Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

První jízda s novou Toyotou bZ4X: Tohle že je facelift? Změn je mnohem víc!

89 komentářů

Avatar - Pepa_007
Pepa_007
V tabulce máme chybu u "Celkový výkon systému " pro 4x4.
A asi i max. rychlosti, 140 je i na české poměry ukrutně málo. 160 nemá ani rezervu na předjetí na českých dálnicích.
Super, že je možné připojit normální přívěs a jet třeba kempovat do Alp.
2,6t hmotnosti........? 🫣
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Pepa_007
Každý druhý jezdi kempovat do Alp. Smir se s tim, ze pro automobilky je důležitá vetsina zákazníků. na styl použití, který využívá zanedbatelné promile lidí, auta připravovat nebudou. Prostě vyrabi auto pro použití většinou lidí.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Mikesus vidíš. Technické inovace a vývoj vždy znamenaly zlepšování vlastností. BEV v mnoha ohledech (top speed, doba tankování, prives, hmotnost,....) zhoršují.
Hendly
@Pepa_007
Treba čistý vzduch, možnost fungovat z FVE a mnoho dalších plus.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Hendly ano, lokálně čistý. FVE, ano, ale ne 4 panely na střeše. A 2 milióny rodin v bytech FVE nemá.
Další vyhody?
Hendly
@Pepa_007
Nejen lokálně čistý.
Proč by v bytěch nemohl mít někdo FVE?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Pepa_007
Bev přináší zásadní posun, a to efektivita ( spotreba 15kwh místo 60 ), snižování emisí a dopadu na lidské zdraví, lepsi řízení vykonu a jeho okamžitá dostupnost. Top speed neni problém udělat vetsi, stačilo by přidat převody, ale je to zbytečné. Stejne tak doba tankování je pro naprostou většinu lidí nerelevantni, kdyz mají ráno vzdy plno, nebo když nabijou během nákupu. Naprosta vetsina aut jen stojí. Přívěs taky tahá jen minimální procento lidí. Proste se vylepšuje to, co se používá v běžném provozu. Dynamika, reakce, spolehlivost, komfort, emise.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Mikesus 👍🏻👍🏻 Pravda. Mít FVE 60kw na střeše. A třeba trávicí 2 hodiny každý den po nákupech. 😉 👍🏻 Tak pak pohoda.

Střechu tak velkou nemám. Dvě mé garáže nemaji elektřinu. A po nákupech trávím pul hodiny týdně.
BEV není pro masy.
Pro mne BEV znamená stát hodinu na veřejné nabíječce každé 2 dny. Ne, děkuji.
Co 2 milióny rodin co bydlí v paneláku?
Hendly
@Pepa_007
Proč mít 60kW na střeše? Proč by mělo být sídliště technický problém?

Proč neustále opakuješ nesmysle východní propagandy?
Nemáš vlastní rozum? Stačí jednoduchá úvaha abys zjistil, že to co píšeš jsou nesmysle.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Mikesus Jak přesně efektivita elektromotoru zlepší můj život?

"Naprostá většina" lidí rozhodně nemá každé ráno kde dotankovat do plna.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@twistedTSD
že třeba nebudeš dýchat splodiny. Když bys je dýchal jen ty, je mi to jedno, asi jako u kuřáků ( těm se obloukem vyhnu ), ale bohužel to nutíš dýchat i ostatní. A opět, když by skutečně ta auta udržovala limity jak má, tak s tím nikdo nemá problém, ale i EU zvýšila zdravotní limit NOx na 4 násobek oproti doporučovaným limitům.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Mikesus Moje auto auto splňuje všechny normy, se kterými ho EU pustila do provozu, a ještě nikdy nikdo si na jeho splodiny nestěžoval. 😉
Avatar - pradeda777
pradeda777
@Mikesus Doba, kdy auta a autobusy kouřily a smrděly je už pěkných pár let pryč. Ano, ještě je sem tam vidět nějaká stará šunka, která kouří a smrdí, ale to jsou jen výjimky. Je jasné, že se to s BEV zbytečně přehnalo a zbytečně to všechna auta zdražilo. Kdyby se tato věc nechala trhu, tak by to bylo pro všechny lepší a levnější. Ano, kontrola emisí na úrovni E5 - 6 byla dostatečná.
ptr078
@Mikesus Vsetko dookola je toxicke a ty tu kazdy den placas o cistom ovzdusi, ktore sa oficialne kazdym rokom zhorsuje.
Avatar - Zetti
Zetti
@Mikesus ty si hrozný zvanil. Agitator elektromobility sam bez elektromobilu. Kde si vzal spotrebu 60 kwh? Normalka kolem dvacky, v zime v extremu po dalnici s topením 30. To mam 4x4 v tehdejsi max výbavě .
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Zetti 60kwh je v případě, že jezdíš na benzín nebo naftu. 6l nafty=60kwh. Žvanile. A to tvoje bz4x jak píšu od začátku, je jedno z nejhorších EV co šlo koupit v roce 2022 a 2023
Avatar - Zetti
Zetti
@Mikesus ten výpočet je demagogie. Litr benzinu ve spalovacím agregatu s ucinnosti kolem 50pct vyrobi asi 2kw za hodinu. Zbytek se premeni v teplo. 6 litru asi 12 kwh. Všechny data najdes na internetu. Jsi žvanil a pokrytec a furt zvanis hlouposti
houmer56
@Zetti Ta "data z internetu"... Při spotřebě 6l/100km tam těch 60kwh ChatGPTvychází taky. A to ještě nepočítá účinnost motoru. Jen teoretickou energii z paliva. AI Overview
A typical gasoline engine, depending on factors like engine size and efficiency, can produce anywhere from 8.9 to 13 kWh of energy per liter of fuel. For diesel engines, this number can range from about 10 to 12.7 kWh per liter. However, the actual amount of energy that is usefully converted into usable power (like moving a car) is less due to engine efficiency.
Avatar - Zetti
Zetti
@houmer56

Jo ale elektropomatenci to berou obracene. Jakoze ekvivalent 6 litru benzinu je 60kwh. A na 60 kwh ujedou 300 kilometru . Po odecteni ucinnosti motoru se dostaneš na 2 kwh na litr plus mínus
vencelín
@Mikesus
Zanedbatelné promile....
Tedy tažení přivesu je jako dle Vas naprosto marginální okrajová záležitost?????
Hendly
@vencelín
Ano, v globálním provozu jde o velice okrajovou záležitost,
vencelín
@Hendly
Okrajová záležitost je to leda v kyrgystánu, Tádžikystánu, Etiopii či podobných zemích. Rozhodně to není okrajová záležitost na evropských či amerických cestách.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@Pepa_007 Zvlastni, moje auto ma maximalku 160 (a nejake male drobne) a bezne na dalnici predjizdim.
Avatar - Zetti
Zetti
@JirkaVejrazka samozrejme mam to totez. Kdyz chci vetsinu aut predjedu. Rychlejc jet ani nechci, 160 je presne limit kdy nepřijdeš na miste o papiry
Othello
Přijde mi úsměvné doporučit auto se 160 kW do města a defenzivním řidičům.

A legrační je i to uvádění točivých momentů. Jako velmi podružný údaj budiž, ale zajímá někoho třeba jaký krouťák má jeho domácí vysavač nebo fén na vlasy?
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Othello já bych chtěl info kdy mohu využívat 160kw výkonu. Stav nabití aku, teplota aku, Venkovní teplota, poloha měsíce,........
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Othello
Tak proc se kroutak udává u běžných aut? Je to úplně to samé jako tady.
Tycoon
@Mikesus

Ale tam se udává vždy primárně výkon a točivý moment je jako doplňkový údaj a vždy jsou uvedeny otáčky, při jakých je dosahován.

Tady vidím v tabulce čtyřkolku a točivé momenty předního a zadního elektromotoru, ale bez otáček. Vůbec tedy nevíme, jaký výkon jde na přední a jaký na zadní kola. Jde dozadu 1 kW, 10 kW, 100 kW?

Co bude příště? U rozměru pneumatik se bude psát, že mají profilové číslo 60 a zbytek si budeme domýšlet?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@Tycoon Točivý moment toho řekne více než maximální výkon. Šlápni na plyn v 2,5 Mazdě a 1,5 cokoliv o stejném výkonu.
Othello
@KANKUNEN
povšimni si prosím že se tady bavíme o čistém elektromobilu
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Othello
Však u elektromotoru je kroutak poměrně nerelevantni udaj, kdyz je hodnota maximálního vykonu. Navic ten rozsah maximálního kroutaku je cca 2/3 z celého pásma otacek.
Othello
@Mikesus ne, max krouťák bývá u EV k dispozici pouze do 1/3 otáček.
Má to dost dobrý důvod.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Othello
Ano záleží na nastavení. Ale narozdil od spalovaku se celé pásmo nevyužívá a je prave elektronicky omezeno. Takze to bývá mezi 1/3 a 2/3 podle toho, jak to výrobce nastavi a jaký poměr dělá využitelné otacky a maximální.
Othello
@Mikesus ok dej příklad Ev který má max krouťák 2/3 z rozsahu otáček
Tycoon
@KANKUNEN

Sám si při svém argumentu zmínil, že Mazda má objem motoru 2,5 a jiné auto 1,5. Aniž by sis to uvědomil, tak si vlastně jen potvrdil to, že ani tobě točivý moment nic neřekne. Že k němu chceš vědět objem motoru, nebo zda má turbo atd., aby ti to něco řeklo.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tycoon tak dnes obecný predpoklad je ten, že tyhle male motory obecne maji turba. Nejsme zasekli před 30 roky, kdy to byly jen atmosféry.
Othello
@Mikesus
u spalovacích motorů krouťák něco naznačí o charakteristice, zvlášť když je spojen s hodnotami otáčkek.
U elektromotorů neřekne nic, zvlášť když není spojen s žádnými dalšími údaji.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Othello
Tak ale srovnavej srovnatelne. Kdyz u spalovaku napíšou kroutak bez otacek, taky nic neřekne. Ze neco takoveho vyplodi autor neni chyba pohonu.
Othello
@Mikesus ano porovnávám porovnatelné. Provozní otáčky spalováků jednotlivých kategorií ( B, TB, D, TD) jsou až na výjímky podobné takže se otáčky max. výkonu i krouťáku dají často odhadnout.
Elektromotory mají rozptyl otáček podstatně větší, tam není s čím porovnávat
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Othello ano a stezujes si na to, ze kroutak nic neřekne a přirovnává k vysavači. Kdybys nedal tu zbytečnou poznámku, mozna by te bral nekdo vážně. A právě proto srovnavas neporovnatelne, protoze to srovnavas u ice, kde kdyz ty otacky nedají, taky ti to nic neřekne a nebudeš to srovnavat se zahradní sekačkou nebo motorovou pilou. A odpověď na kroutak máš výše, jeho maximum je cca 2/3 rozsahu pracovních otacek motoru.
Othello
@Mikesus promin ale blábolíš. Já napsal že otáčky u ICE se dají často dobře odhadnout a ty mi odpovíš že že bez otáček mi to nic neřekne. Mi to řekne, u ICE určitě protože otáčky trefím,
Na rozdíl od elektromotorů, u kterých otáčky nedokážeme odhadnout, ty mají podstatně větší rozptyl. Chápeš ten rozdíl ?

A rozsah max. krouťáku není 2/3, píšu to taky výše
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Othello
Ok chapu. Nedokazes tomu porozumět, protoze rozumíš jiné technice, tak si do ní musíš kopnout, i když je to naprosto nerelevantni udaj u elektra.
Beru ze jsem to napsal špatně, protože beru v potaz využitelné, ne maximální otacky a ty mluvíš o maximálních.
Othello
@Mikesus nepíšu o maximálních otáčkách ale o rozsahu otáček, tedy od nuly do maxima které může být využité i poměrně často vzhledem k nízké maximálce běžných ev
Rasto
@Mikesus ale veď on nekope do elektra, on vyčíta autorovi/výrobcovi, že udáva údaje, z ktorých sa prakticky nič nedozvieš.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Rasto a napíše k tomu vysavač nebo fén. Bez té poznámky by bylo jasné, že to je výčitka autorovi, takhle je jasné, že to výčitka autorovi není.
Othello
@Mikesus tak to jsi pochopil fakt blbě. Psal jsem to obecně ve vztahu k elektromotorům
Petr Kozohorský
@Othello "Čtyřkolka teď nabízí celkový výkon 252 kW, což už konečně stačí k efektnímu zatlačení posádky do sedaček.
Předokolka má i v silnější verzi maximálně 165 kW, proto bychom ji doporučili hlavně do města nebo defenzivním řidičům."
Úžasné, autor dokáže hned za sebou uvést 2 věty, které jsou ve vzájemném protikladu a ty kW do města jsou opravdu nesmysl, jak tu už někdo jiný napsal. Ale nezpochybňuji, že mohou existovat lidé, pro které je vrcholným životním zážitkem zatlačení do sedačky na semaforech.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Petr Kozohorský No jsou i lidí, kteří na tech semaforech budou kvedlat, zdržovat ostatni ze projede místo toho jen polovina aut, za celou dobu se nedostanou ani na 3.stupen, ale budou to označovat za ridicskou zábavu. Běžný provoz neni o zábavě, ale o tom dojet z A do B, obzvlast ve meste a okolí, a neomezovat nebo neohrozovat ostatni
Othello
@Mikesus jen mám obavy že mamlas zůstane mamlasem bez ohledu v čem zrovna jede
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Othello
může být, ale když za něj bude dělat auto něco víc, dá se to skrýt
Petr Kozohorský
@Mikesus A jaký vztah má to "kvedlání" k těm uváděným kW? Váš komentář je úplně mimo.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Petr Kozohorský
"Ale nezpochybňuji, že mohou existovat lidé, pro které je vrcholným životním zážitkem zatlačení do sedačky na semaforech."
s výkonem ne, ale s touto větou hodně. Pro někoho je vrcholným zážitkem zatlačení do sedačky, pro jiného kvedlání na semaforu.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
"Předokolka má i v silnější verzi maximálně 165 kW, proto bychom ji doporučili hlavně do města nebo defenzivním řidičům."

To je zajímavé tvrzení o motorizaci s 0-100 za 7.4 s. 😁 A výkony v tabulce vám nesedí s textem.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@twistedTSD
Jo tech 165kw je vtipných pro jízdu po městě. Co potom takova octavia s 85kw? Ta ani nevyjde ze dvora asi.
JirkaII
@Mikesus
Plný výkon využiješ k odtržení pneumatik 2,5 tunového monstra od asfaltu. Pak už to jede setrvačností. Spolužák měl na základce kolo Ukrajina, tam to bylo podobné.
Othello
@JirkaII
Básnicky máš pravdu ale fyzikálně ne. V malé rychlosti elektromobil s jedním kvaltem určitě nedosáhne plného výkonu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@JirkaII
No super a k čemu to je? Na ničení pneumatik? Od toho tu jsou jiní.
Tycoon
@twistedTSD

165 kW pro defenzivní řidiče do města jako nutné minimum. Na okresky 250 kW a kdo se chce odvážit vjet na dálnici, potřebuje minimálně 500 kW.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tycoon a alespon 200kw abys dokázal vyjet z dediny ven. To uz jsme tu kdysi měli. 😁
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Tycoon opatrně. Bavíme se o krátkodobem výkonu. Který může být dostupný jen někdy (za úplňku, stav nabití 95-99, teplota okolí 21-25,......).
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Pepa_007
Proč píšeš takové nesmysly? Dej odkaz na tech 95-99% a 21-25 stupňů.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Mikesus on to nikdo neuvadi. Takže těžko říci.
Uvedením "za úplňku" snad každý pochopí, že jsem cucal z prstu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Pepa_007
Jak se říká, mlceti zlato. Lepsi nepsat, než psát hlouposti. Onzvlast kdyz jsou úplně mimo. Kdyz bychom vzali z historie, coz je taky zcestné, jedná-li se o uplne novou techniku, tak kdybys napsal při idealni provozni teplotě baterie, i kdyby třeba si tam hodil nějaké cislo (vnější je jaksi nerelevantni ), elektromotoru a stavu nabití nad nějaké procento, nebyl by jediný problém. Takhle je jen vidět, že za každou cenu se snažíš cucat z prstu.
traveldrive
@Mikesus Je blbé, keď niekto nedokáže pobrať viac ako jasne humornú poznámku a každú narážku na BEV berie osobne...
Jan Faltýsek
@twistedTSD výkon v tabulce opraven, pardon. Jinak zrychlení 0-100 je samozřejmě super, ale při předjíždění dejme tomu z 80 na 120 km/h už to terno není a určitě to nejde srovnávat třeba s 165 kW turbomotorem, který se v této rychlosti teprve pořádně „opře“.
Avatar - Ham.
Ham.
@twistedTSD No jedno z nejhorších EV na trhu se jinam než k motání se kolem komína nehodí bez ohledu na udávaný výkon.

www.youtube.com/watch?…
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Ham.
Vždyť to je 2 roky staré. To ještě bylo před prvním úpravou. A ano, z roku 2022 a poloviny 2023 to bylo jedno z nejhorsich EV. Až pro modelový rok 24 to bylo lepší. Nechtel bys argumentovat treba prvním priusem? To ma stejnou vypovídací hodnotu jako nemodernizovana bz4x.
ptr078
@Mikesus Minule si tu zufalost od tojoty adoroval
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ptr078
kdy? napiš odkaz. Od uvedení, kdy jsem to vyzkoušel v roce 2022 jsem psal, že to je snad nejhorší EV na trhu. Až po modernizaci v roce 2024 se to dostalo do nějakého průměru. Dej odkaz, kde jsem to adoroval. Nebo také cucání z prstu jako pepa?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ta levnější a slabší varianta 125kw, ta bude spíš pro autora po městě, obzvlast s menší baterkou. Ale tech 165kw s dojezdem 560km ma být pro defenzivní řidiče kroutící ulice města? Co pak děláte, kdyz jste měli octavii se 110kw, nebo nedej bože s 85?
No a to, ze 4x4 není 165kw sami píšete v článku, má mít 252kw.
Avatar - xxc
xxc
@Mikesus Áno, presne takto to je a dlho som na to poukazoval. S 85 kW octaviou je problém. To je ako dať sekretárke pomalý počítač, spôsobuje to stresy. Alebo kedysi ľudia nadávali na pomalé a zasekané mobily. Používať sa to dalo, ale za akú cenu na zdraví. To isté tá octavia.
ptr078
@xxc Dat pomaly pocitac sekretarke 😂. Co robi tvoja sekretarka nad vykon bezneho pocitaca? Co to zase placas za hluposti? Aka cena na zdravi? U teba sa to uz asi prejavuje.
Avatar - xxc
xxc
@ptr078 Ja sa snazim mat co najrychlejsi pocitac, ale zbytocne sa o tom bavit s hlupakom, alebo minimalne nevzdelanym clovekom v tejto oblasti.
ptr078
@xxc 🤣 a pouzivas super rychly pocitac na vypisovanie tych dementnych prispevkov? Aspon si po sebe tie 💩 precitaj
Avatar - xxc
xxc
@ptr078 Áno, ale pracovný notebook som mal kedysi pomalý a dosť ma to mrzelo. Rovnako aj pomalé spaľovacie autá, čo som sa tým najazdil, kým som zistil to, čo autor článku teraz. Proste niektorí ľudia sa nikdy nepoučia.
JirkaII
No, a komu se to do města zdá malé, pořád je tu ještě Hummer. Optimálně H1, s tou zaparkuješ vždycky.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@JirkaII
Zas tak velké to auto není. Nedelejme z toho něco prerostleho. Vždyť je to velikost kodiaqu, který se svými 4.7m neni nějaký dlouhán
JirkaII
@Mikesus
Já jezdím C Maxem (l=4,38 m) a když občas do města vezmu manželky B Max (l=4,17 m), snáze najdu místo k zaparkování. No a s firemní Ovcí (l=4,69 m) je nalezení místa k podélnému parkování zas o chlup těžší. Takže nejrychlejší s vyřízením záležitostí ve městě je ten, kdo nejsnáz zaparkuje, ne ten kdo má víc kW, nebo větší auto a už vůbec né kdo má těžší elektromobil 😄. Ale bez obav, Smarta si kvůli tomu pořizovat nebudu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@JirkaII ja mam 5m a není problém s podélným parkováním. Ano, s yarisem co má 3.9m je to jednodušší, ale nestává se mi, že bych našel malá místa, kam bych se nevešel s tim vetsim. Ano, může se to určitě stát, ale nezazivam to.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Mikesus Tak to máš štěstí, že nežiješ v místě, kde je parkování problém. To je po osmé hodině večer moc i 4.2 metru.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@twistedTSD
Nevím, jezdím do centra Prahy, prevazne Praha 1, 2, 3, 4 a 5 a není potiz. Ani na jizaku nebo ohradě jsem nezaznamenal problém.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Mikesus Evidentně to v Praze nebude tak horké, jak Hřib tvrdí. Já žiju v Brně/okolí Brna.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@twistedTSD
do brna jezdím občas taky, Nádražní, Koliště, Rašínova. Modřice ani nezmiňuju, tam skoro ani provoz není. Nikde nebyl problém s parkováním. Brno je pohodička s dopravou. Taková Praha, obzvlášť během špičky, je fakt horší. Ale to je zase jiné téma kolon.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Mikesus Černá pole, Vinohrady nebo i Kr. pole mají/měly s parkováním problémy dost zásadní. Každý cm k dobru se hodil.
Avatar - Jaros 00071
Jaros 00071
Za mne škaredé zbytečné další elektro 🫣 Chápu že musí i Toyota nějaké mít. Elektro mít nechci a nebudu, ale podíval jsem se aspoň na fotkách. Jinak ho asi nikdy na silnici nepotkáme 😂
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Jaros 00071
však už teď jich jezdí dost.
Avatar - eLzyx
eLzyx
Nenabízela Toyota tohle bZ4X se zárukou milion kilometrů na baterii? To už to ukončili a přešli na standard 160k km, nebo si to autor vycucal z prstu?
Jan Faltýsek
@eLzyx Toyota sama to definuje takto: „Důvěra Toyoty v kvalitu akumulátorů se odráží v záruce zachování minimálně 70 % své kapacity až do 10 let stáří vozidla, na které se vztahuje původní výrobní záruka do 8 let stáří vozidla nebo 160 000 kilometrů, a s programem Battery Care Program až do 10 let stáří vozidla nebo 1 milion ujetých kilometrů za rok, které jsou aktivovány v závislosti na podmínkách dané země.“
Janik Zdeněk
Když chcete jezdit smykem tak si kupte BMW M2. Toto je el.rodinný vůz který na driftování není stavěn.