Novinky
Nenabíjaj na 100%, nevybíjaj úplne, negarážuj dlho s plne nabitou baterkou, negarážuj dlho s vybitou baterkou, nabíjaj v noci doma, až nemáš kde, vyhraď si na to čas, lebo to trvá, nejazdi rýchlo, lebo to veľa žerie a máš vysoké emisie gumového prachu z pneumatík, ale jazdi dynamicky, aby menej klesala kapacita baterky...
A vraj život s BEV je bezstarostný
A vraj život s BEV je bezstarostný
@traveldrive
Myslim, ze to je jednodussi, nez nevytacet studeny motor, s manualem si neustale hlidat optimalni otacky, dochlazovat turbo, vypalovat filtr, dolevat adblue, obcas dekarbonizovat, resit aditiva do paliv, dolevat olej, menit klinovy remem, vypinat start stop atd.
PS Nerikam, ze kazdej ridic spalovaku resi tohle vsechno. Ale spousta lidi toho resi hodne a vubec ti to divny neprijde. S EV je obecne starosti mnohem min!
To plati i pro cas straveny nabijenim. V pripade prevazneho nabijeni doma je nizsi, nez kolik zabere tankovani.
👍
Myslim, ze to je jednodussi, nez nevytacet studeny motor, s manualem si neustale hlidat optimalni otacky, dochlazovat turbo, vypalovat filtr, dolevat adblue, obcas dekarbonizovat, resit aditiva do paliv, dolevat olej, menit klinovy remem, vypinat start stop atd.
PS Nerikam, ze kazdej ridic spalovaku resi tohle vsechno. Ale spousta lidi toho resi hodne a vubec ti to divny neprijde. S EV je obecne starosti mnohem min!
To plati i pro cas straveny nabijenim. V pripade prevazneho nabijeni doma je nizsi, nez kolik zabere tankovani.
👍
@DonVito ještě jsi zapomněl se spalovákem nejezdit většinově krátké trasy, hlídat kvalitu paliva, tj. případně dolévat aditiva…
@DonVito Úplně jsi mi připomněl dovolenou v Alpách, ze které jsem se nedávno vrátil. Bylo to fakt "peklo". Sednul jsem do auta, normálně se rozjel, automat normálně řadil, já jel normálně plynule s davem aniž bych motor trápil, dojezd AdBlue mi tam už dlouho svítí asi 14 tisíc km, což mě děsně "stresuje", podobně jako dojezd na nádrž, který jsem měl opět jenom 1.300km, takže skoro celou cestu "panika", jak a kde to dočerpám, ale naštěstí to teda zase vydrželo až domů, no... Turbo jsem jaksi nedochlazoval, tak jako ostatně nikdy nemusím a dnes vlastně prakticky nikdo nemusí... Aditiva ve Vervě tak nějak už jsou, takže jsem se spokojil s cenou 35,90x5,2/100. Filtr se jaksi po cestě vypálil automaticky sám a olej mi to jako na potvoru ne a ne žrát... Smůla no.
Celou cestu, stejně jako každej den mi bylo a je u zadku kde a jak auto stojí, kolik je ℃, kolik mám v nádrži atd... Prostě neřeším vůbec nic a nikdy. Jak říkáš, hrozný peklo. A tohle peklo člověk s novým autem zažívá rok co rok, dokud se ho nezbaví...
Celou cestu, stejně jako každej den mi bylo a je u zadku kde a jak auto stojí, kolik je ℃, kolik mám v nádrži atd... Prostě neřeším vůbec nic a nikdy. Jak říkáš, hrozný peklo. A tohle peklo člověk s novým autem zažívá rok co rok, dokud se ho nezbaví...
@Mokrous
Heled, ja ale netvrdim, ze jezdit spalovakem je stres!
🙂
Ja tvrdim, ze jezdit EV je zhruba obdobny.
V mnoha ohledech je jezdeni v EV stresove jeste mene.
Heled, ja ale netvrdim, ze jezdit spalovakem je stres!
🙂
Ja tvrdim, ze jezdit EV je zhruba obdobny.
V mnoha ohledech je jezdeni v EV stresove jeste mene.
@DonVito Ano, vjezdy do křížovatek a na kruháče jsou s EV super, ale klasické dálkové cestování je totálně na houno.
@Mokrous
Jasne.
Projed se s Audi A6 etron a pak mi rekni, jak moc je to spatny.
😀
Jasne.
Projed se s Audi A6 etron a pak mi rekni, jak moc je to spatny.
😀
@DonVito Je to špatný, protože to je zkurwenej zrecyklovanej křáp s otřesným interiérem a ergonomií za 3 mega, kterej zdechne stejně jako každý EV za pár let. A je mi jedno, že to dá 400km. V životě bych za takovej střep ty prachy nedal, ani kdybych vyhrál Eurojackpot.
www.youtube.com/watch?…
www.youtube.com/watch?…
@Mokrous
Myslim, ze toto hovori o tvych vytribrnych nazorech samo za sebe
zrecyklovanej křáp s otřesným interiérem a ergonomií za 3 mega, kterej zdechne stejně jako každý EV za pár let
🤣
Diky. Umis pobavit.
Hezky den
Myslim, ze toto hovori o tvych vytribrnych nazorech samo za sebe
zrecyklovanej křáp s otřesným interiérem a ergonomií za 3 mega, kterej zdechne stejně jako každý EV za pár let
🤣
Diky. Umis pobavit.
Hezky den
@DonVito To víš, že jo. Zisky Audi jsou skoro na polovině během jednoho roku. Fanoušci značky odchází po tisících, všem je z těch přiteplenejch ekofičur jen na blití, potvrzují to kupci, prodejci, zaměstnanci Audi, ale ty a management, který s klidem prohlásí, že značka Audi možná zanikne to vidíte optimisticky a vše je zalité sluncem. Já asi chci tvoje drogy.
@DonVito Ty si fakt mogoň. Ja píšem o každodenných starostiach a dilemách vodiča elektromobilu a ty ako argumenty ťaháš hlúposti, ktoré nerieši skoro nikto a servisné úkony...
Adblue dolievaš, keď zapípa kontrolka, bežne adblue tankujem pri tankovaní nafty. Naftu riešim zhruba raz za týždeň pri dennom nájazde 150-160 km (okrem víkendov) - ako často a ako dlho musíš nabíjať BEV pri podobných kilometroch? Strážiť optimálne otáčky? A teba kto učil jazdiť, že takú samozrejmosť nerobíš automaticky a podvedome? Dochladzovať turbo, vypaľovať filter... kedy naposledy si sedel v normálnom aute? Olej nedolievam, hladina vpohode vydrží do výmeny, na aditíva do paliva neviem kde si prišiel. Klinový remeň, filtre, to si robíš sám na dennej báze? Studený motor? Ty tlačíš plynový pedál na podlahu so studenou baterkou?
Daj si mokrý uterák a už nefantazíruj.
Adblue dolievaš, keď zapípa kontrolka, bežne adblue tankujem pri tankovaní nafty. Naftu riešim zhruba raz za týždeň pri dennom nájazde 150-160 km (okrem víkendov) - ako často a ako dlho musíš nabíjať BEV pri podobných kilometroch? Strážiť optimálne otáčky? A teba kto učil jazdiť, že takú samozrejmosť nerobíš automaticky a podvedome? Dochladzovať turbo, vypaľovať filter... kedy naposledy si sedel v normálnom aute? Olej nedolievam, hladina vpohode vydrží do výmeny, na aditíva do paliva neviem kde si prišiel. Klinový remeň, filtre, to si robíš sám na dennej báze? Studený motor? Ty tlačíš plynový pedál na podlahu so studenou baterkou?
Daj si mokrý uterák a už nefantazíruj.
Ještě, že máme ty odborný studie na baterie, který se nepoužívají...
Dosud jsme denně četli odborné studie na to, že se u studených baterií nesmí dávat plný plyn, protože jim to extrémně škodí. A ejhle, už je tu konečně ta správná studie od odborníků, která tvrdí pravý opak. Ještě štěstí, že ty odborníky máme a můžeme každých pár let otočit o 180°
Dosud jsme denně četli odborné studie na to, že se u studených baterií nesmí dávat plný plyn, protože jim to extrémně škodí. A ejhle, už je tu konečně ta správná studie od odborníků, která tvrdí pravý opak. Ještě štěstí, že ty odborníky máme a můžeme každých pár let otočit o 180°
@Mokrous
Jsi si vedom toho, ze tyto dve veci plati obe??
Nezatezovat studenou baterku.
A kdyz je zahrata, muzes vyhnat pavouky...
😉
WTF
Nedelej ze sebe osla.
❤️
Jsi si vedom toho, ze tyto dve veci plati obe??
Nezatezovat studenou baterku.
A kdyz je zahrata, muzes vyhnat pavouky...
😉
WTF
Nedelej ze sebe osla.
❤️
@DonVito No tak to je super. Padnul další argument pro EV. Protože je musíš jako debil ohřívat stejně jako ICE. Vy jste fakt banda zoufalců.
@Mokrous
Nepadnul.
Nemusis.
Ale kdyz chces aby ti baterka vydrzela pres dvacet let, tak ji studeny nenakladas tolik.
❤️
Zoufalce si nech!
Ahoj
Nepadnul.
Nemusis.
Ale kdyz chces aby ti baterka vydrzela pres dvacet let, tak ji studeny nenakladas tolik.
❤️
Zoufalce si nech!
Ahoj
Myslim, ze podobne zavery se daji ocekavat i u NMC.
Kazdopadne je to dobre zjisteni.
Ze v realnem provozu vydrzi clanky vic, nez starnutim simulovanym pravidelnymi cykly.
👍
Shrnovacka?
Clanky vydrzi mnohem vic, nez se nam snazi lzive namluvit skeptici typu Macek.
Vymena baterky po 160.000km?
Ani nahodou!
Škoda, že sis tu studii nečetl.
Jinak bys věděl, že jedním ze závěrů studie je, že u většina testovacích režimů převládl "time-induced ageing". Jinými slovy, většina baterek nakonec zkolabuje kvůli stáří, nikoliv kvůli nájezdu km. Čili jde o potvrzení toho, čím jsem vždy argumentoval, že odhadem za 15 let baterka umře.
www.nature.com/…1560-024-01675-8
Blbost.
www.auto.cz/…di-studie-157243
Dvacetileté ojeté elektromobily budou realitou. Degradace baterií není tak hrozná, tvrdí studieDvacetileté ojeté elektromobily budou realitou. Degradace baterií není tak hrozná, tvrdí studie
My už někde máme nějaké reprezentativní vzorek 20letých elektromobilů? Navíc jedna věc je degradace kapacity baterie a druhá věc je smrt baterie. To druhé rozhoduje o tom, zda jde s autem jezdit, nebo ne.
tvl,rozklikni si odkaz
🙂
Nejdriv casova degradace.
Kdyz ti to vyvratim, tak pises o "smrti".
WTF
Ano, klikl jsem na odkaz a je to ten dva týdny starý článek. A opět se ptám. My už někde máme nějaké reprezentativní vzorek 20letých elektromobilů?
Odpovím si sám. Nemáme. Když pominu malosériové Peugeoty a Citroeny s niklkadmiovými bateriemi ze začátku tisíciletí, tak nejstarší evropské Leafy a Tesly S ještě nemají ani 15 let.
Proc mas potrebu vyjadrovat se k tematu, o kterem nic nevis?
Zde mas vyjadreni odborniku
Dvacetileté ojeté elektromobily budou realitou. Degradace baterií není tak hrozná, tvrdí studie
Mas nejake podklady, ktere toto vyvraci?
Mas vyssi kvalifikaci nez autori studie?
Venuj se svym V8, bariku.
A prestan fusovat do baterek, ju?
😉
PS Na jednu stranu zpochybnujes odbornou studii predvidajici zivotnost 20 let.
Na druhoustranu pro sve tvrzeni
"Čili jde o potvrzení toho, čím jsem vždy argumentoval, že odhadem za 15 let baterka umře."
ti evidentne nedostatek 20i letych EV a relevantni statistika nechybi!
WTF
👎😀
Precti si logicky argument v PS.
😉
Na jednu stranu zpochybnujes odbornou studii predvidajici zivotnost 20 let.
Na druhou
stranu pro sve tvrzeni
"Čili jde o potvrzení toho, čím jsem vždy argumentoval, že odhadem za 15 let baterka umře."
ti evidentne nedostatek 20i letych EV a relevantni statistika nechybi!
Muzes okomentovat konkretne toto?
Mne to prijde docela logicke..
A já nemám náladu se prodírat tvými chaotickými splácaninami.
Tak o cem diskutujes?
😀
Komentoval jsi me.
😉
Dnes, v roce 2025, je životnost bateriového elektromobilu (BEV) běžně odhadována na 15–20 let**, přičemž klíčový faktor je **stav trakční baterie. Zde je podrobnější rozpis😒br />
---
### 🔋 Životnost baterie (hlavní faktor)
* Reálně: 300 000–500 000 km, často 10–15 let provozu
* Záruka od výrobce: typicky 8 let nebo 160 000 km (někdy více)
* Po 10 letech: baterie má obvykle ještě 70–80 % původní kapacity
* LFP baterie (např. u BYD, Tesla Model 3 RWD) mívají delší životnost než NMC baterie
---
### 🚗 Životnost celého auta
* Elektromobily mají méně pohyblivých dílů (žádné výfuky, převodovky, olejové filtry apod.), takže je menší riziko mechanických poruch.
* Karoserie a podvozek podléhají stejnému opotřebení jako u spalovacích aut.
* Software a elektronika (např. infotainment, asistenční systémy) může morálně zastarat dřív než auto samotné.
---
### 🔧 Možnosti po 10–15 letech
* Auto může dále sloužit, i když s nižším dojezdem (např. místo 400 km už jen 250 km)
* Lze vyměnit baterii (dražší řešení, 100–300 tis. Kč, záleží na modelu)
* Auto může najít druhý život – např. v městském provozu nebo jako druhé auto v domácnosti
---
### 📊 Shrnutí😒br />
| Komponenta | Odhad životnosti |
| ------------ | ------------------------------- |
| Baterie | 10–15 let, 300–500 tis. km |
| Elektromotor | 15–20 let+ |
| Celé BEV | 15–20 let (jako spalovací auto) |
---
Chceš-li konkrétní příklad životnosti (např. Tesla Model 3 nebo Škoda Enyaq), napiš.
Nepotřebuju od tebe žádný odhady a věštění z lógru.
Mě stačí vidět ty Enyaqy a TM3 co stojí v bazarech a při nájezdu pár desítek tisíc km a 3 letech se motají na SoH okolo 90% a často i hůř.
Baterka je prostě baterka a to je kámen úrazu všech EV. Až jednou někdo vyrobí nějakou co bude mít solidní kapacitu, záruku i výdrž a nebude nová stát to samý co celý auto, tak si to rád koupím. Do tý doby ať se z toho třeba všichni po.erou.
Vim, ze nerespektujes vedu a fakta.
Ridis se svymi pocity a emocemi.
A vysledkem je jen vira.
👎
Neuznavas ani globalni oteplovani.
S tebou neni o cem.
Cau
Nerozumis ani sklenikovemu efektu.
A pak zde pises plky, ze co2 je neskodny atd.
Pro vecnou diskuzi potrebujes vzdelani.
www.in-pocasi.cz/…klenikovy-efekt/
Skleníkový efekt Země je přirozený proces a je rozhodující pro zachování života. Lidská činnost, především spalování fosilních paliv a kácení lesů, ovšem zesilují skleníkový efekt, což způsobuje globální oteplování.
Jaky vyrobce slibuje 20 let??
Nema sanci vydrzet proc?
Protoze ryccardova vira toto nepripousti.
😀
To nema cenu.
Mej se fajn.
Hezky den.
❤️
6 letá tesla SOH 85% tj za pár let mrtvola.
www.tipcars.com/…-85-7042099.html
A zaujala mě Tesla z roku 2017, která už má dokonce novou baterku 😁
www.tipcars.com/…-0-15900117.html
Takže důvod není, že já to nepřipouštím. Věř mi že bych byl velice rád, pokud by si měl pravdu. Jak ti psal nahoře Tycoon nebo kdo to byl, tak neexistují žádné referenční vzorky 20 letých elektromobilů a na základě zkušeností nejstarších tj cca 10 letých je vidět, že to je nesmysl.
Blbost.
Tva posledni veta je absolutni kravina.
sorry
Proboha vic studuj a min diskutuj!
Treba zde
www.electrive.com/…er-than-EXpected
Data from over 7,000 vehicles analysed
😉
Jinak studie krásná, ale je něco jiného jestli vezmeš novou baterku a najedeš s ní v krátkým čase 200 tkm a testuješ jen degradaci vlivem nabíjecích cyklů a něco jiného když si pěkně užije 10 zim venku na mrazu a najede taky 200 tkm. Takže ty nestuduj, ale spíš uvažuj nad tím co ti vlastně to co čteš říká.
Je bajecny, ze majitel spalovaku poucuje o pouzitelnosti EV majitele EV.
Myslim, ze k tomu neni vic co dodat.
ahoj
❤️
Jestli máš ještě další potřebu se ztrapňovat tak klidně pokračuj 😄
u 10-12 let starých baterek, kde už kapacita výrazně ubyla, ale na provoz auta už to prostě není.
Tohle jsi napsal.
Pritom vis o pouzitelnosti EV kulovy.
Proc mas vubec potrebu se vyjadrovat k EV, kdyz o nich nic nevis??
elektrickevozy.cz/…-spalovacich-aut
Nová data ukazují, že životnost baterií v elektromobilech přesahuje 20 let. Přežijí tedy i některá spalovací auta.
Ja uz nevim, co te sem mam postnout, abys to alespon castecne pochopil.
😀
wtf
Prestan tu sirit svy pocity a neco si o tematu precti!!!
Když mají Tesly (které mají baterie špičkově zmáknuté) po 6 letech SOH 85%, tak jsou prostě za dalších 6 let nepoužitelně vyžilé. Jiná auta na tom umí být i hůř.
Žádná nová data, která by mohla prezentovat 20 letou životnost baterií neexistují, protože tak staré EV ani nemáme k dispozici. Napsal ti to Tycoon, píšu ti to já. Tyhle marketingový bláboly založený na ničem o tom jak po 20 letech bude mít baterie 64 SOH a bude použitelná si klidně nech. Realita je spíš taková.
www.tipcars.com/…mat-7041834.html
SOH 75% u 8 let starýho auta a za další 4 roky konec. 😁
BTW jaký křáp máš vlastně ty? Věk, značka a SOH?
To nejsou marketingovy blaboly.
Jsou to odborne studie, narozdil od tvych amaterskych komentu.
😀
Soukrome informace nezverejnuju.
Sorry.
Muzu te ujistit, ze tve dojmy o EV maji s realitou spolecneho strasne malo.
Zkus si nastudovat neco z odkazu co jsem ti poskytnul.
At uz se tolik neztrapnujes.❤️
Nemas zac
Tak si ten svůj křáp s vyžilou baterkou strč zezadu mezi půlky. Mě to je jedno. Ty se mě tu snažíš přesvědčit, že máš pravdu 😁
Hlavně, že když jsem teď zkoušel nabízet sotva zajetýho Passata Variant B8 FL 147kW v plný výbavě a se stále platnou tovární zárukou. Nenajel ještě ani 5O tisíc km a všichni vykukové mi za něj nabízeli max 550 až 580 tisíc. A byli i drzejší šmejdi, co nabízeli 500.
Takže jsem se otočil na patě a radši si ho nechám na pořád. Nejsem kretén, abych vyhazoval peníze z okna...