Testy
@Mr.Murphy PHEV má tak obrovské rozpätie spotrieb, že dva testy sú absolútne malo. Lenže tu sa evidentne skoro vôbec nenabíjalo, resp indikuje to maximálne 2 nabitia a permanentná jazda s vybitou baterkou.
Prosím vás ľudia, ten test spotreby je samozrejme totálna pý*čovina.
Za prvé 50km robí bez problémov so starou verziou pohonu a 12,8kWh baterkou, nie s novou, vyše 2x väčšou, a uvedená spotreba na tej vzdialenosti jasne naznačuje, že recenzent to auto skoro vôbec nenabíjal, čo je presne ten typický typ recenzie PHEV "na vidláka", po ktorom si ľudia myslia, že PHEVy ako tento majú obrovskú spotrebu benzínu. Matematika je jednoduchá - 5,6kWh/100km znamená spotrebovaných 36kWh elektrickej energie, čo je menej ako 2x plné nabitia za tých 639km testu. Kľudne to mohlo vyzerať aj tak, že auto sa vyskúšalo na elektrinu a potom jazdilo s permanentne vymlátenou baterkou a tým padom išli všetky výhody pohonu von oknom.
Za prvé 50km robí bez problémov so starou verziou pohonu a 12,8kWh baterkou, nie s novou, vyše 2x väčšou, a uvedená spotreba na tej vzdialenosti jasne naznačuje, že recenzent to auto skoro vôbec nenabíjal, čo je presne ten typický typ recenzie PHEV "na vidláka", po ktorom si ľudia myslia, že PHEVy ako tento majú obrovskú spotrebu benzínu. Matematika je jednoduchá - 5,6kWh/100km znamená spotrebovaných 36kWh elektrickej energie, čo je menej ako 2x plné nabitia za tých 639km testu. Kľudne to mohlo vyzerať aj tak, že auto sa vyskúšalo na elektrinu a potom jazdilo s permanentne vymlátenou baterkou a tým padom išli všetky výhody pohonu von oknom.
@Rosta Jež
Souhlas. Ja mam na aute 20", nastetsi nekdo přemýšlel a nejsou to nizkoprofily, ale 235/55. Suv, obzvlast ta větší, nejsou na závodění a zatáčení, ale o pohodli. Takze ano, zataci to jako parník ( i kdyz o dost lepe nez ty 18 ), ale komfort parádní. Nikdy jsem moc nepochopil, ze si někdo chce koupit rodinné auto, a pak v tom pomalu dítě udrncá.
Souhlas. Ja mam na aute 20", nastetsi nekdo přemýšlel a nejsou to nizkoprofily, ale 235/55. Suv, obzvlast ta větší, nejsou na závodění a zatáčení, ale o pohodli. Takze ano, zataci to jako parník ( i kdyz o dost lepe nez ty 18 ), ale komfort parádní. Nikdy jsem moc nepochopil, ze si někdo chce koupit rodinné auto, a pak v tom pomalu dítě udrncá.
@Lubo je to tak.... u PHEV musíš spotřebu testovat dvakrát - při jízdě čistě jako EV a pak při jízdě s vybitou baterkou... No a reál bude někde mezi tím podle toho, jak konkrétní uživatel bude jezdit.
A ještě něco, nesmyslím že platí "Spotřeba elektřiny se pohybuje od 19 do 32 kWh/100 km" - mám starší generaci PHEV od VW v Superbu (menší baterka, dojezd 55km) a to auto v létě po městě umí jezdit klidně za 13kwh... Nevidím důvod, aby ten Tiguan nejezdil v létě kolem 15... byť je to větší auto)
A ještě něco, nesmyslím že platí "Spotřeba elektřiny se pohybuje od 19 do 32 kWh/100 km" - mám starší generaci PHEV od VW v Superbu (menší baterka, dojezd 55km) a to auto v létě po městě umí jezdit klidně za 13kwh... Nevidím důvod, aby ten Tiguan nejezdil v létě kolem 15... byť je to větší auto)
@Atlis Pochopil. Ale PHEV, ktere s ujede za 7,6 pri dvojim nabiti takhle velke baterky do plna (odhadem) je proste zoufale. Za tohle jezdim s benzinovym 4x4 HEV.
Ale uznavam, ze existuje neco jako "novinarska spotreba".
Ale uznavam, ze existuje neco jako "novinarska spotreba".
@Miroslav Melichar 99 percent ľudí 4x4 vôbec nepotrebuje a ani nevyužije. A Toyota aj tak predáva väčšinu hybridov, vrátane RAV4 s FWD.
@JirkaVejrazka myslím, že si nepochopil, čo som napísal. To auto jazdilo pravdepodobne väčšinu času iba na benzín s vymlátenou baterkou. Mám PHEV a tie autá jazdia aj pri nepravideľnom nabíjaní za výrazne menej ako v teste. Vyrazne menej je polovica spotreby v tomto teste a menej.
@Atlis I tak je 7,6 L/100 + elektrika docela smutna spotreba. I kdyz novinari umi s auty zazraky smerem "nahoru", na to je potreba pamatovat.
@Rosta Jež Plugin. Většinou problém nastal, když jel pouze na elektro, auto pak nezvládlo přechod na benzín. První problém byl když baterie byla ještě poloviční.
V zimě to na elektro žralo přes 25 kWh.
Bonus navíc.....v servisu to už stálo týdny, ale leasing platí dál....
Je to krám.
V zimě to na elektro žralo přes 25 kWh.
Bonus navíc.....v servisu to už stálo týdny, ale leasing platí dál....
Je to krám.
@Mikesus holt pod společenským tlakem kupuješ SUV, mají to všichni, chce to manželka.... a zároveň nechceš vypadat jak chlap bez koulí, tak tam dáš sportpacket 😄
@Rosta Jež Kolega to má na operák. Za rok 4x odtahovka, chybová hláška že je bez napětí, v servisu neví co s tím...
Při couvání krásně vrže, pomáhá pravidelné mazání některých prvků zadní nápravy.
Při couvání krásně vrže, pomáhá pravidelné mazání některých prvků zadní nápravy.
@Atlis jako hev mit spotřebu nebude s prázdnou baterkou. Už jen proto, ze je těžší. Ale kvalitní phev se tou spotrebou přiblíží. Nicméně na tak male auto je 7.6 fakt hodne. To jezdim o litr a pul min s o 2 třídy větším hev.
@Rosta Jež Stelvio na 19" jezdí jako v bavlnce a v zatáčkách jak Alfa.... pravda, je to nějakých 235/50 nebo tak něco.... ovšem svezení je fakt pozoruhodné 😄
@Atlis "Ten si práve ľudia kupujú na to aby to každý deň nabijali a poskakovali po meste a potom to zobrali 2-3x do roka na dovču, kde to kľude počas prestávky na obed a čúranie nabijú," - ze tohle neplati obecne 😉
@Atlis Proc mluvis za vsechny? Ja jsem treba zrovna vcera ujel vzdalenost, ktera cca sestkrat prekracovala "elektricky dojezd" baterky meho PHEV. A neni to pro mne zadna vyjimka. A s nabijenim se nezdrzuju, za cca sedm let vlatnictvi PHEV jsem nikdy nenabijel jinde. nez doma.
@Mikesus Proc by nemelo PHEV spotrebu stejnou, jako HEV? Sice je tezsi, ale zase ma "vetsi buffer" pro praci s energii a pri brzdeni a jizde z kopce diky vetsi vaze vic energie rekuperuje, ne?
(ano, fyziku neokecame a o neco malo vetsi spotrebu mit bude. Ale nemely by to byt vyrazne rozdily, maximalne v nejakych desetinach litru na sto).
(ano, fyziku neokecame a o neco malo vetsi spotrebu mit bude. Ale nemely by to byt vyrazne rozdily, maximalne v nejakych desetinach litru na sto).
@Atlis Jenze pan novinar mel s dvojim nabijenim baterky stejnou spotrebu, jako ja bez nabijeni. A na tu baterku mel ujet bud aspon 120 - 150 km (kdyz budu konzervativni), nebo aspon ekvivalentne snizit spotrebu spalovaku.
To je hrubym odhadem 20% ujete vzdalenosti, co mel dat na baterku - to by melo mit dost znatelny vliv na snizeni spotreby.
Mas pravdu v tom, ze " PHEV sa ako HEV, ak sa nenabíja, správa." - ale sam pocitac, ze autor clanku auto pravdepodobne dvakrat nabije.
(mimochodem, nemusis mi vysvetlovat zakladni veci typu " PHEV sa ako HEV, ak sa nenabíja, správa". S HEV a PHEV mam najezdene stovky tisic km).
To je hrubym odhadem 20% ujete vzdalenosti, co mel dat na baterku - to by melo mit dost znatelny vliv na snizeni spotreby.
Mas pravdu v tom, ze " PHEV sa ako HEV, ak sa nenabíja, správa." - ale sam pocitac, ze autor clanku auto pravdepodobne dvakrat nabije.
(mimochodem, nemusis mi vysvetlovat zakladni veci typu " PHEV sa ako HEV, ak sa nenabíja, správa". S HEV a PHEV mam najezdene stovky tisic km).
@Atlis Je to realita cestování s tiguanem eHybrid i na delší trasy, nikoliv jen krátké ježdění po městě. Vždyť to v textu píšu, že nebudu stavět každých pár desítek km kvůli nabíjení. Mám na to auto týden, během kterého je třeba vyzkoušet co nejvíc situací a k nim patří i delší jízda, na kterou baterie nestačí a v jejímž cíli není možnost nabíjet. Kdybych na něj měl měsíc, mohl bych věnovat delší dobu ježdění jen na elektřinu, ale nemělo by to valného smyslu, protože jestliže máte phev, víte, že teoreticky lze dosáhnout spotřeby benzínu 0,0 l/100 km.
@Atlis
Rav4 phev predokolka? Kdy se nabízela? Asi mi neco uteklo.
Nicméně ano, většina suv 4x4 nejsou potřeba. u rav4 je podíl cca 78% 4x4. To mi nepřijde jako menšina
www.auto.cz/…-propadla-155416
Odkud cerpas, ze toyota prodava většinu jako fwd?
Rav4 phev predokolka? Kdy se nabízela? Asi mi neco uteklo.
Nicméně ano, většina suv 4x4 nejsou potřeba. u rav4 je podíl cca 78% 4x4. To mi nepřijde jako menšina
www.auto.cz/…-propadla-155416
Odkud cerpas, ze toyota prodava většinu jako fwd?
@JirkaVejrazka ale PHEV sa ako HEV, ak sa nenabíja, správa. Takže ak to auto pán novinár prehnal raz na nabitej batérii a potom jazdil s vybitou, akú mal mať spotrebu ak nie ako obyčajný HEV? Samozrejme, že takú istú ako HEV. Lenže tak jazdí s PHEV iba hlupák.
Jak typické pro VW: obvykle to pocitově i papírově docela slušně jede, může to mít solidní výbavu, zpracování taky vcelku kvalitní, za což je třeba zaplatit tak trochu nadprůměrnou cenu. Ovšem na jakémkoliv hrbolku to zkrátka.. no ano, drncá 😊.
@JirkaVejrazka akurát, že platí. Neviem aký PHEV si mal, ale pretože väčšina na trhu má dojazd okolo 40-50km a iba 3,6kW AC nabíjanie, tak si išiel cestu báj voko Brno- Praha, čo teda určite nie je cesta na dovolenku. Aj keď uznávam, že pre niektorých to môže byť cesta života. 200-250km tiež robím s jedným nabitím - štandard z domu v Brne nabitý, Praha jednanie a nabitie a cesta späť. To určite nikto zastavovať nebude. So starým PHEV bez DC nabíjania si ani neviem predstaviť, aký by malo zmysel po 100km 20 minút nabiť nejaký 1kW. Naopak nabiť nejakých 15kW za rovnaký čas s DC už zmysel dáva, ale nie po 100km. To sa bavíme o jednej prestávke po 250-300km ako to zvyčajne ľudia robia.
@JirkaVejrazka pokiaľ by si skutočne mal najazdených s HEV a PHEV stovky tisíc kilometrov, vedel by si, že to čo si napísal je úplný nezmysel. 🙂
@Marek Bednář no to je fajn, ale to je absolútne nereálny scenár použitia PHEV. Ten si práve ľudia kupujú na to aby to každý deň nabijali a poskakovali po meste a potom to zobrali 2-3x do roka na dovču, kde to kľude počas prestávky na obed a čúranie nabijú, hlavne keď to má u nového pohonu s DC nabíjaním konečne aj zmysel. V teste evidentne všetci vidia 7,6l a koniec. Je to zavádzajúce až klamlivé.
@Mikesus nedávno sme išli na dovolenku do Slovinska - ja PHEV kombi nižšej strednej a 240k (1,4TSI), 4 ľudia v aute + plný kufor a kamoška Toyota Yaris Cross po FL 130k (1,5i) a rovnaký náklad. Moja spotreba bola o liter nižšia ako jej aj napriek tomu, že moje auto váži výrazne viac ako jej (ja 4,4 ona 5,5l). Hmotnosť má zanedbateľný vplyv na spotrebu.
@Miroslav Melichar Svet nie je ciernobiely. Dnes som stal pod 10 rocnou ravkou a spodok bol komplet prehrdzaveny, zrely na komplet vyzvaranie. Kazdy nech si vyberie co chce
Tiguan PHEV nemůže mít pohon 4x4. To je pro SUV zásadní nedostatek, takhle ho zatím konkurence, třeba Toyota, nemusí brát moc vážně. Věřím, že na řešení se pracuje, ale včera bylo pozdě. Stejně tak full hybrid. Na tom se taky pracuje a měl by dorazit s faceliftem.
@sachs800 Má PHEV nebo obyčejného Tiguana ? Ten běžný ještě v předchozí generaci myslím nebyl nějak extra poruchový, kromě infotainmentu, který za pár let nakonec opravili do stavu, že už nepadal a nemusel se ručně restartovat. Jinak každá automobilka dokáže sem tam vyprodukovat "výborný páteční" kus, který je pak lepší prodat se ztrátou, než se tím soustavně nechat trápit.
@Mikesus Vyladit podvozek SUV, které má velká a těžká kola a k tomu tuhé pružiny kvůli omezení náklonu, není jenom tak, a málokomu se to podaří vyladit do té míry, že je jízda v něm ještě jakž takž komfortní. A tak i spíše sportovně zaměřená Honda raději zvolí na CR-V balóny než aby tam dala nízkoprofil a nedalo se v tom normálně jet.
Mne by sa pozdávalo porovnanie s RAV4. Podobný výkon, oveľa lepšia dynamika, spotreba (5-6 l s vybitou batériou) aj cena (aktuálne akcia 1,29 mil Kč za najvyššiu verziu s 306koňmi a 4x4).
U PHEV si zaslúži spotreba podľa mňa lepšie testovanie.
Keď si niekto kúpi drahšiu a komplikovanejšiu techniku, ťažšie predajnú, tak nech vie do čoho ide. V tomto test sklamal.
U PHEV si zaslúži spotreba podľa mňa lepšie testovanie.
Keď si niekto kúpi drahšiu a komplikovanejšiu techniku, ťažšie predajnú, tak nech vie do čoho ide. V tomto test sklamal.
Úplně stejně mne zklamal nový kodiaq. Spoustu marketingových keců, jak je dvouventilovy dcc super a pak to drnca i na místě, o kterém jsem do té doby netušil,ze ma nějaké nerovnosti.