Profi
šofér
1
MANa dopravci nekupují kvůli spotřebě, ale kvůli tomu, že byl držák, nikdy nepatřil mezi premianty spotřeby, to byla a je SCANIA. Tak měla spotřebu 24l/100km v provedení 400k už před 15 rokama...
KANKUNEN
1
@šofér I mechanici tvrdí, že je to nejlíp udělané auto na servis.
šofér
2
@KANKUNEN ano, je, takže takové "úpravy" dopravci MANů příliš neocení, spíše to vyvolá otázky "za jako cenu" ta úspora 1 litru je...
traveldrive
0
@šofér Tiež neusporíš vždy. Rozdiel liter v spotrebe máš na jednom aute aj medzi dvomi vodičmi...
No takže jsme se v podstatě dočetli, že díky té úspornosti má motor slabinu posunutou směrem k emisím a čas ukáže, jestli to nebude i na úkor oné spolehlivosti, nebo prostě ta močovina se taky přihlásí o slovo.
o liter na 100km nizsia spotreba nafty, o liter vyssia spotreba adblue. To je fakt ohromny rozdil!
Úspora litr na sto tady málokterého dopravce uchlácholí. Důležitá je cena. Nejlepší tedy koupit olítaný Iveco po Rumunovi a zavřít do něj Inda nebo Pákistánce (Pozor! né spolu!) a jezdit a jezdit a hlavně se moc nestarat.
Nepochopil jsem to spalování s chudou směsí. Při částečné zátěži přece každý diesel pracuje s chudou směsí, ne ?
Díky za článek, Marku.
Teď ještě dodat do kabiny každého náklaďáku zodpovědného, dobře vyspaného a psychicky odolného optimistu s citem pro auto i dopravní situaci, empatika s kladným vztahem k dodržování zákonů, opatrného a předvídavého, a na silnicích nastane ráj. Tedy až na tu spotřebu AdBlue....
Teď ještě dodat do kabiny každého náklaďáku zodpovědného, dobře vyspaného a psychicky odolného optimistu s citem pro auto i dopravní situaci, empatika s kladným vztahem k dodržování zákonů, opatrného a předvídavého, a na silnicích nastane ráj. Tedy až na tu spotřebu AdBlue....