead.
Nejlepe vlastnici ctyrvalcovy diesel nebo Karoq v zazitkovem manualu...
😀
Bravo Martine!
👍
@DonVito Mily donparito, vaculik tu pred casom okrem ineho adoroval jazdne vlastnosti oktavky a daval ich nad bmw 3. Opierat sa o jeho nazor je ciste zufalatvo 🤣
@ptr078
Taky mluvi o "zjevnych retardech".
Takovy retardi maji svoji viru nade vse...
Vis co je rozdil mezi mnou a tebou?
Ja vyborne jizdni vlastnosti treba BMW 3, se kterym jsem najel nekolik tisic km ve dvou generacich (konkretne minule a predminule) uznavam.
Ale zaroven tak jako Martin vim, jak dobre funguji EVcka.
Taky mluvi o "zjevnych retardech".
Takovy retardi maji svoji viru nade vse...
Vis co je rozdil mezi mnou a tebou?
Ja vyborne jizdni vlastnosti treba BMW 3, se kterym jsem najel nekolik tisic km ve dvou generacich (konkretne minule a predminule) uznavam.
Ale zaroven tak jako Martin vim, jak dobre funguji EVcka.
@DonVito Zase si nic nepochopil. Ja narazam na to, ze ked sa ti to hodi do kramu, aj nazor dreva vaculika je dobry. Ja tu o jazdnych vlastnostiach ev nic nepisem, tak si utri penu z papule 😉
V tom pripade to chapu tak, ze sis prisel jen zaurazet/zanadavat mne i Martinovi.
👎
Zkus si nekdy vyzkouset poradne EV, treba TM3 Performance. Treba pak pochopis.
Preju prijemny energicky vecer
👎
Zkus si nekdy vyzkouset poradne EV, treba TM3 Performance. Treba pak pochopis.
Preju prijemny energicky vecer
@ptr078
Ano, je dojemné jak doníček vůbec nechápe o čem píšeš a reaguje úplně mimo to, co jsi mu sdělil 🤣🤣🤣
Bohužel, musím to napsat opět. A není to urážka. Doníček je prostě hloupý.
Ano, je dojemné jak doníček vůbec nechápe o čem píšeš a reaguje úplně mimo to, co jsi mu sdělil 🤣🤣🤣
Bohužel, musím to napsat opět. A není to urážka. Doníček je prostě hloupý.
@DonVito
Ja to chápem tak, že vcelku pragmaticky zhodnotil prácu p. Vaculíka. A faktom je, že pán Vaculík je autorom mnohých kontroverzných tvrdení a protichodné názory nie sú v jeho prípade ničím výnimočným. Naopak ty vždy a za každých okolností bez rozmýšľania adoruješ elektromobily a čokoľvek, čo vyznieva v ich prospech, aj keď ide na prvý pohľad o kravinu.
Ja osobne tiež p. Vaculíkovi neverím ani slovo, a viem prečo.
Ja to chápem tak, že vcelku pragmaticky zhodnotil prácu p. Vaculíka. A faktom je, že pán Vaculík je autorom mnohých kontroverzných tvrdení a protichodné názory nie sú v jeho prípade ničím výnimočným. Naopak ty vždy a za každých okolností bez rozmýšľania adoruješ elektromobily a čokoľvek, čo vyznieva v ich prospech, aj keď ide na prvý pohľad o kravinu.
Ja osobne tiež p. Vaculíkovi neverím ani slovo, a viem prečo.
@ptr078
Ty jsi nepoznal pokus o vtip ze strany Vaculíka, kdy se vlastně vysmíval těm tlučhubům, kteří octavky adorujou? Však to byl styl Yeti vs F50, taky Yeti vyhrál protože je "lepší".
Ty jsi nepoznal pokus o vtip ze strany Vaculíka, kdy se vlastně vysmíval těm tlučhubům, kteří octavky adorujou? Však to byl styl Yeti vs F50, taky Yeti vyhrál protože je "lepší".
@ptr078 Dobrý den, kritizoval jsem vlastnosti jen trojkového BMW F30 na standardním podvozku. Každý kdo jezdil s bavoráky uzná, že změklo fakt příliš a na českých rozbitých cestách bylo víc ve vzduchu než na zemi - pokud jste s tím chtěl jet jak s BMW. Naopak octavii jsem chválil ve variantách s víceprvkovou zadní nápravou, což jsou ty silnější. Je dobré vytrhat věci z kontextu tak, aby jste z druhého udělal pitomce. Lidé vás budou mít rádi.
@martinvaculik ano, jednu jsem měl a podvozek jsem měnil za emkový prakticky okamžitě. to auto bylo jako Citroen. pokud jsem jel pomalu, nebyl problém.
@DonVito
Ioniq 5N je dobrý. A víš proč není nudný? Právě PROTO, že IMITUJE chování spalováků 🤣🤣🤣🤣🤣
Ionoq 5N je mizerný. A víš proč je mizerný? Právě proto, že IMITUJE chování spalováků 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Tak, aby jsi tuhle myšlenku pochopil, tak bys potřeboval aspoň IQ 120. Čili vím že to nedáš ani za boha.
Ioniq 5N je dobrý. A víš proč není nudný? Právě PROTO, že IMITUJE chování spalováků 🤣🤣🤣🤣🤣
Ionoq 5N je mizerný. A víš proč je mizerný? Právě proto, že IMITUJE chování spalováků 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Tak, aby jsi tuhle myšlenku pochopil, tak bys potřeboval aspoň IQ 120. Čili vím že to nedáš ani za boha.
@DonVito
Krásně ses opět vybarvil. Jsi opravdu vrchol všech pokrytců!!!
Když v obdobných narativech mluví příznivce ICE o EV, tak je to podle tebe "dezolát". Ale jakmile je to na účet ICE, tak máváš zelenorudou vlajkou EU jak jsi byl zvyklý na 1. máje... 😅👎
Krásně ses opět vybarvil. Jsi opravdu vrchol všech pokrytců!!!
Když v obdobných narativech mluví příznivce ICE o EV, tak je to podle tebe "dezolát". Ale jakmile je to na účet ICE, tak máváš zelenorudou vlajkou EU jak jsi byl zvyklý na 1. máje... 😅👎
@rohYpnol
1.maj slavis ty, vsak víme tvoji lásku k Rusku. Takze tu ostatni nenalepkuj svoji barvou. A v čem imituje spalovak? Umělým zvukem, nebo naprosto k ničemu virtualnimi stupni. Kdyby sis to video pustil z jízdy, zjistil bys, ze za spalovak se to vůbec nechce tvářit a naopak je to nasobne lepší ohledne pohonu. Žádné prodlevy, jednoduché vektorovani sil.
1.maj slavis ty, vsak víme tvoji lásku k Rusku. Takze tu ostatni nenalepkuj svoji barvou. A v čem imituje spalovak? Umělým zvukem, nebo naprosto k ničemu virtualnimi stupni. Kdyby sis to video pustil z jízdy, zjistil bys, ze za spalovak se to vůbec nechce tvářit a naopak je to nasobne lepší ohledne pohonu. Žádné prodlevy, jednoduché vektorovani sil.
Ja Prvni 123
Podelejte se z baterkaren...
Mne se zase chce rvat z reklam na elektroauta a na cinska vozidla.
Totalne jsme zblbli.
Mne se zase chce rvat z reklam na elektroauta a na cinska vozidla.
Totalne jsme zblbli.
Ja Prvni a Posledni
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
kari.laz
Jede jako ďabel (od semaforu k semaforu) a váží jako kamion jatečních prasat
@kari.laz Ano, trochu jsem přibral
@martinvaculik Martine, to je vaše věc 😋
Ale, že 2t hatchback má 2tuny a aby byl k něčemu potřebuje k tomu 650 koní? To je trochu bída, ne?
Asi by nebylo od věci se zas projet třeba s i30N a zavzpomínat si, jak bylo to auto zábavné 😋
Ale, že 2t hatchback má 2tuny a aby byl k něčemu potřebuje k tomu 650 koní? To je trochu bída, ne?
Asi by nebylo od věci se zas projet třeba s i30N a zavzpomínat si, jak bylo to auto zábavné 😋
@kari.laz
Tady někdo ani nečetl, natož nekoukal na video. Typické pro EV hatery. Vyjádřit svoji neznalost bez jediného zkusenosti, ani te teoretické.
Tady někdo ani nečetl, natož nekoukal na video. Typické pro EV hatery. Vyjádřit svoji neznalost bez jediného zkusenosti, ani te teoretické.
Josef Malý
vaculik se stal propagandistou zelene politiky . normalne uvazujici lide vazici si sveho casu si koupi normalni auto ne polofunkcni elektrosmejd
@Josef Malý tak je dobře že jsi shlédl video a okomentoval to co v něm není. Navic teda stylem žluč nade vše, v době kdy snad už všichni gramotní vědí že elektromobily jsou normální auta a fungují normálně. Navíc v tomto případě dokonce velmi dobře sice za cenu vyšší spotřeby ale to halt ke sportovnímu autu patří.
Jarouš 76
Příspěvek podléhá schvalování.
rohYpnol
Vzdy je něco za něco. Pro Ioniq 5N to platí dvojnásob.
Bezpochyby je to ojedinělý mix. Bezpochyby jsou zde velmi lákavé klady. Bohužel, o co lepší EV to je než jiné EV, o to horší EV to je než jiné EV.
Jedna věc je ale stále stejná a neobelhatelná stejně jako smrt. Fyzikální zákony. Hmotnost byla, je a navždy bude stejně důležitá jako výkon. Ioniq 5N zákony neobelhal. Protože to nejde. Proto to nikdy nebude výborný sportovní vůz.
Bezpochyby je to ojedinělý mix. Bezpochyby jsou zde velmi lákavé klady. Bohužel, o co lepší EV to je než jiné EV, o to horší EV to je než jiné EV.
Jedna věc je ale stále stejná a neobelhatelná stejně jako smrt. Fyzikální zákony. Hmotnost byla, je a navždy bude stejně důležitá jako výkon. Ioniq 5N zákony neobelhal. Protože to nejde. Proto to nikdy nebude výborný sportovní vůz.
@rohYpnol A proto https://www.motor1.com/…-5n-lamborghini/
Ale jo, na běžné ježdění je N-ko zbytečné a také patřičně dražší provoz, stačí běžnější verze Ioniqu 5. Záleží pouze na prioritách a možnostech kupujícího.
Ale jo, na běžné ježdění je N-ko zbytečné a také patřičně dražší provoz, stačí běžnější verze Ioniqu 5. Záleží pouze na prioritách a možnostech kupujícího.
rohYpnole, vis co bych ti uprimne pral?
Aby ses tim autem mohl jednou svezt.
😀
Mozna bys pak psal jinak.
Aby ses tim autem mohl jednou svezt.
😀
Mozna bys pak psal jinak.
@DonVito
První by sis měl přát, aby ses tím svezl alespoń sám :-D
První by sis měl přát, aby ses tím svezl alespoń sám :-D
@rohYpnol Možná by jsi se mohl na to video kouknout než budeš plácat tu hmotnostní víru. Třeba by jsi prozřel:-)
@rohYpnol Pro Dona by to byl asi stejně obohacující zážitek jako vyzkoušení nové pračky.
@psel
Já to video nepotřebuji vidět. Vím jak se I5N chová a co nabízí.
Dokonce máš smůlu i v tom, že kdybych si musel vybrat EV, tak to bude právě I5N.
Já to video nepotřebuji vidět. Vím jak se I5N chová a co nabízí.
Dokonce máš smůlu i v tom, že kdybych si musel vybrat EV, tak to bude právě I5N.
@psel
Na to, aby som túto obludu nechcel, stačí už len pohľad na ulici. Je to prerastená knedľa, chce sa síce podobať na hatback, ale dĺžku cca Octavie (4715 mm) a výšku na úrovni SUV (1585 mm) neschová, šírkou takmer 2 metre (1940 mm) sa na parkovisku sotva vojde. Hmotnosť? 2,2 tony. Športové auto ako lusk, že? Akcelerácia za 3,5 sekundy, maximálka 260. Ja by som to ani nepustil na cesty. Obludný, nebezpečný projektil, ktorý nemá vôbec čo na ceste medzi bežnými autami robiť.
Na to, aby som túto obludu nechcel, stačí už len pohľad na ulici. Je to prerastená knedľa, chce sa síce podobať na hatback, ale dĺžku cca Octavie (4715 mm) a výšku na úrovni SUV (1585 mm) neschová, šírkou takmer 2 metre (1940 mm) sa na parkovisku sotva vojde. Hmotnosť? 2,2 tony. Športové auto ako lusk, že? Akcelerácia za 3,5 sekundy, maximálka 260. Ja by som to ani nepustil na cesty. Obludný, nebezpečný projektil, ktorý nemá vôbec čo na ceste medzi bežnými autami robiť.
Anonym
Auto za 1,8 milionů s výkonem 600/650 koní, jede 260 max. Jako bravo! A deklarovaný dojezd 450 km bude při rychlé jízdě jaký?
Krátkodobé dupnutí na plyn bude jistě zdrcující, tomu věřím! Já si užívám i Enyaq 80 a to je úplně jiná liga.
Pak jedu kolem okruhu, samá zatáčka, a brzdí mě tam mistr v el. suv (Enyaq RS) v zatáčkách s mojí Ibizou 1.4. A nedivím se mu, že je projíždí tak pomaličku, protože tu zkušenost mám... Samo to pak musí napálit na rovince, aby mě "vyškolil"... 🤣👍 Celkově to bylo dost trapné představení... Já jsem se tomu zasmál.
Krátkodobé dupnutí na plyn bude jistě zdrcující, tomu věřím! Já si užívám i Enyaq 80 a to je úplně jiná liga.
Pak jedu kolem okruhu, samá zatáčka, a brzdí mě tam mistr v el. suv (Enyaq RS) v zatáčkách s mojí Ibizou 1.4. A nedivím se mu, že je projíždí tak pomaličku, protože tu zkušenost mám... Samo to pak musí napálit na rovince, aby mě "vyškolil"... 🤣👍 Celkově to bylo dost trapné představení... Já jsem se tomu zasmál.
@Anonym Souhlas, je velké špatné že většina lidi v ČR, když už má zkušenost s BEV, tak se Škodovkou. Infosystémy podprůměrné, efektivita a nabíjení průměrně. BEV bez přidané hodnoty. Degradace baterie poměrně velká. Jenže když je špatná technika, tak to lepší nebude. Je potřeba mít zkušenost s tím lepším z nabídky.
@Johnn zatím mám s tím podprůměrným BEV najeto 40000 a nic z těch negativ mě zatím neomezilo v jeho používání. Infotainment by mohl být rychlejší a na rychlonabíječky je potřeba přijíždět pod 10% SOC, ale jinak jsem velmi spokojen. Určitě je už dnešní modelový rok Eny v tomto lepší, ale za to si užívám páček pod volantem, head upu, dcc a stěračů co stírají, parkovacích senzorů co parkují a hlavně nepípání které mě tenkrát od jiných aut odradilo.
Ada je zase tady
Jo a taky ten Hnůjdaj dojede z a jeden den z Plzně do Ostravy a zpátky...
@Ada je zase tady a dává si hned po ránu panáka nafty.
Pan Glosátor
To už je ráno? Musím do práce.
V půlce jsem usnul. Nevíte, jestli tam bylo něco zajímavého?
V půlce jsem usnul. Nevíte, jestli tam bylo něco zajímavého?
Tycoon
Asi to bude dobrý elektromobil. A možná i rychlé auto na okruhu.
Pro mě by pro tohle auto nebylo zajímavé ani s klasickým pohonem. Ještě se necítím tak starý, abych potřeboval auto "s vyšším nastupováním", chci něco s nízkým pozazem. Koncepce interiéru by mě zaujala v dobách, kdy jsem jako dítě pařil Need for speed, teď to ale jen umocňuje pocit, že neřídím auto, ale ovládám moderní kuchyňský spotřebič. Padesát různých nastavení, třicet pomocníků, super výkonný režim, ... Jako machrovinka fajn, ale pocit z řízení auta to jen utlumuje. Mám dojem, že zlatá éra aut je za námi a z aut se stane něco neosobního jako telefon.
Pro mě by pro tohle auto nebylo zajímavé ani s klasickým pohonem. Ještě se necítím tak starý, abych potřeboval auto "s vyšším nastupováním", chci něco s nízkým pozazem. Koncepce interiéru by mě zaujala v dobách, kdy jsem jako dítě pařil Need for speed, teď to ale jen umocňuje pocit, že neřídím auto, ale ovládám moderní kuchyňský spotřebič. Padesát různých nastavení, třicet pomocníků, super výkonný režim, ... Jako machrovinka fajn, ale pocit z řízení auta to jen utlumuje. Mám dojem, že zlatá éra aut je za námi a z aut se stane něco neosobního jako telefon.
@Tycoon Hlavne kazdy to prvy tyzden preklika a necha to v jednom nastaveni po zvysok zivotnosti auta.
@ptr078
Ano. Taky jsem si ze začátku u svého auta nastavoval tužší řízení při jízdě po dálnici a lehčí při jízdě mimo dálnice ... a teď už jsem na to rak rok nesáhl a musel bych se podívat, abych věděl, co je tam nastaveno.
Ano. Taky jsem si ze začátku u svého auta nastavoval tužší řízení při jízdě po dálnici a lehčí při jízdě mimo dálnice ... a teď už jsem na to rak rok nesáhl a musel bych se podívat, abych věděl, co je tam nastaveno.
@Tycoon
Hyundai Ioniq 5 N 7:45.59
CLK 63 Black Series 7:45.00 -0.6
R8 V10 5.2 FSI Plus 7:45.00 -0.6
Atmosferická R8 FSI je rychlejší...
CLK 63 je rychlejší...
Je I5N rychlá na okruhu? Za mě ne. Vůči zábavným spalovákům lepší časy prostě nepřináší. To jsou fakta.
Hyundai Ioniq 5 N 7:45.59
CLK 63 Black Series 7:45.00 -0.6
R8 V10 5.2 FSI Plus 7:45.00 -0.6
Atmosferická R8 FSI je rychlejší...
CLK 63 je rychlejší...
Je I5N rychlá na okruhu? Za mě ne. Vůči zábavným spalovákům lepší časy prostě nepřináší. To jsou fakta.
@rohYpnol Ještě k tomu přihodit cenovky těch aut aby bylo vidět kolik těch 0.6 sekundy bude stát když už srovnáváš.
@psel
Nikdo nediskutuje o ceně.
Máme tu:
- elektro 478 kW (650 koní) 770 Nm.
- atmosféru (R8 V10 plus) 449 kW (610 koní) 560 Nm.
Tj. obdobné výkonové parametry. A jasně se ukazuje, že EV nepřináší ve výsledku lepší jízdní dynamiku a hodnoty. Není ani sportovnější.
O ničem jiném debata není.
Nikdo nediskutuje o ceně.
Máme tu:
- elektro 478 kW (650 koní) 770 Nm.
- atmosféru (R8 V10 plus) 449 kW (610 koní) 560 Nm.
Tj. obdobné výkonové parametry. A jasně se ukazuje, že EV nepřináší ve výsledku lepší jízdní dynamiku a hodnoty. Není ani sportovnější.
O ničem jiném debata není.
@rohYpnol Kolko si toho rohypnolu pozral? Porovnavat R8 / Black Series proti Hyundaiu je vskutku racionalne 😂😂😂
@rohYpnol
V dané cenové kategorii na tom Ioniq asi bude mezi nejlepšími.
V dané cenové kategorii na tom Ioniq asi bude mezi nejlepšími.
@Tycoon a ve váhové také. Srovnávat prakticky supersport R8 s autem, které je rychlé jen tak mimochodem... ne prvoplánově
@rohYpnol ale že jste tady srovnal super sportovní placky s vlastně obyčejným trochu porychleným plechovým autem, to asi víte sám. A že kdyby stejnou elektrickou technologii někdo nacpal do takové placky, tak si ty spalovací co se času týče neškrtnou...
KANKUNEN
To je nějaký rozbor, cokoliv nového tady FIATparta hejtuje jak jeden. Ještě společně krmí trola pod různými nicky. Myslíte, že za to může ten historický posměch z Fiatu? A jestli mi budete nadávat, tak pošlu tabulku spolehlivosti. Jsem zlý, že.
Arese
Hmm, tak autor tady usilovně popírá fyzickální zákony, resp. tvrdí, že na chování vozu při jeho ostré sportovní jízdě jeho hmotnost vlastně nemá relevantní vliv. Pozoruhodné. Proč tedy výrobci veškerých sportovních aut v podstatě již od počátku jejich existence bojují doslova o každé ušetřené kilo v jejich konstrukci?! Co by asi autorovi videa řekli pánové jako Chapman, Gordini, nebo Abarth? Obávám se, že by použili dost peprné výrazy a s jeho zkratomobilním Hyundaiem by ho poslali do patřičných míst! :))
@Arese
Pořád je to o přilnavosti. Čím vyšší hmotnost, tím rychleji dojde ke ztrátě přilnavosti. Takže za slunného počasí 20st.C. tahle cihla může nějak fungovat. Jakmile ale bude kolem nuly a kluzko, tak se odporoučí tečným směrem do první škarpy.
Pořád je to o přilnavosti. Čím vyšší hmotnost, tím rychleji dojde ke ztrátě přilnavosti. Takže za slunného počasí 20st.C. tahle cihla může nějak fungovat. Jakmile ale bude kolem nuly a kluzko, tak se odporoučí tečným směrem do první škarpy.
@rohYpnol Sohlas, O přilnavosti, ale také o odstředivých silách v zatáčkách (které prudce rostou se zvyšující se hmotností vozu) a kinetické energii (při akceleraci a brzdění). Klasickým příkladem je zoufale těžká nová generace BMW M, totálně zlikvidovaná absurdní hybridizací...
https://www.autoforum.cz/…ci-starsich-aut/
https://www.autoforum.cz/…ci-starsich-aut/
@Arese
Na sněhu jízdní zážitky nula. Je tam výkon. Je tam okamžitě. Je tam ovladatelnost. Ale je tam zároveń hmotnost, takže jedeš jak s hnojem.
Na sněhu jízdní zážitky nula. Je tam výkon. Je tam okamžitě. Je tam ovladatelnost. Ale je tam zároveń hmotnost, takže jedeš jak s hnojem.
@radovanpastucha: Těžší kvádr potřebuje k dosažení dané rychlosti větší práci, což je síla krát dráha. Větší práci má však k dispozici i pro zpomalení třením, jelikož je to opět síla krát dráha. A ta síla je třecí, což je přítlačná (tíhová) síla krát součinitel tření. Pokud se tak vinou například rostoucí teploty nesnížil součinitel tření, zastaví těžší ocelový kvádr třením na stejné dráze, jako kvádr lehčí.
@rohYpnol Jenže tohle je opačně. Naopak na kluzké vozovce platí, že hmotnost z té rovnice vypadne (neboť čím větší hmotnost, tím větší i síla přítlačná, a tím větší i síla třecí při stejném součiniteli tření) a těžké vozidlo se chová stejně, jako lehké. Naopak při vyšších teplotách a za lepší adheze dojde k tomu, že pod těžkým autem se pneumatika jednak deformuje, jedna směs měkne a prostě součinitel tření klesá. Jinak ale děkuji za snahu o konstruktivní dialog. Jako obrovský ctitel fyziky jsem nekonečně překvapený, jak lidé nedokážou tohle pobrat - že pokud máme dostatečně dimensované pneumatiky (včetně směsi, která by pak ale zas nebyla vhodná pro lehčí auto) a brzdy, nemá hmotnost vozidla na jeho brzdnou dráhu vliv. Vemte si malý ocelový kvádr a velký ocelový kvádr, oba rozjeďte po stole rychlostí 10 km/h a sledujte, kde zastaví. Pokud mají stejný povrch, tak na stejném místě bez ohledu na hmotnost. Úplně ale chápu, že to lidé nedávají. Člověk by také neřekl, že kdybychom byli ve vakuu, padá peříčko na zem stejně rychle jako ocelová koule, neboť platí podobný vztah - vyšší setrvačnost se vyruší s vyšší gravitační silou.
Lidé mi furt okopávají kotníky historickým důrazem na hmotnost automobilu. Ano, když měl konstruktér k dispozici nějaké pneumatiky a do těch kol se mu vešly jen nějaké brzdy, musel snižovat hmotnost. Kór když měl už třeba pro ten Lotus vybraný nějaký motor. Když byste si mohl všechny tyto věci bez limitu (včetně směsi pneumatik) dimensovat přesně pro danou hmotnost a dané podmínky, můžete hmotnost kompenzovat i úplně.
Lidé mi furt okopávají kotníky historickým důrazem na hmotnost automobilu. Ano, když měl konstruktér k dispozici nějaké pneumatiky a do těch kol se mu vešly jen nějaké brzdy, musel snižovat hmotnost. Kór když měl už třeba pro ten Lotus vybraný nějaký motor. Když byste si mohl všechny tyto věci bez limitu (včetně směsi pneumatik) dimensovat přesně pro danou hmotnost a dané podmínky, můžete hmotnost kompenzovat i úplně.
@martinvaculik Vy že si libujete ve fyzice?
Odstředivou sílů úplně ignorujete a nakobnec dáte tuhle perlu
"nemá hmotnost vozidla na jeho brzdnou dráhu vliv"
Takže pokud budou mít dvě auta stejné pneu a dobře dimenzované brzdy, tak to co váží 1500 kg zastaví stejně, ne-li podle vás dál, než to, co má 2300kg?
Odstředivou sílů úplně ignorujete a nakobnec dáte tuhle perlu
"nemá hmotnost vozidla na jeho brzdnou dráhu vliv"
Takže pokud budou mít dvě auta stejné pneu a dobře dimenzované brzdy, tak to co váží 1500 kg zastaví stejně, ne-li podle vás dál, než to, co má 2300kg?
@martinvaculik měl jsem rozepsaného něco jako je tady v posledním odstavci. To je imho to nejdůležitější ze všeho
@martinvaculik
"Vemte si malý ocelový kvádr a velký ocelový kvádr, oba rozjeďte po stole rychlostí 10 km/h a sledujte, kde zastaví. Pokud mají stejný povrch, tak na stejném místě bez ohledu na hmotnost. "
vazeny pane,zoberte maly ocelovy kvader s hmotnostou 1kg a velky ocelovy kvader s hmotnostou 1000kg a obidva rozbehnite po stole na rychlost 100km/h a sledujte kde zastavia. Naozaj ste presvedceny za zastavia na tom istom mieste,aj ked maju rovnaky povrch? Trenie ako funkciu plochy a hmotnosti neberiete do uvahy?
Podla Vasej logiky,ak by kvadre zastavili na rovnakej drahe,musel by na ich rozhybanie stacit rovnaky vykon(praca). Naozaj si myslite ze 1kg a 1000kg kvader rozbehnete na danu rychlost s vynalozenim rovnakeho vykonu/prace?
"Vemte si malý ocelový kvádr a velký ocelový kvádr, oba rozjeďte po stole rychlostí 10 km/h a sledujte, kde zastaví. Pokud mají stejný povrch, tak na stejném místě bez ohledu na hmotnost. "
vazeny pane,zoberte maly ocelovy kvader s hmotnostou 1kg a velky ocelovy kvader s hmotnostou 1000kg a obidva rozbehnite po stole na rychlost 100km/h a sledujte kde zastavia. Naozaj ste presvedceny za zastavia na tom istom mieste,aj ked maju rovnaky povrch? Trenie ako funkciu plochy a hmotnosti neberiete do uvahy?
Podla Vasej logiky,ak by kvadre zastavili na rovnakej drahe,musel by na ich rozhybanie stacit rovnaky vykon(praca). Naozaj si myslite ze 1kg a 1000kg kvader rozbehnete na danu rychlost s vynalozenim rovnakeho vykonu/prace?
@martinvaculik
Kdy že začíná výuka fyziky na ZŠ? Vrať se právě tam...
Je to neuvěřtelný blábol. Resp. je to demagogie jak zvon,
Ona totiž existuje i odstředivá síla, protože auto nejede jen rovně. A stejně tak existuje i síla působící v podélném směru v důsledku zrychlování nebo brždění,,,
Ale chápu, že někdo kdo vynechal ZŠ má pocit, že čím těžší má auto, tím rychleji může jet, protože tím větší třecí síla je... No a podle toho to pak na silnichích vypadá... Jen je sakra zvláštní, že naložený kamion se v tom kopci na sněhu vždycky sekne...
Kdy že začíná výuka fyziky na ZŠ? Vrať se právě tam...
Je to neuvěřtelný blábol. Resp. je to demagogie jak zvon,
Ona totiž existuje i odstředivá síla, protože auto nejede jen rovně. A stejně tak existuje i síla působící v podélném směru v důsledku zrychlování nebo brždění,,,
Ale chápu, že někdo kdo vynechal ZŠ má pocit, že čím těžší má auto, tím rychleji může jet, protože tím větší třecí síla je... No a podle toho to pak na silnichích vypadá... Jen je sakra zvláštní, že naložený kamion se v tom kopci na sněhu vždycky sekne...
@martinvaculik
To je samozřejmě absolutní nesmysl a blábol. Hmotnost NIKDY odnikud nevypadne.
Ano, samozřejmě že s vyšší hmotností je vyšší třecí síla. Jenomže jízda po silnici není přímočarý rovnoměrný pohyb po dokonalé vodorovné rovině!
Existují bohužel pro EV i jiné síly, jako třeba odstředivá...
To je samozřejmě absolutní nesmysl a blábol. Hmotnost NIKDY odnikud nevypadne.
Ano, samozřejmě že s vyšší hmotností je vyšší třecí síla. Jenomže jízda po silnici není přímočarý rovnoměrný pohyb po dokonalé vodorovné rovině!
Existují bohužel pro EV i jiné síly, jako třeba odstředivá...
@kari.laz
Na stejných pneu obecně nikoliv. Pointa ale je, že u těžšího auta lze použít takové pneumatiky, aby se to vykompenzovalo.
Na stejných pneu obecně nikoliv. Pointa ale je, že u těžšího auta lze použít takové pneumatiky, aby se to vykompenzovalo.
@rohYpnol
Tady přesně vypadne hmotnost:
F_1 = F_2
m*a = mu*m*g
a = mu*g
Slovy: dostředivé zrychlení je funkcí koeficientu tření mezi pneumatikou a vozovkou, hmotnost vozu izolovaně nikde nevystupuje.
Tady přesně vypadne hmotnost:
F_1 = F_2
m*a = mu*m*g
a = mu*g
Slovy: dostředivé zrychlení je funkcí koeficientu tření mezi pneumatikou a vozovkou, hmotnost vozu izolovaně nikde nevystupuje.
@rohypnol brzdá dráha tohohle auta je 38 metrů ze stovky. Stejně jako 1700 kg vážící staré M5
https://www.auto.cz/…osobni-raketa-89
https://www.auto.cz/…osobni-raketa-89
martinvaculik
Ach ta fyzika. Lidé, kteří evidentně vůbec netuší, která bije, ani tušit nechtějí, jsou v diskusi suverénní. Třecí síla je síla přítlačná krát součinitel tření. Žádná plocha v tom není.
Při brždění jsou setrvačná síla vozidla a třecí síla v rovnováze, jde o akci a reakci. Čím těžší vozidlo, tím větší setrvačná síla, ale zároveň tím větší síla třecí, kvůli té síle přítlačné.
Takže malý ocelový kvádr rozjetý po desce stolu na konkrétní rychlost opravdu zastaví ve stejném místě, jako velký kvádr. Ve vzorci pro kinetickou energii je na druhou rychlost, nikoliv hmotnost.
Podobně když umístíte na rotující desku ve stejné vzdálenoti od středu malý a velký ocelový kvádr a budete zychlovat rotaci, překoná jejich neměnnou třecí sílu síla odstředivá ve stejný okamžik u obou.
V praxi je to složitší. Tření se totiž může různě měnit. U hmotného tělesa v malou plochou bude větší rozdíl mezi klidovým a smykovým, protože nerovnosti se do sebe více zakousnou. Pokud bude kinetické energie tolik, že se plocha významněji zahřeje, může součinitel tření klesnout právě teplotou. V případě automobilové pneumatiky tak pod velkou silou dochází též k deformaci, která nám dále snižuje plochu. Čím menší plocha a větší síla, tím větší i náchylnost ke snížení tření mezi pneumatikou a vozovkou.
Tam, kde jsou brzdy v libovolný moment schopny zablokovat kola (mají nadbytek výkonu) a tam, kde nedochází ke změně součinitele tření mezi gumou a povrchem, zastaví těžké i lehké auto na stejné dráze a zatáčku projedou stejnou rychlostí. Typický příklad jsou led, sníh, kluzná fólie při škole smyku. Nebo snad máte pocit, že felda ve škole smyku zakličkuje mezi kuželkami lépe než BMW 5?
Tam, kde již dochází k únavě brzd či přehřátí nebo deformaci pneumatiky (jízda po suchém závodním okruhu), dochází i k poklesu tření a těží auto může být v nevýhodě. Potřebuje širší kola, pneumatiky s vyšším tlakem a tužšími boky, větší brzdy. Ne vždy jsou takové komponenty vůbec k dispozici.
Při brždění jsou setrvačná síla vozidla a třecí síla v rovnováze, jde o akci a reakci. Čím těžší vozidlo, tím větší setrvačná síla, ale zároveň tím větší síla třecí, kvůli té síle přítlačné.
Takže malý ocelový kvádr rozjetý po desce stolu na konkrétní rychlost opravdu zastaví ve stejném místě, jako velký kvádr. Ve vzorci pro kinetickou energii je na druhou rychlost, nikoliv hmotnost.
Podobně když umístíte na rotující desku ve stejné vzdálenoti od středu malý a velký ocelový kvádr a budete zychlovat rotaci, překoná jejich neměnnou třecí sílu síla odstředivá ve stejný okamžik u obou.
V praxi je to složitší. Tření se totiž může různě měnit. U hmotného tělesa v malou plochou bude větší rozdíl mezi klidovým a smykovým, protože nerovnosti se do sebe více zakousnou. Pokud bude kinetické energie tolik, že se plocha významněji zahřeje, může součinitel tření klesnout právě teplotou. V případě automobilové pneumatiky tak pod velkou silou dochází též k deformaci, která nám dále snižuje plochu. Čím menší plocha a větší síla, tím větší i náchylnost ke snížení tření mezi pneumatikou a vozovkou.
Tam, kde jsou brzdy v libovolný moment schopny zablokovat kola (mají nadbytek výkonu) a tam, kde nedochází ke změně součinitele tření mezi gumou a povrchem, zastaví těžké i lehké auto na stejné dráze a zatáčku projedou stejnou rychlostí. Typický příklad jsou led, sníh, kluzná fólie při škole smyku. Nebo snad máte pocit, že felda ve škole smyku zakličkuje mezi kuželkami lépe než BMW 5?
Tam, kde již dochází k únavě brzd či přehřátí nebo deformaci pneumatiky (jízda po suchém závodním okruhu), dochází i k poklesu tření a těží auto může být v nevýhodě. Potřebuje širší kola, pneumatiky s vyšším tlakem a tužšími boky, větší brzdy. Ne vždy jsou takové komponenty vůbec k dispozici.
@martinvaculik
"Čím těžší vozidlo, tím větší setrvačná síla, ale zároveň tím větší síla třecí, kvůli té síle přítlačné."
a aky je teda zaver z tohoto vyroku? kamion s hmotnostou 30ton bude mat rovnaku brzdnu drahu z danej rychlosti ako ten isty kamion s hmotnostou 10ton, alebo tazsi kamion zastavi skor?
"Čím těžší vozidlo, tím větší setrvačná síla, ale zároveň tím větší síla třecí, kvůli té síle přítlačné."
a aky je teda zaver z tohoto vyroku? kamion s hmotnostou 30ton bude mat rovnaku brzdnu drahu z danej rychlosti ako ten isty kamion s hmotnostou 10ton, alebo tazsi kamion zastavi skor?
@martinvaculik
Úplně jednoduše - týmy F1 jsou úplně blbé, když snižují váhu svých monopostů.
Mají váhu zvyšovat, a za deště dvojnásob 🤣🤣🤣
Úplně jednoduše - týmy F1 jsou úplně blbé, když snižují váhu svých monopostů.
Mají váhu zvyšovat, a za deště dvojnásob 🤣🤣🤣
@rohYpnol Formule 1 či jiné závodní vozidlo jsou přesně ty případy, kdy je vozidlo omezeno výběrem komponent a vyšší hmotnost nelze kompenzovat. Neznám dnešní předpisy, ale typicky to bývala kubatura motoru, nějaký restriktor, nebo třeba i jednotné pneumatiky. Pokud si nemůžete dát silnější motor, silnější brzdy a širší gumy, skutečně musíte snižovat hmotnost. Když Ioniqu 5N zvětšíte brzdy z 300 na 400 mm, gumy z 225 na 275 mm a výkon motoru z 350 na 650 koní, téměř úplně jste hmotnost kompenzoval. Omlouvám se za úpornost, ale chtěl bych, abyste tohle pochopili prorože je to fyzikálně a dle dosahovaných časů zcela neplatný argument proti EV.
@martinvaculik
"Když Ioniqu 5N zvětšíte brzdy z 300 na 400 mm, gumy z 225 na 275 mm a výkon motoru z 350 na 650 koní, téměř úplně jste hmotnost kompenzoval."
takze zvysenim neodpruzenej hmotnosti a zvysenim vykonu motora "temer uplne" kompenzujeme celkovu hmotnost auta... a keby sme dali pneu siroke 300mm, tak hmotnost vykompenzujeme uplne, nielen temer uplne...parada
a s pneu sirokymi 400mm hmotnost auta prekompenzujeme a tym padom...oh wait, co sa vlastne zacne diat?
a ked sme pri tych sirsich pneumatikach na "kompenzaciu hmotnosti", ako do toho zapada tento Vas vyrok:
"Ach ta fyzika. Lidé, kteří evidentně vůbec netuší, která bije, ani tušit nechtějí, jsou v diskusi suverénní. Třecí síla je síla přítlačná krát součinitel tření. Žádná plocha v tom není."
tak je tam ta plocha pneu alebo nie je? naco sirsie pneu,ked je plocha nepodstatna?
"Když Ioniqu 5N zvětšíte brzdy z 300 na 400 mm, gumy z 225 na 275 mm a výkon motoru z 350 na 650 koní, téměř úplně jste hmotnost kompenzoval."
takze zvysenim neodpruzenej hmotnosti a zvysenim vykonu motora "temer uplne" kompenzujeme celkovu hmotnost auta... a keby sme dali pneu siroke 300mm, tak hmotnost vykompenzujeme uplne, nielen temer uplne...parada
a s pneu sirokymi 400mm hmotnost auta prekompenzujeme a tym padom...oh wait, co sa vlastne zacne diat?
a ked sme pri tych sirsich pneumatikach na "kompenzaciu hmotnosti", ako do toho zapada tento Vas vyrok:
"Ach ta fyzika. Lidé, kteří evidentně vůbec netuší, která bije, ani tušit nechtějí, jsou v diskusi suverénní. Třecí síla je síla přítlačná krát součinitel tření. Žádná plocha v tom není."
tak je tam ta plocha pneu alebo nie je? naco sirsie pneu,ked je plocha nepodstatna?
@martinvaculik
Ano, a to co jsi popsal je jasným důkazem demagogie a blábolů z tvojí strany.
Ona to totiž samozřejmě je pravda. Ale ta otázka takto vůbec nestojí a věci se mají úplně jinak. A o tom to celé je.
Úplně stejně s tou třecí silou. To není že by jsi napsal lež. Ono to tak je. Ale je to jen jedna věc zcela vytržená ze souvislostí.
Ten Ioniq 5N totoiž samozřejmě s těmito koly, brzdami, pneu atd. mohl vážit třeba 1600 kg, kdyby tam nebylo 0,5t baterka... Abych předešel zbytečné debatě, samozřejmě, něco by vážil třeba V8 proti EV motorům atp.
Takže ten argument o váze je zcela namístě. A je tím víc namístě, čím horší adheze je.
Ano, a to co jsi popsal je jasným důkazem demagogie a blábolů z tvojí strany.
Ona to totiž samozřejmě je pravda. Ale ta otázka takto vůbec nestojí a věci se mají úplně jinak. A o tom to celé je.
Úplně stejně s tou třecí silou. To není že by jsi napsal lež. Ono to tak je. Ale je to jen jedna věc zcela vytržená ze souvislostí.
Ten Ioniq 5N totoiž samozřejmě s těmito koly, brzdami, pneu atd. mohl vážit třeba 1600 kg, kdyby tam nebylo 0,5t baterka... Abych předešel zbytečné debatě, samozřejmě, něco by vážil třeba V8 proti EV motorům atp.
Takže ten argument o váze je zcela namístě. A je tím víc namístě, čím horší adheze je.
gil54
..."to je moje hřiště"... "tady jsem jel deset tisíckrát"...(to je mimochodem den co den jen za 27 a půl roku) a proto jel takovou palbu těmi rychlými, krásně dlouhými smyky, vůbec ne na sílu vyvolanými necitlivou akcelerací a honem honem ubrat, aby se to náhodou nevymklo, až nakonec, za oslavných patetických ód, málem dojel to starý Ducato - nebo co to bylo - furt v dálce před ním.
Holzmann byl lepší komik.
Ostatní "Muldixové", když chtějí ukázat smyk, tak to vypadá poněkud jinak a raději si pro to mnohdy uzavřou tu silnici pro sebe.
(No a když "ajrodynamika" a "dimensovat", proč ne také "kompensovat" ?)
Holzmann byl lepší komik.
Ostatní "Muldixové", když chtějí ukázat smyk, tak to vypadá poněkud jinak a raději si pro to mnohdy uzavřou tu silnici pro sebe.
(No a když "ajrodynamika" a "dimensovat", proč ne také "kompensovat" ?)
@gil54 myslíš, že jim někdo zavře kvůli natáčení cestu?:)
@Man Ký
Ano, to si myslím.
A asi se to i děje a u nějakých videí i píše, napadají mě třeba některé klipy se Sršněm a myslím, že i něco od Muldixe, namátkou.
Ano, to si myslím.
A asi se to i děje a u nějakých videí i píše, napadají mě třeba některé klipy se Sršněm a myslím, že i něco od Muldixe, namátkou.
@gil54 a taky v testech napíšou, že když jeli víc než 130 na dálnici, bylo to v Německu:) víš kolik dá papírování uzavřít nějakou komunikaci? a oni dělají testy každý týden... aby z toho nějak vybruslili, že Sršeň jezdí jak magor, tak napíšou, že to bylo na uzavřené komunikaci... a pak vystříhají okamžiky, kdy potká jiné auto
@gil54 Dobrý den, normálně žádnými smyky nejezdím, dělám to jen kvůli atraktivnějším záběrům a hodnocení rozložení tažné síly předek-zadek. A také samozřejmě při hodnocení nedotáčivost/přetáčivost počkám, co to udělá a hned to rovnám. Na této cestě obvykle hned navazuje další zatáčka, navazování driftů z jedné zatáčky do druhé by znamenalo opravdu si tu cestu uzavřít a vyžadovalo by to řidiče, který driftování trénuje. Což já nejsem. Ale nebojte, letos s tím chci také začít. Takže to jste poznal správně, že tohle ideální není. Co je ale z Vaší strany gigaargumentační faul je, že konečně dojel Ducato. Ne, velmi rychle dojel ducato a nechtěl ho na té silnici předjíždět, protože by to pro něj nemuselo být komfortní a hlavně věděl, že to už je konec té testovací trasy. V žádném případě nejelo celou dobu daleko vpředu. To musím poprvé na Vás, který nikdy na moji práci neřekl půl pěkného slova (a že by fakt byla jen a pouze blbá?) reagovat. Ne, v žádném případě nejelo celou dobu daleko vpředu ducato. Dojel jsem ho, nechal jet a povídal o spotřebě, pak ještě jednou dojel a pak jsem se otáčel.
@martinvaculik
Každý pochopí, že "Ducato" mělo být rýpnutí, s nádechem, Vám blízkého, humoru. Nikoliv gigaargumentační faul. Uznávám však, že to lze označit za jedovatou slinu.
Také nepíšu, že je od Vás "gigaargumentační" faul, když píšete, že jsem nikdy na Vaší práci neřekl půl pěkného slova. Několikrát jsem chválil "Váš zvedák", který je svým způsobem i jedinečný, možná to lze i dohledat.
A mám radost, že to čtete, reagujete, a že se možná i tím Vaše videa snad lepší nebo se minimálně lepšit mohou.
Každý pochopí, že "Ducato" mělo být rýpnutí, s nádechem, Vám blízkého, humoru. Nikoliv gigaargumentační faul. Uznávám však, že to lze označit za jedovatou slinu.
Také nepíšu, že je od Vás "gigaargumentační" faul, když píšete, že jsem nikdy na Vaší práci neřekl půl pěkného slova. Několikrát jsem chválil "Váš zvedák", který je svým způsobem i jedinečný, možná to lze i dohledat.
A mám radost, že to čtete, reagujete, a že se možná i tím Vaše videa snad lepší nebo se minimálně lepšit mohou.
@gil54 Děkuji, ano, to si vzpomínám, že zvedák Vám někdy nepřišel k zahození. Omlouvám se.
Já nikdy nedriftoval a vůbec nejsem příznivcem motorsportu. Z hluku motoru mě okamžitě rozbolí hlava a pak mám něco zajet. Ale poslední dobou mě hrozně štve, jak nezajímavé máme jízdní záběry, tak se to snažím nějak zatraktivnit. Vůbec nejsem talentovaný řidič, takže to musím hrozně dřít. S natočením výjezdu ze zatáčky řízeným smykem z v záběru auta do auto je obrovský problém, který jsem nevyřešil. Když vy totiž ten plyn hned neuberete, ale držíte ho a jen rovnáte volantem, tak tam není to nepěkné škubnutí a vypadá to mnohem lépe, ale elektrická čtyřkolka s takovou hmotností a na 275 mm širokých pryžích stejně strašlivě zrychluje.* Takže se rychle blížíte k jakémukoliv spalovacímu autu z nějž to natáčíte. Ovšem jak furt jedete smykem, tak kdybyste musel brzdit, tak vám ABS sériového auta okamžitě podepře nohu a ten brzdný účinek je slabý a můžete to napálit do auta s kamerou. Takže krom toho, že to moc neumím (ale já i tohle nadřu, slibuji) je i bezpečnostní důvod, proč ten smyk nevytáhnout až do ztracena. Mimochodem takové video točím já, jeden kameraman a na chvilku tam byl kamarád s BMW X5, z nějž se točily jízdní záběry (jel s tou stodolou na té uzoučké a šíleně slizké cestě - počátek prosince, 4 stupně, mrholení) fakt krásně. Nemáme na to žádný silný tým.
* Přepnout to jen na zadokolku, jako Marco Zakouřil na Sosnové, zase nechci, protože pak je jízda pomalá a snadno se velká přetáčivost vyvolá už v nájezdu do zatáčky ubráním plynu, na což nemusí být dost místa. Ve čtyřkolce se to vždy chovalo tak, že když uberete plyn, vrátí se to do stopy.
Já nikdy nedriftoval a vůbec nejsem příznivcem motorsportu. Z hluku motoru mě okamžitě rozbolí hlava a pak mám něco zajet. Ale poslední dobou mě hrozně štve, jak nezajímavé máme jízdní záběry, tak se to snažím nějak zatraktivnit. Vůbec nejsem talentovaný řidič, takže to musím hrozně dřít. S natočením výjezdu ze zatáčky řízeným smykem z v záběru auta do auto je obrovský problém, který jsem nevyřešil. Když vy totiž ten plyn hned neuberete, ale držíte ho a jen rovnáte volantem, tak tam není to nepěkné škubnutí a vypadá to mnohem lépe, ale elektrická čtyřkolka s takovou hmotností a na 275 mm širokých pryžích stejně strašlivě zrychluje.* Takže se rychle blížíte k jakémukoliv spalovacímu autu z nějž to natáčíte. Ovšem jak furt jedete smykem, tak kdybyste musel brzdit, tak vám ABS sériového auta okamžitě podepře nohu a ten brzdný účinek je slabý a můžete to napálit do auta s kamerou. Takže krom toho, že to moc neumím (ale já i tohle nadřu, slibuji) je i bezpečnostní důvod, proč ten smyk nevytáhnout až do ztracena. Mimochodem takové video točím já, jeden kameraman a na chvilku tam byl kamarád s BMW X5, z nějž se točily jízdní záběry (jel s tou stodolou na té uzoučké a šíleně slizké cestě - počátek prosince, 4 stupně, mrholení) fakt krásně. Nemáme na to žádný silný tým.
* Přepnout to jen na zadokolku, jako Marco Zakouřil na Sosnové, zase nechci, protože pak je jízda pomalá a snadno se velká přetáčivost vyvolá už v nájezdu do zatáčky ubráním plynu, na což nemusí být dost místa. Ve čtyřkolce se to vždy chovalo tak, že když uberete plyn, vrátí se to do stopy.
vencelín
Něco je špatně. Na jedné straně Mr. Vaculda mluví něco o tom že vysoká hmotnost není při jízdě poznat a chválí dalšího experta, který naopak říká že hmotnost je při řízení poznat.
Tak se chlapci domluvte navzájem.....
V tomto případě bych se více klonil názorově k tomu závodním expertovi.
Tak se chlapci domluvte navzájem.....
V tomto případě bych se více klonil názorově k tomu závodním expertovi.
@vencelín Tohle je zrovna jednoduché. Drifter jezdí smykem a jde i výkonem motoru vstříc situacím, kdy ten součinitel tření mezi pneumatikou a vozovkou už klesá. Čím těžší auto, tím větší výkon je k řízenému smyku potřeba a tím více tepelné energie se mezi vozovkou a gumou uvolňuje a tím výraznější ten pokles tření je. Vaculík jede smykem kdyžtak jen chviličku, vývoj tepla mezi pneumatikou a vozovkou je za chladného počasí minimální a gumy široké 275 mm vysokou hmotnost dostatečně kompenzují. Takže Vaculík říká, co pocítí člověk při jízdě ve stopě, drifter co při driftování.
@vencelín
kedze sa jedna o elementarne fyzikalne zakony, neni nutno rozhodovat sa vice ci mene...
kedze sa jedna o elementarne fyzikalne zakony, neni nutno rozhodovat sa vice ci mene...
rohYpnol
Tak jsem schválně doshlédl video.
Shrnovačka:
Marti Vaculík - hmotnost i5N nehraje roli, vše vykompenzovali, na horší adhezi je vyšší hmotnost přínos...
Profesionální drifter a jezdec - hmotnost i5N je znát...
No nic, tak jsme zjistili, že i5N je první auto na světě, které potvrdilo, že fyzikální zákony neplatí ;-)
Dále jsme se dozvěděli, že dojezd 300 km je pro Martina podlimit. Takže se těším na Elroq v základu, kde dojezd bude jistě více než dostatečný, protože BEV jsou tak skvělé ... ;-)
Shrnovačka:
Marti Vaculík - hmotnost i5N nehraje roli, vše vykompenzovali, na horší adhezi je vyšší hmotnost přínos...
Profesionální drifter a jezdec - hmotnost i5N je znát...
No nic, tak jsme zjistili, že i5N je první auto na světě, které potvrdilo, že fyzikální zákony neplatí ;-)
Dále jsme se dozvěděli, že dojezd 300 km je pro Martina podlimit. Takže se těším na Elroq v základu, kde dojezd bude jistě více než dostatečný, protože BEV jsou tak skvělé ... ;-)
@rohYpnol AUDI RS7 - brzdná dráha ze sto na nula 31 metrů, Hyundai Ioniq 6N - 38 metrů.
jenže -
https://www.auto.cz/…osobni-raketa-89
38 metrů ze stovky brzdila i 1700 kg vážící M5, například:) a není to vůbec špatný výsledek.
jenže -
https://www.auto.cz/…osobni-raketa-89
38 metrů ze stovky brzdila i 1700 kg vážící M5, například:) a není to vůbec špatný výsledek.
@Man Ký Jestli třeba za těch 26 let nedošlo k posunu v chování ABS nebo přilnavosti pneu...
• Martin Vaculík 👍👍
• Hyundai Ioniq 5 N 👍👍👍