Novinky

Zpět na článek

Nové Audi A6 sedan přijíždí s V6 a nejmenším odporem vzduchu

14 komentářů

PowerHouse
Čím větší Zombie,
tím menší odpor vzuchu, podle tohoto nadpisu.
Fakt má cx jenom 0,23 a Enyaq má 0,24.
DonVito
@PowerHouse
Enyaq ma jiste vetsi plochu.
A6 e-tron nebo Mercedes CLA EQ maji 0,21.
Spalovaky se svyma chladicema a vyfukama na EV nemaji...

www.autoe😜ress.co.uk/best-cars-vans/366446/most-aerodynamic-cars-sleek-slippery-new-cars-lowest-drag

Mercedes EQS - 0.20 Cd
Hyundai Ioniq 6 - 0.21 Cd
Lotus Emeya - 0.21 Cd
Tesla Model 3 - 0.219 Cd
BYD Seal - 0.219 Cd
Mercedes A-Class - 0.22 Cd

PS
Sakra redakce, odstrante uz konecne ty protivny smajliky.
Dik
adamzprahy
@PowerHouse protože CX je jen z jeden mnoha parametrů výpočtu odporu vzduchu, v zásadě nejdůležitější je čelní plocha co tlačí vzduch. V dnešní době je to skoro zbytečný parametr, jen orientačně ukazuje jak moc se vývojáři snažili přizpůsobit tvar. Ale odpor bude vždy úměrný čelní ploše.
Avatar - Ham.
Ham.
@adamzprahy Je to přesně naopak, čelní plocha je víceméně daná a je pro danou třídu (velikost auta) konstantní nebo dokonce roste (tak jak rostou auta v jednotlivých třídách). Jediné co konstruktéři mohou podstatně ovlivnit je právě Cx. Jinak ve vzorci pro výpočet síly, kterým prostředí působí na pohybující se těleso má Cx a S (plocha) zcela shodnou váhu. Pokud je něco "nejdůležitější parametr", tak je to rychlost, protože ta v tom vzorci vystupuje jako druhá mocnina.
adamzprahy
@Ham. no jasně, já to myslel všeobecně a jako reakci na ty co se diví proč mají SUV nižší "cx". A zbytečnost udávaného cx jsem myslel právě na tomhle srovnání, že se tu napíše nějaké cx u A6, pak nějaké cx u Enyaqu a laik má snad pocit že Enyaq tlačí stejně vzduchu. Netlačí.

Relevantní parametr by byl uvádět celkový odpor při 100+ km/h v nějakém průměrném klimatu a tam by se ukázal rozdíl v každém centimetru výšky auta.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ten exteriér je vcelku hodně slušný. Možná jen design zadních lamp bych si u sedanu uměl představit umírněnější. Tady je svět ještě v pořádku.
ryccardo
@twistedTSD Celý to auto je moc pěkný. Vevnitř by se mi líbilo méně displejů a více tlačítek, ale to je asi detail. I pohony vypadají dobře a je z čeho vybírat. Za mě se to povedlo.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
To "králičí pletivo" přes celou masku vypadá imho u auta této kategorie poněkud nepatřičně, uvidíme naživo... 😊
Avatar - zaplosak
zaplosak
Ta maska je odporná....
MB1975
Bmw merc a audi byly v mych ocich vzdy zcasti charakterizonany svymi interiery.. mely svoje kouzlo. Clovek ponal v cem sedi i bez znacku na volantu.. jaky je dnes rozdil mezi intreirerem hyundaie a treba mercedesu..? Za co mam vydavat penize navic?
dodo24
@MB1975 akože keď nevidíš rozdiel zrovna medzi mercedesom a hyundaiom, tak choď radšej k očnému
Miorolo
Když už, tak "... nejmenším KOEFICIENTEM odporu vzduchu". Koeficient samotný nám toho moc neřekne a musíte brát v potaz ještě hustotu vzduchu, čelní plochu a také rychlost.
Automobilky se chlubí koeficientem, ale mnohem užitečnější by byly reálné hodnoty odporu vzduchu při určitých rychlostech, například 50, 90 a 130 km/h.
Avatar - sargis
sargis
Nic v zlom ale zozadu je to hnusne. Ale tu sa aj BMW 5 pokazila. Kus auta ale minimalisticke svetla plus plastove rebrove trojuholnicky s nakupnou cenou €1,50 akoze pre automobilku.
Arese
Po designové stránce je tato Audina velmi povedené, proti současné generaci opakovaně banánovitého Merglu E a prapodivně hrubě vysochanému BMW 5 je nová A6 designově jasně nejlíbivější. To samé platí o jejím inteririéru, ten je fakt parádní. To v případě Eéčka je jak z kosmické lodi a v BMW 5 je palubka prostě hnusná.