Novinky
Nižší střední třída - hatch již od 40k €, případně Fastback od 50k € 🙄
Čekal jsem, že novější EV modely přinesou i novější techniku, ale technika horší než několik let stará EV6 a ceny srovnatelné - tohle se fakt povedlo, bravo👌
Čekal jsem, že novější EV modely přinesou i novější techniku, ale technika horší než několik let stará EV6 a ceny srovnatelné - tohle se fakt povedlo, bravo👌
@Miorolo Tiez som si to vsimol, ze h/k prisli na zaciatku so slusnou ev technikou a teraz nejak preslapuju na mieste
@ptr078 Jelikož je EV4 v každém ohledu horší auto než EV6 (a cena podobná), tak bych řekl, že je to spíš krok zpět než přešlapování na místě.
@Miorolo Tak asi zjistili, že většinu zákazníků technika nezajímá. Kdo další nabízí z mainstraimu i po letech techniku srovnatelnou s EV6? A sice nasadili vysoké ceny, ale podle mého názoru počítají se slevami.
A toto je stále testování trhu. Brzy má přijít nová platforma IMA, A Ceedu se vyrábělo méně než Sportage.
A toto je stále testování trhu. Brzy má přijít nová platforma IMA, A Ceedu se vyrábělo méně než Sportage.
@Miorolo Takhle bych to nepodával. I po uvedení 800V architektury si K/H ponechával levnější 400V. Teď to jen sjednocuje do jedné EV řady, ale dvě architektury zůstávají. Jen teda poměr cena/výkon u 400V není nijak ohromující.
@twistedTSD No všechno je to o penězích a o tom, co za ně dostanu. Na nové Kia EV krásně sedí: "Yesterday's tech for tomorrow's prices."
@twistedTSD to nejsou dvě architektury, ale pouze jedna. 400V je levnější derivát pro menší výkony.
Ano i já bych chtěl, aby byli levnější. Na druhou stranu, chápu v čem nabízejí více než konkurence.
Ano i já bych chtěl, aby byli levnější. Na druhou stranu, chápu v čem nabízejí více než konkurence.
@Johnn v čem?
@psel Efektivita, dojezd, plochá nabíjecí křivka ( pravda, nemají tam vysokou hodnotu pouze pro fotku), V2L, fyzické ovladače, funkční infotaiment, digitalni klíč, Zatim není baterie LFP, ale na druhou stranu nemají takový problém s degradaci jako konkurenční firmy, s tím souvisí kvalitní BMS.
Ano není toho moc, neohromuji hodnotami, ale celek má svoji cenu.
Ano není toho moc, neohromuji hodnotami, ale celek má svoji cenu.
Zaříznout bez náhrady svůj nejprodávanější evropský model, to už chce fištróna, KIO! Gratuluji k získání titulu "Automobilová evropská blbost roku"! 😟👎
@Arese nejprodávanější Kia v Evropě je Sportage.
@Johnn to moc nemění na tom, že kdo chtěl Ceeda za 500tis nepůjde pro EV4 za milion 😋
@ericn To tak ani nikdy nebolo myslené, pôjde do K4, XCeedu alebo Nira, prípadne do EV2.
@Avantime K4 tu není, XCeed je výrazně výš a EV2 bude prcek, navíc v nedohlednu. EV4 je nástupce Ceedu v nižší střední a bude se vyrábět místo něho. Jak jinak by to bylo myšleno?
@ericn K4 príde koncom tohto roka. Hatch bude samozrejme cenovo dostupnejší ako EV4, hoci rovnako dlhý. EV2 nie je prcek, je to vo vnútri veľké ako Ceed a príde budúci rok na jar. Prcek bude až EV1 a tá je zatiaľ naozaj v nedohlednu.
@Arese Ceed i Sportage se stále vyrábějí a co vím i nadále budou vyrábět. Ukončují se modely, které tolik nejdou na odbyt.
Stále více to vypadá , že šílenství je podmínkou, ba nutností, pro pozice ve vedení automobilky. Takže Kia se nám zrovna odepisuje - nevíte, Hyundai to plánuje taky, nebo i30 zatím zůstávají ? - , Škoda plánuje sebeodepsání udělat pomocí elektrické Octavie, copak nám zbyde? Toyota?
@Pavel Hrabalík kdepak, to že někdo nasadí nesmyslnou cenu přece není nekorigovatelné ne? Myslím si že jim scházejí LFP na to aby mohli dát cenu a pak že v cenotvorbě zcela zaspali dobu. Tohle je cenově špatně nastavené a brzy jim to dojde.
A k Octaqu ten bude tak nastaven aby přitáhl více lidi k elektru, a Škodu s dnešním podílem 20% BEV na výrobě dostal přes polovinu. Další nárůst podílu už přinese Epiq a Spaceq příští rok, myslím si že se přes třetinu do dvou let dostanou bez problému.
A k Octaqu ten bude tak nastaven aby přitáhl více lidi k elektru, a Škodu s dnešním podílem 20% BEV na výrobě dostal přes polovinu. Další nárůst podílu už přinese Epiq a Spaceq příští rok, myslím si že se přes třetinu do dvou let dostanou bez problému.
@Pavel Hrabalík Nešiřte paniku, Ceed i i30 zůstavají.
@johny555 xCeed jede dál. Ceed se dá objednat už jen za zásob. Hyundai i30 se vyrábí dál v Nošovicích, dokud to půjde 😉
"Produkce XCeedu sice běží dál, ale už loni skončila výroba ProCeedu a letos v létě i samotného Ceedu ve variantách hatchback a kombi. Model měl ke střední Evropě blízko i tím, že se vyráběl v závodě ve slovenské Žilině, kde teď musí uvolnit místo dalším novým modelům. Na výrobní lince ho nahradí elektrický hatchback Kia EV4."
Zdroj: www.idnes.cz/auto
"Produkce XCeedu sice běží dál, ale už loni skončila výroba ProCeedu a letos v létě i samotného Ceedu ve variantách hatchback a kombi. Model měl ke střední Evropě blízko i tím, že se vyráběl v závodě ve slovenské Žilině, kde teď musí uvolnit místo dalším novým modelům. Na výrobní lince ho nahradí elektrický hatchback Kia EV4."
Zdroj: www.idnes.cz/auto
Takze Kona EV sa predava vyslovene zle.
Ok, co urobime?
No zacneme vyrabat este skaredsie auto a predavat ho este drahsie ako Konu, ktoru nikto nechce.
Zaujimavy pristup.
Ok, co urobime?
No zacneme vyrabat este skaredsie auto a predavat ho este drahsie ako Konu, ktoru nikto nechce.
Zaujimavy pristup.
@Meky poslední dobou u automobilek poměrně běžný. Nejde to? Tak to zkusíme 2x tolik a ono se to zlomí... No nezlomí 😉
@Meky hlavně tam maj to pomalý DC nabíjení, to je něco co měli podstatně změnit a pak jít na trh ven. Ten nabíjecí výkon je velké zklamání, tak se nediv. Vždyť i MEB s malou baterkou nabíjí podstatně líp.
@psel Tak v koncernu H/K si můžeš vybrat auto s rychlejším nabíjením, záleží na prioritách. To třeba u platformy MEB nelze.
A MEB sice může být rychlejší v nabití, ale také je rychlejší v degradaci,😃 Ale jó, také výběr.
A MEB sice může být rychlejší v nabití, ale také je rychlejší v degradaci,😃 Ale jó, také výběr.
@Johnn nevím o tom, že by MEB nějak vážně degradoval, já na svém nic takového nepozoruji, ale jsou mu teprve tři a jezdí stále jak za mlada.
A co se týče 800V pěkné marketingové rozhodnutí, ale na nabíjecích dobách v počátcích to byl marketingově rozdíl 8 minut a to měl MEB tenkrát o 10kWh větší baterku a menší spotřebu. Takže se to marketingově povedlo, přesto je MEB prodejně úspěšnější.
A co se týče 800V pěkné marketingové rozhodnutí, ale na nabíjecích dobách v počátcích to byl marketingově rozdíl 8 minut a to měl MEB tenkrát o 10kWh větší baterku a menší spotřebu. Takže se to marketingově povedlo, přesto je MEB prodejně úspěšnější.
@psel tak stačí se podívat do bazaru, které zveřejňují SOH. Auto na MEB platformě 3- 4 roky staré se 100% aby člověk dlouho hledal, u H/K běžně , i starší. H/K od počátku u E- GMP nabiji za 18min. U MEB to bylo 40min, postupem to stáhli na méně, ale pořád s velkým rozdílem. Velikost baterii MEB 77, Ioniq5 rok 2021 72, dále 77,4, stejně jako EV6, později 84kWh. A i když měnili velikost baterie, tak se neprodlužoval čas, ale zvyšoval výkon.
Spotřeba? Podívejte se na spritmonitor, naprosto stejna. I když v menších rychlostech je Ioniq5 úspornější, na dálnici už ne, aerodynamika. EV 6 je lepší i na dálnici. A jak to že Ioniq 6 má nižší spotřebu než ID7? E-GMP je úspornější, to ukazuje realita. Váš marketing si nechte.
Spotřeba? Podívejte se na spritmonitor, naprosto stejna. I když v menších rychlostech je Ioniq5 úspornější, na dálnici už ne, aerodynamika. EV 6 je lepší i na dálnici. A jak to že Ioniq 6 má nižší spotřebu než ID7? E-GMP je úspornější, to ukazuje realita. Váš marketing si nechte.
Na jar v Španielsku pri predstavovaní EV4 a konceptu EV2, ktorý sa od budúceho roka bude tiež vyrábať na Slovensku, sa nejaký britský novinár pýtal, koľko bude EV2 stáť. Šéf Kie mu povedal, že od 30-tisíc eur a ten novinár vybuchol a zareagoval: To nemyslíte vážne, že to neviete spraviť lacnejšie! Otázka je, či nevedia alebo nechcú vedieť. Aj EV3 sa u nás považuje za drahé auto, ale v Nemecku je o niekoľko tisíc lacnejšia. Zrejme im to stačí a nemajú záujem ponúkať dostupnejšiu verziu.
BTW vůbec nechápu, jak mohla Kia zrušit nejprodávanější superhit. Snad nám sem začnou aspoň dovážet K4 jako náhradu Ceed.