Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi A6
Audi A6
Audi A6
Audi A6
44 Fotogalerie

Nové Audi A6 sedan přijíždí s V6 a nejmenším odporem vzduchu

Marek Bednář

Měsíce po elektrickém liftbacku a kombíku přijíždí Audi A6 také coby klasický sedan. Známe české ceny a víme, že na českém trhu bude velmi dobře vybaveno už v základu.

Audi A6 se v podobě elektromobilu, nazvaného e-tron, odhalilo už v říjnu loňského roku. Ba dokonce jsme měli příležitost se s ním už i svézt. Tak dlouho si automobilka dávala na čas s představením jeho spalovací verze, až jsme skoro zapomněli, že se měla původně jmenovat A7.

Značka svůj plán na označování spalovacích modelů lichými čísly zrušila chvíli poté, co začala prodávat model A5 s označením B10, nástupce A4 gen. B9. Přivítejme tedy klasicky označené Audi A6 s klasicky umístěným motorem i jeho klasickým uložením podélně před přední nápravou.

Video placeholder
Audi A6 limuzína • Audi

Tím motorem je, alespoň při představení, buď zážehová třílitrová V6 o výkonu 270 kW, nebo dvoulitrový vznětový čtyřválec o 150 kW. Obě motorizace jsou spojené s mild hybridem plus – tak Audi označuje 48V systém schopný auto pár desítek metrů pohánět čistě elektricky. Hodí se to např. při parkování či podobném manévrování, kdy by s klasickým mild hybridem spalovací motor pořád dokola startoval a zhasínal.

Nízkým normovaným hodnotám spotřeby pomáhá nejen hybridní ústrojí, ale také špičková aerodynamika. Koeficient odporu vzduchu cx 0,23 je skvělá hodnota sama o sobě a navíc to je nejlepší číslo v historii sériově vyráběných audi se spalovacím motorem.

Video placeholder
Audi A6 limuzína - aerodynamika • Audi

Pomáhá mu mimo jiné specificky navržená příď s promyšleným prouděním vzduchu, jejíž nejvýznamnější součástí jsou průduchy na stranách. Ty také usměrňují proudění vzduchu kolem předních kol. Svůj význam má i tvarování zádě s ostrou odtokovou hranou na víku kufru – ano, A6 zůstala klasickým sedanem.

Vpředu si všimněme nedělených světlometů, které jsou kromě obří masky chladiče důležitým identifikačním prvkem, odlišujícím elektrickou A6 od té spalovací. Velmi výrazné – a oproti e-tronu výrazně jiné – jsou i zadní lampy s linkou běžící napříč šířkou zádě, která je však opticky oddělena od zbytku svítilen. Audi tady hovoří o vertikálních brzdových světlech, ovšem fotosada je neukazuje rozsvícená, takže si budeme muset počkat až na osobní setkání.

Audi A6Audi A6 | Audi

Chytré brzdy i aktivní diferenciál

Když už jsme u brzd – nová A6 dostala systém iBRS, integrovaný systém řízení brzdové soustavy. To je pro A6 novinka; jde o systém brake-by-wire, kdy brzdový pedál není přímo spojen s hlavním brzdovým válcem. Tlak v systému vytváří elektromotor. Hlavní benefit takové techniky je v hladkém zkombinování rekuperačního brzdění s prací konvenčních třecích brzd.

A6 má standardně komfortnější podvozek než předchůdce, za příplatek je k mání o 20 mm snížený sportovní podvozek. Vrcholem je adaptivní vzduchový podvozek s elektronicky řízenými tlumiči.

Také je k mání natáčení zadních kol, které dokáže natočit zadní kola proti těm předním až o 5°, a tak zmenšit průměr otáčení na 11,3 metru. Ve standardu je modernizované progresivní řízení s rychlejšími reakcemi. Při dynamické jízdě pomáhá i systém Brake Torque Vectoring, který přibrzdí odlehčená kola na vnitřní straně zatáčky, a tak potlačí jejich tendenci k protáčení i nedotáčivost vozu.

Audi A6Audi A6 | Audi

U obou zatím představených motorizací je standardem pohon všech kol quattro ultra, který ve snaze uspořit co nejvíce paliva odpojuje pohon zadní nápravy, když ho není potřeba. Elektronicky řízená vícelamelová spojka však podle automobilky umí přenést na zadní kola více síly než dopředu – při prudkém zrychlování je poměr až 30:70 na přední:zadní nápravu.

Zadní náprava šestiválcové verze může navíc být za příplatek vybavena sportovním diferenciálem quattro, který aktivně rozděluje točivý moment mezi zadní kola v závislosti na jízdní situaci. To ještě navíc ke zmíněné simulaci vektorování točivého momentu pomocí brzd.

Čtyři displeje v kabině

Stejně jako ostatní nová audi, i limuzína A6 může být vybavena tzv. digitálním pódiem. Standardem jsou dva displeje orientované na řidiče na prohnutém panelu – přístrojový štít a centrální displej infotainmentu. Za příplatek bude možné mít třetí displej pro spolujezdce a také head-up displej, který nabídne i rozšířenou realitu.

Samozřejmostí je několik úrovní audiosystému, kdy ten nejlepší značky Bang & Olufsen nabídne reproduktory i v hlavových opěrkách pro co nejlepší 3D zvuk. Celkový počet reproduktorů může dosáhnout až dvaceti a výkon až 810 W.

Audi A6Audi A6 | Audi

Za příplatek je možné mít servodovírání dveří, naopak standardně dodávaná bude čtyřzónová klimatizace. A samozřejmě také armáda jízdních asistentů a hlídačů včetně 360° kamerového systému kolem auta a radarového hlídání mrtvého úhlu i příčného provozu. Ve standardu bude na českém trhu paket Tech, což znamená mimo jiné i světlomety s technologií LED matrix.

Nové Audi A6 s karoserií sedan bude k objednání už v tomto měsíci se základní cenou 1.649.900 korun, za což dostanete turbodiesel – pro český trh základní motor. Šestiválec přijde na nejméně 1.878.900 korun. Výroba bude probíhat v Neckarsulmu pro celý svět a první vozy budou zákazníkům předány letos v létě.

Audi A6 - Známé technické údaje
 A6 Limuzína TDI (quattro) 150 kWA6 Limuzína TFSI quattro 270 kW
Druh motoruI4, přeplňovaný vznětový, MHEV+V6, přeplňovaný zážehový, MHEV+
Zdvihový objem v cm³1.9682.995
Druhu pohonuquattroquattro
Nejvyšší výkon v kW (k) při min⁻¹150 (204) při 3.800–4.200270 (367) při 5.550–6.300
Nejvyšší točivý moment v N·m při min⁻¹400 při 1.750–3.250550 při 1.700–4.000
Nejvyšší výkon elektromotoru v kW (k)18 (24)18 (24)
Nejvyšší točivý moment elektromotoru v N·m230230
Zrychlení z 0 na 100 km/h v s6,94,7
Nejvyšší rychlost v km/h243250
Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km5,8–5,07,7–6,7
Kombinované emise CO₂ v g/km152–131174–153
Základní cena na českém trhu v Kč1.649.9001.878.900

Zdroj: Audi, zdroj videí: Audi