Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
rohYpnol
Zelenorudý ideologický sen se pomalu hroutí.
EU likviduje evropský automotive.
rohYpnol měl pravdu!!!
Zlo, které dnes ztělesňují klimakomouši zastupovaní progresivisty jako je Nerudová, Niedermayer, Kolaja, Pexa, Zdechovský a další, je třeba zastavit.
EU likviduje evropský automotive.
rohYpnol měl pravdu!!!
Zlo, které dnes ztělesňují klimakomouši zastupovaní progresivisty jako je Nerudová, Niedermayer, Kolaja, Pexa, Zdechovský a další, je třeba zastavit.
Krum Páč
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
@rohYpnol
Hlavni komouši
jsou na budoucím největším trhu světa v Indii. V Dilí bude platit zákaz spalováků velice brzy.
Holt Praha bude Dillí muset násladovat.
Hlavni komouši
jsou na budoucím největším trhu světa v Indii. V Dilí bude platit zákaz spalováků velice brzy.
Holt Praha bude Dillí muset násladovat.
PowerHouse
V ČR lidé lidé zbohatli a malá auta nechtějí, nejprodávanější je tady Oktávka a potom Kodiaq.
@PowerHouse Naprosto naivní názor. Pokud by např. základní Fabia stála cca 250 000 Kč, její prodej by prudce vrostl, protože by na ní dosáhlo mnohem více lidí.
@Arese
Tu fabii lidi už nechtějí. Raději si koupi octavii nebo karoq, protoze lidi na ta auta prostě mají.
Tu fabii lidi už nechtějí. Raději si koupi octavii nebo karoq, protoze lidi na ta auta prostě mají.
@Mikesus
Nelži. Právě proto že na nová auta lidi nemaji tak nová auta NEKUPUJÍ !!!
Nová auta kupují vesměs firmy/OSVČ!!!
Nelži. Právě proto že na nová auta lidi nemaji tak nová auta NEKUPUJÍ !!!
Nová auta kupují vesměs firmy/OSVČ!!!
@Mikesus Lidi nemají na hypotéky a rozhodně už ne na zbytečnost jako nový auto. Fakt, že kolem vás jezdí tyhle modely neznamená nic. Skoro všechno je to fleet. Většina lidí kupují katastrofálně staré ojetiny. Průměrný věk vozového parku je 16 let. Kdyby malé mrdky stály normální prachy, tak půjdou na dračku. Ostatně nejprodávanější auto 2024 v EU byla Dacia Sandero a hned po ní Renault Clio.
Jinak pro zdejší elektrofanatiky, v první dvacítce byla z EV jedině TMY a ta padá a padá. Toliko k tomu, jak všichni moc moc moc EV chtějí.
Proberte se do reality.
Jinak pro zdejší elektrofanatiky, v první dvacítce byla z EV jedině TMY a ta padá a padá. Toliko k tomu, jak všichni moc moc moc EV chtějí.
Proberte se do reality.
@Renoo
Nepůjdou na dračku. To by ta dacia musela být nejprodávanější ve všech segmentech co má, pokud by melo paltit, ze lidi nemaji na drazsibauta. No neplatí to, lidi kupují mnohem dražší a větší auta.
Nepůjdou na dračku. To by ta dacia musela být nejprodávanější ve všech segmentech co má, pokud by melo paltit, ze lidi nemaji na drazsibauta. No neplatí to, lidi kupují mnohem dražší a větší auta.
@Mikesus Tak určitě. Zákazníci Fabie se přelili primárně ke Scale, Kamiqu a dále k Dacii, SY, MG, Hyu.
@Mikesus Ne, myslím že lidé co kupovali Fabie jdou do Scali, MG, Dácie a td. Lidé co kupovali Fabie zázračně nezbohatli proto stouply prodeje MG a jiným. Ostatně Hyundai I30 jezdí také dost, jde koupit za dobré peníze.S Octavii bych byl opatrnější většina je Fleet, v soukromých rukou jsou to ojetiny ne nové auta .
@Mikesus
Ne, nekupují. Statistiky jasně dokazují, že vedou malé auta. Český trh nikoho nezajímá, má nulovou vypovídající hodnotu a je bezpředmětný. Navíc se v něm promítá odpočet DPH pro podnikatele, který v celé EU není tak jednoduchý jak je tomu u nás a navíc to nikdo nekontroluje a ono se to jinde běžně kontroluje. Můžeš si nalhávat nebo lhát co chceš, fakta to nezmění. Malé a levné ICE v EU drtivě vedou, to je holý fakt. Trapné Euro 7 může tyhle auta zdražit a přestanou se prodávat, jejich zákazníci šáhnou po bazarovkách a je vymalováno. A vzduch ze starých křápů bude jistě voňavější než z motorů Euro 6.
Ne, nekupují. Statistiky jasně dokazují, že vedou malé auta. Český trh nikoho nezajímá, má nulovou vypovídající hodnotu a je bezpředmětný. Navíc se v něm promítá odpočet DPH pro podnikatele, který v celé EU není tak jednoduchý jak je tomu u nás a navíc to nikdo nekontroluje a ono se to jinde běžně kontroluje. Můžeš si nalhávat nebo lhát co chceš, fakta to nezmění. Malé a levné ICE v EU drtivě vedou, to je holý fakt. Trapné Euro 7 může tyhle auta zdražit a přestanou se prodávat, jejich zákazníci šáhnou po bazarovkách a je vymalováno. A vzduch ze starých křápů bude jistě voňavější než z motorů Euro 6.
@Arese
Ne.
Zasadne se pletes. Kdyz bude cena nove fabie 250 tak to znamena pokles cen na bazarovem trhu.
To ma dva dopady. Bude vic lidi co si opet koupí podstatne levnejsi bazarove auto. A druhy, v momente kdy financujes nove auto prodejem stareho ti tustane stale stejny rozdil..
A to posledni. Znacky nechteji prodavat levna auta s minimem zisku..
Ne.
Zasadne se pletes. Kdyz bude cena nove fabie 250 tak to znamena pokles cen na bazarovem trhu.
To ma dva dopady. Bude vic lidi co si opet koupí podstatne levnejsi bazarove auto. A druhy, v momente kdy financujes nove auto prodejem stareho ti tustane stale stejny rozdil..
A to posledni. Znacky nechteji prodavat levna auta s minimem zisku..
@Hendly
...a proto nabízí akční modely ve
slevách že 🤣🤣🤣
Ty jsi vážně hlava 🤣🤣🤣
Je vidět že vůbec nechápeš ani základy matematiky. Když nový model zlevní o 100t., tak bazarový o žádných 100t. samozřejmě neslevní. Slevní samozřejmě o míň, takže doplatek při výkupu starého vozu bude menší!!!
...a proto nabízí akční modely ve
slevách že 🤣🤣🤣
Ty jsi vážně hlava 🤣🤣🤣
Je vidět že vůbec nechápeš ani základy matematiky. Když nový model zlevní o 100t., tak bazarový o žádných 100t. samozřejmě neslevní. Slevní samozřejmě o míň, takže doplatek při výkupu starého vozu bude menší!!!
@PowerHouse Nejprodávanější ano, ale jako nové. Většina lidí nemá na nový malý auto, tak si kupují ojetiny a zcela běžně i deset let starý, protože už i malé auta jsou pro ně drahé. Navíc velká část Oktávek jsou fleet. Proto je vozový park tak katastrofálně starý. Možná si jezdíte v nějakým novým bouráku, ale proberte se do reality běžných lidí, protože většina lidí nemá průměrný plat.
lordlord
Sportovní by taky měla mít vlastní pravidla, protože toho většinou moc nenajezdí
Krum Páč
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
@lordlord Tak to by se musela první udělat definice, co znamená sportovní. Někdo má za spotovní TMY, protože má ták moc kW, který jsou ták moc důležité a jinej klidně malej hatchback, který není rychlý, ale chová se jak motokára.
milous
EU to je řízená likvidace evropských státu Německem a to beze zbrani !A Němci a další čumí jak žába v kotle kde se vaří voda ! Už teď je pozdě jsme rozvojová země bez svého názoru a práva
@milous Žiaľ... A môžeme si za to sami. Ale aj tak nájdeš dosť ľudí, ktorí sú presvedčení, že EU je to jediné správne a dobré.
Mokrous
Milá redakce, kolik peněz si u vás vydělá profesionální roz.rdávač webu?
Musí to být vskutku zajímavá pozice, každý den najít jednu věc, co vždy normálně fungovala a zničit ji...
Já bych chtěl někdy sedět na poradě vedení a slyšet ty nápady a zdůvodnění...
Musí to být vskutku zajímavá pozice, každý den najít jednu věc, co vždy normálně fungovala a zničit ji...
Já bych chtěl někdy sedět na poradě vedení a slyšet ty nápady a zdůvodnění...
@Mokrous tak mizerný ajtý tým nebo člověk, to jsem asi na jiném serveru neviděl. napadá mě přirovnání /velmi lichotivé/ - koupíš si Bentley a zjistíš, že se ti zasekávají kliky při stahování, občas to chcípne za jízdy, nehraje rádio atd😊
rohYpnol
Úplně jednoduše - statistický průměrný Čech na nové auto segmentu malých vozů, tedy v podstatě to nejmíň co je, příjem nemá.
A 2/3 lidí jsou na tom hůř než průměrný statistický Čech.
A 2/3 lidí jsou na tom hůř než průměrný statistický Čech.
@rohYpnol
a vedle článek o Polo za 350…
Bylo nekdy levneji?
a vedle článek o Polo za 350…
Bylo nekdy levneji?
@Hendly
Bylo mnohem dostupnější. A o tom to je.
Statistický průměrný Čech na nové auto segmentu malých vozů příjem nemá.
Bylo mnohem dostupnější. A o tom to je.
Statistický průměrný Čech na nové auto segmentu malých vozů příjem nemá.
Krum Páč
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Krum Páč
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
@rohYpnol
Ne.
presne tou otazkou ukazuji, ze jsi jen jeden ze zombie trolls co vsude pisou jak je strasne spatne.
Prestoze zijeme v blahobytu i pres skutečnost, že na hranicích EU zuri valka.
Ne.
presne tou otazkou ukazuji, ze jsi jen jeden ze zombie trolls co vsude pisou jak je strasne spatne.
Prestoze zijeme v blahobytu i pres skutečnost, že na hranicích EU zuri valka.
@Hendly
Aha, už se nepodařilo posunout mi ruského trolla, tak teď zombie jo? 🤣🤣🤣
Jistě, očima afrického běžence v uprchlickém táboře žijeme v blahobytu. Jenže člověk který se chce mít líp a má nějaké ambice, hodnotí pohledem jak bychom se mohli mít kdyby jsme jednali rozumně, že.
Aha, už se nepodařilo posunout mi ruského trolla, tak teď zombie jo? 🤣🤣🤣
Jistě, očima afrického běžence v uprchlickém táboře žijeme v blahobytu. Jenže člověk který se chce mít líp a má nějaké ambice, hodnotí pohledem jak bychom se mohli mít kdyby jsme jednali rozumně, že.
@rohYpnol
v blahobytu totiz zijeme.
Nadherna zeme kde je takřka absolutní bezpečí, kvalitni bezplatna lekarska pece, socialni sit a svoboda.
Takovych zemi na svete spocitas na prstech jedne ruky.
v blahobytu totiz zijeme.
Nadherna zeme kde je takřka absolutní bezpečí, kvalitni bezplatna lekarska pece, socialni sit a svoboda.
Takovych zemi na svete spocitas na prstech jedne ruky.
@rohYpnol @rohYpnol Nelži zase. V roce 2010 jsem rodičům na důchod kupoval Hyundai i20 v druhé nejnižší výbavě za 210 000,-
Dneska je i20 za 330 000,- (350k za výbavu Comfort, ať je to fér)
Proti roku 2010 mám více než trojnásobný plat (průměrná mzda je nyní dvojnásobná) a nová i20 je o několik tříd lepší auto s mnohem bohatší výbavou násobně lepší bezpečností.
I dělnická třída má dnes v rodině klidně dvě auta. I ten největší chudák má alespoň jedno, dřív by jezdil jen autobusem. Kdejaká fetka a alkáč má auto. Dokonce i debYpnol, který celý den, místo v práci, sedí u internetu a zvrací nesmysly, má auto.
Nebýt EU a tuny asistentů, tak to mohlo být ještě o něco lepší, ale pořád platí, že auto nikdy nebylo dostupnější, než dnes. To je holý fakt.
Dneska je i20 za 330 000,- (350k za výbavu Comfort, ať je to fér)
Proti roku 2010 mám více než trojnásobný plat (průměrná mzda je nyní dvojnásobná) a nová i20 je o několik tříd lepší auto s mnohem bohatší výbavou násobně lepší bezpečností.
I dělnická třída má dnes v rodině klidně dvě auta. I ten největší chudák má alespoň jedno, dřív by jezdil jen autobusem. Kdejaká fetka a alkáč má auto. Dokonce i debYpnol, který celý den, místo v práci, sedí u internetu a zvrací nesmysly, má auto.
Nebýt EU a tuny asistentů, tak to mohlo být ještě o něco lepší, ale pořád platí, že auto nikdy nebylo dostupnější, než dnes. To je holý fakt.
@Hendly Tak to je blbý príklad, dávať za dôkaz o nízkých cenách krátkodobú a až neobvykle výhodnú akciu. Lacno bude, ak bude primerane dostupná štandardná ponuka. A tam sú iné sumy.
Allo
Vyhodit povinné assistenty za 1. A za 2. Zrušit emisní povolenky, a za 3. Ponechat euro 6 na následujících 20 let. A hned by byly auta levnější a vzduch čistější, protože by zmizely stará auta a průměrný věk vozidel v eu by šel rapidně nahoru...
@Allo
Průměrný věk vozidel by šel dolů 😁 Klesal by, to je ten správný směr 😉
Díky zelenorudým klimakomoušům v EU jde obnova vozového parku do háje. RohYpnol měl pravdu, naplňuje se scénář Kuba.
Průměrný věk vozidel by šel dolů 😁 Klesal by, to je ten správný směr 😉
Díky zelenorudým klimakomoušům v EU jde obnova vozového parku do háje. RohYpnol měl pravdu, naplňuje se scénář Kuba.
@Allo
tak lepší otevrit dvere cinske konkurenci nemuzes.
Automobilky stejne budou muset investovat do vyvoje, protoze jine trhy uz maji emisni limity vyssi nez EU.
Tady se ukazuje jak krátkozrake jsou populisticky nazory.
tak lepší otevrit dvere cinske konkurenci nemuzes.
Automobilky stejne budou muset investovat do vyvoje, protoze jine trhy uz maji emisni limity vyssi nez EU.
Tady se ukazuje jak krátkozrake jsou populisticky nazory.
Tycoon
Ano, říkám to už dlouho. Výpočtový vzorec EU pro placení pokut za normované emise CO2 obsahuje hmotnostní koeficient. Čím vyšší průměrná hmotnost prodaných aut dané automobilky, tím vyšší povolené průměrné emise CO2. Prolobovaly si to německé automobilky, které mají průměrnou hmotnost aut těžší. Na první pohled to mělo logiku.
Jenže je zde zásadní problém. Motivuje to výrobce prodávat v EU co nejtěžší auta a naopak demotivuje to prodávat lehká auta. To má negativní důsledky jak z hlediska ochrany životního prostředí, tak tak z hlediska sociálního.
Další věcí je plejáda nových povinných "asistentů", které vysloveně obtěžují a každý test aut začíná tím, zda je jde jednoduše vypnout.
Jenže je zde zásadní problém. Motivuje to výrobce prodávat v EU co nejtěžší auta a naopak demotivuje to prodávat lehká auta. To má negativní důsledky jak z hlediska ochrany životního prostředí, tak tak z hlediska sociálního.
Další věcí je plejáda nových povinných "asistentů", které vysloveně obtěžují a každý test aut začíná tím, zda je jde jednoduše vypnout.
@Tycoon
Neboj, nově EU připravuje nařízení, že asistenti se po 30s vždy znovu musí automaticky zapnout... protože komouši řekli, že tak je to správně!!!
Neboj, nově EU připravuje nařízení, že asistenti se po 30s vždy znovu musí automaticky zapnout... protože komouši řekli, že tak je to správně!!!
@Tycoon
Ok. Takze lepsi by yl vzorec, cim těžší tim přísnější limity?
Ok. Takze lepsi by yl vzorec, cim těžší tim přísnější limity?
@Hendly
Ne. Jednodušší a lepší by bylo nevymýšlet vzorce.
Ne. Jednodušší a lepší by bylo nevymýšlet vzorce.
@Tycoon
Premyslim, jestli si daval poslednich 20 let pozor.
Je vědecká shoda, že dalsi pálení fosilnich paliv je cesta do pekla.
Asi kazdy by byl rad, kdyby se nemuselo CO2 resit. Jenze neresit to je podle dnesniho vědeckého poznani sebevražda.
S dopady se uz dnes setkávám kazdy den.
Premyslim, jestli si daval poslednich 20 let pozor.
Je vědecká shoda, že dalsi pálení fosilnich paliv je cesta do pekla.
Asi kazdy by byl rad, kdyby se nemuselo CO2 resit. Jenze neresit to je podle dnesniho vědeckého poznani sebevražda.
S dopady se uz dnes setkávám kazdy den.
@Hendly
Globální oteplování je největší ekologický přínos. V zimě nemusíme tolik topit, takže ušetříme mnohem vic CO2 než celá elektromobilita 🤣🤣🤣
Globální oteplování je největší ekologický přínos. V zimě nemusíme tolik topit, takže ušetříme mnohem vic CO2 než celá elektromobilita 🤣🤣🤣
@Hendly Účelová pavedecká zhoda leda tak. Vplyv osobnej dopravy je marginálny, nehľadiac na to, že CO2 je len umelo vytvorený strašiak.
@Tycoon
Jde to i bez složitých vzorců, jako konstantní hodnotu limitů. Třeba jako průměrná spotřeba energie bez ohledu na hmotnost či pohon. Jednoduché, férové, technologicky neutrální.
Jde to i bez složitých vzorců, jako konstantní hodnotu limitů. Třeba jako průměrná spotřeba energie bez ohledu na hmotnost či pohon. Jednoduché, férové, technologicky neutrální.
@Tycoon
pak budou výrazně znevýhodněna velka a silna auta.
Banda trollu, a ze jich tu je a tvori drtivou cast diskuse, bude rvat jak nas EU chce narvat do malych aut.
Ty budes mezi nima.
A budou kricet i automobilky. Prave na velkych autech maji nejvetsi zisk. Proto taky mala a levna takřka nenabízí.
pak budou výrazně znevýhodněna velka a silna auta.
Banda trollu, a ze jich tu je a tvori drtivou cast diskuse, bude rvat jak nas EU chce narvat do malych aut.
Ty budes mezi nima.
A budou kricet i automobilky. Prave na velkych autech maji nejvetsi zisk. Proto taky mala a levna takřka nenabízí.
@Hendly
Stejný princip odjakživa platí pro emisní normy.
Velká těžká osmiválcová limuzína měla vždy stejný limit NOx, HC, CO a pevných částic jako malé městské autíčko s tříválcovým motůrkem. Vývoj emisních systémů táhli dopředu výrobci těch limuzín, kde bylo ty limity vždy mnohem těžší splnit.
Zrušení hmotnostího koeficientu a stanovení limitů dle spotřeby energie nezávisle na palivu by do tlaku na ochranu životního prostředí zapojilo i BEV, PHEV a RREV.
Stejný princip odjakživa platí pro emisní normy.
Velká těžká osmiválcová limuzína měla vždy stejný limit NOx, HC, CO a pevných částic jako malé městské autíčko s tříválcovým motůrkem. Vývoj emisních systémů táhli dopředu výrobci těch limuzín, kde bylo ty limity vždy mnohem těžší splnit.
Zrušení hmotnostího koeficientu a stanovení limitů dle spotřeby energie nezávisle na palivu by do tlaku na ochranu životního prostředí zapojilo i BEV, PHEV a RREV.
@Tycoon
“ malých naopak drahá technika pro čištění výfukových plynů”
vid pod jaky clnek přispívás?
Stale dokola. CO2 ma negativní dopad. Musíš nastavit pravidla.
S tim souhlasis?
“ malých naopak drahá technika pro čištění výfukových plynů”
vid pod jaky clnek přispívás?
Stale dokola. CO2 ma negativní dopad. Musíš nastavit pravidla.
S tim souhlasis?
@Tycoon
Ano, souhlas. Ale ty máš klapky na očích jako kůň a díváš se jen na to, kolik CO2 jde z výfuku auta při normovaném testu spotřeby.
Já bych to pojal šířeji a reguloval bych flotilovou spotřebu energie nezávisle na palivu či pohonu a nezávisle na hmotnosti (tak jako je nezávisle na hmotnosti stanoven u osobních aut limit na NOx, HC, CO atd).
Ano, souhlas. Ale ty máš klapky na očích jako kůň a díváš se jen na to, kolik CO2 jde z výfuku auta při normovaném testu spotřeby.
Já bych to pojal šířeji a reguloval bych flotilovou spotřebu energie nezávisle na palivu či pohonu a nezávisle na hmotnosti (tak jako je nezávisle na hmotnosti stanoven u osobních aut limit na NOx, HC, CO atd).
@Tycoon
Takze navrhujes jeste daleko přísnější regulace nez dnes ktere dopadnou na ziskove modely automobilek ktere plati vyvoj mensich modelu.
Takze navrhujes jeste daleko přísnější regulace nez dnes ktere dopadnou na ziskove modely automobilek ktere plati vyvoj mensich modelu.
@Hendly
a) Neplatí tvá teze, že to bude přísnější. Přísnost je dána hodnotou a ta se může nastavit tak, aby to bylo mírné.
b) Neplatí tvá teze, že větší/těžší modely jsou vždy ziskovější. Automobilky jako Renault nebo Peugeot mají větší/těžší/dražší modely většinou ztrátové a zisk mají díky menším autům.
a) Neplatí tvá teze, že to bude přísnější. Přísnost je dána hodnotou a ta se může nastavit tak, aby to bylo mírné.
b) Neplatí tvá teze, že větší/těžší modely jsou vždy ziskovější. Automobilky jako Renault nebo Peugeot mají větší/těžší/dražší modely většinou ztrátové a zisk mají díky menším autům.
@Tycoon Je to jak říkáš. Prakticky se vyplácí dělat těžká auta. Ten vzorec je prostě špatně. Mimochodem podobná situace je u motorek, kde je to ale zase kvůli kategorii A2, ne emisím -- aby mohla motorka splňovat A2 (a dala se tedy řídit s "menším" řidičákem), musím mít daný minimální poměr hmotnosti a výkonu. Proto se nikdy nedočkáme lehkých silných adventure motorek, po kterých všichni volají -- jednoduše by překročily poměr výkonu a hmotnosti a výrobci by se připravili o potenciální kupce.
📉 1) Flotilové limity CO₂ trestají lehká auta
Podle nařízení EU 2019/631 musí každá automobilka dodržet emisní cíl CO₂, který se přepočítává podle průměrné hmotnosti prodaných aut. Čím lehčí auta vyrábíš, tím přísnější cíl musíš splnit. Například při rozdílu 100 kg ve váze flotily se cíl CO₂ změní o ±3,33 g/km (čl. 1 odst. 4 + příloha I, část B).
➡️ Takže pokud vyrábíš Fabie nebo Clia, musíš splnit přísnější CO₂ limit než u Kodiaqu nebo Passatu.
⚖️ 2) Hmotnost ovlivňuje i limity NOₓ
U aut kategorie N1 (např. dodávky) rozlišuje Euro 6 – nařízení (ES) 715/2007 tři váhové třídy. Čím těžší auto, tím mírnější limit. U NOₓ je to např. 0,08 g/km (do 1305 kg) vs. 0,125 g/km (nad 1760 kg). U osobních aut je limit stejný, ale pokud překročíš 2610 kg, už neplatí Euro 6/7, ale přísnější pravidla pro těžká vozidla.
📉 1) Flotilové limity CO₂ trestají lehká auta
Podle nařízení EU 2019/631 musí každá automobilka dodržet emisní cíl CO₂, který se přepočítává podle průměrné hmotnosti prodaných aut. Čím lehčí auta vyrábíš, tím přísnější cíl musíš splnit. Například při rozdílu 100 kg ve váze flotily se cíl CO₂ změní o ±3,33 g/km (čl. 1 odst. 4 + příloha I, část B).
➡️ Takže pokud vyrábíš Fabie nebo Clia, musíš splnit přísnější CO₂ limit než u Kodiaqu nebo Passatu.
⚖️ 2) Hmotnost ovlivňuje i limity NOₓ
U aut kategorie N1 (např. dodávky) rozlišuje Euro 6 – nařízení (ES) 715/2007 tři váhové třídy. Čím těžší auto, tím mírnější limit. U NOₓ je to např. 0,08 g/km (do 1305 kg) vs. 0,125 g/km (nad 1760 kg). U osobních aut je limit stejný, ale pokud překročíš 2610 kg, už neplatí Euro 6/7, ale přísnější pravidla pro těžká vozidla.
@elipsoid
2) Měl jsem na mysli osobní auta.
Ano, u dodávek hmotnostní třídy pro emise škodlivin a určitá logika v tom je, i když já osobně bych to asi zrušil. Co by se však mělo zrušit určitě, jsou kategorie emisí škodlivin podle typu paliva. U osobních aut i dodávek.
2) Měl jsem na mysli osobní auta.
Ano, u dodávek hmotnostní třídy pro emise škodlivin a určitá logika v tom je, i když já osobně bych to asi zrušil. Co by se však mělo zrušit určitě, jsou kategorie emisí škodlivin podle typu paliva. U osobních aut i dodávek.
twistedTSD
Dneska si kdejaký šašek koupí pětimetrové hybridní SUV do centra Prahy a má pocit, že zachránil planetu. Ta pravidla jsou nastavena nesmyslně a diskriminují ekologická, avšak dostupná auta. Kde jsou ty časy, kdy se automobilky chlubily chytrou kombinací materiálů k dosažení nižší hmotnosti při ještě lepší bezpečnosti? Drží se toho už leda tak Suzuki.
@twistedTSD
a kupujes Suzuki?
a kupujes Suzuki?
@Hendly To musím?
@twistedTSD
Nemusis. Jen je divne, že tvrdis, ze jen Suzuki to dela jak se ma, ale jejich auto nekupujes.
Nemusis. Jen je divne, že tvrdis, ze jen Suzuki to dela jak se ma, ale jejich auto nekupujes.
@Hendly Asi proto, že reálně do výběru vstupují i jiná kritéria, a proto, že současné auto jsem pořídil mimořádně výhodně. Co je na tom divného? Pořád jezdím autem, které váží max. 1.1 tuny.
Ja Prvni 123
Mozna by pro zacatek stacilo zrusit ulevy pro ta velka auta - podivne propocitavani limitu tak, ze cim tezsi auto, tim mene prisne pozadavky.
Jan Zmrzlinar
Konečně konkrétni věc ohledně malých aut, nelze zvýhodňovat dvouapultunova elektromonstra. Úlevy od co2 segmentu A B a částečně i C. Malý bonus když to není SUV, a hlavně velký bonus za nízkou hmotnost
...že by náznak počátku myšlení? Hmmm 😉