Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

10 aut s největším nárůstem registrací v Česku: Vítězem elektromobil, dařilo se i klasice

27 komentářů

Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Masaz pokracuje!

Vitezem elektromobil!!


Loni nula, letos se jich par prodalo...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ja Prvni 123

BEV nemá smysl řešit, nárůst z nuly, navíc v důsledku ESG a firemních nákupů, je z pohledu zákazníka jednotlivce zcela irelevantní.

Mediální masáž bych v tomto neviděl, pokud jsi četl úvodní slovo, tak to autor popsal.
Avatar - Emel
Emel
@Ja Prvni 123 1500 aut za pololetí je ale slušný výsledek, ne?
ericn
@Emel to bezesporu, je to úspěch. Předpokládám vše firemní registrace 😉
Avatar - Emel
Emel
@ericn ty... zrovna Elroq je auto, který si umím představit i do privátu (jakož i Karoq má překvapivě vysoký podíl soukromých)... ale ta čísla umím najít jen na ministerstvu dopravy a je to pruda 😊
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Vítězem je Karoq. Je vidět, že pokrok dávno není v automobilovém průmyslu co býval a starší model znamená spíše výhodu než nevýhodu.
Navíc Karoq rozhodně nepatří mezi levné. Přesto zájem je značný.
Jednoznačným vítězem je Škoda.

Naopak mimo Škodu se nám dostal v podstatě jen Bigster a Ceed. Ceed doceal překvapil, nevím jestli byl v nějakých slevových akcích. Dacia i s Bigsterem stále cílí relaitvně sprvným směrem, model rozhodně má co nabídnout, i když na Dacii už rozhodně levný není.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Vítězem je Škoda. Škodovka přináší jako první automobilka BEV mezi normální lidi. Tesla jako průkopník to projíždí kvalitou auta, H/K BEV mají, ale jsou to zrůdičky, VW má ta auta takové ožužlané designově. Peugeot to má jen jako doplněk. Renault nevím. Elroq už chtějí opravdoví zákazníci z řad normálních lidí. Ta jízda je opravdu velmi kulturní.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@KANKUNEN

Nesmysl. Elektrické Škodovky kupují firmy v důsledku zelené ideologie. Nic víc za tím není.
Avatar - praptak
praptak
@rohYpnol Tak klasické firmy v Česku zatím přímo nic nenutí. A i v těch firmách jsou normální lidé. Další věc, že automobilku zajímají veškeré prodeje.
Sevca1
@KANKUNEN co si představuješ pod pojmem normální lidé? Já teda vidím že rodiny s normálním příjmem kupují levnější vozy třeba Kia ceed a jiné. Nevidím je jezdit s Elrogem, což je nejlevnější EV s pidi baterií za 800 k. Mohl by jsi dodat odkaz kolik BEV škoda prodala těchto vozů do soukromého sektoru.
šofér
@KANKUNEN řekl bych, že Elroqu registrovaných na RČ bude nula až 5, ostatní na IČ s odpočtem DPH...
Avatar - Mikesus
Mikesus
@šofér takze jako naprostá většina aut v cenovce nad 500tis.
Avatar - Emel
Emel
@Mikesus je potřeba zohlednit, že u soukromníků mají relativně vyšší oblibu SUV. Třeba Karoq má 24% privátu a Octavia jen 5. Z toho pohledu by Elroq mohl i nějaké soukromé kupce mít (jako že třeba něco v tom rozmezí 5-10😖.
PavelK_
Rozkaz zněl jasně, musíme vytvořit takovou statistiku, aby vyhrál elektromobil!
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@PavelK_ Příští rok si použij taktiku Rohypnola, Elroq bude třeba druhý a tím pádem BEV už bude padat.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@KANKUNEN
Opět mlátíš prázdnou slámu. S článkem nemám problém, vše je uvedené do správných souvislostí.

A že je první BEV? Jen to potvrzuje moje slova. EU a zelenorudá ideologie nelibě dopadá na trh. Prosté.

Zajímavé by bylo doplnění o podíl firemní/soukromé prodeje.
PavelK_
@KANKUNEN to nastoupí Epiq, tak se třeba bude dařit dál.
Avatar - praptak
praptak
@PavelK_ Tak úvod od pana redaktora to vysvětluje, že daleko důležitější jsou celkové prodeje.
kesumb
no to cumim 1500 prodejcu skodovy s Elrokem! Panadolova slova!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kesumb
Přesně tak.

www.auto.cz/diskuse/97694/1#…
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Po facelifte scaly pred rokom som cakal prave jej tohtorocny rast na ukor fabie... a ono sa stal presny opak... fabia rastie a scala klesa ... toto priznavam ze netusim preco je tomu tak
Avatar - lamal
lamal
@3_diamanty
Scala dalej pokracovat nebude, Fabia je meno ktore ma historiu a asi aj buducnost.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
@lamal
Aj to moze byt ... ale na toto dnes uz aj tak nikto nepozera kedze stejne nikto dnes uz nevie co bude zajtra a kto prezije/neprezije... zije sa tu a teraz... aspon mne to pride ze teraz je taka automobilova doba.. planovat a cakat co bude o 5 ci 10 rokov a podla toho vyberat model auta uz v podstate ani nedava zmysel.. to by polka z nas chodila uz peso

Ma napadlo ze ci to nebude paradoxne tym faceliftom ze scala uz zrazu klesa.. zmizol uz aj v zaklade klasicky stit s budikmi ... cena opat kusok stupla.. ten jej novy kukuc s malymi svetlami tiez moze posobit pre niekoho az subtilne ..predchodca bol taky okatejsi tlustejsi buldocek na papulke.. to ano... ktovie... mne sa ale prave po facelifte face scaly velmi paci
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@3_diamanty
Podle mě prostě a jednoduše proto, že naprostou většinu kupují firmy. A těm je jedno, že Scala je o něco prostornější.

8 až 9 z10ti prodejů jsou u Škody firemní.
Jenda246
Z nuly je nárůst i jedna.
johny555
Musím uznat, že Škodovce se opravdu daří. Jak doma, tak i v Evropě. Nicméně, já bych za těmi čísly viděl specifický český faktor. Po kovidu byla snížená poptávka českých firem na obnovu vozového parku. Ale to nemohlo jít donekonečna a vypadá, že firmy se trochu do toho znovu pustily.
Co se týká Ceedu, tomu téměř zmizela konkurence. Typicky český zákazník, chtějící rodinné/služební kombi za půl mega nemá jinou šanci než Ceeda či i30. A řekl bych, že Ceed je trochu modernější a Kia má trošku lepší pověst než Hyundai.
Avatar - Emel
Emel
@johny555 Ceed a i30 jsou technicky cca. shodná auta. Hyundai u nás obvykle vycházel o něco levněji, Hyundai dobře trefoval požadavky dané třídy v rámci těch všech Czech Edition a tak... byla tam výbava, kterou lidi opravdu oceňovali. Z toho důvodu se i30 typicky prodávala líp... prodává se líp i letos, jen Ceed víc roste.