Novinky
@Xprcek s vysokotalkým litím nemáš pravdu, koukni na VW baterku MEB Entry do Epiqu, a ten pack je litý (zatím vždy byl z profilů a v MEB+ bude neustále). Takže ne že by to neuměli, jen počítají kam to smysluplně dát.
In house integrace stoupá všude (i ten VW se s tím chlubí) a o to méně práce bude pro subdodavatele. A neznám výrobce, který by se nepodílel na výrobě svých strojů do výroby, je tam vždy jeho know how. To jestli si nechám komponenty vyrobit mimo, je spíš výhodou, protože ten subdodavatel jich obvykle vyrábí řádově víc i pro jiné a obvykle nejen automotive zákazníky.
Myslím si, že porovnávání váhy dělají s Teslou i u VW a tam jde hlavně o baterky, které Tesla má CTP a VW je bude mít až za rok. Ty moduly a struktura co je drží něco váží. Navíc to není jen o tom, podívej se na velikost komponent, VW v první iteraci MEB sáhl do šuplíku ICE a reusoval co šlo, kdežto tesla nic z ICE nemá, protože by jí to použití nepřineslo nic a to ani finančně. Výsledek je ten že máš MEB BEV ale i když máš jen zadní pohon tak nemáš frunk 😄. Ale to se s MEB+ taky změní.
TMY váha je 1909 RWD a 1979 AWDLR, Kodiaq AWD 1859, tak nějak nevím co si z toho vzít. Enyaq má 2255 Kg, takže určitě o 275kg víc, ale je to první generace, takže bych srovnával až s MEB+, očekávám že ten rozdíl pak bude podstatně menší, ale křišťálovou kouli nemám. Zato vím že Tesla prodělává na pojištění aut, tj. že jejich opravy jsou dražší než u konkurence. Takže bych neřekl že to má jen výhody.
In house integrace stoupá všude (i ten VW se s tím chlubí) a o to méně práce bude pro subdodavatele. A neznám výrobce, který by se nepodílel na výrobě svých strojů do výroby, je tam vždy jeho know how. To jestli si nechám komponenty vyrobit mimo, je spíš výhodou, protože ten subdodavatel jich obvykle vyrábí řádově víc i pro jiné a obvykle nejen automotive zákazníky.
Myslím si, že porovnávání váhy dělají s Teslou i u VW a tam jde hlavně o baterky, které Tesla má CTP a VW je bude mít až za rok. Ty moduly a struktura co je drží něco váží. Navíc to není jen o tom, podívej se na velikost komponent, VW v první iteraci MEB sáhl do šuplíku ICE a reusoval co šlo, kdežto tesla nic z ICE nemá, protože by jí to použití nepřineslo nic a to ani finančně. Výsledek je ten že máš MEB BEV ale i když máš jen zadní pohon tak nemáš frunk 😄. Ale to se s MEB+ taky změní.
TMY váha je 1909 RWD a 1979 AWDLR, Kodiaq AWD 1859, tak nějak nevím co si z toho vzít. Enyaq má 2255 Kg, takže určitě o 275kg víc, ale je to první generace, takže bych srovnával až s MEB+, očekávám že ten rozdíl pak bude podstatně menší, ale křišťálovou kouli nemám. Zato vím že Tesla prodělává na pojištění aut, tj. že jejich opravy jsou dražší než u konkurence. Takže bych neřekl že to má jen výhody.
Každý si muže koupit co chce,
auto od dodavatelů za 1/2 nebo dražší auto od automobilek, které mají vlastní vývoje.
To ke kritice asijců místními čtenáři.
Prostě doba se změnila a i auta za 1/2 zde mají místo,
s tím čtenáři se svými politickými názory nic neudělají
auto od dodavatelů za 1/2 nebo dražší auto od automobilek, které mají vlastní vývoje.
To ke kritice asijců místními čtenáři.
Prostě doba se změnila a i auta za 1/2 zde mají místo,
s tím čtenáři se svými politickými názory nic neudělají
@Xprcek Anoano, dělá to Tesla, dělá to Xiaomi tak to bude supr čupr a prostě kdo to dělá jinak, ten je sto roků za opicemi. Tlakové lití nepoužívá skoro nikdo. Jedná se o nákladnou a komplikovanou výrobu. Sice tu různý čínský komouši nebo teslafanatikové notoricky lžou, jak je to jednoduché a levnější, ale není to pravda. Investice je vysoká, integrace zdlouhavá a požadavek na výrobní změny pomalý, což je asi hlavní problém. Navíc jak víme, tak jdou ty opravy Tesle přímo katastrofálně. Není se čemu divit, špatně se to opravuje a proto má mimochodem Tesla tolik totálek.
Xiaomi auta nevyrábí vůbec. Aktuálně je vyrábí BAIC.
Enyaq je těžký především kvůli sdílené platformě "na všechno a pro všechny". TMY je na postavena na platformě pro malou TM3 díky čemuž je lehčí, ale taky třeba trpí na opotřebení poddimenzovaných podvozkových dílů. A na trhu jsou i jiné lehké EV, třeba Rencek a jeho Megane nebo Scenic a ty žádné tlakové lití nemají. A to má Scenic dost velkou baterii a těžší EESM než magnety konkurence. I kdyby měl motory 2 a tedy další vzadu, pořád to bude docela lehké auto vzhledem k faktu, že to je EV.
Děs jak je každý odborník na EV a přitom, když si čtu příspěvky největší bijců západních značek, tak je to jako bych poslouchal přes kopírák Bačinu a spol.
Xiaomi auta nevyrábí vůbec. Aktuálně je vyrábí BAIC.
Enyaq je těžký především kvůli sdílené platformě "na všechno a pro všechny". TMY je na postavena na platformě pro malou TM3 díky čemuž je lehčí, ale taky třeba trpí na opotřebení poddimenzovaných podvozkových dílů. A na trhu jsou i jiné lehké EV, třeba Rencek a jeho Megane nebo Scenic a ty žádné tlakové lití nemají. A to má Scenic dost velkou baterii a těžší EESM než magnety konkurence. I kdyby měl motory 2 a tedy další vzadu, pořád to bude docela lehké auto vzhledem k faktu, že to je EV.
Děs jak je každý odborník na EV a přitom, když si čtu příspěvky největší bijců západních značek, tak je to jako bych poslouchal přes kopírák Bačinu a spol.
@Xprcek
Problém karoserií jako má TMY, tzn. velký podíl hliníkových celků vyrobených gigacastingem a ultravysokopevnostních ocelí, je obtížnost/nemožnost/nerentabilnost oprav při jejich poškození. Fanoušci Tesly to akceptují.
Ale velké leasingovky či běžní zákazníci by to neakceptovali a proto je Kodiaq takový, jaký je. Těžší, výrobně náročnější, ale s poloviční cenou havarijního pojištění a lepší zůstatkovou hodnotou.
Problém karoserií jako má TMY, tzn. velký podíl hliníkových celků vyrobených gigacastingem a ultravysokopevnostních ocelí, je obtížnost/nemožnost/nerentabilnost oprav při jejich poškození. Fanoušci Tesly to akceptují.
Ale velké leasingovky či běžní zákazníci by to neakceptovali a proto je Kodiaq takový, jaký je. Těžší, výrobně náročnější, ale s poloviční cenou havarijního pojištění a lepší zůstatkovou hodnotou.
Pokud jde o míru in-house integrace, pozoruhodné je Xiaomi. Vyvíjí a vyrábí nejen množství komponent, ale i samotné výrobní stroje. Hyper Die-casting je vlastní řada hydraulických lisů, které jsou obdobou lisů italské Idra Group, které proslavila Tesla jako gigapressy pro Model Y.
Bohužel, evropské automobilky doposud neadaptovaly do výrobního procesu vysokotlaké lití hliníku, které by snížily výslednou hmotnost vozů. Porovnejte hmotnost TMY z gigapressu a Kodiaq. EV a spalovací auto o podobných rozměrech a podobné hmotnosti. Nezdá se, že by TMY po letech mělo strukturální problém, na který se odmítání technologie odvolává.
Bohužel, evropské automobilky doposud neadaptovaly do výrobního procesu vysokotlaké lití hliníku, které by snížily výslednou hmotnost vozů. Porovnejte hmotnost TMY z gigapressu a Kodiaq. EV a spalovací auto o podobných rozměrech a podobné hmotnosti. Nezdá se, že by TMY po letech mělo strukturální problém, na který se odmítání technologie odvolává.
A geniální PowerHouse tvrdí že automotive v EU nemá vlastní vývoj, po montootrocích je tu další z jeho nonplusultra kravin které tu šíří. Nevím, které radio Jerevan mu tohle cpe do makovice ale neví která bije.