Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Už teď počítají automobilky emisní pokuty v miliardách. Buď ony, nebo zavřou továrny

261 komentářů

Frfla
Vše zdaníme a za tyto uloupené háky zaplatíme byrokraty, kteří půjdou po vás ještě víc. To, že nemáte na provoz nás nezajímá. Plaťte za emisní odpustky, my - EU inkvizice - jsme ti, kteří tu vládnou. Všichni GD kacíři půjdou do pekla. Ano, toto je GD v plné parádě, za chvilku bude i v nemovitostech, zemědělství, obchodě, všude. Chystejte si peněženky, chudneme v reálném čase za imaginární záchranu planety.
Avatar - Dzinus
Dzinus
@Frfla

Ano, chudneme a budeme v tom pokračovat, protože je mnoho věcí, do kterých je třeba peníze nalít. Svět už nebude jako dřív. Nezachraňujeme imaginární planetu, ale naše přežití na ní. GD je evropskou snahou o damage control. Jinde si to pojmenovali jinak, nejsme v tom sami. Není to skvělý plán, mění se za pochodu, nic lepšího nemáme a bude to bolet.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Dzinus realistický pohled. Neexistuje, že bychom přepnuli televizi na jiný program. Tohle se prostě děje. A sorry, jestli nebudeš mít na to, abys jezdil svým autem, je tady pořád spousta možností, jak to udělat jinak.
Petr Kozohorský
@Man Ký Popište, prosím, to "jinak" lidem, kteří bydlí třeba v Krušných horách nebo na Jesenicku nebo obecně v pohraničních oblastech, kde často jedou 2 autobusy za den. Podobné hraběcí rady většinou vycházejí z lidí, kteří mají dobrý přístup k veřejné dopravě, včetně MHD.
mimous
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Petr Kozohorský mhm, když se Jiří Bartoška léčil s rakovinou, říkal, že se s doktorem shodli na tom, že nemůže přestat kouřit, že by ho to zabilo. prostě nemůže no.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Petr Kozohorský Ty dva prázdné autobusy jezdí právě proto, že všichni jezdí autem. Napřed lidi přesedli do aut a pak přestali jezdit (věčně prázdné) autobusy, ne naopak...
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Barry Lyndon
Presne tak. Jakmile bude zpet poptávka, busy budou jezdit zase vic
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Petr Kozohorský
Stejne jako mhd se rusila, kdyz kazdy jezdil radjei autem, tak mhd opet bude rozsirovana zpet. Toho bych se nebál. Vlak je taky na hodne mistech. Proste to jen přestalo jezdit, ze nebyla poptávka.
Avatar - Dzinus
Dzinus
@Man Ký

Samozřejmě chápu jak to myslíte, ale když použiji Vaši metaforu s televizí, tak mám obavu, že na jiný kanál má přepnuto hodně lidí.

Nevědět je pohodlnější. Cítit se jako oběť také a ještě můžete něco požadovat. Třeba svět, jaký už nebude.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Dzinus jak už jsem tu nejednou psal, léčba mokrým hadrem přes hubu celkem funguje. Viz vodní dílo Velké Heřminovy - ne, ne, my to nechceme, jedna povodeň - a bude😊
zkušenost je nepřenosná
kajmik01
@Man Ký Tady stoprocentně souhlasím. Tyto stavby ve veřejném zájmu by mělo být možno provádět ve speciálním režimu, kdy prostě bude necený výkup pozemků, pokud někdo stavbu blokuje a stejně tak případné žaloby by měly být určitým způsobem regulovány a urychleny, aby se nedalo soudit desítky let.
traveldrive
@Dzinus Šialenstvo. Radšej robiť zle ako nič? Absolútny nezmysel.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@traveldrive To nedělají zle je jeste horší zle. Takze lepsi dělat mensi zlo než dělat vetsi zlo. A to se GD snazi, dělat mensi zlo.
traveldrive
@Mikesus Riadna blbosť. Menšie zlo je proste stále zlo.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@traveldrive Ano. Souhlasim. Ale pora delší mensi zlo nez vetsi zlo. Asi jakotreba,že budu radeji muset pracovat a nedostanu pecene holuby do úst, než aby mne posílali do plynu, ale budu mit ty holuby. To je to menší zlo a větší zlo v tomto případě.
Avatar - Dzinus
Dzinus
@traveldrive

My ale nejsme v žádné luxusní situaci, kdy bychom si mohli vybírat.

Poměrně rychlé snížení emisí na nulu je nutný a sebezáchovný krok, aby vnuci našich dětí okolo začátku 22. století mohli žít v klimatu, které je podobné dnešnímu. To je ten nejlepší scénář. Alternativy jsou jen horší.
traveldrive
@Dzinus Ale áno, môžeme si vyberať. A medzi rozumom a blbosťou je dosť markantný rozdiel na to, aby sme si vybrať vedeli. Zníženie emisií nerieši a nevyrieši absolútne nič. Naopak, neriešenie zásadných vecí nás položí. Ale vzhľadom na dnešnú realitu aj potom bude plno magorov poukazovať, že to spôsobili emisie.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@traveldrive vidíš, po dekádách narostly ledovcové masy. náhoda?
kajmik01
@Dzinus Jenže Evropa i kdyby opravdu snížila emise na nulu planetu se svými necelými 8% světových emisí nezachrání. To co Evropa za obří ekonomické ztráty snížila se nevyrovná tomu, o co jde Asie a Afrika s emisemi výš.
A mimochodem celé počítání emisí je postavené na hlavu. Už jsem to tady jednou psal. Švédsko omezuje provoz své největší cementárny (možná ji i zavře), protože to byl švédský největší zdroj emisí. Jenže cement potřebuje, takže to co nevyrobí začalo dovážet ze zemí severní Afriky a z Turecka. Tamní cementárny jsou méně ekologické (nemají takové limity exhalací jako evropské) + doprava, takže z pohledu planety se situace zhoršila. Ale Švédsko se přiblížilo uhlíkové neutralitě a Evropa o něco snížila exhalace 😞
Avatar - Man Ký
Man Ký
@kajmik01 znovu a znovu

www.focuson.cz/…ez-zbytek-sveta/
kajmik01
@Man Ký Ano, výsledky změny klimatu vidíme a zatím se nezdá, že by se něco mohlo zlepšit. To nerozporuju.
Ale z pohledu odborníka (moje sestřenice studovala a stále pracuje v vodohospodářství a erozi krajiny) můžeme dělat (a děláme) menší práce související se zadržením vody v krajině, výsadbou více vhodných stromů a keřů...
Co se týká globálního klimatu, tam jsou naše snahy velmi mizivé, protože jak jsem psal, Evropa byť patří mezi nejvíce zasažené oblasti se podílí na přímých exhalacích cca 7,5% (hodnoty se snižují), což ale znamená, že nejsme stavu ovlivnit sami chování planety. Asie i Afrika zatím stále navyšuje množství zplodin, takže pokles v Evropě ani nevyrovná celkový nárůst.
A přiznejme si, že vpodstatě kromě Evropy a Austrálie se nikdo nezavázal např. ke Kjótskému protokolu. Kanada odstoupila, USA neratifikovalo (Trump chce naopak snížit ekologické aktivity), Čína, Afrika a Jižní Amerika nemají stanoveny žádné závazné cíle a Rusko mělo jen omezený počet cílů.
Hendly
@kajmik01
Emise CO2 resi cely svet.
Tvé priklady s presunem vyroby ma resit uhlikove clo. Start 2026
kajmik01
@Hendly Kéž by se to řešilo globálně. Ale uhlíkové clo zavádí jen EU, což bude znamenat pouze to, že se zdraží dovážený produkt o většinu nového cla. A protože u nás se takové produkty kvůli CO2 vyrábí málo, tak bude dopad na běžnou populaci. Už tak má Evropa v podstatě vyšší ceny klíčových komodit než Asie nebo Amerika, takže se staneme ještě méně konkurenceschopnými 😞
Mezi námi, ať mluvím k tématu. Mám 7 let starý Hyundai i30 kombi a chci koupit něco nového a kvůli rodičům něco s vyšším posezem, takže asi nějaké SUV. Klidně bych místo klasického benzínu šel do hybridu, ale když vidím rozdíl v nákupní ceně a rozdíl v provozu + servisu, tak stejně zůstanu u benzínu. Když jde o jediné auto v rodině, které jezdí často i dlouhé trasy po dálnici, tak odhadovaná úspora do 1,5 litru na 100 km mi nepřijde jako něco, kvůli čemu se vyplatí připlácet cca 200.000 kč a víc.
Prezivkynetreba
To je tak keď sa politika robená ideologicky stretne s realitou. Pár zelených šialencov sa rozhodlo a tak to musí byť! Už len čakám, kedy nejakého zeleného blázna napadne zakázať klimatizáciu (nejaký ideologícký dôvod sa vždy nájde prečo) alebo by mohli v EÚ parlamente schváliť, že teplota v lete nesmie na EÚ kontinente presiahnuť 30 °C a štát ktorý to poruší samozrejme zaplatí mastnú pokutu. Ja viem znie to ako šialenosť ale presne takí ľudia v Bruseli o veciach rozhodujú.
Ja sa čudujem, že koncerny a automobilky neuzatvorili spolu kartelovú dohodu, že emisné normy nebudú dodržiavať nech sa v EÚ parlamente postavia aj na hlavu. Argument veď budú platiť pokuty neobstojí budú ale zohľadnia si to v cene auta takže to prenesú na zákazníka. Zákazník = volič. Možno by to prinútilo ľudí voliť ľudí ktorí nerobia politiku na základe ideológie ale na základe faktov.
Poručíme větru, dešti sme tu už mali a vieme ako ten režim dopadol.
Petr Kozohorský
@Prezivkynetreba Peníze na emisní pokuty nerostou na stromech. Automobilky je získají 1) pouze zdražením spalováků, a tím jim klesne prodej 2) větší výrobou EV, ale pro ty nebudou mít dost ochotných a zároveň solventních zákazníků, takže tato varianta není průchodná. Emisní pokuty tak jsou pouze oddálením krachu automobilky/automobilek, pokud se konečně proti EU nešprajcnou, jak už tu kdosi napsal.
Prezivkynetreba
@Petr Kozohorský
Ku krachu to vedie tak či onak. Zákazník chce spaľovacie auto, predajca mu núka EV prečo? Lebo to EV ho stálo na vývoji milióny € ale zákazník chce aj tak spaľovák.
Proste pretláčanie niečoho čo ľudia nechcú a nekupujú a automobilku to stojí milióny tak to vedie len ku krachu. Ale Zeleným politikom to vyhovuje oni budú najradšej keď tu skončí priemysel úplne. Len si už v tých hlavičkách neuvedomujú, že to povedie ku veľmi zlým veciam a občianskym nepokojom.
Avatar - kari.laz
kari.laz
@Prezivkynetreba To, že zákazník chce spalovací auto bych o něco upravil.
Ano, bude dost těch co chtějí spalovací auto, ale bude více těch, co CHTĚJÍ AUTO. A vlastně jim to bude jedno, respektiv přkousnou i bzukadlo, aby měli auto. Jenže tito a to bude většina nefiremních zákazníků chtějí auto s odpovídajícími vlastnostmi za pro ně přijatelné peníze. A to je právě to, co se jim pomalu vzdaluje. Postupně se dostáváme do stavu, kdy i úplně základní posunovadla mají cenovku nepřijatelnou pro čím dál více lidí a to právě kvůli nesmyslnému tlačení elektrické ideologie financované pokutovanými spalovacími motory.
Přeloženo pro zdejší zaslepence, elektroauta mají své výhody, mají smysl. Obzvláště například pro kurýrní služby ve městech, rozvážky a pdobně to je super, tam většinou nenajedou tolik, aby baterii za den vyčerpali. Že to není pro každého musí být všem soudným jasné.
Jenže přijde úředník, udělají pokuty a odpustky na kde co a doplácí na to úplně všichni. Celý ten systém je postavený na hlavu. Ať propagují elektroauta, ale nějakým smyslupným systémem, žádné dotace, nebo pokuty na druhé straně. Vydělají na tom všichni a zákazník si vybere.
Avatar - del42sa
del42sa
@kari.laz to je pravda , ale nalejme si čistého vína a řekněme si také proč se tak děje ?
Protože opět úřednický šiml v Bruselu zaúřadoval a europoslanci vymýšlejí nesmyslné íčoviny, které ty auta prodražují a navíc do ceny původně levnějších spalovacích aut musejí automobilky promítnout i náklady/ztráty z výroby nařizovaných EV....

Ať to člověk vezme z jakékoliv strany, je to obrovský průser. Emise jsou stejné nebo horší než dřív, ekonomika se propadá, všechno se zdražuje a lidé začínají méně utrácet, továrny se musejí zavírat a automobilky propouštět zaměstnance ale pořád to zřejmě nestačí na to, aby někdo v těch automobilkách měl koule na to, říct na plnou hubu: " dost ! "

A výsledek je ten, že politické ambice "zelených zachránců" jsou ještě vyšší než doposud. Prostě ten politický úkol Evropu zruinovat si nenecháme nikým vzít.

//www.patria.cz/…lsim-statum.html
Avatar - kari.laz
kari.laz
@del42sa popsal jsi většinu toho co jsme psal. Prostě se shodneme na tom, že tento systém je celý špatně a neprospívá to nikomu a co je hůř, ani ničemu. Natož ekologii.Za tu se se všichni jen schovávají
traveldrive
@kari.laz Nie, nemáš pravdu. Si prílišný optimista.
ericn
@Petr Kozohorský být výrobci, tak se spojím a prostě nezaplatím a dopředu oznámím. Na co je ACEA? Mají presidenta, tak ať za ně jedná a vyjádří jandý postoj, kolik to bude stát - kolik kvůli téhle zelené hovadině propustí lidí 😋
Avatar - del42sa
del42sa
@ericn přesně, všichni sklopili uši jak prvňáčci ve škole a jedou podle nesmyslné ideologie dál i když kolem už lítají třísky ... Kdyby se automobilky spojily a s nimi i většina zákazníků, tak mají proti pár uředníkům obrovskou páku a dávno se mohly tyhle nesmysly zarazit. Namísto toho lezou EU do zadnice jak jen to jde i kdyby měl kvůli tomu padnout celý automotive
ericn
@del42sa souhlas 👌
Hendly
@del42sa
Stale nechapu, proc se tu celosvetove vědecké shodě rika ideologie.
ryccardo
@Hendly Protože se o celosvětovou shodu nejedná. Kde jinde ve světě jsou pokuty za emise CO2 jak pro průmysl, tak pro domácnosti v takovým rozsahu jako je tomu v EU? Co taková Čína?
Hendly
@ryccardo
Jedna se o celosvetovou vedeckou shodu podporenou dukazy.
ryccardo
@Hendly Já se bavím o celosvětovou shodu ve smyslu opatření. Ne že klima mění. Tam souhlasím, že panuje celosvětová vědecká shoda, že klima prochází změnou, což se děje ovšem v historii Země průběžně pořád, protože klima na planetě není neměnná entita.
Hendly
@ryccardo
ne.
Je celosvětová vědecká shoda, ze za aktualni zmenou klimatu je pálení fosilních paliv.

Stejne tak vetsina statu podnika maximum mozneho pro regulaci dalsiho uvolnovani CO2.
Viz Kjotsky protokol.
traveldrive
@Hendly Píšeš absolútne nezmysly. Za zmenou klímy nie je pálenie fosílnych palív. Tohto strašiaka si vymyslela aktuálna mocenská garnitúra, a dali si to "vedecky" potvrdiť, aby to malo váhu. Ale je to číra nezmysel. Len podaktorí lokaji to bez rozmýšľania opakujú ako tupci...
Hendly
@traveldrive

Ok, pak teda veríš, že aktuální měřitelné otepleni v extremně krátké době se pouze shodou náhod časově shoduje s rekordním pálením fosilních paliv.
Zrovna v těch stovkách tisíců let se to stalo teď...

Přesně takové náhodě věříš.
traveldrive
@Hendly Pletieš hrušky s kolečkami ako vždy. Pálenie fosílnych palív nie je dôvodom. Prispieva, ale ani zrušením komplet všetkého spaľovania nevyriešiš absolútne nič.
Hendly
@traveldrive
A co je podle tebe duvodem?
traveldrive
@Hendly Nič konkrétneho to nie je, nemôžeš ukázať prstom, že toto je príčina, proti tomuto musíme bojovať - a presne túto chybu EU robí.
Otepľovanie je jednak dôsledkom periód Slnka, prispieva k tomu globálne znečistenie, odlesňovanie, prerušenie prirodzeného kolobehu vody a kopa iných vecí. Ale vziať ako strašiaka fosílne palivá, potažmoCO2 je absolútny nezmysel. V prenesenom zmysle mi to pripomína hitlerovský antiseminizmus - proste si určili Žida za nepriateľa, vymysleli mu hriechy, a nalinkovali dôvody, prečo ho treba vyhubiť. Euroúradníci si za nepriateľa určili CO2 a bojujú proti nemu ako zbavení zmyslov, za každú cenu, aj keď premýšľajúci ľudia už dávno prišli na to, že ich dôvody sú vymyslené, vykonštruované a to čo trúbia do sveta, je klamstvo.
Hendly
@traveldrive
Jaka konkretne perioda slunce?

Odlesnovani, voda v krajine atd.
Vse body Greendeal.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Hendly perioda slunce, která teď změnila své obvyklé chování a vymknula se z kloubů zcela bezprecentně, úplně náhodou😊
pane doktore to není vůbec jistý, že za tu obezitu může moje přežírání😊
traveldrive
@Hendly Body greendealu sú k ničomu, keď k nim nemajú adekvátne riešenia.
Hendly
@traveldrive
Jaka perioda slunce.
Greendeal je ale soubor navrhu jak rsit odlesneni, udrzitelnost, vodu v krajine atd.

Greendeal neni nic jineho, nez navod jaknprezit a nedrancovat vlastní prostředí.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@traveldrive byl tu za mnou před týdnem kolega ze Slovenska. já vás mám obecně rád, ale v detailech se neshodneme. nevím, kdo to už začal, ale přišla na přetřes Ukrajina. když jsem pochopil, že bychom se ošklivě pohádali, změnil jsem téma. ale pamatuju si jednu perlu, kterou mi odpověděl, když mu říkám, že na to, že je to nejvíc neporazitelná armáda na světě a tři roky trčí na jednom fleku přišel s geniálním vysvětlením😒br /> "já si myslím, že oni to tak chtějí, že jim to vyhovuje"😊
dobře, no když nebudeme fosilní paliva vůbec pálit, ještě pořád je budeme potřebovat do výroby plastů apod. v takovém množství, že budeme jenom rádi, že je nespotřebováváme tak stupidním způsobem, jako např. ježděním na závodním okruhu dokola.
Arese
@Man Ký Aha, takže ty bys nejraději zrušil motoristický sport, protože je podle tebe stzpidní?!! To si nedovolili ani komunisti!
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Arese A od toho můžou byt synteticka paliva. Ne pro jizde po silnici, ale po okruhu, aby se někdo mohl podívat a měl jak utratit svoje peníze.
traveldrive
@Man Ký Nikdy sa so všetkými nezhodneš. Môžeš mať podobné názory, ale vždy sa môžu líšiť - predsa len česká a slovenská mentalita sú odlišné, podobne demografické podmienky, politická scéna - to všetko má svoj vplyv. Slovák vidí českú politiku inak ako Čech a opačne, pretože proste nemajú rovnaké informácie a rovnakú pozíciu. A to sa týka asi všetkého. ČO človek, to individualita, pridaj k tomu národnosť, finančnú situáciu, kultúru, čokoľvek, vždy máš nové a nové možnosti odlišností v správaní, názoroch... Keby sme všetci uvažovali rovnako, asi by bola nuda. 😉
ryccardo
@Hendly NE. Nerealisticky maximum dela jen EU. Ostatni na to pecou. Podloz sve tvrzeni.
Hendly
ryccardo
@Hendly fascinuje mě tohle vkládání odkazů do diskuzního fóra. Když ten odkaz neupravíš tak nejde otevřít. PROČ to ještě nikdo neopravil.
Hendly
@ryccardo
Neni problem si to dohledat.
Instalace OZE trhaji rekordy a drasticky prekonavaji instalace fosilu.
ryccardo
@Hendly To opět není pravda co píšeš. Viz

www.faktaoklimatu.cz/…ransformace-mixu

Hlavním tahounem čínské energetiky je se 66% uhlí. OZE jsou s 29% jasně menšinový zdroj elektřiny a to je třeba zmínit, že velký podíl na OZE tvoří vodní energie. Zejména ekology kritizovaná přehrada Tři soutěsky. Takže FVE a vítr dodávají marginální podíl a rozhodně netrhají rekordy.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ryccardo že jsou ostatní dementní není omluvenka pro to být dementní taky.
a jestli se Evropa otepluje dvakrát rychleji, než zbytek světa, není to náhodou znamení, že by měla dělat dvakrát tolik, než zbytek světa?
nic neříkej! to nesouvisí, já vím😊
Sevca1
@Man Ký Tak to je výrok na zlatý ventilek. Ona se Evropa otepluje dvakrát rychleji pouze díky evropskému autoparku? Nemá náhodou na to vliv celý svět? Dále jsou daleko větší znečišťovatele než evropská doprava i v Evropě. Jestli si myslíš že když tu bude v Evropě většina BEV že se změní klima k lepšímu ne, to je zrnko písku v pískovišti. A to je ještě zrnko docela kvalitní o proti jiným zemím na světě.BEV mají vliv na lokální emise a ať je jich klidně čím dál více, hlavně ve městech, ale klima opravdu nezmění Je to pouze jeden malý! znecistovatel z mnoha větších.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Sevca1 porad nechape. Ne nezmeni, ale zpomalí. Bohužel už jsme za bodem, kdy skody byly namáhaných a už je jen můžeme a musíme mírnit. Aby po nás nebyla potopa. A možnost mírnit je mame, jen je lini hlupaci odmítají, protoze by mohli přijít o své pohodli.
ryccardo
@Mikesus Nezpomalí. Naše opatření v EU nemají na klima VŮBEC žádný vliv. Tj. nic nezmírníme a tudíž nic mírnit nemusíme. Musíme se přizpůsobit jako to dělaly organismy celou éru už od prvohor. To je jediné co musíme.
Hendly
@ryccardo
Jak se prizpusobis suchu které znemožňuje pestovani rostlin? Jak se prizpusobis krupobití ktera maji brutalni financni skody, jak se prizpusobis tomu, ze po mirne zime prijde jarni mraz co znici urodu?

Tech problemu je olno. Vsechny velice nakladne na reseni.

PS: i pri mnohem pomalejsi změně klimatu mnoho druhu zvolilo cestu přizpůsobení vymrenim…
ryccardo
@Hendly přímořské státy třeba takto:

www.seznamzpravy.cz/…du-z-more-207826

vnitrozemské státy pak budováním přehrad, rybníků, mokřadů a obecně zadržováním vody v krajině.

Přizpůsobovat se krupobití myslíš v jakém smyslu? Auto si schovávej pod střechu a přírodě to nevadí.

Jarní mráz ničící úrodu je naprosto běžný jev. Příroda si s tím bez problémů poradí. To není jev, který tu v minulosti nebyl. A že ti zmrznou na jaře meruňky není globální katastrofa. Sadaři to řeší tím, že na těch pár dní kdy hrozí průšvih roztápí ohně mezi stromky přikrývají je, ale jedná se o marginální a lokální problém.

PS: některé druhy vymřou jiné budou ze změny prosperovat. To tak prostě v přírodě chodí. Kdyby to tak nebylo, tak tu ještě běhají dinosauři.
ryccardo
@Man Ký Počkej, ale ostatní nejsou dementní. Dementní je vedení EU, protože my si ničíme průmysl a energetiku. Ostatní země to právě nedělají, takže se náš průmysl stěhuje od nás k nim. Jestliže se Evropa otepluje 2x rychleji, tak s tím nic neuděláme. To tak prostě je a bude a my se musíme přizpůsobit. To je naše jediná šance co můžeme dělat.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ryccardo LOL jako ten Bartoška s tím kouřením...
ryccardo
@Man Ký nechápu tvé myšlenkové pochody. Co s tím má společného Bartoška s kouřením?
Sevca1
@Hendly Nejsi politik? Kličkujes stejně, ryccardo se ptal na výše pokud ve světě. Jestli jsou tak velké. Stačí jednoduchá odpověď ano nebo ne. Nepotřebuje slyšet že s tím svět bojuje. Ptá se na konkrétní věc.
Hendly
@Sevca1
Proc nezacnes u Ryccarda?

Je celosvětová vedecka shoda o negativnich o dopadech paleni fosilu? ANO.

Takze jestli mame rozum poslechnem vedce.
Zavazek je dan podepsanym Kjotskym protokolem a Parizskou dohodou.
Mnoho statu zavadi emisni povolenky, napr. i Cina, limit na CO2 jako Australie, zakazy spalovaku atd.
Sevca1
@Hendly Ptám se znovu, jsou jsou ve světě stejně velké pokuty a v takovém rozsahu. Stačí napsat ano nebo ne. Popřípadě nevím. Děláš to schválně nebo jsi tak hloupý? Nezlob se na mne ale je to jednoduché otázka co pochopí IQ tykve.
Hendly
@Sevca1
Nevim. A nevim orave proto, že to jednoduche neni.
Nekdo ma pokuty, nekdo dane, nekdo legislativni zakazy atd. Porovnat to je velice složité.

Veci totiz jednoduche nejsou.

Zeptas se ted Ryccarda na to, o co opira nazor, ze na to ostatni kaslou?
Sevca1
@Hendly Děkuji za odpověď, vychází mi z toho že platíme nejvíc. Jestli na to ostatní kaslou mě upřímně tak nezajímá. Dle mého BEV mají smysl kvůli lokálním emisím, ale určitě nemají význam na klima na zemi. Jsou větší znečišťovatele, doprava má minimální význam. Myslím automobilová.Pouze tyto pokuty likvidují auto průmysl. Prostě to chce čas než se BEV prosadí i v segmentu levných aut pro lidi. Nejde nařídit lidem teď kupujte Ev když jsou drahé,a není úplná infrastruktura má to svůj čas a přijde. Každá nová technologie je drahá a časem sama zlevní to je zákon ekonomiky. Nemůžeš ekonomiku ohýbat dotacemi a nařízeními. Příkla😜 mobilní telefony já to pamatuju co stáli a jaký velký byly. No a podívej se dnes. Kdyby tomu nechali volný průběh s BEV tak to dopadne stejně. Takhle budou problémy ekonomické jak automobilek tak i lidí a klima se stejně na světě nezlepší pokud budou větší znečišťovatele než doprava automobilová produkovat to co produkují. Tak to je.
Hendly
@Sevca1
Znova jen puses klasicke nepravdy o elektromobilech.
Prvni tvuj usudek. Je pro tebe lepsi zaplatit pripadnou pokutu za CO2 pri koupi auta a nebo narizeni, ze spalovakem muzes jet jen sude dny?

Financne vyjadrit to lze velice složitě.
Sevca1
@Hendly Jaké nepravdy, popsal jsem jak funguje ekonomika, zákon nabídky s poptávky. Nebo snad je třeba kombik BEV za cenu třeba Kia ceed sw, lidé na sídlištích mají nabíjecí infrastrukturu? A že automobilové doprava není největším znečišťovatelem je pravda. Jsou před ní jiné odvětví. Takže prosím zase neklickuj. A že mají EV největší přínos v lokálních emisích je také pravda. Tak někdy příště 😁
Hendly
@Sevca1
“ Nejsi politik? Kličkujes stejně, …. Stačí jednoduchá odpověď ano nebo ne. “
Je pro tebe lepsi zaplatit pripadnou pokutu za CO2 pri koupi auta a nebo narizeni, ze spalovakem muzes jet jen sude dny?
Sevca1
@Hendly Ty to nechápeš, ty jsi fakt hloupý a naivní. Já nechci platit nic, protože nová fosilní auta splňují solidní normy.. Dále koukám že máte choutky vy zelení fanatici zakazovat. Prostě se smiř s tím že automobilová doprava není velký znečišťoval a jsou před ní jiné odvětví, to je fakt. Čili EV mají vliv pouze na lokální emise ne na světové klima a evropská automobilová doprava tuplem nemá vliv na klima planety. To je zrnko písku. Takže nevím proč si ničit evropské automotive a ještě něco platit. Víš soudruzi to tu zkoušeli dlouho podobným stylem jako vy ohýbání trhu, nařizování a srani se do ekonomiky. Mě BEV vůbec nevadí mají své uplatnění, prosadí se sami. Bez srani se zelených magoru do toho. Serte se do odvětví co daleko více znečišťují planetu,tam bojuj chrabrý zelený muzicku, ne evropský autoprůmysl. Prostě naivní hlupák jsi co jim na to skočil že zrnko písku (evropský auto park) v pískovišti zachrání planetu. Více času ti věnovat nebudu 😁 pá..Myslet Prďka myslet
Hendly
@Sevca1
V jakem odvetvi se neresi CO2?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Hendly
Vis co mi přijde. Buď je chudák zamestnan v autonotive a je línej změnit své myšlení a vyvoj na moderní techniku, nebo se boji toho, ze nebude schopen ostatni obtěžovat a nicit jim zdravi.
ryccardo
@Sevca1 Tesat do kamene. Naprostý souhlas.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Sevca1 o co se opírají tvá tvrzení? Odpověz a dej odkazy, kdyz jsi to chtěl od ostatních. Zatím mi z toho vychází, že píšeš nepravdy.
ryccardo
@Hendly Nemusí se mě ptát. Odpovím ti o co opírám své tvrzení. Vezměme si největšího emitora skleníkových plynů - Čínu. Tam samozřejmě mají taky emisní povolenky, takže ty to považuješ jako ekvivalent naší snahy. Ovšem, když se na to podíváš hlouběji, tak zjistíš, že emisní povolenka stojí zlomek toho co v EU a navíc emitoři CO2 dostávají významnou část povolenek zdarma.

www.denikreferendum.cz/…num-stale-daleko

www.demagog.cz/vyrok/23346

Suma sumárum platí to co jsem napsal. My se tu můžeme přetrhnout a zbytek světa na to kašle nebo přesně dělá zlomek toho co my.
Prezivkynetreba
@Hendly
Takže upravím Vaše nepravdivé tvrdenie: „Je celosvětová vědecká shoda, ze za aktualni zmenou klimatu je pálení fosilních paliv.“ Pravda je taká, že celosvetová vedecká zhoda je, že sa mení klíma. To kvôli čomu tak na tom celosvetová zhoda nie je! Nešírte tu hoaxy.
Hendly
@Prezivkynetreba
Ne. Vliv spalovani fosilu je jasne potvrzen.
traveldrive
.....
Lempl Klaun
@traveldrive Lépe bych to nenapsal. 🤡
Othello
Nechápu proč automobilky nevzkážou do Brusele "OK dámy a pánové tak my to teda zavíráme."

místo toho si nechají furt sr..t na hlavu
Frfla
@Othello jsou ve vedení lidí, kteří chtějí své odměny a zlaté padáky.
Othello
@Frfla
Ty zlaté padáky dostanou i tak
Niemand
@Othello Pretože proste zvýšia ceny a vo finále aj tak vykážu slušné zisky. 70% v EU predaných aut sú fleetove auta, tam sa zdraženie na predajoch moc nepodpíše. Výpadok bude skôr na strane súkromných kupujúcich a ten nebude tak veľký, aby ich to potopilo.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Othello je to uplne jednduche. Protoze sami vidi, že požadavky jsou reálné, splnitelné a potrebne. Kdyby tomu tak nebylo, nekdo by to udelal a takhle by je dostal na lopatky. Jenže nemůže, protože ví, že ostatni by to zvládli a jen by přišli o svou klientelu.
Ne kazdej je tka hloupej, aby utíkal od drobného problemu a vzdaval se hned. To by nám vyvoj nikdy nepokročil.
michal kravcik
A pritom je to tak jednoduche. Modely s vyssou produkciou CO2 ako 93g/km nech maju v prednej cene zapocitanu sankciu ktoru plati automobilka. O rok alebo dva tu mame Norsky, Svedsky alebo Dansky pomer BEV a ICE
ericn
@michal kravcik nic hloupějšího si nevymyslel? A nebylo by jednodušší to nedělat a nechat normu euro6 a být v klidu a netahat z lidí další peníze? Jinak země, které popisuješ to mají jinak, mají na ICE drakonické registrační daně 🙈
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ericn a cotreba udělat tak, aby tu normu plnily i v reálném provozu a to co to nezvládne, sebrat homologaci? Ukázat, že je situace, ve ktere neni v limitu a pryč ze silnic. Pak at klidně zustane euro6. Navic euro7 nesnižuje limity, jen vyžaduje, aby déle plnili dane limity.
Petr Kozohorský
@michal kravcik To jenom Vy to vidíte tak jednoduše. Protože zdražením spalováků se nijak nezvýší počet lidí, kteří si mohou EV dovolit. Mimochodem, to je jedna z hloupostí, kterou si myslí příznivci EV - že lidé obecně na koupi EV peněz mají dost, jenom je nechtějí vydat, takže je třeba je k tomu nějak přinutit. Další nesmysl si myslí politici a představitelé automobilek - že kupců EV by bylo dost, ale je malá výroba a proto je třeba výrobu EV zvýšit.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Petr Kozohorský vetsi výrobou se sníží cena. To je správná úvaha ovsem. No a nizsi cena znamena dostupnost více lidem. Vetsi výroba vwtso dostupnost, take znamena více konkurence a tím pádem opet nizsi cena a vyšší dostupnost. Nic složitého.
traveldrive
@michal kravcik A inak sa cítiš byť zdravý?
Lempl Klaun
@traveldrive Tak co sportáku, uz más chlapa? 🤡
Avatar - Mikesus
Mikesus
@traveldrive a ty?
traveldrive
@Mikesus Voči tebe a podobným určite. 😉
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Co GD, já vidím opačný problém, kde vzít lidi na práci. Automotiv zaměstnává na skutečně pracovních místech pouze cizince. Dokonce si všimněte, že za posledních pár, tj 20 let má každý člen rodiny v Česku vlastní auto. Jak to omezit, auta infrastruktury stojí v kolonách aut s jedním člověkem, který jede jen do práce. A decka se vozí kilometr do školy autem.
Rezna
@KANKUNEN
To je hold nova rozmazlena doba, lek na to je minimalizovat nutnost dopravy a prevod osobni dopravy na hromadnou. Jenze mimo vetsi mesto a periferie se s hromadnou dopravou nechytate. Moznost kocovneho zivota, tim myslim stehovani do vyhodnejsich lokalit ...za praci, skolou,rodinou....je diky nedostatku a cene taky vyloucena.
Tycoon
@KANKUNEN

Co navrhuješ? Zakázat jezdit od roku 2035 autem do práce? Zakázat vozit od roku 2026 děcka dva kilometry do školky a od roku 2030 kilometr? Zřídit úřad, který bude kontrolovat, jakým způsobem kdo využívá své auto?
Niemand
@Tycoon Na začiatok stačí robiť kroky, ktoré umožnia alternatívu. Vybudovať bezpečnú infraštruktúru bez aut je na dlho, ale dá sa začať aj jednoduchšie. Napríklad v Dánsku je bežné ráno v čase príchodu do školy zákaz vjazdu na ulice v okolí školy. Takže deti sa tam môžu bezpečnejšie dostať pešo, alebo na bicykli. Ja bývam v obci, do školy tu chodí cca 200 deti, ale ráno je pri škole taká doprava, že je problém prejsť aj cez ulicu. Ulica je úzka, auta musia zastavovať na chodníku, aby sa dalo prejsť aspoň v jednom smere, ale aj tak sa mnohý pchajú až ku vchodu. A bežne takto vozia aj deti na vyššom stupni.
Tycoon
@Niemand

Zákazy nejsou alternativa.

Zvýšit úroveň bezpečnosti nebo ovzduší v blízkosti škol, v tom jsem jednozačně pro.
Petr Kozohorský
@KANKUNEN Nesmysl. Kde jste vzal tu hloupost, že automotive zaměstnává pouze cizince? Nevím kde žijete, ale u nás ve městě je několik automotive fabrik, ve kterých sice pracuje řada cizinců, ale občané ČR stále převažují.
Kasprik
Emise skleníkových plynů produkuje nejvíce osobní doprava, která se podílí na oteplování nejvíce. Tak, když automobilky nesplní normu, ať platí. Třeba se budou více snažit a nebudou rvát do nových vozidel staré spalovací motory.
Tycoon
@Kasprik

To není pravda.
Nejvíce skleníkových plynů v EU produkuje sektor výroby energie: 27 %. V přepočtu na celý svět produkují evropská osobní auta asi 1 % emisí skleníkových plynů. Když EU od zítřka zakáže jezdit osobními auty, z hlediska klimatu se nestane vůbec nic.
Kasprik
@Tycoon

https😐/www.europarl.europa.eu/topics/cs/article/20190313STO31218/emise-co2-z-aut-fakta-a-cisla-infografika
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Kasprik
Takže ten odkaz nic z toho co tvrdíš nedokládá!!!
Říká, že vzhledem k roku 1990 došlo u dopravy k nejvyššímu navýšení v ekvivalentu CO2. Což je logické, když doprava roste (mimo jiné dovozem zboží vyrobenéého mimo EU 😁), zatímco průmysl EU v EU zakazuje.
Ale nedokládá to vůbec nic o tom, že doprava produkuje nejvíce emisí skleníkových plynů!!! Tak laskavě nelži.
ericn
@rohYpnol to by musel evidentně moc přemýšlet a pochopit psaný text 😋
Tycoon
@Kasprik

A) Máš tam jen CO2, ale chybí ostatní skleníkové plyny.
B) Dopravu tam máš celkově, nikoliv jen osobní doprava auty.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Kasprik
Takže tady máš přehled ty dutohlave. Energetika a průmysl (...zcela nečekaně... 😁) produkují více emisí skleníkových plynů... Blbý, co?

Odvětví Podíl na emisích EU (CO₂e) Hlavní zdroje emisí Poznámky
Energetika 25–30 % Spalování uhlí, plynu, ropy pro elektřinu a teplo Největší sektor; emise klesají díky obnovitelným zdrojům
Průmysl 20–25 % Výroba oceli, cementu, chemikálií, průmyslové procesy Emise z energetické náročnosti i chemických reakcí
Doprava 20–22 % Silniční doprava (auta, kamiony), méně lodě a letadla Emise dlouho rostly; tlak na přechod k elektromobilitě
Zemědělství 11–13 % Metan z chovu zvířat, oxid dusný z hnojiv Nejde o CO₂, ale silnější plyny (CH₄, N₂O)
Bydlení a budovy 10–12 % Topení, klimatizace, energie v domácnostech Závislé na druhu vytápění (plyn, uhlí, dřevo, elektřina)
Ostatní 2–4 % Odpadové hospodářství, F-plyny, malé sektory Nižší celkový dopad, ale některé plyny mají vysoký GWP
Hendly
@rohYpnol
a všechno vyjmenovane se celosvětově resi. Teda krome ruska a par dalsich exotických států.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Ano, řeší se to mimo jiné tak že Čína staví další uhelné elektrárny, zatímco EU zavírá i čisté jaderné elektrárny... Řeší se to tak, že EU likviduje lvsantí průmysl a pak se chlubí tím, jak snižuje emise... Hloupěji to dělat už snad ani nejde.
Hendly
@rohYpnol
Cina v instalaci OZE drtive prekonava jak vlastni uhli tak zbytek sveta.
ericn
@Hendly a proto Čína každý rok staví uhelky o výkonu 90-100GW 😋👌Někde tu levnou energii musí vzít…
Hendly
@ericn
Ne.
Čína nestaví každý rok 90GW.
V roce 2024 to bylo 30,5GW cca 2GW odstavila
V roce 2024 instalovala Čína 350GW v OZE.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ericn
Proč lžeš?
V roce 2024 zahájila výstavbu 95GW vykonu, ale jak to bylo roky předtím? Zároveň snížila budou plány na 69GW výstavby.
oenergetice.cz/…ssi-od-roku-2015

Od roku 2015 cina otevrela 304GW vykonu uhelnych elektraren. To je za 10 let v průměru 30GW rocne, ne 90-100 jak píšeš. Dále cina od roku otevrela cca 1000GW OZE. To je tech tvých cca 100 rocne. Asi sis spletl uhli a OZE, jinak si tu lež dokáží představit.
ryccardo
@Tycoon přesně tak, ovšem pitomcům bez vzdělání tohle jaksi nevysvětlíš.
Tycoon
@ryccardo

Nemají sice vzdělání a znalosti, ale kompenzují to neochvějnou vírou ke své ideologii.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ryccardo
Ok. Jaké vzdělání máš ty? Určitě fyzika ze? Nebo že bys ostatni soudil podle sebe?
ryccardo
@Mikesus Primárně ekonomický, ale snažím se nebýt za pitomce a vzdělávat se i v jiných oborech. Proč narážíš zrovna na fyziku?
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ryccardo klimatologii jsi evidentně vynechal😊
ryccardo
@Man Ký Nepodstatný obor. Mnohem víc mě zajímají technické otázky. Pokud klimatolog řekne, že z těch a těch důvodů musíme okamžitě přestat vypouštět CO2, tak se tomu dá tak leda zasmát, protože ten člověk je zjevně úplně mimo realitu.
Wolfalack
@Kasprik Další dutá zelená hlava 🤦‍♂️
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Wolfalack

Hlavně vůbec nechápe psaný text... opět bezmozek.
traveldrive
@Kasprik Prečo sa niektorí, sakra, ani nenamáhate rozmýšľať, len opakuje blbosti, čo vám do hláv natlačila bruselská propaganda. Neboj sa, myslenie nebolí.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@traveldrive sorry, ale v určitých vědních oborech, jako je třeba medicína, nebo klimatologie, jsem odkázán na mozky schopnější, než je můj. a pokud se jich drtivá většina shodne na tom, že to tak je, budu jim věřit.
rozhodně víc než, někomu, kdo dokola opakuje "ne tak to není, já mám pravdu" ale proč to tak není, už vysvětlit neumí. jenom blábolí pořád dokola o tom, jak je strašně chytrý, že to tak není, ale tím to hasne.
traveldrive
@Man Ký Zaujímaj sa, hľadaj, čítaj, porovnaj informácie a zistíš, kde je pravda a kde sa klame. Na to nemusíš byť odborníkom v každom obore. Stačí nebyť jednostranný a nebrať všetko za automatickú pravdu. Väčšina neznamená pravdu. Väčšina môže znamenať len širšiu lobistickú základňu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Man Ký
Presne tak. Fyziki, ac ma vysoké škole jsem ji měl tez, nebyl to můj hlavní obor, nebudu rozporovat vědecké studie tech, kteri ten obor měli jako hlavní. Kecy politiků můžou byt jakékoliv, vědci jsou narozdil od nich vzdělání v oboru, ve kterém delaji dane studie. Tedy až na pár výjimek, kdy kecaji do jiného oboru, než maji vystupováno. Asi jako třeba zaměstnanec automotive zpochybnujici klimatické změny a studie techto vedcu tento vliv potvrzujici.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Mikesus a pak jsou tady klimae😜erti, vakcinoe😜erti, e😜erti na vojenské konflikty a politiku a ti vědí všechno líp😊
Avatar - jersey.se
jersey.se
@Kasprik Lžete.
Arese
@Kasprik Lžete.
Avatar - Max  Headroom
Max Headroom
@Kasprik

Máte pravdu!!!
👍👍👍
Avantime
Miesto tohto vyplakávania tu mohli najväčší výrobcovia už dávno ponúkať full-hybridy. Realita je dnes taká, že v máji Stellantis predával 83 percent spaľovákov a VW Group 68 percent. To je veľmi veľa a niečo s tým musia spraviť. Príkladom je Toyota, MG a postupne aj Renault, Kia a Hyundai.
Petr Kozohorský
@Avantime Nabízet mohou výrobci pouze to, o co je mezi zákazníky zájem a co se jim dá prodat. Jmenuje se to zákon poptávky a nabídky. V opačném případě to dopadá s výrobci jako nyní. Vy byste chtěl lidem full-hybridy vnutit? Ano? A jak?
Avantime
@Petr Kozohorský Napríklad tak, ako to robí Toyota? Pred desiatimi rokmi ponúkala HEV pri Priuse a ako alternatívu pri Aurise. Dnes sa HEV pohon stáva štandard aj pri najmenších modeloch. Áno, stojí to dvojnásobne viac ako malé autá kedysi ale je to prvý rozumný krok na ceste k znižovaniu emisií. Nie že teraz tu budeme relatívne lacno predávať Octavie so spaľovákom lebo niekde na západe sa dobre predáva Elroq. Alebo že v polke roka sa obmedzí výroba Peugeotov alebo Fiatov aby sa neprešvihli emisné kvóty lebo nikto nekupuje elektromobily. Hybridy sú teraz cesta a čoskoro to väčšina mainstreamových značiek pochopí, pretože nahradiť všetko elektromobilmi je kvôli objemom a cene batérií utópia. A nikto nikomu nič nevnucuje, môžeš sa pokojne vrátiť aj na strom alebo jazdiť do práce na koni.
Petr Kozohorský
@Avantime Netuším, proč bych se měl vracet na strom nebo jezdit na koni - to je opravdu "úroveň" diskuse. Mimochodem, neustále je tu řeč o tom, co si občané mohou dovolit, to je totiž stěžejní. Když na něco nemají tak prostě nemají a tečka. A fakta a statistiky říkají, že většina občanů ČR má problém s cenou 500 tis. Kč za auto, proto jdou tolik na odbyt ojetiny. Tolik má odpověď k Vašemu "...Áno, stojí to dvojnásobne viac ako malé autá kedysi". Takže tu nebásněte o nějakém HEV. A řeči některých lidí o tom jak když někdo nemá na HEV ať se vrátí na strom, mám rád - co budou dělat ty statisíce lidí, kteří autem dojíždějí do práce, protože práce u nich není a veřejná doprava není nebo pouze omezená a na nové auto nebo HEV nebo dokonce EV nemají? Budou nezaměstnaní? No to se ale potom stát položí. Mimochodem - pořídil jsem si celkem nedávno nového spalováka nižší střední třídy (segment C). A vy byste mi jako řešení emisí místo toho nabízel malé HEV (segment B) za dvojnásobnou cenu (pozn. cena segmentu B a C se už tak moc dnes neliší) - no co k takové radě dodat.
Avantime
@Petr Kozohorský Viete, že existujú aj jazdené autá? Tu sa ale musíme v prvom rade pozerať na to, či je jedinec ochotný niečo spraviť pre ekológiu alebo mu je to úplne jedno, prípadne ešte bude ukazovať prstom na všetkých okolo a sťažovať sa, že mu niečo vnucujú. Vždy je nejaké riešenie a je na jedincovi, čí má ochotu sa prispôsobiť a niečo pre to obetovať. Obávam sa, že v tomto prípade nie, takže sa nemáme o čom ďalej baviť.
traveldrive
@Avantime Sorry, v tomto prípade sa môžeme baviť o ekológii len v lokálnom meradle, t.j. aby nám výfukové plyny nesmrdeli pod nosom. V globále nemajú výfuky a emisie s ekológiou takmer nič.
Petr Kozohorský
@Avantime Nemá smysl s Vámi vést další diskusi, pokud si nejste ochoten připustit realitu. Pokud si stojíte za tím, co píšete, proč tedy už dávno kolem nás všude nejezdí většina PHEV, HEV nebo EV místo spalováků? Že by obyvatele dělali výrobcům naschvál a schválně jezdili ve starých nebo starších autech? Tím diskusi s Vámi končím, je to ztráta času.
Avantime
@Petr Kozohorský Lebo si radšej kúpia väčšie a neekologické auto, majú tú možnosť, môžu sa tak rozhodovať.
Ja som tu reagoval na článok a na stratégie výrobcov a vy to demagogicky otočíte na to, že ja tu niekomu prikazujem čo si má kúpiť ale zároveň sa od vás nedozviem žiadne riešenie.
Moja pointa bola v tom, že je v súčasnej situácii pre výrobcov oveľa schodnejšie ponúkať hybridy, ktoré nestoja toľko čo EV ako stále vykrývať predaje spaľovákov s EV. A áno, nie je v poriadku, že EÚ prehliada rastúci priemerný vek starých áut, ktoré sú z pohľadu ekológie škodlivejšie ako tie nové.
Nemá zmysel dotovať nákup EV keď za rovnaké peniaze môžu jednotlivé krajiny pomôcť ľuďom s násobne väčším počtom hybridov.
traveldrive
@Avantime Celé je to nezmysel. Všetci zohýbajú chrbty pred tou bruselskou bandou vagabundov, a platia a platia a nariekajú. Dokedy ešte budeme tú darmožráčsku bandu trpieť a doplácať na ňu? O ekológiu ide len pre nás, aby sme mali zastretý pohľad, v reáli nejde o ekológiu ani len okrajovo. Ekológia je len prostriedok, ciele sú celkom inde.
Arese
@Avantime Hybridy nechci. 🤮
Avatar - jersey.se
jersey.se
@Avantime Jako zákazník nechci full-hybrid. Chci čistý spalovací motor!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
No není to skvělé, taková podpora ze strany EU? 😁
Greendeal je ideal!!! Zavřeme továrny, začneme dovážet čínské zboží, a budeme platit úředníky co budou rozdávat dotace a pokuty... Jen se nám nějak ztratilo to HDP 😁
Avatar - Mokrous
Mokrous
@rohYpnol peníze natiskneme a vypůjčíme. Danuše by ti to vysvětlila jako skvělou příležitost.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mokrous

Ano ta jeji blbost je nekonečná. Podle tetuše neni pravda, že peníze jsou jen jedny a buď lze financovat (částečně) nesmysly jako greendeal, nebo kupovat zbraně, ale ne obojí dohromady nelze. Tomuto ekonomickému divu světa a božskému zázraku vyřčenému ústky "ekonoma" se v debatě podivovali všichni odprava doleva...
Kasprik
Takovou krásnou tabulku jsem tam dal, ze které je patrné, že v roce 2019 byl podíl emisí skleníkových plynů produkovaných podle druhu dopravy😒br /> osobní doprava-60,6 procent.

cit.😒br /> V roce 2019 byla doprava odpovědná za zhruba čtvrtinu všech emisí oxidu uhličitého v EU. Ta silniční se na tomto množství podle Evropské agentury pro životní prostředí podílela ze 71,7 procent.

cit😒br /> Doprava je jediným odvětvím, kde se emise skleníkových plynů za poslední tři desetiletí zvýšily, a to o více než 33 % v porovnání hodnot z roku 1990 s rokem 2019.

cit.😒br /> Nejvíce znečišťují ovzduší osobní vozy

Silniční doprava je odpovědná zhruba za pětinu všech emisí v EU.

Osobní automobily se řadí mezi největší emitenty CO2, na celkových emisích vytvořených v dopravě v EU se podílejí 60,6 procenty.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Kasprik

Z té tabulky (odkazu) co jsi dal je patrné jediné - že nepochopíš psaný text.
traveldrive
@Kasprik Jedna hlúposť za druhou. Na čo sem pcháš tie nezmysly? Propaganda na ospravedlnenie greendealu.
Petr Kozohorský
@traveldrive Je prokázaný fakt, že let jednoho dopravního letadla generuje tolik znečištění, jako několik tisíc osobních automobilů. Přesto fanatičtí příznivci pořád donekonečna mluví o nebezpečí OA. Já to ale chápu. Každý režim potřebuje své osly, kterým něco nakuká a oni to pak donekonečna opakují.
traveldrive
@Petr Kozohorský Áno.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Petr Kozohorský to víš že jo

www.europarl.europa.eu/resources/library/images/20220603PHT32147/20220603PHT32147-cl.jpg
Petr Kozohorský
@Man Ký Účelová statistika EU, nic víc. Tomu věří pouze malé dítě. Vážně jste tak zpitomělý propagandou EU?
Hendly
Jak dlouho znacky vi o techto pokutach?

Kdo nabízí maly BEV?
Avantime
@Hendly Malých BEV je na trhu dosť ale pokiaľ sa práve neplánuješ uspokojiť so Springom alebo holej a bosej e-C3, tak sú jednoducho drahé.
Tycoon
@Hendly

Automobilky můžou o pokutách vědět třeba 100 let dopředu, ale nikdy nemůžou vědět, jaká auta si zákazníci koupí.

Můžeš dát směrnici, že výrobci praček musí od roku 2035 prodat minimálně 70 % praček s horním plněním, jinak dostanou pokutu. Ale výrobcům to nebude nic platné, když si zákazníci budou v roce 2035 kupovat jen 40 % praček s vrchním plněním, protože preferují boční plnění.
Hendly
@Tycoon

A nebylo vyblepsi dat ty penize misto do pokut do vyvoje?

Prirovnani s prackou je nesmysl.
Petr Kozohorský
@Hendly Naopak, od Tycoona je to naprosto správné přirovnání. Takto funguje zákon poptávky a nabídky. Vyvíjet můžete jak chcete a stejně nic neprodáte, když o výrobek není kvůli (ne)užitným vlastnostem zájem nebo na něj zákazníci nemají peníze.
Hendly
@Petr Kozohorský
Ne.
Nabidnout drahy spatny vyrobek, vysat dotace, na konkurenci dat clo a pak rict - “Hele malo se to kupuje, chceme dal delat spalovak”

To je realita co se deje.
Tycoon
@Hendly

Však automobilky vrazily spoustu peněz do vývoje BEV. Ale lidi to nekupují v potřebném množství. Takže kromě peněz na vývoj teď budou muset ještě zaplatit pokutu EU.

Nesmysl není to zjednodušené přirovnání, ale to, že někdo zavádí princip trestání výrobce za to, co zákazníci kupují.
ericn
@Tycoon presně, jen Hendly to opět nechápe. Tedy spíš nechce chápat, ale to je u něj obvyklé 😋
Tycoon
@ericn

Řekl bych, že druhá možnost je správně. Ale nakonec mu nic jiného nezbude než po pochopit, nebo chtít pochopit. I Jakeš v roce 1989 pochopil, že jeho strana dělala 40 let nesmyslnou politiku.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon a v Číně dělají totéž, mají shodnou ideologii a za chvíli budou vládnout světu😊
Hendly
@Tycoon

Opravdu nekdo veril, že se vozu nad 1 mil plus proda radikální množství?
Misto malych EV se dale predstavuji velke spalovaci SUV.
Ustoupilo se s EURO7, ustoupilo se s CO2. Na Cinskou konkurenci se dalo likvidační clo. A vysledek? Dalsi příprava spalovaku.

Pracka rozhodně nema takovy vliv na zivotnibprostredi a navaznost na zmenu energetiky, surovinove zavislosti atd.
Tycoon
@Hendly

Tomu mohl věřit jen nějaký ideolog štědře placený z veřejných rozpočtů.

Ano, přes tak. Ustupuje se z jednoho cíle za druhým. Výsledkem bude, že nedosáhneme žádného z původních cílů a navíc sami pošleme do kolen domácí automobilový průmysl.

Příklad s pračkou nebyl o přirovnání z hlediska životního prostředí, ale o přirovnání s hlediska dávání pokuty výrobci za to, že zákazníci kupují něco jiného, než si přejí politici.
Hendly
@Tycoon
Pokuta je za negativní externalitu.
Tedy absolutne jiny pripad nez s prackou.
A podle clanku, jsou prave automobilky, ktere tu viru v prodeje drahych nedotazenych aut mely.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Ty jsi fakt retardovaný?? Vždyť ti opet vše vysvětlil a popsal jak pro 3-leté dítě...

Takze znovu - PŘÍKLAD S PRAČKOU NEBYL Z HLEDISKA ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDNÍ!!!

Zvládneš to pochopit???
Hendly
@rohYpnol

Výrobci můžou vyrábět co chtějí - jediné co musí, je platit pokutu za negativní externality.

Ono právě o to životní prostředí a vlastní bezpečnost jde.
Arese
@Hendly Hele, a kdy zelení magoři z EU nařídí každému obyvateli Evropy platit pokutu za dýchání? Lidé přeci vydechují CO2, tedy produkují "negativní externalitu". 😃
Hendly
@Arese
Hned po tom, co vysvětlíš, jak se v lidském tele bere to C pro CO2.
Jo a mimochodem za to taky 100% dostaneš Nobelovku...

Celé dny tu jedeš proti EU a EV a pak to celé zabiješ tím, že neznáš ani základy problematiky CO2....
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Jelikož to přirovnání považuješ za nesmysl, tak to je další písemné potvrzení tvé idiocie. A to není opět nadávka, to je holý smutný fakt.
Hendly
@rohYpnol
Green deal znamena se do nekolik desitek let uplne odstřihnout od fosilních paliv.
Rusko ma HDP zalozene na e😜ortu fosilních paliv. …..
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Jediný důvod proč se s tebou ještě bavím je jen to, ze jsi slušný.

Ale tvá blbost je opravdu hodna vědeckého zkoumání.
Hendly
@rohYpnol
Tvá představa o tom co je "s někým se bavit" je stejně zvrácená jako tvé představy o tom co je to svoboda a demokracie.
Znova. Celá ekonomika ruska je postavena na jediné věci - e😜ort fosilních paliv. Green deal je prostředek jak se fosilních paliv zbavit.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Předpokládám ze jsi volič PirSTANu, protože takhle retardovaný kolovrátek je fakt neuvěřitelný.

Mě ekonomika Ruska vůbec nezajímá. Ropa a zemni plyn neni Rusko. Tečka.
Hendly
@rohYpnol
Omyl. Rusko je ve finále pouze ropa a plyn.

Bez prodeje fosilu rusko konci.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Opět nepochopil vůbec nic.
Rusko klidně je jen ropa a zemni plyn (je to absolutní nesmysl ale pro tebe pro zjednodušení klidně ok).

Jenže já říkám opět něco jiného!!! Já říkám že ropa a zemni plyn neni jen Rusko!!! TO NENI EKVIVALENCE těchto tvrzení!!! (jo, ty zas nebudeš vůbec tušit co to je viď...).
Hendly
@rohYpnol
Dava to ale prestavu, komu Greendeal nejvíc leží v žaludku.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Proč zase utíkáš od věci úplně jinam? Řeč byla o přirovnání. A ty zas melduješ své klišé o greendealu co sis přečetl v zelenorudých brožurkách EU...
traveldrive
@Hendly Prirovnať mohol k čomukoľvek, nejde o ten konkrétny predmet. Proste je nezmysel ponúkať nasilu niečo iného, než o čo je záujem. A presne to sú automobilky kvôli nezmyselnému greendealu nútené robiť.
Petr Kozohorský
@Tycoon Lépe bych to nenapsal.
Avantime
To, čo Európska únia predvádza s emisnými limitmi nových áut je jedno veľké fiasko. Rovnako aj ústupok, že teraz sa budú flotilové emisie započítavať za obdobie troch rokov miesto jedného. Je to výsmech všetkým automobilkám, ktoré boli pripravené splniť pôvodné kvóty. Zároveň je to dôvod, prečo mnohí išli rovno do výroby elektromobilov, pretože považovali už za nerentabilné začínať s full-hybridmi. Nakoniec sa však ukazuje, že o päť rokov môže byť všetko inak. Čo o päť, možno aj zajtra.
Arese
@Avantime Drtivá většina Evropanů ale nepraktické, těžké a drahé zkratoplečky nechce a odmítá je proto kupovat. Nemá proto smysl je vyrábět. Co na tom nechápeš? 🙂
Avatar - jersey.se
jersey.se
Zákaznící by měli být nekompromisní. Neměli by si kupovat auta, která nechtějí. Tedy elektrická. Nikoho o tři roky odložit nákup novýho auta nepoloží. Ale automobilky jo. A líto mi jich není, dostaly se tam, kde jsou vlastním přičiněním. A nebojte se. Až GD padne, vzniknou nový automobilky!
Avantime
@jersey.se Kto kupuje autá, ktoré nechce? Nechcem, nekúpim.
ericn
@Avantime firmy, protože musí - leasing a ESG report je neúprosný 😂
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@ericn
Přesně tak.
Jenže on ti bude vysvětlovat, že ty firmy koupí co chtějí a ne co nechtějí. Protože to musí chtít a tím že to koupí potvrdí že to chcou 😁
Ono ti židé taky PODLE JEHO LOGIKY byli v koncentračních táborech nejspíš dobrovolně, protože tam museli chtít být. A tím že tam byli tak prokázali že tam chtějí být že...
Avantime
@rohYpnol Nikde nepísal, že firmy, tak neprekrúcaj. To je jediné, čo ti ako tak ide. S tým koncentrákom by si si zaslúžil dostať po hube.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Avantime

Ne. To je přirovnání aby i dost hloupý měl šanci pochopit.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Avantime
A kdo asi kupuje nové auta, co?!??? 70% zákazníků jsou firmy ty chytráku 🤣🤣🤣
traveldrive
@rohYpnol Čo to trepeš za hlúposti? Nepi toľko.
Todie
Tady je pěkně nablito v komentářích. Mankí a podobní dementi.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Todie může být. dám ti takové doporučení: smázni mě argumenty, to funguje nejlíp. když máš jenom urážky, je zjevný, že jsi úplně tupej a nestačíš na mě😊
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@Man Ký
😀👍
Michal Exner
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - lordlord
lordlord
Automobilky si samy určily limit, auta zdražila, aby bylo na pokuty, které tak platí zákazník, ne automobilka, tak proč brečí....
Avatar - Man Ký
Man Ký
chlape vy jste tlustý jak prase, musíte zhubnout, nebo vás to zabije!

pane doktore tak ad jedna, to vůbec není jistý, že být tlustý vadí, na tom se nikdo neshodne, druhak, teď jsem sice tlustej, ale za rok můžu být zase hubenej, jako jsem byl ve dvaceti, to jsou takové výkyvy, za třetí, já sice žeru jitrnice a jelita a piju dvacet piv denně, ale nikde není řečeno, že to mám z toho😊
navíc, když budu hubnout, jsem si naprosto jistý, že to nebude tak příjemné, jako teď, je dost možné, že se to nepovede, vono to vůbec není tak jednoduchý a když tak za mě zhubnou moje děti až někdy😊
možná bych ty jitrnice mohl nahradit bůčkem anebo větrníkama a taky by to mohlo pomoct, nikde není psaný, že musím zhubnout se zdravým jídlem😊 a hlavně si musíme dávat rozumné cíle, nic se nemá přehánět, buďme realisti😊
Tycoon
@Man Ký

Řešení dle Evropské Komise.

1) Pokutovat evropské výrobce potravin za tloustnutí lidí.
2) Nařídit od roku 2035 zakáz prodeje potravin živočišného původu a nahrazení čočkou.
3) Stanovit výrobcům potravin kvóty na prodej čočky.
4) Zavést povolenky na maso a mléčné výrobky.
5) Dotace nákupu čočky.
6) Dotace zemědělců pěstujících čočku.
7) Zavedení cla na dovoz čočky ze zemí, kde se pěstuje nejvíce čočky.
Osm) Nařídit bankám, že při poskytování úvěrů firmám mají požadovat informace o počtech jídel s čočkou v závodních jídelnách.
9) Iniciovat bankovní politiku navázání úrokové sazby na počet jídel s čočkou v závodních jídelnách.
10) Poslat do televizní debaty Nerudovou, ať tam propaguje čočku.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Tycoon

🤣🤣🤣 jsi zabil 🤣🤣🤣
Hendly
@Tycoon
Nesmysl.
Řešení evropské komise (na základě přání členského státu a následném odhlasování EP a podepsaném například Babišem) je umožnit pěstování zdravích potravin udržitelně a pěstování pomocí drancování zdrojů vyčíslit negativní externalitu.

Jinak tvuj prispevek presne zapadá do tech vymluv smyšleného pribehu…
Protoze to varovani- musime “hubnout” je realne.
Ty hledas proc ne.
traveldrive
@Hendly Znova si nepochopil vôbec nič.
Hendly
@traveldrive
Má lidstvo jinou možnost než odklon od fosilu?
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Hendly má, může pálit o stošest a sr.át na to, co bude po nás, můžeme všechno vydrancovat a rozfrcat a nechat to po sobě jak ruský turista na stole v egyptském resortu po snídani😊
Tycoon
@Hendly

Já jsem pro hubnutí. Ale jsem proti tomu, abychom lidem zakázali jíst masné a mléčné výrobky a diskovali jim, že musí každý den jíst čočku. Co třeba jíst střídmě? Co třeba více se hýbat? Těch možností, jak hubnout je více a je nesmysl nařídit jeden typ potraviny.
Hendly
@Tycoon
Nikdo nenarizuje jeden typ.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Nařizuje. Už jen tím 2035 předurčuješ a diktuješ jen BEV. Nemluvím o dalších věcech jako dotace na nabíjecí stanice atp.

Prostě proto, že v tomto čase nikdo nic jiného nevyvine!!!
Kdyby byl přirozený vývoj, tak třeba vyvine někdo jiný typ pohonu, který bude 2045.

Takhle nevznikne, nebo výrazně později...
Hendly
@rohYpnol
ne.
V roce 2035 je zakaz spalovacich motoru na fosilni paliva. Na jina paliva muzes prodavat dal.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Na jina paliva která nejsou a nebudou... jo, jasné... 🤣🤣🤣

Můžeš se klidně zítra přestěhovat na Mars. Na základnu, která není, doletět raketou která není... 🤣🤣🤣
Lempl Klaun
@rohYpnol Tak co sportáku, uz más chlapa? 🤡🤡🤡
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Lempl Klaun

Já nevím jestli ti chybí chlap tak se obracej na jiné jinde.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon nejlíp to asi napsal kolega nahoře.

GD je evropskou snahou o damage control. Jinde si to pojmenovali jinak, nejsme v tom sami. Není to skvělý plán, mění se za pochodu, nic lepšího nemáme a bude to bolet.

A s tím souhlasím. Nikdy předtím jsme takový úkol neřešili, nemáme možnost dělat to jinak, než se učit ze svých chyb, ale jedna věc je jistá, tenčící se zásoby fosilních paliv budeme potřebovat jinde, než na individuální dopravu, a jak jsi sám velmi přesně napsal, dokážeme výrobou jiným způsobem nahradit cca 15% celkové spotřeby, což je zoufale málo.
Tycoon
@Man Ký

Takto velký úkol už jednou lidstvo řešilo. Jmenovalo se to Velký skok vpřed a vyhlásila ho čínská komise pod vedením Mao Ce-Tunga. Výsledkem byl největš hladomor v dějinách lidstva.

Úsporami a alternativními palivy může i naše republika, která není bohatá na přírodní zdroje, nahradit významnou část fosilních paliv. Například benzín lze už nyní nahradit z 50 % palivy z biologických odpadů.
Hendly
@Tycoon
Uz zbývá jen klasická otazka.
Jak chces alternativní paliva prosadit?
Cenove jsou drazsi nez fosilni.
Tycoon
@Hendly

Nečetl si článek z minulého týdne?

www.auto.cz/…-dieselum-157274

Alternativní palivo HVO vyráběné z odpadů je už jen o 10 % dražší než klasická motorová nafta. To je malý příplatek za palivo s mnohem vyšším cetanovým číslem, nižší kouřivostí apod. A pokud se výrobcům povede zvýšit efektivitu výroby HVO, nebo zdraží ropa, mohou se ceny brzy vyrovnat.
Hendly
@Tycoon
A co se stane pak? HVO bude levnejsi. Radikalne stoupne zajem a zdroje HVO jsou značně limitované.
Jaky bude pak postup?
Tycoon
@Hendly

Celé roky tady mluvíš o tom, že se máme zbavit fosilních paliv, abychom pomohli klimatu a zbavili se závislosti na Putinovi.

A když tady máme klimaticky neutrální palivo z domácích odpadů, tak se stáváš jeho hlavním kritikem. Nejdříve si kritizoval, že bude moc drahé, že to prý nikdo nebude kupovat. A teď ti začíná vadit, že bude naopak levné a že o něj bude velký zájem.

BTW Ty bys chtěl na všechno postup, směrnice, direktivy, úřednické komise, politické summity. Nech fungovat inovace, nech fungovat trh, nech zákazníky rozhodnout se, které řešení jim vyhovuje.
Hendly
@Tycoon
Ja se rozhodne nestavim proti alternativam.
Je se ptam, jak to bude fungovat.
EU legislativa to ma nějak vymyšlené. Ty jinkritizujes.
Takze jak to navrhujes ty?

Fungovat trh. Ok. HVO osvobodis od dane. Zacne hromadne vyuzivani orne pudy na pestovani oleje= dopady na cenu potravin.
Budes pak spokojeny?

Opravdu myslis, že lide co vymyslí pravidla jsou hlupáci? Ne.
Fosil je proste levny. Je to jeho vyhoda, ale zaroven hlavni duvod potizi jak se zbavit téhle totalni zavislosti na nem.

Chces silnou Evropu? Zbav ji zavislosti na fosilu.
Tycoon
@Hendly

No a právě HVO je jednou z cest, jak se zbavit závislosti na fosilní ropě. Ani já jsem nečekal, že se HVO tak brzo cenově přiblíží k ropných palivům. Ale to jsou holt inovace. Kolikrát se díky nim najdou efektivní řešení, která si před pár lety nikdo nedovedl přestavit.

Vypadá to, že pro HVO daňové zvýhodnění ani nebude potřeba. Prosadí se i přes hedinkep daně z minerálních olejů, ačkoliv ve skutečnosti nepochází z minerálního oleje (ropy) a tato daň by se na něj tedy neměla vůbec vztahovat.
Hendly
@Tycoon
taknteochubsibzase zapomnel, že na rust podilu HVO nejsou zdroje.
Kde budes brát suroviny po zvýšení poptávky?
Tycoon
@Hendly

Nikde. Zapomněl si na to, že se bavíme o palivech, která se nevyrábějí ze surovin, ale z odpadů.

Chápu, že pro tebe jako zastánce plánované ekonomiky, pro kterou jsou charakteristické chronické nedostatky některých statků a přebytky jiných, je to těžko pochopitelné. Ale trh si tím umí poradit. Říká se tomu zákon nabídky a poptávky. Ten ustanoví rovnovážný stav. A v závislosti na tom, zda ten rovnovážný stav uspokojí zákazníky nebo ne, bude trh více či méně hledat další inovace k uspokojení poptávky.

Tobě to HVO nějak ublížilo, že si proti němu? Nijak se tě přece netýká, když k čerpačkám nejezdíš.
Hendly
@Tycoon
ano, z odpadu . A protože je ho omezene mnozstvi neni to reseni problemu.
To je cele.
Arese
@Hendly Tak hlavně není řešením problému všem nařizovat elektroplečky!!! 🤮
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon "Emise CO₂ z výfuku se v provozu HVO100 snižují o dvě procenta až pět procent, spotřeba při tom vzroste o jedno až pět procent vzroste, což ovlivňuje nižší hustota HVO," uvádí ADAC.


tn.nova.cz/…rozdil-v-emisich?…

doporučuji převším emise NOx, které ti doposud tak strašně vadily, ty licoměrníku😊
jaká je asi šance, že bude pětkrát tolik zbytků kuchyňského oleje než doposud?
Tycoon
@Man Ký

Super. Takže nejen, že jde o klimaticky neutrální palivo, ale navíc snižuje NOx a pevné částice. A díky vyššímu cetanovému číslu se řidiči dieselu při jízdě nevyklepou plomby a uslyší, co říká spolujezdec.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon ano HVO je řešení pro kamióny, ty potřebují najezdit stovky kilometrů a nabíjení by bylo komplikované. Osobní auta jsou pro elektřinu ve většině případech jako dělané.
Tycoon
@Man Ký

O tom, pro jaké dopravní prostředky je HVO vhodné či nikoliv, by mělo rozhodnout tržní chování zákazníků.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon chování zákazníků by mělo rozhodovat o tom, čím se bude topit,ne? na vesnicích máme rádi vyjetý motorový olej s pilinama a není zdravé nás nutit, abychom nekurwili ostatním vzduch. my si na to časem přijdeme sami, jen nás nechte😊
ne, přejít kompletně na HVO není reálně možné.
Tycoon
@Man Ký

Několik let jste říkali, že alternativní paliva se nikdy neprosadí, protože budou příliš drahá. Avšak HVO zlevnilo tak, že už je jen o 10 % dražší než motorová nafta. Teď zase budete několik let říkat, že přejít kompletně na alternativní paliva není reálné možné. Případně bubnovat na poplach jako Hendly, že by HVO mohlo být až moc levné.
Tycoon
@Man Ký

Co je a co není reálně možné, o tom by měly rozhodnout inovace, nikoliv výrok jednoho soudruha či rozhodnutí nějakého politbyra.
Hendly
@Tycoon
V tom pripade se neprosadí.

O tom to cele je. Fosilní alternativa vychazi levneji, alw ma negativní externality.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon to nám to skočilo od posledně. posledně jsi psal třetinu😊 ale pořád zůstává stejný problém, proč vyrábět složitě něco, aby se to potom pálilo někde se 30procentní účinností, když známe daleko efektivnější způsoby.
Tycoon
@Man Ký

Třetina byl bioplyn. Ale připočítej k tomu bioethanol a bioLPG.

K tvé druhé "myšlence dne", že je něco složité vyrábět, snad jen toto. Proč složitě stavět dům, když bychom mohli bydlet jednoduše v jeskyních?
Lempl Klaun
@Tycoon …a taký tvůj kafilérni tuk z mrtvol. 🤡
www.auto.cz/diskuse/97288/1#…
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Lempl Klaun

Nacisti dělali z mrtvol mýdlo.

EK klidně nařídí dělat z mrtvol tuk. Pálení zesnulých přeci jsou hrozně emise, ne???
Hendly
@Tycoon
bioethanol i bioLPG uz dnes existuje a je. zpracovavan jinde.
Dokonce i v doprave hako biosložka. A z CO2 z teto biosložky není započítáno do pokuty za CO2.
Tedy se deje presne to co navrhujes.
Lempl Klaun
@Hendly Tady je pěkně nablito v komentářích: tycoon, rohypnol, traveldrive a podobní dementi. 🤡
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Lempl Klaun

Vidím to u tebe opět na BANíček...
Lempl Klaun
@rohYpnol To sedí. Když někdo nezvládá diskuzi argumentama, sahá po BANíčku. A ty, rohypnole, to zvládáš pravidelně, je vidět, že tvoje ego je křehčí než tvoje anonymita. Ale klid, záznam mám, vzpomínka zůstává. Až příště budeš dělat, že jsi jen obyčejný muItinick, stačí připomenout, kdo tu tahá za moderátorské šňůrky. 🤡

www.auto.cz/diskuse/97502/1#…
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Lempl Klaun

Doufám že ses nezapomněl nahlásit!!!
Arese
@Lempl Klaun Ubožáku. Tak debilní "myšlení" jaké tady předvádíš je fakt extrém!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Tycoon

Jo, můžeme začít pěstovat naftu na poli a chcípnout hlady. Ale budeme emisně hujersky zodpovědní a věrní zelenorudé ideologii EU!!! Na věčné časy a nikdy jinak!
Tycoon
@rohYpnol

Paliva, o kterých se tady bavíme, pocházejí z odpadů. Tzn. z materiálů, které někdo vyrobil kvůli jinému účelu. A po splnění tohoto účelu se následně využijí k výrobě paliva pro auta.

Nikdy jsem nebyl zastánce povinných kvót na biopaliva první generace, která kdysi proloboval do české legislativy Babiš.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon takže odpadů teď budeme produkovat 5x tolik a už nám to bude vycházet😊
Tycoon
@Man Ký

Zase jsi vedle jak ta jedle.

Odpadů produkujeme až moc. Celkově se u nás produkuje 38 milionů tun odpadů ročně.

Z toho je 3,8 milionů tun vytříděný odpad organického původu (živočišný a rostlinný odpad, dřevní odpad, plasty atd.) a 4,4 milionů tun směsný odpad, který také jako svou část obsahuje látky organického původu, takže celkem je k dispozici kolem 5,5 milionů tun odpadu organického původu ročně.

Vedle toho třeba spotřeba benzínu je "jen" 1,8 milionů tun ročně.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon HVO se dělá hlavně z použitého kuchyňského oleje, toho asi tolik nebude, nebo ano?
Tycoon
@Man Ký

Poprvé máš pravdu.

Ale inovacím se (naštěstí) meze nekladou. Hydrokrakovat či hydrogenovat lze i jiné organické odpady.

Lze využít například kafilerní tuk a vznikne palivo s prakticky stejným chemickým složením jako HVO. Lze využít odpadní plasty, pneumatiky či dřevo a získat náhražky nafty, benzínu, petroleje a dalších ropných frakcí.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon panejo. a to posoudila nějaká komise? že mám pravdu? já bych řekl, že mám pravdu celou dobu, ale pozor - to není moje zásluha, jenom racionálně zhodnocuji vstupy a nic si nemaluju tak, jak se mi to hodí😊

miluju maso a miluju uřvaný motory a chlast a sladký ale PROBOHA!!!! nic z toho není správně pro mě ani pro planetu😊
Tycoon
@Man Ký

Jednou ses holt trefit musel, když si od včerejška střílel mimo terč.

Není. Proto je dobré s těmito věcmi šetřit, nebo jejich účinek kompenzovat. Třeba chůze. Ušetříš energii potřebnou pro pohyb auta a naopak spotřebuješ energii z chlastu a sladkého.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon tři hodiny starý článek LOL
Je HVO skutečně ekologičtějším řešením?
Vzhledem k tomu, že se HVO stává atraktivní nabídkou v odvětví datových center, existují obavy ohledně toho, jak „zelené“ toto alternativní palivo je.
Studie Mezinárodní rady pro čistou dopravu z roku 2022 zjistila, že zvyšování kapacity obnovitelných zdrojů nafty v USA by rychle vyčerpalo dostupné zásoby odpadních a zbytkových olejů a místo toho by se lidé spoléhali na domácí a dovážený sójový olej, což by mohlo vést k rozšíření pěstování palmy olejné v jihovýchodní Asii.
Mike Nakrani, generální ředitel společnosti Vev (poskytovatel řešení pro elektronické vozové parky, kterého podporuje Vitol), říká: „Realita je taková, že udržitelné dodávky HVO jsou značně omezené, a to i přes jeho marketing jako ekologického paliva.“
„Čím více vozových parků zavádí HVO, tím horší je dopad na životní prostředí, protože poptávka převyšuje dostupnost skutečného odpadního oleje a dodavatelé se místo toho obracejí na ekologicky škodlivý panenský palmový olej, zatímco palivo stále propagují jako udržitelné.“
Tvrdí, že ačkoliv se používání HVO může zdát udržitelné, podniky ve skutečnosti nešetří emisemi.
Pokud jde o datová centra, HVO je propagováno jako jasné řešení. Je však zřejmé, že provozovatelé musí provést důkladný výzkum, zda mohou toto alternativní palivo využít k napájení svých datových center způsobem, který bude skutečně udržitelný.datacentremagazine.com/…-centre-industry
Avatar - Man Ký
Man Ký
Tycoon
@Man Ký

Ekonomický nesmysl. Palmový olej je dvakrát dražší než ropa. Nikdo normální by o takovém nesmyslu neuvažoval. HVO dává ekonomický smysl jen tehdy, když se vyrábí z odpadů, které jsou levnější než ropa.

Ano, nelze vyloučit, že nějací zastánci rudozelené ideologie nařídili kupovat dvakrát dražší HVO z čerstvého palmového oleje místo motorové nafty. Ale to jen dokazuje, že když místo racionálního přístupu vládne rudozelená ideologie, tak planeta trpí.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon já vím, že nejseš takovej osel, že to jenom hraješ. celý ten článek je o tom, že okamžitě, jakmile se to masově rozšíří, přestane být dostatek vstupů a začnou ho hledat jinde, protože tolik odpadu z kuchyně prostě není. tedy to, co ti tady píše hendly už já dva dny v kuse...
Tycoon
@Man Ký

Zákon nabídky a poptávky. Nech působit ekonomické zákony a nikoho nenapadne vyrábět palivo HVO z čerstvého palmového oleje, když ho může vyrobit z ropy, která stojí polovinu.

Jak bych to vysvětlil, abys to i ty pochopil. Víš, proč se karoserie auta nedělá z niklu či molybdenu, ale z oceli, ačkoliv ocel koroduje? Protože nikl či molybden jsou mnohem vzácnější a tudíž dražší, a žádný zákazník by si nepřiplatil za dvacetkrát dražší karoserii. To jsou prostě ty ekonomické zákony.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon ty seš retard. nechejme zákazníky rozhodnout, čím chtějí topit. mají přece právo cpát do kamen staré pneumatiky a vyjetý motorový olej. je to levnější a nikdo nebude topit ničím dražším.

tak ještě jednou, na přechod na alternativní paliva vyrobené vypěstováním apod není prostor, logicky začne chybět místo pro pěstování zemědělských produktů. můžeš to okecávat jak chceš, chytřejší než ty to řekli už dávno. kdyby to bylo reálné, dělo by se to dávno. místo toho se do nafty cpe pár procent něčeho, co zabere místa na poli tolik, že přes žlutou barvu není vidět...
Arese
@Tycoon Na komoru! 😃👍👍👍
Avatar - Max  Headroom
Max Headroom
Díky, Zeti! 👏🏻👏🏻👏🏻
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Man Ký
Ještě jsi zapomněl doplnit to podstatné Tento tvůj příběh se odehrává na potápějící se lodi v Severním ledovém oceánu neznámo kde mimo dosah ostatní civilizace...
Filip Heral
Příspěvek podléhá schvalování.
Hendly
Asi nic lépe nevystihuje debatu kolem CO2 jako příspěvek Arese o škodlivosti C02 z lidského dechu.

Arese tu neustále kritizuje EU a elektromobilitu a pak ukáže, že nemá ani základní představu o tom co CO2 z fosilních paliv znamená.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Hendly nedávno proběhlo, třeba to má už nějaký efekt to snažení

scitechdaily.com/…time-in-decades/