Novinky

Zpět na článek

Elektromobily od BMW budou velké a silné. Němci do nich investují desítky miliard

51 komentářů

Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Přesně.

Naprostý opak toho, jaké by elektromobily měly být kdyby jejich pravým smyslem byla ekologie!!!
Avatar - Max  Headroom
Max Headroom
@rohYpnol Jo, kámo, o tobě už se mluví i na jiných fórech. Prý nová hvězda internetu… ruská agitka, kombinace klávesnice, odvahy a nulovýho filtru mezi myšlenkou a odesláním. Gratuluju, evidentně se rodí legenda. Wahahaha!

fdrive.cz

Zájem o ojeté elektromobily v Česku letí vzhůru. Dalece předstihuje ty nové
Ladislav Čermák
05. 06. 2025

Jan Liška
včera 09:44
Ruska propaganda funguje bohuzel vyborne. podivejte se na Auto na diskuzi pod test treba Insteru. Hrozny hovada ...

Michal Opluštil
včera 10😁4
Já už to čtu jen pro srandu. Když EV začínala, tak to člověk chápal. Ale nyní s ohledem na vývoj trhu už to je trapný a někdy aspoň vtipný. Zejména Pisálek 00 na medium.cz je snad úmyslný ironický fejetonista 🤣
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Max Headroom

Tak každý teď opět vidí tvoje lži v přímém přenosu. Pokračuj 👍
Avatar - Max  Headroom
Max Headroom
@rohYpnol Chápu, když nejsou argumenty, tak buď přichází lži, nebo ticho.
Pokračuj. Wahahaha!!!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Max Headroom

Ty ani nedokážeš napsat nic vlastního tragéde... 🤣

Stále čekám na odpověď !!!
Avatar - Max  Headroom
Max Headroom
@rohYpnol Jak dojemné, že zrovna ty voláš po originalitě, zatímco sám jsi nedokázal odpovědět ani na primitivní dotaz ohledně tvého auta a řidičského oprávnění, jestli ho máš. Tvé mlčení tam bylo výmluvnější než celý tvůj repertoár smajlíků, proruský švábe.
Pokračuj. Wahahaha!!!
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Max Headroom ruská propaganda...... Ten vtip byl dobrej...... Max je fakt mimo.
psel
@Pepa_007 jste na tom oba stejně s tou ropou ne? Takže proč vtip když je to všem ostatním jasný.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@psel
Je vtipné jak Pepa vzdy přiběhne obhajovat rohypnola jak pejsek i v těch uplne zjevných situacích, kde je rohypnol uplne mimo.
psel
@Mikesus třeba je to jeho stará, ta co pracuje na úřadu práce 😄
Avatar - Ringhofer
Ringhofer
... a hnusné!
Nebo Nebo
Čím silnější auto, tím horší emise, zkrátka přesný opak ekologie. Větší opotřebení pneumatik (váha a akcelerace), větší baterie, více materiálu v elektromotoru atd atd.

Když už tedy EU nutí, abychom byly nejzelenějším kontinentem, tak ať dá nějaké omezení pro EV se stanovenou maximální váhou a výkonu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Nebo Nebo
Ne. Ať EU zruší pravidelné 14ti denní stěhování EP Brusel - Štrasburk a rázem to bude stejné jako kdyby byl podil BEV 80% 🤣🤣🤣
ericn
@Nebo Nebo Ono bude i vtipný měnit na tom každou sezonu pneumatiky 😄 Přišel za mnou kolega co si koupil před necelým rokem novou TMY a ptal se mě jak dlouho mi normálně vydrží sada, já tak 40tis km, on po necelých 12tis km už musel koupit celou novou sadu a přezout, zadek měl slušně sjetý... 😉
Avatar - xxc
xxc
@ericn Ja znicim pneumatiky aj za 10 tisic km, ale mozu vydrzat aj dlhsie, staci jazdit pomalsie, trosku ich setrit a vydrzia tiez rovnako 😄 Vsetko je o prioritach.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ericn
Na yetine vydržely taky jen 12tis km prvni sada. Pirellky byly super, jen mizely před očima. Je to i o konkrétní pneumatice a samozřejmě o jizdn stylu. Dobytek přijde o oneu driv nez clovek za volantem.
kesumb
pecka, nahrada za moji X5..
Avatar - Mikesus
Mikesus
@kesumb
Vtipné. Hned tu napíšeš, že to vezmeš jako náhradu za x5 a rázem za pul hodiny příspěvek, ze to nikdo nechce.
Avatar - jersey.se
jersey.se
A stejně je nikdo nechce 😂🤗
Tonito Debelito
@jersey.se

Cool! Ja chcu, co tam mas dal?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Tonito Debelito
Mám podezření, že multinick Max Headroom=Marquis de Sade=Lempl Klaun je též nově Tonito... a tak nějak mám pocit, že tohle je opět jen Hamuna...
Tonito Debelito
@rohYpnol
Cool! Ano sem hamunasakra a ty si spravny blb, debiIito.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tonito Debelito
A proto jednou bys psla ceaky a jednou slovensky. No super výplod od toho zoufalce. Nema argument, tak začne zesmesnovat.
Avatar - kruskar
kruskar
@Tonito Debelito A máš na něj? Jestli jo, tak si ho kup, co ti brání?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@kruskar
Proč by nemohl? Jeho reakce byla, na to že ho nikdo nechce, ze on jo a o příspěvek vys už davno předtím tím ubozakem, co psal že to nikdo nechce, už psal taky kesumb, ze chce. Tak co tam máš dalšího?
Jen reakce na trotla z okruhu rohypnola.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
...... budou velké a silné a těžké.....
psel
@Pepa_007 budou pěkně sedět na silnici a taky hezky rekuperovat.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@psel
I lehčí může sedět. Rekuperace nabere vic, ale vic spotrebuje pohyb. Je to prostě šul nul s tou váhou.
Kasprik
Je mi jedno, jak je velké a silné, hlavně ať je na elektřinu a neotravuje mi život se spalovacím motorem.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Kasprik
Presne tak. Jen škoda, že nějaké menší není prioritou, to by pritahlo vic lidi a bylo by tu méně smradu.
gil54
Takže budou dělat raději samý předražený megaparníky, místo aby trochu pofackovali i3 a prodávali jí dál. Ta mi dávala - v součtu vlastností - z el. bavoráků alespoň nějaký smysl.
Avatar - Ham.
Ham.
@gil54 Souhlas, i3 na dedikované elektrické platformě dával👋dává smysl, současné šetření, kdy se na jednu platformu cpou EV i ICE modely je kompromis, který sráží spalováky i EV.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Velke drahe a tazke auta su presnym opakom skutocnej ekologie... ale tak dnes je aj ta ekologia v prvom rade biznis fungujuci hlavne na papieri...
V 90 tych rokoch ako nastrocny skolak a maly auto fanusik som mal predstavu ze auta tak o 30 rokov .. ( r. 2025 ) budu lahke jednoduche.. skladajuce sa len z par modulov ako skladacka a .... a dostupne pre vsetkych... no ono su prave naopak coraz zlozitejsie drahsie a aj nedostupnejsie ... ako vidime pokrok zjavne nezastavime
Avatar - xxc
xxc
@3_diamanty A v com je problem, ze su tazke a jednoduche? Dostupnejsie, ako kedykolvek pred tym. Staci si pozriet retro testy, kolko kedysi stali auta a co ponukali. Uz len logicka uvaha, keby auta boli nedostupnejsie, tak ich nie je stale viac na cestach. Dokedy tu budeme citat tie neustale opakujuce sa nezmysly? Naco tu vobec ludia chodia to citat, ked po rokoch, ked je milion studii, dokazov, ze nove auta su ekologickejsie, aj tak budu pisat nezmysly.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@xxc
Protože tady jsou zástupci vysoké školy života, kteri vi všechno nejlépe, vědecké studie neuznavaji a davaji jen na své domněnky, které nemají nijak podložené, jen svým názorem. A t
Jako argument mají selský rozum, kdy ten je v naprostém rozporu s realitou a veškerou vedou.
hrtlik1
@3_diamanty auto má dnes každý, doslova. V ČR je přes 6 milionů aut, to je prakticky každá rodina a někde jsou i dvě. Takže očividně ty auta nejsou zase tak drahá.
Jistě by bylo lepší, kdyby nové EV vážila méně, ale vemte si spalovací auto, které za 250 000km propálí 12 tun benzínu. Oproti tomu 500kg baterka už není takové terno, navíc se dá recyklovat.
A nabíjením z uhelných elektráren se moc neohánějte. To platilo tak 15 let nazpátek, Evropa už je velmi zelená a bude se to dále zlepšovat: app.electricitymaps.com/map/72h/hourly
Avatar - Mikesus
Mikesus
@hrtlik1
Oni dost ignorují recyklace a berou to jako ropu. Jednou pouzijes a je to pryč.
Tycoon
@hrtlik1

Jenže na tu 500 kg baterku se musí vytěžit desítky tun surovin. Menší a lehčí auto je vždy ekologičtější než větší a těžší a je jedno, jestli spaluje benzín, nebo jezdí na elektriku.
hrtlik1
@Tycoon ne nemusí. Je to další dezinformace.

Ano, menší a lehčí auto je vždy úspornější.
Tycoon
@hrtlik1

A kde se získá měď, hliník, syntetický grafit, lithium, nikl, fosfor a další materiály potřebné pro výrobu baterie? Prší snad z nebe?
hrtlik1
@Tycoon neprší, ale na jednu baterku není třeba desítky tun a když už se něco těží, tak ty zbylé horniny jsou následně použity i do stavebnictví apod.
Tycoon
@hrtlik1

Super, nějaká nová ložiska, kde to tryská z nitra země už v čisté podobě
psel
@Tycoon stačí kouknout na obsah mědi v rudách a zjistíš že je to od 13% kde se tato ruda netěží jen pro měď, obvyklá nad 35%. A co se týče hliníku tak je to 50%. A to je tak polovina vstupního materiálu protože zbytek je recyklát. Takže je to skoro tak na 1kg těžby je jedno kilo kovu.
Těchhle materiálů je tam nejvíc ty desítky tun.
Lithium tady jde dost o to kde se nalézá a v jaké formě, viděl jsem pořad od někud z chile kde se to sráží z roztoku pumpovaného z dolu.
Synteticky grafit taky žádné desítky tun nepotřebuje.
Prostě jen opakuješ dávno vyvrácené lži.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@hrtlik1 a vis, ze baterka zadnou energii neposkytuje, ze jo?

Tu do ni nekdo musi napred vyrobit a nasypat...
hrtlik1
@Ja Prvni 123 ano a sype se tam čím dál ekologičtější energie. Viz ten odkaz na electricitymaps.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@3_diamanty
Auto je levnější a levnější. Jinak by jich tolik nepribyvalo. V cr 6M aut na 10M lidi je jasným ukazatelem. 6M aut na 8M dospelych.
psel
@Mikesus nezapomeň na závodníka D5 250 ten jich má tolik že to ovlivňuje průměr 😄. Navíc zavádí nové trendy jako třeba kup spalovák než ti ho zakážou, takže dneska mají všichni elektrofobové zahrady plné aut.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@psel
No to je fakt. Upřímně, na povolenky ma benzin a naftu se těším. Bylo vidět na zacatku invaze, kdy najednou benzin byl pres 47, jak najednou lidi nepotřebovali jezdit a byly prazdne cesty. Ti závodníci, co tady hrdě hlásí, že na dalnici se musí jezdit minimálně 130 najednou nebyli nikde a všechny co jsem potkaval, jezdili 100-110. Jezdi se predevsim jen z pleziru, ne ze to potřebuji, jak se tu ohaneji.
Tycoon
@Mikesus

Prázdné cesty nebyly.Většina lidí nejezdí proto, že by se nudili, ale protože se chtějí někam dopravit.

Ale pomaleji lidi jezdili, byl jsem tím na dálnicích hodně překvapen.
psel
@Tycoon já si myslím, že to ta všechna auta stala u tank ono aby si stihla natankovat za 49 než to zdraží přes 50 😄.
A já si teda užíval volných silnic a taky jsem poprvé v životě zjistil, že mám hranici okresu těsně za vesnicí odkud jsem byl vrácen 😄.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, takze v praxi k nicemu.

Teda kromě omračování kolemjdoucích, ze ja na to mam!!