Nové Audi A6 už má i plug-in hybrid s velkou baterií. Na elektřinu dojede daleko
Audi představilo dvě nové plug-in hybridní verze A6 s extra výbavou a výkonem až 270 kW. Na výrazně zvětšenou kapacitu baterie ujedou v tichosti přes 100 kilometrů .
Krátce po premiéře nové generace Audi A6 doplňuje nabídku současných motorizací dvojice plug-in hybridů. Při specifikování přidružené výbavy postupovala automobilka podobně jako v případě menší A5 – do základu přidala komfortní i vizuálně přitažlivější výbavu a sportovní naladění.
Plug-in hybridní Audi A6 bude dostupné ve dvou výkonových specifikacích. Základem je vždy přeplňovaný benzinový dvoulitr TFSI o výkonu 185 kW, doplněný 105kW elektromotorem. Vstupní verze je naladěna na celkový výkon 220 kW s točivým momentem 450 Nm. Z 0 na 100 km/h zvládne za 6 sekund a poté pokračuje až na limit 250 km/h. Výkonnější provedení nabídne 270 kW s 500 Nm točivého momentu. Výsledkem je zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,3 sekundy se stejnou maximální rychlostí.
Oba plug-in hybridy využívají baterii s mezigeneračně navýšenou kapacitou o 45 %. Nyní poskytuje 25,9 kWh (využitelných je 20,7 kWh) pro dojezd přes 100 km pouze na elektřinu. Nabíjení je možné 11kW wallboxem, kdy zcela vybitý vůz stráví 2,5 hodiny. Dojezd prodlužuje inteligentní rekuperace se třemi režimy intenzity. Na trasách zadaných do navigace si vůz rekuperaci reguluje sám a stejně pracuje i se zapojováním spalovacího motoru – pokud je to jen trochu možné, preferuje elektrický pohon. Jestliže víte, že vás na konci cesty čeká městský úsek, je možné si nastavit pomocí posuvníku minimální disponibilní kapacitu baterie. Alternativou k hybridnímu režimu je jízda výhradně v bezemisním módu.
Vzhledem k maximálnímu využití elektrické energie si verze s výkonem 220 kW vystačí s 2,1 až 2,8 l/100 km, případně se spotřebou energie 15 až 16,2 kWh/100 km. Při vybití akumulátoru stoupne spotřeba benzinu na 6,5 až 7,6 l/100 km. Varianta s výkonem 270 kW si vezme 2,2 až 2,9 l/100 km, případně 15,2 až 16,2 kWh/100 km. S vybitou baterií pak spotřeba vzroste na 6,7 až 7,7 l/100 km.
Jistotu na cestách přináší specificky naladěná automatická převodovka ve spojení s pohonem všech kol a řiditelnou zadní nápravou. Ve srovnání s ostatními liniemi dostávají plug-in hybridy navíc třízónovou klimatizaci, větší kola a sportovní podvozek. Silnější verzi s výkonem 270 kW poznáte podle černé masky s odlišnou výplní, červeně lakovaných třmenů, 19palcových kol a vyšší řady sportovního podvozku, který vůz přibližuje o 20 mm k silnici. Dynamickou atmosféru doplňují v interiéru anatomická sedadla. Benefitem pro český trh je zahrnutí paketu Tech a prodloužené záruky na 4 roky nebo 120.000 km.
Vzhledem k tichosti jízdy na elektřinu Audi významně vylepšilo akustické utlumení vozu, zejména v oblasti oken. Výsledné zlepšení spolu s potlačením vibrací pohonné soustavy činí téměř 30 procent.
Sedan Audi A6 e-hybrid quattro startuje na 1.707.900 Kč, kombi Avant stojí od 1.774.900 Kč. Za větší porci výkonu si Audi nechá zaplatit 1.934.900 Kč v případě sedanu a 2.001.900 Kč za avant. Objednávková kniha se otevírá 8. května, dodání vozů je naplánováno na léto.

Zdroj: Audi