Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeBMW se vrací k prodlužovačům dojezdu. Spalovací motor dostane elektrická X5
61 komentářů
Jano- Korňa
ja davam BMW palec hore za odvahu, zakricat ze kral je nahy a EV sucasnej technologie niesu uzitkovo zaujimave pre niekoho.
mimochodom.... schovavanie sa za (vladou a mediami) nanutenu "realitu" niekedy konci blbo pre vsetkych . nastastie nekriticke zamilovanie sa do EVciek nesposobuje tazku ujmu.
mimochodom.... schovavanie sa za (vladou a mediami) nanutenu "realitu" niekedy konci blbo pre vsetkych . nastastie nekriticke zamilovanie sa do EVciek nesposobuje tazku ujmu.
Arese
Proč se škrábat pravou rukou na pravém uchu, když se na něm lze (s trochou nepohodlí a téměř vykloubením ramene) poškrábat i levou rukou, že? 😊
@Arese
Co levou rukou.... Přijde mi že se někdo snaží za tím pravým uchem škrábat levou nohou.
Co levou rukou.... Přijde mi že se někdo snaží za tím pravým uchem škrábat levou nohou.
Bejvávalo, chlapče. Bejvávalo.
Nikoliv, stále je a stále bude. Fyzika je fyzika.
Bejvávalo, chlapče. Bejvávalo.
Klacicky přístup bzuciciho kultu, ať vše bzuci nezávisle na fyzikálních zákonech. A pak se divme že to jde s Evropou od pěti k nule
To říkali i o parních lokomotivách, než jim ujely koleje. Fyzika je sice věčná, ale technologie už dávno předběhla to tvoje „vždycky bylo a bude“.
Pokud tedy technologie předběhla mě vždy bude, tak prosím tip na nějaké bzuci ve Mpv s dojezdem při plné zátěži alespoň 700 km a s dobou nabíjení do 10 min. Tak prosím, stačí jedině vozidlo. Děkuji.
Díky za dotaz, připomínáš mi zákazníka z roku 1901, co chtěl kočár bez koně, který pojede rychleji než parní vlak, ale bez kouře a čmoudu. Trochu si počkal, ale dočkal se. Brou noc!
Nikoliv, já poptávám auto co splní mě požadavky a nebude mne při cestování omezovat. Asi jste poznal že vývoj technologií já v takovém stavu že žádný bzucak splnujici tyto požadavky neexistuje. Ale existuje spousta takových aut se spalovacím motorem.
Co se týče elektrických MPV, tak mě napadá jen Ioniq 9, který dá tak 550km. Cirka?
ID.Buzz LWB, co dá tak 480km real.
Což je jak, asi sám uznáte, žalostně málo pro vozidla na dlouhé cestování.
Se zážehovým mpv běžně dávám na 55 l nádrž 700 km, se vznětovým na cca 85 l naprosto běžně min 1200 km, při troše snahy to povyleze mezi 1300 až 1400 km. V obou případech tankování zabere 10 min. Kolik času by zabralo nabíjení na těch 700 km, potažmo těch 1300 km, hodinu, dvě, více?
Jasně, fyzika je fyzika… ale vývoj je potvora, co se fyziky nebojí. 😉
Tak si to shrňme: spalovák jako „nejlepší prodlužovač“ je trochu jako tvrdit, že nejlepší navigace je papírová mapa z roku 1987, protože „zeměpis je zeměpis“.
Ale chápu tě – kdo jednou zažil čerpadlo, co hučí jak traktor a voní po dětství u benzinky, těžko se srovnává s tichým summem moderního světa. Tak hlavně opatrně s tou nostalgií, ať tě neprodlužuje víc, než to auto.
Wahahaha!
Srovnáváte hrušky s jablky. A i tak jakákoliv navigace nenahradí solidní mapu v určitých aspektech. Mám navigaci na jízdu jako takovou, ale bez klasické mapy nedám ani ránu, z ní vybírám jednotlivé cíle a nabízím o poznani vyšší celkový přehled.
Co se týká aut a pokroku technologií, tak tedy dáte mi tím na jedno jediné Mpv s bzucivym dojezdem při plné zátěži alespoň 700 km a s dobou nabíjení max 10 min. A opravdu mne stačí jedno jediné takovéto auto.
Rozumím, papírová mapa, pořádná nádrž a pocit jistoty. To je styl, který má své kouzlo. Jen bych připomněl, že Columbus taky nečekal na perfektní mapu, než vyrazil, prostě plul, kam vítr foukal. S dobíjením je to dnes podobné, ještě to není ideální, ale svět už mezitím dávno vyplul.
Brou noc 2.
Tím srovnáním s Kolumbem jste se pěkně střelil do vlastní nohy 😁. Bravo. Tedy bzučák s minimálním dojezdem mi má jako dát tu svobodu, abych plul kami vítr mne zavane?
Vy bud moc necestujete nebo rád smatláte po displeji. Jak jsem psal já navi také používám a dnes už bych si to bez ní nedokázal představit, ale navigace mi nikdy nedá tak dobrý celkový přehled o tom co je v okolí zajímavého jako dobrá mapa. Na té mapě nemusím smatlat na displeji sem a tam, zůmovat sem a tem. Prostě kouknu a vídím široký okruh kolem sebe. Zvolím na ní cíl, ten zadám do navi a tradáá za poznáním 😊..
Víte co je problém příslušníků sekty Zlatého Bzučáka? 6e členové této sekty jej vnucují bez rozmyslu všem, aniž by si uvědomili, že pro jejich provoz to není ideální volba. Já Vám také spalovací motor (at už zážehový či vznětový) nevnucuji, pokud máte bzučák, jste s ním spokojen a Vašemu provozu vyhovuje, tak v něm klidně jezděte.A mne však do něj laskavě nevnucujte. Já budu jezdit vozy se spalovacím motorem neb pro mé využití jsou lepší volbou. Doufám, že si rozumíme 😊.
Pravděpodobně tomu tak bude.
Ten konec mluví za vše. Vy nejraději přikazujete, omezujete, nařizujet. Tfuj, víc k tomu netřeba co dodat.
Ja jiný prodlužovač dojezdu neznám, než formou spalovaciho motoru. Případně externi baterii, ale jiný prodlužovač mě nenapada. (Samozřejmě smyel tohoto řešení je otazkou diskuze)
Jaky fyzikalni zakon brání rozvoji elektroaut?
Tenhle nesmysl ctu velice casto a nikdo a nikdy na nej neodpovida.
Tak tohle co pises opravdu fyzikalni zakon neni
Fyzikální limity baterií jsou ještě hodně daleko.
Již dnes jsou v laboratorích baterie s hustotou 1kWh na 1kg a to je to co umíme, ne fyzikální limit.
Takže bys měl psát Vencelínovi, že píše hlouposti a né reagovat na mé příspěvky.
Demagogické srovnání.
Je uhlí a jeho hoření stejně komplexní jako auto a jeho provoz?
Kladete na uhlí a jeho hoření stejné množství požadavků jako na auto a jeho provoz?
Asi ne, že.......
Protože troIIfarm. 🤡
Fyzikální zákony vývoji nebrání, ale vývoj je zatím v takovém stádiu že v určitých parametrech prostě Bzucaci za konvenční i pohony zastávají.
A pak je na zakoznici ať si vyberou co jejich charakteru provozu více vyhovuje. Zda jim pro příměstské ježdění stačí malý dojezd s těžší pohonem, který kde se třeba nemusí brát že začátku ohled na to zda je dosažení provozní teplota či nikoliv.
A nebo si zákaznik zvolí konvenční pohon s delším dojezdem, kde v městském provozu je dobře brát ohled na dosažení provozní teploty.
Já jezdím většinou delší trasy, takže pro mne je výhodnější klasický pohon.
To si nemyslim
Nezaregistroval jsem na trhu žádné Mpv, které by mělo dojezd 700 km. Což je běžný dojezd Mpv střední velikosti se zážehový motorem 2,0i. Bzucaci jsou rádi, když maj v reálu dojezd poloviční, většinou konci na tretinovem. Druhá věc je doba nabíjení vs tankování. To jsou prostě parametry v kterých Bzucaci ztrácí, o hmotnosti se už raději bavit ani nebudu.
Tak zas vykkkona benzínová auta jsou auta pro radost, většinou. A tam z mého pohledu bzucak žádnou radost nenabídne.
Co to je za demagogii sem tahat ledničku???? Bavíme se tu o autech (doufám) ne o ledničkách.Na auto má uživatel jiné požadavky a má od něj jiná očekávání než od ledničky. To už můžete srovnávat rohlík s raketoplánem.......Lidi bděte neblbněte 😊
Jezdím často do Alp, jen tak pro radost. Teslou.
A víš co je fajn? Že tam můžeš jet ve 4h ráno kudlu a nikoho nebudíš. Nikde nikdo, silnice jen pro tebe.
Protože o pár hodin později je to plné pumpičkářů, pomalých motorkářů (protože mají často naložený stan atp.) a pomalých spalováků.
Jasně, že Trabant je pomalý. Ale Trabant není jediné vozidlo se spalovacím motorem.
Dále nebavíme se tu o autech, v kterých exoti majitelé kuchají výfuk aby jim to řvalo na desítky kilometrů. Bavíme se tu o autech v tovární konfiguraci a ta, jak zajisté určitě také víte, randál nedělají.
Taky si myslím, bzučáky to už pár let mezi sebou máme a jejich dojezd se rapidně nezvyšuje.
Takže vy raději koupíte auto desetkrát drazší, která má jako bonus horší parametry než jiné auto co stojí o poznání méně a má lepší parametry, třeba jen proto že bručí?
Pokud méte takto nastavená kriteria, je to Vaše volba. Kolega má nastavený výběr tak, že přihlédne k ceně a nabízeným parametrům a vybere pro něj nejoptimálnější řešení. Předpokládám, že tam to má většina lidí, včetně mě.
Pokud bude existovat bzučák, který nabidne stejné parametry za stejnou nebo přibližně stejnou cenu jako auto s jiným druhem pohonu, tak proč jej apriori hned vyloučit.... V reálu je to ale zatím bohužel tak, že většina bzučáků nabídne horší parametry při vyšší ceně a tedy většina racionálních spotřebitelů je z tohoto důvodu vyřadí z výběru. To není o averzi vůči bzučákům, to je jen a pouze o tom, co dostanu za danou cenu.
Za me zase rychlonabijecka...
Pojízdný temelin na přivesu 😊
A ta výroba stojí také hromadu energie. U některých rozežranějších spalováků by jen ta spotřebovaná energie na výrobu paliva pokryla provoz úspornějšího EV (Tesla model 3 třeba).
Mimochodem byl jsem nedávno v JAR a tam by člověk čekal všude soláry a ono vůbec. Mají velké problémy se sítí, výpadky jsou na denním pořádku, ale nikomu to nevadí protože každý provoz a dům má svůj generátor. Což je šílené, ale funguje jim to tak že pak nepoznají na provoz rozdíl jestli síť jde nebo nejde.
V kontextu článku teda asi jediné aktuálně dostupné řešení je aby ta auta měla nějaký generátor v sobě pro tyto případy. Je to pořád jednodušší než PHEV.
JAR je dvanáctým největším emitentem skleníkových plynů na světě, neboť je její hospodářství vysoce závislé na fosilních palivech, především na uhlí, ze kterého se zde generuje přibližně 77 % elektrické energie.
... zjevně jim dochází, že to není úplně dobrý nápad, takže
www.seznamzpravy.cz/…rnu-v-jar-257952
Pokud z dlouhodobého hlediska, války, celoevropského blackoutu atp., tak tam si troufám tvrdit, že je na tom EV lépe. Proč? Protože zbývající vyrobené zásoby paliva zrekvírují státy pro provoz vojenských a emergency vozidel.
Takže dojezdíš co máš v nádrži a konec. S EV? Spousta lidí má fotovoltaiky, takže ti mohou jezdit a obsluhovat tu svou komunitu.
btw - nikdy jsem nepotřeboval vozit s sebou kanystr, nebo generátor. A to mám naježděno k 3/4M kilometrů.
Pokladní SW atd. ty generátory řeší, protože právě v té JAR bylo vidět, že město bez elektřiny, ale obchody a benzínky jedou jako nic. Že to není hospodárné a není šetrné k přírodě je jasné, ale jde o to že to funguje když je potřeba. V JAR teda překážkou solaru bude spíš cena, jinak by tam asi fungoval, ale v našich podmínkách právě se podívej na poslední povodně co proběhli. Tam jsi potřeboval odjet někam autem do sucha, kdyby byl problém s palivem tak se distribuovalo nebo si přivezeš sám kanystr a dojedeš někam kde je vše funkční. U těch BEV to takhle jednoduše nejde, respektive určitě ne u záchranných složek co tam fungovali 24/7. Tam ještě doplním že hodně věcí vozili dobrovolníci civilníma autama, v tu chvíli jde o čas a odvozit co nejvíc co nejrychleji.
A tu si sebou budete vozit neustále v kufru.
Alebo tankovacia pistol na pumpe. Naplni nadrz z 0 na 100% za minutu! 😄
Ano, a těžké. Tedy optimalizovat hmotnost a jízdní výkony znamená ponechat spalovací motor a ostatní haraburdi zahodit do skarpy.