Novinky
@vencelín
Jaky fyzikalni zakon brání rozvoji elektroaut?
Tenhle nesmysl ctu velice casto a nikdo a nikdy na nej neodpovida.
Jaky fyzikalni zakon brání rozvoji elektroaut?
Tenhle nesmysl ctu velice casto a nikdo a nikdy na nej neodpovida.
@Hendly to píšou ti, co fyzice nikdy nerozuměli, tak to mají jako zaklínadlo. Předpokládají, že i ostatní fyzice nerozumí.
@vencelín
Díky za dotaz, připomínáš mi zákazníka z roku 1901, co chtěl kočár bez koně, který pojede rychleji než parní vlak, ale bez kouře a čmoudu. Trochu si počkal, ale dočkal se. Brou noc!
Díky za dotaz, připomínáš mi zákazníka z roku 1901, co chtěl kočár bez koně, který pojede rychleji než parní vlak, ale bez kouře a čmoudu. Trochu si počkal, ale dočkal se. Brou noc!
@vencelín
To říkali i o parních lokomotivách, než jim ujely koleje. Fyzika je sice věčná, ale technologie už dávno předběhla to tvoje „vždycky bylo a bude“.
To říkali i o parních lokomotivách, než jim ujely koleje. Fyzika je sice věčná, ale technologie už dávno předběhla to tvoje „vždycky bylo a bude“.
@vencelín technologie tak utekla, že MPV přestali snad všichni vyrábět.
Co se týče elektrických MPV, tak mě napadá jen Ioniq 9, který dá tak 550km. Cirka?
ID.Buzz LWB, co dá tak 480km real.
Co se týče elektrických MPV, tak mě napadá jen Ioniq 9, který dá tak 550km. Cirka?
ID.Buzz LWB, co dá tak 480km real.
@vencelín to je otázka jestli zaostávají. Dle mých zkušeností EV předehnala v dojezdu výkonná benzinová auta. Do 5 let dostihnou i ta úsporná a za 10 i některé nafťáky.
@Pepa_007 to ale i spalovák. Pokud není elektřina, palivo nevyrobíš, nedistribuuješ, neprodáš.
A ta výroba stojí také hromadu energie. U některých rozežranějších spalováků by jen ta spotřebovaná energie na výrobu paliva pokryla provoz úspornějšího EV (Tesla model 3 třeba).
A ta výroba stojí také hromadu energie. U některých rozežranějších spalováků by jen ta spotřebovaná energie na výrobu paliva pokryla provoz úspornějšího EV (Tesla model 3 třeba).
@vencelín
Rozumím, papírová mapa, pořádná nádrž a pocit jistoty. To je styl, který má své kouzlo. Jen bych připomněl, že Columbus taky nečekal na perfektní mapu, než vyrazil, prostě plul, kam vítr foukal. S dobíjením je to dnes podobné, ještě to není ideální, ale svět už mezitím dávno vyplul.
Brou noc 2.
Rozumím, papírová mapa, pořádná nádrž a pocit jistoty. To je styl, který má své kouzlo. Jen bych připomněl, že Columbus taky nečekal na perfektní mapu, než vyrazil, prostě plul, kam vítr foukal. S dobíjením je to dnes podobné, ještě to není ideální, ale svět už mezitím dávno vyplul.
Brou noc 2.
@Max Headroom
Pokud tedy technologie předběhla mě vždy bude, tak prosím tip na nějaké bzuci ve Mpv s dojezdem při plné zátěži alespoň 700 km a s dobou nabíjení do 10 min. Tak prosím, stačí jedině vozidlo. Děkuji.
Pokud tedy technologie předběhla mě vždy bude, tak prosím tip na nějaké bzuci ve Mpv s dojezdem při plné zátěži alespoň 700 km a s dobou nabíjení do 10 min. Tak prosím, stačí jedině vozidlo. Děkuji.
@vencelín
Jasně, fyzika je fyzika… ale vývoj je potvora, co se fyziky nebojí. 😉
Tak si to shrňme: spalovák jako „nejlepší prodlužovač“ je trochu jako tvrdit, že nejlepší navigace je papírová mapa z roku 1987, protože „zeměpis je zeměpis“.
Ale chápu tě – kdo jednou zažil čerpadlo, co hučí jak traktor a voní po dětství u benzinky, těžko se srovnává s tichým summem moderního světa. Tak hlavně opatrně s tou nostalgií, ať tě neprodlužuje víc, než to auto.
Wahahaha!
Jasně, fyzika je fyzika… ale vývoj je potvora, co se fyziky nebojí. 😉
Tak si to shrňme: spalovák jako „nejlepší prodlužovač“ je trochu jako tvrdit, že nejlepší navigace je papírová mapa z roku 1987, protože „zeměpis je zeměpis“.
Ale chápu tě – kdo jednou zažil čerpadlo, co hučí jak traktor a voní po dětství u benzinky, těžko se srovnává s tichým summem moderního světa. Tak hlavně opatrně s tou nostalgií, ať tě neprodlužuje víc, než to auto.
Wahahaha!
@Max Headroom
Klacicky přístup bzuciciho kultu, ať vše bzuci nezávisle na fyzikálních zákonech. A pak se divme že to jde s Evropou od pěti k nule
Klacicky přístup bzuciciho kultu, ať vše bzuci nezávisle na fyzikálních zákonech. A pak se divme že to jde s Evropou od pěti k nule
@Max Headroom
Nikoliv, já poptávám auto co splní mě požadavky a nebude mne při cestování omezovat. Asi jste poznal že vývoj technologií já v takovém stavu že žádný bzucak splnujici tyto požadavky neexistuje. Ale existuje spousta takových aut se spalovacím motorem.
Nikoliv, já poptávám auto co splní mě požadavky a nebude mne při cestování omezovat. Asi jste poznal že vývoj technologií já v takovém stavu že žádný bzucak splnujici tyto požadavky neexistuje. Ale existuje spousta takových aut se spalovacím motorem.
@Pepa_007
Ano, a těžké. Tedy optimalizovat hmotnost a jízdní výkony znamená ponechat spalovací motor a ostatní haraburdi zahodit do skarpy.
Ano, a těžké. Tedy optimalizovat hmotnost a jízdní výkony znamená ponechat spalovací motor a ostatní haraburdi zahodit do skarpy.
@vencelín baterie. Převodovka na elektromotor. Spalovací motor. Převodovka. Atd.... Složité a poruchove.
ja davam BMW palec hore za odvahu, zakricat ze kral je nahy a EV sucasnej technologie niesu uzitkovo zaujimave pre niekoho.
mimochodom.... schovavanie sa za (vladou a mediami) nanutenu "realitu" niekedy konci blbo pre vsetkych . nastastie nekriticke zamilovanie sa do EVciek nesposobuje tazku ujmu.
mimochodom.... schovavanie sa za (vladou a mediami) nanutenu "realitu" niekedy konci blbo pre vsetkych . nastastie nekriticke zamilovanie sa do EVciek nesposobuje tazku ujmu.
@Hendly No zatím fyzikální zákony vyhrávají, prostě zatím není EV auto co by mělo splňovat jeho požadavek, nic víc v tom nehledej
@Max Headroom
Srovnáváte hrušky s jablky. A i tak jakákoliv navigace nenahradí solidní mapu v určitých aspektech. Mám navigaci na jízdu jako takovou, ale bez klasické mapy nedám ani ránu, z ní vybírám jednotlivé cíle a nabízím o poznani vyšší celkový přehled.
Co se týká aut a pokroku technologií, tak tedy dáte mi tím na jedno jediné Mpv s bzucivym dojezdem při plné zátěži alespoň 700 km a s dobou nabíjení max 10 min. A opravdu mne stačí jedno jediné takovéto auto.
Srovnáváte hrušky s jablky. A i tak jakákoliv navigace nenahradí solidní mapu v určitých aspektech. Mám navigaci na jízdu jako takovou, ale bez klasické mapy nedám ani ránu, z ní vybírám jednotlivé cíle a nabízím o poznani vyšší celkový přehled.
Co se týká aut a pokroku technologií, tak tedy dáte mi tím na jedno jediné Mpv s bzucivym dojezdem při plné zátěži alespoň 700 km a s dobou nabíjení max 10 min. A opravdu mne stačí jedno jediné takovéto auto.
@eLzyx já asi taky nepotřeboval, ale mluvím o těch krajních případech kdy právě musí auta bezpečnostních a záchranných složek fungovat nebo lidi co žijí dál od měst nebo infrastruktury tohle zažívají častěji. Sám píšeš že stát v případě katastrofy raději zrekvíruje palivo pro sebe. No ale právě to jsme u toho jak tuhle techniku nahradit za nespalovací? A na solár při povodni třeba v zimě se rozhodně spoléhat nejde. To stejné zásobování, moje firma dělá zásobování a chci zkusit eDucato, ale jsou tam limity při nájezdu 400+ km, jednak to auto se někde musí odstavit aby dojelo, ale hlavně že třeba když se cesta protáhne a řidič pojede tim autem domu, bude mít vybitou baterku a druhý den nepůjde fungovat. Tak to jenom že ona podobná problematika jde i na běžní použití, ale to se dá plánovat. Živelné katastrofy a záchranné akce plánovat nejdou.
Pokladní SW atd. ty generátory řeší, protože právě v té JAR bylo vidět, že město bez elektřiny, ale obchody a benzínky jedou jako nic. Že to není hospodárné a není šetrné k přírodě je jasné, ale jde o to že to funguje když je potřeba. V JAR teda překážkou solaru bude spíš cena, jinak by tam asi fungoval, ale v našich podmínkách právě se podívej na poslední povodně co proběhli. Tam jsi potřeboval odjet někam autem do sucha, kdyby byl problém s palivem tak se distribuovalo nebo si přivezeš sám kanystr a dojedeš někam kde je vše funkční. U těch BEV to takhle jednoduše nejde, respektive určitě ne u záchranných složek co tam fungovali 24/7. Tam ještě doplním že hodně věcí vozili dobrovolníci civilníma autama, v tu chvíli jde o čas a odvozit co nejvíc co nejrychleji.
Pokladní SW atd. ty generátory řeší, protože právě v té JAR bylo vidět, že město bez elektřiny, ale obchody a benzínky jedou jako nic. Že to není hospodárné a není šetrné k přírodě je jasné, ale jde o to že to funguje když je potřeba. V JAR teda překážkou solaru bude spíš cena, jinak by tam asi fungoval, ale v našich podmínkách právě se podívej na poslední povodně co proběhli. Tam jsi potřeboval odjet někam autem do sucha, kdyby byl problém s palivem tak se distribuovalo nebo si přivezeš sám kanystr a dojedeš někam kde je vše funkční. U těch BEV to takhle jednoduše nejde, respektive určitě ne u záchranných složek co tam fungovali 24/7. Tam ještě doplním že hodně věcí vozili dobrovolníci civilníma autama, v tu chvíli jde o čas a odvozit co nejvíc co nejrychleji.
@eLzyx
Což je jak, asi sám uznáte, žalostně málo pro vozidla na dlouhé cestování.
Se zážehovým mpv běžně dávám na 55 l nádrž 700 km, se vznětovým na cca 85 l naprosto běžně min 1200 km, při troše snahy to povyleze mezi 1300 až 1400 km. V obou případech tankování zabere 10 min. Kolik času by zabralo nabíjení na těch 700 km, potažmo těch 1300 km, hodinu, dvě, více?
Což je jak, asi sám uznáte, žalostně málo pro vozidla na dlouhé cestování.
Se zážehovým mpv běžně dávám na 55 l nádrž 700 km, se vznětovým na cca 85 l naprosto běžně min 1200 km, při troše snahy to povyleze mezi 1300 až 1400 km. V obou případech tankování zabere 10 min. Kolik času by zabralo nabíjení na těch 700 km, potažmo těch 1300 km, hodinu, dvě, více?
@eLzyx
Jasně, že Trabant je pomalý. Ale Trabant není jediné vozidlo se spalovacím motorem.
Dále nebavíme se tu o autech, v kterých exoti majitelé kuchají výfuk aby jim to řvalo na desítky kilometrů. Bavíme se tu o autech v tovární konfiguraci a ta, jak zajisté určitě také víte, randál nedělají.
Jasně, že Trabant je pomalý. Ale Trabant není jediné vozidlo se spalovacím motorem.
Dále nebavíme se tu o autech, v kterých exoti majitelé kuchají výfuk aby jim to řvalo na desítky kilometrů. Bavíme se tu o autech v tovární konfiguraci a ta, jak zajisté určitě také víte, randál nedělají.
@vencelín nesouhlasím. Radost přinese i EV. A to velkou.
Jezdím často do Alp, jen tak pro radost. Teslou.
A víš co je fajn? Že tam můžeš jet ve 4h ráno kudlu a nikoho nebudíš. Nikde nikdo, silnice jen pro tebe.
Protože o pár hodin později je to plné pumpičkářů, pomalých motorkářů (protože mají často naložený stan atp.) a pomalých spalováků.
Jezdím často do Alp, jen tak pro radost. Teslou.
A víš co je fajn? Že tam můžeš jet ve 4h ráno kudlu a nikoho nebudíš. Nikde nikdo, silnice jen pro tebe.
Protože o pár hodin později je to plné pumpičkářů, pomalých motorkářů (protože mají často naložený stan atp.) a pomalých spalováků.
@adamzprahy záleží jak se na to díváš. Pokud z krátkodobého hlediska, řekněme denního výpadku, tak ano, z dvojice "vybitý EV" vs "ICE na suchu" vyjde teoreticky ICE lépe. Pokud seženeš někoho, kdo má palivo v kanystru, nebo čerpačku s vlastní elektrocentrálou (což ale pořád neřeší funkčnost pokladního SW).
Pokud z dlouhodobého hlediska, války, celoevropského blackoutu atp., tak tam si troufám tvrdit, že je na tom EV lépe. Proč? Protože zbývající vyrobené zásoby paliva zrekvírují státy pro provoz vojenských a emergency vozidel.
Takže dojezdíš co máš v nádrži a konec. S EV? Spousta lidí má fotovoltaiky, takže ti mohou jezdit a obsluhovat tu svou komunitu.
btw - nikdy jsem nepotřeboval vozit s sebou kanystr, nebo generátor. A to mám naježděno k 3/4M kilometrů.
Pokud z dlouhodobého hlediska, války, celoevropského blackoutu atp., tak tam si troufám tvrdit, že je na tom EV lépe. Proč? Protože zbývající vyrobené zásoby paliva zrekvírují státy pro provoz vojenských a emergency vozidel.
Takže dojezdíš co máš v nádrži a konec. S EV? Spousta lidí má fotovoltaiky, takže ti mohou jezdit a obsluhovat tu svou komunitu.
btw - nikdy jsem nepotřeboval vozit s sebou kanystr, nebo generátor. A to mám naježděno k 3/4M kilometrů.
@Man Ký
Takže vy raději koupíte auto desetkrát drazší, která má jako bonus horší parametry než jiné auto co stojí o poznání méně a má lepší parametry, třeba jen proto že bručí?
Pokud méte takto nastavená kriteria, je to Vaše volba. Kolega má nastavený výběr tak, že přihlédne k ceně a nabízeným parametrům a vybere pro něj nejoptimálnější řešení. Předpokládám, že tam to má většina lidí, včetně mě.
Pokud bude existovat bzučák, který nabidne stejné parametry za stejnou nebo přibližně stejnou cenu jako auto s jiným druhem pohonu, tak proč jej apriori hned vyloučit.... V reálu je to ale zatím bohužel tak, že většina bzučáků nabídne horší parametry při vyšší ceně a tedy většina racionálních spotřebitelů je z tohoto důvodu vyřadí z výběru. To není o averzi vůči bzučákům, to je jen a pouze o tom, co dostanu za danou cenu.
Takže vy raději koupíte auto desetkrát drazší, která má jako bonus horší parametry než jiné auto co stojí o poznání méně a má lepší parametry, třeba jen proto že bručí?
Pokud méte takto nastavená kriteria, je to Vaše volba. Kolega má nastavený výběr tak, že přihlédne k ceně a nabízeným parametrům a vybere pro něj nejoptimálnější řešení. Předpokládám, že tam to má většina lidí, včetně mě.
Pokud bude existovat bzučák, který nabidne stejné parametry za stejnou nebo přibližně stejnou cenu jako auto s jiným druhem pohonu, tak proč jej apriori hned vyloučit.... V reálu je to ale zatím bohužel tak, že většina bzučáků nabídne horší parametry při vyšší ceně a tedy většina racionálních spotřebitelů je z tohoto důvodu vyřadí z výběru. To není o averzi vůči bzučákům, to je jen a pouze o tom, co dostanu za danou cenu.
@Arese
Co levou rukou.... Přijde mi že se někdo snaží za tím pravým uchem škrábat levou nohou.
Co levou rukou.... Přijde mi že se někdo snaží za tím pravým uchem škrábat levou nohou.
@Man Ký
Co to je za demagogii sem tahat ledničku???? Bavíme se tu o autech (doufám) ne o ledničkách.Na auto má uživatel jiné požadavky a má od něj jiná očekávání než od ledničky. To už můžete srovnávat rohlík s raketoplánem.......Lidi bděte neblbněte 😊
Co to je za demagogii sem tahat ledničku???? Bavíme se tu o autech (doufám) ne o ledničkách.Na auto má uživatel jiné požadavky a má od něj jiná očekávání než od ledničky. To už můžete srovnávat rohlík s raketoplánem.......Lidi bděte neblbněte 😊
@Man Ký
Demagogické srovnání.
Je uhlí a jeho hoření stejně komplexní jako auto a jeho provoz?
Kladete na uhlí a jeho hoření stejné množství požadavků jako na auto a jeho provoz?
Asi ne, že.......
Demagogické srovnání.
Je uhlí a jeho hoření stejně komplexní jako auto a jeho provoz?
Kladete na uhlí a jeho hoření stejné množství požadavků jako na auto a jeho provoz?
Asi ne, že.......
@Man Ký
Ten konec mluví za vše. Vy nejraději přikazujete, omezujete, nařizujet. Tfuj, víc k tomu netřeba co dodat.
Ten konec mluví za vše. Vy nejraději přikazujete, omezujete, nařizujet. Tfuj, víc k tomu netřeba co dodat.
@adamzprahy k tomu JAR pro zajímavost, co jsem vygoogloval
JAR je dvanáctým největším emitentem skleníkových plynů na světě, neboť je její hospodářství vysoce závislé na fosilních palivech, především na uhlí, ze kterého se zde generuje přibližně 77 % elektrické energie.
... zjevně jim dochází, že to není úplně dobrý nápad, takže
www.seznamzpravy.cz/…rnu-v-jar-257952
JAR je dvanáctým největším emitentem skleníkových plynů na světě, neboť je její hospodářství vysoce závislé na fosilních palivech, především na uhlí, ze kterého se zde generuje přibližně 77 % elektrické energie.
... zjevně jim dochází, že to není úplně dobrý nápad, takže
www.seznamzpravy.cz/…rnu-v-jar-257952
@vencelín a jakou radost ti nabídne lednička? kdes přišel na to, že přesun automobilem musí přinášet nějakou radost? ty máš nějakou radost z toho, když jedeš ráno do práce a poskakuješ v koloně?
@Sevca1 takže, když nejlíp vyjde topit hnědým uhlím a za ty stejné peníze nic jiného není, logicky mě to opravňuje topit hnědým uhlím, protože jiné topení se stejnými parametry není😊
@vencelín časem ti to zakážou, takže užívej, dokud to jde. to bych ti poradil. ale nezkoušej nějakým "selským rozumem" vysvětlovat, že to co vyhovuje tobě je logicky nejlepší pro planetu. to je jako blábolit mně se nechce třídit odpad, takže je to vlastně moje rozhodnutí a nikdo mi do toho nemá co kecat a volný trh a žádné regulace a svobodná volba a takže je to vlastně správně.
@Hendly Jo v pořádku , tak si to tak neber a dej vědět Vencelinovi až budou parametry co píšeš v praxi. Pointa stále platí , prostě Ev vozy těchto parametrů nejsou
@Sevca1
Fyzikální limity baterií jsou ještě hodně daleko.
Již dnes jsou v laboratorích baterie s hustotou 1kWh na 1kg a to je to co umíme, ne fyzikální limit.
Takže bys měl psát Vencelínovi, že píše hlouposti a né reagovat na mé příspěvky.
Fyzikální limity baterií jsou ještě hodně daleko.
Již dnes jsou v laboratorích baterie s hustotou 1kWh na 1kg a to je to co umíme, ne fyzikální limit.
Takže bys měl psát Vencelínovi, že píše hlouposti a né reagovat na mé příspěvky.
@Sevca1
Taky si myslím, bzučáky to už pár let mezi sebou máme a jejich dojezd se rapidně nezvyšuje.
Taky si myslím, bzučáky to už pár let mezi sebou máme a jejich dojezd se rapidně nezvyšuje.
Proč se škrábat pravou rukou na pravém uchu, když se na něm lze (s trochou nepohodlí a téměř vykloubením ramene) poškrábat i levou rukou, že? 😊
@eLzyx Tak když doženou a bude i nějaká cenová parita, tak to bude ok. I když myslím že do pěti let tu nebude MPV co dá 700 km. Když jo klobouček dolů
@Hendly Jo to máš pravdu, blbě formulováno. Pointa platí, vývoj ještě nedospěl tam , aby byly splněny jeho požadavky.
@eLzyx
Tak zas vykkkona benzínová auta jsou auta pro radost, většinou. A tam z mého pohledu bzucak žádnou radost nenabídne.
Tak zas vykkkona benzínová auta jsou auta pro radost, většinou. A tam z mého pohledu bzucak žádnou radost nenabídne.
@eLzyx no to úplně právě že ne, resp dokud nepůjde dát "baterka" do kufru jako náhrada kanystru, tak je 100% adopce nemožná. Protože benzínka nebo sklad může mít svůj diesel generátor, internet vzduchem, takže neni problém distribuce ani prodej včetně plateb kartou. Přenosným generátorem BEV dobiješ tak leda dojet pár km. No a v případě živelné katastrofy nebo třeba války (viz Ukrajina) je pak možné fungovat, ale tohle jsem si říkal vloni při povodních když jsem viděl distribuci právě pohonných látek a provoz techniky, tak to při současných technologiích nemá řešení?! A pro takové situace vážně nemusíme chodit vůbec daleko, každý rok se i u nás stane nějaká větší povodeň, vichřice, vánice apod.
Mimochodem byl jsem nedávno v JAR a tam by člověk čekal všude soláry a ono vůbec. Mají velké problémy se sítí, výpadky jsou na denním pořádku, ale nikomu to nevadí protože každý provoz a dům má svůj generátor. Což je šílené, ale funguje jim to tak že pak nepoznají na provoz rozdíl jestli síť jde nebo nejde.
V kontextu článku teda asi jediné aktuálně dostupné řešení je aby ta auta měla nějaký generátor v sobě pro tyto případy. Je to pořád jednodušší než PHEV.
Mimochodem byl jsem nedávno v JAR a tam by člověk čekal všude soláry a ono vůbec. Mají velké problémy se sítí, výpadky jsou na denním pořádku, ale nikomu to nevadí protože každý provoz a dům má svůj generátor. Což je šílené, ale funguje jim to tak že pak nepoznají na provoz rozdíl jestli síť jde nebo nejde.
V kontextu článku teda asi jediné aktuálně dostupné řešení je aby ta auta měla nějaký generátor v sobě pro tyto případy. Je to pořád jednodušší než PHEV.
@eLzyx
To si nemyslim
Nezaregistroval jsem na trhu žádné Mpv, které by mělo dojezd 700 km. Což je běžný dojezd Mpv střední velikosti se zážehový motorem 2,0i. Bzucaci jsou rádi, když maj v reálu dojezd poloviční, většinou konci na tretinovem. Druhá věc je doba nabíjení vs tankování. To jsou prostě parametry v kterých Bzucaci ztrácí, o hmotnosti se už raději bavit ani nebudu.
To si nemyslim
Nezaregistroval jsem na trhu žádné Mpv, které by mělo dojezd 700 km. Což je běžný dojezd Mpv střední velikosti se zážehový motorem 2,0i. Bzucaci jsou rádi, když maj v reálu dojezd poloviční, většinou konci na tretinovem. Druhá věc je doba nabíjení vs tankování. To jsou prostě parametry v kterých Bzucaci ztrácí, o hmotnosti se už raději bavit ani nebudu.
@Max Headroom
Ja jiný prodlužovač dojezdu neznám, než formou spalovaciho motoru. Případně externi baterii, ale jiný prodlužovač mě nenapada. (Samozřejmě smyel tohoto řešení je otazkou diskuze)
Ja jiný prodlužovač dojezdu neznám, než formou spalovaciho motoru. Případně externi baterii, ale jiný prodlužovač mě nenapada. (Samozřejmě smyel tohoto řešení je otazkou diskuze)
@Hendly
Fyzikální zákony vývoji nebrání, ale vývoj je zatím v takovém stádiu že v určitých parametrech prostě Bzucaci za konvenční i pohony zastávají.
A pak je na zakoznici ať si vyberou co jejich charakteru provozu více vyhovuje. Zda jim pro příměstské ježdění stačí malý dojezd s těžší pohonem, který kde se třeba nemusí brát že začátku ohled na to zda je dosažení provozní teplota či nikoliv.
A nebo si zákaznik zvolí konvenční pohon s delším dojezdem, kde v městském provozu je dobře brát ohled na dosažení provozní teploty.
Já jezdím většinou delší trasy, takže pro mne je výhodnější klasický pohon.
Fyzikální zákony vývoji nebrání, ale vývoj je zatím v takovém stádiu že v určitých parametrech prostě Bzucaci za konvenční i pohony zastávají.
A pak je na zakoznici ať si vyberou co jejich charakteru provozu více vyhovuje. Zda jim pro příměstské ježdění stačí malý dojezd s těžší pohonem, který kde se třeba nemusí brát že začátku ohled na to zda je dosažení provozní teplota či nikoliv.
A nebo si zákaznik zvolí konvenční pohon s delším dojezdem, kde v městském provozu je dobře brát ohled na dosažení provozní teploty.
Já jezdím většinou delší trasy, takže pro mne je výhodnější klasický pohon.
@vencelín Od něj se odpovědi nedockas, jsou tu Ev příznivci co ti řeknou, jo takové auto zatím není a je to v pohodě. U něj tohle nečekej, jeho úkol je prudit. Prostě nevyzrálý jedinec
@Max Headroom Běž to prosímtě vysvětlovat do vývojových oddělení všech těch automobilek, které vyvíjejí EREV. Určitě jsou zvědaví na tvůj názor.
@Max Headroom
Tím srovnáním s Kolumbem jste se pěkně střelil do vlastní nohy 😁. Bravo. Tedy bzučák s minimálním dojezdem mi má jako dát tu svobodu, abych plul kami vítr mne zavane?
Vy bud moc necestujete nebo rád smatláte po displeji. Jak jsem psal já navi také používám a dnes už bych si to bez ní nedokázal představit, ale navigace mi nikdy nedá tak dobrý celkový přehled o tom co je v okolí zajímavého jako dobrá mapa. Na té mapě nemusím smatlat na displeji sem a tam, zůmovat sem a tem. Prostě kouknu a vídím široký okruh kolem sebe. Zvolím na ní cíl, ten zadám do navi a tradáá za poznáním 😊..
Víte co je problém příslušníků sekty Zlatého Bzučáka? 6e členové této sekty jej vnucují bez rozmyslu všem, aniž by si uvědomili, že pro jejich provoz to není ideální volba. Já Vám také spalovací motor (at už zážehový či vznětový) nevnucuji, pokud máte bzučák, jste s ním spokojen a Vašemu provozu vyhovuje, tak v něm klidně jezděte.A mne však do něj laskavě nevnucujte. Já budu jezdit vozy se spalovacím motorem neb pro mé využití jsou lepší volbou. Doufám, že si rozumíme 😊.
Tím srovnáním s Kolumbem jste se pěkně střelil do vlastní nohy 😁. Bravo. Tedy bzučák s minimálním dojezdem mi má jako dát tu svobodu, abych plul kami vítr mne zavane?
Vy bud moc necestujete nebo rád smatláte po displeji. Jak jsem psal já navi také používám a dnes už bych si to bez ní nedokázal představit, ale navigace mi nikdy nedá tak dobrý celkový přehled o tom co je v okolí zajímavého jako dobrá mapa. Na té mapě nemusím smatlat na displeji sem a tam, zůmovat sem a tem. Prostě kouknu a vídím široký okruh kolem sebe. Zvolím na ní cíl, ten zadám do navi a tradáá za poznáním 😊..
Víte co je problém příslušníků sekty Zlatého Bzučáka? 6e členové této sekty jej vnucují bez rozmyslu všem, aniž by si uvědomili, že pro jejich provoz to není ideální volba. Já Vám také spalovací motor (at už zážehový či vznětový) nevnucuji, pokud máte bzučák, jste s ním spokojen a Vašemu provozu vyhovuje, tak v něm klidně jezděte.A mne však do něj laskavě nevnucujte. Já budu jezdit vozy se spalovacím motorem neb pro mé využití jsou lepší volbou. Doufám, že si rozumíme 😊.
Za me zase rychlonabijecka...