Americký systém Průměrné spotřeby paliva, který byl zaveden v 70. letech jako reakce na ropnou krizi, má svůj smysl.
Hlavním problémem je, že zatímco původně byl zaveden racionálně uvažujícími lidmi, v posledních letech ho využili ideologičtí extremisté k diktátu nad společností.
Nevýhodou amerického systému je to, že hodnota pro průměrování spotřeby paliva závisí na tom, zda jde o běžné osobní auto, nebo truck (kam spadají i vany a SUV), a jaký má půdorys (jak je velké). Stanovit pro vyšší auta a auta s větším půdorysem mírnější limit spotřeby je sice na první pohled racionální, ale výsledkem je, že se všichni snaží prodat co nejvíce velkých vysokých aut a co nejméně malých osobních aut. Třeba takový Ford už v USA nenabízí ani jedno běžné osobní auto. Jen trucky, vany a SUV. A Mustanga. Takže regulace vlastně jde proti svému původnímu záměru.
Výhodou je snaha o technologickou neutralitu. Elektrická auta nemají nastavenou spotřebu nula, ale jejich spotřeba elektřiny se přepočítává na energetický ekvivalent paliva.
Hendly
5
@Tycoon
“ ideologičtí extremisté k diktátu nad společností” - sice je vědecká shoda na tom , že paleni fosilu je cesta do pekel, ale kdo by se tím zabýval….
Horký Rom
0
@Hendly
👏
ryccardo
0
@Hendly asi ti uniklo ze svet se neridi jen podle klimatologu. Stejne jako se nemuze ridit podle nazoru kardiologu, epidemiologu apod. Paleni fosilu stoji za rozmachem nasi civilizace a dalsi desitky let stat bude. Mate smulu slunickari 😁
Hlavním problémem je, že zatímco původně byl zaveden racionálně uvažujícími lidmi, v posledních letech ho využili ideologičtí extremisté k diktátu nad společností.
Nevýhodou amerického systému je to, že hodnota pro průměrování spotřeby paliva závisí na tom, zda jde o běžné osobní auto, nebo truck (kam spadají i vany a SUV), a jaký má půdorys (jak je velké). Stanovit pro vyšší auta a auta s větším půdorysem mírnější limit spotřeby je sice na první pohled racionální, ale výsledkem je, že se všichni snaží prodat co nejvíce velkých vysokých aut a co nejméně malých osobních aut. Třeba takový Ford už v USA nenabízí ani jedno běžné osobní auto. Jen trucky, vany a SUV. A Mustanga. Takže regulace vlastně jde proti svému původnímu záměru.
Výhodou je snaha o technologickou neutralitu. Elektrická auta nemají nastavenou spotřebu nula, ale jejich spotřeba elektřiny se přepočítává na energetický ekvivalent paliva.
“ ideologičtí extremisté k diktátu nad společností” - sice je vědecká shoda na tom , že paleni fosilu je cesta do pekel, ale kdo by se tím zabýval….
👏