Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Toyota se naplno vrhá na elektromobily. Nové modely dostanou i virtuální převodovku

58 komentářů

Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Umělá převodovka, umělý zvuk motoru, umělý výfuk.... umělá prsa, umělé rty, umělé řasy,....... . Přichází doba umělých věcí a funkcí.
DonVito
@Pepa_007
Elektromobil muzes mit bez vsech tech umelych veci (krome zvuku do 30km/h).
Muzes elektromobil hejtovat, ale to ze te neotravuje (doslova) zapachem ani hlukem je to nejpodstatnejsi.
A ano mozna to neni prioritou ridice. Ale oceni to vsichni obyvatele mest.
Deti v kocarkach, ktere nebudou muset dychat jedovate zplodiny i lidi co bydli u silnice a chteji v noci vetrat a v klidu spat.
Hlucne auto je predevsim znamka sobectvi a bezohlednosti ridice. O kourivem dieselu skoda slov, to je jeste mnohem horsi.

Jinak podstatne je toto
"Tahákem na zákazníky má být i záruka, že baterie ztratí maximálně 30 procent kapacity, a to na 10 let nebo do milionu najetých kilometrů."
👍👍👍

Napsat, ze po zaruce muzes BEV vyhodit je stejne hloupe jako to napsat o spalovaku. Kia ma 7 ket zaruku a skutecne to NENI zivotnost.
Bohuzel se tu stale objevuji diskuteri, kteri obdobne hlouposti siri.

PS Nejlepsi rada fanousku hlucnych a jedovatych motoru je, ze se mam odstehovat z mesta. Kvuli tomu, ze mi oni otravuji zivot se mam stehovat?
Radeji BEV.
Tycoon
@DonVito

Věcný dotaz. Které běžné moderní osobní auto dělá při rychlosti 50 km/h takový hluk, že tím otravuje obyvatele měst více než stejně rychle jedoucí elektromobil? Jasně, kdybych cíleně vytůroval nad 2 tisíce otáček, tak to hluk udělá. Ale proč bych to dělal? Při těch cca 1,5 tisíce otáčkách, kde se pohybuju, není slyšet kromě odvalujících se pneumatik nic. A ty se odvalují i u elektromobilu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tycoon
Při 50 elektromobil žádný hlasitý zvyk nevydává. Ten povinný umělý zvuk je do cca 25. A pri 50 dela hluk kazdy 4valcovy diesel a některé starší benziny.
Tycoon
@Mikesus
Ano, Škoda 120L hluk dělala. Ale bavím se o běžném moderním autě. Nemám šanci slyšet, že nějaký soused nastartoval a odjíždí. A on mě taky nemá šanci slyšet. Diesel nevím, v nejbližším okolí nikdo diesel nikdy neměl. Když km/h, jde slyšet pneumatiky a aerodynamický svist. Hluk motoru dělají jen nákladní auta, autobusy, motorky.
ryccardo
@Tycoon Ano správně. Při 50ti jede mé benzínové auto prakticky neslyšně. Rozhodně neotravuje děti v kočárcích jedovatým dýmem, ani hlukem. A to mám starý auto. Auta o 10 let novější jsou na tom ještě o něco lépe. DonVito jen hledá problém tam kde žádný problém není.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ryccardo
Obecne TSI, netvrdím všechny, maji takteu dost vysoké emise NOx. Ale zase obecně, a zase tim nevtrdim vsechny, se držely v limitech. Kdyz jsem na to koukal, byly na násobcich moderních motorů. A to byly nové TSI, ty staré bůh ví jak na tom jsou. Ale ano, aspon nekouří většina z nich.
Avantime
@Tycoon Prečo sa tendenčne pýtaš na ustálenú rýchlosť pri 50-ke? 😁 Opýtaj sa na hluk a emisie pri zrýchlení z 0 na tú 50-ku. To je v meste podstatné.
ryccardo
@Mikesus Obecně mají všechny moderní motory včetně TSI od samého začátku výroby zanedbatelně nízké emise a netřeba se jich tudíž vůbec obávat.
Tycoon
@Avantime

Když zanedbáme autoškoly, kde to nováček před rozjezdem zbytečně vytočí, a auta typu Ford Mustang, tak opět stejná otázka.

Které běžné moderní osobní auto při rozjezdu ve městě na 50 km/h udělá takový hluk, že tím otravuje obyvatele měst? Pořád se pohybuju v průměru někde kolem 1500 otáček, a to je hluk zanedbatelný i při akceleraci. Tlumiče výfuku moderních aut jsou opravdu účinné, spodní kryty motoru jsou víceméně standard atd.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ryccardo
A to jsi vzal kde?
1.4tsi z roku 2010
Nox 31mgwww.emissionsfinder.com/…tsi-122ps-14cc-2
1.2tsi z roku 2014
NOx 42mg
Corolla 2.0 2020
4mg NOx a 1.8 z roku 2022 3mg.car-emissions.com/…cars/view/110554
Golf 1.4tsi 2018, 28mg.
Nevidím tam nízké emise ani u jediného tsi. Které jsi mel na mysli?car-emissions.com/cars/view/78150
No a takový vrak, 1.8tsi superb 2010 ma 47mg, oproti tomu camry 2021 má 2mg nebo HL 7mg. Takze jeden vrak z roku 2010 vyprodukuje jedovatych emisi jako 23 moderních aut stejné velikosti.
Avantime
@Tycoon Utešovať sa že sú autá tichšie ako Mustang, no čo ja viem. Ide o to, že hybridy a elektro sú pri rozbehoch ešte oveľa tichšie ako súčasné klasické spaľováky. A nejazdia všetci na nových autách, vieme ako je to u nás aj u vás s priemerným vekom autoparku. Skôr mi vadia tie emisie ako hluk, uznávam. Inak v našom meste začali pri reko ciest dávať tichý asfalt a je to veľký rozdiel pri odvaľovaní kolies.
Tycoon
@Avantime

A právě to je ono. Hluk z odvalování kol má i hybrid nebo elektromobil. A právě to je majoritní zdroj hluku u moderních osobních aut. Ano, staré auto s hlučným motorem nebo děravým výfukem hluk navíc dělá.
traveldrive
@Avantime
Ja popravde nechápem tie obmedzenia na 30 km/h po celej Vrakuni a Podunajských, často ešte s tabuľkou "Rýchlo je hlasno!" Však tridsiatkou ide väčšina áut sotva na dvojku, a nedá sa povedať, že by to bolo tichšie ako ustálená päťdesiatka. A ten rozbeh bude o niečo hlučnejší vždy, či na 30 alebo na 50.
ryccardo
@Mikesus výborně chytrolíne a teď mi řekni jakým způsobem se to měřilo, když Toyoty jsou hybridy? Takže si nalžeš do kapsy tím, že část testu sjedeš na elektřinu a tím si tabulkově snížíš emise. Pokud by si auto testoval jen ve spalovacím režimu, tak zjistíš, že oba spalovací motory budou produkovat podobný objem emisí. Navíc limit je 80 mg/km, takže i tebou démonizovaný TSI produkuje zhruba polovinu toho co je požadované normou. Platí tedy co jsem psal. Žádný problém s emisema není. Kvičíš naprosto zbytečně a děláš z komára velblouda.
Sevca1
@DonVito Až bude parita tak můžeš kritizovat s čím lidé jezdí, bavím se o paritě u obyčejných aut ne nad milion. Když si chci třeba koupit nové auto za 600 tisíc třeba Kia ceed tak nepůjdu pro Ev které je použitelný pro rodinu za milion. A prosím vůbec nezminuj Elrog s malou baterií co ujede s bídou 200 km to je dojezd pro městské auto ne rodinný
ryccardo
@Sevca1 No a nedej bože když si budeš chtít koupit nějaký jetý s cenovkou 200-300 tis, který má potenciál ještě dalších 5-8 let fungovat. To můžeš na EV zrovna zapomenout. Ono totiž, když se podíváš na to jaká je průměrná mzda a že 60% lidí ji vlastně ani nemá, tak ti celkem jasně vypadne kolik cca běžný pracující jedinec může vydat za auto. Kategorie EV je vysoko nad touto cifrou.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@ryccardo Až přijdou autonomní taxíky za 4 Kč/km, tak naprostá většina lidí zjistí, že se jim auto vůbec nevyplatí a problém levných ojetých krumplů bude vyřešený... Vlastní auto bude mít leda ten, kdo se těch autonomních bude štítit a nebo ten, kdo své vlastní EV bude používat jako bateriové uložiště (ať už pro svůj dům a nebo sdíleně).
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Mikesus, hluk motoru při 50, pokud tady budeš hlásit takové nesmysly, tak tě nikdo nebude brát vážně. To neumíš domyslet, že rambajz dělají spalováky při rozjezdu. Namísto blábolu máš argument
Avatar - Mikesus
Mikesus
@KANKUNEN
Tak doporučuji se postavit k přechodu a poslouchat auta, jak se rozjíždí a jezdi kolem. Ale víme, tvůj diesel je jak louka urpostred lesa.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Mikesusi, moje další auto bude rozhodně elektro, mi nemůžeš zaujatost vyčítat. Bez dotací, chci auto co jede a nežere 15litrů benzínu.
Avatar - kari.laz
kari.laz
@KANKUNEN on ho tu ještě někdo bere vážně?
DonVito
@KANKUNEN

Viz avantime vyse...

Bylo by fajn, kdyby se jezdilo jen ustalenou 50kou.
😀
Avatar - Mikesus
Mikesus
@kari.laz
No tebe určitě ne. Nastesti tvé blbosti lži už tu skoro nepíšeš. Jak je vidět, stejne jako kankunen nechapes jednoduchý obsah.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@KANKUNEN
No ten diesel co nesmrdi a je jako luční kvítí, nevím nevím.
Ale ještě jednou zkusím
"Tak doporučuji se postavit k přechodu a poslouchat auta, jak se rozjíždí a jezdi kolem." Jak psal Vito, bylo by super, kdyby se jezdilo ve mestech plynule 50, ať už kvůli emisim, tak i hluku.
traveldrive
@Mikesus Samozrejme, kari.laz tu blbosti nepíše. To je tvoja parketa, tak nebuď príliš skromný. Tvoje kvality sú v tomto ohľade aj v rámci ACZ výnimočné.
Lubik Janik
@DonVito
Tak to řekni těm dětem v Krušných horách co musí dýchat z uhelek !!!
DonVito
@Lubik Janik
Kde konkretne?
Elektrarny v severnich Cechach jsou odsirene a odnitridovane.

Nehlede na to, ze se budou utlumovat...
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Lubik Janik
Která oblast? Ať vím, která elektrárna ma tak nizky komín, ze konci u jejich nosu a je uprostřed města, kde není možné zajistit rozptyl a snížit koncentrace.
Takovou jsem ještě neviděl, rád se nechám poučit. A to z krusnych hor pocházím.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Pepa_007
Tyhle umělé blbosti se dělají jen kvůli zaostalcum, kteří tvrdí, že bez toho je to jen spotrebic a ne auto.
ryccardo
@Mikesus jestli to není spíš jako s full dotyk ovládacíma prvkama aut. Zákazníci to nechtějí, ale výrobce jim to tam nacpe. Nechápu, proč bych potřeboval v autě nějaký umělý zvuk nebo virtuální převodovku u EV. Ve svém autě vevnitř motor vlastně neslyším, takže by mi nijak nechybělo, že v EV ho neslyším taky. Něco jiného je u sportovních aut, ale u konfekce to považuju za nesmysl, který vlastně zákazník vůbec nevyžaduje. To je jako virtuální převodové stupně u hybridních Toyot. Naprostý nesmysl, který zbytečně prodražuje auto a jako zákazník bych to tam ani nechtěl.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ryccardo
Souhlas že to jsou blbosti. Ale i zde z diskuze to vypadá, ze to chteji spis (skoro)zákazníci než ze by to chtěli realni kupci. Ti si to nekupuji kvůli tomu, ale výrobci to tam dávají pro ty potenciální. Takze jo, je otázka co bylo driv, slepice nebo vejce.
traveldrive
@Mikesus No tak vidíš sám, že je tá EÚ blbá, že presadzuje také blbosti.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Jak už to vypadá, EV už mají své místo jisté i bez dotací. A ježdění s EV, mi se ten okamžitý výkon líbí, jede to. A zvuk vůbec nepotřebuju. Zvuk se mi líbí, když se jedu projet pro zábavu.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@KANKUNEN
Jako onen mládenec z panelového sídliště, jenž se po ulicích ubíral ve svém Priusu rychlostí sotva pěti kilometrů za hodinu?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@Horký Rom: Dohnal si ho k šílenství, oběsil se na prodlužce - nechtěně.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@KANKUNEN
On neměl phev.
J J
Netvrdila predtym Toyota, ze EV su nezmysel, ze jedine hybridy su logicka cesta?
ACE.
@J J tak asi ne, spíš tvrdila, že je krátkozraké přestat pracovat na spalovacích motorech. Do elektra se dá naskočit vždy.
DonVito
@ACE.

electrek.CO/2019/02/12/toyota-anti-electric-vehicle-ad-corolla-hybrid/

Toyota produces shameful anti-electric vehicle ad to sell Corolla hybrid
👎
asi tak
ACE.
@DonVito musíš trošku myslet, co je nosný program Toyoty a co je reklama. Není to tak obtížné
DonVito
@ACE

Rozporoval jsem tvou prvni vetu reklamou Toyoty.

Zkus misto jinotaju 😀 napsat vlastni myslenku
😉
ACE.
@DonVito ty jsi hlavně žádnou myšlenku nevyjádřil a co nechápeš na vyjádření, že je nesmysl přestat makat na spalovákách? To je reklama?
stopel
@J J Ne. Tvrdili, ze dosiahnu v mixe max 30% podiel. Tak sa odporucam pozriet na portfolio Toyoty, kolko EV a hybridov ponukaju, mozno ti to potom dojde
DonVito
@stopel

30% podil je kravina. 👎

To muze rict jen tluchuba.
Kdo bude po (kdy zacnou byt BEV levnejsi nez ICE) dosazeni parity kupovat drazsi spalovaky???

66% zakazniku urcite ne.

Ja tvrdim, ze az bude EV levnejsi nez spalovak (vcetne ceny od...) budou lidi kupovat to levnejsi obdobne pouzitelne.
stopel
@DonVito Az budou...😁 tym si myslim vyjadril presne pointu problemu
ACE.
@DonVito AŽ budou levnější a hlavně uživatelsky přijatelnější a to ještě chvilku potrvá
DonVito
@ACE
Mozna to chvili potrva.
Ale Toyoda placal o 30% jako o jakemsi finalnim stavu.

www.auto.cz/…io-tojoda-151344

Vyjádřil svou víru, že „bez ohledu na to, jak velký pokrok bateriové elektromobily udělají“, budou hybridy, elektromobily s palivovými články a vozy s motory spalujícími vodík tvořit 70 % trhu. Bateriové elektromobily mají mít těch zbylých 30 %.
👎👎👎
ACE.
@DonVito tak pořád je věrohodnější když něco plácá Toyoda, než když něco plácá Lejnová a nebo nějakej jinej technicky negramotnej fanatik.
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
To je dobře, to je moc dobře.
Karel Schmidt
Bohužel pro Toyotu zatím v EV stále jen dohání konkurenci.
V B segmentu s Indickým Suzuki může uspět cenou.
CH-R+ s technikou vylepčené Bz4X dorovnal konkurenci.
Ale v D segmentu s baterii 73kWh a nabíjením 150kW max. je už o pár kroků pozadu.
A Lexus bez 800V architektury je vyloženě nekonkurenceschopný.
Takže Toyota by měla zabrat, aby za 3 roky, až i zprůměrované limity CO2 v EU budou hodně přísné, nezplakala nad výdělkem nyní ušetřených vývojových nákladů.
Tycoon
@Karel Schmidt

Toyota má hybridy, takže nepotřebuje moc velký podíl BEV, aby nedostala od EU pokutu.
DonVito
@Tycoon

Svet ale neni jen EU.

Na BEV prechazi Cina, Indie, Norsko, Velka Britanie...
Avatar - Mikesus
Mikesus
@DonVito
BEV roste celosvětově. Ale jo, asi v Africe s nimi neuspeji.
traveldrive
@DonVito
Až také veselé to nie je. Čína je moderná v oblastiach veľkomiest. Vidiek je zúfalo zaostalý. India - niečo podobného, ibaže ten pomer je odlišný, biedy je oveľa oveľa viac a len tak sa to nezmení. Nórsko - asi na vrchole možností, vedia, že iba s elektrinou to nejde. Veľká Británia - podobní tragédi ako celá západná Európa, v mene greendealu a z nedostatku rozumu devastácia a strata vlastného automotive priemyslu.
Naviac svet nie je len vyspelý. Väčšina sveta je v hlbokom úpadku a chudobe.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Je dobre, ze se nabidka modelu a typu pohonu rozsirila.
Avatar - Allo
Allo
Rip toyota...
traveldrive
@Allo Bež im poradiť aby to nerobili. 😄