Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nový Charger nepočítal s osmiválci, Dodge se tam HEMI pokusí nacpat i tak

23 komentářů

Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon to každopádně. Zůstane zachována pro přírodu přínosná těžba ropy z břidlic. Bude důvod pro to anektovat další země za záminkou držení jaderných zbraní. A USA budou "nuceny" si vzít Panamu, Grónsko a půlku Ukrajiny😊
Tycoon
Jednoznačně dobrá zpráva pro americký automobilový průmysl. Zdravé tržní mechanismy, které se postaraly o návrat oblíbených motorizací do výroby, posílí konkurenceschopnost i inovace.
kesumb
@Buffalo007
jako kdysi s C, riznou cumak a daj tam jinej delsi😆
Avatar - Marquis de  Sade
Marquis de Sade
@Man Ký Dost dobrý.
👍👍👍
Tom Janota
@Man Ký ach bože, ty jsi jelito 🤦
Avatar - kari.laz
kari.laz
Auto, jehož název když se vysloví, vidí každý velký V8. Auto, které symbolizuje V8 chtěli udělat bez V8, jak to asi mohlo dopadnout.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Zajímavý. Topten říkal, že Američané strašně moc touží po EV a spalovací verze Chargeru je nezajímá. Asi to s ním zapomněli prodiskutovat.
Tycoon
@Man Ký

Nikdo neříká, že motor musí spalovat fosilní paliva. Už si slyšel o biopalivech, palivech z odpadů nebo e-palivech? Vidím u nich velký prostor pro inovace.
Arese
@Man Ký Naštvaný elektrohujer promluvil! 😃
Arese
Uvést na americký trh nový muscle car bez motoru V8 může jen naprostý pitomec a ignorant! 😧👎
Hendly
@Tycoon
Jakym smerem se tyto paliva muzou vyvijet?

paliva na zaklade vodiku jsou zavisla na elektrine a jeji spotreba je fyzikálně dana.
Paliva z odpadu jsou limitovaná množstvím odpadu?
Kde je ten prostor ke zlepseni?
Tycoon
@Hendly

U baterií vždy argumentuješ vývojem, u alternativních paliv možnost vývoje popíráš. Fyzikální mantinely platí pro obě technologie a jde o to, jak se lidstvo dokáže k těm mantinelům přiblížit.

Dle statistik EU je spotřeba plastů cca 150 kg/rok/osoba. Pokud všechny odpadní plasty přeměníme na e-palivo, může se tím pokrýt 1/4 spotřeby paliv, která je 550 kg/rok/osoba. Můžeme využít i další odpady, jako minerální či rostlinné oleje a tuky. Tam, kde pro to mají vhodné podmínky, lze vyrábět ethanol z cukrové třtiny. V Brazílii nahrazují už více než polovinu spotřeby benzínu tímto způsobem, přičemž dosahují nižších emisí CO2 v celkovém životním cyklu auta než evropské elektromobily.

Šíře těch řešení je obrovská, jde o to najít optimální způsob výroby alternativních paliv pro konkrétní země, a zvýšit účinnost (snížit emise CO2 v celém životním cyklu).
Avatar - speedfred
speedfred
@ericn
V8 Hemi som mal a R6 Huricane skúšal a za mňa radšej oturbenú radovú šestku.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Arese já nějaký V8 živil. co ty?
ericn
@twistedTSD To sedí 😄
ericn
@kari.laz no špatně, jak jinak 😋 Bez V8 to auto postrádá svůj smysl…
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon bych chtěl vědět, kdo do toho tankuje ve státech ethanol... nedejbože tady v Česku. ale samozřejmě, netušil jsem to.
Avatar - pallas
pallas
@speedfred ale ty nie si kúpna sila..
Tycoon
@Man Ký

Ano.

Nejvýkonější verze V8 Hemi pro modely Demon 170 má dokonce ethanol jako doporučené palivo.

S klasickým benzínem má výkon omezen 671 kW a točivý moment na 1098 Nm.

Teprve pokud řidicí jednotka vyhodnotí, že v palivu je alespoň 65 procent ethanolu, což zaručuje vysoké oktanové číslo, odemkne se plný výkon 764 kW a točivý moment 1281 Nm.

BTW Nevíš, co se stalo s chatbotem DonVito? Přepnul se do angličtiny.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon a tenhle V8 je uzpůsoben na ethanol? Je hezké, že vidíš velký prostor pro inovace, tohoto motoru se evidentně netýkají.
DonVito
@Tycoon

Bottom Line😒br /> Yes, all combustion engine cars could theoretically switch to alternative fuels without fully scrapping the cars, but it would require😒br />
Scaling up production of sustainable fuels.

Adjusting engines and fuel systems.

Major investments and policy changes.

If you want, I can also show you which companies or countries are already working on this. It might give you a clearer picture of how real this transition is. Just say yes, and I'll continue.
😀
Tycoon
@kesumb

Když se jim pod kapotu vejde řadový šestiválec, tak délka motorového prostoru asi nebude tím problémem, proč se tam vidlicový osmiválec.
Buffalo007
To že to bude průšvih, že se tam osmiválec nevejde, každý s rozumem věděl už při představení Chargeru. Jsem zvědavý jak si s tím teď poradí.