Novinky
del42sa
5
RS , ještě k tomu těžký SUV a na baterky. Doporučuje se s ním jezdit jen s lehkou nohou, jinak budete pořád stát u nabíječky nebo vylítnete ze zatáčky 😁
Nejrychlejší Škoda je...Octavia RS 245 s výkonem 180 kW (245 koní) dosahuje maximální rychlosti 250 km/h...
@karf996 Slovo nejrychlejší je osemetne. Bud to může být zminkvana nejvyšší maximální rychlost, nebo nejrychleji projeta vzdálenost, což pak odkazuje na dynamiku a zrychlení, a s maximální rychlosti to nemá nic společného. V tomto hlediska by bylo určitě lepší, především kdyz to píše novinář, napsat, že je to nejlépe zrychlujici skodovka.
@Mikesus Preco by to robil. Menej klikov = menej penazi. A to je to, o co tu ide v prvom rade, aby si tu mohol pisat tvoje prispevky cely den. Este je len rano a uz vytahujes slovnik spisovneho jazyka 🤣. Tesim sa ked pobede zacnete vytahovat definicie rychlosti podla ajnstajnovych tajnych zapiskov a k veceru definovat rychlost kucharskou knihou starych mam
@ptr078 A co jiného vytahovat než slovník spisovne cestiny, kde je popsáno význam slova, na ktere se tu upozorňuje, že je ve špatném významu. A podle toho slovníku neni.
Možná ve slovenštině to ma jiný význam, nerozporuji, neznam, ale v češtině je to správně, I když ne úplně vhodně.
Možná ve slovenštině to ma jiný význam, nerozporuji, neznam, ale v češtině je to správně, I když ne úplně vhodně.
@Mikesus Tak ten slovník nečti, protože pak plácáš hlouposti. AI to vysvětluje správně
může být slovo nejrychlejší použito ve významu "s největším zrychlením"?
ChatGPT řekl😒br /> Skvělá otázka. Krátká odpověď je: ne zcela přesně. Slovo "nejrychlejší" označuje největší rychlost, tedy stav, kdy má něco nejvyšší rychlost (km/h, m/s apod.). Neříká ale nic o tom, jak rychle se do té rychlosti dostalo — tedy o zrychlení.
Pokud chceš říct, že něco zrychluje nejrychleji (má největší zrychlení, měřeno v m/s²), přesnější by bylo říct například😒br />
"s největším zrychlením"
"nejrychleji zrychlující"
"s nejprudším zrychlením"
"akcelerující nejrychleji"
nebo hovorově "nejrychleji se rozjíždí"
může být slovo nejrychlejší použito ve významu "s největším zrychlením"?
ChatGPT řekl😒br /> Skvělá otázka. Krátká odpověď je: ne zcela přesně. Slovo "nejrychlejší" označuje největší rychlost, tedy stav, kdy má něco nejvyšší rychlost (km/h, m/s apod.). Neříká ale nic o tom, jak rychle se do té rychlosti dostalo — tedy o zrychlení.
Pokud chceš říct, že něco zrychluje nejrychleji (má největší zrychlení, měřeno v m/s²), přesnější by bylo říct například😒br />
"s největším zrychlením"
"nejrychleji zrychlující"
"s nejprudším zrychlením"
"akcelerující nejrychleji"
nebo hovorově "nejrychleji se rozjíždí"
@MarekAbsolon
No, zrovna chatgpt ma s humanitními vědami problém. A tady jsi presne ukazal, ze tomu tak stále je. A také jsi dokázal, že ne kazdy umi pracovat s AI, ze je potřeba mít i nějaké znalosti, než napsat dotaz a zkopírovat výsledek, který může být chybný. A u hamantnich ved zatím je.
Nebo si myslíš, že slovnik spisovne cestiny je méně zavazny než odpověď AI?
No, zrovna chatgpt ma s humanitními vědami problém. A tady jsi presne ukazal, ze tomu tak stále je. A také jsi dokázal, že ne kazdy umi pracovat s AI, ze je potřeba mít i nějaké znalosti, než napsat dotaz a zkopírovat výsledek, který může být chybný. A u hamantnich ved zatím je.
Nebo si myslíš, že slovnik spisovne cestiny je méně zavazny než odpověď AI?
@Mikesus Uklidni se, Hurvínku.
@traveldrive
Kdyz se tu ohanite chatgpt, tohle napsala na otázku, co znamená nejrychlejší
„Nejrychlejší“ nemusí znamenat nejvyšší maximální rychlost
Termín „nejrychlejší auto“ může znamenat různé věci😒br />
Kritérium Co znamená „nejrychlejší“
Maximální rychlost Dosáhne nejvyšší rychlosti na rovince (např. 300 km/h)
Zrychlení Nejrychleji vystřelí z 0 na 100 km/h (např. 3,6 s)
Nejlepší časy na okruhu Má nejlepší časy na trati, díky kombinaci výkonu, přilnavosti a podvozku
Reakce a dynamika Působí nejrychleji subjektivně – rychlé řazení, okamžité reakce
V závodním prostředí Je to např. Škoda Fabia Rally2 nebo Octavia WTCC – závodní stroje s perfektní ovladatelností
Takže i bez nejvyšší „top speed“ může být auto právem označováno jako „nejrychlejší“, pokud např. zrychluje nejrychleji nebo je nejrychlejší na trati.
Takze argumentujete něčím, co samo sebe rozporuje. Jsem zvedav na tve vyjádření.
Kdyz se tu ohanite chatgpt, tohle napsala na otázku, co znamená nejrychlejší
„Nejrychlejší“ nemusí znamenat nejvyšší maximální rychlost
Termín „nejrychlejší auto“ může znamenat různé věci😒br />
Kritérium Co znamená „nejrychlejší“
Maximální rychlost Dosáhne nejvyšší rychlosti na rovince (např. 300 km/h)
Zrychlení Nejrychleji vystřelí z 0 na 100 km/h (např. 3,6 s)
Nejlepší časy na okruhu Má nejlepší časy na trati, díky kombinaci výkonu, přilnavosti a podvozku
Reakce a dynamika Působí nejrychleji subjektivně – rychlé řazení, okamžité reakce
V závodním prostředí Je to např. Škoda Fabia Rally2 nebo Octavia WTCC – závodní stroje s perfektní ovladatelností
Takže i bez nejvyšší „top speed“ může být auto právem označováno jako „nejrychlejší“, pokud např. zrychluje nejrychleji nebo je nejrychlejší na trati.
Takze argumentujete něčím, co samo sebe rozporuje. Jsem zvedav na tve vyjádření.
@Mikesus Rychlost a zrychlení jsou 2 naprosto rozdílné fyzikální veličiny, o kterých se učí ve škole a jejich význam by měl být každému, kdo chodil do školy, naprosto jasný. S výkladem resp. slovníkem spisovné češtiny nemají nic společného a AI si může v tomto případě žvanit, co chce.
@Petr Kozohorský
Ja ai nepoužil. To ten predemnou, který tvrdil, že vyznam slova je zbytečný, kdyz chatGPT něco tvrdi. No a hned kdyz jsem tam dal do chatGPT, tak sama popřela ten původní vyznam, kterym se tu ohanel.
No a k tvému vyjádření, ano fyzikální veličina je jasná, ale tady je vyznam slova, ne fyzikální veličina. Protoze slovo nejrychlejší neznamená jenom nejvyšší maximální rychlost. Viz slovnik spisovne cestiny.
Ja ai nepoužil. To ten predemnou, který tvrdil, že vyznam slova je zbytečný, kdyz chatGPT něco tvrdi. No a hned kdyz jsem tam dal do chatGPT, tak sama popřela ten původní vyznam, kterym se tu ohanel.
No a k tvému vyjádření, ano fyzikální veličina je jasná, ale tady je vyznam slova, ne fyzikální veličina. Protoze slovo nejrychlejší neznamená jenom nejvyšší maximální rychlost. Viz slovnik spisovne cestiny.
@MarekAbsolon
Nejrychlejší“ nemusí znamenat nejvyšší maximální rychlost
Termín „nejrychlejší auto“ může znamenat různé věci😒br />
Kritérium Co znamená „nejrychlejší“
Maximální rychlost Dosáhne nejvyšší rychlosti na rovince (např. 300 km/h)
Zrychlení Nejrychleji vystřelí z 0 na 100 km/h (např. 3,6 s)
Nejlepší časy na okruhu Má nejlepší časy na trati, díky kombinaci výkonu, přilnavosti a podvozku
Reakce a dynamika Působí nejrychleji subjektivně – rychlé řazení, okamžité reakce
V závodním prostředí Je to např. Škoda Fabia Rally2 nebo Octavia WTCC – závodní stroje s perfektní ovladatelností
Takže i bez nejvyšší „top speed“ může být auto právem označováno jako „nejrychlejší“, pokud např. zrychluje nejrychleji nebo je nejrychlejší na trati.
Argumentuješ něčím, co samo sebe rozporuje. Jak jsem psal výše, použití AI potřebuje taky nějaký skill, ne jen slepě kopírovat. Vzdy je lepší se raději přesvědčit, pokud víš jak, než platnost blbost.
Nejrychlejší“ nemusí znamenat nejvyšší maximální rychlost
Termín „nejrychlejší auto“ může znamenat různé věci😒br />
Kritérium Co znamená „nejrychlejší“
Maximální rychlost Dosáhne nejvyšší rychlosti na rovince (např. 300 km/h)
Zrychlení Nejrychleji vystřelí z 0 na 100 km/h (např. 3,6 s)
Nejlepší časy na okruhu Má nejlepší časy na trati, díky kombinaci výkonu, přilnavosti a podvozku
Reakce a dynamika Působí nejrychleji subjektivně – rychlé řazení, okamžité reakce
V závodním prostředí Je to např. Škoda Fabia Rally2 nebo Octavia WTCC – závodní stroje s perfektní ovladatelností
Takže i bez nejvyšší „top speed“ může být auto právem označováno jako „nejrychlejší“, pokud např. zrychluje nejrychleji nebo je nejrychlejší na trati.
Argumentuješ něčím, co samo sebe rozporuje. Jak jsem psal výše, použití AI potřebuje taky nějaký skill, ne jen slepě kopírovat. Vzdy je lepší se raději přesvědčit, pokud víš jak, než platnost blbost.
Evidentně jsem si celý život mylně vykládal pojem "nejrychlejší". 😀
@gil54 Evidentně sis to vykládal, protoze slovník spisovneho jazyka mluví jasně.
prirucka.ujc.cas.cz/?…
Ale souhlasím, že novinář by to mohl napsat o dost lépe.
prirucka.ujc.cas.cz/?…
Ale souhlasím, že novinář by to mohl napsat o dost lépe.
Nejrychlejší Škodovka v historii hned po Fabii, Kamiqu, Scale, Octavii, Superbu, Karoqu, Kodiaqu, Yetim, Roomsteru, Rapidu, Slavii a Kushaqu. 180 km/h? Fantazie 👍👍👍 Popular, Spartak a dvanáctsettrojka mohou jen smutně závidět.
@Horký Hrom Zřejmě se to vztahuje ke zrychlení. Tak je někdy i vnímáno.
@praptak
Ono stačí trochu rozumet češtině, nebo aspoň vedet kde hledat. To se uci tuším v 7.tride zs, používat slovnik spisovne cestiny a pravidla českého pravopisu. Problém je, že spousta lidí si myslí, že jim stačí "selský" rozum a pak ze sebe delaji hloupé "sedláky", již pak kecají a kritizují věci, o kterých nemaji ponětí, jen si to myslí
Ono stačí trochu rozumet češtině, nebo aspoň vedet kde hledat. To se uci tuším v 7.tride zs, používat slovnik spisovne cestiny a pravidla českého pravopisu. Problém je, že spousta lidí si myslí, že jim stačí "selský" rozum a pak ze sebe delaji hloupé "sedláky", již pak kecají a kritizují věci, o kterých nemaji ponětí, jen si to myslí
@Mikesus Teraz nie som si istý, píšeš o sebe...?
@traveldrive
No jelikož spisovnou češtinu nezvládáš, chapu ze významu těžko rozumíš.
V daném textu je vysvětleno, ze významu slova je potřeba porozumět. To se uci postupne od 5.tridy ( říká se tomu chápání psaného textu ), a že když si člověk mysli, ze zna nějaký význam slova, nemusi to být úplně pravda, kdyz se nepodívá na jeho skutečný vyznam. Doufám, že jsem to teď napsal srozumitelněji
No jelikož spisovnou češtinu nezvládáš, chapu ze významu těžko rozumíš.
V daném textu je vysvětleno, ze významu slova je potřeba porozumět. To se uci postupne od 5.tridy ( říká se tomu chápání psaného textu ), a že když si člověk mysli, ze zna nějaký význam slova, nemusi to být úplně pravda, kdyz se nepodívá na jeho skutečný vyznam. Doufám, že jsem to teď napsal srozumitelněji
"Za volantem nejrychlejší škodovky v historii: Elroq RS zaujme nejen dynamikou" - tak to je hodně vtipný nadpis pane redaktore 😉
@ericn Ale pravdivý, ono totiz nejrychlejší ma v tomto ohledu správný, i když zavádějící popis.
prirucka.ujc.cas.cz/?…
prirucka.ujc.cas.cz/?…
2.3 tuny. Skoro 3 tuny obsazené. Maximalka na tragicky nízkých 180. 😨
Zrychlení je docela slušné.
Ale na 340 koní je to vcelku slabota. Mohlo by to být pod 5s.
Nein, danke. Jsou lepší auta.
Zrychlení je docela slušné.
Ale na 340 koní je to vcelku slabota. Mohlo by to být pod 5s.
Nein, danke. Jsou lepší auta.
Náhodou, na Škodofku dobrý. Mě spíš zaujaly ty zadní brzdy - bubnové. Ani jsem netušil, že se to ještě vyrábí.
@Ivan Ponocný Škodovka na elektromobily začala zase dávat bubny.
@Mikesus řekl bych, že z jednoho prostého důvodu. Kotouče zatuhnou na EV tak do roka a do dne a kotouč zrezne tak po pár měsících. Buben je pro EV daleko spolehlivější volba.
@ryccardo
Netvrdím ze tomu tak není. Treba taková i3 s tim údajně nema problém. Je lehčí, ma kotouče vzadu a nereznou a netuhnou po roce.
Netvrdím ze tomu tak není. Treba taková i3 s tim údajně nema problém. Je lehčí, ma kotouče vzadu a nereznou a netuhnou po roce.
@Ivan Ponocný Řeší to problém koroze málo používaných brzdových kotoučů... ty na zadní nápravě značně korodují i u spalováků, natož pak u EV...
@Barry Lyndon U malých lehkých aut ano, ale u větších jsem nikdy nezaznamenal problém s rezavenim
@Mikesus Jen se musí každý rok rozdělat třmeny rozhýbat a namazat. Jinak je to pro ty brzdy smrt.
@ryccardo o kterých autech mluvíš? Jak říkám, jediný problém se zadními kotouči jsem mel na yarisu 2016, příliš lehké auto, ještě navíc s rekuperací.
@Barry Lyndon Ze koroduju je najmensi problem. Vatsi problem je ze sa vlnia, ked sa nepouzivaju
@Ivan Ponocný Platforma MEB to má od začátku u všech modelů. RS Škodlivky dostaly silnější přední dvojpístky. Jinak zadek zůstal beze změny. Není to na závodění na okruhu, ale při běžné jízdě je to spíš výhoda. Kotouče by reznuly a lítal by z nich bordel. Bubny se 1x za 2 roky vyčistí a jsou v pohodě. Stejně se většinou rekuperuje a brzdí se jen při ostřejší jízdě. A to každýho s EV brzo přejde.
@Mokrous - Na EV mám kotouče všude, použiju je tak 1/14 dní aby se vůbec pohnuly, ta rekuperace je geniální. A asi je jedno co tam je když nejspíš to auto přežijou bez výměny obložení, protože jinak by ta oprava byla myslím složitější. Co je jednodušší vyrobit netuším, možná jim je jenom líto tu starší technologii vyhodit …
S tou hmotností by měl koncern něco dělat. Jako je hezký, že je to takový malý tančík, kde má každý bateriový modul svůj vlastní pokojíček a baterie těch pokojíčků je pak v dalším rámu a karoserie pak má další rám na ten rám od baterie, ale tohle je výsledek... Takže pro příště všeho s mírou, Tesla je o x set kilo lehčí...
@Barry Lyndon však dělá, počkej na MEB+, ukážou to na podzim dle všeho. To že si VW hned na začátek netroufnul na baterku bez modulů chápu, přeci jen vyměnit modul zvládne skoro každý autoservis. Jsem zvědav jak to budou dělat s CTP baterkou, jestli servis pustí dovnitř nebo ne.
Kdyby Tesla měla moduly, tak by taky byla těžší.
Kdyby Tesla měla moduly, tak by taky byla těžší.
Dělá VW u rychlých EV stále tu hovadinu s omezováním výkonu pod 88 % nabití, nebo je uváděný výkon opravdu běžně dostupný?
Chtěl bych se autora zeptat na copak je takové to tlačítko vpravo na volantu??? Jestli ono to není na vstup do asistentů...
A mimochodem to ISA v Elroqu/Enyaqu vůbec neruší. Je to maximálně decentní, že je vlastně člověk za to rád. Ví, že to přešvihnul, ale nic ho neotravuje. To u jiných automobilek to umí dotáhnout až k zešílení.
Jinak škoda, že není žádné info třeba k nové chemii v baterce atd...
Každopádně jsou verze RS momentálně nejlepší balíček a poměr cena/výkon až na ty pobouchaný žlutozelený lemy v interiéru.
Nemít to tu rizikovou baterku, tak jsem to málem tento měsíc objednal. I jako dieseldezoláta mne běžná jízda velmi nalomila. Nicméně při cenách a rizicích současné doby to ještě odložím na dalších 5 let a půjdu do dalšího ICE.
A mimochodem to ISA v Elroqu/Enyaqu vůbec neruší. Je to maximálně decentní, že je vlastně člověk za to rád. Ví, že to přešvihnul, ale nic ho neotravuje. To u jiných automobilek to umí dotáhnout až k zešílení.
Jinak škoda, že není žádné info třeba k nové chemii v baterce atd...
Každopádně jsou verze RS momentálně nejlepší balíček a poměr cena/výkon až na ty pobouchaný žlutozelený lemy v interiéru.
Nemít to tu rizikovou baterku, tak jsem to málem tento měsíc objednal. I jako dieseldezoláta mne běžná jízda velmi nalomila. Nicméně při cenách a rizicích současné doby to ještě odložím na dalších 5 let a půjdu do dalšího ICE.
@Mokrous no právě není. Čekal jsem to taky, že tím tlačítkem na pravém rameni volantu se symbolem asistentů otevřu klasickou rolovací nabídku asistentů na přístrojovém štítu, jako např. u octavie, ale volí se tím mezi Travel Assistem, adaptivním tempomatem bez vedení v pruhu a omezovačem.
Ruší, neruší - je pravda, že Škodovka obecně má varování ISA dělané asi nejlíp, nejméně rušivě, ale osobně to i tak vypínat chci, a protože to vždycky zapomenu udělat, než se rozjedu, chci, aby to vypnutí bylo snadné a bezpečné.
Ruší, neruší - je pravda, že Škodovka obecně má varování ISA dělané asi nejlíp, nejméně rušivě, ale osobně to i tak vypínat chci, a protože to vždycky zapomenu udělat, než se rozjedu, chci, aby to vypnutí bylo snadné a bezpečné.
Provozní/nejvyšší hmotnost 2.229-2.342/2.736 kg ... už dávno si měli udělat výlet do Brescie za Idra Group. Nebo být pašáci jako R&D v Xiaomi a vyrábět si 9 tis. tunové mašiny na tlakové lití sami.
....Třebaže má taky čtyřkolku a dokonce mnohem víc točivého momentu, není ani zdaleka tak ostrý ....
To souhlasí, však točivý moment není pro dynamiku nijak důležitý
To souhlasí, však točivý moment není pro dynamiku nijak důležitý
Tak som si precital asi 10 zahranicnych testov dnes a vsetky sa zhoduju v tom, ze vrs neprinasa ziadnu pridanu hodnotu oproti zakladu. V podstate treba pohladat dobru ponuku na zaklad a nevyhadzovat peniaze za vrs
@ptr078 ok, 79kWh (+2kWh), 185kW (+10kW) nabíjení, 250kW (+40kW) výkonu, Canton, Panoramatické kamery, HUD - to mi za ceníkových 60000 Kč vč. DPH připadá být jako pěkný deal ne?
@psel Ja som v tom nesiel, reprodukujem, co som dnes cital napriklad v britskej tlaci. A vsetci pisu to iste
As good as the new Skoda Elroq vRS is, it’s hard to recommend it over lesser models in the impressive EV’s range
As good as the new Skoda Elroq vRS is, it’s hard to recommend it over lesser models in the impressive EV’s range
@ptr078 Tak na jízdu 70Mph po cestách, které neznají sníh asi základ udělá stejnou službu. Kdo chce trakci, výkon a výbavu, tak jasně vidí, že RS je nejlepší nabídka.
@ptr078 Podla toho, kto aku hodnotu hlada. Po precitani clanku je to dolezite nekupovat, s takou prednou napravou to auto nevie zvladat zatacky. V podstate nas oklamali. Bud sa to auto pouziva ako rs, a smyka sa v zatackach a pneumatiky su zosuchane to 10 000 km, alebo sa to auto pouziva setrne, jazdi to v pohode, len trosku pomalsie. Potom je otazka, ci RS prinasa taku hodnotu. Jedine v tom, ze to ma pouzitelny podvozok. Tie zakladne verzie su asi hrozne, pokial su rovnake, ako ID4.
@xxc Zase přeháníš, já s tím drtím zatáčky poslední dva roky a zatím jsem zvládl všechny.
@psel Ved aj ja 😄 Prve pneumatiky boli hladke po par tisic km, dalsie uz trosku viac setrim, tak zatial pohoda. Konstrukcia prednej napravy je nevhodna pre to auto. Kto to chce pouzivat ako RS, tak nech to ani nekupuje. Na beznu pomalu jazdu v pohode.
@xxc já si člověče myslím, že ty první z fabriky stály zaprd. Dal jsem s nima dvě sezóny (+-25k). Ty co jsem si koupil sám vypadají fakt líp.
Na základě podnětných příspěvků od odborníků z diskuzního fóra na auto.cz, které se týká debaty o tom, co je rychlé, rychlejší a nejrychlejší, bylo rozhodnuto o změnách ve fyzikálních veličinách a pravidlech sportu. 1) Učebnice fyziky pro základní školy budou revidovány tak, že zrychlení a rychlost jsou ta samá veličina se stejnou jednotkou. 2) Usain Bolt bude muset vrátit medaile, protože byl sice první v cíli, ale odteď rozhodují první dva metry sprintu a tam zaostával za těmi nejrychlejšími sprintery. Tak jako Octavia RS zaostává na prvních dvou metrech za nejrychlejší Škodovkou Elroq RS.
Horký Hrom, výkonný místopředseda kolegia fyzikálních veličin při Mezinárodním úřadu pro míry a váhy a předseda prezídia ústřední revizní pravidlové komise Mezinárodního olympijského výboru.
Horký Hrom, výkonný místopředseda kolegia fyzikálních veličin při Mezinárodním úřadu pro míry a váhy a předseda prezídia ústřední revizní pravidlové komise Mezinárodního olympijského výboru.
@Horký Hrom 😂👍
Tak až si vyndáte hlavu ze zadele Škodovky, s ergonomií neudělali nic, je to jenom zmenšenej Enyaq.