Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Martin Vaculík a Renault Espace: Proč se zvýšila hladina oleje?

54 komentářů

Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Protože ředí olej benzínem...
Avatar - Max  Headroom
Max Headroom
@rohYpnol

Řekni mi, čím jezdíš?
Protože jestli to není jen sbírka plastových snů v měřítku 1:43, možná mě překvapí.
Avatar - Zetti
Zetti
@Max Headroom proboha co ti je po tom
Avatar - Max  Headroom
Max Headroom
@Zetti

Možná mi paměť klame, ale fakt si nevybavuju, že bych chtěl slyšet názor právě tvé klonované osoby, rohypnole.

Další klon, nástup!
Avatar - Zetti
Zetti
@Max Headroom Ty si fakt velky detektiv. Tobe nic neuteče

blog.auto.cz/…eslova-ofenziva/
ryccardo
@Max Headroom Ano tak třeba tady? Proč to řešíš Hamuno?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Zetti

Hele vklidu. Když už nevi co tak začne právě tohle téma...

Teorie o ruském švábovi už je neobhajitelná, Teorie o trollu taky zcela ztroskotala, tak teď tohle... 🤣🤣🤣

A je mi to úplně jedno, kolikrát to sem napíše. Odpověď bude vždy stejná. Místní hujeříčci to přeci dávno vědí lépe než já, čím jezdím... 🤣🤣🤣
Avatar - Max  Headroom
Max Headroom
@rohYpnol

V klidu jsem, nemusíš se bát. Tvé zoufalé přehazování výhybek mezi „švábem“, „trollem“ a „hujerem“ působí spíš jako nepovedený kabaret než jako argumentace.

Rozumím, že ti dochází materiál 👉a tak recykluješ, co zrovna zůstalo pod stolem. Ale i recyklace má své meze.

A co se týče aut: chápu, že tě to pálí víc než bys rád přiznal. Jinak bys nemusel opakovat pořád to samé a ještě k tomu s nervózním smíchem tří smajlíků.

Wahahaha!!!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Max Headroom
Snažíš se marně. Já jsem odpověděl uz několikrát a řekl vše co jsem chtěl. Smolík.
Naopak se stále nějak nemůžeme dočkat tvé odpovědi, viď ty hujere... 🤣🤣🤣

www.auto.cz/diskuse/97193/1#…
Avatar - Max  Headroom
Max Headroom
@rohYpnol

Ještě jednou: opravdu jezdíš Passatem B5,5 1.9 TDI? To mnohé vysvětluje, hlavně tu nostalgii po dobách, kdy auta ještě hučela a egem se dalo topit.

Ty své smajlíky si strč zpátky do klávesnice, odkud vylezly.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Max Headroom

Já věděl že se odpovědi od tebe nedočkáme a opět jen odvádíš téma jinam 🤣🤣🤣
Avatar - Max  Headroom
Max Headroom
@rohYpnol

Z tvého projevu je zřejmé, že diskusi považuješ za formu úniku — nejlépe před vlastním nedostatkem obsahu. Ale chápu, že je snazší si postěžovat, než si přiznat slabinu.
Wahahahaha!
🤣🤣🤣 🤣🤣🤣
🤣🤣🤣
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Max Headroom

Stále jsi neodpověděl 🤣🤣🤣

Gameover hujere!
Tycoon
Nezávidím tomu, kdo bude muset za x let tenhle složitý stroj servisovat. Pokud něco od Renaultu, tak Clio nebo Dacii. V LPG verzích to pojede levně a snad i spolehlivě.
ryccardo
@Tycoon Souhlas. A to je taky důvod proč si lidi drží stará jednoduchá auta, než aby si koupili nějaký moderní křáp, který nejsou schopni udržet v provozu.
Avatar - Flai
Flai
@Tycoon Mýlite se, ještě trochu jednodušší jsou současné modely Dacia Jogger a Sandero např 1,0 TCE 100 LPG ale Duster a Bigster jsou už stejně komplikovaná 1,2 TCE Ale letos bude facelift Sanero,Jogger kvůli brusele EU7 a zmizí motory 1,0 TCE a všechno nahradí univerzální 1,2 TCE a 1,2 TCE jako jediná na světě bude v rámci přímého vstřikování ve verzi LPG a to celé v kobinaci hybrid!!! Přímé vstřikování LPG ještě k tomu v kombinaci hybrid To se majitelé kteří si myslí že Dacia je to levné jednoduché auto na servis se zblázní a taky autorizované servisy tohle opravovat
Tycoon
@Flai

Duster má v ceníku stále klasický 1.0 TCE.
1.2 TCE LPG je zatím úplná novinka pro Bigster a některé modely Renaultu. Z ceníku vyplývá, že zatímco LPG má vstřikovače nepřémé, benzín má přímé. Takže se nabízí spousta otázek.
Avatar - buchtij
buchtij
Řídké ekonomické oleje (0W-20, 0W-16) mají od přírody vysoký odpar. Aby ten odpar neškodil dál motoru odvětrávání klikovky na katalyzátoru a GPF, mívají moderní motory vodní chlazení oleje, pro udržení nízkého odparu oleje. Není to "chladič" jako kráva, ale nenápadná kostka někde na bloku motoru se 4-mi přívody přímo do bloku motoru v základně kostky (skrytými).
To je, mimo jiné [nižší ztrátové teplo Millerova cyklu s vysokou účinností], příčina "studeného" oleje.
Avatar - Ham.
Ham.
No nevím, zda bych byl tak odvázaný jako autor z toho, že mám jednu náplň oleje a sadu svíček zdarma, když se předtím motor mazal x tisíc km v něčem, co ani vzdáleně nepřipomíná olej. Přírůstek oleje 1,5 litru na 13 tkm při dlouhých cestách je neskutečná hodnota, při městských jízdách asi přeteče plnící zátkou. Tohle je na výměnu motoru.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Ham. Strašná představa.
vencelín
Koncepce podvozkove skupiny je fajn. K dobrému autu tomu chybí jeden detail a to vyhodit na srotiste současný pohonny řetězec a nahradit jej pohonnym řetězcem s možností volby motoru od reknemez 2,0 po 3,0. 1,2 je zralá tak pro twingo ale ne pro auto této velikosti.
vitapb
@vencelín Doporučuju se svézt. Projížděl jsem si ho a to auto fakt na málo výkonu netrpí. Za tu spotřebu je to vpodstatě malej zázrak u takhle velkýho auta bez pluginu. Samozřejmě zmíníte životnost, ale ten motor, pokud by byl dobře udělanej (jako třeba současný 1.5tsi) by vydržel klidně 500 tisíc. Bohužel, i když Renault udělal skvělý a hezký auto, tak tam musel zas nainstalovat nějaký f*ck up, kterýma je proslulý. Za mě velká škoda!
vencelín
@vitapb
Za mě tam prostě motor do sekačky charakterove naepatri. Todle ať si cpou fo twinfaci ještě do clia. Do důstojné ho auta má přijít dujstojna motorizace. Ony to ukazují i prodeje. Původní Espace se prodávál výtečné, pak už v prechchozi generaci tam začali cpát tyhle divný podmerecny moturky a trh jim to vrazil, prodeje se rapidně smrskly.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@vitapb To je právě to, že když už chci downsizingovat, musím to aspoň umět a adekvátně nadimenzovat všechny komponenty.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Řešení Renaultu by bylo vzít tu novou 1.8, čímž inovovali původní Etech a narvat k ní větší elektromotor a Espace bude skvělým rodinnym autem, popřípadě přidat turbo na 1.6tku..Etech 200 funguje jízdně o řád lépe, než ta 1.6, ale mluvím o jízdě, nicméně právě pro složitost přímý vstřik, tři válce, nový motor, je to věc, která mne od koupě odradila...@vencelín
vencelín
@Ozzman
Muze byt. Tu 1,8 vidím jako absolutní minimum pro takové auto.
Rasto
@vencelín a tá 1.8 ma priamy alebo nepriamy vstrek? Lebo ak priamy, tak ak urobili rovnaké chyby, tak to moc problém nevyrieši...
vencelín
@Rasto
Upřímně řečeno nevím. Samozřejmě já bych preferoval nepřímovstřikový motor, itmosfericky plněný.

Teoreticky i kdyby měla ta 1,8 přímej vstřik, tak nebude hnána tak na kraj svých možností jako trojhrnek 1,2 pri stejným či podobným výkonu a točivém momentu a dle mne nebude mít tendenci ztrácet dech ve stoupáních.
Rasto
@vencelín tak som našiel, že má priamy vstrek... teda de facto je to jedno- jediná nevýhoda v 1.2-ke navyše je, že môže zakapať este turbo, zas Vaculik hovoril, že zvolili guličkové ložiská, aby mu horsie mazanie menej vadilo, tak mozno to bude ok.

Tak samozrejme v stúpaniach bude strácať dych skôr lebo má 80kw pri 5750ot, 172Nm pri 4000ot
A 1.2-ka má 96kw pri 4500ot a 205Nm pri 1750ot.

Teda slabší motor, ktorý treba viac točiť...
vencelín
@Rasto
Z dlouhodobějšího hledisky je vždy výhodnější mít objemnější motor s podobným výkonem než nějakou malorážku, která kracuje na hranici svých možností. A to i v případě že oba motory mají přímy vstřik a ta doplá marorážka má klasická ložiska a i třebas chlazená.
Rasto
@vencelín to samozrejme nie je pravda. Nikdy nebol problémom malý objem, ale že výrobca niečo podcenil.
Trebárs PSA a slavné THP, WV a prvá gen TSI (myslím, ze 1.8 sa srali este viac nez 1.2) , BMW N-kova rada... proste tie autá sa srali bez ohľadu na objem a paradoxne nqjlepšie boli na tom tie maloobjemové motory, ktoré niekto naháňal v ľavom pruhu na diaľnici. To úplne odporuje tvojej teórii. Keby na nich praskali, piesty, valce, kľuky tak nič nepoviem, ale problém bol vždy karbón, rozvody alebo riedenie oleja benzínom, čo nemá s objemom nič...
vencelín
@Rasto
Karbon je jedna věc, druhá věc je to jakou rezervu má ten daný motor a jaká mosí mít tlaky či otáčky pro daný výkon. A tam je to neoddiskutovatelné větší objem nám dovolí při stejném výkonu nižší tlaky či nižší otáčky (nebo obojí). A min ty otáčky jou i záležitost komfortu. Je rozdíl zda motor je vytočený jak nastvaná furie nebo si jen tam spokojeně jemně ševelí.
Rasto
@vencelín ved ako hovorím, tlaky sú vyššie, ale tie motory s tým problém nemajú. Otáčky nie sú vyššie- keď mám trojvalec s výkonom a krútiakom atmo 2l tak ho predsa nepotrebujem točiť viac. Tak uveď aspoň jeden motor, ktorý mal problém s opotrebenim piestov, hlavy, bloku...
vencelín
@Rasto
Ale pokud máme přeplnovaný motor, máme ve válci vyšší tlaky, což je prostě náchylnější na fefekty.
Totéž pokud jsem nucen zařízení využívat ve vyšších otáčkách je to zařízení choulostivější a náchylnější.
traveldrive
@Ozzman Škoda, že vydarený štvorvalec 1.33 tak skoro zarezali. Tiež je síce malý, ale ako základ by asi poslúžil lepšie...
Martin Miškeje
Dakujem za taketo video plne informacii.
ptr078
Nema niekto cisla, kolko sa toho predava? Parkrat som hladal, ale nasiel som iba predaje stareho modelu do 2023
Avatar - Ham.
Ham.
@ptr078 V ČR mizerně, za prvních 5 měsíců 2025 51 ks, vloni za stejné období 62 ks.
portal.sda-cia.cz/stat.php?n
vencelín
@Ham.
Ono to nebude žádná sláva ani v cizině. I ta předcházející generace espacu v Německu moc vidět není, kdyžto ty klasické MPV stále jsou dost rozšířené.
Ve Francii je výskyt o něco vyšší, ale taky žádná sláva v porovnání s klasickým MPV Espacem. Ta auta jsou více a více "domrvena", což se odráží v menší a menší prodejnosti.
ptr078
@Ham. Dakujem
Rasto
Škoda ... rozmýšľam nad ním, ale to brutálne riedenie oleja benzínom sa mi moc nepáči. Dúfal som, že sa renault poučil, ale zdá sa, že nie.
traveldrive
@Rasto Na tom sa nikomu nemá čo páčiť...
Rasto
@traveldrive no a pritom všetko ostatné celkom v pohode... preto veľká škoda...

Hlavne je to prúser, ak to majú naozaj nadizajnovane tak, že nemôžu zohriať olej viac kvôli detonačnému spaľovaniu... to potom nemá riešenie a po záruke to bude prúser.
vencelín
@Rasto
Když už Renault "vyšlechtil" solidní motor vhodný do takového auta (2,0 dci) tak jej pomalu přestali používat
Rasto
@vencelín 2.0dci som jazdil v Espace IV a no po 270k to auto na ten motor zakapalo.... ako nie zla výdrž, ale ani nič extra výnimočné.
Každopádne dnes by to s celým emisným systémom a nejakým dvojspojkovym automatom bolo do údržby snáď horšie. A kultúru chodu môže dci trojvalcu ticho závidieť.
vencelín
@Rasto
Tak to těžko. Tříválec bude vždy mít větší nerovnoměrnost než 4 válec. Nevím co se na Vašem motoru pokazilo, každopádně ten motor byl hodně podařený a vcelku blbuvzdorný (to samozřejmě neznamená že se na něm nikdy nic nemohlo rozbít). Pokud se nepletu, tak rozvody měl žetězem, turbodmychadlo bylo dochlazované i po vypnutí motoru elektricky. Ty dnešní trojválce mají leckdy problém dožít se 1/4 nájezdu jaký jste uvedl vy.
Rasto
@vencelín tak naftový štvorvalec je najekultivovanejsia vec aká existuje. Už ho tromfne iba naftový trojvalec 😁.

Espace zakapal na nejakú elektroniku motorovú, nebol môj, tak už neviem presne iba viem, že padal do núdzaku, sem tam zhasínal, čo to sa na tom vymenilo a stále nenašli príčinu, tak šiel do sveta - teda HW motora držal ale niečo okolo už nie.
vencelín
@Rasto
Může být. je to stroj takže prostě některý se porouchá. Holt jste měli jeden z těch mále černých Petrů.

A ano, elektronika je achilovou patou v autech s tím jak ji je více a více a je komplexnejší než dříve.
Karel Štolař
Po záruce bude to auto řádnej průser. Kdo chce řešit přímovstřikovej motor se složitým turbem kterej od nova nemazal, kdo chce řešit problémy s multimódovou převodovkou, kdo chce řešit baterii a elektromotory. A kdo tohle vše chce řešit s absolutně nekompetentnimi servisy společnosti Renault která si v letech minulých nebyla schopna poradit ani s opravou docela obyčejných blbuvzdorných aut. Ne ne ne, tohle ať si užijí jiní, to pro mě už není.
Rasto
@Karel Štolař tak zrovna tá prevodovka principiálne môže žiť navždy... Nič sa tam neopotrebováva ako napríklad spojky v DSG.

Elektromotory tiež môžu žiť navždy a baterka tiež môže byť bezproblémová (viď hybridy od toyoty).

Jediný principiálny prúser môže byť motor.

Ale keď si vezmeš diesel s DSG, tak na tom rozhodne nie si lepšie.
Avatar - Tomogo
Tomogo
Zítra si jdu nalít trochu benzínu do oleje, prý je to dnes cool. 😉
clown clown
No na Octavii 1.5 TSI mi uz 2x odsavali olej za 60tkm. Dela to provoz po meste. A je to u některých motoru bezne. U jiných se mi to nestalo za posledních 30 let, co jezdím.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tak jsem konečně zkouknul video. Dlooouhé, předlouhé. Nudné. Ale rozhodně zajímavé a stálo zato. Takže redakci a autorovi rozhodně patří pochvala. TO je potřeba vytknout před závorku.

No a teď k tomu, co chci sdělit. Bohužel opět je přítomna Vaculíkovská klasika, kdy k faktům není co dodávat, zatímco k hodnocení a jak se dnes říká, k narativu, je potřeba se vymezit.

A tady to lze velmi stručně a jasně. Pohon je výkvětem současné techniky a je tím nejlepším, co Renault nabízí. Má jen jednu drobnou vadu - v reálu prostě nefunguje. Tečka.

Tím se dostávám k hodnocení. Ano, současné PHEV jsou prostě tragické motory podle naporsto diletantských norem vyžadovaných v EU pro spalovací motory, kdy místo robustního skvělého dvoulitru, který by žral o půl litru víc ale najel by půl milionu bez potíží, tady máme motorářský nesmysl, kde motor dělá všechno naruby jen pro pár usmolených gramů CO2. A proč? No prostě jen a pouze pro peníze. Pro nesmyslné pokuty, které EU stanovuje.

Jinými slovy, tohle je krásný důkaz toho, jak zelenorudá ideologie promlouvá do konstrukce motorů a generuje paskvily, které nedávají žádný smysl a z dlouhodobé perspektivy je to vstupenka do hororového zámku hrůzy a beznaděje.

Každopádně je aspoň fajn, že Martin Vaculík tohle už tak nejak tušil ve videu intuitivně sám. Takže zdravím sluníčkáře a věčného optimistu, který se nenechá poučit realitou. Jeho nadšení z překombinované zoufalé motorizace je celkem dechberoucí.
budaman888
Příspěvek podléhá schvalování.