Testy
Takové auto je pro evropského zákazníka jednoznačně nezbytné nabídnout i se silným a úsporným dieselem. Takto nemá proti obdobným modelům VW Group a evropským prémiovým značkám šanci na větší obchodní úspěch!
Kde se vzalo označení v označení motorů l6?
3.0L 6 valcovy- diesel a predaje by boli hned iné. Ten hybrid nemusí byť zlý, ale predajne nebude úspešný neláka zákazníkov. Ešte možno chýba niečo ako LR DEFENDER OCTA ,která ide na dračku a aj marža je tam iná. Zaujímavé Talianske a US značky sa nevedia prispôsobiť rôznym trhom požiadavkám a pritom nemajú zlé portfólio. Ked už aj malá značka Land Rover vie vyrábať rôzne verzie pre cely svet tak prečo je to problém pre MEGA - koncern Stellantis.
Když už dáte do textu tabulku s daty nejbližších konkurentů, tak by bylo docela fajn, kdyby ta tabulka obsahovala také i údaje toho testovaného auta, aby je šlo pohodlněji porovnat bez obtížného hledání.
Je to moc práce navíc nebo je to technicky neřešitelné?
Je to moc práce navíc nebo je to technicky neřešitelné?
Není nad diskusní debatu lidí, co v tom nejeli 😄 A samozřejmě, V6 v naftě nebo benzínu je nutnost.... tyhle auta přece vůbec nejezdí po městě a okolí, to jsou přece koráby co dají 200km denně 😉
@Mr.Murphy Tak testů na Grand Cheero s 4xe je na amerických kanálech mraky a taky to, že tenhle skvělý systém je nejporuchovější věc na tom autě a auta díky tomu moc netáhnou... a já se nedivím 😉
Btw ty si s ním snad jel? Nebo ho máš doma?
Btw ty si s ním snad jel? Nebo ho máš doma?
@Mr.Murphy
Ne. Tyhle auta co jezdí po městě jistě nevyjedou mimo město, nikdy nejedou dálnici, nikdy nejedou dovolenou nikdy neposlouží k tahání (karavanu, koně, lodě, auta, ...), viď že...
Ne. Tyhle auta co jezdí po městě jistě nevyjedou mimo město, nikdy nejedou dálnici, nikdy nejedou dovolenou nikdy neposlouží k tahání (karavanu, koně, lodě, auta, ...), viď že...
Kolik takhle velkých SUV vídáš v ČR něco tahat ? A myslíš, že to auto nezvládne jet po dálnici ? @rohYpnol
@Ozzman
Opět dáváš zcela zcestné otázky.
Po dálnici zvládne jet i Fabia 1.0 mpi...
Takze znovu - je to o charakteru auta. Když do Mustangu dáš 2.3 EB, tak to taky stojí za starou belu i když to auto vůbec neni pomalé ve významu že by se s ním nedalo jezdit.
I s GC 4xe se dá jezdit. Ale je to krám a pohon nedává žádný smysl pro typické určení auta. O tom to je.
A znovu - mě nevadí že tam je 4xe je. Jestli má někdo potřebu mít GC jen na rozvoz dětí a pizzy po městě nebo je asketa a chce mit dvoulitr ve velkém SUV a má pocit, že to je supr nápad, tak proč ne.
Mě vadí že kvůli zelenorudým komoušům vyhodili hemi a pentastar a crdi!!!
Opět dáváš zcela zcestné otázky.
Po dálnici zvládne jet i Fabia 1.0 mpi...
Takze znovu - je to o charakteru auta. Když do Mustangu dáš 2.3 EB, tak to taky stojí za starou belu i když to auto vůbec neni pomalé ve významu že by se s ním nedalo jezdit.
I s GC 4xe se dá jezdit. Ale je to krám a pohon nedává žádný smysl pro typické určení auta. O tom to je.
A znovu - mě nevadí že tam je 4xe je. Jestli má někdo potřebu mít GC jen na rozvoz dětí a pizzy po městě nebo je asketa a chce mit dvoulitr ve velkém SUV a má pocit, že to je supr nápad, tak proč ne.
Mě vadí že kvůli zelenorudým komoušům vyhodili hemi a pentastar a crdi!!!
chtěl jsem něco šťavnatého napsat (jako řidič s víc než mio ujetých na Gčíru), ale to nemá cenu a prodejci to ostatně ví ... zbývá jen ten hrob zasypat.
Stale je tu este rexton ... kto nechce range ani jeep 😄
Problém toho auta je v ceně. Ten pohon tomu nepomáhá. Navíc PHEV u konkurence je vyspělejší, pro SUV použití tomu konkuruje X5 50e které je o dost dál ve všem. S Range Roverem bych to moc nesrovnával, spíš Discovery nebo nový Defender. I když zaměřením je pravda že ta verze v testu je vyloženě luxusní, jenže pořád z toho kouká typický Jeep 😊
Konkurence nabízí konvenční spalováky dokonce s výběrem benzín, nafta. Chytráci co se tu zaklínají že není důvod nechtít 4xe, tak toho asi moc nenajezdí a ten pohon nezkoušeli s ohledem na to si to pořizovat, protože to je úplně jednoduché. Když ho nebudete dobíjet, nebude fungovat 100%, je to zbytečná váha a hlavně cena navíc. Ten 4xe na poměry PHEV docela hodně žere. Na dnešní poměry má tragický el. dojezd (konkurence ke 100 km proti 30). Nedosáhne na EL SPZ na které se pojí nějaké výhody. No a jak jsem zmínil, kdyby to byla levnější alternativa tak neřikam nic, ale on moc levnější není. Respektive chybí konfigurovatelnost. Když chcete některé prvky musí to být tahle dražší verze. Levnější pohon do toho taky nedostanete. Takže bohužel s ohledem na konkurenci pak Grand Cherokee tahá za kratší konec provazu. Auto jinak dobrý.
Konkurence nabízí konvenční spalováky dokonce s výběrem benzín, nafta. Chytráci co se tu zaklínají že není důvod nechtít 4xe, tak toho asi moc nenajezdí a ten pohon nezkoušeli s ohledem na to si to pořizovat, protože to je úplně jednoduché. Když ho nebudete dobíjet, nebude fungovat 100%, je to zbytečná váha a hlavně cena navíc. Ten 4xe na poměry PHEV docela hodně žere. Na dnešní poměry má tragický el. dojezd (konkurence ke 100 km proti 30). Nedosáhne na EL SPZ na které se pojí nějaké výhody. No a jak jsem zmínil, kdyby to byla levnější alternativa tak neřikam nic, ale on moc levnější není. Respektive chybí konfigurovatelnost. Když chcete některé prvky musí to být tahle dražší verze. Levnější pohon do toho taky nedostanete. Takže bohužel s ohledem na konkurenci pak Grand Cherokee tahá za kratší konec provazu. Auto jinak dobrý.
Drahé to je, konkurence je také čilá, ale obecně PHEV v takovém autě není špatný nápad, pořád to má dost výkonu na to, aby to auto jezdilo obstojně a vypadá prostě trochu exotičtěji, než tuctová X5 a podobné. Drtivá většina těch aut se pohybuje kolem měst a tu a tam na výlet a na to to stačí. Mne obecně vytáčí rohypnolové a podobní rozumbradové, kteří jakmile to auto nemá obrovský objem, je k ničemu. Můžeme objektivně polemizovat, jak je to dobré proti konkurenci, ale smysl to má. Podle mě je škoda, že Jeepum obecně chybí nějaký normální hybrid, u menších modelů něco mimo 1.5 (oba víme jak moc dobrej pohon to je 😁), a pro ty větší auta klidně podladěný 6tiválec s elektromotory. Nejlíp to měl udělané Ford v E😜loreru, sice si nedosáhl na el značky, ale zase to mělo V6 biturbo a 450 koní a stovku jako sportovní auta 😁 @adamzprahy
@adamzprahy s X5 se to srovnává blbě, když ta nemá redukci 😊 Ty výhody a nevýhody 4×e jsem popsal v textu a je na každém, jestli chce EL značky a dojezd 100 km na elektřinu, nebo redukci a rezervní kolo.
That said, úplně si nejsem jist, že je redukce zrovna u 4×e až tolik potřeba, protože před pár lety jsem s wranglerem 4×e Sahara (tj. bez manuálních diff locků a na H/T gumách) projezdil skoro celé Milovice na 4H na elektřinu díky točivému momentu elektromotoru v téměř nulových otáčkách. Skoro proto, že když baterka došla, přišla redukce ke slovu. Takže opět jde o zamýšlené použití.
That said, úplně si nejsem jist, že je redukce zrovna u 4×e až tolik potřeba, protože před pár lety jsem s wranglerem 4×e Sahara (tj. bez manuálních diff locků a na H/T gumách) projezdil skoro celé Milovice na 4H na elektřinu díky točivému momentu elektromotoru v téměř nulových otáčkách. Skoro proto, že když baterka došla, přišla redukce ke slovu. Takže opět jde o zamýšlené použití.
@Marek Bednář jasné, ale právě je otázkou proč GC 4xe na čistě silničních pneu musí mít redukční převodovku...vyšší cena, vyšší spotřeba (zátěž navíc + myslim že to ubere efektivitu pohonu i odpojené), přitom právě kvůli těm pneumatikám to prakticky nelze využít i kdyby člověk chtěl. To auto se pak odsuzuje k tomu být kusovka pro nadšence. Já to třeba jako komfortní náhradu za Wranglera zvažoval, ale ta cena je pak mimo a takový fanoušek zase nejsem 😊 A btw skončil jsem jinde s V6 za výýýrazně nižší cenu.
Kdybych si mohl vybrat verzi s motorem jako v USA, tak je to úplně něco jiného.
Kdybych si mohl vybrat verzi s motorem jako v USA, tak je to úplně něco jiného.
Motor není stejný jako v Alfě Giulia/Stelvio. Má stejný základ, ale Jeep/Dodge má svou verzi Hurricane s jiným rozvodem a spoustou jiných komponent. Výsledný efekt je že jsou jinak naladěné.
Marku, výborný test! Všechno, co chci věďět, i když jsem s tím autem už pár set km najezdil. Tedy v Mexiku a Guatemale. S verzí L a Pentastarem. Největší rozdíly ve prospěch delšího vidím tam, kde má kratší mínusy: pérování a sedačky. Je jasné, že evropana zcela zbytečně přitvrdili, a že sedadla s masáží jsou horší, než ta bez masáže.
Úplně mě rozesmála Vaše zmínka o kolech: “ nepůsobí tu ani o palec větší, než by být měla”. Konečně novinář, který vidí, že některá auta to vážně přehání. Ke škodě všeho: vzhledu, neodpružených hmot, pohodlí atd.
Naprosto chápu připomínky největších diskutérů týkající se pohonu. Pentastar je super všude tam, kde je benzín za polovic oproti Evropě, a kde se jezdí normálně (tj bez zbytečného spěchu a stresu). Každý, co má hodně najeto s mnoha různými auty a pohony pak jasně volí moderní diesel: sice složitý a drahý, ale zato ve velkém autě nejvíc uživatelsky příjemný a výhodný. Jeep by udělal nejlépe pro zvýšení prodejů na starém kontíku, kdyby přidal diesel 3,0 a k němu ten elektromotor, nejlépe čistý hybrid (ne PHEV).
Úplně mě rozesmála Vaše zmínka o kolech: “ nepůsobí tu ani o palec větší, než by být měla”. Konečně novinář, který vidí, že některá auta to vážně přehání. Ke škodě všeho: vzhledu, neodpružených hmot, pohodlí atd.
Naprosto chápu připomínky největších diskutérů týkající se pohonu. Pentastar je super všude tam, kde je benzín za polovic oproti Evropě, a kde se jezdí normálně (tj bez zbytečného spěchu a stresu). Každý, co má hodně najeto s mnoha různými auty a pohony pak jasně volí moderní diesel: sice složitý a drahý, ale zato ve velkém autě nejvíc uživatelsky příjemný a výhodný. Jeep by udělal nejlépe pro zvýšení prodejů na starém kontíku, kdyby přidal diesel 3,0 a k němu ten elektromotor, nejlépe čistý hybrid (ne PHEV).
@Ringhofer
Diesel (studeny) a hybrid je blbost.
Emisni nesmysl.
Nejslozitejsi (a potencialne nejporuchovejsi) mozne reseni vubec.
Baterka, mocovina, filtry, turbo, vstriky...
Diesel hybrid je jak dort od pejska a kocicky.
😀
Diesel (studeny) a hybrid je blbost.
Emisni nesmysl.
Nejslozitejsi (a potencialne nejporuchovejsi) mozne reseni vubec.
Baterka, mocovina, filtry, turbo, vstriky...
Diesel hybrid je jak dort od pejska a kocicky.
😀
Mel jsem minuly GC s sestivalcem. Vyborne auto, ale nemel jsem cas jezdit do hor, tak jsem ho prodal. Spotreba byla asi 11 litru. Ten hybrid ma dlouhodobe spotrebu jen o trosku nizsi podle vsech testu. I v tomhle to vyslo na 10.5. Nepriplacite za ekologii, ale za dynamiku, zrychleni ma lepsi nez ten sestivalec. Mel jsem ten hybrid nedavno na par dni, jezdil jsem asi za necelych deset. Ale to byla takova ekojizda, ze bych se pod deset dostal i s tim sestivalcem. Stve me, ze tam nemaji normalni dvoulitr, kdyz jede skvele ve Stelviu, stacil by i na Jeep. To bych si mozna koupil znovu. Sedacky mi prisly ok, celkove velmi pohodlny, prijemny na rizeni, super auto. Ovsem taky ho v USA prodavaji i v normalnich verzich kolem 50k, nemusi ho srovnavat s Range Roverem. Za dva a pul millionu je to holt pro nadsence, proto jich v Cesku moc neni. Zajimave je, ze v USA se jich dost proda bez pohonu vsech kol. Pak to stoji kolem 40 v zakladu a mate pohodlne velke auto, ktere slouzi mnoho let
ale prdlaj leda, kolik si najezdil se 4xe?
Chlape, jsi rozumnej, ale fakt je to nekdy moc... Proc?
Protože do tohoto auta je tenhle pohon prostě fail.
A nejde o nějaké nominální tabulkové hodnoty. Jde přesně o to, co do té tabulky nedostaneš.
Jde o nenucenost, přirozenost. Jde o předpoklad dlouhodobé spolehlivosti, o to že motorizace není citlivá na zacházení a režim a podmínky a auto prostě funguje tak, jak očekáváš od auta téhle velikosti a kategorie.
A ne že auto má slušnou dynamiku, ale musíš to nutit. Ne že má dynamiku jen do 120 a pak zvadne jak kopretina... Ne že když trochu zrychlíš nebo trochu naložíš tak to začne mít spotřebu jak kdyby ti někdo udělal díru do nádrže. Ne že má zvuk jak barkas...
Na tomhle 4×e se mi osobně líbí, že je všechno hybridní předřazené přídavné převodovce, takže za ni jde namontovat úplně cokoliv, od zadokolky s otevřeným diffem po Rock-Trac z rubiconů s poctivými uzávěrkami obou nápravových diffů.
ten hybrid je Zf zastavba ne?
3,0crdi byla mimoradna sracka a jestli se neco nenucene hejbalo tak 4xe...
V US stojí základní Grand Cherokee jen 36k USD s V6 rwd (37k 4x4) a je tam spousta výbavových verzí včetně výběru té terénní techniky, zatímco 4xe od 60k USD. Nenabízet tu levnější variantu je problém, ale to tady asi kvůli emisím ani prodávat nemůžou, takže v evropě je ten model pak na nic.
Mimoň ozzman....
...a je určitě hrozně moc žádaný...