Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Dodge Charger Daytona R/T
Dodge Charger Daytona R/T
Dodge Charger Daytona R/T
Dodge Charger Daytona R/T
105 Fotogalerie

Nový Charger nepočítal s osmiválci, Dodge se tam HEMI pokusí nacpat i tak

Michal Dokoupil

Ford Mustang zůstal jako poslední zástupce pravověrných amerických muscle cars s osmiválcem. Po konci Carlose Tavaresa ve Stellantisu to ovšem začíná vypadat, že svou pozici zpět chce získat i Dodge. A to tak moc, že se pokusí narvat legendární HEMI tam, kde s ním nikdo nepočítal.

O ukončení většiny osmiválců koncernu Stellantis jsme už párkrát psali. Zmizely z většiny modelů krom větších pick-upů a americká část koncernu si za to vyslechla pořádnou kritiku. Za rozhodnutím stál napříč odporu části vedení bývalý CEO Carlos Tavares, který se chtěl zaměřit na modernější pohony. Jenže teď je Tavares pryč a na svět se postupně dostávají zprávy o návratu starých pořádků.

Krom zkazek o návratu do menších pick-upů RAM se mluví také o Dodge. Ten nahradil dosavadní duo Charger a Challenger novým modelem, který nahrazuje oba. Dvou- a čtyřdveřový Charger se nejprve ukázal jako elektromobil, který ale doplnila také spalovací verze s řadovým šestiválcem Hurricane. Ten ale mnohým fanouškům amerických muscle cars nepřišel dostatečně dobrý, jenže podle Dodge měli smůlu. Novinka nebyla vyvíjena pro osmiválec a ten se prý pod kapotu prostě nevejde. Jenže i to se může změnit.

Samotný osmiválec se stále vyrábí, ale nově se vrací do výroby i v továrně v Dundee v Michiganu. A to nejspíše už tento srpen, vznikat by zde měla celá modelová řada legendárního HEMI. Tedy verze s objemem 5,7 litru, Apache s 6,4 litry a také nejvýkonnější Hellcat s 6,2 litry. Kromě ramek se má těšit i Jeep, osmiválec by se mohl objevit v jeho větších modelech.

Nová zpráva, ke které se dostal web Mopar Insider, ale potěší fanoušky možná ještě více. Dodge prý aktivně pracuje na tom, aby nějakou variantu HEMI dostal do nové generace Chargeru. Nic není potvrzeno, žádné technické podrobnosti neznáme, ale smysl to dává. Stellantis je na tom špatně, americká část trpí snad ještě více než ta evropská, takže se vyplatí poslouchat potenciální zákazníky.

Spalovacího chargeru se ale dočkají každopádně. Elektrická varianta je už na trhu, a teď se chystá uvedení spalovací s dvakrát přeplňovaným řadovým šestiválcem Hurricane. V květnu začne výroba prvních dvou variant, čtyřdveřového Sixpacku s výkonem 308 kW a dvoudvéřového Sixpacku s výkonem 404 kW.

Video placeholder
Dodge Charger Daytona R/T • Dodge