Novinky
@Pepa_007
Jak se říká, mlceti zlato. Lepsi nepsat, než psát hlouposti. Onzvlast kdyz jsou úplně mimo. Kdyz bychom vzali z historie, coz je taky zcestné, jedná-li se o uplne novou techniku, tak kdybys napsal při idealni provozni teplotě baterie, i kdyby třeba si tam hodil nějaké cislo (vnější je jaksi nerelevantni ), elektromotoru a stavu nabití nad nějaké procento, nebyl by jediný problém. Takhle je jen vidět, že za každou cenu se snažíš cucat z prstu.
Jak se říká, mlceti zlato. Lepsi nepsat, než psát hlouposti. Onzvlast kdyz jsou úplně mimo. Kdyz bychom vzali z historie, coz je taky zcestné, jedná-li se o uplne novou techniku, tak kdybys napsal při idealni provozni teplotě baterie, i kdyby třeba si tam hodil nějaké cislo (vnější je jaksi nerelevantni ), elektromotoru a stavu nabití nad nějaké procento, nebyl by jediný problém. Takhle je jen vidět, že za každou cenu se snažíš cucat z prstu.
@JirkaII
Zas tak velké to auto není. Nedelejme z toho něco prerostleho. Vždyť je to velikost kodiaqu, který se svými 4.7m neni nějaký dlouhán
Zas tak velké to auto není. Nedelejme z toho něco prerostleho. Vždyť je to velikost kodiaqu, který se svými 4.7m neni nějaký dlouhán
@twistedTSD
že třeba nebudeš dýchat splodiny. Když bys je dýchal jen ty, je mi to jedno, asi jako u kuřáků ( těm se obloukem vyhnu ), ale bohužel to nutíš dýchat i ostatní. A opět, když by skutečně ta auta udržovala limity jak má, tak s tím nikdo nemá problém, ale i EU zvýšila zdravotní limit NOx na 4 násobek oproti doporučovaným limitům.
že třeba nebudeš dýchat splodiny. Když bys je dýchal jen ty, je mi to jedno, asi jako u kuřáků ( těm se obloukem vyhnu ), ale bohužel to nutíš dýchat i ostatní. A opět, když by skutečně ta auta udržovala limity jak má, tak s tím nikdo nemá problém, ale i EU zvýšila zdravotní limit NOx na 4 násobek oproti doporučovaným limitům.
@Pepa_007 Zvlastni, moje auto ma maximalku 160 (a nejake male drobne) a bezne na dalnici predjizdim.
@Othello ano a stezujes si na to, ze kroutak nic neřekne a přirovnává k vysavači. Kdybys nedal tu zbytečnou poznámku, mozna by te bral nekdo vážně. A právě proto srovnavas neporovnatelne, protoze to srovnavas u ice, kde kdyz ty otacky nedají, taky ti to nic neřekne a nebudeš to srovnavat se zahradní sekačkou nebo motorovou pilou. A odpověď na kroutak máš výše, jeho maximum je cca 2/3 rozsahu pracovních otacek motoru.
@Pepa_007
Každý druhý jezdi kempovat do Alp. Smir se s tim, ze pro automobilky je důležitá vetsina zákazníků. na styl použití, který využívá zanedbatelné promile lidí, auta připravovat nebudou. Prostě vyrabi auto pro použití většinou lidí.
Každý druhý jezdi kempovat do Alp. Smir se s tim, ze pro automobilky je důležitá vetsina zákazníků. na styl použití, který využívá zanedbatelné promile lidí, auta připravovat nebudou. Prostě vyrabi auto pro použití většinou lidí.
@twistedTSD
Nevím, jezdím do centra Prahy, prevazne Praha 1, 2, 3, 4 a 5 a není potiz. Ani na jizaku nebo ohradě jsem nezaznamenal problém.
Nevím, jezdím do centra Prahy, prevazne Praha 1, 2, 3, 4 a 5 a není potiz. Ani na jizaku nebo ohradě jsem nezaznamenal problém.
@Othello
Ok chapu. Nedokazes tomu porozumět, protoze rozumíš jiné technice, tak si do ní musíš kopnout, i když je to naprosto nerelevantni udaj u elektra.
Beru ze jsem to napsal špatně, protože beru v potaz využitelné, ne maximální otacky a ty mluvíš o maximálních.
Ok chapu. Nedokazes tomu porozumět, protoze rozumíš jiné technice, tak si do ní musíš kopnout, i když je to naprosto nerelevantni udaj u elektra.
Beru ze jsem to napsal špatně, protože beru v potaz využitelné, ne maximální otacky a ty mluvíš o maximálních.
@Tycoon tak dnes obecný predpoklad je ten, že tyhle male motory obecne maji turba. Nejsme zasekli před 30 roky, kdy to byly jen atmosféry.
@Othello
Však u elektromotoru je kroutak poměrně nerelevantni udaj, kdyz je hodnota maximálního vykonu. Navic ten rozsah maximálního kroutaku je cca 2/3 z celého pásma otacek.
Však u elektromotoru je kroutak poměrně nerelevantni udaj, kdyz je hodnota maximálního vykonu. Navic ten rozsah maximálního kroutaku je cca 2/3 z celého pásma otacek.
@twistedTSD
Jo tech 165kw je vtipných pro jízdu po městě. Co potom takova octavia s 85kw? Ta ani nevyjde ze dvora asi.
Jo tech 165kw je vtipných pro jízdu po městě. Co potom takova octavia s 85kw? Ta ani nevyjde ze dvora asi.
@Zetti 60kwh je v případě, že jezdíš na benzín nebo naftu. 6l nafty=60kwh. Žvanile. A to tvoje bz4x jak píšu od začátku, je jedno z nejhorších EV co šlo koupit v roce 2022 a 2023
@Ham.
Vždyť to je 2 roky staré. To ještě bylo před prvním úpravou. A ano, z roku 2022 a poloviny 2023 to bylo jedno z nejhorsich EV. Až pro modelový rok 24 to bylo lepší. Nechtel bys argumentovat treba prvním priusem? To ma stejnou vypovídací hodnotu jako nemodernizovana bz4x.
Vždyť to je 2 roky staré. To ještě bylo před prvním úpravou. A ano, z roku 2022 a poloviny 2023 to bylo jedno z nejhorsich EV. Až pro modelový rok 24 to bylo lepší. Nechtel bys argumentovat treba prvním priusem? To ma stejnou vypovídací hodnotu jako nemodernizovana bz4x.
@JirkaII ja mam 5m a není problém s podélným parkováním. Ano, s yarisem co má 3.9m je to jednodušší, ale nestává se mi, že bych našel malá místa, kam bych se nevešel s tim vetsim. Ano, může se to určitě stát, ale nezazivam to.
@Petr Kozohorský No jsou i lidí, kteří na tech semaforech budou kvedlat, zdržovat ostatni ze projede místo toho jen polovina aut, za celou dobu se nedostanou ani na 3.stupen, ale budou to označovat za ridicskou zábavu. Běžný provoz neni o zábavě, ale o tom dojet z A do B, obzvlast ve meste a okolí, a neomezovat nebo neohrozovat ostatni
@Mikesus Áno, presne takto to je a dlho som na to poukazoval. S 85 kW octaviou je problém. To je ako dať sekretárke pomalý počítač, spôsobuje to stresy. Alebo kedysi ľudia nadávali na pomalé a zasekané mobily. Používať sa to dalo, ale za akú cenu na zdraví. To isté tá octavia.
@Othello
Tak ale srovnavej srovnatelne. Kdyz u spalovaku napíšou kroutak bez otacek, taky nic neřekne. Ze neco takoveho vyplodi autor neni chyba pohonu.
Tak ale srovnavej srovnatelne. Kdyz u spalovaku napíšou kroutak bez otacek, taky nic neřekne. Ze neco takoveho vyplodi autor neni chyba pohonu.
Ta levnější a slabší varianta 125kw, ta bude spíš pro autora po městě, obzvlast s menší baterkou. Ale tech 165kw s dojezdem 560km ma být pro defenzivní řidiče kroutící ulice města? Co pak děláte, kdyz jste měli octavii se 110kw, nebo nedej bože s 85?
No a to, ze 4x4 není 165kw sami píšete v článku, má mít 252kw.
No a to, ze 4x4 není 165kw sami píšete v článku, má mít 252kw.
@twistedTSD
do brna jezdím občas taky, Nádražní, Koliště, Rašínova. Modřice ani nezmiňuju, tam skoro ani provoz není. Nikde nebyl problém s parkováním. Brno je pohodička s dopravou. Taková Praha, obzvlášť během špičky, je fakt horší. Ale to je zase jiné téma kolon.
do brna jezdím občas taky, Nádražní, Koliště, Rašínova. Modřice ani nezmiňuju, tam skoro ani provoz není. Nikde nebyl problém s parkováním. Brno je pohodička s dopravou. Taková Praha, obzvlášť během špičky, je fakt horší. Ale to je zase jiné téma kolon.
@ptr078
kdy? napiš odkaz. Od uvedení, kdy jsem to vyzkoušel v roce 2022 jsem psal, že to je snad nejhorší EV na trhu. Až po modernizaci v roce 2024 se to dostalo do nějakého průměru. Dej odkaz, kde jsem to adoroval. Nebo také cucání z prstu jako pepa?
kdy? napiš odkaz. Od uvedení, kdy jsem to vyzkoušel v roce 2022 jsem psal, že to je snad nejhorší EV na trhu. Až po modernizaci v roce 2024 se to dostalo do nějakého průměru. Dej odkaz, kde jsem to adoroval. Nebo také cucání z prstu jako pepa?
@Petr Kozohorský
"Ale nezpochybňuji, že mohou existovat lidé, pro které je vrcholným životním zážitkem zatlačení do sedačky na semaforech."
s výkonem ne, ale s touto větou hodně. Pro někoho je vrcholným zážitkem zatlačení do sedačky, pro jiného kvedlání na semaforu.
"Ale nezpochybňuji, že mohou existovat lidé, pro které je vrcholným životním zážitkem zatlačení do sedačky na semaforech."
s výkonem ne, ale s touto větou hodně. Pro někoho je vrcholným zážitkem zatlačení do sedačky, pro jiného kvedlání na semaforu.
@Rasto a napíše k tomu vysavač nebo fén. Bez té poznámky by bylo jasné, že to je výčitka autorovi, takhle je jasné, že to výčitka autorovi není.
@Othello
Ano záleží na nastavení. Ale narozdil od spalovaku se celé pásmo nevyužívá a je prave elektronicky omezeno. Takze to bývá mezi 1/3 a 2/3 podle toho, jak to výrobce nastavi a jaký poměr dělá využitelné otacky a maximální.
Ano záleží na nastavení. Ale narozdil od spalovaku se celé pásmo nevyužívá a je prave elektronicky omezeno. Takze to bývá mezi 1/3 a 2/3 podle toho, jak to výrobce nastavi a jaký poměr dělá využitelné otacky a maximální.
@ptr078 Ja sa snazim mat co najrychlejsi pocitac, ale zbytocne sa o tom bavit s hlupakom, alebo minimalne nevzdelanym clovekom v tejto oblasti.
Nenabízela Toyota tohle bZ4X se zárukou milion kilometrů na baterii? To už to ukončili a přešli na standard 160k km, nebo si to autor vycucal z prstu?
@Mikesus 👍🏻👍🏻 Pravda. Mít FVE 60kw na střeše. A třeba trávicí 2 hodiny každý den po nákupech. 😉 👍🏻 Tak pak pohoda.
Střechu tak velkou nemám. Dvě mé garáže nemaji elektřinu. A po nákupech trávím pul hodiny týdně.
BEV není pro masy.
Pro mne BEV znamená stát hodinu na veřejné nabíječce každé 2 dny. Ne, děkuji.
Co 2 milióny rodin co bydlí v paneláku?
Střechu tak velkou nemám. Dvě mé garáže nemaji elektřinu. A po nákupech trávím pul hodiny týdně.
BEV není pro masy.
Pro mne BEV znamená stát hodinu na veřejné nabíječce každé 2 dny. Ne, děkuji.
Co 2 milióny rodin co bydlí v paneláku?
No, a komu se to do města zdá malé, pořád je tu ještě Hummer. Optimálně H1, s tou zaparkuješ vždycky.
@twistedTSD
165 kW pro defenzivní řidiče do města jako nutné minimum. Na okresky 250 kW a kdo se chce odvážit vjet na dálnici, potřebuje minimálně 500 kW.
165 kW pro defenzivní řidiče do města jako nutné minimum. Na okresky 250 kW a kdo se chce odvážit vjet na dálnici, potřebuje minimálně 500 kW.
@Pepa_007
Proč mít 60kW na střeše? Proč by mělo být sídliště technický problém?
Proč neustále opakuješ nesmysle východní propagandy?
Nemáš vlastní rozum? Stačí jednoduchá úvaha abys zjistil, že to co píšeš jsou nesmysle.
Proč mít 60kW na střeše? Proč by mělo být sídliště technický problém?
Proč neustále opakuješ nesmysle východní propagandy?
Nemáš vlastní rozum? Stačí jednoduchá úvaha abys zjistil, že to co píšeš jsou nesmysle.
@ptr078 Áno, ale pracovný notebook som mal kedysi pomalý a dosť ma to mrzelo. Rovnako aj pomalé spaľovacie autá, čo som sa tým najazdil, kým som zistil to, čo autor článku teraz. Proste niektorí ľudia sa nikdy nepoučia.
@Mikesus Je blbé, keď niekto nedokáže pobrať viac ako jasne humornú poznámku a každú narážku na BEV berie osobne...
@Hendly ano, lokálně čistý. FVE, ano, ale ne 4 panely na střeše. A 2 milióny rodin v bytech FVE nemá.
Další vyhody?
Další vyhody?
@Mikesus
Ale tam se udává vždy primárně výkon a točivý moment je jako doplňkový údaj a vždy jsou uvedeny otáčky, při jakých je dosahován.
Tady vidím v tabulce čtyřkolku a točivé momenty předního a zadního elektromotoru, ale bez otáček. Vůbec tedy nevíme, jaký výkon jde na přední a jaký na zadní kola. Jde dozadu 1 kW, 10 kW, 100 kW?
Co bude příště? U rozměru pneumatik se bude psát, že mají profilové číslo 60 a zbytek si budeme domýšlet?
Ale tam se udává vždy primárně výkon a točivý moment je jako doplňkový údaj a vždy jsou uvedeny otáčky, při jakých je dosahován.
Tady vidím v tabulce čtyřkolku a točivé momenty předního a zadního elektromotoru, ale bez otáček. Vůbec tedy nevíme, jaký výkon jde na přední a jaký na zadní kola. Jde dozadu 1 kW, 10 kW, 100 kW?
Co bude příště? U rozměru pneumatik se bude psát, že mají profilové číslo 60 a zbytek si budeme domýšlet?
@xxc Dat pomaly pocitac sekretarke 😂. Co robi tvoja sekretarka nad vykon bezneho pocitaca? Co to zase placas za hluposti? Aka cena na zdravi? U teba sa to uz asi prejavuje.
@Tycoon opatrně. Bavíme se o krátkodobem výkonu. Který může být dostupný jen někdy (za úplňku, stav nabití 95-99, teplota okolí 21-25,......).
@Mikesus vidíš. Technické inovace a vývoj vždy znamenaly zlepšování vlastností. BEV v mnoha ohledech (top speed, doba tankování, prives, hmotnost,....) zhoršují.
@Mikesus
u spalovacích motorů krouťák něco naznačí o charakteristice, zvlášť když je spojen s hodnotami otáčkek.
U elektromotorů neřekne nic, zvlášť když není spojen s žádnými dalšími údaji.
u spalovacích motorů krouťák něco naznačí o charakteristice, zvlášť když je spojen s hodnotami otáčkek.
U elektromotorů neřekne nic, zvlášť když není spojen s žádnými dalšími údaji.
"Předokolka má i v silnější verzi maximálně 165 kW, proto bychom ji doporučili hlavně do města nebo defenzivním řidičům."
To je zajímavé tvrzení o motorizaci s 0-100 za 7.4 s. 😁 A výkony v tabulce vám nesedí s textem.
To je zajímavé tvrzení o motorizaci s 0-100 za 7.4 s. 😁 A výkony v tabulce vám nesedí s textem.
Přijde mi úsměvné doporučit auto se 160 kW do města a defenzivním řidičům.
A legrační je i to uvádění točivých momentů. Jako velmi podružný údaj budiž, ale zajímá někoho třeba jaký krouťák má jeho domácí vysavač nebo fén na vlasy?
A legrační je i to uvádění točivých momentů. Jako velmi podružný údaj budiž, ale zajímá někoho třeba jaký krouťák má jeho domácí vysavač nebo fén na vlasy?
@houmer56
Jo ale elektropomatenci to berou obracene. Jakoze ekvivalent 6 litru benzinu je 60kwh. A na 60 kwh ujedou 300 kilometru . Po odecteni ucinnosti motoru se dostaneš na 2 kwh na litr plus mínus
Jo ale elektropomatenci to berou obracene. Jakoze ekvivalent 6 litru benzinu je 60kwh. A na 60 kwh ujedou 300 kilometru . Po odecteni ucinnosti motoru se dostaneš na 2 kwh na litr plus mínus
@Zetti Ta "data z internetu"... Při spotřebě 6l/100km tam těch 60kwh ChatGPTvychází taky. A to ještě nepočítá účinnost motoru. Jen teoretickou energii z paliva. AI Overview
A typical gasoline engine, depending on factors like engine size and efficiency, can produce anywhere from 8.9 to 13 kWh of energy per liter of fuel. For diesel engines, this number can range from about 10 to 12.7 kWh per liter. However, the actual amount of energy that is usefully converted into usable power (like moving a car) is less due to engine efficiency.
A typical gasoline engine, depending on factors like engine size and efficiency, can produce anywhere from 8.9 to 13 kWh of energy per liter of fuel. For diesel engines, this number can range from about 10 to 12.7 kWh per liter. However, the actual amount of energy that is usefully converted into usable power (like moving a car) is less due to engine efficiency.
@Hendly
Okrajová záležitost je to leda v kyrgystánu, Tádžikystánu, Etiopii či podobných zemích. Rozhodně to není okrajová záležitost na evropských či amerických cestách.
Okrajová záležitost je to leda v kyrgystánu, Tádžikystánu, Etiopii či podobných zemích. Rozhodně to není okrajová záležitost na evropských či amerických cestách.
Když chcete jezdit smykem tak si kupte BMW M2. Toto je el.rodinný vůz který na driftování není stavěn.
@JirkaVejrazka samozrejme mam to totez. Kdyz chci vetsinu aut predjedu. Rychlejc jet ani nechci, 160 je presne limit kdy nepřijdeš na miste o papiry
@eLzyx Toyota sama to definuje takto: „Důvěra Toyoty v kvalitu akumulátorů se odráží v záruce zachování minimálně 70 % své kapacity až do 10 let stáří vozidla, na které se vztahuje původní výrobní záruka do 8 let stáří vozidla nebo 160 000 kilometrů, a s programem Battery Care Program až do 10 let stáří vozidla nebo 1 milion ujetých kilometrů za rok, které jsou aktivovány v závislosti na podmínkách dané země.“
@xxc 🤣 a pouzivas super rychly pocitac na vypisovanie tych dementnych prispevkov? Aspon si po sebe tie 💩 precitaj
@Mikesus Doba, kdy auta a autobusy kouřily a smrděly je už pěkných pár let pryč. Ano, ještě je sem tam vidět nějaká stará šunka, která kouří a smrdí, ale to jsou jen výjimky. Je jasné, že se to s BEV zbytečně přehnalo a zbytečně to všechna auta zdražilo. Kdyby se tato věc nechala trhu, tak by to bylo pro všechny lepší a levnější. Ano, kontrola emisí na úrovni E5 - 6 byla dostatečná.
@Mikesus ten výpočet je demagogie. Litr benzinu ve spalovacím agregatu s ucinnosti kolem 50pct vyrobi asi 2kw za hodinu. Zbytek se premeni v teplo. 6 litru asi 12 kwh. Všechny data najdes na internetu. Jsi žvanil a pokrytec a furt zvanis hlouposti
@Mikesus Černá pole, Vinohrady nebo i Kr. pole mají/měly s parkováním problémy dost zásadní. Každý cm k dobru se hodil.
@Mikesus Moje auto auto splňuje všechny normy, se kterými ho EU pustila do provozu, a ještě nikdy nikdo si na jeho splodiny nestěžoval. 😉
@Mikesus
Zanedbatelné promile....
Tedy tažení přivesu je jako dle Vas naprosto marginální okrajová záležitost?????
Zanedbatelné promile....
Tedy tažení přivesu je jako dle Vas naprosto marginální okrajová záležitost?????
@Mikesus ale veď on nekope do elektra, on vyčíta autorovi/výrobcovi, že udáva údaje, z ktorých sa prakticky nič nedozvieš.
@Mikesus nepíšu o maximálních otáčkách ale o rozsahu otáček, tedy od nuly do maxima které může být využité i poměrně často vzhledem k nízké maximálce běžných ev
@Mikesus ty si hrozný zvanil. Agitator elektromobility sam bez elektromobilu. Kde si vzal spotrebu 60 kwh? Normalka kolem dvacky, v zime v extremu po dalnici s topením 30. To mam 4x4 v tehdejsi max výbavě .
@Mikesus A jaký vztah má to "kvedlání" k těm uváděným kW? Váš komentář je úplně mimo.
Za mne škaredé zbytečné další elektro 🫣 Chápu že musí i Toyota nějaké mít. Elektro mít nechci a nebudu, ale podíval jsem se aspoň na fotkách. Jinak ho asi nikdy na silnici nepotkáme 😂
@Mikesus Vsetko dookola je toxicke a ty tu kazdy den placas o cistom ovzdusi, ktore sa oficialne kazdym rokom zhorsuje.
@Mikesus Evidentně to v Praze nebude tak horké, jak Hřib tvrdí. Já žiju v Brně/okolí Brna.
@Mikesus Tak to máš štěstí, že nežiješ v místě, kde je parkování problém. To je po osmé hodině večer moc i 4.2 metru.
@twistedTSD No jedno z nejhorších EV na trhu se jinam než k motání se kolem komína nehodí bez ohledu na udávaný výkon.
www.youtube.com/watch?…
www.youtube.com/watch?…
@Mikesus Jak přesně efektivita elektromotoru zlepší můj život?
"Naprostá většina" lidí rozhodně nemá každé ráno kde dotankovat do plna.
"Naprostá většina" lidí rozhodně nemá každé ráno kde dotankovat do plna.
@Mikesus on to nikdo neuvadi. Takže těžko říci.
Uvedením "za úplňku" snad každý pochopí, že jsem cucal z prstu.
Uvedením "za úplňku" snad každý pochopí, že jsem cucal z prstu.
@JirkaII
Básnicky máš pravdu ale fyzikálně ne. V malé rychlosti elektromobil s jedním kvaltem určitě nedosáhne plného výkonu.
Básnicky máš pravdu ale fyzikálně ne. V malé rychlosti elektromobil s jedním kvaltem určitě nedosáhne plného výkonu.
@twistedTSD výkon v tabulce opraven, pardon. Jinak zrychlení 0-100 je samozřejmě super, ale při předjíždění dejme tomu z 80 na 120 km/h už to terno není a určitě to nejde srovnávat třeba s 165 kW turbomotorem, který se v této rychlosti teprve pořádně „opře“.
@Mikesus
Já jezdím C Maxem (l=4,38 m) a když občas do města vezmu manželky B Max (l=4,17 m), snáze najdu místo k zaparkování. No a s firemní Ovcí (l=4,69 m) je nalezení místa k podélnému parkování zas o chlup těžší. Takže nejrychlejší s vyřízením záležitostí ve městě je ten, kdo nejsnáz zaparkuje, ne ten kdo má víc kW, nebo větší auto a už vůbec né kdo má těžší elektromobil 😄. Ale bez obav, Smarta si kvůli tomu pořizovat nebudu.
Já jezdím C Maxem (l=4,38 m) a když občas do města vezmu manželky B Max (l=4,17 m), snáze najdu místo k zaparkování. No a s firemní Ovcí (l=4,69 m) je nalezení místa k podélnému parkování zas o chlup těžší. Takže nejrychlejší s vyřízením záležitostí ve městě je ten, kdo nejsnáz zaparkuje, ne ten kdo má víc kW, nebo větší auto a už vůbec né kdo má těžší elektromobil 😄. Ale bez obav, Smarta si kvůli tomu pořizovat nebudu.
@KANKUNEN
Sám si při svém argumentu zmínil, že Mazda má objem motoru 2,5 a jiné auto 1,5. Aniž by sis to uvědomil, tak si vlastně jen potvrdil to, že ani tobě točivý moment nic neřekne. Že k němu chceš vědět objem motoru, nebo zda má turbo atd., aby ti to něco řeklo.
Sám si při svém argumentu zmínil, že Mazda má objem motoru 2,5 a jiné auto 1,5. Aniž by sis to uvědomil, tak si vlastně jen potvrdil to, že ani tobě točivý moment nic neřekne. Že k němu chceš vědět objem motoru, nebo zda má turbo atd., aby ti to něco řeklo.
@Othello "Čtyřkolka teď nabízí celkový výkon 252 kW, což už konečně stačí k efektnímu zatlačení posádky do sedaček.
Předokolka má i v silnější verzi maximálně 165 kW, proto bychom ji doporučili hlavně do města nebo defenzivním řidičům."
Úžasné, autor dokáže hned za sebou uvést 2 věty, které jsou ve vzájemném protikladu a ty kW do města jsou opravdu nesmysl, jak tu už někdo jiný napsal. Ale nezpochybňuji, že mohou existovat lidé, pro které je vrcholným životním zážitkem zatlačení do sedačky na semaforech.
Předokolka má i v silnější verzi maximálně 165 kW, proto bychom ji doporučili hlavně do města nebo defenzivním řidičům."
Úžasné, autor dokáže hned za sebou uvést 2 věty, které jsou ve vzájemném protikladu a ty kW do města jsou opravdu nesmysl, jak tu už někdo jiný napsal. Ale nezpochybňuji, že mohou existovat lidé, pro které je vrcholným životním zážitkem zatlačení do sedačky na semaforech.
@Mikesus
Plný výkon využiješ k odtržení pneumatik 2,5 tunového monstra od asfaltu. Pak už to jede setrvačností. Spolužák měl na základce kolo Ukrajina, tam to bylo podobné.
Plný výkon využiješ k odtržení pneumatik 2,5 tunového monstra od asfaltu. Pak už to jede setrvačností. Spolužák měl na základce kolo Ukrajina, tam to bylo podobné.
@Mikesus ne, max krouťák bývá u EV k dispozici pouze do 1/3 otáček.
Má to dost dobrý důvod.
Má to dost dobrý důvod.
@Mikesus promin ale blábolíš. Já napsal že otáčky u ICE se dají často dobře odhadnout a ty mi odpovíš že že bez otáček mi to nic neřekne. Mi to řekne, u ICE určitě protože otáčky trefím,
Na rozdíl od elektromotorů, u kterých otáčky nedokážeme odhadnout, ty mají podstatně větší rozptyl. Chápeš ten rozdíl ?
A rozsah max. krouťáku není 2/3, píšu to taky výše
Na rozdíl od elektromotorů, u kterých otáčky nedokážeme odhadnout, ty mají podstatně větší rozptyl. Chápeš ten rozdíl ?
A rozsah max. krouťáku není 2/3, píšu to taky výše
@Mikesus ano porovnávám porovnatelné. Provozní otáčky spalováků jednotlivých kategorií ( B, TB, D, TD) jsou až na výjímky podobné takže se otáčky max. výkonu i krouťáku dají často odhadnout.
Elektromotory mají rozptyl otáček podstatně větší, tam není s čím porovnávat
Elektromotory mají rozptyl otáček podstatně větší, tam není s čím porovnávat
@Tycoon Točivý moment toho řekne více než maximální výkon. Šlápni na plyn v 2,5 Mazdě a 1,5 cokoliv o stejném výkonu.
@Othello já bych chtěl info kdy mohu využívat 160kw výkonu. Stav nabití aku, teplota aku, Venkovní teplota, poloha měsíce,........
Bev přináší zásadní posun, a to efektivita ( spotreba 15kwh místo 60 ), snižování emisí a dopadu na lidské zdraví, lepsi řízení vykonu a jeho okamžitá dostupnost. Top speed neni problém udělat vetsi, stačilo by přidat převody, ale je to zbytečné. Stejne tak doba tankování je pro naprostou většinu lidí nerelevantni, kdyz mají ráno vzdy plno, nebo když nabijou během nákupu. Naprosta vetsina aut jen stojí. Přívěs taky tahá jen minimální procento lidí. Proste se vylepšuje to, co se používá v běžném provozu. Dynamika, reakce, spolehlivost, komfort, emise.