Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nový Jeep Compass oficiálně: Tříválec, plug-in i čtyřkolka s výkonem 375 koní

27 komentářů

lukas13
Hm, to se dalo čekat. Přebouchaný Peugeot s jejich "slavným" tříválcem.

Čtyřkolka jen coby nejsilnější EV - čtyřkolku tedy osobně nepotřebuji, ale...

Snad se alespoň povede zachovat ten pocit "jeepovitosti", což u minulé generace fungovalo.

A snad dostane konečně rozumně fungující automat - což je největší slabina současné generace.

FSD tlumiče už asi nebudou...

Ach jo 😢
Avatar - Ozzman
Ozzman
On by ten automat možná i fungoval, kdyby tam nebyl ten línej motor vhodnej tak do kompaktu 😁 Já vlastně nevím, co je to, proč to tak nefunguje, ale je to jednoznačně nejlínější SUV co jsem za poslední rok a pul zkusil a přitom tak hezky @lukas13
lukas13
@Ozzman

Souhlas. Jak už jsem Ti psal, v té konfiguraci v jaké jsi ho projížděl bych ho nekoupil...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Problém byl, že jiné nevyrábí a nebude to lepší 😁 @lukas13
lukas13
@Ozzman

Jj, pravda. Měl jsem kliku, rok od koupě už bych si nevybral.

Stellantis do opravdu zvoral...
Roman
@lukas13 Ahoj, tento nový je krásný, ale ty motory a pohon bez 4x4 to úplně zabily. Můžu se zeptat v jaké konfiguraci a s jakým motorem s 4x4 bys mi doporučil současný model? Ideálně s automatem 😁 ale asi bych to zvládl i bez něj. Chci takové auto víc do terénu, ale nepotřebuji nic velkého a těžkého a Compass se mi i líbí. Děkuji.
lukas13
@Roman
Ahoj, dneska se coby čtyřkolka dělá jen plug-in s 1,33 Firefly, 190 nebo 240 Hp. Nejel jsem, nemohu sloužit.
Co se týče toho ostatního okolo auta, krom pohonného ústrojí, funguje jako celek moc hezky. Něco je na úrovni prémie - odhlučnění třeba, i to že ani nevrzne (alespoň ten můj tedy), něco je horší (kvalita zpracování, když se na to detailně podíváš).
Ota4
@lukas13 No podle prvních videí to vypadá že si to na rozdíl od dárců orgánů udrží aspoň víceprvkové zavěšení. Bohužel auto nemá motory. Je to neprodejné. Škoda vypadá parádně
lukas13
@Ota4
Ano, souhlas se vším. Bohužel.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@lukas13 klasika Stellantis.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Takže další stellantis plechovka do šrotu bez použitelné motorizace...
Avatar - kari.laz
kari.laz
Takže jen další přebouchaný Peugeot. Udýchaný tříválec a nebo PHEV.
Mám pocit, že to trhák nebude.
Frfla
Ten 1.2l tříválec budou za chvilku rvát i do náklaďáků.
traveldrive
@Frfla Neboj sa, za chvíľu ti niekto vysvetlí, že je to tak správne, že nemáš rodinu tráviť výfukovými plynmi a kúpiť si elektro, ktoré je samozrejme najsilnejšie a najlepšie...
Avatar - del42sa
del42sa
tak těmi motory to auto kompletně zabili... elektřina v terením voze je oxymoron už z principu a zbylé motorové jednotky jsou klasika Stellantisu, všechno mr*ky od Peugeotu, slabý mild hybrid tříválec co má 100kw a pak nový PHEV, který tvoří podladěná 1,6l 110kW ( původně měl 133kw - 165kw ) s 2x větší baterkou, takže zakazníci kteří nechtěji pořád dobíjet, mají smůlu, protože i druhý spalovák je jen o 10kW silnější než tříválec a ještě budou zbytečně platit za drahou baterii, kterou budou vozit v "kufru" jen pro radost evropským úředníkům. Škoda, protože designově jde o docela povedené auto.

Tomuhle autu by slušel tak ideálně dvoulitr a opravdová 4x4. bohužel pod vedením Stellantisu takto postupně zničí všechno dobré, Jeep, Alfu, Lancii a nakonec i to Maserati 👎
ericn
@del42sa Pořád nějak nechápu Stellantis, že si tak zbytečně brzdí prodeje. Pohon všech středních modelů je nedostatečný, o PHEV není moc zájem, o jejich EV taky ne, ale pořád to tlačí trhu...
Avatar - del42sa
del42sa
@ericn protože jedou dál podle nastavené ideologie a nikoliv podle požadavků trhu. Dokud to nedocvakne i těm nahoře, tak jim budou i přes nově uváděné modely dál klesat prodeje a zisky.

Tohle se asi nezmění ze dne na den, pokud vůbec....
lukas13
@ericn
Protože vývoj a logistika v automotive je jako rozjetý ledoborec - to neotočíš na pětníku...
ericn
@lukas13 to chápu, ale techniku mají. Stačí přidat benzinovou 1.6PT 133kW s AT (i jako mildhybrid) a je to. Prodeje by šli nahoru hned 😋
lukas13
@ericn

A jo, to máš pravdu. Ta 1.6 byl výborný motor.
ericn
@lukas13 Hlavně ji stále používají v PHEV, tj zástavba do platformy bez problémů = kdyby vyhodili nabíjecí část, zmenšili baterku, byl by tu klasický HEV.

A v druhé verzi čistý benzin s AT, ve které už startergenerátor mají (s 1,2PT) a je tu mildhybrid 😄

Voilá, jak prosté a široce akceptovatelné řešení 😉
lukas13
@ericn

Jo, je to na chocholouška 😉
Arese
Takže další totálně zmařená šance. Design to má parádní, ale k čemu to je, když do toho nenabízí jediný koupitelný motor?!! Slaboučký trapný tříválec a jinak jen odporné hybridy a nekoupitelné zkraťáky...🤮🤮🤮 Stellantis prostě i nadále usilovně pracuje na své sebevraždě! 😢👎
P.S. Až do toho dáte normální nehybridizované čtyřválce, naftu a plnohodnotnou čtyřkolku a alternativně i manuál, tak vám Evropani utrhají ruce, Stellantisi!!!
Kasprik
Krásný dizajn a moderní technika. Hlavně elektro a pohon všech kol. Chvalím. Teď jen ta cena a uvidíme. I když pár ubrečených chlapců nebude rádo.
traveldrive
@Kasprik
A je to tu zase.
ericn
@Kasprik Hlavně Stellantis nebude rád, prodeje nebudou 😋 Výroba aut není charita pro pár “zelených” mozků, jen Stellantis to pořád nechápe 🤣
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
4x4, 280kw, 3100Nm,..... To bude raketa na kolech. Zrychlení kolem 5s na stovku a lineárně to potlačí až na 230 - 250km/h. 👍🏻👌👍🏻👍🏻