Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Profi

Zpět na článek

Za volantem elektrického tahače MAN: Spousta síly s chytrými zrcátky

30 komentářů

admin badgeAvatar - Marek Bednář
Marek Bednář
@Jon Bon Novy 90 km/h to samozřejmě jede, ale ve skutečnosti člověk jednak nedosáhne průměrné rychlosti 80 km/h, natož 90 km/h, a jednak nepojede celé 4,5 hodiny, nýbrž zastaví o pár minut dřív na vhodném parkovišti, aby nepřetáhl výkon a neriskoval pokutu.

Ale samozřejmě - matematika základní školy nás učí, že kdyby teoreticky člověk dosáhl průměrné rychlosti 90 km/h a opravdu jel celé 4,5 hodiny, ujel by 405 km. Jestli ovšem dojezd, který uvádí MAN na cca 500 km s nákladem, je odhadovaný při nejvyšší rychlosti jízdy 80 nebo 90 km/h, je otázka - osobně si myslím, že počítají s 80 km/h, což je v Německu i Česku dálniční rychlostní limit.

K tomu "vymyšlenému" dojezdu - upřímně nechápu, proč se kolem elektromobilů lidi tak hrozně čertí, když nedojedou tolik, kolik udává výrobce. Konvenční auto taky nejezdí se spotřebou uvedenou v katalogu, nýbrž o jednotky až desítky procent vyšší v závislosti na jízdním stylu, zatížení vozidla, případného přívěsu a topografie trasy, ale u těch to všichni to berou jako samozřejmost, u elektromobilů totéž bůhvíproč ne.
admin badgeAvatar - Marek Bednář
Marek Bednář
@Othello převodovka je principielně robotizovaný manuál a řadí se D, N nebo R otočením konce té páčky patřičným směrem (jen N je tlačítko) s tím, že parkovací režim znamená zařadit N a zatáhnout parkovací brzdu. Chcete-li, můžete říkat, že se volí režim D, N nebo R.
kesumb
@ptr078
ale bude, po praze jezdej dva elektricky mixy...
kesumb
@Petr Kozohorský
jezdi jeden dalsi mix i v Ustecky kraji, nicmene bych fakt rad videl popelare co najezdej vic jak 150km za smenu a myslim si, ze i to je nesmysl. Ale urcite s tim mate najezdeno pul zivota a neplacate jenom nazory od stolu...
A abych odpovedel nevim kde doma jste vy, ale ja v Praze ne. A ze se tak odbornika zeptam, kolik km jste uz na elektriku najel?
ptr078
@Marek Bednář No ako motoristicky novinar ste sa nemohli opytat vatsiu blbost, kedze bezne auto dotankujete za par minut a dojazd je predlzeny, pri ev je dobijanie stale zalezitost, ktora obmedzuje. A nehovorte, ze zatial si mozem dat rozcvicku, kavicku, precitat kareninu v originale atd.... takze je logicke, ze zakaznik pri ev, zvlast ked plati viac a vyhadzuje viac penazi, dava vatsi doraz na dojazd, ako pri ice
kesumb
@Petr Kozohorský
no ja taky, na ty vase. Pokud muzou jezdit celej den mixy s betonem muze to stejne zvladnou popelari. A to jak v praze tak Praze tak kdekoliv jinde. Nevim co za komplex s Prahou mate a je mi to jedno. Kazdopadne to nemeni nic na tom, ze elektrickej mix funguje v praze i Prazea bude stejne fungovat kdekoliv jinde. Ono totiz beton ani odpadky se nevozej 1000km daleko a to ani v posledni dedine. Ale chapu, ze bylo potreba vyzvracet nazor, ze EV se hodi max do malyho auta do mesta. Coz je ukazkovej nazor nekoho, kdo s tim zadny zkusenosti nema
kesumb
@ptr078
😆😆...
Arese
Tak teď už k tomuto totálnímu kamionovému nesmyslu zbývá jen za pár miliard euro postavit trolejové vedení. I takovou megablblost už v Německu spáchali. Němci prostě nedělají malé chyby...
ptr078
@Jon Bon Novy No vzhladom na to, ze pocet skladok komunalneho odpadu je limitny, spalovni este menej, tie auta nabehaju celkom slusnu porciu km, takze asi ani na to to velmi nebude
Jon Bon Novy
"Aj keby ste isli 4,5 hodiny rychlostou 80 km/h, dojazd bude 360 km."
Takze - 90 km/h to nejde? To by fest brzdil ostatne kamiony na dialnici.
Alebo 90 km/h to ide, ale boja sa napisat aj ten vymysleny a vypocitany teoreticky dojazd???
Ako vozidlo komunalu na odvoz smeti s jazdenim okolo komina celkom fajn.
Ako dialnicny tahac zatial ani nahodou.
Ja Prvni a Posledni
@Modrý blesk

Nemusíte to číst… ani psát.
kesumb
@speedfred
tak na 200t soupravu na 1000km to vazne neni. Na druhou stranu autojeraby, mixy, popelare, kontejnery, lesovozy atd atd by to pouzit slo. Obecne je to porad stejny, musi to bejt kde nabijet nejlip ze svyho zdroje, pak prevazujou pozitiva.
Sevca1
@Marek Bednář Pane to vám vyprávěly v MAN prodejci. No tak se optejte řidičů co lítají v noci, poštu a podobně. 90 na tempomatu a 4,5 téměř na krev jak se říká. Když chcete něco vědět je lepší se optat u zdroje a ne teoretiků. Dále u kamionu se opravdu ten dojezd údajný bude řešit hodně. Protože termíny a jiné to není cesta na dovolenou, víme?
Avatar - speedfred
speedfred
@kesumb
Ako každé EV, je to fajn ale nie pre každého.
Ako nejaký kontajner, mix či smetiarske auto asi áno (ale čo tá cena??) . Na MKD zatial útopia.
Othello
@ptr078
přesně. U konvenčního auta je vyšší spotřeba pouze ekonomický problém. Na rozdíl od elektromobilu kde vyšší spotřeba limituje jeho využití mnohem výrazněji
Lempl Klaun
@speedfred Zdravím do Pilsner Urquell. 🤡
Avatar - speedfred
speedfred
@kesumb
Ideal by bol MKD presunúť na železnicu (nereálne) a z prekladiska to rozvážat ev truckom ktorý by sa mohol nabíjať v depe. Vízia pekná ale asi v dalekej budúcnosti.
Jeřáb má už teraz problémy sám so sebou (váha) a neviem ako by to vypadalo na cestách. Jedine ho poskladať na stavbe.
Petr Kozohorský
@kesumb Co si takhle ještě jednou přečíst můj komentář? Nikde jsem nic nepsal o kilometrech a o tom, že mám naježděno půl života s popelářským vozem, tak si laskavě nedomýšlejte a nevymýšlejte nesmysly. Reagoval jsem na tuto Vaši větu: "ale bude, po praze jezdej dva elektricky mixy...". Mimochodem, kde v mém komentáři píši, že jste doma v Praze? A jinak se Vám omlouvám - já prostě mám už v povaze reagovat na pitomosti.
jakubMG
@Marek Bednář jestli po dálnicích začnou jezdit EV kamiony 80 km/h, první, kdo je sežere i s chlupama budou řidiči dieselových kamionů. Zvlášť u nás, kde je “celoplošný” zákaznpředjíždění.
Petr Kozohorský
@kesumb Musím si znovu přečíst článek, zda je v něm řeč o EV náklaďácích určených pouze pro Prahu (my ji doma píšeme s velkým P, i když nebydlíme v Praze). P.S. Všiml jste si ve svém životě, že určitá nepatrná část obyvatel obyvatel ČR bydlí i mimo Prahu?
Petr Kozohorský
@ptr078 A není to jen o dotankování nebo o rychlosti. V těchto dnech byla někde v TV reportáž o dobíječce pro nákladní vozidla na D1 někde mezi Prahou a Brnem. A tam jasně zaznělo, že bateriová NV zatím nejdou na odbyt, protože cena je trojnásobná oproti spalováku. A protože peníze nerostou na stromech, tak tu cenu EV NV musí někdo zaplatit. Samozřejmě, že zákazníci v ceně služeb a zboží. P. S. Semtam vedu rozhovory s příznivci EV. Je legrační, jak ti samí lidé, kteří si pochvalují jako pro ně velmi důležitou úsporu 5 min času v supermarketu, když použijí ruční scaner místo pokladny, obratem vyhodí 1 hodinu času pitím kávy a čekáním, až se jim dobije EV. Ale tam jim ztráta času najednou nevadí.
ptr078
@kesumb 🤣 .....
Modrý blesk
Stále to stejné, i a až, už je to nudné s informacemi o dojezdu...
Othello
@gil54
Aha, do videa jsem se přes reklamy neprokousal
Nicméně D,N, R není myslím řazení spíše jen volba režimu, ale budiž ...
gil54
@Othello

No, podle toho, co je namalované na té páčce, tak se řadí ručně a to ...D, N a R. 😀 , bych řekl.
Othello
Citace -
.... efektivnější zpomalování pomocí rekuperačního brzdění ....Ovládá se samozřejmě pomocí páky vpravo pod volantem, která obstarává jak řazení, tak právě i míru rekuperačního brzdění,...

Rozumím správně že se u elektropohonu řadí ručně a že tam není automat ?
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Marek Bednář Zajímavý, zrovna dneska jsem myslel na to, jak by se mi žilo s EV. Musel jsem narychlo otočit 2x materiál cca 250 kg + já na trase přes 400km ve spěchu, kdy jsem jel, kde to šlo na hranici přežití řidičáku a zbytek s davem, kde to nešlo. Převýšení cca 360m několikrát na trase. Kolony, dálnice, státovky, průjezdy měst. Celoroční pneu a celou dobu režim Sport a vypnutý S&S. A spotřeba přesně O,3l pod WLTP.
Vyjel jsem samozřejmě bez přípravy s trochu nad 3/4 nádrže a vrátil se mírně pod 1/2 nádrže.
S EV bych se omluvil a podruhé nejel, protože bych to nestihl a zkazil bych si další den.
Lubo Vavrik
Příspěvek podléhá schvalování.
ptr078
@Petr Kozohorský Suhlas. Vcera som pozeral test ioniq9 za 80k libier. Na novu sestersku kiu sa uz dava bezne -10k dole. Deklarovany dojazd 360 mil, realita 270, o rok to bude mat bez ohladu na najazd hodnotu 45k£. Peniaze nerastu na stromoch
Othello
@Marek Bednář
Ok děkuji tak je to už jasné,
Mi to prvně vyznělo jako by se ten robot ovládal ručně