Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Rychlou výměnu baterií se naučil elektrický Fiat, vyzkoušet si je může každý

14 komentářů

gil54
Pokud není známa cena a čas celé operace, nemá cenu o tom zatím moc diskutovat.

Výhody a nevýhody výměn obecně zde byly proprány tisíckrát.
nippon
@gil54 Na displeji sa mu ukázalo 5 minút.
ericn
@nippon Otázka je, v jaké kondici bude baterie, kterou dostaneš? Sázka do loterie, bude tam muset být nějaká garance kvality...

Btw asi bych nechtěl měnit to co mi patří, a rozhodně ne platit nějaký paušál měsíčně za baterii + sazbu za nabití. To se pak dost prodraží, i když zaplatíš jen cenu auta.

Ten koncept jde celkově proti principu vlastnictví. Přestanou podporovat tvůj model a jsi v pr...
DonVito
@ericn
Ja bych zase nechtel platit dvojnasobek za palivo do svyho auta.

Nastesti platim za elektrinu pulku toho, co bych projel za benzin.
Zivot je otazkou... penezenky.
A z tohoto pohledu jsou EV uz dnes ve vyhode.

Nechte si svuj hluk a emise. Ja si parkrat za rok radeji pockam na nabijecce. A usetrim 25.000Kc rocne za benzin.
Jsem prilis chudy na to abych jezdil spalovakem.
🙂
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@DonVito
Jsem prilis chudy na to abych jezdil spalovakem.

Bingo!
👍👍👍
ericn
@DonVito No jasne, taky proto jezdíš ojetým elektrem 😋 A nikdo ti ho nebere…

Jen hodnotím koncept výměny baterie ze svého pohledu, nechtěl bych to tak, že baterie není moje. Toť vše. 😋
nippon
@DonVito A koľko "ušetríš" na zostatkovej hodnote?
ryccardo
@DonVito To záleží na tom kolik ti auto žere. Taky bych mohl jezdit za poloviční náklady, ale nejsem socka, takže neskuhrám a prostě to zaplatím. Na benzín si v pohodě vydělám. Že nemáš na to vydat měsíčně 2000 za palivo navíc je sice smutné, ale tak zkus třeba změnit práci a ne brečet 😉
Sevca1
@DonVito přesně tak. Je to o peněžence a proto když jsem kupoval nové auto tak jsem vzal benzínové neboť stejně velké a použitelné Ev bylo dražší, navratnost a pozdější prodej EV rozhodl ve prospěch peněženky. A tak to má být. Správný konkurenční boj vždy posune vývoj v před ne dotace. Samozřejmě doufám že za týden nebudeš nikoho prudit že jezdí naftakem!! Rozhodla peněženka
Avatar - Max  Headroom
Max Headroom
@DonVito

Absolutně souhlasím!
ryccardo
@ericn To tě ale nemusí vůbec zajímat, protože není tvoje a nekupuješ si ji. Na další stanici ti ji zase vymění. A myslím, že není problém nastavit vůči zákazníkům otevřené mechanismy ve tom smyslu, že poskytovatel garantuje třeba baterii degradovanou na max řekněme 85% a pak se budou vyřazovat.
ryccardo
@gil54 A jaké to má teda nevýhody? Mě toho moc nenapadá. Vidím jen výhody.
Arese
Hmm, zajímalo by mě, kdyby elektrohujerové museli u svých spalovacích aut měnit na pumpě palivové nádrže - prázdné za plné. Jak by řvali, jak jsou spalováky nepraktické. Ale u elektrokrumplů jsou schopni to velebit... 😊
gil54
@ ryccardo

Například, že kromě baterií v autech budou muset být další baterie v zásobě na těch nabíjecích stanicích, které bude muset někdo zaplatit, nakonec stejně jako ty stanice. Proto asi nelze předpokládat, že cena výměny bude stejná jako prosté nabití.