Novinky
Přijde mi úsměvné doporučit auto se 160 kW do města a defenzivním řidičům.
A legrační je i to uvádění točivých momentů. Jako velmi podružný údaj budiž, ale zajímá někoho třeba jaký krouťák má jeho domácí vysavač nebo fén na vlasy?
A legrační je i to uvádění točivých momentů. Jako velmi podružný údaj budiž, ale zajímá někoho třeba jaký krouťák má jeho domácí vysavač nebo fén na vlasy?
@Othello já bych chtěl info kdy mohu využívat 160kw výkonu. Stav nabití aku, teplota aku, Venkovní teplota, poloha měsíce,........
@Othello
Tak proc se kroutak udává u běžných aut? Je to úplně to samé jako tady.
Tak proc se kroutak udává u běžných aut? Je to úplně to samé jako tady.
@Mikesus
Ale tam se udává vždy primárně výkon a točivý moment je jako doplňkový údaj a vždy jsou uvedeny otáčky, při jakých je dosahován.
Tady vidím v tabulce čtyřkolku a točivé momenty předního a zadního elektromotoru, ale bez otáček. Vůbec tedy nevíme, jaký výkon jde na přední a jaký na zadní kola. Jde dozadu 1 kW, 10 kW, 100 kW?
Co bude příště? U rozměru pneumatik se bude psát, že mají profilové číslo 60 a zbytek si budeme domýšlet?
Ale tam se udává vždy primárně výkon a točivý moment je jako doplňkový údaj a vždy jsou uvedeny otáčky, při jakých je dosahován.
Tady vidím v tabulce čtyřkolku a točivé momenty předního a zadního elektromotoru, ale bez otáček. Vůbec tedy nevíme, jaký výkon jde na přední a jaký na zadní kola. Jde dozadu 1 kW, 10 kW, 100 kW?
Co bude příště? U rozměru pneumatik se bude psát, že mají profilové číslo 60 a zbytek si budeme domýšlet?
@Tycoon Točivý moment toho řekne více než maximální výkon. Šlápni na plyn v 2,5 Mazdě a 1,5 cokoliv o stejném výkonu.
@KANKUNEN
povšimni si prosím že se tady bavíme o čistém elektromobilu
povšimni si prosím že se tady bavíme o čistém elektromobilu
@Othello
Však u elektromotoru je kroutak poměrně nerelevantni udaj, kdyz je hodnota maximálního vykonu. Navic ten rozsah maximálního kroutaku je cca 2/3 z celého pásma otacek.
Však u elektromotoru je kroutak poměrně nerelevantni udaj, kdyz je hodnota maximálního vykonu. Navic ten rozsah maximálního kroutaku je cca 2/3 z celého pásma otacek.
@Mikesus ne, max krouťák bývá u EV k dispozici pouze do 1/3 otáček.
Má to dost dobrý důvod.
Má to dost dobrý důvod.
@Othello
Ano záleží na nastavení. Ale narozdil od spalovaku se celé pásmo nevyužívá a je prave elektronicky omezeno. Takze to bývá mezi 1/3 a 2/3 podle toho, jak to výrobce nastavi a jaký poměr dělá využitelné otacky a maximální.
Ano záleží na nastavení. Ale narozdil od spalovaku se celé pásmo nevyužívá a je prave elektronicky omezeno. Takze to bývá mezi 1/3 a 2/3 podle toho, jak to výrobce nastavi a jaký poměr dělá využitelné otacky a maximální.
@KANKUNEN
Sám si při svém argumentu zmínil, že Mazda má objem motoru 2,5 a jiné auto 1,5. Aniž by sis to uvědomil, tak si vlastně jen potvrdil to, že ani tobě točivý moment nic neřekne. Že k němu chceš vědět objem motoru, nebo zda má turbo atd., aby ti to něco řeklo.
Sám si při svém argumentu zmínil, že Mazda má objem motoru 2,5 a jiné auto 1,5. Aniž by sis to uvědomil, tak si vlastně jen potvrdil to, že ani tobě točivý moment nic neřekne. Že k němu chceš vědět objem motoru, nebo zda má turbo atd., aby ti to něco řeklo.
@Mikesus
u spalovacích motorů krouťák něco naznačí o charakteristice, zvlášť když je spojen s hodnotami otáčkek.
U elektromotorů neřekne nic, zvlášť když není spojen s žádnými dalšími údaji.
u spalovacích motorů krouťák něco naznačí o charakteristice, zvlášť když je spojen s hodnotami otáčkek.
U elektromotorů neřekne nic, zvlášť když není spojen s žádnými dalšími údaji.
@Othello
Tak ale srovnavej srovnatelne. Kdyz u spalovaku napíšou kroutak bez otacek, taky nic neřekne. Ze neco takoveho vyplodi autor neni chyba pohonu.
Tak ale srovnavej srovnatelne. Kdyz u spalovaku napíšou kroutak bez otacek, taky nic neřekne. Ze neco takoveho vyplodi autor neni chyba pohonu.
@Mikesus ano porovnávám porovnatelné. Provozní otáčky spalováků jednotlivých kategorií ( B, TB, D, TD) jsou až na výjímky podobné takže se otáčky max. výkonu i krouťáku dají často odhadnout.
Elektromotory mají rozptyl otáček podstatně větší, tam není s čím porovnávat
Elektromotory mají rozptyl otáček podstatně větší, tam není s čím porovnávat
@Othello ano a stezujes si na to, ze kroutak nic neřekne a přirovnává k vysavači. Kdybys nedal tu zbytečnou poznámku, mozna by te bral nekdo vážně. A právě proto srovnavas neporovnatelne, protoze to srovnavas u ice, kde kdyz ty otacky nedají, taky ti to nic neřekne a nebudeš to srovnavat se zahradní sekačkou nebo motorovou pilou. A odpověď na kroutak máš výše, jeho maximum je cca 2/3 rozsahu pracovních otacek motoru.
@Mikesus promin ale blábolíš. Já napsal že otáčky u ICE se dají často dobře odhadnout a ty mi odpovíš že že bez otáček mi to nic neřekne. Mi to řekne, u ICE určitě protože otáčky trefím,
Na rozdíl od elektromotorů, u kterých otáčky nedokážeme odhadnout, ty mají podstatně větší rozptyl. Chápeš ten rozdíl ?
A rozsah max. krouťáku není 2/3, píšu to taky výše
Na rozdíl od elektromotorů, u kterých otáčky nedokážeme odhadnout, ty mají podstatně větší rozptyl. Chápeš ten rozdíl ?
A rozsah max. krouťáku není 2/3, píšu to taky výše
@Othello
Ok chapu. Nedokazes tomu porozumět, protoze rozumíš jiné technice, tak si do ní musíš kopnout, i když je to naprosto nerelevantni udaj u elektra.
Beru ze jsem to napsal špatně, protože beru v potaz využitelné, ne maximální otacky a ty mluvíš o maximálních.
Ok chapu. Nedokazes tomu porozumět, protoze rozumíš jiné technice, tak si do ní musíš kopnout, i když je to naprosto nerelevantni udaj u elektra.
Beru ze jsem to napsal špatně, protože beru v potaz využitelné, ne maximální otacky a ty mluvíš o maximálních.
@Mikesus nepíšu o maximálních otáčkách ale o rozsahu otáček, tedy od nuly do maxima které může být využité i poměrně často vzhledem k nízké maximálce běžných ev
@Mikesus ale veď on nekope do elektra, on vyčíta autorovi/výrobcovi, že udáva údaje, z ktorých sa prakticky nič nedozvieš.
@Othello "Čtyřkolka teď nabízí celkový výkon 252 kW, což už konečně stačí k efektnímu zatlačení posádky do sedaček.
Předokolka má i v silnější verzi maximálně 165 kW, proto bychom ji doporučili hlavně do města nebo defenzivním řidičům."
Úžasné, autor dokáže hned za sebou uvést 2 věty, které jsou ve vzájemném protikladu a ty kW do města jsou opravdu nesmysl, jak tu už někdo jiný napsal. Ale nezpochybňuji, že mohou existovat lidé, pro které je vrcholným životním zážitkem zatlačení do sedačky na semaforech.
Předokolka má i v silnější verzi maximálně 165 kW, proto bychom ji doporučili hlavně do města nebo defenzivním řidičům."
Úžasné, autor dokáže hned za sebou uvést 2 věty, které jsou ve vzájemném protikladu a ty kW do města jsou opravdu nesmysl, jak tu už někdo jiný napsal. Ale nezpochybňuji, že mohou existovat lidé, pro které je vrcholným životním zážitkem zatlačení do sedačky na semaforech.
@Petr Kozohorský No jsou i lidí, kteří na tech semaforech budou kvedlat, zdržovat ostatni ze projede místo toho jen polovina aut, za celou dobu se nedostanou ani na 3.stupen, ale budou to označovat za ridicskou zábavu. Běžný provoz neni o zábavě, ale o tom dojet z A do B, obzvlast ve meste a okolí, a neomezovat nebo neohrozovat ostatni
@Mikesus jen mám obavy že mamlas zůstane mamlasem bez ohledu v čem zrovna jede
@Mikesus A jaký vztah má to "kvedlání" k těm uváděným kW? Váš komentář je úplně mimo.
"Předokolka má i v silnější verzi maximálně 165 kW, proto bychom ji doporučili hlavně do města nebo defenzivním řidičům."
To je zajímavé tvrzení o motorizaci s 0-100 za 7.4 s. 😁 A výkony v tabulce vám nesedí s textem.
To je zajímavé tvrzení o motorizaci s 0-100 za 7.4 s. 😁 A výkony v tabulce vám nesedí s textem.
@twistedTSD
Jo tech 165kw je vtipných pro jízdu po městě. Co potom takova octavia s 85kw? Ta ani nevyjde ze dvora asi.
Jo tech 165kw je vtipných pro jízdu po městě. Co potom takova octavia s 85kw? Ta ani nevyjde ze dvora asi.
@Mikesus
Plný výkon využiješ k odtržení pneumatik 2,5 tunového monstra od asfaltu. Pak už to jede setrvačností. Spolužák měl na základce kolo Ukrajina, tam to bylo podobné.
Plný výkon využiješ k odtržení pneumatik 2,5 tunového monstra od asfaltu. Pak už to jede setrvačností. Spolužák měl na základce kolo Ukrajina, tam to bylo podobné.
@twistedTSD
165 kW pro defenzivní řidiče do města jako nutné minimum. Na okresky 250 kW a kdo se chce odvážit vjet na dálnici, potřebuje minimálně 500 kW.
165 kW pro defenzivní řidiče do města jako nutné minimum. Na okresky 250 kW a kdo se chce odvážit vjet na dálnici, potřebuje minimálně 500 kW.
@Tycoon opatrně. Bavíme se o krátkodobem výkonu. Který může být dostupný jen někdy (za úplňku, stav nabití 95-99, teplota okolí 21-25,......).
@Pepa_007
Proč píšeš takové nesmysly? Dej odkaz na tech 95-99% a 21-25 stupňů.
Proč píšeš takové nesmysly? Dej odkaz na tech 95-99% a 21-25 stupňů.
@Mikesus on to nikdo neuvadi. Takže těžko říci.
Uvedením "za úplňku" snad každý pochopí, že jsem cucal z prstu.
Uvedením "za úplňku" snad každý pochopí, že jsem cucal z prstu.
@Pepa_007
Jak se říká, mlceti zlato. Lepsi nepsat, než psát hlouposti. Onzvlast kdyz jsou úplně mimo. Kdyz bychom vzali z historie, coz je taky zcestné, jedná-li se o uplne novou techniku, tak kdybys napsal při idealni provozni teplotě baterie, i kdyby třeba si tam hodil nějaké cislo (vnější je jaksi nerelevantni ), elektromotoru a stavu nabití nad nějaké procento, nebyl by jediný problém. Takhle je jen vidět, že za každou cenu se snažíš cucat z prstu.
Jak se říká, mlceti zlato. Lepsi nepsat, než psát hlouposti. Onzvlast kdyz jsou úplně mimo. Kdyz bychom vzali z historie, coz je taky zcestné, jedná-li se o uplne novou techniku, tak kdybys napsal při idealni provozni teplotě baterie, i kdyby třeba si tam hodil nějaké cislo (vnější je jaksi nerelevantni ), elektromotoru a stavu nabití nad nějaké procento, nebyl by jediný problém. Takhle je jen vidět, že za každou cenu se snažíš cucat z prstu.
@twistedTSD výkon v tabulce opraven, pardon. Jinak zrychlení 0-100 je samozřejmě super, ale při předjíždění dejme tomu z 80 na 120 km/h už to terno není a určitě to nejde srovnávat třeba s 165 kW turbomotorem, který se v této rychlosti teprve pořádně „opře“.
@twistedTSD No jedno z nejhorších EV na trhu se jinam než k motání se kolem komína nehodí bez ohledu na udávaný výkon.
www.youtube.com/watch?…
www.youtube.com/watch?…
@Ham.
Vždyť to je 2 roky staré. To ještě bylo před prvním úpravou. A ano, z roku 2022 a poloviny 2023 to bylo jedno z nejhorsich EV. Až pro modelový rok 24 to bylo lepší. Nechtel bys argumentovat treba prvním priusem? To ma stejnou vypovídací hodnotu jako nemodernizovana bz4x.
Vždyť to je 2 roky staré. To ještě bylo před prvním úpravou. A ano, z roku 2022 a poloviny 2023 to bylo jedno z nejhorsich EV. Až pro modelový rok 24 to bylo lepší. Nechtel bys argumentovat treba prvním priusem? To ma stejnou vypovídací hodnotu jako nemodernizovana bz4x.
@Mikesus Minule si tu zufalost od tojoty adoroval
Ta levnější a slabší varianta 125kw, ta bude spíš pro autora po městě, obzvlast s menší baterkou. Ale tech 165kw s dojezdem 560km ma být pro defenzivní řidiče kroutící ulice města? Co pak děláte, kdyz jste měli octavii se 110kw, nebo nedej bože s 85?
No a to, ze 4x4 není 165kw sami píšete v článku, má mít 252kw.
No a to, ze 4x4 není 165kw sami píšete v článku, má mít 252kw.
@Mikesus Áno, presne takto to je a dlho som na to poukazoval. S 85 kW octaviou je problém. To je ako dať sekretárke pomalý počítač, spôsobuje to stresy. Alebo kedysi ľudia nadávali na pomalé a zasekané mobily. Používať sa to dalo, ale za akú cenu na zdraví. To isté tá octavia.
@xxc Dat pomaly pocitac sekretarke 😂. Co robi tvoja sekretarka nad vykon bezneho pocitaca? Co to zase placas za hluposti? Aka cena na zdravi? U teba sa to uz asi prejavuje.
@ptr078 Ja sa snazim mat co najrychlejsi pocitac, ale zbytocne sa o tom bavit s hlupakom, alebo minimalne nevzdelanym clovekom v tejto oblasti.
@xxc 🤣 a pouzivas super rychly pocitac na vypisovanie tych dementnych prispevkov? Aspon si po sebe tie 💩 precitaj
No, a komu se to do města zdá malé, pořád je tu ještě Hummer. Optimálně H1, s tou zaparkuješ vždycky.
@JirkaII
Zas tak velké to auto není. Nedelejme z toho něco prerostleho. Vždyť je to velikost kodiaqu, který se svými 4.7m neni nějaký dlouhán
Zas tak velké to auto není. Nedelejme z toho něco prerostleho. Vždyť je to velikost kodiaqu, který se svými 4.7m neni nějaký dlouhán
@Mikesus
Já jezdím C Maxem (l=4,38 m) a když občas do města vezmu manželky B Max (l=4,17 m), snáze najdu místo k zaparkování. No a s firemní Ovcí (l=4,69 m) je nalezení místa k podélnému parkování zas o chlup těžší. Takže nejrychlejší s vyřízením záležitostí ve městě je ten, kdo nejsnáz zaparkuje, ne ten kdo má víc kW, nebo větší auto a už vůbec né kdo má těžší elektromobil 😄. Ale bez obav, Smarta si kvůli tomu pořizovat nebudu.
Já jezdím C Maxem (l=4,38 m) a když občas do města vezmu manželky B Max (l=4,17 m), snáze najdu místo k zaparkování. No a s firemní Ovcí (l=4,69 m) je nalezení místa k podélnému parkování zas o chlup těžší. Takže nejrychlejší s vyřízením záležitostí ve městě je ten, kdo nejsnáz zaparkuje, ne ten kdo má víc kW, nebo větší auto a už vůbec né kdo má těžší elektromobil 😄. Ale bez obav, Smarta si kvůli tomu pořizovat nebudu.
@JirkaII ja mam 5m a není problém s podélným parkováním. Ano, s yarisem co má 3.9m je to jednodušší, ale nestává se mi, že bych našel malá místa, kam bych se nevešel s tim vetsim. Ano, může se to určitě stát, ale nezazivam to.
@Mikesus Tak to máš štěstí, že nežiješ v místě, kde je parkování problém. To je po osmé hodině večer moc i 4.2 metru.
@twistedTSD
Nevím, jezdím do centra Prahy, prevazne Praha 1, 2, 3, 4 a 5 a není potiz. Ani na jizaku nebo ohradě jsem nezaznamenal problém.
Nevím, jezdím do centra Prahy, prevazne Praha 1, 2, 3, 4 a 5 a není potiz. Ani na jizaku nebo ohradě jsem nezaznamenal problém.
@Mikesus Evidentně to v Praze nebude tak horké, jak Hřib tvrdí. Já žiju v Brně/okolí Brna.
@twistedTSD
do brna jezdím občas taky, Nádražní, Koliště, Rašínova. Modřice ani nezmiňuju, tam skoro ani provoz není. Nikde nebyl problém s parkováním. Brno je pohodička s dopravou. Taková Praha, obzvlášť během špičky, je fakt horší. Ale to je zase jiné téma kolon.
do brna jezdím občas taky, Nádražní, Koliště, Rašínova. Modřice ani nezmiňuju, tam skoro ani provoz není. Nikde nebyl problém s parkováním. Brno je pohodička s dopravou. Taková Praha, obzvlášť během špičky, je fakt horší. Ale to je zase jiné téma kolon.
Za mne škaredé zbytečné další elektro 🫣 Chápu že musí i Toyota nějaké mít. Elektro mít nechci a nebudu, ale podíval jsem se aspoň na fotkách. Jinak ho asi nikdy na silnici nepotkáme 😂
Nenabízela Toyota tohle bZ4X se zárukou milion kilometrů na baterii? To už to ukončili a přešli na standard 160k km, nebo si to autor vycucal z prstu?
@eLzyx Toyota sama to definuje takto: „Důvěra Toyoty v kvalitu akumulátorů se odráží v záruce zachování minimálně 70 % své kapacity až do 10 let stáří vozidla, na které se vztahuje původní výrobní záruka do 8 let stáří vozidla nebo 160 000 kilometrů, a s programem Battery Care Program až do 10 let stáří vozidla nebo 1 milion ujetých kilometrů za rok, které jsou aktivovány v závislosti na podmínkách dané země.“
Když chcete jezdit smykem tak si kupte BMW M2. Toto je el.rodinný vůz který na driftování není stavěn.
A asi i max. rychlosti, 140 je i na české poměry ukrutně málo. 160 nemá ani rezervu na předjetí na českých dálnicích.
Super, že je možné připojit normální přívěs a jet třeba kempovat do Alp.
2,6t hmotnosti........? 🫣
Každý druhý jezdi kempovat do Alp. Smir se s tim, ze pro automobilky je důležitá vetsina zákazníků. na styl použití, který využívá zanedbatelné promile lidí, auta připravovat nebudou. Prostě vyrabi auto pro použití většinou lidí.
Treba čistý vzduch, možnost fungovat z FVE a mnoho dalších plus.
Další vyhody?
Nejen lokálně čistý.
Proč by v bytěch nemohl mít někdo FVE?
Bev přináší zásadní posun, a to efektivita ( spotreba 15kwh místo 60 ), snižování emisí a dopadu na lidské zdraví, lepsi řízení vykonu a jeho okamžitá dostupnost. Top speed neni problém udělat vetsi, stačilo by přidat převody, ale je to zbytečné. Stejne tak doba tankování je pro naprostou většinu lidí nerelevantni, kdyz mají ráno vzdy plno, nebo když nabijou během nákupu. Naprosta vetsina aut jen stojí. Přívěs taky tahá jen minimální procento lidí. Proste se vylepšuje to, co se používá v běžném provozu. Dynamika, reakce, spolehlivost, komfort, emise.
Střechu tak velkou nemám. Dvě mé garáže nemaji elektřinu. A po nákupech trávím pul hodiny týdně.
BEV není pro masy.
Pro mne BEV znamená stát hodinu na veřejné nabíječce každé 2 dny. Ne, děkuji.
Co 2 milióny rodin co bydlí v paneláku?
Proč mít 60kW na střeše? Proč by mělo být sídliště technický problém?
Proč neustále opakuješ nesmysle východní propagandy?
Nemáš vlastní rozum? Stačí jednoduchá úvaha abys zjistil, že to co píšeš jsou nesmysle.
"Naprostá většina" lidí rozhodně nemá každé ráno kde dotankovat do plna.
že třeba nebudeš dýchat splodiny. Když bys je dýchal jen ty, je mi to jedno, asi jako u kuřáků ( těm se obloukem vyhnu ), ale bohužel to nutíš dýchat i ostatní. A opět, když by skutečně ta auta udržovala limity jak má, tak s tím nikdo nemá problém, ale i EU zvýšila zdravotní limit NOx na 4 násobek oproti doporučovaným limitům.
A typical gasoline engine, depending on factors like engine size and efficiency, can produce anywhere from 8.9 to 13 kWh of energy per liter of fuel. For diesel engines, this number can range from about 10 to 12.7 kWh per liter. However, the actual amount of energy that is usefully converted into usable power (like moving a car) is less due to engine efficiency.
Jo ale elektropomatenci to berou obracene. Jakoze ekvivalent 6 litru benzinu je 60kwh. A na 60 kwh ujedou 300 kilometru . Po odecteni ucinnosti motoru se dostaneš na 2 kwh na litr plus mínus
Zanedbatelné promile....
Tedy tažení přivesu je jako dle Vas naprosto marginální okrajová záležitost?????
Ano, v globálním provozu jde o velice okrajovou záležitost,
Okrajová záležitost je to leda v kyrgystánu, Tádžikystánu, Etiopii či podobných zemích. Rozhodně to není okrajová záležitost na evropských či amerických cestách.