Novinky

Zpět na článek

Nová Kia EV4 už se vyrábí. Na Slovensku nechyběla ani legenda z Nagana

41 komentářů

Johnn
@Arese nejprodávanější Kia v Evropě je Sportage.
ericn
Tak teď ještě najít ty, co jim to místo Ceedu budou kupovat 😉 Stojí to jen 2x tolik... No nic, když tak to zaregistrují na sebe nebo na dealery, aby to vypadalo, že se to prodává...
ptr078
@Miorolo Tiez som si to vsimol, ze h/k prisli na zaciatku so slusnou ev technikou a teraz nejak preslapuju na mieste
Miorolo
Nižší střední třída - hatch již od 40k €, případně Fastback od 50k € 🙄
Čekal jsem, že novější EV modely přinesou i novější techniku, ale technika horší než několik let stará EV6 a ceny srovnatelné - tohle se fakt povedlo, bravo👌
psel
@Johnn v čem?
psel
@ericn já si taky myslím, že ta cena je velmi sebevědomá a nebude se to v množství prodávat. Ale třeba budou 30% fleetové slevy…
Miorolo
@ptr078 Jelikož je EV4 v každém ohledu horší auto než EV6 (a cena podobná), tak bych řekl, že je to spíš krok zpět než přešlapování na místě.
psel
@Pavel Hrabalík kdepak, to že někdo nasadí nesmyslnou cenu přece není nekorigovatelné ne? Myslím si že jim scházejí LFP na to aby mohli dát cenu a pak že v cenotvorbě zcela zaspali dobu. Tohle je cenově špatně nastavené a brzy jim to dojde.
A k Octaqu ten bude tak nastaven aby přitáhl více lidi k elektru, a Škodu s dnešním podílem 20% BEV na výrobě dostal přes polovinu. Další nárůst podílu už přinese Epiq a Spaceq příští rok, myslím si že se přes třetinu do dvou let dostanou bez problému.
Miorolo
@twistedTSD No všechno je to o penězích a o tom, co za ně dostanu. Na nové Kia EV krásně sedí: "Yesterday's tech for tomorrow's prices."
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Miorolo Takhle bych to nepodával. I po uvedení 800V architektury si K/H ponechával levnější 400V. Teď to jen sjednocuje do jedné EV řady, ale dvě architektury zůstávají. Jen teda poměr cena/výkon u 400V není nijak ohromující.
Nebo Nebo
@ericn Přesně, a pak se všude bude psát, že je nejprodávanějším elektromobilem...

BTW vůbec nechápu, jak mohla Kia zrušit nejprodávanější superhit. Snad nám sem začnou aspoň dovážet K4 jako náhradu Ceed.
dodo24
@ericn ano a po registracií na dealera sa to auto vyparí a nebude existovať... či predsa ho budú musieť predať? Porozmyslaj trochu
Johnn
@psel Efektivita, dojezd, plochá nabíjecí křivka ( pravda, nemají tam vysokou hodnotu pouze pro fotku), V2L, fyzické ovladače, funkční infotaiment, digitalni klíč, Zatim není baterie LFP, ale na druhou stranu nemají takový problém s degradaci jako konkurenční firmy, s tím souvisí kvalitní BMS.
Ano není toho moc, neohromuji hodnotami, ale celek má svoji cenu.
Avantime
@ericn To tak ani nikdy nebolo myslené, pôjde do K4, XCeedu alebo Nira, prípadne do EV2.
Meky
Takze Kona EV sa predava vyslovene zle.

Ok, co urobime?

No zacneme vyrabat este skaredsie auto a predavat ho este drahsie ako Konu, ktoru nikto nechce.

Zaujimavy pristup.
ericn
@Johnn to moc nemění na tom, že kdo chtěl Ceeda za 500tis nepůjde pro EV4 za milion 😋
Arese
Zaříznout bez náhrady svůj nejprodávanější evropský model, to už chce fištróna, KIO! Gratuluji k získání titulu "Automobilová evropská blbost roku"! 😟👎
ericn
@Nebo Nebo Oni na to časem přijdou...
Johnn
@psel tak stačí se podívat do bazaru, které zveřejňují SOH. Auto na MEB platformě 3- 4 roky staré se 100% aby člověk dlouho hledal, u H/K běžně , i starší. H/K od počátku u E- GMP nabiji za 18min. U MEB to bylo 40min, postupem to stáhli na méně, ale pořád s velkým rozdílem. Velikost baterii MEB 77, Ioniq5 rok 2021 72, dále 77,4, stejně jako EV6, později 84kWh. A i když měnili velikost baterie, tak se neprodlužoval čas, ale zvyšoval výkon.
Spotřeba? Podívejte se na spritmonitor, naprosto stejna. I když v menších rychlostech je Ioniq5 úspornější, na dálnici už ne, aerodynamika. EV 6 je lepší i na dálnici. A jak to že Ioniq 6 má nižší spotřebu než ID7? E-GMP je úspornější, to ukazuje realita. Váš marketing si nechte.
psel
@Johnn nevím o tom, že by MEB nějak vážně degradoval, já na svém nic takového nepozoruji, ale jsou mu teprve tři a jezdí stále jak za mlada.
A co se týče 800V pěkné marketingové rozhodnutí, ale na nabíjecích dobách v počátcích to byl marketingově rozdíl 8 minut a to měl MEB tenkrát o 10kWh větší baterku a menší spotřebu. Takže se to marketingově povedlo, přesto je MEB prodejně úspěšnější.
Johnn
@Meky kolik se jich vlastně prodává? Jestli tedy máš přesná čísla. První generace EV se prodalo 300000 za 5 let, tj 60 tisíc ročně, to nebylo špatné. Nove generace nevím, ale celkem všechny motorizace více než 260 tisíc/rok.EV tipuji minimálně 20%.
Johnn
@psel Tak v koncernu H/K si můžeš vybrat auto s rychlejším nabíjením, záleží na prioritách. To třeba u platformy MEB nelze.
A MEB sice může být rychlejší v nabití, ale také je rychlejší v degradaci,😃 Ale jó, také výběr.
traveldrive
@Avantime Myslíš, že to všetko K4 nahradí? Naviac pochybujem, že bude v podobných cenových reláciách.
ericn
@Avantime a to víš jak? Ceed je velikostí mezi EV3
a EV4, stačí se podívat na délku a rozvor. EV2 bude logicky pod nimi = B segment, tedy RIO 😉 Asi nebudou mít v jedné třídě víc aut...
Avantime
@ericn K4 príde koncom tohto roka. Hatch bude samozrejme cenovo dostupnejší ako EV4, hoci rovnako dlhý. EV2 nie je prcek, je to vo vnútri veľké ako Ceed a príde budúci rok na jar. Prcek bude až EV1 a tá je zatiaľ naozaj v nedohlednu.
Avantime
@johny555 Ceed v júli skončil, hatch aj kombi SW. Predtým na jar ProCeed a ostal už len XCeed.
ericn
@Avantime K4 tu není, XCeed je výrazně výš a EV2 bude prcek, navíc v nedohlednu. EV4 je nástupce Ceedu v nižší střední a bude se vyrábět místo něho. Jak jinak by to bylo myšleno?
Avantime
Na jar v Španielsku pri predstavovaní EV4 a konceptu EV2, ktorý sa od budúceho roka bude tiež vyrábať na Slovensku, sa nejaký britský novinár pýtal, koľko bude EV2 stáť. Šéf Kie mu povedal, že od 30-tisíc eur a ten novinár vybuchol a zareagoval: To nemyslíte vážne, že to neviete spraviť lacnejšie! Otázka je, či nevedia alebo nechcú vedieť. Aj EV3 sa u nás považuje za drahé auto, ale v Nemecku je o niekoľko tisíc lacnejšia. Zrejme im to stačí a nemajú záujem ponúkať dostupnejšiu verziu.
ericn
@psel jj, mám na to podobný názor. Ani novodobá Kia ani současné BMW (bobří zuby) není můj šálek kávy a jsem právě ta "konzerva". Tj vyhovuje mi design VW a BMW předchozí generace. Dokonce i tiger nose o Kii se mi líbil, třeba u ProCeedu, Sportage minulé generace... Současné tvary mě dost míjejí. Jako vážně nevím, do čeho příští rok půjdu, abych se u toho každé ráno nezeblil 😄
ericn
@johny555 xCeed jede dál. Ceed se dá objednat už jen za zásob. Hyundai i30 se vyrábí dál v Nošovicích, dokud to půjde 😉

"Produkce XCeedu sice běží dál, ale už loni skončila výroba ProCeedu a letos v létě i samotného Ceedu ve variantách hatchback a kombi. Model měl ke střední Evropě blízko i tím, že se vyráběl v závodě ve slovenské Žilině, kde teď musí uvolnit místo dalším novým modelům. Na výrobní lince ho nahradí elektrický hatchback Kia EV4."

Zdroj: www.idnes.cz/auto
psel
@Meky hlavně tam maj to pomalý DC nabíjení, to je něco co měli podstatně změnit a pak jít na trh ven. Ten nabíjecí výkon je velké zklamání, tak se nediv. Vždyť i MEB s malou baterkou nabíjí podstatně líp.
psel
@ericn Ano design je ale něco subjektivního, můj šálek čaje to není, ale alespoň je to odlišené od té Čínsko Teslácké šedi zbytku BEV. A třeba si to svoje příznivce najde, koukni na to kolik lidí nadávalo na BMW a dneska tomu říkají designové ikony 😁. Ale to se pouštím na tenký led, BMW můj šálek čaje taky není a tak je moc (až na neue klasse) nesleduji.
ericn
@Meky poslední dobou u automobilek poměrně běžný. Nejde to? Tak to zkusíme 2x tolik a ono se to zlomí... No nezlomí 😉
johny555
@Pavel Hrabalík Nešiřte paniku, Ceed i i30 zůstavají.
johny555
@Arese Ceed i Sportage se stále vyrábějí a co vím i nadále budou vyrábět. Ukončují se modely, které tolik nejdou na odbyt.
ericn
@psel I tak je to moc, navíc nový designový styl konzervativněji smýšlejícím lidem, co kupovali Ceed, prostě sedět nebude. Za mě je to hnus... Už teď když chodím kolem sousedovi nové Sportage se mi chce pokaždé zvracet z těch předních bumerangů... Vertikální design světel prostě nefunguje...
Pavel Hrabalík
Stále více to vypadá , že šílenství je podmínkou, ba nutností, pro pozice ve vedení automobilky. Takže Kia se nám zrovna odepisuje - nevíte, Hyundai to plánuje taky, nebo i30 zatím zůstávají ? - , Škoda plánuje sebeodepsání udělat pomocí elektrické Octavie, copak nám zbyde? Toyota?
ericn
@Miorolo to sedí 👌
Johnn
@twistedTSD to nejsou dvě architektury, ale pouze jedna. 400V je levnější derivát pro menší výkony.
Ano i já bych chtěl, aby byli levnější. Na druhou stranu, chápu v čem nabízejí více než konkurence.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Nebo Nebo K4 určitě dovážet budou, ale nejsem si jistý, jestli to bude stačit.
Johnn
@Miorolo Tak asi zjistili, že většinu zákazníků technika nezajímá. Kdo další nabízí z mainstraimu i po letech techniku srovnatelnou s EV6? A sice nasadili vysoké ceny, ale podle mého názoru počítají se slevami.
A toto je stále testování trhu. Brzy má přijít nová platforma IMA, A Ceedu se vyrábělo méně než Sportage.