Novinky
Čím větší Zombie,
tím menší odpor vzuchu, podle tohoto nadpisu.
Fakt má cx jenom 0,23 a Enyaq má 0,24.
tím menší odpor vzuchu, podle tohoto nadpisu.
Fakt má cx jenom 0,23 a Enyaq má 0,24.
@MB1975 akože keď nevidíš rozdiel zrovna medzi mercedesom a hyundaiom, tak choď radšej k očnému
Ten exteriér je vcelku hodně slušný. Možná jen design zadních lamp bych si u sedanu uměl představit umírněnější. Tady je svět ještě v pořádku.
@adamzprahy Je to přesně naopak, čelní plocha je víceméně daná a je pro danou třídu (velikost auta) konstantní nebo dokonce roste (tak jak rostou auta v jednotlivých třídách). Jediné co konstruktéři mohou podstatně ovlivnit je právě Cx. Jinak ve vzorci pro výpočet síly, kterým prostředí působí na pohybující se těleso má Cx a S (plocha) zcela shodnou váhu. Pokud je něco "nejdůležitější parametr", tak je to rychlost, protože ta v tom vzorci vystupuje jako druhá mocnina.
To "králičí pletivo" přes celou masku vypadá imho u auta této kategorie poněkud nepatřičně, uvidíme naživo... 😊
@PowerHouse protože CX je jen z jeden mnoha parametrů výpočtu odporu vzduchu, v zásadě nejdůležitější je čelní plocha co tlačí vzduch. V dnešní době je to skoro zbytečný parametr, jen orientačně ukazuje jak moc se vývojáři snažili přizpůsobit tvar. Ale odpor bude vždy úměrný čelní ploše.
Po designové stránce je tato Audina velmi povedené, proti současné generaci opakovaně banánovitého Merglu E a prapodivně hrubě vysochanému BMW 5 je nová A6 designově jasně nejlíbivější. To samé platí o jejím inteririéru, ten je fakt parádní. To v případě Eéčka je jak z kosmické lodi a v BMW 5 je palubka prostě hnusná.
Když už, tak "... nejmenším KOEFICIENTEM odporu vzduchu". Koeficient samotný nám toho moc neřekne a musíte brát v potaz ještě hustotu vzduchu, čelní plochu a také rychlost.
Automobilky se chlubí koeficientem, ale mnohem užitečnější by byly reálné hodnoty odporu vzduchu při určitých rychlostech, například 50, 90 a 130 km/h.
Automobilky se chlubí koeficientem, ale mnohem užitečnější by byly reálné hodnoty odporu vzduchu při určitých rychlostech, například 50, 90 a 130 km/h.
Nic v zlom ale zozadu je to hnusne. Ale tu sa aj BMW 5 pokazila. Kus auta ale minimalisticke svetla plus plastove rebrove trojuholnicky s nakupnou cenou €1,50 akoze pre automobilku.
@twistedTSD Celý to auto je moc pěkný. Vevnitř by se mi líbilo méně displejů a více tlačítek, ale to je asi detail. I pohony vypadají dobře a je z čeho vybírat. Za mě se to povedlo.
Bmw merc a audi byly v mych ocich vzdy zcasti charakterizonany svymi interiery.. mely svoje kouzlo. Clovek ponal v cem sedi i bez znacku na volantu.. jaky je dnes rozdil mezi intreirerem hyundaie a treba mercedesu..? Za co mam vydavat penize navic?
@Ham. no jasně, já to myslel všeobecně a jako reakci na ty co se diví proč mají SUV nižší "cx". A zbytečnost udávaného cx jsem myslel právě na tomhle srovnání, že se tu napíše nějaké cx u A6, pak nějaké cx u Enyaqu a laik má snad pocit že Enyaq tlačí stejně vzduchu. Netlačí.
Relevantní parametr by byl uvádět celkový odpor při 100+ km/h v nějakém průměrném klimatu a tam by se ukázal rozdíl v každém centimetru výšky auta.
Relevantní parametr by byl uvádět celkový odpor při 100+ km/h v nějakém průměrném klimatu a tam by se ukázal rozdíl v každém centimetru výšky auta.
Enyaq ma jiste vetsi plochu.
A6 e-tron nebo Mercedes CLA EQ maji 0,21.
Spalovaky se svyma chladicema a vyfukama na EV nemaji...
www.autoe😜ress.co.uk/best-cars-vans/366446/most-aerodynamic-cars-sleek-slippery-new-cars-lowest-drag
Mercedes EQS - 0.20 Cd
Hyundai Ioniq 6 - 0.21 Cd
Lotus Emeya - 0.21 Cd
Tesla Model 3 - 0.219 Cd
BYD Seal - 0.219 Cd
Mercedes A-Class - 0.22 Cd
PS
Sakra redakce, odstrante uz konecne ty protivny smajliky.
Dik