Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeToyota se naplno vrhá na elektromobily. Nové modely dostanou i virtuální převodovku
58 komentářů
KANKUNEN
Jak už to vypadá, EV už mají své místo jisté i bez dotací. A ježdění s EV, mi se ten okamžitý výkon líbí, jede to. A zvuk vůbec nepotřebuju. Zvuk se mi líbí, když se jedu projet pro zábavu.
J J
Netvrdila predtym Toyota, ze EV su nezmysel, ze jedine hybridy su logicka cesta?
@J J tak asi ne, spíš tvrdila, že je krátkozraké přestat pracovat na spalovacích motorech. Do elektra se dá naskočit vždy.
@ACE.
electrek.CO/2019/02/12/toyota-anti-electric-vehicle-ad-corolla-hybrid/
Toyota produces shameful anti-electric vehicle ad to sell Corolla hybrid
👎
asi tak
electrek.CO/2019/02/12/toyota-anti-electric-vehicle-ad-corolla-hybrid/
Toyota produces shameful anti-electric vehicle ad to sell Corolla hybrid
👎
asi tak
@DonVito musíš trošku myslet, co je nosný program Toyoty a co je reklama. Není to tak obtížné
@ACE
Rozporoval jsem tvou prvni vetu reklamou Toyoty.
Zkus misto jinotaju 😀 napsat vlastni myslenku
😉
Rozporoval jsem tvou prvni vetu reklamou Toyoty.
Zkus misto jinotaju 😀 napsat vlastni myslenku
😉
@DonVito ty jsi hlavně žádnou myšlenku nevyjádřil a co nechápeš na vyjádření, že je nesmysl přestat makat na spalovákách? To je reklama?
@J J Ne. Tvrdili, ze dosiahnu v mixe max 30% podiel. Tak sa odporucam pozriet na portfolio Toyoty, kolko EV a hybridov ponukaju, mozno ti to potom dojde
@stopel
30% podil je kravina. 👎
To muze rict jen tluchuba.
Kdo bude po (kdy zacnou byt BEV levnejsi nez ICE) dosazeni parity kupovat drazsi spalovaky???
66% zakazniku urcite ne.
Ja tvrdim, ze az bude EV levnejsi nez spalovak (vcetne ceny od...) budou lidi kupovat to levnejsi obdobne pouzitelne.
30% podil je kravina. 👎
To muze rict jen tluchuba.
Kdo bude po (kdy zacnou byt BEV levnejsi nez ICE) dosazeni parity kupovat drazsi spalovaky???
66% zakazniku urcite ne.
Ja tvrdim, ze az bude EV levnejsi nez spalovak (vcetne ceny od...) budou lidi kupovat to levnejsi obdobne pouzitelne.
@ACE
Mozna to chvili potrva.
Ale Toyoda placal o 30% jako o jakemsi finalnim stavu.
www.auto.cz/…io-tojoda-151344
Vyjádřil svou víru, že „bez ohledu na to, jak velký pokrok bateriové elektromobily udělají“, budou hybridy, elektromobily s palivovými články a vozy s motory spalujícími vodík tvořit 70 % trhu. Bateriové elektromobily mají mít těch zbylých 30 %.
👎👎👎
Mozna to chvili potrva.
Ale Toyoda placal o 30% jako o jakemsi finalnim stavu.
www.auto.cz/…io-tojoda-151344
Vyjádřil svou víru, že „bez ohledu na to, jak velký pokrok bateriové elektromobily udělají“, budou hybridy, elektromobily s palivovými články a vozy s motory spalujícími vodík tvořit 70 % trhu. Bateriové elektromobily mají mít těch zbylých 30 %.
👎👎👎
@DonVito tak pořád je věrohodnější když něco plácá Toyoda, než když něco plácá Lejnová a nebo nějakej jinej technicky negramotnej fanatik.
Karel Schmidt
Bohužel pro Toyotu zatím v EV stále jen dohání konkurenci.
V B segmentu s Indickým Suzuki může uspět cenou.
CH-R+ s technikou vylepčené Bz4X dorovnal konkurenci.
Ale v D segmentu s baterii 73kWh a nabíjením 150kW max. je už o pár kroků pozadu.
A Lexus bez 800V architektury je vyloženě nekonkurenceschopný.
Takže Toyota by měla zabrat, aby za 3 roky, až i zprůměrované limity CO2 v EU budou hodně přísné, nezplakala nad výdělkem nyní ušetřených vývojových nákladů.
V B segmentu s Indickým Suzuki může uspět cenou.
CH-R+ s technikou vylepčené Bz4X dorovnal konkurenci.
Ale v D segmentu s baterii 73kWh a nabíjením 150kW max. je už o pár kroků pozadu.
A Lexus bez 800V architektury je vyloženě nekonkurenceschopný.
Takže Toyota by měla zabrat, aby za 3 roky, až i zprůměrované limity CO2 v EU budou hodně přísné, nezplakala nad výdělkem nyní ušetřených vývojových nákladů.
@Karel Schmidt
Toyota má hybridy, takže nepotřebuje moc velký podíl BEV, aby nedostala od EU pokutu.
Toyota má hybridy, takže nepotřebuje moc velký podíl BEV, aby nedostala od EU pokutu.
@Tycoon
Svet ale neni jen EU.
Na BEV prechazi Cina, Indie, Norsko, Velka Britanie...
Svet ale neni jen EU.
Na BEV prechazi Cina, Indie, Norsko, Velka Britanie...
@DonVito
Až také veselé to nie je. Čína je moderná v oblastiach veľkomiest. Vidiek je zúfalo zaostalý. India - niečo podobného, ibaže ten pomer je odlišný, biedy je oveľa oveľa viac a len tak sa to nezmení. Nórsko - asi na vrchole možností, vedia, že iba s elektrinou to nejde. Veľká Británia - podobní tragédi ako celá západná Európa, v mene greendealu a z nedostatku rozumu devastácia a strata vlastného automotive priemyslu.
Naviac svet nie je len vyspelý. Väčšina sveta je v hlbokom úpadku a chudobe.
Až také veselé to nie je. Čína je moderná v oblastiach veľkomiest. Vidiek je zúfalo zaostalý. India - niečo podobného, ibaže ten pomer je odlišný, biedy je oveľa oveľa viac a len tak sa to nezmení. Nórsko - asi na vrchole možností, vedia, že iba s elektrinou to nejde. Veľká Británia - podobní tragédi ako celá západná Európa, v mene greendealu a z nedostatku rozumu devastácia a strata vlastného automotive priemyslu.
Naviac svet nie je len vyspelý. Väčšina sveta je v hlbokom úpadku a chudobe.
Elektromobil muzes mit bez vsech tech umelych veci (krome zvuku do 30km/h).
Muzes elektromobil hejtovat, ale to ze te neotravuje (doslova) zapachem ani hlukem je to nejpodstatnejsi.
A ano mozna to neni prioritou ridice. Ale oceni to vsichni obyvatele mest.
Deti v kocarkach, ktere nebudou muset dychat jedovate zplodiny i lidi co bydli u silnice a chteji v noci vetrat a v klidu spat.
Hlucne auto je predevsim znamka sobectvi a bezohlednosti ridice. O kourivem dieselu skoda slov, to je jeste mnohem horsi.
Jinak podstatne je toto
"Tahákem na zákazníky má být i záruka, že baterie ztratí maximálně 30 procent kapacity, a to na 10 let nebo do milionu najetých kilometrů."
👍👍👍
Napsat, ze po zaruce muzes BEV vyhodit je stejne hloupe jako to napsat o spalovaku. Kia ma 7 ket zaruku a skutecne to NENI zivotnost.
Bohuzel se tu stale objevuji diskuteri, kteri obdobne hlouposti siri.
PS Nejlepsi rada fanousku hlucnych a jedovatych motoru je, ze se mam odstehovat z mesta. Kvuli tomu, ze mi oni otravuji zivot se mam stehovat?
Radeji BEV.
Věcný dotaz. Které běžné moderní osobní auto dělá při rychlosti 50 km/h takový hluk, že tím otravuje obyvatele měst více než stejně rychle jedoucí elektromobil? Jasně, kdybych cíleně vytůroval nad 2 tisíce otáček, tak to hluk udělá. Ale proč bych to dělal? Při těch cca 1,5 tisíce otáčkách, kde se pohybuju, není slyšet kromě odvalujících se pneumatik nic. A ty se odvalují i u elektromobilu.
Při 50 elektromobil žádný hlasitý zvyk nevydává. Ten povinný umělý zvuk je do cca 25. A pri 50 dela hluk kazdy 4valcovy diesel a některé starší benziny.
Ano, Škoda 120L hluk dělala. Ale bavím se o běžném moderním autě. Nemám šanci slyšet, že nějaký soused nastartoval a odjíždí. A on mě taky nemá šanci slyšet. Diesel nevím, v nejbližším okolí nikdo diesel nikdy neměl. Když km/h, jde slyšet pneumatiky a aerodynamický svist. Hluk motoru dělají jen nákladní auta, autobusy, motorky.
Obecne TSI, netvrdím všechny, maji takteu dost vysoké emise NOx. Ale zase obecně, a zase tim nevtrdim vsechny, se držely v limitech. Kdyz jsem na to koukal, byly na násobcich moderních motorů. A to byly nové TSI, ty staré bůh ví jak na tom jsou. Ale ano, aspon nekouří většina z nich.
Když zanedbáme autoškoly, kde to nováček před rozjezdem zbytečně vytočí, a auta typu Ford Mustang, tak opět stejná otázka.
Které běžné moderní osobní auto při rozjezdu ve městě na 50 km/h udělá takový hluk, že tím otravuje obyvatele měst? Pořád se pohybuju v průměru někde kolem 1500 otáček, a to je hluk zanedbatelný i při akceleraci. Tlumiče výfuku moderních aut jsou opravdu účinné, spodní kryty motoru jsou víceméně standard atd.
A to jsi vzal kde?
1.4tsi z roku 2010
Nox 31mgwww.emissionsfinder.com/…tsi-122ps-14cc-2
1.2tsi z roku 2014
NOx 42mg
Corolla 2.0 2020
4mg NOx a 1.8 z roku 2022 3mg.car-emissions.com/…cars/view/110554
Golf 1.4tsi 2018, 28mg.
Nevidím tam nízké emise ani u jediného tsi. Které jsi mel na mysli?car-emissions.com/cars/view/78150
No a takový vrak, 1.8tsi superb 2010 ma 47mg, oproti tomu camry 2021 má 2mg nebo HL 7mg. Takze jeden vrak z roku 2010 vyprodukuje jedovatych emisi jako 23 moderních aut stejné velikosti.
A právě to je ono. Hluk z odvalování kol má i hybrid nebo elektromobil. A právě to je majoritní zdroj hluku u moderních osobních aut. Ano, staré auto s hlučným motorem nebo děravým výfukem hluk navíc dělá.
Ja popravde nechápem tie obmedzenia na 30 km/h po celej Vrakuni a Podunajských, často ešte s tabuľkou "Rýchlo je hlasno!" Však tridsiatkou ide väčšina áut sotva na dvojku, a nedá sa povedať, že by to bolo tichšie ako ustálená päťdesiatka. A ten rozbeh bude o niečo hlučnejší vždy, či na 30 alebo na 50.
Tak doporučuji se postavit k přechodu a poslouchat auta, jak se rozjíždí a jezdi kolem. Ale víme, tvůj diesel je jak louka urpostred lesa.
Viz avantime vyse...
Bylo by fajn, kdyby se jezdilo jen ustalenou 50kou.
😀
No tebe určitě ne. Nastesti tvé blbosti lži už tu skoro nepíšeš. Jak je vidět, stejne jako kankunen nechapes jednoduchý obsah.
No ten diesel co nesmrdi a je jako luční kvítí, nevím nevím.
Ale ještě jednou zkusím
"Tak doporučuji se postavit k přechodu a poslouchat auta, jak se rozjíždí a jezdi kolem." Jak psal Vito, bylo by super, kdyby se jezdilo ve mestech plynule 50, ať už kvůli emisim, tak i hluku.
Tak to řekni těm dětem v Krušných horách co musí dýchat z uhelek !!!
Kde konkretne?
Elektrarny v severnich Cechach jsou odsirene a odnitridovane.
Nehlede na to, ze se budou utlumovat...
Která oblast? Ať vím, která elektrárna ma tak nizky komín, ze konci u jejich nosu a je uprostřed města, kde není možné zajistit rozptyl a snížit koncentrace.
Takovou jsem ještě neviděl, rád se nechám poučit. A to z krusnych hor pocházím.
Tyhle umělé blbosti se dělají jen kvůli zaostalcum, kteří tvrdí, že bez toho je to jen spotrebic a ne auto.
Souhlas že to jsou blbosti. Ale i zde z diskuze to vypadá, ze to chteji spis (skoro)zákazníci než ze by to chtěli realni kupci. Ti si to nekupuji kvůli tomu, ale výrobci to tam dávají pro ty potenciální. Takze jo, je otázka co bylo driv, slepice nebo vejce.