Novinky
@Tomogo
Rozumim ti.
Ale to plati u kazde nove technologie.
A u elektroniky ktera se rychle vyviji tak nejak obecne...
A ne, SSB neudela z dobre fungujiciho BEV stary kram.
SSB bude zpocatku malo a budou mit mensi vliv na trh ojetin.
Take je otazkou cena SSB.
Rozumim ti.
Ale to plati u kazde nove technologie.
A u elektroniky ktera se rychle vyviji tak nejak obecne...
A ne, SSB neudela z dobre fungujiciho BEV stary kram.
SSB bude zpocatku malo a budou mit mensi vliv na trh ojetin.
Take je otazkou cena SSB.
@Tycoon
S prvni vetou souhlas.
Ale jak chces zabranit nasemu zaostavani v baterkach?
Vytacenim sve V8icky?
Psanim hejtu na EV?
S prvni vetou souhlas.
Ale jak chces zabranit nasemu zaostavani v baterkach?
Vytacenim sve V8icky?
Psanim hejtu na EV?
@Tycoon
Takze kdyz je Cina napred, tak my dame ruce pryc?
Strcime hlavu do pisku a zustaneme ve dvacatem stoleti?
S vodikem jsme tedy zajedno.
Siris tu dogmata ze vse co je z Ciny je spatne.
To je kravina.
A sam jiste pouzivas spoustu veci made in China...
A nebudu te tu kadrovat a psat, ze jsi pokrytec. 🙂
Zkus se radeji zamyslet.
Ja chci abychom s Cinou drzeli krok.
Nasledkem tveho zpusobu uvazovani by byla jeste vetsi zaostalost.
Takze kdyz je Cina napred, tak my dame ruce pryc?
Strcime hlavu do pisku a zustaneme ve dvacatem stoleti?
S vodikem jsme tedy zajedno.
Siris tu dogmata ze vse co je z Ciny je spatne.
To je kravina.
A sam jiste pouzivas spoustu veci made in China...
A nebudu te tu kadrovat a psat, ze jsi pokrytec. 🙂
Zkus se radeji zamyslet.
Ja chci abychom s Cinou drzeli krok.
Nasledkem tveho zpusobu uvazovani by byla jeste vetsi zaostalost.
@Tycoon
Souhlas.
Jen je hloupost upinat se k technologii s minimalnim potencialem (vodik) pro osobni auta.
Naopak by bylo velmi hloupe zatracovat BEV s obrovskym potencialem popsanym clanku.
😉
Muzu se te zeptat, co sis odnesl z tohoto clanku?
Spravne pises
Technologie se vyvíjejí a budou vyvíjet.
Jen to nejak nekoresonduje s tvym postojem k BEV.
Souhlas.
Jen je hloupost upinat se k technologii s minimalnim potencialem (vodik) pro osobni auta.
Naopak by bylo velmi hloupe zatracovat BEV s obrovskym potencialem popsanym clanku.
😉
Muzu se te zeptat, co sis odnesl z tohoto clanku?
Spravne pises
Technologie se vyvíjejí a budou vyvíjet.
Jen to nejak nekoresonduje s tvym postojem k BEV.
Jinak je super, jak jsou nektreri diskuteri (zdravim Ozzyho) otevreni vodiku, bez znameho technickeho reseni pro vyznamne zlepseni.
Naproti tomu jsou zcela uzavreni 👎 technologii slibujici konkretne nasledujici
Podle nového patentu se plánuje specifická energie 400 – 500 Wh/kg, dojezd 3000 kilometrů a dobití do 80 % za pět minut.
🤫
Otevrenost vitam. Ale ke vsem resenim. A predevsim k tem nejperspektivnejsim, viz clanek.
Naproti tomu jsou zcela uzavreni 👎 technologii slibujici konkretne nasledujici
Podle nového patentu se plánuje specifická energie 400 – 500 Wh/kg, dojezd 3000 kilometrů a dobití do 80 % za pět minut.
🤫
Otevrenost vitam. Ale ke vsem resenim. A predevsim k tem nejperspektivnejsim, viz clanek.
@DonVito Vis o tom, ze ten vedec, ktery vymyslel modrou LED a diky nemuz ted mame vsude mozne LEDky, ktere setri spoustu energie, mel zakazano na te technologii pracovat, protoze se dlouho jevila jako neperspektivni? Nastesti ten zakaz neposlechl a diky nemu ted svitime s mnohem mensi spotrebou energie.
Technologie, ktera dnes vypada jako neperspektivni, muze za 50 let ovladat svet. Jak tu kdysi nekdo napsal, "nikdy nerikej nikdy" 😉
Technologie, ktera dnes vypada jako neperspektivni, muze za 50 let ovladat svet. Jak tu kdysi nekdo napsal, "nikdy nerikej nikdy" 😉
Asi si nepoběžím koupit hned auto se SSB, až se ukáže na trhu. Ale jsem ten, který právě na ně čeká.
Jestli opravdu SSB dorazí cca kolem roku 2028-2030, tak je poměrně rizikové koupit si EV teď, protože za pět let z něj máte neprodejný "krám". Pokud máte dost peněz, tak vás to asi netrápí, ale pro mě je investice do auta stále věcí dlouhodobou a nemohu auta měnit jako ponožky.
Proto si počkám, dojezdím skvělou A6 Allroad C7 a až přijde na trh něco "podobného", třeba Porsche Taycan Cross Turismo s SSB, tak jasná volba. Tedy nějaká předváděčka a i tak to bude s odřenýma ušima... 😉
Jestli opravdu SSB dorazí cca kolem roku 2028-2030, tak je poměrně rizikové koupit si EV teď, protože za pět let z něj máte neprodejný "krám". Pokud máte dost peněz, tak vás to asi netrápí, ale pro mě je investice do auta stále věcí dlouhodobou a nemohu auta měnit jako ponožky.
Proto si počkám, dojezdím skvělou A6 Allroad C7 a až přijde na trh něco "podobného", třeba Porsche Taycan Cross Turismo s SSB, tak jasná volba. Tedy nějaká předváděčka a i tak to bude s odřenýma ušima... 😉
@DonVito
Špatně není to, že je něco z Číny.
Špatně je to, jak moc za Čínou průmyslově zaostáváme a že se na ni stáváme čím dál více závislí. Nemám na mysli spotřební zboží, ale strategické výrobky či materiály pro energetickou infrastrukturu, zdravotnictví atd.
Špatně není to, že je něco z Číny.
Špatně je to, jak moc za Čínou průmyslově zaostáváme a že se na ni stáváme čím dál více závislí. Nemám na mysli spotřební zboží, ale strategické výrobky či materiály pro energetickou infrastrukturu, zdravotnictví atd.
je PRÝ za rohem...
Ano, je to pořád to stejné. Slyšíme o tom už asi 5 let a realita je úplně jinde... Zkrátka, PR je stejné jako předvolební sliby. Akorát když lže někdo moc dlouho , tak to pak dopadá jak Elonova Tesla.
Ano, je to pořád to stejné. Slyšíme o tom už asi 5 let a realita je úplně jinde... Zkrátka, PR je stejné jako předvolební sliby. Akorát když lže někdo moc dlouho , tak to pak dopadá jak Elonova Tesla.
@DonVito
Autonomní řízení = nikdy není otázkou technologie. Proto slovo NIKDY je namístě. Stejně jako centrální plánování nikdy je namístě. Proto EU sovětský svaz 2.0 nikdy.
Autonomní řízení = nikdy není otázkou technologie. Proto slovo NIKDY je namístě. Stejně jako centrální plánování nikdy je namístě. Proto EU sovětský svaz 2.0 nikdy.
@JirkaVejrazka
👍
Jestli narazis na vodik, tak tam bys potreboval nejaky game-changer.
Ktery nevylucuji (napr. tezba vodiku atp.).
A rozhodne nerikam "nikdy" a uz vubec ne "nikde".
Budme konkretnejsi.
Rikam, ze vodik v nasledujicich peti letech neudela vyznamnejsi pokrok v osobni doprave.
Viz optimisticke plany Toyoty 2030 a 200.000ks/rok. To je dost malo.
👍
Jestli narazis na vodik, tak tam bys potreboval nejaky game-changer.
Ktery nevylucuji (napr. tezba vodiku atp.).
A rozhodne nerikam "nikdy" a uz vubec ne "nikde".
Budme konkretnejsi.
Rikam, ze vodik v nasledujicich peti letech neudela vyznamnejsi pokrok v osobni doprave.
Viz optimisticke plany Toyoty 2030 a 200.000ks/rok. To je dost malo.
@Tycoon nasimi nakupy Čína posiluje ekonomicky a vojensky. Větší obavu nez z ruska mam z ciny, pripadne arabského vychodu. Cina za nase penize skupuje evropske firmy, ve kterych se evropani stavaji a ve vetsi mire budou stavat jejimi vazaly. Táta davno rikal ze nas jednou Číňani umlati cepicema a my jim v tom zdatne sekundujeme
@DonVito Tak rychlost nabíjení vyšší nebude. To by si potřeboval nějaké 1 MW nabíječky a kde takový příkon běžně seženeš? Ale té kapacitě bych celkem věřil. To by úplně změnilo pohled na EV a jejich použitelnost. Tak uvidíme.
@DonVito
Co jsem si odnesl z tohoto článku? To, že Čína už v bateriích nemá soupeře. I Japonsko a Jižní Korea už jsou pozadu.
Nikdy jsem nepatřil mezi fanoušky využití vodíku jako paliva v osobních autech. Výroba a skladování vodíku je problém sám o sobě. A pokud by se to podařilo vylepšit, tak se to hodí spíše pro velké dopravní prostředky.
Co jsem si odnesl z tohoto článku? To, že Čína už v bateriích nemá soupeře. I Japonsko a Jižní Korea už jsou pozadu.
Nikdy jsem nepatřil mezi fanoušky využití vodíku jako paliva v osobních autech. Výroba a skladování vodíku je problém sám o sobě. A pokud by se to podařilo vylepšit, tak se to hodí spíše pro velké dopravní prostředky.
Opäť kopa kecov a prázdnych sľubov, alebo "nikto vám nedá to, čo vám ja sľúbim". Za nejakú dobu bude opäť ticho po pešine, a ak aj niečo bude, z bombastických sľubov ostanú len sľuby, a s nohami na zemi budú parametre vyzerať celkom inak.
@Hendly
Bavíme se o vývoji a výrobě baterií (přesněji řečeno článků), nikoliv o výrobě aut.
Bavíme se o vývoji a výrobě baterií (přesněji řečeno článků), nikoliv o výrobě aut.
@Hendly
A na vývoj potřebuješ mít silnou základnu metalurgického, chemického a elektrotechnického průmyslu.
Nebo dopadneš jak Northvolt. Miliardy dotací do vývoje, ale stejně vše od materiálů až po výrobní linky kupovali z Asie. A pak krach.
A na vývoj potřebuješ mít silnou základnu metalurgického, chemického a elektrotechnického průmyslu.
Nebo dopadneš jak Northvolt. Miliardy dotací do vývoje, ale stejně vše od materiálů až po výrobní linky kupovali z Asie. A pak krach.
@Tycoon
Cina dlouhodobě dotuje EV a legislativně jim vyrazne pomoha. Proto jsou tam kde jsou.
Ty tady pokus EU nastavit alespon nejakou podporu non stop kritizujes.
Cina dlouhodobě dotuje EV a legislativně jim vyrazne pomoha. Proto jsou tam kde jsou.
Ty tady pokus EU nastavit alespon nejakou podporu non stop kritizujes.
@DonVito Mě bude stačit, když ten reálný dojezd bude cca 800-1000 km, ale každý má prostě jiné požadavky. Takže taky nepotřebuju 1500 km, ale taky nepotřebuju, aby to vážilo 3 tuny.
Ale uvidíme, necháme se překvapit.
Ale uvidíme, necháme se překvapit.
Spotřeba toho EV se zásadně nezmění a bude tak pořád v průměru okolo 20kWh u SUV a okolo 18kWh u sedanů. Nabít za 5min 1500km by tak znamenalo výkon nabíjení okolo 3,5MWh. Takže ano, baterka to možná e😜erimentálně zvládne, ale že by to byl standard to nebude.
Nemyslím, že do roku 2040 bude v česku hustá síť megawatových nabíječek...vlastně teď vznikla první 0,4MWh, kterou by se těch 1500km nabíjelo v ideálním případě 45minut. Není to zlý, jen to není 5minut.
Nemyslím, že do roku 2040 bude v česku hustá síť megawatových nabíječek...vlastně teď vznikla první 0,4MWh, kterou by se těch 1500km nabíjelo v ideálním případě 45minut. Není to zlý, jen to není 5minut.
@Tomogo
EV s dojezdem 1500km je velmi okrajova zalezitost.
Predpokladam, ze i kdyz bude SSB, budou se delat (prevazne) auta s dojezdem do 600km, coz bohate staci.
I pres zvysenou energetickou hustotu bude platit, ze kapacita navic je hmotnost navic...
Podle me uz dnes je dulezitejsi infrastruktura.
Kdyz si koupis novou A6, krome infrastruktury uz te bude omezovat minimalne. Jde "jen" o to, abys nabil v cili. A vzdy kdyz budes potrebovat mel po ceste v blizkosti 800V nabijecku s vykonem alespon 200kW.
A abych ti odpovedel.
Ja jsem riziko zmensil tim, ze jsem poridil ojete EV, ktere jiz nejvetsi cast hodnoty v dobe meho nakupu ztratilo.
Resp. ne, ja to neriskuji. Ale ja jsem jen bazarovy kovboj.
EV s dojezdem 1500km je velmi okrajova zalezitost.
Predpokladam, ze i kdyz bude SSB, budou se delat (prevazne) auta s dojezdem do 600km, coz bohate staci.
I pres zvysenou energetickou hustotu bude platit, ze kapacita navic je hmotnost navic...
Podle me uz dnes je dulezitejsi infrastruktura.
Kdyz si koupis novou A6, krome infrastruktury uz te bude omezovat minimalne. Jde "jen" o to, abys nabil v cili. A vzdy kdyz budes potrebovat mel po ceste v blizkosti 800V nabijecku s vykonem alespon 200kW.
A abych ti odpovedel.
Ja jsem riziko zmensil tim, ze jsem poridil ojete EV, ktere jiz nejvetsi cast hodnoty v dobe meho nakupu ztratilo.
Resp. ne, ja to neriskuji. Ale ja jsem jen bazarovy kovboj.
@DonVito Tak to je jasný, ale chceš to riskovat?
Když si bratr kupoval své EV před šesti lety, tak jsme zvažovali právě i aspekt nových baterií. Vyhodnotili jsme to asi tehdy dobře, že jen tak nebudou, protože jsme chtěli auto na 8-10 let. To už bude mít auto jen zbytkovou hodnotu a pokud bude člověk tratit, tak to nebude tak strašné.
Ale podívej se na čínské telefony, dnes už jich je cca 140 typů s novou Si/C baterií, takže se opravdu na trhu s bateriemi něco děje. A chceš teď do světa EV vstupovat, když se rýsují EV s dojezdem >1500km v horizontu pár let? Za mě je to riziko až příliš velké.
Když si bratr kupoval své EV před šesti lety, tak jsme zvažovali právě i aspekt nových baterií. Vyhodnotili jsme to asi tehdy dobře, že jen tak nebudou, protože jsme chtěli auto na 8-10 let. To už bude mít auto jen zbytkovou hodnotu a pokud bude člověk tratit, tak to nebude tak strašné.
Ale podívej se na čínské telefony, dnes už jich je cca 140 typů s novou Si/C baterií, takže se opravdu na trhu s bateriemi něco děje. A chceš teď do světa EV vstupovat, když se rýsují EV s dojezdem >1500km v horizontu pár let? Za mě je to riziko až příliš velké.
@DonVito
Kdo chce být silný v bateriích, nezbytně potřebuje mít silnou základnu metalurgického, chemického a elektrotechnického průmyslu.
To, v jakých autech jezdím já nebo ty, to rozhodovat nebude.
Kdo chce být silný v bateriích, nezbytně potřebuje mít silnou základnu metalurgického, chemického a elektrotechnického průmyslu.
To, v jakých autech jezdím já nebo ty, to rozhodovat nebude.
Až to bude fungovat běžně a spolehlivě v kamionech + hromadná doprava a bude se to vyplácet, tak to bude ta správná doba, kdy to bude mít smysl.
@DonVito
Technologie se vyvíjejí a budou vyvíjet. At už jde o baterie nebo alternativní paliva. Čím více moderních technologií budou automobilky mít, tím bude snazší pro jednotlivé aplikace, místní podmínky nebo preference zákazníků nabídnout optimální řešení.
Technologie se vyvíjejí a budou vyvíjet. At už jde o baterie nebo alternativní paliva. Čím více moderních technologií budou automobilky mít, tím bude snazší pro jednotlivé aplikace, místní podmínky nebo preference zákazníků nabídnout optimální řešení.
@Dini Také jsem došel ke stejnému požadavku na nabíječky, u stávajících nabíječek se je prodlouží doba nabíjení. Pár set současně nabíjených EV odpovídající nabíječkou bude požadovat výkon jednoho bloku jaderné elektrárny. Na domácím wallboxu se ta baterka bude nabíjet několik dní.
@Tomogo
Požadavek na reálný dojezd je individuální. Ale od střední třídy auta prostě čekám dojezd kolem 800 km až k 1000 km. Malý vůz stačí treba 500 km. Sportovní vůz třeba i 400 km... ale ani o tom to není.
JE TO O DOBĚ NABÍJENÍ. A COKOLIV NAD 5 MINUT 0-100% JE PROTI SPALOVÁKU CESTOU ZPĚT.
Požadavek na reálný dojezd je individuální. Ale od střední třídy auta prostě čekám dojezd kolem 800 km až k 1000 km. Malý vůz stačí treba 500 km. Sportovní vůz třeba i 400 km... ale ani o tom to není.
JE TO O DOBĚ NABÍJENÍ. A COKOLIV NAD 5 MINUT 0-100% JE PROTI SPALOVÁKU CESTOU ZPĚT.
@traveldrive
Víš co budou psát za dalších 10 let?
"Tisíce kilometrů dojezdu a nabití za pár minut? Pevný elektrolyt je prý za rohem"
🤣
Víš co budou psát za dalších 10 let?
"Tisíce kilometrů dojezdu a nabití za pár minut? Pevný elektrolyt je prý za rohem"
🤣
@Hendly
Pouze nepřímou. Evropský automotive nemá vertikálně integrovaný dodavatelský řetězec. Články jsou vždy subdodávkou od třetí strany, tak jako pneumatiky nebo ocel.
Když automobilkám nařídíš povinné rezervní kolo, mohou jej nakoupit od Hankooku nebo Bridgestone a vývoj evropských pneumatik to nezlepší.
U článků je to ještě markantnější. Abych řekl pravdu, neznám ani jednoho evropského výrobce, který by vyvíjel a vyráběl články pro evropské elektromobily
Vše Jižní Korea, Japonsko a Čína.
Pouze nepřímou. Evropský automotive nemá vertikálně integrovaný dodavatelský řetězec. Články jsou vždy subdodávkou od třetí strany, tak jako pneumatiky nebo ocel.
Když automobilkám nařídíš povinné rezervní kolo, mohou jej nakoupit od Hankooku nebo Bridgestone a vývoj evropských pneumatik to nezlepší.
U článků je to ještě markantnější. Abych řekl pravdu, neznám ani jednoho evropského výrobce, který by vyvíjel a vyráběl články pro evropské elektromobily
Vše Jižní Korea, Japonsko a Čína.
@rohYpnol
Samozřejmě, pokuty jsou forma podpory pro alternativní pohony.
Platba za negativní externality.
Samozřejmě, pokuty jsou forma podpory pro alternativní pohony.
Platba za negativní externality.
@Tycoon
To ma primou souvislost.
Ono je to stejne s OZE.
Cina mohutně podporuje, ty zde kazdy den nadavas na podporu EU.
To ma primou souvislost.
Ono je to stejne s OZE.
Cina mohutně podporuje, ty zde kazdy den nadavas na podporu EU.
@JirkaVejrazka To jen podporuje můj postoj k životu. Nařízení, zákazy a příkazy se vyplatí dost často tiše ignorovat dělat si to po svém 😁
Este dobre, ze nam skore vydanie uplne novej technologie predpovedaju prave cinania.
Ti nikdy neklamu.
Maju pred nami urcite naskok ......
Dost uz sarkazmu. Cinan mozno dokaze rychlo vyrabat akurat tak ruska na Covid, ak mu ich niekto vyspely navrhne.
Snad ani v minulosti nikto neveril cinskemu mini streo kazetaku, ze ma vykon 300W, ako bolo na krabici.
Nechcem na svoje auto ani jedinu cinsky suciastku, ani cinske pneu si preboha nikto nekupi.
A nie este cely automobil... Ha ha ha
Ti nikdy neklamu.
Maju pred nami urcite naskok ......
Dost uz sarkazmu. Cinan mozno dokaze rychlo vyrabat akurat tak ruska na Covid, ak mu ich niekto vyspely navrhne.
Snad ani v minulosti nikto neveril cinskemu mini streo kazetaku, ze ma vykon 300W, ako bolo na krabici.
Nechcem na svoje auto ani jedinu cinsky suciastku, ani cinske pneu si preboha nikto nekupi.
A nie este cely automobil... Ha ha ha
Nicmene je to jen otazka casu.
Podobne jako s autonomnim rizenim....
PS Nikdy nerikej "nikdy". Stacilo by, kdyby nekteri diskuteri znali tuto poucku. 🙂