Ekonomika
Mikesus
11
@Pepa_007 jestli to nebude tim, ze lidi to nechtějí a nekupovali, tak se přestávají nabizet. Tam kde je chteji, zůstávají.
Přejít do diskuze
Souhlasim, ze v dnesni době by se uz mhev neměl vůbec řadit do hybridů. Reálný přínos nula, jen to křiví statistiku. Pak by se vidělo, jaké je relane smerovani.
@pjotr normalni clovek ma problém si vybrat neelektrifikované? To je zase kec. Ta nejlevnější auta, která kupuji ti nejnormalnejsi ( nejprumernejsi) lidé, jsou neelektrifikovaná
Benzínů a naftových se prodává méně. A také jsou skoro nulové prodeje dvanáctiválcových osobních aut.
Čim to bude? Aha, skoro je nikdo nenabízí. Stejně jako čisté diesly či benzíny.
Dnes můžete koupit nejčastěji jen benzin v hybridu s automatem. 😫🥺
Čim to bude? Aha, skoro je nikdo nenabízí. Stejně jako čisté diesly či benzíny.
Dnes můžete koupit nejčastěji jen benzin v hybridu s automatem. 😫🥺
To je zase bulvární článek se zavádějícím nadpisem a bez reálného zhodnocení situace.
Zásadně mi tam chybí, že nabídka neelektrických nebo nehybridních aut je žalostně omezená a normální člověk si má problém vybrat, takže dá za vděk alespoň minimální elektrifikaci = hybridu.
Takto to vypadá a dokonce se tam i píše, že "hybridy jsou nejoblíbenější". To ale není pravda. Z pokřiveného trhu různými nařízeními není možné usuzovat na oblíbenost motorizace. Až se budou prodávat různé motorizace stejného auta za skutečné ceny (ne že spalováky budou dotovat elektriku) tak prosím, takovou statistiku budu brát. Vyznění tohoto článku je ale vyloženě lživé.
Zásadně mi tam chybí, že nabídka neelektrických nebo nehybridních aut je žalostně omezená a normální člověk si má problém vybrat, takže dá za vděk alespoň minimální elektrifikaci = hybridu.
Takto to vypadá a dokonce se tam i píše, že "hybridy jsou nejoblíbenější". To ale není pravda. Z pokřiveného trhu různými nařízeními není možné usuzovat na oblíbenost motorizace. Až se budou prodávat různé motorizace stejného auta za skutečné ceny (ne že spalováky budou dotovat elektriku) tak prosím, takovou statistiku budu brát. Vyznění tohoto článku je ale vyloženě lživé.
@Ja Prvni 123 to si pleteš s phev, to opravdu hev neujede. A narozdil od mhev ma realny přínos.
Presne jak píšeš 50nm a 21kw, i tech 33kw je jen ukazka, ze je to o nicem. I ten malý yaris má 59kw elektromotor. Navic 33kw z 48V je uplne neco jineho nez 59kw z 200V, kdy baterka dokáže dostatečně rekuperovat.
Presne jak píšeš 50nm a 21kw, i tech 33kw je jen ukazka, ze je to o nicem. I ten malý yaris má 59kw elektromotor. Navic 33kw z 48V je uplne neco jineho nez 59kw z 200V, kdy baterka dokáže dostatečně rekuperovat.
Chválím že autor v článku popsal nesmyslnost téhle manipulativní statistiky a zprávy. Zkrátka zelenorudá demagogie pro hloupé ovečky.
@Ja Prvni 123
Říká se tomu fullhybrid. Autonomní systém bez kabelu, ne jako plugin, a taky funkcni a realne prinosne, ne jako mhve.
Říká se tomu fullhybrid. Autonomní systém bez kabelu, ne jako plugin, a taky funkcni a realne prinosne, ne jako mhve.
"Nejoblíbenější byly Hybridy" a pak daji tabulku FH a MH do jednoho.
Nehledě na to, že bez MH už pomalu nejde nic koupit.
A teď nijak nenarážím na oblibu hybridů. Jen na fakt že u spousty modelů jsou oblíbené proto, ze bez MH je nekoupíš
Nehledě na to, že bez MH už pomalu nejde nic koupit.
A teď nijak nenarážím na oblibu hybridů. Jen na fakt že u spousty modelů jsou oblíbené proto, ze bez MH je nekoupíš
@jersey.se
Ta epidemie “vsichni lzou” to se bere kde? Facebook? Stranky komunistu? Nebo kde to najit?
Ta epidemie “vsichni lzou” to se bere kde? Facebook? Stranky komunistu? Nebo kde to najit?
@Pepa_007 ale jo. Prodeje byly slabé vzdy, nebyl o ne zajem, tak se ořezávalo v nabídkách. Vicevalcove motory nikdy nebyly masově kupované, čím větší počet válců, tím menší zajem.
@Sevca1 ja se nebavim o ceně, ale o nabídce. Jestli sis nevšiml, výrobci je vůbec nenabízí. Takze těžko hodnotit cenu. Ale jo, nepřekvapuje mne to, ze nechapes rozdil parita a nabidka. Kde je elektrická fabia, kde je elektrický yaris?
@rohYpnol
Pockej. “ Elektrolháři lžou ve všem.”
Takze lzou vedci o CO2. Lzou vlady vetsiny statu o CO2, lžou výzkumy baterii, lžou lekari o negativních dopadech emisi spalovaku atd..
Kde se bere tohle presvedceni, že tihle vsichni lzou a jen “nevinnatka” co tezi ropu jsou andělské bytosti?
Pockej. “ Elektrolháři lžou ve všem.”
Takze lzou vedci o CO2. Lzou vlady vetsiny statu o CO2, lžou výzkumy baterii, lžou lekari o negativních dopadech emisi spalovaku atd..
Kde se bere tohle presvedceni, že tihle vsichni lzou a jen “nevinnatka” co tezi ropu jsou andělské bytosti?
@pjotr
A co se na to kouknout obracene? Vyber spalovaku a i iplne neelektrických je podstatně sirsi nez vyber BEV.
“Skutecne ceny” je neco virtuálního a elektro na tom nema zasadni vliv.
A co se na to kouknout obracene? Vyber spalovaku a i iplne neelektrických je podstatně sirsi nez vyber BEV.
“Skutecne ceny” je neco virtuálního a elektro na tom nema zasadni vliv.
@Mikesus líbí se mi Toyota Corolla. Mohu NEhybrid v manuálu? Aha nemají.
Plno automobilek již čistý benzín v manuálu nenabízí. VŮBEC.
Plno automobilek již čistý benzín v manuálu nenabízí. VŮBEC.
Mne se libi elektrifikace pres prevodovku.
Hlavim prinosem je odstraneni nevyhod dvouspojkove prevodovky.
Spotrebu jednoznacne snizuje.
Umel bych si predstavit i o neco vyssi vykon a vetsi baterku.
Ale porad bez kabelu. Proste optimalizace hospodareni s energii uvnitr autonomniho systemu.
Hlavim prinosem je odstraneni nevyhod dvouspojkove prevodovky.
Spotrebu jednoznacne snizuje.
Umel bych si predstavit i o neco vyssi vykon a vetsi baterku.
Ale porad bez kabelu. Proste optimalizace hospodareni s energii uvnitr autonomniho systemu.
Z tabulky jasne vyplyva jedine - ze takmer 84% novo predanych vozidiel ma pod kapotou spalovaci motor.
Mám nějakou zkušenost s koncernovými TSI motory a z hlediska spotřeby je to tak, že aktuálni mHev 1.5 TSI DSG má stejnou spotřebu jako 1.5 TSI manuál be mildu (ca. 5,5l), a oba mají nížší spotřebu než 1.0 TSI 81-85kW, jen s tím rozdílem že ten mild má 25kW více. Což je znát na dynamice. Takže za mne mild určitě přínos má.
V mém autě můžou být elektromotory jen u různých komfortních funkcí, ale nikdy se nesmí plést do práce spalovacímu motoru a převodovce! A žádná trakční baterie, fuj!!! 🤮
Tak když elektrokolaboranti lžou sami sobě do kapsy, když mezi hybridy označujou i “mild”…
Ale to nakonec nikoho nepřekvapí. Elektrolháři lžou ve všem.
Ale to nakonec nikoho nepřekvapí. Elektrolháři lžou ve všem.
Mám obavu, že interpretace statistiky není úplně ok. Ono to nebude tím, že "zákazníci preferují", ale tím, co je reálně na trhu dostupné...
@Jenik3 Hybrid = kombinácia dvoch alebo viacerých odlišných vecí. takže aj keby sa auto na čistú elektrinu hoci len pohlo, jeho pohon je hybrid.
@Mikesus To je blbosť, benzín a naftu chcú prakticky všetci. Ale najprv ju zmršili downizingom a v súčasnosti ponúkaným riešením je pridanie elektromotoru. Niet príliš z čoho vyberať. Takže to nie je pripárne o tom, čo ľudia chcú, ale aké sú možnosti. A tie sú stále slabšie.
Přijde mi lživé říkat, že se zlevnily hybridy na ceny čistě spalovacích verzí, když spíše zdražili ty čistě spalovací. Použití tzv. Mild hybridů je opět hloupá a matoucí akce Evropských automobilek, aby se prizpusobily nesmyslům z Bruselu. Před 15 lety jsem jezdil s benzinvou Toyotou s reálnou spotřebou jakou dnes vykazuje mild hybridní Škoda. Je smutné jak současný systém kolem aut vede jen k dalším lžím a to už máme za sebou Dieselgate.
@rohYpnol
Vymeny lozisek se delaji celkem bezne a stoji to “par korun”. Vic toho v el motoru neni.
Vymeny lozisek se delaji celkem bezne a stoji to “par korun”. Vic toho v el motoru neni.
@Hendly
Opět jsi mi neodpověděl (dříve). Psal jsem ti že CO2 není problém. PODLE VĚDCŮ 🤣🤣🤣🤣
Opět jsi mi neodpověděl (dříve). Psal jsem ti že CO2 není problém. PODLE VĚDCŮ 🤣🤣🤣🤣
@Hendly
Kdyby jsi uměl číst a chápat, tak bys třeba pochopil rozdíl mezi "všichni" a "elektrokolaboranti". Dáš aspoň tohle?!? 🤣🤔
Kdyby jsi uměl číst a chápat, tak bys třeba pochopil rozdíl mezi "všichni" a "elektrokolaboranti". Dáš aspoň tohle?!? 🤣🤔
@Mikesus Myslim neco na pul cesty.
Nepotrebuju ujet 100 km na elektrinu.
😄
Jen kdyby ten elektromotor v prevodovce mel rekneme 33kW, misto tech 21, a rekneme do 50Nm momentu, mohlo by to byt prijemne.
Jen by to potrebovalo vetsi baterku. Nevim jestli by cenu a vahu te baterky prevazily extra vyhody.
Nemam to jak vyzkouset.
Tak musim verit vyrobci, ze to udelal spravne.
😄
Nepotrebuju ujet 100 km na elektrinu.
😄
Jen kdyby ten elektromotor v prevodovce mel rekneme 33kW, misto tech 21, a rekneme do 50Nm momentu, mohlo by to byt prijemne.
Jen by to potrebovalo vetsi baterku. Nevim jestli by cenu a vahu te baterky prevazily extra vyhody.
Nemam to jak vyzkouset.
Tak musim verit vyrobci, ze to udelal spravne.
😄
@idam.i Tak mlč. 😉 Pravopis je vcelku relevantný, naznačuje úroveň pisateľa. A jeho reakcia tiež. 😄
@Hendly Problém je, že ten výber spaľovákov, a aj úplne neelektrických je aj tak úbohý.
@Mikesus Nebuď alibista. Sám si napísal, že neelektrifikované autá treba hľadať medzi najlacnejšími, kde prakticky žiadne BEV nie sú, takže parita nie je ani podľa teba.
@Germanec
no, 1.5 TSI v O IV Kombi dostává za usi a prumer 6.6
na dedka v 1.5 E-TSI v DSG O IV hatch, ale paket pro špatné cesty a 6.5
takže souhlas 😊
Akorát to e-tsi líp pocitově jede, logicky.
no, 1.5 TSI v O IV Kombi dostává za usi a prumer 6.6
na dedka v 1.5 E-TSI v DSG O IV hatch, ale paket pro špatné cesty a 6.5
takže souhlas 😊
Akorát to e-tsi líp pocitově jede, logicky.
@traveldrive keď nemám nič relevantné tak mlčím.
Viem pre niekoho je to ťažké.Neva, v poho.
Viem pre niekoho je to ťažké.Neva, v poho.
@Jirik_H ono hybridy od Toyoty na tom nejsou jinak. To jejich e-CVT je elektromotor se spalovakem pres jeden planetovy prevod, vysledek jde pak pres staly prevod spolu s druhym, silnejsim, elektromotorem na kola.
@Germanec zanedbatelný.
No do budúcnosti vyššie náklady.Pokiaľ uvažuješ držať auto 4-5 rokov,môže ti to byť putna.
No do budúcnosti vyššie náklady.Pokiaľ uvažuješ držať auto 4-5 rokov,môže ti to byť putna.
@Ja Prvni 123
Opravy automatických převodovek (a dvouspojek) jsou drahé. Opravy elektromotorů jsou tak drahé že je vlastně nikdo neopravuje a mění celé (autorizovaný servis).
Zkombinovat tyhle dvě věci dohromady je podle mě hraní si s ohněm.
Opravy automatických převodovek (a dvouspojek) jsou drahé. Opravy elektromotorů jsou tak drahé že je vlastně nikdo neopravuje a mění celé (autorizovaný servis).
Zkombinovat tyhle dvě věci dohromady je podle mě hraní si s ohněm.
@Jenik3 no to už umí i nělteré mild hybridy, ale na těch 500 m skončí, resp naskočí motor.
@Ja Prvni 123 Honda e:HEV je bez převodovky. Vlastně jeden pevný převod. Asi nej hybrid.
Mild hybridy jsou neco, co Honda dělala pred 15 lety. Zastaralé.
Mild hybridy jsou neco, co Honda dělala pred 15 lety. Zastaralé.