Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Elektrický Renault 5 v testu Martina Vaculíka. Je pouze krásný, nebo i dobrý?

68 komentářů

Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Renault 5 E-Tech 👍👍👍👍⭐️
Martin Vaculík .….👍👍👍👍👍
Tomáš Hora
strasnej zabijak
Marybel
Tahle vysoká škatule s nasílu retro designem teda v mých očích hezká není, pardon...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Je krásný.
Je dobrý.
Ale je na nic.
vencelín
@rohYpnol
U městského auta se dá bzucak nějak tolerovat. A 5 stále může být pouze městským vozem.
Každopádně by bylo vhodné mít v nabídce i klasický motor 1,4 či 1,6.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@vencelín
Ano, je to dobré auto pro dva do města za 250.000,- ... Aha, moment, ono je pro 4? A kde ma kufr?!? Aha, moment, ono stoji víc jak oktávka?!? 🤣🤣🤣
vencelín
@rohYpnol
Souhlasím s tím že za 800 je to dost drahá, hračka 😊.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@vencelín

A pořád jen mainstream 😬
Avatar - praptak
praptak
@rohYpnol Tak tzv. prémie je i dnes výše. Jen je to všeobecně dost peněz.
Zdenek Sobotka
@vencelín
Nesouhlasím. Jel jsem s ním ve 4 dospělých lidech nejprve do Chorvatska poté do Italských Benátek, Několikrát byl jsme s ním byl v Německu.
Průměrná dálniční spotřeba 14,5KWh/100km.
Za skoro 10tis najetých km ( mám jej cirka dva měsíce) je dlouhodobá průměrná spotřeba 12,2KWh/100km. Ve městě jezdím kolem 9Kwh, mimo město 11,2Kwh a dálnice 14,5Kwh/100km.
R5 Je skvělým vozem
vencelín
@Zdenek Sobotka
S čím nesouhlasíte?
Ze 5 je počítání jako městské auto? Pokud s tímto, tak souhlasit můžete, ale s daným faktem nic neudelate 😊.
Avantime
@rohYpnol Presne tak, ako ty.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Avantime

Hele sorry kámo, ale i přes tvé lichotky z toho fakt nic nebude 😁
vencelín
Renault 5.....co k němu říci?

Tak za mne bzucak proč ne, za předpokladu že v nabídce bude i klasická 1,4 či 1,6. Ať si každý vybere to co mu lépe vyhovuje.

Vzhled je celkem svěží(v té žluté vypadá k světu) . Výhrady mam k těm slzam v rozích předních světel. Ty mne tam nějak nepasuji.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tvl. Nejhezčí auto současnosti. No, tak to chce asi slušnou dávku drog, nebo přehřátí organismu zavřením se do vypnutého auta na přímém slunci.
Avatar - kari.laz
kari.laz
S 1,33 TCe by to bylo skvělé auto
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kari.laz

Až moc. Proto to bylo potřeba doyebat baterkou 🤣😉
ericn
@kari.laz souhlas a nemuselo by mít ta obrovská 20” kola, stačili by i 17-18”, dost by klesla i cena a vzrostli prodeje. Jinak design je za mě docela fajn 😉
Avatar - kari.laz
kari.laz
@ericn Na živo se mi opravdu líbí. Kola, nechť si každý nakonfuguruje del libosti. Ale není tam na výběr motor, což hodně lidí odradí. Prodeje by byly troufám si říct násobné.
vencelín
@kari.laz
Pokud to bude pouze bzucak, tak takové prodeje jaké měla původní 5 tohle nedosáhne. Ta nemoznost vyberu motorizaci je velká chyba.
Avatar - praptak
praptak
@kari.laz Jako, že s nepřímovstřikovým 1.0 TCe by to nebylo dobré malé auto? PS. Původní R5 dobře pamatuji. Ale samozřejmě rád vzpomínám na klasické atmosférické 1.4 a 1.6 od Renaultu.
Avatar - kari.laz
kari.laz
@praptak Jako základ určitě bylo, proč ne. Jen s tou 1,33 by to by se mi líbil víc.
vencelín
@praptak
Jo ty by se kj této 5 hodily taktéž.
Pro někoho kdo by jezdil delší vzdálenosti (a to auto není na takové použití primárně navrženo)
Jon Bon Novy
Najkrajsie auto sucasnosti?
No mozno aj ano. Alebo skor "najkrajsi elektromobil".
Je to dost subjektivny pocit. Ale ako fanusik povodnej R5, R5 Alpine a samozrejme R5 Turbo som velmi rad, ze sa duch povodnej R5 vracia do predaja.
Dizajnovy skvost.
Avsak v tomto cisto elektrickom prevedeni a za tuto cenu nepredpokladam dlhorocnu vyrobu.
vencelín
@Jon Bon Novy
Jo cena a žádné další motorizace prodejům nepomohou.
Mr.Murphy
Paradni auto, za me neskutecne designove povedene. Musel jsem se smat ze pan Vaculik testuje rizeni a hodnoti napravy jak kdyby to byla M3. Inu technik, nemuze si pomoci 😉

Samozrejme je to male auticko do mesta, v tomhle rodina na dovolenou nepojede.

Cenu tezko hodnotit, je otazka jake davaji dealeri slevy, co se da dojednat atd.... (ja jsem chtel sveho casu Niro EV v holobytu a na lepsi a silnejsi verzi s delsim dojezdem mi dali takovou slevu, ze jsem nastesti holobyt nekoupil)

Kazdopadne takove auto do mesta je sen, denni ticho a komfort, to chces 😉

Pochopte ze ve Francii se auta pouzivaji jinak nez u nas, obrovske aglomerace s hustym provozem, tam spousta aut z mesta nikdy nevyjede. Tam takovy EV dava velky smysl.
Avatar - praptak
praptak
@Mr.Murphy Myslím, že většina lidí u nás nepochopí , jak se ve Francii používají automobily, kde v tom mají dlouholetou tradici. Často tam nepoznáte, kdy už jste opustil obec, prostě pokračuje další. 😉
Mr.Murphy
@praptak hele já teď projezdil celé Irsko. A nenašel jsem tam jedinou silnici, na kterou by mi nestačil EV kolem 120-150 koní. Furt jezdíš 70-90, pár dálnic se 120. Fosilní auta tam nedávají žádný smysl, i když bys to chtěl přejet tam a zpátky tak to dáš na s jedním nabitím po 300km a spotřebu budeš mít tak 15kwh protože tam se opravdu na plný plyn nejezdí.

Chce to ještě ztlačit cenu EV tak o 20% dolů a pak už to pojede....
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mr.Murphy
Omyl. Tohle už si mnozí mysleli a už taky narazili...
Příkladů v prémii a vyšších segmentech, kde v podstatě je přirozeně je parita, je nespočet. A lidi nekupují BEV, ale diesely a benzíny.

A když snažíš cenu BEV o 20%, tak 1) budou ztrátové , a 2) v nižších segmentech stejně budou dražší než spalovák, protože by museli jit tak o 40% dolů.
Mr.Murphy
@rohYpnol cena EV pujde dolu tim ze se jich bude vyrabet vic a najdou se energeticky mene narocne postupy. Urcite ne tim, ze by je nekdo prodaval se ztratou.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mr.Murphy

Jenže vzroste poptávka po surovinách, ktere výrobu zpětně prodraží. Takže žádný výrazný cenový pokles nebude.
vencelín
@praptak
To je spíše specifikum Belgie a Holandska. Tam jsou rozeseti prakticky všude.
Francie už tím trpí méně a vcelku se tam dá i pěkně zašít 😊. Nicméně i tama jsou oblasti kde jsou tam i jozdaci rozeseti po všech čertech 😊.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tyhle zaručený horor story o přimrzání brzd taky miluju. Skoro 10 let jezdím s VW i jinými auty s automatickou/elektronickou ruční brzdou a před tím samozřejmě s mechanickou. Přes 30 let parkuju venku ve sněhu v mrazech v nížinách i horách, vždy jsem dával ručku a světe div se, nikdy mi nic nepřimrzlo.
Ale našemu odborníkovi na všechno to přimrzne pokaždý...

Se divím, že TV Nova nehlásí každou zimu, že nevyjel milion řidičů do práce, protože jim přimrzla brzda...
vencelín
@Mokrous
Přesně, to už spíše prireznou desky ke kotouči, než že by to zamrzelo.
Asi Vaculda měl nějaký Pech v zimě nebo na Sibiri 😊.
ericn
@vencelín souhlas 😋
Avatar - Mokrous
Mokrous
@vencelín Pravda, občas v chuděrách brzdách trošku křupne, když se po 14 dní stání v dešti rozjíždím z parkoviště... 😅

Ale my mechanici víme, že co nejde silou, tak musí jít ještě větší silou. 😅

Takže odjedu pokaždý...
vencelín
@Mokrous
Souhlasím.
Taky jsem vždy odjel, sice při rozjezdu to po dlouhé stání vyžaduje více plynu ale vždy se to utrhne.

A když to nepůjde ani tou větší silou, tak flexa to jistí vždy 😁.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@vencelín Za více jak 30 let jsem se nesetkal se skutečným přimrznutím, či přireznutím, které by nepovolilo hned po prvním přidání plynu...
vencelín
@Mokrous
To jsme dva. A troufnu si říci že nás takových tu bude drtivá většina.

A Vaculda tedy jen potvrzuje že statistika funguje (viz konzumace kuřat) 😁
My všichni se rozjíždíme bez problémů, tak někomu to zas musí zákonitě pokaždé stále zamrzat a evidentně toho černého Petra provozuje Vaculda.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@vencelín 😅👍
Avatar - detizeme
detizeme
Kdybych měl kde auto nabíjet, už by mi stálo před domem.
Nejbližší nabíjecí místo, veřejnou rychlonabíječku, mám cca 600m od bydliště v obchodním centru.
Mr.Murphy
@detizeme tak pokud ti to ta rychlonabíječka nabije za půl hodiny tak v čem je problém? si tam 2x týdně nakoupíš a hotovo ne? samozřejmě pokud vyjedeš baterku každý den tak je to jiná 😉
Josef Vik
@Mr.Murphy Pravidelné rychlonabijeni tomu určitě neprospěje... A když tam dali jen 11 kW AC nabíječku, tak je to taky k prdu.
Avatar - xxc
xxc
@Josef Vik Prečo by nemalo prospieť? Veď aj to rýchlonabíjanie je pomalé
Josef Vik
@xxc Rychlonabijeni je pomalé... Dává ti to smysl, nemáš v jedné větě hlavní rozpor?? Chápu jak to myslíš. Ale máme pomalé a nebo rychlé nabíjení. To rychlé pak může být rychlé a nebo naopak pomalé na běžné parametry dnešní doby. Ale vždy se jedná o rychlé nabíjení. A to, že je to oiebaný i na rychlým nabíjení, je další fail toho auta.
Avatar - xxc
xxc
@Josef Vik Nemám tam rozpor, to rýchlonabíjanie je také pomalé, že nemôže škodiť baterke 🙂 Veď už v starovekom Ríme mali príslovie, že ponáhľaj sa pomaly, tiež tam mali rozpor?
Josef Vik
@xxc Ne, tam rozpor není. Protože první slovo je sloveso, tedy k něčemu nabádá a druhé je přídavné jméno, tedy charakterizuje vlastnost dotčeného. Význam a rozpor slov - rychlý vs pomalý - už snad vysvětlovat nemusím... Ale to je jen takové nevinné hraní si se slovy.😉
Josef Vik
Takže auto s nemocí prvních elektro jako byl VW eUp či sestřička Citigo a navíc za nesmyslnou cenu. To jsem čekal víc... Renault 5 je designově sympatický a to je tak vše, čím mě dokáže oslovit.
Avatar - xxc
xxc
@Josef Vik Ale Citigo má dosť presne riadenie podľa mňa, dokonca má aj viac miesta v zadu. Sedí sa tam lepšie, ako v Megane, toto vyzerá na ešte menšie auto. Má niekto porovnanie riadenia? Lebo ja si to neviem predstaviť, jazdiť s tým ako s blatom.
Arese
Představte si, jaký by tohle auto byl prodejní trhák, kdyby mělo normální spalovací motory, normální hmotnost, normální velikost kol a v neposlední řadě normální prostornost a cenu!
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@Arese Tak snad takových aut je plno, ale čím konkurovat Číně až tu pošle malé hezké EV?
ericn
@KANKUNEN jenže to se nestane, pořád to bude jen Čína s těmi rychlokavškovými značkami. Koupíš místo Reanultu třeba Wulling? Asi ne, že?
Renoo
Za ty prachy malého Rencka s velmi průměrnými parametry? Krásný teda není. Retro je super, když se udělá dobře. A u EV retro notoricky nefunguje. EV musí být maxinálně aerodynamické a na to se dřív nehrálo. Retro může být leda název jak to udělal Ford s Mustangem nebo Capri.
Kasprik
O úspěchu auta hovoří prodeje za první pololetí v Evropě. Je těsně před Elroqem. Uvidí se na konci roku, jak dopadne, ale myslím, že to žádná katastrofa nebude i když tomu na horách dle zkušeností Vaculíka pravidelně zamrzá ruční brzda.
Avatar - qwerty99
qwerty99
No, je to asi tak strasne spatne a neprodavane auto, ze ja mam objednavku na Alpine A290 (dela se na stejne lince) z unora, a kdyz to dobre vyjde, vyrobi ho zacatkem rijna.
Mam to jako “pocuk” auto po Praze a okoli, mam prumerny denni najezd cca 40 km. Vetsinu cest zacinam studenym startem. Nejsem zastance EV za kazdou cenu (velke auto mam na dnesni dobu velky spalovak – 2.0 L turbo benzin), ale do mesta na jezdeni do prace a s detma po konickach mi to uz dava velky smysl. Navic mam kde nabijet.

Mnoho diskuteru zde by melo vytahnout hlavu z mist, kam svetlo nesviti, a zacit premyslet, ze jejich pravda nemusi byt uplne ta spravna. Kdyz se podivate i do mensich mest v Nemecku, Italii nebo Francii, malych EV tam jezdi vcelku dost. Chapu nazor, ze pokud je to jedine auto na vse, neni to uplne idealni, a proto mnoho lidi zvoli benzin nebo hybrid. Ale jako druhe auto do rodiny na prevazne kratke trasy to proste smysl dava.
A je zbytecne to hejtit. Zase, pokud nektery z hejteru ma doma Octavii prvni generace s 1.9 TDI PD, tak tomu se to proste vysvetlit neda 😁
Avatar - xxc
xxc
@qwerty99 Hej, s tým predným náhonom je to do mesta to pravé 🙂 a pritom platforma je pripravená na zadný náhon, som zvedavý, či sa poučia z volva a o rok to bude zadnokolka. Ale keď im to ľudia kupujú, tak najskôr nie 🙂
gil54
@qwerty99

Miluju výraz "mám to jako druhý auto do rodiny".

Ok, pokud jsi v té rodině jediný řidič. Pokud ovšem potřebují denně jezdit po Praze táta i máma, tak potřebuješ na ty "pocuky" ty Alpine A290 dvě a k nim ještě toho velkého spalováka, když pojede celá rodina dálku.

Takže přesněji "jako druhý a třetí auto do rodiny".
Avatar - qwerty99
qwerty99
@gil54 ano mame 2 auta ze dvou duvodu 😁
ad1) ja jezdim denne doted mam Opel Adam S , super mestske vozitko, ktere se vejde vsude 😁 to menim za A290. Nechci jezdit denne po praze 5metrovym kombikem s tim je parkovani na prd a v automatu spotreba po meste 13/100 .
ad2) 2x tydne vyjizdime nekam oba bud sami nebo s detma.

Ano muzu to resit MHD, ale to mam treba do kancu 45 minut nebo autem 13minut. Plus jizdy s technikou k zakaznikum (techniku MHD nepoberu) plus konicky.

Rocni najezd mame 8K na malem 20K na velkem, nevidim nic spatneho ani na tom i kdyby to bylo pro jendoho ridice uz jen z duvodu spotreby a parkovani ve meste. Mam obe v garazi tak ani lidi nestvu na ulici 😁
gil54
@qwerty99

Chápu to dobře, že jsi v rodině tedy jediný, kdo jezdí denně autem.

Nevidím nic špatného na tom mít třeba 5 aut, jen se pozastavuji nad tím, jak každý, kdo má jiné potřeby než ty je hned hejtr a neví, co má smysl a co ne.

Chtěl jsi nám sdělit, jak jsi na tom, ok, užij si to, ale pokládám už za zbytečné partie tvého posledního odstavce o místech kam světlo nesvítí nebo něco o jedničkových Octáviích. Tyto plky si nech až jako konkrétní reakci na nějakého takového hejtra, když se chceš hádat.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@gil54 takže stopadesát tisíc denních hejtů bez příčiny na elektromobily je v pořádku, ale když se někdo ozve v opačném směru, je problém?
Avatar - Man Ký
Man Ký
@qwerty99 tu Alpine jsem ani neznal, ta je ultranádherná😊 jaká barva?
Avatar - qwerty99
qwerty99
@Man Ký Bila s cernou strechou a modrym pruhem a teda cervenejma brzdama 😁 Az na ty brzdy takovou www.electricdrive.cz/…A290-GTS-_52.jpg
Jon Bon Novy
@qwerty99
Idealne na jazdy okolo komina. Mame 2 dospelych studentov, teda mame doma spolu 4 auta (2 x nafta, 1 x benzin, 1 x benzin+LPG).
Tiez planujem 1 vymenit za elektricke.
lada 2102
@qwerty99
tak nechci se hádat, ale jaký velký smysl dává elektrický prcek za mega s tvým nájezdem třeba proti yarisu v hybridu za půlku. Stejně proč hejtíš, že Alpina je určitě skvělé auto, protože na něho čekáš 8 měsíců, což je na dnešní dobu spíš krátká doba a to ještě u malosériového výrobce. Na Kodiaq, Tayron, Santa Fe v některých variantách čekáš klidně rok. A ano těm co mají O1 se to vysvětlit fakt nedá, bud ji mají proto, že to jezdí za 4 litry a nebo na novější nemají.
Jinak R5 jsem měl půjčenou a ano je to docela dobré auto, ale po současných zkušenostech se servisem Renault, mám opravdu velké obavy. Pokud pominu ty obavy, tak mi to auto i v základu dává smysl, až nám Fiala zajistí ty německé platy. Protože do té doby mi stačí ten Yaris příp. Sandero LPG jelikož nemám potřebu se předvádět s Alpinou protože auto mi slouží k přepravě z bodu A do bodu B, ale to už zase hejtím.
Avatar - qwerty99
qwerty99
@lada 2102 Taky nemam potrebu se hadat a ani nehejtim, ze cekam 8 mesicu (Jen puvodni termin byl cervenec 😞 ). Spis tem, co tvrdi, ze to je neprodejne a k nicemu, chci rict, ze se toho asi vyrabi docela dost, kdyz je na to cekacka trictvrte roku.
Yaris jsem ve vyberu mel, ale ne hybridniho, nybrz GR 😁, jenze to bych si nepomohl s trapenim studeneho spalovaku. Mam rad, kdyz to trosku jede 😁. Plus mam rad netuctova auta, ktera nepotkavam casto, a i proto jezdim Adamem. I ten byl pred 10 lety za necelych 700 a znami na me koukali, ze jsem se zblaznil.

Zkusenosti se servisem? Je asi jedno, jaka je to znacka. Znam lidi, co maji dobre zkusenosti s Renaultem, Opelem, Skodovkou, ale i ty, co maji naopak velmi spatne zkusenosti se servisem temer vsech znacek. Jde o pristup daneho servisu a technika, ne o znacku jako takovou.
Jezdil jsem do skveleho servisu, na ktery jsem nedal dopustit. Ten ale pred lety koupil TUkas – a hruza 😒 Znacka je stale stejna, jenze vedeni jine a 90 % lidi se vymenilo.
lada 2102
@qwerty99
bohužel u renaultu ne. Servis chce reklamaci uznat, zapíše to do systému, ale vedení Renault ČR to zamítne. A jsou to takové perličky, že moje fotky je nezajímají, prý musí pořídit vlastní. A samozřejmě, když měli auto na pozorování, tak se to neprojevilo a hned jak to vrátili bylo to tam zase, ale moje fotky je nezajímají....A po diskuzi s odpovědným ředitelem, mi přijde že je to možná vyučený krejčí a jeho kvalifikace je stranická legitimace, co ví o autech akorát, že to jezdí. Tak hodně štěstí. No v Mercedesu taky uměli zkazit spoustu věcí, ale importér to vždy prozákaznicky vyřešil.
Pavol Gal
Čudujem sa že to sem nikto nenapisal. Skvelý test ! Boh žehnaj p.Vaculíka. Českí motoristickí novinári sú lepší ako slovenskí. Neviem čím to je ale je to tak !!!
Michal Pištínek
To si dělá *** jak tam tím pajcrem páčí? jak to odřel, to je síla no novinářské auto