Technika
@vencelín
Samozřejmě že je to blbě napsané.
Zaklepávají se ventily do sedel, čímž dochází ke zmenšování vůlí. Nikoliv sedla do hlavy.
Další diskutabilní věc je mazání ventilových sedel benzínem. Ano, když byly olovnaté benzíny, karburátory a nebo maximálně nepřímé vstřiky. Dnes je většina benzínových motorů přímovstřikových, takže benzín nenamaže nic, pokud zrovna nemá motor k přímému vstřiku ještě trochu nepřímého, aby se neusazoval karbon. Moderní motory už mají odolnější konstrukci a zejména materiály sedel a i ventilů, aby k zaklepávání tolik nedocházelo. To se týká spíš když si někdo naplynuje nějakou starou vránu.
Samozřejmě že je to blbě napsané.
Zaklepávají se ventily do sedel, čímž dochází ke zmenšování vůlí. Nikoliv sedla do hlavy.
Další diskutabilní věc je mazání ventilových sedel benzínem. Ano, když byly olovnaté benzíny, karburátory a nebo maximálně nepřímé vstřiky. Dnes je většina benzínových motorů přímovstřikových, takže benzín nenamaže nic, pokud zrovna nemá motor k přímému vstřiku ještě trochu nepřímého, aby se neusazoval karbon. Moderní motory už mají odolnější konstrukci a zejména materiály sedel a i ventilů, aby k zaklepávání tolik nedocházelo. To se týká spíš když si někdo naplynuje nějakou starou vránu.
Mohl by autor či někdo jiný vysvětlit to zaklepavani ventilovych sedadel do hlavy?
Vzhledem k tomu, že sedla jsou nepohybliva je to zřejmě zas nějaká blbost autora.
Chápu že provozem se můžou opotrebovavat právě ta ventova sedla ale vlivem pohybu ventilů v nich, tj postupně se zvětšuje průměr díry a dosedaci plochy pro ventil ve ventilovem sedle.
Vzhledem k tomu, že sedla jsou nepohybliva je to zřejmě zas nějaká blbost autora.
Chápu že provozem se můžou opotrebovavat právě ta ventova sedla ale vlivem pohybu ventilů v nich, tj postupně se zvětšuje průměr díry a dosedaci plochy pro ventil ve ventilovem sedle.
Toho mazání u primovstriku jsem si nevšiml, dobrý postřeh.
Bylo by vhodné kdyby si autor pote co článek nějak vypoti nad nim druhy den v klidu sedl a popřemýšlel, abychom my téměř amatéři nemuseli pak články soustavně opravovat.