Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nové Audi A6 už má i plug-in hybrid s velkou baterií. Na elektřinu dojede daleko

11 komentářů

MarekAbsolon
Pokud dojede daleko, tak to musí každému škarohlídovi zdaleka stačit.
PowerHouse
V Německu plní emisní norny i bez dotací aut.
Plug-in 10% a BEV 19%
www.adac.de/…zulassungen-kba/

Baterky u plug-inů u VW
Před 2 roky 10kWh
Loni 20 kWh
Letos 25kWh
Příští rok ? 30kWh ?

A co Škoda s 25,9 kWh?
To zvýšení na 25,9 jsme čekali.
Navýšení odpovídá vyšší kapacitě u nových baterek u BYD a CALT. Tyto nové baterky jdou nyní do výroby.
Příští rok je může mít i Skodárna.
kesumb
@PowerHouse
kdyz vidis objem modulu z enyaqu (a jeho realnou cenu) tak si myslim, ze strop bude i dal (se stavajici technologii..).
ryccardo
@PowerHouse Osobně se mi tenhle trend líbí. Nicméně bych viděl další krok v tom, že auto nebude mít 200 kW ze spalováku a 100 kW z elektra. Tím pádem je ten spalovák zbytečně složitý a náchylný k poruše, ale opačně. Jednoduchý slabší motor bez turba a dalších složitých blbostí a sílu bude v případě potřeby dodávat hlavně elektromotor.
Avatar - Ham.
Ham.
@ryccardo Jednak podladěný 2.0 TSI je velmi spolehlivý motor a druhak otočit otočit poměr výkonů ice a ev by znamenalo, že auto po vybití baterky by byla líná lemra, protože slaboučký ice by táhl velké auto a ještě dva metráky baterek navrch. Takže tento poměr cca 2:1 je správný. Když něco, tak by měli nabídnout variantu šestiválec třeba 250-300kW plus EV třeba 150 kW (když takovou kombinaci může mít obyčejný Tuareg, tak nechápu, proč ne auto vyšší střední třídy v prémii).
ryccardo
@Ham. 185 kW není u mě podladěný motor. A pravděpodobnost že z auta bude líná lemra by přicházela v úvahu pokud by se baterie komplet vycucla. Pokud by měl motor 100 kW, tak bych to jako línou lemru úplně nedefinoval a není snad technický problém v případě vybití baterie pod určitou mez ji krom rekuperace bržděním dobíjet i přebytkem výkonu ze spalováku přímo za jízdy, aby si baterie udržovala dostatek kapacity pro případnou potřebu výkonu.

Takže proč nepoužít třeba motor bez turba, s nepřímým vstřikem a bez ptákovin typu variabilní časování ventilů, elektronicky odpojitelný alternátor, elektricky hnaná vodní pumpa apod.

Nicméně možná jsem to s tím obráceným poměrem trochu přehnal 1:1 by bylo asi jistější.
Avatar - Ham.
Ham.
@ryccardo První co musí tato auta splňovat je jízda po autobahnech vysokými rychlostmi. Už vidím jak 100kW ICE žene auto dvoustovkou a ještě dobíjí baterku. Motor bez turba s nepřímým vstřikem klidně, když to bude čtyřlitrový osmiválec. Atmo dvoulitr s nepřímým vstřikem by v takovém autě působil jako poslední ubožátko.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
@PowerHouse : no Škodárna hlavně o 60 000 zvyšuje ceny spalovacím modelů, aby tato elektrická prodělečná dobrodružství utáhla. Jednoho krásného dne už nebude dost spalování, aby se z jejich prodejů financovaly elektrozkraty, potom budou EZ zdraženy a Škoda půjde na 1/2, možná 1/3 prodejů, VW také a krach. Renault a Stellantis dávají EU 5 let.
Avatar - Allo
Allo
Zase auto na vyžírání dotaci? K ničemu ten plugin jinak není... Proč nabíjet a tankovat? To už raději full ev..
ryccardo
@Allo Můžeš běžně nabíjet a když potřebuješ jet dál tak si natankuješ. Já v tom problém nevidím. Full EV tě pak limituje, když chceš jet někam dál.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Zajímavý by byl PHEV diesel. jako to má Mercedes, nebo HEV diesel jako to má BMW.