Novinky
Jinak je super, jak jsou nektreri diskuteri (zdravim Ozzyho) otevreni vodiku, bez znameho technickeho reseni pro vyznamne zlepseni.
Naproti tomu jsou zcela uzavreni 👎 technologii slibujici konkretne nasledujici
Podle nového patentu se plánuje specifická energie 400 – 500 Wh/kg, dojezd 3000 kilometrů a dobití do 80 % za pět minut.
🤫
Otevrenost vitam. Ale ke vsem resenim. A predevsim k tem nejperspektivnejsim, viz clanek.
Naproti tomu jsou zcela uzavreni 👎 technologii slibujici konkretne nasledujici
Podle nového patentu se plánuje specifická energie 400 – 500 Wh/kg, dojezd 3000 kilometrů a dobití do 80 % za pět minut.
🤫
Otevrenost vitam. Ale ke vsem resenim. A predevsim k tem nejperspektivnejsim, viz clanek.
@DonVito
Technologie se vyvíjejí a budou vyvíjet. At už jde o baterie nebo alternativní paliva. Čím více moderních technologií budou automobilky mít, tím bude snazší pro jednotlivé aplikace, místní podmínky nebo preference zákazníků nabídnout optimální řešení.
Technologie se vyvíjejí a budou vyvíjet. At už jde o baterie nebo alternativní paliva. Čím více moderních technologií budou automobilky mít, tím bude snazší pro jednotlivé aplikace, místní podmínky nebo preference zákazníků nabídnout optimální řešení.
@Tycoon
Souhlas.
Jen je hloupost upinat se k technologii s minimalnim potencialem (vodik) pro osobni auta.
Naopak by bylo velmi hloupe zatracovat BEV s obrovskym potencialem popsanym clanku.
😉
Muzu se te zeptat, co sis odnesl z tohoto clanku?
Spravne pises
Technologie se vyvíjejí a budou vyvíjet.
Jen to nejak nekoresonduje s tvym postojem k BEV.
Souhlas.
Jen je hloupost upinat se k technologii s minimalnim potencialem (vodik) pro osobni auta.
Naopak by bylo velmi hloupe zatracovat BEV s obrovskym potencialem popsanym clanku.
😉
Muzu se te zeptat, co sis odnesl z tohoto clanku?
Spravne pises
Technologie se vyvíjejí a budou vyvíjet.
Jen to nejak nekoresonduje s tvym postojem k BEV.
@DonVito
Co jsem si odnesl z tohoto článku? To, že Čína už v bateriích nemá soupeře. I Japonsko a Jižní Korea už jsou pozadu.
Nikdy jsem nepatřil mezi fanoušky využití vodíku jako paliva v osobních autech. Výroba a skladování vodíku je problém sám o sobě. A pokud by se to podařilo vylepšit, tak se to hodí spíše pro velké dopravní prostředky.
Co jsem si odnesl z tohoto článku? To, že Čína už v bateriích nemá soupeře. I Japonsko a Jižní Korea už jsou pozadu.
Nikdy jsem nepatřil mezi fanoušky využití vodíku jako paliva v osobních autech. Výroba a skladování vodíku je problém sám o sobě. A pokud by se to podařilo vylepšit, tak se to hodí spíše pro velké dopravní prostředky.
@Tycoon
Takze kdyz je Cina napred, tak my dame ruce pryc?
Strcime hlavu do pisku a zustaneme ve dvacatem stoleti?
S vodikem jsme tedy zajedno.
Siris tu dogmata ze vse co je z Ciny je spatne.
To je kravina.
A sam jiste pouzivas spoustu veci made in China...
A nebudu te tu kadrovat a psat, ze jsi pokrytec. 🙂
Zkus se radeji zamyslet.
Ja chci abychom s Cinou drzeli krok.
Nasledkem tveho zpusobu uvazovani by byla jeste vetsi zaostalost.
Takze kdyz je Cina napred, tak my dame ruce pryc?
Strcime hlavu do pisku a zustaneme ve dvacatem stoleti?
S vodikem jsme tedy zajedno.
Siris tu dogmata ze vse co je z Ciny je spatne.
To je kravina.
A sam jiste pouzivas spoustu veci made in China...
A nebudu te tu kadrovat a psat, ze jsi pokrytec. 🙂
Zkus se radeji zamyslet.
Ja chci abychom s Cinou drzeli krok.
Nasledkem tveho zpusobu uvazovani by byla jeste vetsi zaostalost.
@DonVito
Špatně není to, že je něco z Číny.
Špatně je to, jak moc za Čínou průmyslově zaostáváme a že se na ni stáváme čím dál více závislí. Nemám na mysli spotřební zboží, ale strategické výrobky či materiály pro energetickou infrastrukturu, zdravotnictví atd.
Špatně není to, že je něco z Číny.
Špatně je to, jak moc za Čínou průmyslově zaostáváme a že se na ni stáváme čím dál více závislí. Nemám na mysli spotřební zboží, ale strategické výrobky či materiály pro energetickou infrastrukturu, zdravotnictví atd.
@Tycoon
S prvni vetou souhlas.
Ale jak chces zabranit nasemu zaostavani v baterkach?
Vytacenim sve V8icky?
Psanim hejtu na EV?
S prvni vetou souhlas.
Ale jak chces zabranit nasemu zaostavani v baterkach?
Vytacenim sve V8icky?
Psanim hejtu na EV?
@DonVito
Kdo chce být silný v bateriích, nezbytně potřebuje mít silnou základnu metalurgického, chemického a elektrotechnického průmyslu.
To, v jakých autech jezdím já nebo ty, to rozhodovat nebude.
Kdo chce být silný v bateriích, nezbytně potřebuje mít silnou základnu metalurgického, chemického a elektrotechnického průmyslu.
To, v jakých autech jezdím já nebo ty, to rozhodovat nebude.
@Tycoon
Ne.
Potrebujes vyvoj.
Ne.
Potrebujes vyvoj.
@Hendly
A na vývoj potřebuješ mít silnou základnu metalurgického, chemického a elektrotechnického průmyslu.
Nebo dopadneš jak Northvolt. Miliardy dotací do vývoje, ale stejně vše od materiálů až po výrobní linky kupovali z Asie. A pak krach.
A na vývoj potřebuješ mít silnou základnu metalurgického, chemického a elektrotechnického průmyslu.
Nebo dopadneš jak Northvolt. Miliardy dotací do vývoje, ale stejně vše od materiálů až po výrobní linky kupovali z Asie. A pak krach.
@Hendly
Vývoj potřebuje minimum regulací. Vývoj potřebuje opak EU.
Vývoj potřebuje minimum regulací. Vývoj potřebuje opak EU.
@rohYpnol
Ne,
Kdyz zvyhodnujes fosilni konkurenci tak ti konkurence nikdy nevznikne.
Ne,
Kdyz zvyhodnujes fosilni konkurenci tak ti konkurence nikdy nevznikne.
@Hendly
Zvýhodňovány jsou BEV ty hlo-hu.
Zvýhodňovány jsou BEV ty hlo-hu.
@rohYpnol
Spalovak, emise jedovatych latek, emise rakovinotvorných latek, dopad na zdraví obyvatel a naklady na zdravotnictví, emise CO2 a ohromne dnesni a hlavně budoucí vydaje na zmenu klimatu, totalni strategicka zavislost na surovine mimo nasi kontrolu, odliv penez ekonomiky, nutnost drzet strategické rezervy atd…
Vse negativni dopady fosilu.
Ne, BEV opravdu neni ani zdaleko tak dotovan jako spalovak.
Spalovak, emise jedovatych latek, emise rakovinotvorných latek, dopad na zdraví obyvatel a naklady na zdravotnictví, emise CO2 a ohromne dnesni a hlavně budoucí vydaje na zmenu klimatu, totalni strategicka zavislost na surovine mimo nasi kontrolu, odliv penez ekonomiky, nutnost drzet strategické rezervy atd…
Vse negativni dopady fosilu.
Ne, BEV opravdu neni ani zdaleko tak dotovan jako spalovak.
@Hendly
Takže zase jako pejsek s kočičkou vaříš dort, kdy nahážeš zcela nesouvisející věci, z nichž přinejmenším polovina jsou lži demagogie a nesmysly, a tohle vše splácáš do jednoho 🤣🤣🤣
Ne, i kdyby cokoliv z toho bylo omylem pravda, tak NIC z toho neni dotace spalováků ty hlo-hu 🤣🤣🤣
Takže zase jako pejsek s kočičkou vaříš dort, kdy nahážeš zcela nesouvisející věci, z nichž přinejmenším polovina jsou lži demagogie a nesmysly, a tohle vše splácáš do jednoho 🤣🤣🤣
Ne, i kdyby cokoliv z toho bylo omylem pravda, tak NIC z toho neni dotace spalováků ty hlo-hu 🤣🤣🤣
@rohYpnol
Ne.
Toto vse jsou negativa fosilu ktere maji financni vyjádření v penězích.
Naklady na fosil jsou ohromné, jen proste nejsou na prvni pohled videt, protože uz jsme si zvykli.
Ne.
Toto vse jsou negativa fosilu ktere maji financni vyjádření v penězích.
Naklady na fosil jsou ohromné, jen proste nejsou na prvni pohled videt, protože uz jsme si zvykli.
@Hendly
Tak třeba jen vypíchnu - ad nutnost držet hmotné rezervy.
ANO. A JE TO NAOPAK NESPORNÁ VÝHODA!!! Protože držet rezervy v podobě vyrobené elektřiny prostě nelze!
Tak třeba jen vypíchnu - ad nutnost držet hmotné rezervy.
ANO. A JE TO NAOPAK NESPORNÁ VÝHODA!!! Protože držet rezervy v podobě vyrobené elektřiny prostě nelze!
@rohYpnol
Ke zniceni kompletni elektricke infrastruktury potrebujes docela dost prostredku.
K zastaveni ropy potrbujes vlastne otocit kohoutem.
To iz si nepamatujes udalosti 3 roky stare?
Muzes zkusit i dalsi vody.
Vzdy dojdes k zaveru, ze fosilni paliva vychazi pekelne draho.
Ke zniceni kompletni elektricke infrastruktury potrebujes docela dost prostredku.
K zastaveni ropy potrbujes vlastne otocit kohoutem.
To iz si nepamatujes udalosti 3 roky stare?
Muzes zkusit i dalsi vody.
Vzdy dojdes k zaveru, ze fosilni paliva vychazi pekelne draho.
@Hendly
Hádej s čím je prvně problém ve válce ty hujere... s dodávkami elektřiny!!! Stačí poškodit jednu dvě rozvodny a jsi bez elektřiny!!!
Tak laskavě opět nelži.
Hádej s čím je prvně problém ve válce ty hujere... s dodávkami elektřiny!!! Stačí poškodit jednu dvě rozvodny a jsi bez elektřiny!!!
Tak laskavě opět nelži.
@rohYpnol
Rusko za penize z ropy brutalne bombarduje i elektrickou infrastrukturu na Ukrajine uz 3 roky a stale elektrina jde.
Podivej se co se delo kdyz se jen omezil dovoz ropy a plynu.
A opet. Byl tonjen jeden u mnoha negativ fosilu.
Rusko za penize z ropy brutalne bombarduje i elektrickou infrastrukturu na Ukrajine uz 3 roky a stale elektrina jde.
Podivej se co se delo kdyz se jen omezil dovoz ropy a plynu.
A opet. Byl tonjen jeden u mnoha negativ fosilu.
@Tycoon nasimi nakupy Čína posiluje ekonomicky a vojensky. Větší obavu nez z ruska mam z ciny, pripadne arabského vychodu. Cina za nase penize skupuje evropske firmy, ve kterych se evropani stavaji a ve vetsi mire budou stavat jejimi vazaly. Táta davno rikal ze nas jednou Číňani umlati cepicema a my jim v tom zdatne sekundujeme
@Tycoon
Cina dlouhodobě dotuje EV a legislativně jim vyrazne pomoha. Proto jsou tam kde jsou.
Ty tady pokus EU nastavit alespon nejakou podporu non stop kritizujes.
Cina dlouhodobě dotuje EV a legislativně jim vyrazne pomoha. Proto jsou tam kde jsou.
Ty tady pokus EU nastavit alespon nejakou podporu non stop kritizujes.
@Hendly
Bavíme se o vývoji a výrobě baterií (přesněji řečeno článků), nikoliv o výrobě aut.
Bavíme se o vývoji a výrobě baterií (přesněji řečeno článků), nikoliv o výrobě aut.
@Tycoon
To ma primou souvislost.
Ono je to stejne s OZE.
Cina mohutně podporuje, ty zde kazdy den nadavas na podporu EU.
To ma primou souvislost.
Ono je to stejne s OZE.
Cina mohutně podporuje, ty zde kazdy den nadavas na podporu EU.
@Hendly
Pouze nepřímou. Evropský automotive nemá vertikálně integrovaný dodavatelský řetězec. Články jsou vždy subdodávkou od třetí strany, tak jako pneumatiky nebo ocel.
Když automobilkám nařídíš povinné rezervní kolo, mohou jej nakoupit od Hankooku nebo Bridgestone a vývoj evropských pneumatik to nezlepší.
U článků je to ještě markantnější. Abych řekl pravdu, neznám ani jednoho evropského výrobce, který by vyvíjel a vyráběl články pro evropské elektromobily
Vše Jižní Korea, Japonsko a Čína.
Pouze nepřímou. Evropský automotive nemá vertikálně integrovaný dodavatelský řetězec. Články jsou vždy subdodávkou od třetí strany, tak jako pneumatiky nebo ocel.
Když automobilkám nařídíš povinné rezervní kolo, mohou jej nakoupit od Hankooku nebo Bridgestone a vývoj evropských pneumatik to nezlepší.
U článků je to ještě markantnější. Abych řekl pravdu, neznám ani jednoho evropského výrobce, který by vyvíjel a vyráběl články pro evropské elektromobily
Vše Jižní Korea, Japonsko a Čína.
@Tycoon
Ne.
BEV neni jen baterie. Je to komplet rozdilny vyrobek od spalovaku.
EU motivuje k vyvoji legislativne i podporou i kdyz daleko mene nez Cina.
Ty tu podporu neustale krizujes.
Co teda vlastně chces?
Ne.
BEV neni jen baterie. Je to komplet rozdilny vyrobek od spalovaku.
EU motivuje k vyvoji legislativne i podporou i kdyz daleko mene nez Cina.
Ty tu podporu neustale krizujes.
Co teda vlastně chces?
@Hendly
Jo, je tam ještě elektromotor, invertor a další komponenty. Avšak jde opět většinou o subdodávky třetí strany, dost často z Asie. Dovedu si představit, že automobilky budou vyvíjet avyrábět aspoň ty elektromotory.
Co potřebujeme, je neházet klacky pod nohy průmyslu. Aby průmyslové firmy vyráběly v Evropě. Když budou vyrábět, budou i vyvíjet. Jaké firmy potřebuješ pro vývoj článků a baterií, už jsem psal. Bez nich to nejde. A nebo můžeš nasypat dotace do Northvolt č.2, který za to koupí asijské výrobní linky, nakoupí asijské materiály a suroviny a na konci bude opět bankrot nekonkurenceschopné firmy.
Jo, je tam ještě elektromotor, invertor a další komponenty. Avšak jde opět většinou o subdodávky třetí strany, dost často z Asie. Dovedu si představit, že automobilky budou vyvíjet avyrábět aspoň ty elektromotory.
Co potřebujeme, je neházet klacky pod nohy průmyslu. Aby průmyslové firmy vyráběly v Evropě. Když budou vyrábět, budou i vyvíjet. Jaké firmy potřebuješ pro vývoj článků a baterií, už jsem psal. Bez nich to nejde. A nebo můžeš nasypat dotace do Northvolt č.2, který za to koupí asijské výrobní linky, nakoupí asijské materiály a suroviny a na konci bude opět bankrot nekonkurenceschopné firmy.
@Tycoon
A jak to udelas?
Povolis emise? = jaky duvod bude mit vyvinout bezemisni technologii ktera je nakladnejsi, protoze fosilu stat “dotuje” ohromne negativní externality.
Stav dnesni technologické zaostalosti je, že cina se uz pred dlouhou dobou rozhodla financne a legislativne podporit BEV.
Mimochodem takove zamysleni, kdy probehl nejvetsi pokrok spalovacich motoru?
A jak to udelas?
Povolis emise? = jaky duvod bude mit vyvinout bezemisni technologii ktera je nakladnejsi, protoze fosilu stat “dotuje” ohromne negativní externality.
Stav dnesni technologické zaostalosti je, že cina se uz pred dlouhou dobou rozhodla financne a legislativne podporit BEV.
Mimochodem takove zamysleni, kdy probehl nejvetsi pokrok spalovacich motoru?
@Hendly
Dům bys taky začal stavět od střechy?Japonsko, Jižní Korea a Čína mají velmi silný metalurgický, chemický a elektrotechnický průmysl. To je základ baterie. Proto se vývoj koncentruje tam. Automobilky baterie a/nebo články nakupují jako subdodávku. Pokud chceš jen BEV a nevadí ti, že to nejdůležitější a nejhodnotnější v nich bude asijské, tak Ok, pak ta tvá strategie je správná.
Nad tím jsem nepřemýšlel. Inovace probíhají stále. Ale je fakt, že z pohledu mechaniky motory ze 70. a 80.let obstojí i dnes.
Dům bys taky začal stavět od střechy?Japonsko, Jižní Korea a Čína mají velmi silný metalurgický, chemický a elektrotechnický průmysl. To je základ baterie. Proto se vývoj koncentruje tam. Automobilky baterie a/nebo články nakupují jako subdodávku. Pokud chceš jen BEV a nevadí ti, že to nejdůležitější a nejhodnotnější v nich bude asijské, tak Ok, pak ta tvá strategie je správná.
Nad tím jsem nepřemýšlel. Inovace probíhají stále. Ale je fakt, že z pohledu mechaniky motory ze 70. a 80.let obstojí i dnes.
@Tycoon
Evropa ma jak metalurgicky tak charismatický prumysl ma na spiskove urovni. V chemickem byl jeste nedavno spicka sveta.
Ano. Clanky nakupuji. Proc? Protoze v minulosti udelali spatna rozhodnutí.
Nejvetsi akcelerace vyvoje byla vzdy valka. Tam byla ohromna podpora statu.
Evropa ma jak metalurgicky tak charismatický prumysl ma na spiskove urovni. V chemickem byl jeste nedavno spicka sveta.
Ano. Clanky nakupuji. Proc? Protoze v minulosti udelali spatna rozhodnutí.
Nejvetsi akcelerace vyvoje byla vzdy valka. Tam byla ohromna podpora statu.
@Hendly
"byl"
S tím musím, bohužel, souhlasit.
Články budou automobilky nakupovat vždy. Evropské ani americké automobilky totiž nemají vertikálně integrovaný výrobní řetězec. Nakupují od subdodavatelů i tak základní věc pro výrobu auta, jako je ocel, zatímco asijské automobilky fungující jako konglomeráty běžně mají i svou vlastní ocelárnu (Aichi Steel Toyota, Hyundai Steel atd).
Výroba článků je (by měla být) záležitostí firem jako je Varta, Saft apod.
"byl"
S tím musím, bohužel, souhlasit.
Články budou automobilky nakupovat vždy. Evropské ani americké automobilky totiž nemají vertikálně integrovaný výrobní řetězec. Nakupují od subdodavatelů i tak základní věc pro výrobu auta, jako je ocel, zatímco asijské automobilky fungující jako konglomeráty běžně mají i svou vlastní ocelárnu (Aichi Steel Toyota, Hyundai Steel atd).
Výroba článků je (by měla být) záležitostí firem jako je Varta, Saft apod.
@Tycoon
“byl” neznamena ze neni. Jen uz neni nejvetsi na svete. Treba prave proto, ze zaspal v baterkach.
Klasicky utikas pred zakladem provlemu.
Cina dlouhou dobu podporuje EV a na to uspech. Ty tu podporu v evropě 24/7 kritizujes.
“byl” neznamena ze neni. Jen uz neni nejvetsi na svete. Treba prave proto, ze zaspal v baterkach.
Klasicky utikas pred zakladem provlemu.
Cina dlouhou dobu podporuje EV a na to uspech. Ty tu podporu v evropě 24/7 kritizujes.
@Hendly
Nesouvisí to s baterkami. Útlum evropského chemického průmyslu trvá už delší dobu a týká se všech typů chemikálií.
Základem problému je právě ta tvá "podpora EU" jako jsou emisní povolenky, REACH a stovky dalších regulací. K tomu národní a místní regulace, drahá elektřina z důvodu podpory "levných" zdrojů OZE atd. Proč by tady někdo investoval, když mu házejí klacky pod nohy.
Německý BASF dokonce uzavře jednu svou moderní evropskou chemickou továrnu (postavena v roce 2015) a místo toho postaví jinou v Číně.
brusselssignal.eu/2024/05/german-chemicals-giant-basf-to-shut-plants-at-home-while-investing-billions-in-china/
A podrobně, případně ještě negativněji, bychom mohli mluvit o metalurgickém průmysl.
Nesouvisí to s baterkami. Útlum evropského chemického průmyslu trvá už delší dobu a týká se všech typů chemikálií.
Základem problému je právě ta tvá "podpora EU" jako jsou emisní povolenky, REACH a stovky dalších regulací. K tomu národní a místní regulace, drahá elektřina z důvodu podpory "levných" zdrojů OZE atd. Proč by tady někdo investoval, když mu házejí klacky pod nohy.
Německý BASF dokonce uzavře jednu svou moderní evropskou chemickou továrnu (postavena v roce 2015) a místo toho postaví jinou v Číně.
brusselssignal.eu/2024/05/german-chemicals-giant-basf-to-shut-plants-at-home-while-investing-billions-in-china/
A podrobně, případně ještě negativněji, bychom mohli mluvit o metalurgickém průmysl.
@Tycoon
Ne.
Metalurgicky i chemicky prumysl v EU je na velice dobre urovni.
Je i podporovan viz povolenky zdarma atd.
Evropa nikdy nejlevnejsi energie nemela. Jeji sila byl technologicky naskok.
Takze stale dokola. Cina investuje a ma úspěch.
Ty snahu EU investovat soustavne kritizujes.
Jak by si teda psotupoval ty?
Ne.
Metalurgicky i chemicky prumysl v EU je na velice dobre urovni.
Je i podporovan viz povolenky zdarma atd.
Evropa nikdy nejlevnejsi energie nemela. Jeji sila byl technologicky naskok.
Takze stale dokola. Cina investuje a ma úspěch.
Ty snahu EU investovat soustavne kritizujes.
Jak by si teda psotupoval ty?
@Hendly
Tomu, co si napsal, nevěříš ani ty sám. Svaz chemického průmyslu, Ocelářská Unie, Svaz průmyslu a dopravy, ti všichni bijí na poplach.
Najdi si třeba následující vyjádření zástupců průmyslu
"Otevřený dopis zástupců SCHP ČR předsedkyni Evropské komise U. von der Leyen ke Clean Industrial Deal"
"Česká chemie a ocelářství se nachází v kritickém bodě: ohroženo v Evropě je až 200 tisíc pracovních míst!"
Z mého pohledu může evropský průmysl zachránit jen razantní změna přístupu. Přestat házet klacky pod nohy Green Dealem a dalšími regulacemi. Zajistit rozumné ceny elektřiny a dalších energií. Podporovat kvalitu technického vzdělání, zjednodušit odpisy za výzkum, usnadnit přístup firem k soukromému kapitálu na burzách atd atd.
Tomu, co si napsal, nevěříš ani ty sám. Svaz chemického průmyslu, Ocelářská Unie, Svaz průmyslu a dopravy, ti všichni bijí na poplach.
Najdi si třeba následující vyjádření zástupců průmyslu
"Otevřený dopis zástupců SCHP ČR předsedkyni Evropské komise U. von der Leyen ke Clean Industrial Deal"
"Česká chemie a ocelářství se nachází v kritickém bodě: ohroženo v Evropě je až 200 tisíc pracovních míst!"
Z mého pohledu může evropský průmysl zachránit jen razantní změna přístupu. Přestat házet klacky pod nohy Green Dealem a dalšími regulacemi. Zajistit rozumné ceny elektřiny a dalších energií. Podporovat kvalitu technického vzdělání, zjednodušit odpisy za výzkum, usnadnit přístup firem k soukromému kapitálu na burzách atd atd.
@Tycoon
Takze opet jen stale opakujes ty same veci co nefunguji.
Zrusis emisni povolenky. Co se stane (krome toho ze brutalne zasahnes do ekonomiky ktera je na to nastavena a ma nainvestovani)?
-odepises vsechny nove technologie a investice do nich. Fosil to prevalcuje.
vysledek? Udelas z EU montovnu bez přidané hodnoty co bude drancovat sve životní prostředí a levne prodavat produkty bez pridane hodnoty = cesta do pekel a otroctví.
Automobilky stejne budou muset investovat do EV protoze svet kolem CO2 limity ma a nebo zavadi.
Dal budeme muset kupovat ropu ve stale vetsim meritku.
Dva dny tu pises jak nemuzeme vyvijet baterie protoze prej neni prumysl. Kdyz se ukaze, ze prumysl je tak zacnes neco jineho.
Na argumenty nereagujes… jen stale dokola ty same troll fraze.
Takze opet jen stale opakujes ty same veci co nefunguji.
Zrusis emisni povolenky. Co se stane (krome toho ze brutalne zasahnes do ekonomiky ktera je na to nastavena a ma nainvestovani)?
-odepises vsechny nove technologie a investice do nich. Fosil to prevalcuje.
vysledek? Udelas z EU montovnu bez přidané hodnoty co bude drancovat sve životní prostředí a levne prodavat produkty bez pridane hodnoty = cesta do pekel a otroctví.
Automobilky stejne budou muset investovat do EV protoze svet kolem CO2 limity ma a nebo zavadi.
Dal budeme muset kupovat ropu ve stale vetsim meritku.
Dva dny tu pises jak nemuzeme vyvijet baterie protoze prej neni prumysl. Kdyz se ukaze, ze prumysl je tak zacnes neco jineho.
Na argumenty nereagujes… jen stale dokola ty same troll fraze.
@Hendly
Opakuji to, co říkají představitelé průmyslu. Kdo jiný by měl nejlépe vědět, v čem je problém? Přečetl sis, co napsali paní von der Layen? Dnes jeden významný představitel českého průmyslu prohlásil.
„Nízká poptávka poškozuje tradiční evropské výrobce kvalitní a ekologické oceli, zatímco trh masivně zaplavují levné produkty z Asie, severní Afriky i Blízkého východu. Negativní bilanci pohání enormně vysoká cena energií, environmentální, administrativní a legislativní závazky evropské politické byrokracie,“
Ty sám si napsal, že už v tom průmyslu nejsme na špici. A máš, bohužel, pravdu. Ta dosavadní strategie prostě nefunguje. Německý průmysl, kde s tou strategií začali jako první, klesá od roku 2017. Teď se s poklesem přidávají další evropské země. Když nevidí perspektivu, tak neinvestují tady, ale v Číně nebo jinde ve světě, kde jsou podmínky pro průmysl příznivější, viz německý BASF.
BTW Nemám problém s rozumně nastavenou, předvídatelnou a transparentní uhlíkovou daní. Něco jako je spotřební daň u paliv. Tam, kde je to jde, zavádějme alternativní paliva místo fosilních. Nespalujme zbytečně uhlí a plyn, když elektřinu může vyrobit bezemisní a efektivní jaderná elektrárna, zvláště výhodná v kombinaci s přečerpávací elektrárnou, kdy tato kombinace výborně přizpůsobuje sezónní i denní výrobu poptávce.
Opakuji to, co říkají představitelé průmyslu. Kdo jiný by měl nejlépe vědět, v čem je problém? Přečetl sis, co napsali paní von der Layen? Dnes jeden významný představitel českého průmyslu prohlásil.
„Nízká poptávka poškozuje tradiční evropské výrobce kvalitní a ekologické oceli, zatímco trh masivně zaplavují levné produkty z Asie, severní Afriky i Blízkého východu. Negativní bilanci pohání enormně vysoká cena energií, environmentální, administrativní a legislativní závazky evropské politické byrokracie,“
Ty sám si napsal, že už v tom průmyslu nejsme na špici. A máš, bohužel, pravdu. Ta dosavadní strategie prostě nefunguje. Německý průmysl, kde s tou strategií začali jako první, klesá od roku 2017. Teď se s poklesem přidávají další evropské země. Když nevidí perspektivu, tak neinvestují tady, ale v Číně nebo jinde ve světě, kde jsou podmínky pro průmysl příznivější, viz německý BASF.
BTW Nemám problém s rozumně nastavenou, předvídatelnou a transparentní uhlíkovou daní. Něco jako je spotřební daň u paliv. Tam, kde je to jde, zavádějme alternativní paliva místo fosilních. Nespalujme zbytečně uhlí a plyn, když elektřinu může vyrobit bezemisní a efektivní jaderná elektrárna, zvláště výhodná v kombinaci s přečerpávací elektrárnou, kdy tato kombinace výborně přizpůsobuje sezónní i denní výrobu poptávce.
@Tycoon
Kafe mlýnem.
Znova.
Evropa nikdy nepostavila rust na levne praci co umi kazdy. Vzdy to byl technologicky naskok.
Chces konkurovat cine ve výrobě oceli? Tak musis rapidne dolu s kvalitou zivota evrospkych zaměstnanců a obyvatel.
A znova tvuj sen o alternativních palivech.
Jak je prosadis kdyz jsou drazsi nez fosilni?
Stejne tak jadro. Jak ho prosadis trzne?
Nebo precerpavacky. Jak je prosadis, kdyz uz jsou drazsi nez baterie?
Svet se zmenil. Vladnou technologie. Ty kritizujes jejich rozvoj v EU a chces kalit ocel….
Kafe mlýnem.
Znova.
Evropa nikdy nepostavila rust na levne praci co umi kazdy. Vzdy to byl technologicky naskok.
Chces konkurovat cine ve výrobě oceli? Tak musis rapidne dolu s kvalitou zivota evrospkych zaměstnanců a obyvatel.
A znova tvuj sen o alternativních palivech.
Jak je prosadis kdyz jsou drazsi nez fosilni?
Stejne tak jadro. Jak ho prosadis trzne?
Nebo precerpavacky. Jak je prosadis, kdyz uz jsou drazsi nez baterie?
Svet se zmenil. Vladnou technologie. Ty kritizujes jejich rozvoj v EU a chces kalit ocel….
@DonVito Vis o tom, ze ten vedec, ktery vymyslel modrou LED a diky nemuz ted mame vsude mozne LEDky, ktere setri spoustu energie, mel zakazano na te technologii pracovat, protoze se dlouho jevila jako neperspektivni? Nastesti ten zakaz neposlechl a diky nemu ted svitime s mnohem mensi spotrebou energie.
Technologie, ktera dnes vypada jako neperspektivni, muze za 50 let ovladat svet. Jak tu kdysi nekdo napsal, "nikdy nerikej nikdy" 😉
Technologie, ktera dnes vypada jako neperspektivni, muze za 50 let ovladat svet. Jak tu kdysi nekdo napsal, "nikdy nerikej nikdy" 😉
@JirkaVejrazka
👍
Jestli narazis na vodik, tak tam bys potreboval nejaky game-changer.
Ktery nevylucuji (napr. tezba vodiku atp.).
A rozhodne nerikam "nikdy" a uz vubec ne "nikde".
Budme konkretnejsi.
Rikam, ze vodik v nasledujicich peti letech neudela vyznamnejsi pokrok v osobni doprave.
Viz optimisticke plany Toyoty 2030 a 200.000ks/rok. To je dost malo.
👍
Jestli narazis na vodik, tak tam bys potreboval nejaky game-changer.
Ktery nevylucuji (napr. tezba vodiku atp.).
A rozhodne nerikam "nikdy" a uz vubec ne "nikde".
Budme konkretnejsi.
Rikam, ze vodik v nasledujicich peti letech neudela vyznamnejsi pokrok v osobni doprave.
Viz optimisticke plany Toyoty 2030 a 200.000ks/rok. To je dost malo.
Až to bude fungovat běžně a spolehlivě v kamionech + hromadná doprava a bude se to vyplácet, tak to bude ta správná doba, kdy to bude mít smysl.
Asi si nepoběžím koupit hned auto se SSB, až se ukáže na trhu. Ale jsem ten, který právě na ně čeká.
Jestli opravdu SSB dorazí cca kolem roku 2028-2030, tak je poměrně rizikové koupit si EV teď, protože za pět let z něj máte neprodejný "krám". Pokud máte dost peněz, tak vás to asi netrápí, ale pro mě je investice do auta stále věcí dlouhodobou a nemohu auta měnit jako ponožky.
Proto si počkám, dojezdím skvělou A6 Allroad C7 a až přijde na trh něco "podobného", třeba Porsche Taycan Cross Turismo s SSB, tak jasná volba. Tedy nějaká předváděčka a i tak to bude s odřenýma ušima... 😉
Jestli opravdu SSB dorazí cca kolem roku 2028-2030, tak je poměrně rizikové koupit si EV teď, protože za pět let z něj máte neprodejný "krám". Pokud máte dost peněz, tak vás to asi netrápí, ale pro mě je investice do auta stále věcí dlouhodobou a nemohu auta měnit jako ponožky.
Proto si počkám, dojezdím skvělou A6 Allroad C7 a až přijde na trh něco "podobného", třeba Porsche Taycan Cross Turismo s SSB, tak jasná volba. Tedy nějaká předváděčka a i tak to bude s odřenýma ušima... 😉
@Tomogo
Rozumim ti.
Ale to plati u kazde nove technologie.
A u elektroniky ktera se rychle vyviji tak nejak obecne...
A ne, SSB neudela z dobre fungujiciho BEV stary kram.
SSB bude zpocatku malo a budou mit mensi vliv na trh ojetin.
Take je otazkou cena SSB.
Rozumim ti.
Ale to plati u kazde nove technologie.
A u elektroniky ktera se rychle vyviji tak nejak obecne...
A ne, SSB neudela z dobre fungujiciho BEV stary kram.
SSB bude zpocatku malo a budou mit mensi vliv na trh ojetin.
Take je otazkou cena SSB.
@DonVito Tak to je jasný, ale chceš to riskovat?
Když si bratr kupoval své EV před šesti lety, tak jsme zvažovali právě i aspekt nových baterií. Vyhodnotili jsme to asi tehdy dobře, že jen tak nebudou, protože jsme chtěli auto na 8-10 let. To už bude mít auto jen zbytkovou hodnotu a pokud bude člověk tratit, tak to nebude tak strašné.
Ale podívej se na čínské telefony, dnes už jich je cca 140 typů s novou Si/C baterií, takže se opravdu na trhu s bateriemi něco děje. A chceš teď do světa EV vstupovat, když se rýsují EV s dojezdem >1500km v horizontu pár let? Za mě je to riziko až příliš velké.
Když si bratr kupoval své EV před šesti lety, tak jsme zvažovali právě i aspekt nových baterií. Vyhodnotili jsme to asi tehdy dobře, že jen tak nebudou, protože jsme chtěli auto na 8-10 let. To už bude mít auto jen zbytkovou hodnotu a pokud bude člověk tratit, tak to nebude tak strašné.
Ale podívej se na čínské telefony, dnes už jich je cca 140 typů s novou Si/C baterií, takže se opravdu na trhu s bateriemi něco děje. A chceš teď do světa EV vstupovat, když se rýsují EV s dojezdem >1500km v horizontu pár let? Za mě je to riziko až příliš velké.
@Tomogo
EV s dojezdem 1500km je velmi okrajova zalezitost.
Predpokladam, ze i kdyz bude SSB, budou se delat (prevazne) auta s dojezdem do 600km, coz bohate staci.
I pres zvysenou energetickou hustotu bude platit, ze kapacita navic je hmotnost navic...
Podle me uz dnes je dulezitejsi infrastruktura.
Kdyz si koupis novou A6, krome infrastruktury uz te bude omezovat minimalne. Jde "jen" o to, abys nabil v cili. A vzdy kdyz budes potrebovat mel po ceste v blizkosti 800V nabijecku s vykonem alespon 200kW.
A abych ti odpovedel.
Ja jsem riziko zmensil tim, ze jsem poridil ojete EV, ktere jiz nejvetsi cast hodnoty v dobe meho nakupu ztratilo.
Resp. ne, ja to neriskuji. Ale ja jsem jen bazarovy kovboj.
EV s dojezdem 1500km je velmi okrajova zalezitost.
Predpokladam, ze i kdyz bude SSB, budou se delat (prevazne) auta s dojezdem do 600km, coz bohate staci.
I pres zvysenou energetickou hustotu bude platit, ze kapacita navic je hmotnost navic...
Podle me uz dnes je dulezitejsi infrastruktura.
Kdyz si koupis novou A6, krome infrastruktury uz te bude omezovat minimalne. Jde "jen" o to, abys nabil v cili. A vzdy kdyz budes potrebovat mel po ceste v blizkosti 800V nabijecku s vykonem alespon 200kW.
A abych ti odpovedel.
Ja jsem riziko zmensil tim, ze jsem poridil ojete EV, ktere jiz nejvetsi cast hodnoty v dobe meho nakupu ztratilo.
Resp. ne, ja to neriskuji. Ale ja jsem jen bazarovy kovboj.
@DonVito Mě bude stačit, když ten reálný dojezd bude cca 800-1000 km, ale každý má prostě jiné požadavky. Takže taky nepotřebuju 1500 km, ale taky nepotřebuju, aby to vážilo 3 tuny.
Ale uvidíme, necháme se překvapit.
Ale uvidíme, necháme se překvapit.
@Tomogo
Požadavek na reálný dojezd je individuální. Ale od střední třídy auta prostě čekám dojezd kolem 800 km až k 1000 km. Malý vůz stačí treba 500 km. Sportovní vůz třeba i 400 km... ale ani o tom to není.
JE TO O DOBĚ NABÍJENÍ. A COKOLIV NAD 5 MINUT 0-100% JE PROTI SPALOVÁKU CESTOU ZPĚT.
Požadavek na reálný dojezd je individuální. Ale od střední třídy auta prostě čekám dojezd kolem 800 km až k 1000 km. Malý vůz stačí treba 500 km. Sportovní vůz třeba i 400 km... ale ani o tom to není.
JE TO O DOBĚ NABÍJENÍ. A COKOLIV NAD 5 MINUT 0-100% JE PROTI SPALOVÁKU CESTOU ZPĚT.
@rohYpnol
Svet neni cernobily.
A elektromobily tahaji a jeste nejakou dobu budou tahat za kratsi konec v oblasti dojezdu a rychlost nabijeni.
Vsichni v teto diskuzi to vedi.
Ale elektromobil ma spoustu vyhod.
Uvedu (opet) ty nejdulezitejsi pro mě (tak mi je proboha nevyvracej!) na zaklade zkusenosti s vlastnictvim BEV
nizsi provozni naklady
srovnatelna porizovaci cena
ojetiny se spalovakem
velmi vysoka spolehlivost
pohonneho retezce
bezproblemove kratke jizdy
predehrev a predchlazeni (za chvili si auto na rozpalenem parkovisti pekne vychladim, nez pojedu)
okamzite topeni
pohodlne nabijeni doma, ktere me zabare min casu, nez tankovani na benzince
lokalne bezemisni provoz
minimalni opotrebeni brzd
okamzita reakce na plyn kdykoli a hbite rozjezdy ve meste
a mohl bych pokracovat.
MNĚ toto bohate vrati nevyhodu v podobe obcasneho (spise vyjimecneho) cekani na nabijecce na delsi ceste.
Ale chapu, ze to nekdo muze mit jinak.
A to pak vyresi az SSB za par let.
Svet neni cernobily.
A elektromobily tahaji a jeste nejakou dobu budou tahat za kratsi konec v oblasti dojezdu a rychlost nabijeni.
Vsichni v teto diskuzi to vedi.
Ale elektromobil ma spoustu vyhod.
Uvedu (opet) ty nejdulezitejsi pro mě (tak mi je proboha nevyvracej!) na zaklade zkusenosti s vlastnictvim BEV
nizsi provozni naklady
srovnatelna porizovaci cena
ojetiny se spalovakem
velmi vysoka spolehlivost
pohonneho retezce
bezproblemove kratke jizdy
predehrev a predchlazeni (za chvili si auto na rozpalenem parkovisti pekne vychladim, nez pojedu)
okamzite topeni
pohodlne nabijeni doma, ktere me zabare min casu, nez tankovani na benzince
lokalne bezemisni provoz
minimalni opotrebeni brzd
okamzita reakce na plyn kdykoli a hbite rozjezdy ve meste
a mohl bych pokracovat.
MNĚ toto bohate vrati nevyhodu v podobe obcasneho (spise vyjimecneho) cekani na nabijecce na delsi ceste.
Ale chapu, ze to nekdo muze mit jinak.
A to pak vyresi az SSB za par let.
@DonVito
Je fajn, že si se svou volbou spokojen.
Ale nejvíce mě potěšily tvé výroky ...
"Svet neni cernobily."
"Ale chapu, ze to nekdo muze mit jinak."
... pod které se podepisuju.
Je fajn, že si se svou volbou spokojen.
Ale nejvíce mě potěšily tvé výroky ...
"Svet neni cernobily."
"Ale chapu, ze to nekdo muze mit jinak."
... pod které se podepisuju.
@DonVito
Problém je, že většina z toho co jsi uvedl jsou opět jen bláboly a demagogie, které obecně prostě vůbec neplatí.
Takže jestli pro tebe je BEV skvělé, tak si jím klidně jezdi a nabíjej klidně 3x denně když ti to vyhovuje. ALE NEPROSAZUJ VNUCOVÁNÍ BEV OSTATNÍM!!!
Problém je, že většina z toho co jsi uvedl jsou opět jen bláboly a demagogie, které obecně prostě vůbec neplatí.
Takže jestli pro tebe je BEV skvělé, tak si jím klidně jezdi a nabíjej klidně 3x denně když ti to vyhovuje. ALE NEPROSAZUJ VNUCOVÁNÍ BEV OSTATNÍM!!!
@rohYpnol
Ne, to jsou zkusenosti majitele BEV.
Ktere porad nechapes a oznacujes za demagogii.
😀
Kazdy ma jine potreby.
A pro me je rychlost tankovani a dojezd pomerne nepodstatna.
To neni zadna demagogie.
To je otazka priorit!
Pochopil?
Ne, to jsou zkusenosti majitele BEV.
Ktere porad nechapes a oznacujes za demagogii.
😀
Kazdy ma jine potreby.
A pro me je rychlost tankovani a dojezd pomerne nepodstatna.
To neni zadna demagogie.
To je otazka priorit!
Pochopil?
Spotřeba toho EV se zásadně nezmění a bude tak pořád v průměru okolo 20kWh u SUV a okolo 18kWh u sedanů. Nabít za 5min 1500km by tak znamenalo výkon nabíjení okolo 3,5MWh. Takže ano, baterka to možná e😜erimentálně zvládne, ale že by to byl standard to nebude.
Nemyslím, že do roku 2040 bude v česku hustá síť megawatových nabíječek...vlastně teď vznikla první 0,4MWh, kterou by se těch 1500km nabíjelo v ideálním případě 45minut. Není to zlý, jen to není 5minut.
Nemyslím, že do roku 2040 bude v česku hustá síť megawatových nabíječek...vlastně teď vznikla první 0,4MWh, kterou by se těch 1500km nabíjelo v ideálním případě 45minut. Není to zlý, jen to není 5minut.
Este dobre, ze nam skore vydanie uplne novej technologie predpovedaju prave cinania.
Ti nikdy neklamu.
Maju pred nami urcite naskok ......
Dost uz sarkazmu. Cinan mozno dokaze rychlo vyrabat akurat tak ruska na Covid, ak mu ich niekto vyspely navrhne.
Snad ani v minulosti nikto neveril cinskemu mini streo kazetaku, ze ma vykon 300W, ako bolo na krabici.
Nechcem na svoje auto ani jedinu cinsky suciastku, ani cinske pneu si preboha nikto nekupi.
A nie este cely automobil... Ha ha ha
Ti nikdy neklamu.
Maju pred nami urcite naskok ......
Dost uz sarkazmu. Cinan mozno dokaze rychlo vyrabat akurat tak ruska na Covid, ak mu ich niekto vyspely navrhne.
Snad ani v minulosti nikto neveril cinskemu mini streo kazetaku, ze ma vykon 300W, ako bolo na krabici.
Nechcem na svoje auto ani jedinu cinsky suciastku, ani cinske pneu si preboha nikto nekupi.
A nie este cely automobil... Ha ha ha
je PRÝ za rohem...
Ano, je to pořád to stejné. Slyšíme o tom už asi 5 let a realita je úplně jinde... Zkrátka, PR je stejné jako předvolební sliby. Akorát když lže někdo moc dlouho , tak to pak dopadá jak Elonova Tesla.
Ano, je to pořád to stejné. Slyšíme o tom už asi 5 let a realita je úplně jinde... Zkrátka, PR je stejné jako předvolební sliby. Akorát když lže někdo moc dlouho , tak to pak dopadá jak Elonova Tesla.
Opäť kopa kecov a prázdnych sľubov, alebo "nikto vám nedá to, čo vám ja sľúbim". Za nejakú dobu bude opäť ticho po pešine, a ak aj niečo bude, z bombastických sľubov ostanú len sľuby, a s nohami na zemi budú parametre vyzerať celkom inak.
@traveldrive
Víš co budou psát za dalších 10 let?
"Tisíce kilometrů dojezdu a nabití za pár minut? Pevný elektrolyt je prý za rohem"
🤣
Víš co budou psát za dalších 10 let?
"Tisíce kilometrů dojezdu a nabití za pár minut? Pevný elektrolyt je prý za rohem"
🤣
@rohYpnole a travele
Jiste mate pravdu.
SSB nebudou nikdy.
Stejne tak jako autonomni rizeni.
Bo vyvoj zamrzne...
3, 2, 1, ted
😀
Jiste mate pravdu.
SSB nebudou nikdy.
Stejne tak jako autonomni rizeni.
Bo vyvoj zamrzne...
3, 2, 1, ted
😀
@DonVito
Gratuluji. Opět dokazuješ že jsi vůbec nic nepochopil 🤣🤣🤣
Já říkám, že autonomni řízení neni zájmem pro společnost a nemá tu co dělat.
Ale opět - jestli si ho někdo zafinancuje, bude nést náklady, tak je mi to buřt. Pokud bude platit, že odpovědnost za nehodu nese řidič, ať si řídí nebo neřídí způsobem jaký uzná za vhodné. O tom to celé je.
Gratuluji. Opět dokazuješ že jsi vůbec nic nepochopil 🤣🤣🤣
Já říkám, že autonomni řízení neni zájmem pro společnost a nemá tu co dělat.
Ale opět - jestli si ho někdo zafinancuje, bude nést náklady, tak je mi to buřt. Pokud bude platit, že odpovědnost za nehodu nese řidič, ať si řídí nebo neřídí způsobem jaký uzná za vhodné. O tom to celé je.
Nicmene je to jen otazka casu.
Podobne jako s autonomnim rizenim....
PS Nikdy nerikej "nikdy". Stacilo by, kdyby nekteri diskuteri znali tuto poucku. 🙂
Autonomní řízení = nikdy není otázkou technologie. Proto slovo NIKDY je namístě. Stejně jako centrální plánování nikdy je namístě. Proto EU sovětský svaz 2.0 nikdy.
Taky to skončí jako vždy...