Martin Vaculík a Renault Espace: Proč se zvýšila hladina oleje?

Renault Espace 1.2 E-Tech full hybrid Esprit Alpine
Renault Espace 1.2 E-Tech full hybrid Esprit Alpine
Renault Espace 1.2 E-Tech full hybrid Esprit Alpine
Renault Espace 1.2 E-Tech full hybrid Esprit Alpine
73 Fotogalerie
redakce AUTO.CZ

Kolegové ze Světa motorů měli v redakci přes rok auto, které jsme jim všichni záviděli. Renault Espace aktuální šesté generace, což je technicky vzato prodloužená verze crossoveru Austral.

Poháněn byl jediným motorem v dnešní nabídce - 1.2 E-Tech full hybrid 200 k, kdy základem je tříválcová přeplňovaná dvanáctistovka s řadou unikátních technických prvků. Vůz nás zaujal excelentní spotřebou, kdy s tak velkým a benzinovým autem nebyl problém jezdit za pět litrů. Dále excelentně naladěným odpružením a vynikající manévrovatelností danou řízením všech kol 4Control. 

Závěrečného hodnocení se jako vždy zhostil Martin Vaculík. Zjistil však výrazný nadstav hladiny oleje, aniž by však auto trvale jezdilo na krátké vzdálenosti, kdy u přímovstřikových motorů vždy k nějakému ředění oleje benzinem dochází. Martin se věcí podrobně zabýval, nastudoval servisní technické akce, kterými věc řeší samotný výrobce a ve videu odhaluje možné příčiny.

Vy se podívejte nejen na video, ale i si kupte aktuální Svět motorů 23/2025. V něm naleznete výsledky analýzy oleje, kterou si Svět motorů objednal u společnosti SGS. Odhalují nejen, kolik bylo v oleji paliva, ale prvkovou analýzou i to, zda už to mělo dopad na opotřebení motoru.