Novinky
To že to bude průšvih, že se tam osmiválec nevejde, každý s rozumem věděl už při představení Chargeru. Jsem zvědavý jak si s tím teď poradí.
Auto, jehož název když se vysloví, vidí každý velký V8. Auto, které symbolizuje V8 chtěli udělat bez V8, jak to asi mohlo dopadnout.
Zajímavý. Topten říkal, že Američané strašně moc touží po EV a spalovací verze Chargeru je nezajímá. Asi to s ním zapomněli prodiskutovat.
Uvést na americký trh nový muscle car bez motoru V8 může jen naprostý pitomec a ignorant! 😧👎
👍👍👍
Nikdo neříká, že motor musí spalovat fosilní paliva. Už si slyšel o biopalivech, palivech z odpadů nebo e-palivech? Vidím u nich velký prostor pro inovace.
Jakym smerem se tyto paliva muzou vyvijet?
paliva na zaklade vodiku jsou zavisla na elektrine a jeji spotreba je fyzikálně dana.
Paliva z odpadu jsou limitovaná množstvím odpadu?
Kde je ten prostor ke zlepseni?
U baterií vždy argumentuješ vývojem, u alternativních paliv možnost vývoje popíráš. Fyzikální mantinely platí pro obě technologie a jde o to, jak se lidstvo dokáže k těm mantinelům přiblížit.
Dle statistik EU je spotřeba plastů cca 150 kg/rok/osoba. Pokud všechny odpadní plasty přeměníme na e-palivo, může se tím pokrýt 1/4 spotřeby paliv, která je 550 kg/rok/osoba. Můžeme využít i další odpady, jako minerální či rostlinné oleje a tuky. Tam, kde pro to mají vhodné podmínky, lze vyrábět ethanol z cukrové třtiny. V Brazílii nahrazují už více než polovinu spotřeby benzínu tímto způsobem, přičemž dosahují nižších emisí CO2 v celkovém životním cyklu auta než evropské elektromobily.
Šíře těch řešení je obrovská, jde o to najít optimální způsob výroby alternativních paliv pro konkrétní země, a zvýšit účinnost (snížit emise CO2 v celém životním cyklu).
Bottom Line😒br /> Yes, all combustion engine cars could theoretically switch to alternative fuels without fully scrapping the cars, but it would require😒br />
Scaling up production of sustainable fuels.
Adjusting engines and fuel systems.
Major investments and policy changes.
If you want, I can also show you which companies or countries are already working on this. It might give you a clearer picture of how real this transition is. Just say yes, and I'll continue.
😀
Ano.
Nejvýkonější verze V8 Hemi pro modely Demon 170 má dokonce ethanol jako doporučené palivo.
S klasickým benzínem má výkon omezen 671 kW a točivý moment na 1098 Nm.
Teprve pokud řidicí jednotka vyhodnotí, že v palivu je alespoň 65 procent ethanolu, což zaručuje vysoké oktanové číslo, odemkne se plný výkon 764 kW a točivý moment 1281 Nm.
BTW Nevíš, co se stalo s chatbotem DonVito? Přepnul se do angličtiny.