Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

Test Volkswagen Tiguan eHybrid – Posun k prémii nejen cenou

20 komentářů

Lubo
Mne by sa pozdávalo porovnanie s RAV4. Podobný výkon, oveľa lepšia dynamika, spotreba (5-6 l s vybitou batériou) aj cena (aktuálne akcia 1,29 mil Kč za najvyššiu verziu s 306koňmi a 4x4).

U PHEV si zaslúži spotreba podľa mňa lepšie testovanie.
Keď si niekto kúpi drahšiu a komplikovanejšiu techniku, ťažšie predajnú, tak nech vie do čoho ide. V tomto test sklamal.
Mr.Murphy
@Lubo je to tak.... u PHEV musíš spotřebu testovat dvakrát - při jízdě čistě jako EV a pak při jízdě s vybitou baterkou... No a reál bude někde mezi tím podle toho, jak konkrétní uživatel bude jezdit.

A ještě něco, nesmyslím že platí "Spotřeba elektřiny se pohybuje od 19 do 32 kWh/100 km" - mám starší generaci PHEV od VW v Superbu (menší baterka, dojezd 55km) a to auto v létě po městě umí jezdit klidně za 13kwh... Nevidím důvod, aby ten Tiguan nejezdil v létě kolem 15... byť je to větší auto)
Avatar - Atlis
Atlis
@Mr.Murphy PHEV má tak obrovské rozpätie spotrieb, že dva testy sú absolútne malo. Lenže tu sa evidentne skoro vôbec nenabíjalo, resp indikuje to maximálne 2 nabitia a permanentná jazda s vybitou baterkou.
Rosta Jež
Jak typické pro VW: obvykle to pocitově i papírově docela slušně jede, může to mít solidní výbavu, zpracování taky vcelku kvalitní, za což je třeba zaplatit tak trochu nadprůměrnou cenu. Ovšem na jakémkoliv hrbolku to zkrátka.. no ano, drncá 😊.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Rosta Jež
Úplně stejně mne zklamal nový kodiaq. Spoustu marketingových keců, jak je dvouventilovy dcc super a pak to drnca i na místě, o kterém jsem do té doby netušil,ze ma nějaké nerovnosti.
Rosta Jež
@Mikesus Vyladit podvozek SUV, které má velká a těžká kola a k tomu tuhé pružiny kvůli omezení náklonu, není jenom tak, a málokomu se to podaří vyladit do té míry, že je jízda v něm ještě jakž takž komfortní. A tak i spíše sportovně zaměřená Honda raději zvolí na CR-V balóny než aby tam dala nízkoprofil a nedalo se v tom normálně jet.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Rosta Jež
Souhlas. Ja mam na aute 20", nastetsi nekdo přemýšlel a nejsou to nizkoprofily, ale 235/55. Suv, obzvlast ta větší, nejsou na závodění a zatáčení, ale o pohodli. Takze ano, zataci to jako parník ( i kdyz o dost lepe nez ty 18 ), ale komfort parádní. Nikdy jsem moc nepochopil, ze si někdo chce koupit rodinné auto, a pak v tom pomalu dítě udrncá.
Mr.Murphy
@Mikesus holt pod společenským tlakem kupuješ SUV, mají to všichni, chce to manželka.... a zároveň nechceš vypadat jak chlap bez koulí, tak tam dáš sportpacket 😄
Mr.Murphy
@Rosta Jež Stelvio na 19" jezdí jako v bavlnce a v zatáčkách jak Alfa.... pravda, je to nějakých 235/50 nebo tak něco.... ovšem svezení je fakt pozoruhodné 😄
Ota4
@Mr.Murphy No jo stelvio je úplně jiná liga. Ale koukám že cenově ne🤣🤣
Avatar - sachs800
sachs800
@Rosta Jež Kolega to má na operák. Za rok 4x odtahovka, chybová hláška že je bez napětí, v servisu neví co s tím...
Při couvání krásně vrže, pomáhá pravidelné mazání některých prvků zadní nápravy.
Rosta Jež
@sachs800 Má PHEV nebo obyčejného Tiguana ? Ten běžný ještě v předchozí generaci myslím nebyl nějak extra poruchový, kromě infotainmentu, který za pár let nakonec opravili do stavu, že už nepadal a nemusel se ručně restartovat. Jinak každá automobilka dokáže sem tam vyprodukovat "výborný páteční" kus, který je pak lepší prodat se ztrátou, než se tím soustavně nechat trápit.
Avatar - sachs800
sachs800
@Rosta Jež Plugin. Většinou problém nastal, když jel pouze na elektro, auto pak nezvládlo přechod na benzín. První problém byl když baterie byla ještě poloviční.
V zimě to na elektro žralo přes 25 kWh.
Bonus navíc.....v servisu to už stálo týdny, ale leasing platí dál....
Je to krám.
Avatar - Atlis
Atlis
Prosím vás ľudia, ten test spotreby je samozrejme totálna pý*čovina.

Za prvé 50km robí bez problémov so starou verziou pohonu a 12,8kWh baterkou, nie s novou, vyše 2x väčšou, a uvedená spotreba na tej vzdialenosti jasne naznačuje, že recenzent to auto skoro vôbec nenabíjal, čo je presne ten typický typ recenzie PHEV "na vidláka", po ktorom si ľudia myslia, že PHEVy ako tento majú obrovskú spotrebu benzínu. Matematika je jednoduchá - 5,6kWh/100km znamená spotrebovaných 36kWh elektrickej energie, čo je menej ako 2x plné nabitia za tých 639km testu. Kľudne to mohlo vyzerať aj tak, že auto sa vyskúšalo na elektrinu a potom jazdilo s permanentne vymlátenou baterkou a tým padom išli všetky výhody pohonu von oknom.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@Atlis I tak je 7,6 L/100 + elektrika docela smutna spotreba. I kdyz novinari umi s auty zazraky smerem "nahoru", na to je potreba pamatovat.
Avatar - Atlis
Atlis
@JirkaVejrazka myslím, že si nepochopil, čo som napísal. To auto jazdilo pravdepodobne väčšinu času iba na benzín s vymlátenou baterkou. Mám PHEV a tie autá jazdia aj pri nepravideľnom nabíjaní za výrazne menej ako v teste. Vyrazne menej je polovica spotreby v tomto teste a menej.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@Atlis Pochopil. Ale PHEV, ktere s ujede za 7,6 pri dvojim nabiti takhle velke baterky do plna (odhadem) je proste zoufale. Za tohle jezdim s benzinovym 4x4 HEV.

Ale uznavam, ze existuje neco jako "novinarska spotreba".
Miroslav Melichar
Tiguan PHEV nemůže mít pohon 4x4. To je pro SUV zásadní nedostatek, takhle ho zatím konkurence, třeba Toyota, nemusí brát moc vážně. Věřím, že na řešení se pracuje, ale včera bylo pozdě. Stejně tak full hybrid. Na tom se taky pracuje a měl by dorazit s faceliftem.
Avatar - Atlis
Atlis
@Miroslav Melichar 99 percent ľudí 4x4 vôbec nepotrebuje a ani nevyužije. A Toyota aj tak predáva väčšinu hybridov, vrátane RAV4 s FWD.
ptr078
@Miroslav Melichar Svet nie je ciernobiely. Dnes som stal pod 10 rocnou ravkou a spodok bol komplet prehrdzaveny, zrely na komplet vyzvaranie. Kazdy nech si vyberie co chce