Profi
Stále to stejné, i a až, už je to nudné s informacemi o dojezdu...
"Aj keby ste isli 4,5 hodiny rychlostou 80 km/h, dojazd bude 360 km."
Takze - 90 km/h to nejde? To by fest brzdil ostatne kamiony na dialnici.
Alebo 90 km/h to ide, ale boja sa napisat aj ten vymysleny a vypocitany teoreticky dojazd???
Ako vozidlo komunalu na odvoz smeti s jazdenim okolo komina celkom fajn.
Ako dialnicny tahac zatial ani nahodou.
Takze - 90 km/h to nejde? To by fest brzdil ostatne kamiony na dialnici.
Alebo 90 km/h to ide, ale boja sa napisat aj ten vymysleny a vypocitany teoreticky dojazd???
Ako vozidlo komunalu na odvoz smeti s jazdenim okolo komina celkom fajn.
Ako dialnicny tahac zatial ani nahodou.
@Jon Bon Novy 90 km/h to samozřejmě jede, ale ve skutečnosti člověk jednak nedosáhne průměrné rychlosti 80 km/h, natož 90 km/h, a jednak nepojede celé 4,5 hodiny, nýbrž zastaví o pár minut dřív na vhodném parkovišti, aby nepřetáhl výkon a neriskoval pokutu.
Ale samozřejmě - matematika základní školy nás učí, že kdyby teoreticky člověk dosáhl průměrné rychlosti 90 km/h a opravdu jel celé 4,5 hodiny, ujel by 405 km. Jestli ovšem dojezd, který uvádí MAN na cca 500 km s nákladem, je odhadovaný při nejvyšší rychlosti jízdy 80 nebo 90 km/h, je otázka - osobně si myslím, že počítají s 80 km/h, což je v Německu i Česku dálniční rychlostní limit.
K tomu "vymyšlenému" dojezdu - upřímně nechápu, proč se kolem elektromobilů lidi tak hrozně čertí, když nedojedou tolik, kolik udává výrobce. Konvenční auto taky nejezdí se spotřebou uvedenou v katalogu, nýbrž o jednotky až desítky procent vyšší v závislosti na jízdním stylu, zatížení vozidla, případného přívěsu a topografie trasy, ale u těch to všichni to berou jako samozřejmost, u elektromobilů totéž bůhvíproč ne.
Ale samozřejmě - matematika základní školy nás učí, že kdyby teoreticky člověk dosáhl průměrné rychlosti 90 km/h a opravdu jel celé 4,5 hodiny, ujel by 405 km. Jestli ovšem dojezd, který uvádí MAN na cca 500 km s nákladem, je odhadovaný při nejvyšší rychlosti jízdy 80 nebo 90 km/h, je otázka - osobně si myslím, že počítají s 80 km/h, což je v Německu i Česku dálniční rychlostní limit.
K tomu "vymyšlenému" dojezdu - upřímně nechápu, proč se kolem elektromobilů lidi tak hrozně čertí, když nedojedou tolik, kolik udává výrobce. Konvenční auto taky nejezdí se spotřebou uvedenou v katalogu, nýbrž o jednotky až desítky procent vyšší v závislosti na jízdním stylu, zatížení vozidla, případného přívěsu a topografie trasy, ale u těch to všichni to berou jako samozřejmost, u elektromobilů totéž bůhvíproč ne.
@Marek Bednář No ako motoristicky novinar ste sa nemohli opytat vatsiu blbost, kedze bezne auto dotankujete za par minut a dojazd je predlzeny, pri ev je dobijanie stale zalezitost, ktora obmedzuje. A nehovorte, ze zatial si mozem dat rozcvicku, kavicku, precitat kareninu v originale atd.... takze je logicke, ze zakaznik pri ev, zvlast ked plati viac a vyhadzuje viac penazi, dava vatsi doraz na dojazd, ako pri ice
@ptr078
přesně. U konvenčního auta je vyšší spotřeba pouze ekonomický problém. Na rozdíl od elektromobilu kde vyšší spotřeba limituje jeho využití mnohem výrazněji
přesně. U konvenčního auta je vyšší spotřeba pouze ekonomický problém. Na rozdíl od elektromobilu kde vyšší spotřeba limituje jeho využití mnohem výrazněji
@ptr078 A není to jen o dotankování nebo o rychlosti. V těchto dnech byla někde v TV reportáž o dobíječce pro nákladní vozidla na D1 někde mezi Prahou a Brnem. A tam jasně zaznělo, že bateriová NV zatím nejdou na odbyt, protože cena je trojnásobná oproti spalováku. A protože peníze nerostou na stromech, tak tu cenu EV NV musí někdo zaplatit. Samozřejmě, že zákazníci v ceně služeb a zboží. P. S. Semtam vedu rozhovory s příznivci EV. Je legrační, jak ti samí lidé, kteří si pochvalují jako pro ně velmi důležitou úsporu 5 min času v supermarketu, když použijí ruční scaner místo pokladny, obratem vyhodí 1 hodinu času pitím kávy a čekáním, až se jim dobije EV. Ale tam jim ztráta času najednou nevadí.
@Jon Bon Novy No vzhladom na to, ze pocet skladok komunalneho odpadu je limitny, spalovni este menej, tie auta nabehaju celkom slusnu porciu km, takze asi ani na to to velmi nebude
@ptr078
ale bude, po praze jezdej dva elektricky mixy...
ale bude, po praze jezdej dva elektricky mixy...
@kesumb Musím si znovu přečíst článek, zda je v něm řeč o EV náklaďácích určených pouze pro Prahu (my ji doma píšeme s velkým P, i když nebydlíme v Praze). P.S. Všiml jste si ve svém životě, že určitá nepatrná část obyvatel obyvatel ČR bydlí i mimo Prahu?
Tak teď už k tomuto totálnímu kamionovému nesmyslu zbývá jen za pár miliard euro postavit trolejové vedení. I takovou megablblost už v Německu spáchali. Němci prostě nedělají malé chyby...
.... efektivnější zpomalování pomocí rekuperačního brzdění ....Ovládá se samozřejmě pomocí páky vpravo pod volantem, která obstarává jak řazení, tak právě i míru rekuperačního brzdění,...
Rozumím správně že se u elektropohonu řadí ručně a že tam není automat ?
No, podle toho, co je namalované na té páčce, tak se řadí ručně a to ...D, N a R. 😀 , bych řekl.
Aha, do videa jsem se přes reklamy neprokousal
Nicméně D,N, R není myslím řazení spíše jen volba režimu, ale budiž ...
Ok děkuji tak je to už jasné,
Mi to prvně vyznělo jako by se ten robot ovládal ručně