Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Za volantem nejrychlejší škodovky v historii: Elroq RS zaujme nejen dynamikou

75 komentářů

Avatar - Mikesus
Mikesus
@karf996 Slovo nejrychlejší je osemetne. Bud to může být zminkvana nejvyšší maximální rychlost, nebo nejrychleji projeta vzdálenost, což pak odkazuje na dynamiku a zrychlení, a s maximální rychlosti to nemá nic společného. V tomto hlediska by bylo určitě lepší, především kdyz to píše novinář, napsat, že je to nejlépe zrychlujici skodovka.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@gil54 Evidentně sis to vykládal, protoze slovník spisovneho jazyka mluví jasně.
prirucka.ujc.cas.cz/?…
Ale souhlasím, že novinář by to mohl napsat o dost lépe.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Barry Lyndon U malých lehkých aut ano, ale u větších jsem nikdy nezaznamenal problém s rezavenim
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ericn Ale pravdivý, ono totiz nejrychlejší ma v tomto ohledu správný, i když zavádějící popis.
prirucka.ujc.cas.cz/?…
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ptr078 A co jiného vytahovat než slovník spisovne cestiny, kde je popsáno význam slova, na ktere se tu upozorňuje, že je ve špatném významu. A podle toho slovníku neni.
Možná ve slovenštině to ma jiný význam, nerozporuji, neznam, ale v češtině je to správně, I když ne úplně vhodně.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Petr Kozohorský
Ja ai nepoužil. To ten predemnou, který tvrdil, že vyznam slova je zbytečný, kdyz chatGPT něco tvrdi. No a hned kdyz jsem tam dal do chatGPT, tak sama popřela ten původní vyznam, kterym se tu ohanel.
No a k tvému vyjádření, ano fyzikální veličina je jasná, ale tady je vyznam slova, ne fyzikální veličina. Protoze slovo nejrychlejší neznamená jenom nejvyšší maximální rychlost. Viz slovnik spisovne cestiny.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@traveldrive
No jelikož spisovnou češtinu nezvládáš, chapu ze významu těžko rozumíš.
V daném textu je vysvětleno, ze významu slova je potřeba porozumět. To se uci postupne od 5.tridy ( říká se tomu chápání psaného textu ), a že když si člověk mysli, ze zna nějaký význam slova, nemusi to být úplně pravda, kdyz se nepodívá na jeho skutečný vyznam. Doufám, že jsem to teď napsal srozumitelněji
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Othello jj. To tvrdi jen dieseloví pomatenci, ze tocivy moment je pro dynamiku důležitý.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ryccardo o kterých autech mluvíš? Jak říkám, jediný problém se zadními kotouči jsem mel na yarisu 2016, příliš lehké auto, ještě navíc s rekuperací.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Ivan Ponocný Škodovka na elektromobily začala zase dávat bubny.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@traveldrive
Kdyz se tu ohanite chatgpt, tohle napsala na otázku, co znamená nejrychlejší
„Nejrychlejší“ nemusí znamenat nejvyšší maximální rychlost
Termín „nejrychlejší auto“ může znamenat různé věci😒br />
Kritérium Co znamená „nejrychlejší“
Maximální rychlost Dosáhne nejvyšší rychlosti na rovince (např. 300 km/h)
Zrychlení Nejrychleji vystřelí z 0 na 100 km/h (např. 3,6 s)
Nejlepší časy na okruhu Má nejlepší časy na trati, díky kombinaci výkonu, přilnavosti a podvozku
Reakce a dynamika Působí nejrychleji subjektivně – rychlé řazení, okamžité reakce
V závodním prostředí Je to např. Škoda Fabia Rally2 nebo Octavia WTCC – závodní stroje s perfektní ovladatelností
Takže i bez nejvyšší „top speed“ může být auto právem označováno jako „nejrychlejší“, pokud např. zrychluje nejrychleji nebo je nejrychlejší na trati.
Takze argumentujete něčím, co samo sebe rozporuje. Jsem zvedav na tve vyjádření.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ryccardo
Netvrdím ze tomu tak není. Treba taková i3 s tim údajně nema problém. Je lehčí, ma kotouče vzadu a nereznou a netuhnou po roce.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@praptak
Ono stačí trochu rozumet češtině, nebo aspoň vedet kde hledat. To se uci tuším v 7.tride zs, používat slovnik spisovne cestiny a pravidla českého pravopisu. Problém je, že spousta lidí si myslí, že jim stačí "selský" rozum a pak ze sebe delaji hloupé "sedláky", již pak kecají a kritizují věci, o kterých nemaji ponětí, jen si to myslí
Avatar - Mikesus
Mikesus
@MarekAbsolon
No, zrovna chatgpt ma s humanitními vědami problém. A tady jsi presne ukazal, ze tomu tak stále je. A také jsi dokázal, že ne kazdy umi pracovat s AI, ze je potřeba mít i nějaké znalosti, než napsat dotaz a zkopírovat výsledek, který může být chybný. A u hamantnich ved zatím je.
Nebo si myslíš, že slovnik spisovne cestiny je méně zavazny než odpověď AI?
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@Horký Hrom
Roman Horký👍
psel
@ptr078 ok, 79kWh (+2kWh), 185kW (+10kW) nabíjení, 250kW (+40kW) výkonu, Canton, Panoramatické kamery, HUD - to mi za ceníkových 60000 Kč vč. DPH připadá být jako pěkný deal ne?
psel
@Xprcek to není jen o tom, ale v MEB máš podstatně těžší baterku, kvůli modularitě. A nejen to, spousta věcí (třeba klimatizace / vzduchotechnika) je ještě z ICE. Náprava toho všeho se očekává s MEB+, takže pak si myslím, že pak budou ta auta lehčí.
psel
@twistedTSD u nízkých stavů nabití to máš všude, u první generace MEB před technickým update je to u RS znatelnější, v ID7 už to tak znát nebylo. Ale s Eny po FL jsem zatím nejel, tak nevím.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@MarekAbsolon
Nejrychlejší“ nemusí znamenat nejvyšší maximální rychlost
Termín „nejrychlejší auto“ může znamenat různé věci😒br />
Kritérium Co znamená „nejrychlejší“
Maximální rychlost Dosáhne nejvyšší rychlosti na rovince (např. 300 km/h)
Zrychlení Nejrychleji vystřelí z 0 na 100 km/h (např. 3,6 s)
Nejlepší časy na okruhu Má nejlepší časy na trati, díky kombinaci výkonu, přilnavosti a podvozku
Reakce a dynamika Působí nejrychleji subjektivně – rychlé řazení, okamžité reakce
V závodním prostředí Je to např. Škoda Fabia Rally2 nebo Octavia WTCC – závodní stroje s perfektní ovladatelností
Takže i bez nejvyšší „top speed“ může být auto právem označováno jako „nejrychlejší“, pokud např. zrychluje nejrychleji nebo je nejrychlejší na trati.
Argumentuješ něčím, co samo sebe rozporuje. Jak jsem psal výše, použití AI potřebuje taky nějaký skill, ne jen slepě kopírovat. Vzdy je lepší se raději přesvědčit, pokud víš jak, než platnost blbost.
psel
@Barry Lyndon však dělá, počkej na MEB+, ukážou to na podzim dle všeho. To že si VW hned na začátek netroufnul na baterku bez modulů chápu, přeci jen vyměnit modul zvládne skoro každý autoservis. Jsem zvědav jak to budou dělat s CTP baterkou, jestli servis pustí dovnitř nebo ne.
Kdyby Tesla měla moduly, tak by taky byla těžší.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
Na základě podnětných příspěvků od odborníků z diskuzního fóra na auto.cz, které se týká debaty o tom, co je rychlé, rychlejší a nejrychlejší, bylo rozhodnuto o změnách ve fyzikálních veličinách a pravidlech sportu. 1) Učebnice fyziky pro základní školy budou revidovány tak, že zrychlení a rychlost jsou ta samá veličina se stejnou jednotkou. 2) Usain Bolt bude muset vrátit medaile, protože byl sice první v cíli, ale odteď rozhodují první dva metry sprintu a tam zaostával za těmi nejrychlejšími sprintery. Tak jako Octavia RS zaostává na prvních dvou metrech za nejrychlejší Škodovkou Elroq RS.

Horký Hrom, výkonný místopředseda kolegia fyzikálních veličin při Mezinárodním úřadu pro míry a váhy a předseda prezídia ústřední revizní pravidlové komise Mezinárodního olympijského výboru.
gil54
Evidentně jsem si celý život mylně vykládal pojem "nejrychlejší". 😀
karf996
Nejrychlejší Škoda je...Octavia RS 245 s výkonem 180 kW (245 koní) dosahuje maximální rychlosti 250 km/h...
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
2.3 tuny. Skoro 3 tuny obsazené. Maximalka na tragicky nízkých 180. 😨
Zrychlení je docela slušné.
Ale na 340 koní je to vcelku slabota. Mohlo by to být pod 5s.
Nein, danke. Jsou lepší auta.
ptr078
@karf996 Ale elroq ma rychlejsiu mobilnu aplikaciu
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
Nejrychlejší Škodovka v historii hned po Fabii, Kamiqu, Scale, Octavii, Superbu, Karoqu, Kodiaqu, Yetim, Roomsteru, Rapidu, Slavii a Kushaqu. 180 km/h? Fantazie 👍👍👍 Popular, Spartak a dvanáctsettrojka mohou jen smutně závidět.
Avatar - del42sa
del42sa
RS , ještě k tomu těžký SUV a na baterky. Doporučuje se s ním jezdit jen s lehkou nohou, jinak budete pořád stát u nabíječky nebo vylítnete ze zatáčky 😁
Sevca1
@gil54 Jj, ale neboj oni ti to zapřísáhlý fanatici EV vysvětlí. Samozřejmě upozorňuji na slovo fanatici!!!
ericn
"Za volantem nejrychlejší škodovky v historii: Elroq RS zaujme nejen dynamikou" - tak to je hodně vtipný nadpis pane redaktore 😉
Petr Kozohorský
@Mikesus Rychlost a zrychlení jsou 2 naprosto rozdílné fyzikální veličiny, o kterých se učí ve škole a jejich význam by měl být každému, kdo chodil do školy, naprosto jasný. S výkladem resp. slovníkem spisovné češtiny nemají nic společného a AI si může v tomto případě žvanit, co chce.
admin badgeAvatar - Marek Bednář
Marek Bednář
@Mokrous no právě není. Čekal jsem to taky, že tím tlačítkem na pravém rameni volantu se symbolem asistentů otevřu klasickou rolovací nabídku asistentů na přístrojovém štítu, jako např. u octavie, ale volí se tím mezi Travel Assistem, adaptivním tempomatem bez vedení v pruhu a omezovačem.

Ruší, neruší - je pravda, že Škodovka obecně má varování ISA dělané asi nejlíp, nejméně rušivě, ale osobně to i tak vypínat chci, a protože to vždycky zapomenu udělat, než se rozjedu, chci, aby to vypnutí bylo snadné a bezpečné.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Ivan Ponocný Řeší to problém koroze málo používaných brzdových kotoučů... ty na zadní nápravě značně korodují i u spalováků, natož pak u EV...
ryccardo
@Mikesus a jak casto jezdis na servis?
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@praptak Ano 👍👍👍 Budeme ale muset revidovat učebnice fyziky pro základní školy, aby mladí budovatelé dekarbonizované společnosti nebyli uvádění v omyl, že zrychlení je něco jiného než rychlost.
traveldrive
@Mikesus Uklidni se, Hurvínku.
ryccardo
@Mikesus Jen se musí každý rok rozdělat třmeny rozhýbat a namazat. Jinak je to pro ty brzdy smrt.
Avatar - praptak
praptak
@Othello Jasně, dynamika je dána výkonem. 🙂
Avatar - praptak
praptak
@Horký Hrom Zřejmě se to vztahuje ke zrychlení. Tak je někdy i vnímáno.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Dělá VW u rychlých EV stále tu hovadinu s omezováním výkonu pod 88 % nabití, nebo je uváděný výkon opravdu běžně dostupný?
MarekAbsolon
@Mikesus Tak ten slovník nečti, protože pak plácáš hlouposti. AI to vysvětluje správně

může být slovo nejrychlejší použito ve významu "s největším zrychlením"?


ChatGPT řekl😒br /> Skvělá otázka. Krátká odpověď je: ne zcela přesně. Slovo "nejrychlejší" označuje největší rychlost, tedy stav, kdy má něco nejvyšší rychlost (km/h, m/s apod.). Neříká ale nic o tom, jak rychle se do té rychlosti dostalo — tedy o zrychlení.

Pokud chceš říct, že něco zrychluje nejrychleji (má největší zrychlení, měřeno v m/s²), přesnější by bylo říct například😒br />
"s největším zrychlením"

"nejrychleji zrychlující"

"s nejprudším zrychlením"

"akcelerující nejrychleji"

nebo hovorově "nejrychleji se rozjíždí"
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
S tou hmotností by měl koncern něco dělat. Jako je hezký, že je to takový malý tančík, kde má každý bateriový modul svůj vlastní pokojíček a baterie těch pokojíčků je pak v dalším rámu a karoserie pak má další rám na ten rám od baterie, ale tohle je výsledek... Takže pro příště všeho s mírou, Tesla je o x set kilo lehčí...
ptr078
@Barry Lyndon Ze koroduju je najmensi problem. Vatsi problem je ze sa vlnia, ked sa nepouzivaju
ptr078
@Ivan Ponocný Davaju to do ev aj v audi uz dlho
ptr078
@Mikesus Preco by to robil. Menej klikov = menej penazi. A to je to, o co tu ide v prvom rade, aby si tu mohol pisat tvoje prispevky cely den. Este je len rano a uz vytahujes slovnik spisovneho jazyka 🤣. Tesim sa ked pobede zacnete vytahovat definicie rychlosti podla ajnstajnovych tajnych zapiskov a k veceru definovat rychlost kucharskou knihou starych mam
psel
@xxc Zase přeháníš, já s tím drtím zatáčky poslední dva roky a zatím jsem zvládl všechny.
psel
@Mokrous jo, navíc jiná 4x4 není prý aktuálně objednatelná, čeká se na homologaci baterky co splňuje nové normy. 79kWh už je homologovaná.
Avatar - xxc
xxc
@ptr078 Podla toho, kto aku hodnotu hlada. Po precitani clanku je to dolezite nekupovat, s takou prednou napravou to auto nevie zvladat zatacky. V podstate nas oklamali. Bud sa to auto pouziva ako rs, a smyka sa v zatackach a pneumatiky su zosuchane to 10 000 km, alebo sa to auto pouziva setrne, jazdi to v pohode, len trosku pomalsie. Potom je otazka, ci RS prinasa taku hodnotu. Jedine v tom, ze to ma pouzitelny podvozok. Tie zakladne verzie su asi hrozne, pokial su rovnake, ako ID4.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Mokrous Odborný mluvčí diskuzního klubu příznivců elektromobility, vážený pan Mikesus, přednesl signifikantní a nevyvratitelné argumenty, před kterými dosavadní systém fyzikálních veličin nemohl obstát.
ryccardo
@Mikesus muze to byt nejak poresene ze elektronika obcas pribrzduje, aby se kotouc trochu obrzdil a nereznul. Kotouce vzadu nemaji dlouheho trvani na zadnem aute. Nemuzes vedet co ti s tim v servise delaji. Treba to pri vymenach oleje mazou a rozhybavaji v ramci bezneho servisu.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Ivan Ponocný Tohle fakt není o lítosti. Koncern má kotouče vzadu desítky let a bubny právě reinkarnoval díky MEB EV platformě.
traveldrive
@Mikesus Teraz nie som si istý, píšeš o sebe...?
ryccardo
@Mikesus řekl bych, že z jednoho prostého důvodu. Kotouče zatuhnou na EV tak do roka a do dne a kotouč zrezne tak po pár měsících. Buben je pro EV daleko spolehlivější volba.
Avatar - praptak
praptak
@Mikesus Dává je i Volkswagen jako takový.
Sevca1
@MarekAbsolon 😁Ta sedla
Othello
....Třebaže má taky čtyřkolku a dokonce mnohem víc točivého momentu, není ani zdaleka tak ostrý ....

To souhlasí, však točivý moment není pro dynamiku nijak důležitý
Xprcek
Provozní/nejvyšší hmotnost 2.229-2.342/2.736 kg ... už dávno si měli udělat výlet do Brescie za Idra Group. Nebo být pašáci jako R&D v Xiaomi a vyrábět si 9 tis. tunové mašiny na tlakové lití sami.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Ivan Ponocný Platforma MEB to má od začátku u všech modelů. RS Škodlivky dostaly silnější přední dvojpístky. Jinak zadek zůstal beze změny. Není to na závodění na okruhu, ale při běžné jízdě je to spíš výhoda. Kotouče by reznuly a lítal by z nich bordel. Bubny se 1x za 2 roky vyčistí a jsou v pohodě. Stejně se většinou rekuperuje a brzdí se jen při ostřejší jízdě. A to každýho s EV brzo přejde.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Barry Lyndon Jo, ale u sportovního modelu to nutně bude omezující. S Elroqem asi nikdo soudný závodit nebude, u id.3 GTX a Cupry Born už mi to přijde podivné.
Ivan Ponocný
Náhodou, na Škodofku dobrý. Mě spíš zaujaly ty zadní brzdy - bubnové. Ani jsem netušil, že se to ještě vyrábí.
Hvarcz2
Tak až si vyndáte hlavu ze zadele Škodovky, s ergonomií neudělali nic, je to jenom zmenšenej Enyaq.
Avatar - xxc
xxc
@psel Ja som mal bridgestony 20ky a mne sa naopak nezdali zle, aj ked kazdy na to nadaval. Hlavne, ked boli uplne hladke, drzali super, len nesmelo prsat 😄 Proste ta meb platforma je nejaka zla na rychlejsiu jazdu, mozno aj vaha sa podpisuje, ale urcite by som to ako RS neodporucal.
psel
@xxc já si člověče myslím, že ty první z fabriky stály zaprd. Dal jsem s nima dvě sezóny (+-25k). Ty co jsem si koupil sám vypadají fakt líp.
Avatar - xxc
xxc
@psel Ved aj ja 😄 Prve pneumatiky boli hladke po par tisic km, dalsie uz trosku viac setrim, tak zatial pohoda. Konstrukcia prednej napravy je nevhodna pre to auto. Kto to chce pouzivat ako RS, tak nech to ani nekupuje. Na beznu pomalu jazdu v pohode.
ryccardo
@Mikesus Jinak osobní zkušenost Renault a VW. Nicméně dělá to i Prius. Kamarád co k němu jezdím na servis mi ukazoval jak vypadají brzdy na hybridu, který většinu času rekuperuje a zadní brzdy se prakticky nehýbají.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Horký Hrom Tak v jeho případě to ani jinak není možné.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@ptr078 Tak na jízdu 70Mph po cestách, které neznají sníh asi základ udělá stejnou službu. Kdo chce trakci, výkon a výbavu, tak jasně vidí, že RS je nejlepší nabídka.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Horký Hrom 😂👍
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Horký Hrom 😂👍
ptr078
@psel Ja som v tom nesiel, reprodukujem, co som dnes cital napriklad v britskej tlaci. A vsetci pisu to iste
As good as the new Skoda Elroq vRS is, it’s hard to recommend it over lesser models in the impressive EV’s range
ptr078
Tak som si precital asi 10 zahranicnych testov dnes a vsetky sa zhoduju v tom, ze vrs neprinasa ziadnu pridanu hodnotu oproti zakladu. V podstate treba pohladat dobru ponuku na zaklad a nevyhadzovat peniaze za vrs
Ivan Ponocný
@praptak - Já mám teda na 11letým Polo, což je k Fabii ekvivalent, kotouče všude dokola.
Ivan Ponocný
@Mokrous - Na EV mám kotouče všude, použiju je tak 1/14 dní aby se vůbec pohnuly, ta rekuperace je geniální. A asi je jedno co tam je když nejspíš to auto přežijou bez výměny obložení, protože jinak by ta oprava byla myslím složitější. Co je jednodušší vyrobit netuším, možná jim je jenom líto tu starší technologii vyhodit …
Avatar - praptak
praptak
@Ivan Ponocný Bubny se samozřejmě vyrábí, podívejte se na Fabii.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@praptak
Určitě, stejně jak samolajk 👍
Avatar - Mokrous
Mokrous
Chtěl bych se autora zeptat na copak je takové to tlačítko vpravo na volantu??? Jestli ono to není na vstup do asistentů...
A mimochodem to ISA v Elroqu/Enyaqu vůbec neruší. Je to maximálně decentní, že je vlastně člověk za to rád. Ví, že to přešvihnul, ale nic ho neotravuje. To u jiných automobilek to umí dotáhnout až k zešílení.

Jinak škoda, že není žádné info třeba k nové chemii v baterce atd...

Každopádně jsou verze RS momentálně nejlepší balíček a poměr cena/výkon až na ty pobouchaný žlutozelený lemy v interiéru.
Nemít to tu rizikovou baterku, tak jsem to málem tento měsíc objednal. I jako dieseldezoláta mne běžná jízda velmi nalomila. Nicméně při cenách a rizicích současné doby to ještě odložím na dalších 5 let a půjdu do dalšího ICE.