Ekonomika
Souhlasim, ze v dnesni době by se uz mhev neměl vůbec řadit do hybridů. Reálný přínos nula, jen to křiví statistiku. Pak by se vidělo, jaké je relane smerovani.
To je zase bulvární článek se zavádějícím nadpisem a bez reálného zhodnocení situace.
Zásadně mi tam chybí, že nabídka neelektrických nebo nehybridních aut je žalostně omezená a normální člověk si má problém vybrat, takže dá za vděk alespoň minimální elektrifikaci = hybridu.
Takto to vypadá a dokonce se tam i píše, že "hybridy jsou nejoblíbenější". To ale není pravda. Z pokřiveného trhu různými nařízeními není možné usuzovat na oblíbenost motorizace. Až se budou prodávat různé motorizace stejného auta za skutečné ceny (ne že spalováky budou dotovat elektriku) tak prosím, takovou statistiku budu brát. Vyznění tohoto článku je ale vyloženě lživé.
Zásadně mi tam chybí, že nabídka neelektrických nebo nehybridních aut je žalostně omezená a normální člověk si má problém vybrat, takže dá za vděk alespoň minimální elektrifikaci = hybridu.
Takto to vypadá a dokonce se tam i píše, že "hybridy jsou nejoblíbenější". To ale není pravda. Z pokřiveného trhu různými nařízeními není možné usuzovat na oblíbenost motorizace. Až se budou prodávat různé motorizace stejného auta za skutečné ceny (ne že spalováky budou dotovat elektriku) tak prosím, takovou statistiku budu brát. Vyznění tohoto článku je ale vyloženě lživé.
@pjotr normalni clovek ma problém si vybrat neelektrifikované? To je zase kec. Ta nejlevnější auta, která kupuji ti nejnormalnejsi ( nejprumernejsi) lidé, jsou neelektrifikovaná
@Mikesus líbí se mi Toyota Corolla. Mohu NEhybrid v manuálu? Aha nemají.
Plno automobilek již čistý benzín v manuálu nenabízí. VŮBEC.
Plno automobilek již čistý benzín v manuálu nenabízí. VŮBEC.
@Mikesus No jsem rád že jsi to napsal. Čili parita o které se tu vykládá stále není.
@Sevca1 ja se nebavim o ceně, ale o nabídce. Jestli sis nevšiml, výrobci je vůbec nenabízí. Takze těžko hodnotit cenu. Ale jo, nepřekvapuje mne to, ze nechapes rozdil parita a nabidka. Kde je elektrická fabia, kde je elektrický yaris?
Benzínů a naftových se prodává méně. A také jsou skoro nulové prodeje dvanáctiválcových osobních aut.
Čim to bude? Aha, skoro je nikdo nenabízí. Stejně jako čisté diesly či benzíny.
Dnes můžete koupit nejčastěji jen benzin v hybridu s automatem. 😫🥺
Čim to bude? Aha, skoro je nikdo nenabízí. Stejně jako čisté diesly či benzíny.
Dnes můžete koupit nejčastěji jen benzin v hybridu s automatem. 😫🥺
@Pepa_007 jestli to nebude tim, ze lidi to nechtějí a nekupovali, tak se přestávají nabizet. Tam kde je chteji, zůstávají.
@Mikesus možná. A možná taky ne. Tohle nikdo nezjistí.
@Pepa_007 ale jo. Prodeje byly slabé vzdy, nebyl o ne zajem, tak se ořezávalo v nabídkách. Vicevalcove motory nikdy nebyly masově kupované, čím větší počet válců, tím menší zajem.
"Nejoblíbenější byly Hybridy" a pak daji tabulku FH a MH do jednoho.
Nehledě na to, že bez MH už pomalu nejde nic koupit.
A teď nijak nenarážím na oblibu hybridů. Jen na fakt že u spousty modelů jsou oblíbené proto, ze bez MH je nekoupíš
Nehledě na to, že bez MH už pomalu nejde nic koupit.
A teď nijak nenarážím na oblibu hybridů. Jen na fakt že u spousty modelů jsou oblíbené proto, ze bez MH je nekoupíš
Chválím že autor v článku popsal nesmyslnost téhle manipulativní statistiky a zprávy. Zkrátka zelenorudá demagogie pro hloupé ovečky.
Tak když elektrokolaboranti lžou sami sobě do kapsy, když mezi hybridy označujou i “mild”…
Ale to nakonec nikoho nepřekvapí. Elektrolháři lžou ve všem.
Ale to nakonec nikoho nepřekvapí. Elektrolháři lžou ve všem.
@jersey.se
Ta epidemie “vsichni lzou” to se bere kde? Facebook? Stranky komunistu? Nebo kde to najit?
Ta epidemie “vsichni lzou” to se bere kde? Facebook? Stranky komunistu? Nebo kde to najit?
@Hendly
Kdyby jsi uměl číst a chápat, tak bys třeba pochopil rozdíl mezi "všichni" a "elektrokolaboranti". Dáš aspoň tohle?!? 🤣🤔
Kdyby jsi uměl číst a chápat, tak bys třeba pochopil rozdíl mezi "všichni" a "elektrokolaboranti". Dáš aspoň tohle?!? 🤣🤔
@rohYpnol
Pockej. “ Elektrolháři lžou ve všem.”
Takze lzou vedci o CO2. Lzou vlady vetsiny statu o CO2, lžou výzkumy baterii, lžou lekari o negativních dopadech emisi spalovaku atd..
Kde se bere tohle presvedceni, že tihle vsichni lzou a jen “nevinnatka” co tezi ropu jsou andělské bytosti?
Pockej. “ Elektrolháři lžou ve všem.”
Takze lzou vedci o CO2. Lzou vlady vetsiny statu o CO2, lžou výzkumy baterii, lžou lekari o negativních dopadech emisi spalovaku atd..
Kde se bere tohle presvedceni, že tihle vsichni lzou a jen “nevinnatka” co tezi ropu jsou andělské bytosti?
Hybrid=rozjede se a jede alespoň 500m na elektřinu bez pomoci spalovacího motoru.
V mém autě můžou být elektromotory jen u různých komfortních funkcí, ale nikdy se nesmí plést do práce spalovacímu motoru a převodovce! A žádná trakční baterie, fuj!!! 🤮
@Arese neboj tato ošklivá choroba je léčitelná.🙂
@Arese a ešte manuálna prevodovka.
Skús si prehodiť roky v kalendáry.
Skús si prehodiť roky v kalendáry.
@idam.i A ty doštuduj pravopis, aby si sa nemusel hanbiť za školácke hrúbky. 😉
Mám nějakou zkušenost s koncernovými TSI motory a z hlediska spotřeby je to tak, že aktuálni mHev 1.5 TSI DSG má stejnou spotřebu jako 1.5 TSI manuál be mildu (ca. 5,5l), a oba mají nížší spotřebu než 1.0 TSI 81-85kW, jen s tím rozdílem že ten mild má 25kW více. Což je znát na dynamice. Takže za mne mild určitě přínos má.
@Germanec zanedbatelný.
No do budúcnosti vyššie náklady.Pokiaľ uvažuješ držať auto 4-5 rokov,môže ti to byť putna.
No do budúcnosti vyššie náklady.Pokiaľ uvažuješ držať auto 4-5 rokov,môže ti to byť putna.
Z tabulky jasne vyplyva jedine - ze takmer 84% novo predanych vozidiel ma pod kapotou spalovaci motor.
Přijde mi lživé říkat, že se zlevnily hybridy na ceny čistě spalovacích verzí, když spíše zdražili ty čistě spalovací. Použití tzv. Mild hybridů je opět hloupá a matoucí akce Evropských automobilek, aby se prizpusobily nesmyslům z Bruselu. Před 15 lety jsem jezdil s benzinvou Toyotou s reálnou spotřebou jakou dnes vykazuje mild hybridní Škoda. Je smutné jak současný systém kolem aut vede jen k dalším lžím a to už máme za sebou Dieselgate.
Mám obavu, že interpretace statistiky není úplně ok. Ono to nebude tím, že "zákazníci preferují", ale tím, co je reálně na trhu dostupné...
Hlavim prinosem je odstraneni nevyhod dvouspojkove prevodovky.
Spotrebu jednoznacne snizuje.
Umel bych si predstavit i o neco vyssi vykon a vetsi baterku.
Ale porad bez kabelu. Proste optimalizace hospodareni s energii uvnitr autonomniho systemu.
Říká se tomu fullhybrid. Autonomní systém bez kabelu, ne jako plugin, a taky funkcni a realne prinosne, ne jako mhve.
Nepotrebuju ujet 100 km na elektrinu.
😄
Jen kdyby ten elektromotor v prevodovce mel rekneme 33kW, misto tech 21, a rekneme do 50Nm momentu, mohlo by to byt prijemne.
Jen by to potrebovalo vetsi baterku. Nevim jestli by cenu a vahu te baterky prevazily extra vyhody.
Nemam to jak vyzkouset.
Tak musim verit vyrobci, ze to udelal spravne.
😄
Presne jak píšeš 50nm a 21kw, i tech 33kw je jen ukazka, ze je to o nicem. I ten malý yaris má 59kw elektromotor. Navic 33kw z 48V je uplne neco jineho nez 59kw z 200V, kdy baterka dokáže dostatečně rekuperovat.
Tak atmosféra s hybridem bude rozhodně jednodušší než aktuální turbodiesel.
Technicky je to vlastne jednoduche.
A co trvanlivost a spilehlivost?
Píšu nahoře - technicky je to vlastně jednoduché.
Opravy automatických převodovek (a dvouspojek) jsou drahé. Opravy elektromotorů jsou tak drahé že je vlastně nikdo neopravuje a mění celé (autorizovaný servis).
Zkombinovat tyhle dvě věci dohromady je podle mě hraní si s ohněm.
Vymeny lozisek se delaji celkem bezne a stoji to “par korun”. Vic toho v el motoru neni.
Mild hybridy jsou neco, co Honda dělala pred 15 lety. Zastaralé.