Ekonomika
10 aut s největším nárůstem registrací v Česku: Vítězem elektromobil, dařilo se i klasice
29 komentářů
KANKUNEN
13
Vítězem je Škoda. Škodovka přináší jako první automobilka BEV mezi normální lidi. Tesla jako průkopník to projíždí kvalitou auta, H/K BEV mají, ale jsou to zrůdičky, VW má ta auta takové ožužlané designově. Peugeot to má jen jako doplněk. Renault nevím. Elroq už chtějí opravdoví zákazníci z řad normálních lidí. Ta jízda je opravdu velmi kulturní.
Přejít do diskuze
@PavelK_ Příští rok si použij taktiku Rohypnola, Elroq bude třeba druhý a tím pádem BEV už bude padat.
@KANKUNEN
Opět mlátíš prázdnou slámu. S článkem nemám problém, vše je uvedené do správných souvislostí.
A že je první BEV? Jen to potvrzuje moje slova. EU a zelenorudá ideologie nelibě dopadá na trh. Prosté.
Zajímavé by bylo doplnění o podíl firemní/soukromé prodeje.
Opět mlátíš prázdnou slámu. S článkem nemám problém, vše je uvedené do správných souvislostí.
A že je první BEV? Jen to potvrzuje moje slova. EU a zelenorudá ideologie nelibě dopadá na trh. Prosté.
Zajímavé by bylo doplnění o podíl firemní/soukromé prodeje.
Vítězem je Karoq. Je vidět, že pokrok dávno není v automobilovém průmyslu co býval a starší model znamená spíše výhodu než nevýhodu.
Navíc Karoq rozhodně nepatří mezi levné. Přesto zájem je značný.
Jednoznačným vítězem je Škoda.
Naopak mimo Škodu se nám dostal v podstatě jen Bigster a Ceed. Ceed doceal překvapil, nevím jestli byl v nějakých slevových akcích. Dacia i s Bigsterem stále cílí relaitvně sprvným směrem, model rozhodně má co nabídnout, i když na Dacii už rozhodně levný není.
Navíc Karoq rozhodně nepatří mezi levné. Přesto zájem je značný.
Jednoznačným vítězem je Škoda.
Naopak mimo Škodu se nám dostal v podstatě jen Bigster a Ceed. Ceed doceal překvapil, nevím jestli byl v nějakých slevových akcích. Dacia i s Bigsterem stále cílí relaitvně sprvným směrem, model rozhodně má co nabídnout, i když na Dacii už rozhodně levný není.
@rohYpnol Ceed je pre ľudí zaujímavý, hoci na druhú stranu naňho počúvam aj ponosy, že nie je dvakrát trvácny a rozhrká sa skôr ako konkurencia. Neviem, ako je to v skutočnosti. Je to pekné auto, ale snáď to nie je jeho jediná prednosť.
@KANKUNEN co si představuješ pod pojmem normální lidé? Já teda vidím že rodiny s normálním příjmem kupují levnější vozy třeba Kia ceed a jiné. Nevidím je jezdit s Elrogem, což je nejlevnější EV s pidi baterií za 800 k. Mohl by jsi dodat odkaz kolik BEV škoda prodala těchto vozů do soukromého sektoru.
@Ja Prvni 123
BEV nemá smysl řešit, nárůst z nuly, navíc v důsledku ESG a firemních nákupů, je z pohledu zákazníka jednotlivce zcela irelevantní.
Mediální masáž bych v tomto neviděl, pokud jsi četl úvodní slovo, tak to autor popsal.
BEV nemá smysl řešit, nárůst z nuly, navíc v důsledku ESG a firemních nákupů, je z pohledu zákazníka jednotlivce zcela irelevantní.
Mediální masáž bych v tomto neviděl, pokud jsi četl úvodní slovo, tak to autor popsal.
@lamal
Aj to moze byt ... ale na toto dnes uz aj tak nikto nepozera kedze stejne nikto dnes uz nevie co bude zajtra a kto prezije/neprezije... zije sa tu a teraz... aspon mne to pride ze teraz je taka automobilova doba.. planovat a cakat co bude o 5 ci 10 rokov a podla toho vyberat model auta uz v podstate ani nedava zmysel.. to by polka z nas chodila uz peso
Ma napadlo ze ci to nebude paradoxne tym faceliftom ze scala uz zrazu klesa.. zmizol uz aj v zaklade klasicky stit s budikmi ... cena opat kusok stupla.. ten jej novy kukuc s malymi svetlami tiez moze posobit pre niekoho az subtilne ..predchodca bol taky okatejsi tlustejsi buldocek na papulke.. to ano... ktovie... mne sa ale prave po facelifte face scaly velmi paci
Aj to moze byt ... ale na toto dnes uz aj tak nikto nepozera kedze stejne nikto dnes uz nevie co bude zajtra a kto prezije/neprezije... zije sa tu a teraz... aspon mne to pride ze teraz je taka automobilova doba.. planovat a cakat co bude o 5 ci 10 rokov a podla toho vyberat model auta uz v podstate ani nedava zmysel.. to by polka z nas chodila uz peso
Ma napadlo ze ci to nebude paradoxne tym faceliftom ze scala uz zrazu klesa.. zmizol uz aj v zaklade klasicky stit s budikmi ... cena opat kusok stupla.. ten jej novy kukuc s malymi svetlami tiez moze posobit pre niekoho az subtilne ..predchodca bol taky okatejsi tlustejsi buldocek na papulke.. to ano... ktovie... mne sa ale prave po facelifte face scaly velmi paci
Po facelifte scaly pred rokom som cakal prave jej tohtorocny rast na ukor fabie... a ono sa stal presny opak... fabia rastie a scala klesa ... toto priznavam ze netusim preco je tomu tak
@KANKUNEN řekl bych, že Elroqu registrovaných na RČ bude nula až 5, ostatní na IČ s odpočtem DPH...
@KANKUNEN
Nesmysl. Elektrické Škodovky kupují firmy v důsledku zelené ideologie. Nic víc za tím není.
Nesmysl. Elektrické Škodovky kupují firmy v důsledku zelené ideologie. Nic víc za tím není.
@Mikesus ty jsi to nepochopil opět co brebto. Koukni na co reagoval, na hloupý příspěvek Kankunena. Ale vlastně jsi dal šoférovi a jiným co na něj reagovali včetně mne za pravdu.
@Mikesus je potřeba zohlednit, že u soukromníků mají relativně vyšší oblibu SUV. Třeba Karoq má 24% privátu a Octavia jen 5. Z toho pohledu by Elroq mohl i nějaké soukromé kupce mít (jako že třeba něco v tom rozmezí 5-10😖.
@johny555 Ceed a i30 jsou technicky cca. shodná auta. Hyundai u nás obvykle vycházel o něco levněji, Hyundai dobře trefoval požadavky dané třídy v rámci těch všech Czech Edition a tak... byla tam výbava, kterou lidi opravdu oceňovali. Z toho důvodu se i30 typicky prodávala líp... prodává se líp i letos, jen Ceed víc roste.
@ericn ty... zrovna Elroq je auto, který si umím představit i do privátu (jakož i Karoq má překvapivě vysoký podíl soukromých)... ale ta čísla umím najít jen na ministerstvu dopravy a je to pruda 😊
@PavelK_ Tak úvod od pana redaktora to vysvětluje, že daleko důležitější jsou celkové prodeje.
@3_diamanty
Podle mě prostě a jednoduše proto, že naprostou většinu kupují firmy. A těm je jedno, že Scala je o něco prostornější.
8 až 9 z10ti prodejů jsou u Škody firemní.
Podle mě prostě a jednoduše proto, že naprostou většinu kupují firmy. A těm je jedno, že Scala je o něco prostornější.
8 až 9 z10ti prodejů jsou u Škody firemní.
@rohYpnol Tak klasické firmy v Česku zatím přímo nic nenutí. A i v těch firmách jsou normální lidé. Další věc, že automobilku zajímají veškeré prodeje.
Musím uznat, že Škodovce se opravdu daří. Jak doma, tak i v Evropě. Nicméně, já bych za těmi čísly viděl specifický český faktor. Po kovidu byla snížená poptávka českých firem na obnovu vozového parku. Ale to nemohlo jít donekonečna a vypadá, že firmy se trochu do toho znovu pustily.
Co se týká Ceedu, tomu téměř zmizela konkurence. Typicky český zákazník, chtějící rodinné/služební kombi za půl mega nemá jinou šanci než Ceeda či i30. A řekl bych, že Ceed je trochu modernější a Kia má trošku lepší pověst než Hyundai.
Co se týká Ceedu, tomu téměř zmizela konkurence. Typicky český zákazník, chtějící rodinné/služební kombi za půl mega nemá jinou šanci než Ceeda či i30. A řekl bych, že Ceed je trochu modernější a Kia má trošku lepší pověst než Hyundai.