Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Proč se někde jezdí vlevo a někde vpravo: Rukavicemi na změnu stran

11 komentářů

Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Jezdim v Anglii casto a rad... a vite co?

Vubec to neni slozite.
Jeste jsem nezazil, aby byl problem se dohodnout.

Je to mnohem bezpecnejsi, protoze nikdo nespoleha na to, ze ma prednost z prava.
😄

Je fakt, ze na slozitejsich kruhovych objezdech, kde uz by to bylo slozite "uhlidat" jsou semafory.
Ano, takze vas klidne zastavi semafor uprostred kruhace.

Je to asi stejne, jako kdyz nemecti kolegove proste nebyli schopni pobrat znacku "slow down".
Pry co to je?! O kolik toznamena, ze musi zpomalit?

To je taky na ridici. Proste zpomal tak, abys jel bezpecne. To je pro kazdeho ridice a kazde auto jina rychlost.
Avatar - sachs800
sachs800
@Ja Prvni 123 Pro Němce je ta značka příliš neurčitá. Oni tam musí mít číslo...😄
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@sachs800 Je to tak.

😄
_Teddy_
@Ja Prvni 123
Ja tiez jazdim obcas v Anglicku, a pre mna je najvacsi problem obsluhovat radiacu paku lavou rukou (pokial z pozicovne dostanem manual). Jednak mam lavu ruku "nesikovnu" (som pravak) a druha vec, neda sa zaroven dat smerovku aj preradit.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@_Teddy_ Rikali Anglicani, ze to maji stejne.

Proto ma tolik aut na ostrove automatickou prevodovku.

😄
traveldrive
@Ja Prvni 123
Ale pravidlo pravej ruky tam snáď platí, nie? V ľavostrannej premávke má aspoň logiku.
gil54
@traveldrive

Píší o tom přece v článku, že v Austrálii ano, ale v Británii ne.
Othello
Česko zůstalo někde v půli cesty. Po okreskách se jezdí vpravo, na dálnicích vlevo
traveldrive
@Othello

Ako kto...
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Othello Mimochodem na okreskách je jízda v pravo zcela dobrovolná, pokud se nejedná o cyklistu nebo chodce s ručním vozíkem širším šedesáti centimetrů. 😄
Avatar - pradeda777
pradeda777
Mám v Austrálii po levé straně něco odježděno. Dávat na křižovatce přednost zprava dává smysl, protože pokud hrozí nehoda, má řidič celou šířku vozovky k tomu, aby se nehodě vyhnul. U nás by to znamenalo dávat přednost zleva. Souhlasím ale, že by to byla "velká bitva" něco takového v Evropě navrhnout a uskutečnit...