Testy
Jak typické pro VW: obvykle to pocitově i papírově docela slušně jede, může to mít solidní výbavu, zpracování taky vcelku kvalitní, za což je třeba zaplatit tak trochu nadprůměrnou cenu. Ovšem na jakémkoliv hrbolku to zkrátka.. no ano, drncá 😊.
@Rosta Jež
Úplně stejně mne zklamal nový kodiaq. Spoustu marketingových keců, jak je dvouventilovy dcc super a pak to drnca i na místě, o kterém jsem do té doby netušil,ze ma nějaké nerovnosti.
Úplně stejně mne zklamal nový kodiaq. Spoustu marketingových keců, jak je dvouventilovy dcc super a pak to drnca i na místě, o kterém jsem do té doby netušil,ze ma nějaké nerovnosti.
@Mikesus Vyladit podvozek SUV, které má velká a těžká kola a k tomu tuhé pružiny kvůli omezení náklonu, není jenom tak, a málokomu se to podaří vyladit do té míry, že je jízda v něm ještě jakž takž komfortní. A tak i spíše sportovně zaměřená Honda raději zvolí na CR-V balóny než aby tam dala nízkoprofil a nedalo se v tom normálně jet.
@Rosta Jež
Souhlas. Ja mam na aute 20", nastetsi nekdo přemýšlel a nejsou to nizkoprofily, ale 235/55. Suv, obzvlast ta větší, nejsou na závodění a zatáčení, ale o pohodli. Takze ano, zataci to jako parník ( i kdyz o dost lepe nez ty 18 ), ale komfort parádní. Nikdy jsem moc nepochopil, ze si někdo chce koupit rodinné auto, a pak v tom pomalu dítě udrncá.
Souhlas. Ja mam na aute 20", nastetsi nekdo přemýšlel a nejsou to nizkoprofily, ale 235/55. Suv, obzvlast ta větší, nejsou na závodění a zatáčení, ale o pohodli. Takze ano, zataci to jako parník ( i kdyz o dost lepe nez ty 18 ), ale komfort parádní. Nikdy jsem moc nepochopil, ze si někdo chce koupit rodinné auto, a pak v tom pomalu dítě udrncá.
@Mikesus holt pod společenským tlakem kupuješ SUV, mají to všichni, chce to manželka.... a zároveň nechceš vypadat jak chlap bez koulí, tak tam dáš sportpacket 😄
Já odolávám a mám pořád kombíky, ale zase doma poslouchám, že tam neni tolik místa 😁 to si nevybereš 😁 @Mr.Murphy
@Mikesus V případě RAV4 jsou i 235/55 19" nízkoprofily, nezvládá je 😊. U Ravky PHEV je drncání a zatáčení jako parník v jednom balíčku 😁.
@Rosta Jež Kolega to má na operák. Za rok 4x odtahovka, chybová hláška že je bez napětí, v servisu neví co s tím...
Při couvání krásně vrže, pomáhá pravidelné mazání některých prvků zadní nápravy.
Při couvání krásně vrže, pomáhá pravidelné mazání některých prvků zadní nápravy.
@sachs800 Má PHEV nebo obyčejného Tiguana ? Ten běžný ještě v předchozí generaci myslím nebyl nějak extra poruchový, kromě infotainmentu, který za pár let nakonec opravili do stavu, že už nepadal a nemusel se ručně restartovat. Jinak každá automobilka dokáže sem tam vyprodukovat "výborný páteční" kus, který je pak lepší prodat se ztrátou, než se tím soustavně nechat trápit.
@Rosta Jež Plugin. Většinou problém nastal, když jel pouze na elektro, auto pak nezvládlo přechod na benzín. První problém byl když baterie byla ještě poloviční.
V zimě to na elektro žralo přes 25 kWh.
Bonus navíc.....v servisu to už stálo týdny, ale leasing platí dál....
Je to krám.
V zimě to na elektro žralo přes 25 kWh.
Bonus navíc.....v servisu to už stálo týdny, ale leasing platí dál....
Je to krám.
Toto neslyším o 1.5TSI PHEV poprvé, ano a to je přesně ten důvod, proč je nejprodávanějším hybridním SUV planety Rav4... VW hybrid je zkrátka strašně složitý už na papíře, přitom ta první verze s 1.4TSI až na pár vyjímek docela fungovala...@sachs800
@Ozzman hele já tu 1.4TSi PHEV mám, najeto 130 a je to zcela příkladně spolehlivé a funkční. Opravdu tu 1.5 PHEV tak podělali????
Před rokem jsem prohodil řeč s prodejcem u Kodiaqu 2 a ten nás před 1.5TSI HEV varoval už tehdy, že se nepovedla s podobnými historkami jako píše sachs, tak na tom asi něco bude 😊 Kamarád má taktéž ještě 1.4TSI PHEV a teda taky párkrát nějakou podobnou hlášku o nefunkčnosti hybridního systému zaznamenal (má na tom už skoro 100 tkm), ale vždy se to nakonec rozjelo (Superb 3)@Mr.Murphy
@Ozzman podobné veci som ja počul pred vyše rokom od predajcu v Cupre, aj keď nikto z nich 1,5TSI PHEV ešte ani na vlastné oči nevidel. Podľa mňa sa len potrebovali zbaviť skladoviek s 1,4TSI...
Inak sa tie pohony nijak výrazne nelíšia a je pravdou, že je to jeden z najkomplikovanejších z PHEV pohonov na trhu - Toyota to má výrazne jednoduchšie a bude to trvanlivejšie. Pár ľudí sa sťažovalo na problémy, ale tie boli skôr SW rázu ako HW. Sám by som do 1,5TSI PHEV prvý rok nešiel. VAG a jeho SW vývoj je pomerne známa partička. Vychytať MIB3 im trvalo tri roky a MIB4 je na to, zdá sa, len nepatrne lepšie...
Inak sa tie pohony nijak výrazne nelíšia a je pravdou, že je to jeden z najkomplikovanejších z PHEV pohonov na trhu - Toyota to má výrazne jednoduchšie a bude to trvanlivejšie. Pár ľudí sa sťažovalo na problémy, ale tie boli skôr SW rázu ako HW. Sám by som do 1,5TSI PHEV prvý rok nešiel. VAG a jeho SW vývoj je pomerne známa partička. Vychytať MIB3 im trvalo tri roky a MIB4 je na to, zdá sa, len nepatrne lepšie...
Defakto potvrzuješ to, co si myslím, nová technologie je vždy trochu risk, ale počkejme ještě tak rok a to už by mohlo jezdit dost aut na srovnání 1.4 vs 1.5 PHEV. Toyota má možná trochu mínus, že nenabízí své menší PHEV jinde, než jen do Priusu, ale jaké by byly teoretické prodeje a kanibalizace modelů VW PHEV, to netuším. VW zase chybí obyč HEV @Atlis
@Ozzman hele tak budu sledovat diskuse no.... osobně další 2-3 roky nákup auta neplánuju tak mám klídek. Ale jsem s 1.4 PHEV maximálně spokojený.... 1.5 by byla ve hře... samozřejmě ne pokud se časem ukáže to co píšeš.... Včera vyšlo i video od Vaculíka o TDI a prostě mě ty fosily baví čím dál míň. Defacto jen čekám na ještě špetku pokroku u EV a odešel bych od fosilů úplně.
Mě prostě nebaví dolévat do TDI olej a vodu, nebaví mě číst fóra co vše se mrví na 1.5PHEV atd.... a s EV se mi i zásadně líp jezdí... No uvidíme.
(mimochodem výše píšu o 2.2 JTD od Stellantisu a i to má nějaké systémové bugy, takže.... nas*at....)
Mě prostě nebaví dolévat do TDI olej a vodu, nebaví mě číst fóra co vše se mrví na 1.5PHEV atd.... a s EV se mi i zásadně líp jezdí... No uvidíme.
(mimochodem výše píšu o 2.2 JTD od Stellantisu a i to má nějaké systémové bugy, takže.... nas*at....)
Já naftu nepotřebuji, dříve jsem ji chtěl a jezdil proto, protože benzinové motory buď chlastaly a nejely, nebo jely a kazily se a nebo byly drahé a nedostupné pro mne. Pak jsem prolomil bariéru koupí dvoulitrové staré atmosféry jako druhého auta, kterou doteď používám a hranice zkousnutelné spotřeby se mne posunuly za ten komfort a spolehlivost to stálo a stojí dodnes. Mezitím jsem se seznamoval s hybridy a zjistil, že pro moje používání je to přesně to, co chci, místo turba elektromotor, spolehlivost, jednoduchost a funkčnost + když chceš, tak naprosto bezkonkurenční spotřeba (já moc často nechci 😁 a i tak třeba dálky svžnějším tempem jezdím o litr méně, než s předchozím dieslem). Takže chápu. Jelikož chci už od nového auta jako podmínku automat a auto mám delší dobu, nechci po záruce řešit repase, vstřiky, zakarbonizované motory a tak.. Postupně jsme v rodině 3 auta obměnily za HEV a maximální spokojenost, poslední čistý fosil je ten 2.0i 16v s hydroměničem a ten už s námi asi dojezdí, je to pracant 😊 @Mr.Murphy
Prosím vás ľudia, ten test spotreby je samozrejme totálna pý*čovina.
Za prvé 50km robí bez problémov so starou verziou pohonu a 12,8kWh baterkou, nie s novou, vyše 2x väčšou, a uvedená spotreba na tej vzdialenosti jasne naznačuje, že recenzent to auto skoro vôbec nenabíjal, čo je presne ten typický typ recenzie PHEV "na vidláka", po ktorom si ľudia myslia, že PHEVy ako tento majú obrovskú spotrebu benzínu. Matematika je jednoduchá - 5,6kWh/100km znamená spotrebovaných 36kWh elektrickej energie, čo je menej ako 2x plné nabitia za tých 639km testu. Kľudne to mohlo vyzerať aj tak, že auto sa vyskúšalo na elektrinu a potom jazdilo s permanentne vymlátenou baterkou a tým padom išli všetky výhody pohonu von oknom.
Za prvé 50km robí bez problémov so starou verziou pohonu a 12,8kWh baterkou, nie s novou, vyše 2x väčšou, a uvedená spotreba na tej vzdialenosti jasne naznačuje, že recenzent to auto skoro vôbec nenabíjal, čo je presne ten typický typ recenzie PHEV "na vidláka", po ktorom si ľudia myslia, že PHEVy ako tento majú obrovskú spotrebu benzínu. Matematika je jednoduchá - 5,6kWh/100km znamená spotrebovaných 36kWh elektrickej energie, čo je menej ako 2x plné nabitia za tých 639km testu. Kľudne to mohlo vyzerať aj tak, že auto sa vyskúšalo na elektrinu a potom jazdilo s permanentne vymlátenou baterkou a tým padom išli všetky výhody pohonu von oknom.
@Atlis I tak je 7,6 L/100 + elektrika docela smutna spotreba. I kdyz novinari umi s auty zazraky smerem "nahoru", na to je potreba pamatovat.
@JirkaVejrazka myslím, že si nepochopil, čo som napísal. To auto jazdilo pravdepodobne väčšinu času iba na benzín s vymlátenou baterkou. Mám PHEV a tie autá jazdia aj pri nepravideľnom nabíjaní za výrazne menej ako v teste. Vyrazne menej je polovica spotreby v tomto teste a menej.
@Atlis Pochopil. Ale PHEV, ktere s ujede za 7,6 pri dvojim nabiti takhle velke baterky do plna (odhadem) je proste zoufale. Za tohle jezdim s benzinovym 4x4 HEV.
Ale uznavam, ze existuje neco jako "novinarska spotreba".
Ale uznavam, ze existuje neco jako "novinarska spotreba".
@JirkaVejrazka ale PHEV sa ako HEV, ak sa nenabíja, správa. Takže ak to auto pán novinár prehnal raz na nabitej batérii a potom jazdil s vybitou, akú mal mať spotrebu ak nie ako obyčajný HEV? Samozrejme, že takú istú ako HEV. Lenže tak jazdí s PHEV iba hlupák.
@Atlis jako hev mit spotřebu nebude s prázdnou baterkou. Už jen proto, ze je těžší. Ale kvalitní phev se tou spotrebou přiblíží. Nicméně na tak male auto je 7.6 fakt hodne. To jezdim o litr a pul min s o 2 třídy větším hev.
@Mikesus nedávno sme išli na dovolenku do Slovinska - ja PHEV kombi nižšej strednej a 240k (1,4TSI), 4 ľudia v aute + plný kufor a kamoška Toyota Yaris Cross po FL 130k (1,5i) a rovnaký náklad. Moja spotreba bola o liter nižšia ako jej aj napriek tomu, že moje auto váži výrazne viac ako jej (ja 4,4 ona 5,5l). Hmotnosť má zanedbateľný vplyv na spotrebu.
@Mikesus Proc by nemelo PHEV spotrebu stejnou, jako HEV? Sice je tezsi, ale zase ma "vetsi buffer" pro praci s energii a pri brzdeni a jizde z kopce diky vetsi vaze vic energie rekuperuje, ne?
(ano, fyziku neokecame a o neco malo vetsi spotrebu mit bude. Ale nemely by to byt vyrazne rozdily, maximalne v nejakych desetinach litru na sto).
(ano, fyziku neokecame a o neco malo vetsi spotrebu mit bude. Ale nemely by to byt vyrazne rozdily, maximalne v nejakych desetinach litru na sto).
@Atlis Jenze pan novinar mel s dvojim nabijenim baterky stejnou spotrebu, jako ja bez nabijeni. A na tu baterku mel ujet bud aspon 120 - 150 km (kdyz budu konzervativni), nebo aspon ekvivalentne snizit spotrebu spalovaku.
To je hrubym odhadem 20% ujete vzdalenosti, co mel dat na baterku - to by melo mit dost znatelny vliv na snizeni spotreby.
Mas pravdu v tom, ze " PHEV sa ako HEV, ak sa nenabíja, správa." - ale sam pocitac, ze autor clanku auto pravdepodobne dvakrat nabije.
(mimochodem, nemusis mi vysvetlovat zakladni veci typu " PHEV sa ako HEV, ak sa nenabíja, správa". S HEV a PHEV mam najezdene stovky tisic km).
To je hrubym odhadem 20% ujete vzdalenosti, co mel dat na baterku - to by melo mit dost znatelny vliv na snizeni spotreby.
Mas pravdu v tom, ze " PHEV sa ako HEV, ak sa nenabíja, správa." - ale sam pocitac, ze autor clanku auto pravdepodobne dvakrat nabije.
(mimochodem, nemusis mi vysvetlovat zakladni veci typu " PHEV sa ako HEV, ak sa nenabíja, správa". S HEV a PHEV mam najezdene stovky tisic km).
@JirkaVejrazka pokiaľ by si skutočne mal najazdených s HEV a PHEV stovky tisíc kilometrov, vedel by si, že to čo si napísal je úplný nezmysel. 🙂
Pokud by si byl nováček v diskuzi, jakože nejsi, tak musíš vědět, že zrovna Jirka jezdí s HEV a PHEV řadu let ještě v době, kdy si tady vychvaloval Ecoboosty. BTW kamarád má ten stejný motor v Superbu 3 a když vyrazí na takhle dlouhou trasu s tím, že nabil jen doma, jezdí jako hybrid 6-7 dálky, klasické HEV +/- podobného výkonu a stejné třídy auta jako tvůj výše zmíněný Leon to dá za stejno s rakví na střeše (Corolla 2.0) i s překračováním limitů či s autobahnem jak ten Superb 3 PHEV (mám 6,4 cca 800 km trasu na sever přes Německo), jinak dle předpisů takhle naložené s rakví 5-5,5 max. Takže otázka zní, cestou na dovolenou si nabíjel, nebo ne ? 😁 @Atlis
@Ozzman Poprve jsem ridil hybrid pred devatenacti lety, svuj prvni jsem si koupil pred sestnacti. Utika to 😊
V te dobe jsem byl za blazna, protoze "je to slozite, do tri let budu menit baterku v cene pulky auta a do peti let se to uplne rozsype a nikdo to neopravi, protoze po tehle slozite techologii nestekne pes" 😊
V te dobe jsem byl za blazna, protoze "je to slozite, do tri let budu menit baterku v cene pulky auta a do peti let se to uplne rozsype a nikdo to neopravi, protoze po tehle slozite techologii nestekne pes" 😊
Tak to je logické, já jsem byl také skeptik, tehdy bych si to nekoupil (dnes bych si nekoupil nic jiného 😁), navíc ty HEV dnes a tehdy byly jiné i jízdně, vidím to jen na našich autech, když mají ruzné generace pohonu a to jsou už vlastně moderní na poměry toho, co bylo před 19ti lety 😁 Stejně to je s HEV/PHEV jiných výrobců. Já kupuji auto na delší dobu, né na operák či na leasing s tím, že auto do 3-5 let prodám a ani dnes bych si ještě takto za své nekoupil třeba PHEV od VW, ETECH od Renaultu, ale ani ten HEV od Kia/Hyuindai, byť ten zatím asi taky funguje. Máme jen HEV Toyoty a Ford, což je stejný princip, léty ověřený, jistota je jistota 😁 Až ty "novější pohony" budou jezdit 10 let bez poruch, pak už se bát nebudu 😊 @JirkaVejrazka
@Ozzman tak akurát toho EcoBoosta budem vychvaľovať stále. Mimochodom má už 300.000km nalietané a predal sa asi pred pol rokom druhému majiteľovi. 😊 Ale o inom sme chceli...
Nie, keď jazdím na dovolenku alebo dlhé trasy, tak zásadne nenabíjam, pretože to s tým Leonom nemá absolútne žiaden zmysel. Prečo som písal nižšie. Na sever do Nemecka jazdím tak 3-4x ročne za dcérkou (Brno-Rostock, 820km), zväčša sám alebo dve osoby v aute a nikdy nemám spotrebu vyššiu ako 5,5-5,6l. Čo je mimochodom asi tak o 1-1,5l menej ako som také trasy jazdil s EcoBoostom. Dovolenky v štyroch osobách robíme zvyčajne dvakrát do roka 500-800km+ a niekoľkokrát v rámci ČR, to skôr 100-200km. Vtedy tiež nabíjam iba pred cestou a na mieste. Ak by sme mali auto s 50kW DC nabíjaním ako majú nové PHEV, tak by som nabíjal určite, pretože s drahou a deckami je cesta na dovolenku klasicky prestávka čo 200km max na nejakých 20-30 minút (čúrať, jesť, piť...) a to už sa pripojiť auto do zásuvky oplatí.
Problém je v tom, že tieto trasy predstavujú iba asi 1/4 môjho ročného náletu. Denno-denne dochádzam do Brna do práce a tých dokopy 40km robím na elektróny. To holt žiaden HEV neurobí so spotrebou a nákladmi aké má PHEV, ani keby sa poondial.
Nie, keď jazdím na dovolenku alebo dlhé trasy, tak zásadne nenabíjam, pretože to s tým Leonom nemá absolútne žiaden zmysel. Prečo som písal nižšie. Na sever do Nemecka jazdím tak 3-4x ročne za dcérkou (Brno-Rostock, 820km), zväčša sám alebo dve osoby v aute a nikdy nemám spotrebu vyššiu ako 5,5-5,6l. Čo je mimochodom asi tak o 1-1,5l menej ako som také trasy jazdil s EcoBoostom. Dovolenky v štyroch osobách robíme zvyčajne dvakrát do roka 500-800km+ a niekoľkokrát v rámci ČR, to skôr 100-200km. Vtedy tiež nabíjam iba pred cestou a na mieste. Ak by sme mali auto s 50kW DC nabíjaním ako majú nové PHEV, tak by som nabíjal určite, pretože s drahou a deckami je cesta na dovolenku klasicky prestávka čo 200km max na nejakých 20-30 minút (čúrať, jesť, piť...) a to už sa pripojiť auto do zásuvky oplatí.
Problém je v tom, že tieto trasy predstavujú iba asi 1/4 môjho ročného náletu. Denno-denne dochádzam do Brna do práce a tých dokopy 40km robím na elektróny. To holt žiaden HEV neurobí so spotrebou a nákladmi aké má PHEV, ani keby sa poondial.
No, tak k ecoboostu gratuluju, náš první 1.6 vydržel 22tisíc km, druhej ve 30 tkm prodán, pak místo toho novější 1.5 EB, ta se nezapekla, šla pryč s cca 40 tkm a vyměněno za 2.5HEV a to jezdí i v SUV za 5-7 litrů dle tempa na dálnici, umí ale i za 4 klidným tempem.
Já tvé použití PHEV chápu, chvíli jsem o tom i uvažoval, ale jak píšu výše, já auto kupuji na dlouhou dobu a nevěřím těmto systémum VW natolik, abych za to dal kolem 1 M a pak se po ukončení záruky trápil se servisem trojspojkové převodovky a tak podobně, proto jsem zvolil HEV, navíc nemám soláry, takže bych ani tolik neušetřil. Do práce stejně jezdím kvuli parkování buď na motorce a v zimě Meganem 2.0 se spotřebou 10 na sto 😁 Na ostatní jízdy mne to HEV vyhovuje, umí za 7- 8 letět po dálnici, ale taky za 3-4 klidným tempem s provozem. Průměr mám tak kolem 6 a to mne na skoro 200k kombík s 2.0 benzinem a automatem příjde vlastně super, včetně servisních nákladů na provoz, s dieslovým předchozím autem jsem jezdil za 7 @Atlis
Já tvé použití PHEV chápu, chvíli jsem o tom i uvažoval, ale jak píšu výše, já auto kupuji na dlouhou dobu a nevěřím těmto systémum VW natolik, abych za to dal kolem 1 M a pak se po ukončení záruky trápil se servisem trojspojkové převodovky a tak podobně, proto jsem zvolil HEV, navíc nemám soláry, takže bych ani tolik neušetřil. Do práce stejně jezdím kvuli parkování buď na motorce a v zimě Meganem 2.0 se spotřebou 10 na sto 😁 Na ostatní jízdy mne to HEV vyhovuje, umí za 7- 8 letět po dálnici, ale taky za 3-4 klidným tempem s provozem. Průměr mám tak kolem 6 a to mne na skoro 200k kombík s 2.0 benzinem a automatem příjde vlastně super, včetně servisních nákladů na provoz, s dieslovým předchozím autem jsem jezdil za 7 @Atlis
@Ozzman ja som bral PHEV primárne z opatrnosti, pretože som si nebol istý, či dám reálne prechod EV. Teraz viem, že úplne v pohode, takže v rámci 5r záruky to bude doma, urobí to do 100tis km a pôjde to preč. Ak by som chcel auto na dlho so spaľovákom, bola by som zobral Kugu, ktorá s tým 2,5 HEV musí vydržať do nekonečna a jazdilo sa mi s ňou fajn. 😊
S Kugou by si udělal dobře, máme tu novou pofacelift od ledna doma, pokud mohu srovnat, tak Toyota má lehce lepší reakce na plyn, Kuga zase umí odřazovat virtuálně i v nesportovním režimu. Toyota má pak trochu lepší a "jistější" asistovanou jízdu. Jinak je to pohodlnný polykač km a spotřeby jsou až neuvěřitelné, občas na stejné trase mám problém s Corollou dosáhnout té stejné spotřeby jako s Kugou. Mne na ní vadí jen to, že do kufru nedám kočárek vedle sebe podvozek a korbu, což neuměla žádná Kuga ani předtím (protože jinak by jsme možná měli ty Kugy doma dvě 😁) a taky pak dynamika nad 130 je nižší, než u mé Corolly, což je ale jasně dané nižším výkonem a vyšší stavbou karoserie, nicméně je to znát. Kuga jezdí na té dálnici +/- jako nový Kodiaq 2 se srovnatelným motorem (vyzkoušeno) @Atlis
@Ozzman Měl jsem 4-válcový EB 1.5 118kW v Mondeu liftback 7 roků s nájezdem 140 tkm, pak předáno kolegovi ve firmě, který to číslo posunul na cca 180 tkm. Co vím, tak motor stále funguje úplně bez problémů a to jsem mu těch 7 let docela nakládal.
@Atlis Je to realita cestování s tiguanem eHybrid i na delší trasy, nikoliv jen krátké ježdění po městě. Vždyť to v textu píšu, že nebudu stavět každých pár desítek km kvůli nabíjení. Mám na to auto týden, během kterého je třeba vyzkoušet co nejvíc situací a k nim patří i delší jízda, na kterou baterie nestačí a v jejímž cíli není možnost nabíjet. Kdybych na něj měl měsíc, mohl bych věnovat delší dobu ježdění jen na elektřinu, ale nemělo by to valného smyslu, protože jestliže máte phev, víte, že teoreticky lze dosáhnout spotřeby benzínu 0,0 l/100 km.
@Marek Bednář no to je fajn, ale to je absolútne nereálny scenár použitia PHEV. Ten si práve ľudia kupujú na to aby to každý deň nabijali a poskakovali po meste a potom to zobrali 2-3x do roka na dovču, kde to kľude počas prestávky na obed a čúranie nabijú, hlavne keď to má u nového pohonu s DC nabíjaním konečne aj zmysel. V teste evidentne všetci vidia 7,6l a koniec. Je to zavádzajúce až klamlivé.
@Atlis Proc mluvis za vsechny? Ja jsem treba zrovna vcera ujel vzdalenost, ktera cca sestkrat prekracovala "elektricky dojezd" baterky meho PHEV. A neni to pro mne zadna vyjimka. A s nabijenim se nezdrzuju, za cca sedm let vlatnictvi PHEV jsem nikdy nenabijel jinde. nez doma.
@JirkaVejrazka a čo tá random informácia dokazuje?
@Atlis "Ten si práve ľudia kupujú na to aby to každý deň nabijali a poskakovali po meste a potom to zobrali 2-3x do roka na dovču, kde to kľude počas prestávky na obed a čúranie nabijú," - ze tohle neplati obecne 😉
@JirkaVejrazka akurát, že platí. Neviem aký PHEV si mal, ale pretože väčšina na trhu má dojazd okolo 40-50km a iba 3,6kW AC nabíjanie, tak si išiel cestu báj voko Brno- Praha, čo teda určite nie je cesta na dovolenku. Aj keď uznávam, že pre niektorých to môže byť cesta života. 200-250km tiež robím s jedným nabitím - štandard z domu v Brne nabitý, Praha jednanie a nabitie a cesta späť. To určite nikto zastavovať nebude. So starým PHEV bez DC nabíjania si ani neviem predstaviť, aký by malo zmysel po 100km 20 minút nabiť nejaký 1kW. Naopak nabiť nejakých 15kW za rovnaký čas s DC už zmysel dáva, ale nie po 100km. To sa bavíme o jednej prestávke po 250-300km ako to zvyčajne ľudia robia.
@Atlis nemusíš nesmysly obhajovat svoji garaz za každou cenu. Mas jiny režim cestování. Jirka má s phev a hev nacouvano vic nez ty najezdeno a moc dobre vi jak funguje. Dokonce ma zkušenosti i s různými systémy hev. Proste s eukazalo, ze VAG PHEV je spis tragickej nez dobrej s nechceš si to uznat.
@Mikesus s inými HEV a PHEV mám skúsenosti tiež. To, že niekto niečím najazdí veľa kilometrov fakt nič neznamená. Bohužiaľ.
Svoju garáž neobhajujem, nie je predmetom tejto diskusie. Veľmi dobre poznám vady PHEV VAG, konieckoncov písal som to vyššie. Primárne je moja výtka je k spotrebe z testu, ktorá nekorešponduje s realitou človeka, ktorý si vedome PHEV vyberie. Nič viac, nič menej.
Svoju garáž neobhajujem, nie je predmetom tejto diskusie. Veľmi dobre poznám vady PHEV VAG, konieckoncov písal som to vyššie. Primárne je moja výtka je k spotrebe z testu, ktorá nekorešponduje s realitou človeka, ktorý si vedome PHEV vyberie. Nič viac, nič menej.
@Atlis Při cenách DC nabíjení nedává nabíjení PHEV ekonomicky žádný smysl... 😉
@Barry Lyndon
Phev nema smysl na DC nabíjet, ekonomicky. To je bohuzel pravda. Ono tedy u těch spotreb ani moc doma bez fve, jestli to melo 20+ kWh. To je pak blbost priplacet za phev misto hev.
Phev nema smysl na DC nabíjet, ekonomicky. To je bohuzel pravda. Ono tedy u těch spotreb ani moc doma bez fve, jestli to melo 20+ kWh. To je pak blbost priplacet za phev misto hev.
Tiguan PHEV nemůže mít pohon 4x4. To je pro SUV zásadní nedostatek, takhle ho zatím konkurence, třeba Toyota, nemusí brát moc vážně. Věřím, že na řešení se pracuje, ale včera bylo pozdě. Stejně tak full hybrid. Na tom se taky pracuje a měl by dorazit s faceliftem.
@Miroslav Melichar 99 percent ľudí 4x4 vôbec nepotrebuje a ani nevyužije. A Toyota aj tak predáva väčšinu hybridov, vrátane RAV4 s FWD.
@Atlis
Rav4 phev predokolka? Kdy se nabízela? Asi mi neco uteklo.
Nicméně ano, většina suv 4x4 nejsou potřeba. u rav4 je podíl cca 78% 4x4. To mi nepřijde jako menšina
www.auto.cz/…-propadla-155416
Odkud cerpas, ze toyota prodava většinu jako fwd?
Rav4 phev predokolka? Kdy se nabízela? Asi mi neco uteklo.
Nicméně ano, většina suv 4x4 nejsou potřeba. u rav4 je podíl cca 78% 4x4. To mi nepřijde jako menšina
www.auto.cz/…-propadla-155416
Odkud cerpas, ze toyota prodava většinu jako fwd?
@Atlis O tom, co kdo potřebuje nebo nepotřebuje rozhoduje pouze zákaznická volba. Kdo pohon 4x4 kupuje, tak ho potřebuje. Jestli ho i reálně využije a pojede v zimě třeba do Špindlu, nebo nikoli, není relevantní. Třeba můj soused kupuje léta BMW s pohonem xdrive jen proto, že ho chce - tzn. evidentně je pro něj důležitý a potřebný.
Pokud bychom uvažovali způsobem, který naznačuješ, tak by zbytečné byly i motory V6 a V8, ty taky nikdo nepotřebuje, jezdit se dá spokojeně i se čtyřválcem...
Pokud bychom uvažovali způsobem, který naznačuješ, tak by zbytečné byly i motory V6 a V8, ty taky nikdo nepotřebuje, jezdit se dá spokojeně i se čtyřválcem...
@Miroslav Melichar Svet nie je ciernobiely. Dnes som stal pod 10 rocnou ravkou a spodok bol komplet prehrdzaveny, zrely na komplet vyzvaranie. Kazdy nech si vyberie co chce
@ptr078 a jaky měla provoz, byla vytopená?
Máme jednu rav4 v rodině, ročník 2016 a opravdu se rzi neni vůbec problém. Takze za 1 rok najednou se objevi všude a sežere uplne vše? To se nám zatím stalo jen u nové skodovky, takze mozne to asi je. Dám vědět.
Ano svet neni cenrobily a nějaký pochybný vrak se najde, kde je jasné, ze bude problém. To je u vše automobilek ( shnilych golf 7 nebo O3 taky můžeme už potkat )
Máme jednu rav4 v rodině, ročník 2016 a opravdu se rzi neni vůbec problém. Takze za 1 rok najednou se objevi všude a sežere uplne vše? To se nám zatím stalo jen u nové skodovky, takze mozne to asi je. Dám vědět.
Ano svet neni cenrobily a nějaký pochybný vrak se najde, kde je jasné, ze bude problém. To je u vše automobilek ( shnilych golf 7 nebo O3 taky můžeme už potkat )
Lidové kompaktní SUV za 1,6M. LOOL
Pokud někoho zajímá spotřeba tohoto hybridu v jednotlivých režimech tak musí jinam, na slovenském autožurnálu se tomu věnují dost podrobně. V Superbu má tento hybrid spotřebu v hybridním režimu 4,5 město, 3,8 okreska a 6,8 dálnice, dojez v EV režimu město 140 km (14kWh/100), okreska 120 km (16kWh/100), dálnice 100 km (21 kWh/100) v létě, v zimě o cca 20% horší. V Tiguanu budou hodnoty o nějakých 10% horší.
EV čas 15😁2, HEV čas 18:57
www.youtube.com/watch?…
Pro porovnání Camry čas 19:41
www.youtube.com/watch?…
EV čas 15😁2, HEV čas 18:57
www.youtube.com/watch?…
Pro porovnání Camry čas 19:41
www.youtube.com/watch?…
@Ham. Díky za odkazy. Nekoukal jsem na celé video. U superbu hybridni režim znamena, ze jede s vybitou baterkou, nebo ze je prepnuto na HEV režim?
@Mikesus hybridný režim znamená, že v prípade nabitej baterky si auto vyberá, často na základe dát z navigácie alebo naučenej pravidelnej trasy, kedy používa spaľovací motor alebo elektrinu a po vybití baterky pracuje ako každý iný hybrid, čiže používa rezervovaný buffer pre hybridný pohon s tým, že baterka je jednoducho výrazne väčšie dostupné úložisko.
Tak tady někdo asi papal vtipnou kaši. Prej posun k prémii. Vždyť na tom autě je špatně úplně všechno a navíc je to hnusný. To už jsou lepší i ti Francouzi. Řekl bych, že je to adept na nejhorší auto roku.
Libi se mi, jak se test auto.cz ted na hlavni strance auto.cz posunul pod "Clanky z jinych titulu" 😊
EDIT: Tak pardon, chyba je na mem prijimaci. Zrejme to zpusobuje muj prohlizec. S jinym prohlizecem se to chova, jak by clovek cekal.
EDIT: Tak pardon, chyba je na mem prijimaci. Zrejme to zpusobuje muj prohlizec. S jinym prohlizecem se to chova, jak by clovek cekal.
U PHEV si zaslúži spotreba podľa mňa lepšie testovanie.
Keď si niekto kúpi drahšiu a komplikovanejšiu techniku, ťažšie predajnú, tak nech vie do čoho ide. V tomto test sklamal.
A ještě něco, nesmyslím že platí "Spotřeba elektřiny se pohybuje od 19 do 32 kWh/100 km" - mám starší generaci PHEV od VW v Superbu (menší baterka, dojezd 55km) a to auto v létě po městě umí jezdit klidně za 13kwh... Nevidím důvod, aby ten Tiguan nejezdil v létě kolem 15... byť je to větší auto)
Inak si myslím, že fakt ide o “jízdní dojmy” a nie o test. 🙆♂️🤷♂️