Novinky
@ericn no ma, ze evropský autoprumysl zaspal a ze bude mit problém dohnat cinu, ale nezaostává tolik jen diky EU, jinak by to byl uz úplný nekonkurenceschopny skanzen.
@kruskar
EU svuj trh chrání clem. A jaka je reakce mistniho automotiv? “Nechceme vyvijet, chceme ulevy”.
Prvne, zbytek sveta tu Cinu prijme a bude kupovat misto evropských znacek a druhe. Tak ty cla odstraňme kdyz chcete furt delat nafouklé spalovaci SUV.
EU svuj trh chrání clem. A jaka je reakce mistniho automotiv? “Nechceme vyvijet, chceme ulevy”.
Prvne, zbytek sveta tu Cinu prijme a bude kupovat misto evropských znacek a druhe. Tak ty cla odstraňme kdyz chcete furt delat nafouklé spalovaci SUV.
@kruskar tady se subvencuje nafta miliardami a taky neprotestuješ, tak proč pokrytecky upozornujes na tohle a na druhé ne?
@Hendly
Nenabízejí nic. Cítila bylo úspěšné, ale přestali ho nabizet, protoze by nikdo enyaq za 3nasobek nekoupil.
Nenabízejí nic. Cítila bylo úspěšné, ale přestali ho nabizet, protoze by nikdo enyaq za 3nasobek nekoupil.
@Tycoon
Je tam napsáno "potřebujeme další dotace a volnější předpisy". Podepsán CEO Mercedesu. Mercedesu který přechod na EV totálně podělal.
Vedle je článek o tom, jak Mercedes vyvíjí nový osmiválec...
To je můj pohled, jistě trochu extrémní.
A teď prostá, šedivá realita - v poslední době proběhlo vykastrování EURO7, silné rozvolnění C02 limitů a nejspíš příjde další krok. Proč to píšu? Protože to ukazuje demokratičnost EU = není žádný "diktát" Bruselu.
Je tam napsáno "potřebujeme další dotace a volnější předpisy". Podepsán CEO Mercedesu. Mercedesu který přechod na EV totálně podělal.
Vedle je článek o tom, jak Mercedes vyvíjí nový osmiválec...
To je můj pohled, jistě trochu extrémní.
A teď prostá, šedivá realita - v poslední době proběhlo vykastrování EURO7, silné rozvolnění C02 limitů a nejspíš příjde další krok. Proč to píšu? Protože to ukazuje demokratičnost EU = není žádný "diktát" Bruselu.
@rohYpnol
Zobrazí o dotace a podpory. Neuměli udělat konkirenceschopny motor bez podpory, diesel nikde jinde na světě neni konkurenceschopny a je neprodejný, benziny udělali evelropske automobilky komplikovane a nespolehlivé a v EV zaostávají čím dal vic.
Zobrazí o dotace a podpory. Neuměli udělat konkirenceschopny motor bez podpory, diesel nikde jinde na světě neni konkurenceschopny a je neprodejný, benziny udělali evelropske automobilky komplikovane a nespolehlivé a v EV zaostávají čím dal vic.
@rohYpnol
i3 je velice popularni, eup/cigo byly hodne oblibene a jsou stále. Jen nejsou nabízený. Spring je nedodelek a zoe se prodalo málo, taky to technicky bylo i na svou dobu dosti podprůměrné.
i3 je velice popularni, eup/cigo byly hodne oblibene a jsou stále. Jen nejsou nabízený. Spring je nedodelek a zoe se prodalo málo, taky to technicky bylo i na svou dobu dosti podprůměrné.
@rohYpnol vzdy se najde nejakej blbec ,který tvá slova bude potvrzovat. To ovšem neznamená, ze to je skutečnost, nebo ze příčina je politika a ne management.
@ericn
kdyz aplikuju tvou logiku tak pak tedy výkonné motory a 6 valce chce naprosté minimum lidi.
kdyz aplikuju tvou logiku tak pak tedy výkonné motory a 6 valce chce naprosté minimum lidi.
Ja bych se ACEA zeptal (přestože ze plně chápu, odpověď nedostanu) kde místní automobilky nabídly aspon jeden normalni malý a dostupný elektromobil.
Opravdu nekdo ze zastupcu automotiv cekal, že se budou masove prodavat nedodelana EV za ceny 1 mil plus?
Opravdu nekdo ze zastupcu automotiv cekal, že se budou masove prodavat nedodelana EV za ceny 1 mil plus?
@Hendly
Vycucal z prstu. Protoze si plete nechtit a nemoci si dovolit a také svůj nazor vydává za fakt. Zatím jsem od takových lidí nikdy nedostal jediný argument podlozenymi fakty. Kdyz se udělá výzkum, je to spíše pro EV, ale budou tvrdit opak.
nlchamber.cz/…-a-survey-by-ey/?…
54% by chtělo koupit EV, odrazuje je cena.
Ve výzkumech se opakuje porad to samé, překážkou je cena, naprostá většina by to koupila ( tzn, ze neplati ze je nechtějí), ale nemaji na nej.
Vycucal z prstu. Protoze si plete nechtit a nemoci si dovolit a také svůj nazor vydává za fakt. Zatím jsem od takových lidí nikdy nedostal jediný argument podlozenymi fakty. Kdyz se udělá výzkum, je to spíše pro EV, ale budou tvrdit opak.
nlchamber.cz/…-a-survey-by-ey/?…
54% by chtělo koupit EV, odrazuje je cena.
Ve výzkumech se opakuje porad to samé, překážkou je cena, naprostá většina by to koupila ( tzn, ze neplati ze je nechtějí), ale nemaji na nej.
@Tycoon
Znova.
Clo na levna EV 47% a evropska nabidka zacinala az do letošního roku na 1mil plus.
To opravdu nekdo ze zastupcu automotiv cekal, ze ovládne trh?
Jakou alternativní dekarbonizaci mas namysli?
Znova.
Clo na levna EV 47% a evropska nabidka zacinala az do letošního roku na 1mil plus.
To opravdu nekdo ze zastupcu automotiv cekal, ze ovládne trh?
Jakou alternativní dekarbonizaci mas namysli?
Evropský autoprůmysl sice trochu zaspal, protože přesně tohle už většina rozumných lidí říkala v době, kdy Evropská komise začala ty nesmysly prosazovat. Na druhou stranu, lepší pozdě než nikdy.
Evropská komise je teď jako legendární Jakešův kůl v plotě. Jakeš do půl roku skončil v čele státu. Kdy skončí Ursula von der Leyen a její komise?
Evropská komise je teď jako legendární Jakešův kůl v plotě. Jakeš do půl roku skončil v čele státu. Kdy skončí Ursula von der Leyen a její komise?
@rohYpnol
Dobry bod.
Kde je Citigo EV? Kde je i3 od BMW?
Misto toho je MB G EV…
A pak CEO MB pise takoveto dopisy.
Dobry bod.
Kde je Citigo EV? Kde je i3 od BMW?
Misto toho je MB G EV…
A pak CEO MB pise takoveto dopisy.
@rohYpnol
To neni duvod. EQA se proste neprodává stejne jako ostatní EV Mercedesu.
Neprodavaji se ani kdyz trh s EV stoupa.
Je znacka prosuuz nestaci.
A jsem opet u toho - Nokia.
To neni duvod. EQA se proste neprodává stejne jako ostatní EV Mercedesu.
Neprodavaji se ani kdyz trh s EV stoupa.
Je znacka prosuuz nestaci.
A jsem opet u toho - Nokia.
@rohYpnol
EQA - o tom to presne je.
Proc nekdo kdo chce EV by kupoval tohle?
Podle toho taky jsou prodeje.
Mb si myslel, že staci jeho jmeno a ono ne.
EQA - o tom to presne je.
Proc nekdo kdo chce EV by kupoval tohle?
Podle toho taky jsou prodeje.
Mb si myslel, že staci jeho jmeno a ono ne.
@traveldrive
Opravdu si myslis, že CO2 resi jen EU?
Ty neveris zakladnim merenim a fyzikálním zakonum?
Kde je tedy podle tebe ten problem?
Opravdu si myslis, že CO2 resi jen EU?
Ty neveris zakladnim merenim a fyzikálním zakonum?
Kde je tedy podle tebe ten problem?
@traveldrive
presne, proc verit vědeckym dukazum kdyz na facebook pisou, že to neni pravda…
presne, proc verit vědeckym dukazum kdyz na facebook pisou, že to neni pravda…
@Hendly
No a? V6 máji ambicí třeba na 5% trhu. Takže pokud V6 máji 5% tak je to úspěch.
BEV mají mít přeci 100%, ale mají sotva 15% a to jen díky ESG, daním, poplatkům a dotacím 🤣🤣🤣
No a? V6 máji ambicí třeba na 5% trhu. Takže pokud V6 máji 5% tak je to úspěch.
BEV mají mít přeci 100%, ale mají sotva 15% a to jen díky ESG, daním, poplatkům a dotacím 🤣🤣🤣
@Hendly
V prohlášení evropského autoprůmyslu nic o clech tam není (nezapomínej, že německé automobilky byly proti clům na elektromobily z Číny).
Pokud nevěříš, tak si originál najdi
Joint-ACEA-CLEPA-letter-to-President-von-der-Leyen
Co je tam na několika místech napsáno, je to, že problémem pro konkurenceschopnost evropského autoprůmyslu je stávající politika EU a návrhy na další zpřísnění. Čili potvrzení toho, co už několik let píšu do diskuze.
Ono je to sice napsané hodně diplomaticky, ale v podstatě je to vzpoura evropského autoprůmyslu proti Green Dealu.
V prohlášení evropského autoprůmyslu nic o clech tam není (nezapomínej, že německé automobilky byly proti clům na elektromobily z Číny).
Pokud nevěříš, tak si originál najdi
Joint-ACEA-CLEPA-letter-to-President-von-der-Leyen
Co je tam na několika místech napsáno, je to, že problémem pro konkurenceschopnost evropského autoprůmyslu je stávající politika EU a návrhy na další zpřísnění. Čili potvrzení toho, co už několik let píšu do diskuze.
Ono je to sice napsané hodně diplomaticky, ale v podstatě je to vzpoura evropského autoprůmyslu proti Green Dealu.
@Tycoon
Predpoklad byl o něco vyšší, ale ty tu stale operujes s průměrným cislem. To je jiste technicky správně, alw uvedom si, že kdyz existuje zem jak CR s despektem k EV je podil prodeju jinde vyrazne vyssi.
50% v EU? Tipuju 2032.
Predpoklad byl o něco vyšší, ale ty tu stale operujes s průměrným cislem. To je jiste technicky správně, alw uvedom si, že kdyz existuje zem jak CR s despektem k EV je podil prodeju jinde vyrazne vyssi.
50% v EU? Tipuju 2032.
@Tycoon
Ne. Cisla prodeju jasne dokazuji, že prodeje stále stoupají takze tvuj prispevek nedava smysl.
Vzdy je stejny scenar.
Prijde clanek - “Prodeje EV padaji” a rozjede se debata haters jak to bylo jasne a jak EV nikdo nechce. Logický argument, že jde o chvilkový pokles z nejakeho duvodu je prehlizen.
A vysledek v dlouhodobém horizontu? Prodeje i pres tyto vlny stále stoupají.
Takze ty body (nektere co uvadis tu nikdy nezazněly)ktere se tu zas snazis navléknout do komunistického oparu byly vzdy pravdive.
Pamatujes na tu smrst tady po propadu prodeju po konci dotace v Nemecku?
Ne. Cisla prodeju jasne dokazuji, že prodeje stále stoupají takze tvuj prispevek nedava smysl.
Vzdy je stejny scenar.
Prijde clanek - “Prodeje EV padaji” a rozjede se debata haters jak to bylo jasne a jak EV nikdo nechce. Logický argument, že jde o chvilkový pokles z nejakeho duvodu je prehlizen.
A vysledek v dlouhodobém horizontu? Prodeje i pres tyto vlny stále stoupají.
Takze ty body (nektere co uvadis tu nikdy nezazněly)ktere se tu zas snazis navléknout do komunistického oparu byly vzdy pravdive.
Pamatujes na tu smrst tady po propadu prodeju po konci dotace v Nemecku?
@Tycoon
Hmmm
a neni to zas trochu opacne? Kazdy tento bod tu ty a ostatni udavate jako ten konecny dukaz jak prodeje EV spadly a uz se nezvednou.
A vysledek?
V dlouhobě sledovani podil EV neustale roste.
Hmmm
a neni to zas trochu opacne? Kazdy tento bod tu ty a ostatni udavate jako ten konecny dukaz jak prodeje EV spadly a uz se nezvednou.
A vysledek?
V dlouhobě sledovani podil EV neustale roste.
@Hendly
Úplný nesmysl. Ty V6 nikdo nečeká že bude mít 50% trhu, nikdy neměly a ani neměly.
BEV dávno měly mít 30% trhu, a nemají 🤣🤣🤣
Zase jíš nic nepochopil, zase špatně hendlíčku hujeříčku...
Úplný nesmysl. Ty V6 nikdo nečeká že bude mít 50% trhu, nikdy neměly a ani neměly.
BEV dávno měly mít 30% trhu, a nemají 🤣🤣🤣
Zase jíš nic nepochopil, zase špatně hendlíčku hujeříčku...
A jaj, opět potvrzení mých slov! RohYpnol měl opět pravdu. Blbý, co, doníčci, hendlíčci, mikešové, topíčkové... 🤣🤣🤣🤣🤣
Připomeňme si hesla místních hujerů a zelenorudých šašků.
Automobilky ví co dělají.
Spalovací motor je Nokia.
Elektromobilita je budoucnost.
Parita nastala.
Elektromobilita je lepší.
🤣🤣🤣🤣🤣
Jak já se bavím...
🤣🤣🤣🤣🤣
Připomeňme si hesla místních hujerů a zelenorudých šašků.
Automobilky ví co dělají.
Spalovací motor je Nokia.
Elektromobilita je budoucnost.
Parita nastala.
Elektromobilita je lepší.
🤣🤣🤣🤣🤣
Jak já se bavím...
🤣🤣🤣🤣🤣
Alelůjá, konečně někdo z autoprůmyslu nahlas řekl to, co normální lidi věděli od začátku: EU nařizovaný zákaz prodeje spalovacích aut v EU od r. 2035 je neproveditelná a nežádoucí sebevražedná debilita, navíc z ekologického hlediska zcela zbytečná! Aneb - elektrodebilní král je totálně nahý!!!
@Mikesus Ale v čem je Čína lepší? V tom, že stejné yebky dokáže prodávat laciněji? Ale to není v tom, že by dokázali vyrábět efektivněji, ale v tom, že Čína výrobu aut a jejich ex port do světa subvencuje. Tomu se konkurovat nedá a ta auta z Číny přitom nepřinášejí žádný technický zázrak.
@Mikesus
Citigo EV prodávali s výraznou ztrátou a dělali to jen kvůli tomu, aby splnili flotilové limity, které jim nařídila EU. Teď jim plnění limitů zajišťuje Enyaq a ztrátové Citigo EV ztratilo smysl.
Na obranu EU je potřeba říct, že v Kalifornii to bylo asi ještě horší.
www.auto.cz/…-fiat-500e-81270
Citigo EV prodávali s výraznou ztrátou a dělali to jen kvůli tomu, aby splnili flotilové limity, které jim nařídila EU. Teď jim plnění limitů zajišťuje Enyaq a ztrátové Citigo EV ztratilo smysl.
Na obranu EU je potřeba říct, že v Kalifornii to bylo asi ještě horší.
www.auto.cz/…-fiat-500e-81270
@Tycoon
Hlavně je to pořád to stejné. Podíl BEV mírně roste. Ale proč?
Protože zákazy, příkazy, nařízení, omezení, daňové znevýhodnění, CO2 sankce, ESG ideologie.
Hlavně je to pořád to stejné. Podíl BEV mírně roste. Ale proč?
Protože zákazy, příkazy, nařízení, omezení, daňové znevýhodnění, CO2 sankce, ESG ideologie.
Emisie CO2 sú vymyslené strašidlo a v ekológii nič neriešia. Z praktického hľadiska číry nezmysel. Je to iba nástroj moci a manipulácie. Kedy to ľuďom konečne docvakne?
@Hendly
Ne, je tam napsáno, že tržní podíl BEV je pořád poměrně malý a pokud by BEV měla být volba číslo 1 pro evropského zákazníka, neobejde se to bez dlouhodobých dotací a dalších podpor.
Ale dopis navrhuje jinou cestu. Zrušit nereálné předpisy, mít větší flexibilitu, povolit alternartivní způsoby dekarbonizace, nechat zákazníka vybrat, co mu vyhovuje. Přesně to, o čem už tady nejméně rok píšu.
Ne, je tam napsáno, že tržní podíl BEV je pořád poměrně malý a pokud by BEV měla být volba číslo 1 pro evropského zákazníka, neobejde se to bez dlouhodobých dotací a dalších podpor.
Ale dopis navrhuje jinou cestu. Zrušit nereálné předpisy, mít větší flexibilitu, povolit alternartivní způsoby dekarbonizace, nechat zákazníka vybrat, co mu vyhovuje. Přesně to, o čem už tady nejméně rok píšu.
@Hendly
Malý BEV nabídly ty hujere. Ale zájem není protože ty auta nejsou konkurenceschopné vůči spalovákům 🤣🤣🤣
Zoe
i3
Citigo iV
eUp
Spring
...
Blbý, co? 🤣🤣🤣
Malý BEV nabídly ty hujere. Ale zájem není protože ty auta nejsou konkurenceschopné vůči spalovákům 🤣🤣🤣
Zoe
i3
Citigo iV
eUp
Spring
...
Blbý, co? 🤣🤣🤣
@Mikesus není nad průzkum, který si sám zfalšuju, že? Ten kdo ho zadává, určuje parametry 😋 Nemyslíš, že kdyby ti lidé EV chtěli, už ho mají? Btw u nás je to jen 5% trhu, v Evropě 15%, viz prodeje 😋
@Tycoon
Jen napsali úplně stejné co píše rohYpnol neustále zde v diskusích 🤣🤣🤣
Spiknutí. Automobilový průmysl v EU je proruský, ovládaný z Moskvy 🤣🤣🤣
Jen napsali úplně stejné co píše rohYpnol neustále zde v diskusích 🤣🤣🤣
Spiknutí. Automobilový průmysl v EU je proruský, ovládaný z Moskvy 🤣🤣🤣
@rohYpnol
A neni mozne, ze existuji zakaznici kterym proste zalezi na tom nesmrdet?
Proste lide kteri maji vztah k vlastnimu životnímu prostředí?
Napadlo te to nekdy?
A neni mozne, ze existuji zakaznici kterym proste zalezi na tom nesmrdet?
Proste lide kteri maji vztah k vlastnimu životnímu prostředí?
Napadlo te to nekdy?
@Hendly
Takže opět se potvrdilo jaké nesmysly tady píšeš, co? 🤣🤣🤣
MB udělalo přesně co mělo. Přišli s BEV v nejvyšší třídě a BEV technika postupně propadla až k EQA.
Přesto zákazník BEV nechce. Blbý, co? 🤣🤣🤣
Takže opět se potvrdilo jaké nesmysly tady píšeš, co? 🤣🤣🤣
MB udělalo přesně co mělo. Přišli s BEV v nejvyšší třídě a BEV technika postupně propadla až k EQA.
Přesto zákazník BEV nechce. Blbý, co? 🤣🤣🤣
@Hendly
Kdyz neni diktát Bruselu, tak proč a proti čemu tu je ta výzva?!? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
"Evropský plán transformace automobilového průmyslu musí přestat být idealistický a uznat současné průmyslové a geopolitické problémy,“
Blbý, co? Proč komise dávno sama nereflektuje realitu???
Je to 100% důkaz EU diktátu!!!
Kdyz neni diktát Bruselu, tak proč a proti čemu tu je ta výzva?!? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
"Evropský plán transformace automobilového průmyslu musí přestat být idealistický a uznat současné průmyslové a geopolitické problémy,“
Blbý, co? Proč komise dávno sama nereflektuje realitu???
Je to 100% důkaz EU diktátu!!!
Jak je v článku napsáno, současná geopolitická situace to neumožňuje. V době kdy se vše plánovalo, si většina nepřipouštěla, že by mohla být válka za hranicemi EU, a že Čína napumpuje miliardy do vývoje EV a využije to jako nástroj šíření jejího vlivu. Samotné EV s tím nemají zas tak moc společného. Je to škoda pro zdraví všech kdo žijí ve větších městech. Holt si počkáme tak o 10 let déle.
@Tycoon
Nejde o to, aby to vypadalo lepe a nebo se vyskrtavalo, ale ze na vyspelem trhu muzes trendy pozorovat drive.
Casto se objevuje udaj 5% podle trhu v CR, ale pak jsou trhy jako Svedsko, Belgie atd a tam jsi pres 30% uz dnes.
Nejde o to, aby to vypadalo lepe a nebo se vyskrtavalo, ale ze na vyspelem trhu muzes trendy pozorovat drive.
Casto se objevuje udaj 5% podle trhu v CR, ale pak jsou trhy jako Svedsko, Belgie atd a tam jsi pres 30% uz dnes.
@rohYpnol
Samozřejmě. Tyto politické zásahy do trhu navyšují čísla. Ale i kdybychom je odfiltrovali, mírný růst BEV bude.
Samozřejmě. Tyto politické zásahy do trhu navyšují čísla. Ale i kdybychom je odfiltrovali, mírný růst BEV bude.
Je tu cesta😒br />
1-rozpustiť EU! Každý nech si pracuje na svojom.
2-alebo vyhádzať liberalov z vedúcich funkcii v celej EU - teda nech rozhodujú ľudia s rozumom v hlave .
2-alebo vyhádzať liberalov z vedúcich funkcii v celej EU - teda nech rozhodujú ľudia s rozumom v hlave .
Nesmysly kolem emisí CO₂ mě nezajímají.
Jenže když vedle sebe dáme nový elektromobil a nové auto se spalovacím motorem, jednoznačně je vidět, že pokročilejší a modernější je elektromobil. Samotný spalovací motor už není kam dál posunout.
Evropské automobilky zaspaly dobu a jsou za konkurencí, je na nich vidět, jak se drží něčeho starého a osvědčeného a spoléhají, že to tak bude i dál. Ale svět se mění.
Jenže když vedle sebe dáme nový elektromobil a nové auto se spalovacím motorem, jednoznačně je vidět, že pokročilejší a modernější je elektromobil. Samotný spalovací motor už není kam dál posunout.
Evropské automobilky zaspaly dobu a jsou za konkurencí, je na nich vidět, jak se drží něčeho starého a osvědčeného a spoléhají, že to tak bude i dál. Ale svět se mění.
@Hendly Prečo veriť zmanipulovaným "vedeckým dôkazom" ušitým na mieru skorumpovanému vedeniu EÚ, a nie nezávislým odborníkom, ktorí dlhodobo poukazujú na to, že jadro problému je niekde úplne inde?
@Hendly
Opačně to není. S těmi body si přicházel do diskuze ty a další podobně přemýšlející. My ostatní jsme se tomu vždy jen smáli, jelikož to je na úrovni "amerického brouka" a "Protistátního spikleneckého centra v čele s Rudolfem Slánským".
Jak už jsem psal vícekrát. Myslím si, že by se BEV mohly do budoucna dostat na podíl 1/4 nebo 1/3 trhu.
Opačně to není. S těmi body si přicházel do diskuze ty a další podobně přemýšlející. My ostatní jsme se tomu vždy jen smáli, jelikož to je na úrovni "amerického brouka" a "Protistátního spikleneckého centra v čele s Rudolfem Slánským".
Jak už jsem psal vícekrát. Myslím si, že by se BEV mohly do budoucna dostat na podíl 1/4 nebo 1/3 trhu.
Za tu dobu, co sleduju diskuze, zastánci totální elektromobility vymysleli už spoustu teorií, proč se elektromobilů v EU neprodává tolik, co oni a Evropská komise plánovali.
1) Uvízlá loď v Suezském průplavu s díly pro elektromobily
2) Putinova propaganda proti elektromobilům
3) Odstávka v Gigafactory Berlín
4) Zákazníci čekají na nové modely s delším dojezdem
5) Evropské automobilky málo investovaly
6) Chybí cla na čínská auta, která by ochránila evropský autoprůmysl
7) Zákazníci čekají na facelift Tesly Y
8 ) Zavedená cla na čínská auta zdražují elektromobily
... a nejnovější teorie zní
9) Evropský autoprůmysl sabotuje prodej cenově dostupných elektromobilů
1) Uvízlá loď v Suezském průplavu s díly pro elektromobily
2) Putinova propaganda proti elektromobilům
3) Odstávka v Gigafactory Berlín
4) Zákazníci čekají na nové modely s delším dojezdem
5) Evropské automobilky málo investovaly
6) Chybí cla na čínská auta, která by ochránila evropský autoprůmysl
7) Zákazníci čekají na facelift Tesly Y
8 ) Zavedená cla na čínská auta zdražují elektromobily
... a nejnovější teorie zní
9) Evropský autoprůmysl sabotuje prodej cenově dostupných elektromobilů
@Mikesus Jestli se nafta subvencuje, tak já jako koncový spotřebitel o tom nevím. Já naopak k ceně nafty platím DPH a spotřební daň. Jestli se pak cena nafty opravdu nějak podporuje, ukazuje to pouze na uhozenost systému.
@Hendly
Takovou, jakou napsal v dopise evropský automotive paní Von Der Layen.
"there must also be space for (plug-in) hybrids, range extenders, highly efficient internal-combustion-engine (ICE) vehicles, hydrogen and decarbonised fuels. "
Automotive není charita. Auta jako Citigo EV jsou ztrátové a proto raději nabízí Enyaq, u kterého je větší šance na rozumnou marži. Vem si třeba Teslu. Taky nejdříve začala s drahými Tesla Roadster, Tesla S a Tesla X.
Takovou, jakou napsal v dopise evropský automotive paní Von Der Layen.
"there must also be space for (plug-in) hybrids, range extenders, highly efficient internal-combustion-engine (ICE) vehicles, hydrogen and decarbonised fuels. "
Automotive není charita. Auta jako Citigo EV jsou ztrátové a proto raději nabízí Enyaq, u kterého je větší šance na rozumnou marži. Vem si třeba Teslu. Taky nejdříve začala s drahými Tesla Roadster, Tesla S a Tesla X.
@Hendly
Proč by někdo kupoval EQA jo?
Třeba protože to je snad jediná možnost jak mit malé elektrické SUV?!? 🤣🤣🤣
Proč by někdo kupoval EQA jo?
Třeba protože to je snad jediná možnost jak mit malé elektrické SUV?!? 🤣🤣🤣
@rohYpnol
Ano. Hendly takový názor označuje za proruský. Ale takový názor už mají skoro všichni s výjimkou Hendlyho, Evropské komise a zaplacených lobistických organizací.
Ano. Hendly takový názor označuje za proruský. Ale takový názor už mají skoro všichni s výjimkou Hendlyho, Evropské komise a zaplacených lobistických organizací.
@Hendly
A co navrhuješ? Nepoužívat průměrná čísla, ale vyškrtnout země jako ČR ze statistik prodejů, aby čísla vypadala lépe?
2032? Sice optimistické, ale nikoliv nereálné, Ale jsou tady takoví, co neustále opakují, že za 3 roky nikdo nebude spalováky kupovat.
A co navrhuješ? Nepoužívat průměrná čísla, ale vyškrtnout země jako ČR ze statistik prodejů, aby čísla vypadala lépe?
2032? Sice optimistické, ale nikoliv nereálné, Ale jsou tady takoví, co neustále opakují, že za 3 roky nikdo nebude spalováky kupovat.
@Hendly Tak hlavně, že na ulicích městyse, kde bydlím, vidím parkovat ojeté Tuaregy, GLS Mercedesy apod. Pokud vím, Tuareg má jako základ šestiválec, takže chtěné jsou, jen při cenách nových na ně většina z nás nemá.
@Hendly
Já se dívám na dlouhodobé statistiky a trendy, nikoliv na ty tvé lodě v Suezském průplavu.
Podíl BEV na trhu osobních aut v EU
2021: 9,0 procent
2022: 12,1 procent
2023: 14,6 procent
2024: 13,6 procent
2025: 15,6 procent (prvních 7 měsíců)
Splňují tato čísla tvá dřívější očekávání? Kdy na základě těchto čísel očekáváš, že BEV budou mít 50 % trhu?
Já se dívám na dlouhodobé statistiky a trendy, nikoliv na ty tvé lodě v Suezském průplavu.
Podíl BEV na trhu osobních aut v EU
2021: 9,0 procent
2022: 12,1 procent
2023: 14,6 procent
2024: 13,6 procent
2025: 15,6 procent (prvních 7 měsíců)
Splňují tato čísla tvá dřívější očekávání? Kdy na základě těchto čísel očekáváš, že BEV budou mít 50 % trhu?
@Hendly
Jsou to zákulisní informace.
Navíc to není jen o českém zákulisí. VW e-Up, což bylo dvojče Škoda Citigo iV vyráběné na stejné výrobní lince, se prodával ještě dráž a také byl dle německých zákulisních informací ztrátový. Mluvilo se o 4000 až 5000 Eur ztráty na jeden prodaný e-Up. Pro Citigo iV prodávané za ještě nižší ceny to vychází někde kolem 200 tisíc Kč.
Jsou to zákulisní informace.
Navíc to není jen o českém zákulisí. VW e-Up, což bylo dvojče Škoda Citigo iV vyráběné na stejné výrobní lince, se prodával ještě dráž a také byl dle německých zákulisních informací ztrátový. Mluvilo se o 4000 až 5000 Eur ztráty na jeden prodaný e-Up. Pro Citigo iV prodávané za ještě nižší ceny to vychází někde kolem 200 tisíc Kč.
a zase Tycoon a jeho stale dokola psane nesmysly o EU do kterych se zamota tak, že utece znova tapetovat do jine diskuze.
“ jiné konkurenci ze strany čínských výrobců elektromobilů”. Aneb-i pres zdrcuji cla na Cinu nedokazeme konkurovat.