Novinky
Volkswagen Touareg skončí příští rok bez nástupce. Býval pýchou geniálního konstruktéra
88 komentářů
Starý dobrý Touareg už své odsloužil, znovuzrozený Volkswagen Phaeton ID. by mohl být apoštolem harmonie a důstojnosti - tím nejlepším, co by přespříští rok VW světu mohl nabídnout 👍
Jo, tak to dává smysl, jak by řekl Petr Mára...
Jediný skutečně dokonalý a luxusní auto od VW a tak ho zrušíme.
Tohle miluju už od svého dětství. Kdykoli bylo na trhu cokoli špičkového, od jídla, přes věci denní spotřeby, přes elektroniku až po auta, tak se to zrušilo a nahradilo nějakou totální sračkou, kterých je všude nekonečno.
Ale lid si to asi tak žádá. Plebs na to nemá love a pro pozery to zas není dost Hogo fogo.
Jediný skutečně dokonalý a luxusní auto od VW a tak ho zrušíme.
Tohle miluju už od svého dětství. Kdykoli bylo na trhu cokoli špičkového, od jídla, přes věci denní spotřeby, přes elektroniku až po auta, tak se to zrušilo a nahradilo nějakou totální sračkou, kterých je všude nekonečno.
Ale lid si to asi tak žádá. Plebs na to nemá love a pro pozery to zas není dost Hogo fogo.
@Mokrous
Problém je že Touareg je pro obrovskou skupinu lidí naprosto ideálním autem (nenahraditelným).
Ale ano, když dokázali pohřbít Multivan a Transporter, tak pohřbít Touareg jistě dává smysl...
Problém je že Touareg je pro obrovskou skupinu lidí naprosto ideálním autem (nenahraditelným).
Ale ano, když dokázali pohřbít Multivan a Transporter, tak pohřbít Touareg jistě dává smysl...
Problém Tourageu je ten, že stojí už docela dost peněz a jeho kupci se v té chudé a neprosperující Evropě mají tak blbě, že si radši koupí D3, protože instinkt je ničemu, následují imidž... a mají na to love. @rohYpnol
@Ozzman
Úplný blábol. Touareg je vzhledem k tomu co nabízí relativně levný pracovní nástroj.
Úplný blábol. Touareg je vzhledem k tomu co nabízí relativně levný pracovní nástroj.
A ty si myslíš, že si drtivá většina lidí kupuje auto, které je tabulkově nejlepší pracovní nástroj ? 😁 naivko... @rohYpnol
@rohYpnol Na prácu si kúpia Amarok. Ozzy má pravdu, v cene za akú sa Touareg predáva proste vyhráva D3.
@Ozzman tak ono Touareg reálně je D3...
Neni, pro nás ano, ale reálně ten znak na kapotě nemá... bohužel @Emel
@Ozzman Ten znak na kapote jednoho zakaznika odradi jineho nalaka. Precijen MB GLE nebo X5 jsou vic "in your face" nez cerny / sedy Touareg ktery automobilizmem nepolibeny si treba i splete s Tiguanem nebo Tayronem, takze i s Kodiakem.
Já myslim, že Toureg zkusilo hodně pozérů jako ojetinu, ale většina na tom vykrvácela, už první generace byla provozovat velmi náročné , vzduchové podvozky, drahé rozvody a tak 😊 Je to škoda, Touraeg hlavně vždy i vypadal dobře, ale holt to nemá na kapotě prémiové logo, tak to asi netáhne, jako jiné a více "fancy" SUV. @Mokrous
@Ozzman Třeba já na loga z vysoka seju, ale Touareg je na mě už trošku moc drahej a prostě bych v něm zahučel hrozně moc i právě s ohledem na můj komický nájezd. Nicméně ho považuju za top auto napříč všemi značkami a segmenty.
A nemyslím, že to je nutně servisní peklo. Kdo ho bude mít od novoty a kvalitně se k němu chovat, tak bude servis odpovídat kategorii. Podvozek vydrží 10 let/200 tisíc jako prd. Ano, rozvody jsou dražší, ale zase skoro to samý.
Třeba bude časem Touareg EV s baterkou aspoň 150kWh a ve finále by mohl stát míň jak v dehtu...
A nemyslím, že to je nutně servisní peklo. Kdo ho bude mít od novoty a kvalitně se k němu chovat, tak bude servis odpovídat kategorii. Podvozek vydrží 10 let/200 tisíc jako prd. Ano, rozvody jsou dražší, ale zase skoro to samý.
Třeba bude časem Touareg EV s baterkou aspoň 150kWh a ve finále by mohl stát míň jak v dehtu...
@Mokrous
Samozřejmě že servis je vpohodě vzhledem k třídě a tomu o čem se bavíme. Vzduchový podvozek je spolehlivý a není problematický. Navic kdo ho nechce tak může mít ocel, takže to téma je úplně mimo.
Samozřejmě že servis je vpohodě vzhledem k třídě a tomu o čem se bavíme. Vzduchový podvozek je spolehlivý a není problematický. Navic kdo ho nechce tak může mít ocel, takže to téma je úplně mimo.
Narážel jsem na to, že dříve se Touareg hodně objevoval jako ojetina ( dost často i ti pozéři, jak říkáš - na nový neměli 😊 ) a pak to byla zeď nářků, protože ta auta po určité porci KM prostě chtěla prémiové zacházení, když měla prémiovou techniku. Jinak na SUV moc nejsem, ale v každé generaci Touareg vypadal k světu a je to pro mne to zkousnutelnější ze světa SUV i když je taky mimo mou cenovou @Mokrous
@Ozzman Ono to taky často byl scénář: 1. majitel podnikatel bez vztahu k autům, jen chtěl repre a auto týral studenými starty na plný plyn a podobně. Po konci odpisů 2. majitel s malým rozpočtem - zanedbaný servis, mnohdy ještě horší zacházení a 3. majitel po stočení tachometru pláče, že koupil leštěnku za 4 kila a nemá další ty samý 4 kila na pořádnej servis.
@Ozzman Prva gen bola dost mala a najvatsi pruser bol ten 5l dizel. Druha gen bola ovela podarenejsie auto s vatsim priestorom v kazdom smere a celkom priaznivo nacenene. Trojka bol cenovy ulet, ale podnikatelom vie dat vw celkom slusne zlavy a predpokladam ze pred ukoncenim vyroby budu zaujimave vypredaje. A ako pises, hlavne pri tretej gen uz ludia radsej kupili akciovu alebo lahko jazdnenu q7. Zvlast, ked si dobre pamatam, tuareg sa nedal kupit ako 7 miesta verzia pre mamky
Bravo, Volkswagene, to je vskutku "geniální" rozhodnutí! Nejvydělečnější model bez náhrady zařízneš, zato do ztrátových elektrosrágor investuješ jako smyslu zbavený. To dává smysl - dokonalý recept na ekonomickou sebevraždu!
Auto co zachranilo Porsche pred krachem.
Geniální konstruktér ho zkonstruoval a GD bruselský ouřada zlikvidoval.
@Frfla
A ten úřední siml byl určitě "genitalni" 😊
A ten úřední siml byl určitě "genitalni" 😊
@vencelín zcela určitě 😄 a navíc určitě dlouholetý zaměstnanec VW AG...
@ericn
To že by nějaký úřední siml by byl zaměstnancem soukromé firmy si moc nedokáži představit, zvláště u Vw. U Simlu je naprosto jiná "pracovní" kultura a "přístup" k zákazníkům.
To že by nějaký úřední siml by byl zaměstnancem soukromé firmy si moc nedokáži představit, zvláště u Vw. U Simlu je naprosto jiná "pracovní" kultura a "přístup" k zákazníkům.
Naprostí pitomci ve VW! I když tato generace již není ten super SUV OFFROAD jako generace první. A to je škoda, zřejmě chtějí dost lidí nahnat k nové Q7. Jestli ale bude podobně zpackaná jako nové Q5 a Q3...🫣
Fosilní dinosauři končí. Nastupuje pokroková, environmentálně odpovědná mobilita pro široké masy. Sdílené elektrické koloběžky, pruhy pro cyklisty v městských aglomeracích, Elonovy robotaxi. A vybraní vrcholní představitelé nově budované společnosti si budou moci vychutnat klimaticky odpovědnou jízdu i individuálním elektromobilním prostředkem 👍👍👍
@Horký Hrom
Ale no tak. Každý přeci ví, že elektromobilita je pro všechny a rodina si místo Octavie TDI může koupit rodinný Dacia Spring, nebo dokonce Citroen êC3 což je esem evropské automotive 😉
Ale no tak. Každý přeci ví, že elektromobilita je pro všechny a rodina si místo Octavie TDI může koupit rodinný Dacia Spring, nebo dokonce Citroen êC3 což je esem evropské automotive 😉
Lempl Klaun
@Horký Hrom Ohle už jsem od tebe čet‘… jen pod tvým jiným nickem. 🤡
www.auto.cz/diskuse/97834/1#…
www.auto.cz/diskuse/97834/1#…
@Horký Hrom
Cikáne, víte o tom že i Bzucaci už existovali v době prvních vozidel?
Nicméně trh je poslal tam Kama patří, tedy do propadlišti dějin.
Teď jsou Bzucaci umělé protlacovani úředním simlem ale dopadnou úplně stejně.
Cikáne, víte o tom že i Bzucaci už existovali v době prvních vozidel?
Nicméně trh je poslal tam Kama patří, tedy do propadlišti dějin.
Teď jsou Bzucaci umělé protlacovani úředním simlem ale dopadnou úplně stejně.
takhle to dopadne kdyz se do vyvoje neda koruna celou generaci. Rozezrany v6tsi, tdi bez prevodovky, hybrid co zral vic jak konkurencni benzin a na vrch ceny atakujici velmi dobre prodavajice se X5 a GLE. Spis by me zajimalo na cem ctej stavet q7/8 a Cayenne
@kesumb Audi a Porsche budou stavět svá auta na platformě závazku klimatické neutrality 👍👍👍
@Horký Hrom
ale mas pravdu, budoucnost je elektricka a zvlast u premiovejch SUV kde je kde nabijet dava velkej smysl. Ostatne Cayenne EV ma kazdou chvili bejt na trhu!
ale mas pravdu, budoucnost je elektricka a zvlast u premiovejch SUV kde je kde nabijet dava velkej smysl. Ostatne Cayenne EV ma kazdou chvili bejt na trhu!
@kesumb
Proto Přichází další generace Porsche se spalovákem, že 😁 Ty jsi vážně trouba.
Proto Přichází další generace Porsche se spalovákem, že 😁 Ty jsi vážně trouba.
@kesumb No to právě smysl nedává 😉 Stačí se podívat na prodeje Macanu EV, kde brutálně šlápli vedle a proto se urychluje vývoj spalovací verze. Pokud uvedou Cayenne EV, finanční průšvih se jen prohloubí. Většina trhu tohle prostě nechce, ať se ti to líbí nebo ne...
@kesumb s tou cenou se mylis. Pokud nepotrebujes luxusní verze tak lze koupil velmi rozumne. Ja jsem ho koupil loni v textilu ale na vzduchu s offroad a winterpaketem za 1,1 mega bez dph a to si myslim ze je naprosto prijstelna cena. Auto je to vyborny - otazka je vydrz. Zatim mam 50 tis najeto bez poruchy
@MB1975 A to jako nový???
U těch sedaček mě mrzí, že je buď obyčejná hadra s omezenými funkcemi nastavení včetně hlavových opěrek atd... A nebo rovnou několik verzí HogoFogo kůží. Škoda, že nedělají plně nastavitelnou Alcantaru a klidně v manuálu.
U těch sedaček mě mrzí, že je buď obyčejná hadra s omezenými funkcemi nastavení včetně hlavových opěrek atd... A nebo rovnou několik verzí HogoFogo kůží. Škoda, že nedělají plně nastavitelnou Alcantaru a klidně v manuálu.
@Mokrous ano funglovka ze skladu. Koupeno v porsche bratislava. Jinak ty hadrovy sedačky jsou sice v manualu a nemaji ani bederni operku ale jsou vynikajici a ro jsem celkem porez. Jedine co mne chybi je zadni operka na ruce pro decka kterou davaji jen s koženýma sedackama ale ty ja zas nesnasim…
@MB1975 Mazec obojí. Na jedný straně super cena a na druhý šok, že to ani nemá bederku. To snad ani není možný, když ji má už i Fabia. Jinak taky občas koukám, že na SK stránkách mají několik akčních modelů s výbavou za 14 tis. EUR + dalších 7 tisíc slevu a podobně a u nás nic... A věřím, že dealer bude umět i z těchto cen ještě něco sundat.
Taky by mi stačil 231 koňový základ. Ale asi bych potřeboval pořádný sedačky a Dynaudio muziku.
Třeba se příští rok dočká i CZ trh nějakých pěkných akčních modelů na rozlučku.
Taky by mi stačil 231 koňový základ. Ale asi bych potřeboval pořádný sedačky a Dynaudio muziku.
Třeba se příští rok dočká i CZ trh nějakých pěkných akčních modelů na rozlučku.
@Mokrous ano za kazdou cenu te tlaci do kuze a tedy i vyssi vybavy. Ale ty sedacky jsou ok takze i bez te bederky se da vyzit. Ale fakt ze za ty prachy je to nehoraznost to tam nedat..stejne jako tu podrucku dozadu
@MB1975 Neumím si představit mít na dálky auto, kde si nenastavím bederku, sklon sedáku a jeho délku, polohu opěrek hlavy atd... A v kontextu toho, že ti do základu narvou prediktivní tempomat, top LED světla, samočinnou roletku el. kufru, Discover Pro MAX navigaci (koho to dnes zajímá???) Innovision cockpit full HD, indukční nabíjení a bambilion číčovinek, ale sedačku z Fabie ne, tak to je fakt solidní trolling.
@MB1975 souhlasim, taky máme jeden objednaný (R-Line) za úplně jiné peníze (řádově 25% z ceníku), přijde mi že to tak u Touaregu bylo vždycky, resp. v různých vlnách někdy víc někdy míň. Ve srovnatelné výbavě jsou pak X5, GLE apod. výrazně dražší. Naopak bych zde vytáhl Volvo XC90 které je ceníkově za cenu Touaregu a v reálu dokonce dražší, takže z pohledu někoho kdo řeší techniku to nemá vůbec smysl.
@adamzprahy
jenze na gle se taky obcas vylovi hezka cena, o X7 ani nemluve. Jak je ted X5 nevim.
Tuarega ovsem podstatne zlenili, ta doba kdy blackstyle plus 80, velkej display dalsich 80 apod je pryc, protoze to nikdo nechtel
jenze na gle se taky obcas vylovi hezka cena, o X7 ani nemluve. Jak je ted X5 nevim.
Tuarega ovsem podstatne zlenili, ta doba kdy blackstyle plus 80, velkej display dalsich 80 apod je pryc, protoze to nikdo nechtel
A já bych zase řekl, největší je VW Atlas, Touareg je proti němu jen menší brácha. Sice se dělá pro severoamerický trh, ale je napsáno, že končí největší spalovací osobní Volkswagen. Jasně Atlas je primárně rodinné auto i dle počtu sedadel, ale je pořád větší. A to nepočítám Talagon a Viloran neb to je vyráběno asi jen pro Čínu i když i zde je individuální dovoz jistě možný...
Zajímavý vývoj. Touareg byl relativně levné - tedy levnější než X5, Q7, či ML - SUV a dobře se prodával. Pak ho brutálně zdražili a mám pocit, že to i tak zákazníci akceptovali /což tedy cenovka jako 2,5M za Touareg při nějaké lepší výbavě, to už by mě museli omejvat/. A ve finále ho zaříznou, protože se neprodává? Skončí i Q7? Nebo jenom chtějí záminku, aby tu Q7 a Cayenne mohli prodávat draze?
Vw pomaly ale isto pada stale kdesi nizsie a nizsie ... minisegment skoncil.... polo zase odlifrovali do juznej afriky ( skladovky stejne ani nie su a bohvie ci este nejake v buducnosti vobec budu ) .. skocil aj arteon... teraz sa nenapadne zbavia touarega ... kto bude dalsi? Golfik? Taigo? ...
Tayron je sice paradny.... ale ako bracek kodiaqa to stale je a bude o pol cisla mensi kusok ako reprezentativny touareg...
Vw uz moc auta vyvijat mozno ani v dnesnej divnej dobe nechce ale co ine mu ostava ked si za ostatne roky "narobil" tolko roznych modelov ... sam si vyrobil nezavidenia hodnu poziciu .... v dobe setrenia ma zrazu toho asi az moc.... a to sa dnes neodpusta ...nejako to zrejme musi "osekat" ... ale ze zrovna pojdu po touaregu ktory uspech ma a buduje aj imidz znacky ( na rozdiel povedzme od miniho Up! ) ... to nedava ziaden zmysel....
U mna je vw uz da sa povedat pase... povedzme predosle polo bolo este fajn auto a som za neho moc rad... aj predosly golfik bol super ... dnes bohuzial ( alebo bohudik? ) obzeram uz len skodu ... japoncov a korejcov.... a mozno este nejakeho toho francuza...
Kazdopadne verim ze vw sa nejako este pozbiera a pridu opat aj lepsie casy ....
Tayron je sice paradny.... ale ako bracek kodiaqa to stale je a bude o pol cisla mensi kusok ako reprezentativny touareg...
Vw uz moc auta vyvijat mozno ani v dnesnej divnej dobe nechce ale co ine mu ostava ked si za ostatne roky "narobil" tolko roznych modelov ... sam si vyrobil nezavidenia hodnu poziciu .... v dobe setrenia ma zrazu toho asi az moc.... a to sa dnes neodpusta ...nejako to zrejme musi "osekat" ... ale ze zrovna pojdu po touaregu ktory uspech ma a buduje aj imidz znacky ( na rozdiel povedzme od miniho Up! ) ... to nedava ziaden zmysel....
U mna je vw uz da sa povedat pase... povedzme predosle polo bolo este fajn auto a som za neho moc rad... aj predosly golfik bol super ... dnes bohuzial ( alebo bohudik? ) obzeram uz len skodu ... japoncov a korejcov.... a mozno este nejakeho toho francuza...
Kazdopadne verim ze vw sa nejako este pozbiera a pridu opat aj lepsie casy ....
Tohle je fakt škoda. Bylo to super luxusní i pracovní auto 😢
Jsem fanoušek VW a tohle mě strašně štve jak VW si s*re na hlavu. Ten kdo tyhle rozhodnutí vymýšlí tak dostal úkol zavřít VW pravděpodobně 🤣
Jsem fanoušek VW a tohle mě strašně štve jak VW si s*re na hlavu. Ten kdo tyhle rozhodnutí vymýšlí tak dostal úkol zavřít VW pravděpodobně 🤣
Dohání náskok Stellantis.
Opakuji, že budoucností evropského automotive je Čína. Bohužel.
Tenhle si koupí čínský invalidní vozík.
BYD k tomu už má bohužel dost blízko.
Konečně? Já nevím jestli opět neumíš číst nebo myslet nebo obojí. Psal jsem BOHUŽEL.
Až to tady bude, tak Čínou budeme jezdit všichni. Jen těm hloupějším to stále nedošlo.
Jasně. Třeba nová Mazda 6 je toho důkazem, že ...
Opět se vykrucuješ. Je úplně jedno co ty a moc dobře víš, že jsem reagoval na ten nesmysl co jsi napsal.
"jejich automobilový průmysl nevypadá, že by upadal"
Mě nezajímá čím jezdí. Japonský automotive není jen Toyota. A podívej se kde je Suzuki, kde je Honda, Mazda, Subaru...
Dnes si můžeš koupit MG, nebo Volvo z číny, jednou to může být i VW.